abonnement Unibet Coolblue
pi_173739236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij bedoelt w.s. dat het geen loodaccu's zijn. Maar toch accu >500 kg in zo'n Tesla S. Voor een totaalgewicht >2.000 kg... Eigenlijk belachelijk dat we moeten denken dat rijden met zo'n tank "goed" voor het milieu is en toekomst heeft. :) We moeten juist naar zeer licht en lean. Beetje a la de flevobike. Dat idee.

[ afbeelding ]
Mijn lood analogie ging niet over accu's, maar loos gewicht. Zoals Tesla aan je verkoopt voor minder geld.
pi_173739984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn lood analogie ging niet over accu's, maar loos gewicht. Zoals Tesla aan je verkoopt voor minder geld.
Ah zo. Ik ben het met je eens dat dat wel iets "aparts" heeft. Wat dat precies impliceert daar moet ik nog nader over nadenken. ;) Dat het wonderbedrijf Tesla haar producten enkel met veel steun van de belastingbetaler aan de man kan brengen in Nederland daar heb ik al eerder mijn bedenkingen over geuit. Het is wat fishy allemaal wat mij betreft. De elektrische fiets deed het op eigen kracht. Maar deze wonderauto's raak je zonder hulp van het collectief aan de straatstenen niet kwijt. Ergens klopt daar iets niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173740043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn lood analogie ging niet over accu's, maar loos gewicht. Zoals Tesla aan je verkoopt voor minder geld.
Ik ben het ermee eens dat Tesla er beter aan zou doen de accupack in de wagen te leveren met het vermogen aan cellen waarvoor betaald is. Mogelijk worden de cellen gebruikt zodat de levensduur van de pack langer wordt maar evengoed is het extra gewicht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173740169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat Tesla er beter aan zou doen de accupack in de wagen te leveren met het vermogen aan cellen waarvoor betaald is. Mogelijk worden de cellen gebruikt zodat de levensduur van de pack langer wordt maar evengoed is het extra gewicht.
In dat geval laten ze je minder betalen voor dezelfde auto die langer mee kan gaan. Dan fucken ze dus met de dure klanten.
pi_173740209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In dat geval laten ze je minder betalen voor dezelfde auto die langer mee kan gaan. Dan fucken ze dus met de dure klanten.
De beprijzing is dan "kunstmatig" tot stand gekomen. Dat is apart.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173740451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In dat geval laten ze je minder betalen voor dezelfde auto die langer mee kan gaan. Dan fucken ze dus met de dure klanten.
Des te meer reden het juiste aantal cellen in de batterypack te leveren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:35:29 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173741030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:57 schreef Bart2002 het volgende:
Een minpuntje uit het FTM artikel:

[..]

De auteur en ook de EEG moeten zich nog wat meer verdiepen in de vele zeer grote nadelen van waterstof. Best verbazend dit dan weer.
Daarbij is waterstof geen energiebron maar een energiedrager, en een inefficiente
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173741205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij bedoelt w.s. dat het geen loodaccu's zijn. Maar toch accu >500 kg in zo'n Tesla S. Voor een totaalgewicht >2.000 kg... Eigenlijk belachelijk dat we moeten denken dat rijden met zo'n tank "goed" voor het milieu is en toekomst heeft. :) We moeten juist naar zeer licht en lean. Beetje a la de flevobike. Dat idee.

[ afbeelding ]
Daar ben ik het volledig mee eens. Kijk maar eens naar het verbruik van een Renault Twizy 6kWh / 100km vs 12kWh /100km voor een Renault Zoe en 20kWh /100km voor een Tesla Model S.

Helaas is dat is nog een brug te ver.

Tegelijk is het wel een forse verbetering ten opzichten van een ICE. Waarbij een gemiddelde C-segment 100 pk benzine auto toch al gauw een equivalent van 60kWh/100km verbruikt (10kWh/1 liter benzine = 1:15).

Een luxe premium sedan in hetzelfde segment als een Model S met +300pk zit al snel op 120kWh/100km.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is een metaal met een hoog gewicht.
Ik zie niet in wat dat met een Tesla te maken heeft.
pi_173741397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens. Kijk maar eens naar het verbruik van een Renault Twizy 6kWh / 100km vs 12kWh /100km voor een Renault Zoe en 20kWh /100km voor een Tesla Model S.

Helaas is dat is nog een brug te ver.

Tegelijk is het wel een forse verbetering ten opzichten van een ICE. Waarbij een gemiddelde C-segment 100 pk benzine auto toch al gauw een equivalent van 60kWh/100km verbruikt (10kWh/1 liter benzine = 1:15).

Een luxe premium sedan in hetzelfde segment als een Model S met +300pk zit al snel op 120kWh/100km.

[..]

Ik zie niet in wat dat met een Tesla te maken heeft.
Er zijn Tesla's op de markt die dankzij software honderden kilo's loos gewicht hebben.
pi_173741639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn Tesla's op de markt die dankzij software honderden kilo's loos gewicht hebben.
Dat klopt en daar is een hele goede reden voor.
pi_173741726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lood, loos gewicht :?
Wat is je punt?
Loos gewicht kost centjes.
Loos gewicht kost stroom om te vervoeren.
Stroom kost centjes.
Stroom maken is vies.
Tesla stout.
pi_173741948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Loos gewicht kost centjes.
Loos gewicht kost stroom om te vervoeren.
Stroom kost centjes.
Stroom maken is vies.
Tesla stout.
Er is een hele goede reden waarom Tesla niet het volledige accu-pakket gebruikt :).
Een beetje dezelfde reden waarom de gemiddelde 1.4 downsize turbo motor 140pk heeft i.p.v. 350pk. Duurzaamheid.

Tesla battery degradation : https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation




[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 12-09-2017 22:08:07 ]
pi_173742119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Er is een hele goede reden waarom Tesla niet het volledige accu-pakket gebruikt :)

Tesla battery degradation : https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus Tesla vraagt duizenden euro's van klanten zodat die klanten hun auto kapot kunnen maken?
pi_173743017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus Tesla vraagt duizenden euro's van klanten zodat die klanten hun auto kapot kunnen maken?
Het lijkt me niet zo verstandig om de ondergrens van de kwaliteit op te zoeken voor kosten besparing, uiteindelijk willen we als consument een product wat goed functioneert en lang mee gaat. Een Tesla heeft volgens mij een "anti-brick buffer " van 6kWh. Dus dat extra gewicht valt wel mee. Met 322wh/kg is dat een "dood" gewicht van 20kg :O

Ik denk dat veel VAG (TSI) en PSA (THP) eigenaren graag voor aankoop graag een paar duizend euro extra hadden betaald voor duurzaamheid en kwaliteit, het alternatief was in veel gevallen motoren die volledig in de soep draaide omdat er bespaart was op zaken als distributiekettingen, schaapveren en turbo's

Het verbruik en het gewicht van de Tesla is overigens geen issue of jij moet een ICE auto weten met dezelfde specificaties als een Tesla en 1:50 kan rijden op benzine?

[ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 12-09-2017 22:36:45 ]
pi_173743494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo verstandig om de ondergrens van de kwaliteit op te zoeken voor kosten besparing, uiteindelijk willen we als consument een product wat goed functioneert en lang mee gaat. Een Tesla heeft volgens mij een "anti-brick buffer " van 6kWh. Dus dat extra gewicht valt wel mee. Met 322wh/kg is dat een "dood" gewicht van 20kg :O

Ik denk dat veel VAG (TSI) en PSA (THP) eigenaren graag voor aankoop graag een paar duizend euro extra hadden betaald voor duurzaamheid en kwaliteit, het alternatief was in veel gevallen motoren die volledig in de soep draaide omdat er bespaart was op zaken als distributiekettingen, schaapveren en turbo's

Het verbruik en het gewicht van de Tesla is overigens geen issue of jij moet een ICE auto weten met dezelfde specificaties als een Tesla en 1:50 kan rijden op benzine?
Gezien je totale onbegrip over waar het over ging ga ik er maar vanuit dat jij de praktijken van Tesla zo snood vindt dat je ze niet eens kan voorstellen.

Ik had het niet over dood gewicht in de zin van reserve capaciteit, maar dood gewicht in de zin dat dezelfde auto, met dezelfde accucapaciteit minder ver kan rijden tenzij je Tesla geld geeft.
pi_173743695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gezien je totale onbegrip over waar het over ging ga ik er maar vanuit dat jij de praktijken van Tesla zo snood vindt dat je ze niet eens kan voorstellen.

Ik had het niet over dood gewicht in de zin van reserve capaciteit, maar dood gewicht in de zin dat dezelfde auto, met dezelfde accucapaciteit minder ver kan rijden tenzij je Tesla geld geeft.
Dat geld alleen voor de S 60 en de S 70 waarbij de S 60 niet eens meer leverbaar is. Deze hebben hetzelfde accupakket als een S 75 deze zijn inderdaad softwarematig op te waarderen naar een 75kwh.

5kWh winst is wederom nog geen 20kg dood gewicht.

Ik zie echt het probleem niet, het meergewicht is marginaal. Tesla kan een auto leveren tegen een lagere vanaf prijs met een upgrade mogelijkheid alleen maar voordelen voor de gebruiker.

Ik heb het idee dat je niet zo goed weet waarover je praat ;)
  woensdag 13 september 2017 @ 00:16:15 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173744611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:

Is een 5.20 eigenlijk een 5.23, maar dan verneukt met een software-update die de vervuiling, brandstofkosten en gebruikerservaring bewust verneukt?
Kan wel idd, zoals de 116i en 118i van de E46 dezelfde motor met een andere chip hebben.

Van de nieuwe 3 liter diesel ranges zit er wel degelijk verschil in het materiaal gebruik in de motor, niet alleen de computer (al willen sommigen dat weer niet geloven).

Feit blijft dat zonder subsidie Tesla in NL geen bestaansrecht heeft, want:
- hun producten zijn duurder om te maken dan dat ze opleveren en daarvoor moet de overheid (= werkende mensen) bijschokken.
- Ondanks dat het product al met een te lage prijs op de markt wordt gezet, moet er nog steeds aan alle kanten geld bij (of "korting") om te zorgen dat het product afgenomen wordt (BPM, BTW, MRB).

Dan hebben we nog het kleine puntje dat de uitstoot van automobielen 0,03% van de totale uitstoot verzorgt én als iedereen elektrisch zou rijden zou dit niet mogelijk zijn omdat er niet genoeg grondstoffen zijn om de accu's te maken _O-
Waar hebben we dat eerder gehoord, van die oprakende grondstoffen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173744649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar hebben we dat eerder gehoord, van die oprakende grondstoffen?
Lithium is er meer dan voldoende. Het probleem zit hem vooral in het kobalt dat uit bijv. uit Kongo komt.



Clean electric cars are built on pollution in Congo



lithium-battery-future

quote:
Rest assured, Earth has the lithium. The next dozen years will drain less than 1 percent of the reserves in the ground, BNEF says. But battery makers are going to need more mines to support their production, and they'll have to build them much more quickly than anyone thought.


[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 13-09-2017 07:40:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173744704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor de S 60 en de S 70 waarbij de S 60 niet eens meer leverbaar is. Deze hebben hetzelfde accupakket als een S 75 deze zijn inderdaad softwarematig op te waarderen naar een 75kwh.

5kWh winst is wederom nog geen 20kg dood gewicht.

Ik zie echt het probleem niet, het meergewicht is marginaal. Tesla kan een auto leveren tegen een lagere vanaf prijs met een upgrade mogelijkheid alleen maar voordelen voor de gebruiker.

Ik heb het idee dat je niet zo goed weet waarover je praat ;)
Tijd dat windows morgen de helft van je ram geheugen en processorkernen afsluit totdat je geld overmaakt.
  woensdag 13 september 2017 @ 06:29:28 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173745363
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijd dat windows morgen de helft van je ram geheugen en processorkernen afsluit totdat je geld overmaakt.
Oracle licentie model. Je betaald voor het aantal processorkernen dat je gebruikt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 september 2017 @ 08:31:10 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173745840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijd dat windows morgen de helft van je ram geheugen en processorkernen afsluit totdat je geld overmaakt.
Ik vind dit een vreemde redenering. Dus jij vind het ook akelig dat BMW ook 2 liters in een 5 serie ramt terwijl ze ze ook met 3 liters verkopen?
Immers is goedkoper maar er had ook meer ingepassen, allemaal ruimte voor niks.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173756709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijd dat windows morgen de helft van je ram geheugen en processorkernen afsluit totdat je geld overmaakt.
Vrij normaal met de huidige Microsoft Server Licenering maar buiten dat slaat je vergelijking natuurlijk nergens op.

Bij een ICE is het niet anders dan bij een Tesla, een instap 1.4TSI heeft bijvoorbeeld 122pk wil je meer dan betaal je voor dezelfde hardware meer en heb je de 140pk.

Als consument krijg je dus meer voor minder. De hardware is immers geschaald op de bovengrens :)

Tegelijkertijd kan de fabrikant schaalvoordeel halen met de productie en het product aanbieden voor een lagere vanaf prijs waardoor de doelgroep groter is.

Win-Win.

Verder passen je reacties prima in de categorie "haters gonna hate"
pi_173951066
In Duitsland is een grote hoeveelheid Lithium aangetroffen die men wil gaan winnen. Het gaat om een erts-laag die circa 96000 ton Lithium bevat.

quote:
Probebohrung abgeschlossen: Im Erzgebirge soll eine riesige Lithium-Lagerstätte ausgebeutet werden

Gefunden wurde das Erz Zinnwaldit unterhalb des Besucherbergwerks „Vereinigt Zwitterfeld zu Zinnwald“. Die „Deutsche Lithium GmbH“ aus Freiberg hat zu Probezwecken dort bereits 100 Tonnen des Rohstoffs abgebaut und das Material ausgewertet. Nun wurden diese Probebohrungen abgeschlossen und die zuständigen Experten haben grünes Licht für den kommerziellen Abbau gegeben. Zuvor soll aber noch ein Wirtschaftlichkeitsgutachten angefertigt werden – mit der Fertigstellung ist bis Anfang 2019 zu rechnen. Tauchen dabei keine größeren Probleme auf, sollen anschließend 120 Millionen Euro investiert werden, um ein komplett neues Bergwerk zu errichten. Das Besucherbergwerk soll zudem erhalten bleiben. Deshalb ist geplant, eine Schrägrampe zu bauen und die rund ein Kilometer lange Lagerstätte gleichsam von der Seite her abzubauen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:48:07 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173951167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:40 schreef Digi2 het volgende:
In Duitsland is een grote hoeveelheid Lithium aangetroffen die men wil gaan winnen. Het gaat om een erts-laag die circa 96000 ton Lithium bevat.

[..]

Meer over dat bedrijf
https://www.northdata.de/(...)t+Chemnitz+HRB+23391
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173953400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Verder passen je reacties prima in de categorie "haters gonna hate"
Dit moeten we dan weer niet doen. Dat is te makkelijk. Het is een dooddoener. Je zegt daar eigenlijk mee: ik weet het ook niet. Of: ik weet het wel maar ik heb er geen zin aan. Deze discussie dient zuiver te blijven vind ik. Dus dat over "haters" moet niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173953608
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:40 schreef Digi2 het volgende:
In Duitsland is een grote hoeveelheid Lithium aangetroffen die men wil gaan winnen. Het gaat om een erts-laag die circa 96000 ton Lithium bevat.

[..]

De Duivel schijt toch altijd weer op de grote hoop zo blijkt hier weer. Dan vinden ze weer voor vele miljarden lithium op hun grondgebied.... Wij hebben enkel gas. En dat is bijna op. Nederland staat er wat dat betreft niet goed voor met hun "diensteneconomie". We hebben eigenlijk niets meer op economisch gebied. Behalve goede wil dan. Daar ontbreekt het niet aan. Voor de rest hebben we alles al verjubeld. Niet leuk voor onze kinderen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 23:12:53 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173956325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De Duivel schijt toch altijd weer op de grote hoop zo blijkt hier weer. Dan vinden ze weer voor vele miljarden lithium op hun grondgebied.... Wij hebben enkel gas. En dat is bijna op. Nederland staat er wat dat betreft niet goed voor met hun "diensteneconomie". We hebben eigenlijk niets meer op economisch gebied. Behalve goede wil dan. Daar ontbreekt het niet aan. Voor de rest hebben we alles al verjubeld. Niet leuk voor onze kinderen.
Het nederlandse gas is juist een goed voorbeeld dat natuurlijke reserves de pest voor een economie en je het beter kan baseren op high tech en kennis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 september 2017 @ 10:17:50 #228
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174026023
Stofzuigerfabrikant Dyson wil in 2020 elektrische auto uitbrengen


quote:
James Dyson, uitvinder van de filterloze stofzuiger, maakt in een brief gericht aan de werknemers van stofzuigerfabrikant Dyson bekend dat het bedrijf werkt aan een elektrische auto. Dat voertuig moet in 2020 op de markt komen.

Brief van James DysonSpecifieke details over de auto geeft Dyson niet in zijn brief; hij stelt dat de markt erg competitief is en dat het belangrijk is om de informatie over de auto vertrouwelijk te houden. Wel zegt hij dat Dyson 2 miljard pond, omgerekend 2,3 miljard euro investeert in het project en dat er een team van vierhonderd werknemers aan de auto werkt.

Het team bestaat uit ingenieurs van Dyson en 'individuen uit de auto-industrie'. Volgens James Dyson zal het project snel groeien. Het is niet de eerste keer dat Dyson zich mengt in de autoindustrie. De oprichter stelt dat hij in 1988 begon te werken aan een filter voor dieselmotoren. Daarvan was in 1993 een prototype gereed, maar het project werd stopgezet vanwege gebrek aan interesse uit de auto-industrie.

https://tweakers.net/nieu(...)auto-uitbrengen.html
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174043142
quote:
EasyJet wil over tien jaar elektrisch vliegen

Binnen afzienbare tijd zouden korteafstandsvluchten weleens een stuk minder milieubelastend kunnen worden. EasyJet heeft de handen ineen geslagen met een Amerikaanse startup om elektrisch vliegen mogelijk te maken.

De luchtvaartmaatschappij kondigde in het voorjaar al aan samen te gaan werken met Wright Electric. Het Amerikaanse bedrijf ontwikkelt elektrische aandrijving voor vliegtuigen.

En daar zit muziek in, denkt EasyJet nu. "Voor het eerst in mijn carrière zie ik een toekomst voor ogen zonder kerosine, en we zijn blij om daar deel van uit te maken", aldus EasyJet-ceo Carolyn McCall.

Volledig elektrisch binnen twintig jaar
EasyJet en Wright willen binnen twintig jaar een volledig elektrische korteafstandsvloot hebben. Het eerste commerciële vliegtuig moet over tien jaar vliegen. Daarmee zouden minimaal 120 passagiers vervoerd moeten worden.

Dat vliegtuig krijgt een actieradius an 540 kilometer. Dat is ver genoeg voor 20 procent van de vluchten van EasyJet. Vliegen op een batterij in plaats van op kerosine moet de vervuiling drastisch tegengaan en vliegtuigen ook veel stiller maken
....
Voor kortere afstanden kan elektrisch vliegen een goede mogelijkheid zijn. De energiedichtheid van de huidige batterijen is nog te laag voor het vliegen op grote afstanden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 17 november 2017 @ 07:57:29 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175126229
Tesla heeft twee voertuigen vannacht gepresenteerd (even beknopt hieronder):

Tesla Semi:

Specs
Acceleration 0-60 mph with 80k lbs (36K Kg): 20 sec
Speed up a 5% Grade 65 mph
Mile Range 300 or 500 miles
Powertrain 4 Independent Motors on Rear Axles
Energy Consumption Less than 2 kWh / mile
Fuel Savings $200,000+





Tesla Roadster:

Base Specs
Acceleration 0-60 mph1.9 sec
Acceleration 0-100 mph4.2 sec
Acceleration 1/4 mile8.8 sec
Top Speed Over 250 mph
Wheel Torque 10,000 Nm
Mile Range 620 miles
Seating 4
Drive All-Wheel Drive
Base Price $200,000
Base Reservation $50,000
Founders Series Price $250,000
Founders Series Reservation (1,000 reservations available) $250,000



N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 november 2017 @ 08:11:49 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175126331
Erg ambitieus, maar laten ze eerst maar eens winst gaan maken op hun huidige modellen en dan heb ik het nog niet eens over de productieproblemen van de Model 3.
pi_175129617
Lelijk ding, die bovenste.
pi_175130647

Hier de introductie.

Amerikanen en hun geschreeuw :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175130943
36K Kg? What the fuck. 36 kilo kilogram?

Oh nee, feitelijk staat er 36 Kelvin kilogram... Onmogelijk, die gasten.

En wie nog zo'n wagen besteld in de voorverkoop is een idioot, gezien de huidige enorme problemen bij die toko.
pi_175131520
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:00 schreef Ivo1985 het volgende:
36K Kg? What the fuck. 36 kilo kilogram?

Oh nee, feitelijk staat er 36 Kelvin kilogram... Onmogelijk, die gasten.

En wie nog zo'n wagen besteld in de voorverkoop is een idioot, gezien de huidige enorme problemen bij die toko.
36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
  vrijdag 17 november 2017 @ 17:39:49 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175135890
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
6 Megagram was dan beter geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:06:33 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175136257
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:11 schreef Gunner het volgende:
Erg ambitieus, maar laten ze eerst maar eens winst gaan maken op hun huidige modellen en dan heb ik het nog niet eens over de productieproblemen van de Model 3.
Je bedoelt geen staatsinfuus meer voor de productie en geen trucjes om kopers aan te trekken met belastingvoordelen?
Dan kan Elon wel inpakken :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:07:31 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175136273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
Met k wel ja, hoofdletter K is Kelvin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:38:37 #239
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_175138054
Knetters... wat een mindblowing specs zet Tesla hier weer neer.

0 - 100 in 20 seconden met een gewicht van 36.000kg!!
Een verbruik van 62.5kWh/100km (omgerekend 6l/100km)

De roadster met een 0-100 naar tijd van 1.9 seconden en 10.000nm koppel.

Waar gaat dit heen..

Tesla maakt met dit soort specificaties van de moderne ICE een achterlijke stoommachine die in het museum hoort.
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:27:00 #240
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175139126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je bedoelt geen staatsinfuus meer voor de productie en geen trucjes om kopers aan te trekken met belastingvoordelen?
Dan kan Elon wel inpakken :P
Tesla staat toch voor Terrible Elon Sells Lies Again ?

Even serieus; financieel gaat het natuurlijk niet geweldig, wat de fanboys je ook doen geloven. Tesla maakt hetzelfde verlies per auto wat een Porsche aan winst maakt. per auto. Ik vraga me af of ze over twee jaar nog bestaan; investeerders haken een keer af.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 20:30:14 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175139191
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Tesla staat toch voor Terrible Elon Sells Lies Again ?

Even serieus; financieel gaat het natuurlijk niet geweldig, wat de fanboys je ook doen geloven. Tesla maakt hetzelfde verlies per auto wat een Porsche aan winst maakt. per auto. Het zou me verbazen als Tesla over twee jaar nog bestaat.
Musk is een idealist en "hij" kan het lijden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:30:41 #242
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175139198
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Musk is een idealist en "hij" kan het lijden.
Ik ben meer een realist :P
Maar ook z'n andere bedrijven gaan niet geweldig. SpaceX, SolarCIty.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 20:32:40 #243
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175139241
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben meer een realist :P
Maar ook z'n andere bedrijven gaan niet geweldig. SpaceX, SolarCIty.
.
Ik ook, maar vooralsnog is het verlies geen probleem en is hij wel een van de grote jongens op gebied van transport innovatie.

Elektrisch rijden staat nog in de kinderschoenen. Wie weet wat de toekomst gaat brengen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:33:41 #244
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175139259
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Ik ook, maar vooralsnog is het verlies geen probleem en is hij wel een van de grote jongens opgebied van transport innovatie.
Ja, maar je moet wel 2 jaar wachten op een Model 3, het model voor de massa wat 'betaalbaar' zou moeten zijn. Als ik wil kan ik volgende week in een nieuwe, volledig elektrische auto rijden van europese merken.

En wat doe hij? een nog duurder model aankondigen. Elk ander bedrijf zou al kopje onder zijn gegaan. Ergens lijkt het op een moderne ponzi scheme.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 20:36:02 #245
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175139306
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, maar je moet wel 2 jaar wachten op een Model 3, het model voor de massa wat 'betaalbaar' zou moeten zijn. En wat doe hij? een nog duurder model aankondigen. Elk ander bedrijf zou al kopje onder zijn gegaan.
Tja, noem het grootheidswaanzin, noem het een visionair, hoe dan ook is het product wat er staat indrukwekkend. Je hebt echter wel gelijk, want er zijn wel degelijk leveringsproblemen, maar de techniek is machtig indrukwekkend. Ben benieuwd naar de doorontwikkelingen, ook van de wat meer gevestigde merken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175139394
Als de spleetogen het na gaan maken zal het pas goed zijn.
pi_175139424
Tesla heeft toch iig bereikt dat mensen niet meer “Haha een elektrische auto” maar “Wauw, een elektrische auto” zeggen. ^O^
pi_175139462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
Kleine letter k is kilo
Grote letter K is Kelvin

kilo achter kilo kan niet in het metrisch stelsel. Daarvoor wordt dan 'mega' gebruikt. Of in geval van gewicht 'ton' in plaats van kilogram of megagram.

Zoals het er staat is ronduit bedroevend.
pi_175139464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:40 schreef Igen het volgende:
Tesla heeft toch iig bereikt dat mensen niet meer “Haha een elektrische auto” maar “Wauw, een elektrische auto” zeggen. ^O^
Nou dan ben ik schijnbaar geen mens, trouwens hoe wil jij dat weten jij komt toch, of verblijft toch buiten de EU?
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:46:44 #250
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175139569
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, noem het grootheidswaanzin, noem het een visionair, hoe dan ook is het product wat er staat indrukwekkend. Je hebt echter wel gelijk, want er zijn wel degelijk leveringsproblemen, maar de techniek is machtig indrukwekkend. Ben benieuwd naar de doorontwikkelingen, ook van de wat meer gevestigde merken.
Ja, ik zou ook best een Model 3 willen kopen maar je bent knettergek als je een aanbetaling gaat doen voor een model wat je met wat mazzel over 1,5 - 2 jaar kan rijden bij een bedrijf wat er feitelijk financieel belabberd voorstaat. Zelf zeggen ze 12 - 18 maanden maar dat gelooft niemand natuurlijk in het licht van recente nieuwsberichten.

Hoe configureer je trouwens een Nederlands model Model 3 en hoeveel is dat nu echt in Euro's? Erg vaag allemaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')