abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:13:35 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173734437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.
VW verkoopt beter dan ooit, zelfs in Nederland.

De gemiddelde consument interesseert dat hele schandaal geen zier. Laatste verkoopcijfers die ik gezien heb van begin dit jaar bezette VW de gehele top drie van verkochte wagen met de Golf, polo en tiguan.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:17:45 #152
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173734520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
pi_173734579
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Jij koopt zeker ook Apple producten?
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:22:39 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173734612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij koopt zeker ook Apple producten?
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit ;)
(het was een oprechte vraag omdat ik geen idee heb hoe tesla zijn auto's aanprijst)
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:25:38 #155
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173734674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173734740
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit ;)
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
Het gaat mij om wie eigenaar is van een apparaat. Ik koop een auto en dan mag ik beslissen wat ik met de auto doe binnen de grenzen van de wet. Als jij een Tesla koopt bepaald Tesla waar jij toegang tot krijgt alsof zij nog de eigenaar zijn. Apple doet precies hetzelfde. Als jij wat wil doen wat Apple niet cool vindt moet je je Iphone jailbreaken. Apple beslist voor jou of je een emulator of thema mag installeren op jouw apparaat. Tesla gaat zelfs nog een stapje verder aangezien haar restricties voor milieuschade zorgen.
pi_173734741
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Het is dan ook een tijdelijke verwijdering, zaterdag loopt het af.

https://www.nytimes.com/2(...)ry-irma-upgrade.html
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173734754
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef nils7 het volgende:

[..]

[..]

Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
Dat stond nog niet in het artikel wat ik erover las en maakt Tesla alleen maar kutter.
pi_173734828
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

quote:
De Tesla (S) is een auto met een behoorlijke actieradius en een mooie afwerking. En dankzij het subsidiebeleid van de Nederlandse overheid kun je als zakelijke rijder al in deze auto rijden voor minder dan 874 euro netto per maand. De overheid laat per Tesla over een leasetermijn van vijf jaar 95.000 euro (5 maal 19.000 euro) aan inkomsten lopen om dit allemaal mogelijk te maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173734862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173734963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
Niet vergelijkbaar. De goedkopere CPU's zijn vaak dezelfde modellen als de duurdere versies, maar bepaalde onderdelen werken niet of minder goed. In plaats van de hele processor weg te gooien worden de slechte cores uitgezet of lager geklokt en het geheel verkocht tegen een lagere prijs.

Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
pi_173735088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
Kun je dan concluderen dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:45:58 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

[..]

Weet het niet of dit artikel gelijk heeft, veel elektrische rijders (of dat nu een Model S is of een leaf) rijden ook elektrisch vanwege het imago.
Een nieuwe A4 of C-klasse is ook niet voor de gewone consument maar worden zakelijk wel veel gereden.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de regering gaat doen aan de hand van de uitspraak van de rechter in de zaak van milieudefensie. Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173735161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kun je dan controleren dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over. :)
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:53:08 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:01:12 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173735422
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen :D

Overigens zijn alle batterijen begrensd om de levensduur te verlengen. Als je een accu op 100% van zijn capaciteit gebruikt gaat hij bij wijze binnen 1 jaar flink achteruit. Door hem op 60% te begrenzen en het capaciteitsverlies te compenseren door de begrenzer uit te faseren kun je de levensduur
"verlengen".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173735484
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen :D

"verlengen".
De regels waren wel realistisch maar daardoor zouden de autos duurder worden, grotere ureum-tank en kostbaarder katalisator zijn nodig.

quote:
Kurzerklaert diesel

Lohnt sich Diesel noch?

Und die Stickstoffdioxid-Probleme wollen die Autohersteller mit sauberer Abgastechnik auch in den Griff bekommen. Helfen soll zum Beispiel Chemie: Die SCR-Technologie, also ein System, das Harnstofflösung ins Abgas spritzt, um Stickstoffdioxid zu binden. Und auch der Einbau eines Stickoxid-Speicherkatalysators ist denkbar. Doch das braucht Platz und ist teuer.

Vor allem für kleinere Diesel-Autos lohnt sich das nicht. Zudem steigen die Umweltauflagen in den nächsten Jahren, und gleichzeitig dürften Elektroautos günstiger werden. Da hat sogar VW-Chef Matthias Müller in Interviews schon in Frage gestellt, ob es sich ab einem gewissen Zeitpunkt noch lohne, viel Geld in die Weiterentwicklung des Diesels zu stecken. Nach einer unbegrenzten Zukunft für Diesel-Autos klingt das nicht, 125 Jahre nach der Anmeldung des Diesel-Patents.


[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 12-09-2017 18:14:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173735494
dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:14:32 #169
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173735649
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef nils7 het volgende:

Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:15:53 #170
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:17:24 #171
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173735689
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
pi_173735753
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:23:27 #173
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173735797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Ja en laat dat nu net een land zijn waar EV's erg populair zijn onder particuliere rijders. Hier geeft de staat alleen voordeeltjes aan zakelijke rijders. En krijg je dat dat gedrocht wat ze hybride noemen heel veel verkocht wordt. Maar als ik in m'n straat kijk zie ik er enkele staan die nog nooit aan huis een stekker hebben gezien.
pi_173735802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.
pi_173735808
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. :) Ik vind dat geen goed plan eigenlijk. Hobby's dien je zelf te bekostigen. Dat geldt overigens ook voor zakelijke berijders der Tesla S. Die pakken tot 19.000 euro per jaar subsidie. Is ook nergens voor nodig. Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland. Of een handjevol door hen die het zelf ook wel konden betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:24:38 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173735828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. :) Ik vind dat geen goed plan eigenlijk.
Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.

quote:
Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland.
Yep helemaal waar. Net zoals die Outlanders. Mitsubishi kraaide victorie toen ze het best verkochte merk waren in nederland ooit. Nu wil geen hond er meer in gezien worden.
pi_173735852
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.
Ben ik het ook niet mee eens. Als ik het voor het zeggen had zou dat per direct stoppen. En waren al die schertsregelingen niet eens ingevoerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173735867
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.
Heb je daar een bron van?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:39:01 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173736087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

[..]

Goed artikel trouwens. bedankt voor het delen.
pi_173736091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
quote:
Het is niet het enige probleem. Volgens een schatting van de minister van financiën Siv Jensen slaan de ontheffingen een gat van 4 miljard Noorse kronen, zo'n 500 miljoen euro, in de staatskas. In 2012 werd een deadline gesteld: begin 2018 zouden de fiscale voordelen vervallen. De enige manier waarop de geldkraan eerder dichtgedraaid zou worden was de verkoop van de 50.000ste elektrische auto. Die vond op 20 april van dit jaar plaats, toen een zwarte Tesla model S bijna drie jaar voor het ultimatum verkocht werd in het havenplaatsje Drammen Havn.
Trouw

quote:
Maar aan de pret komt uiterlijk 2018 een einde, want de Noorse regering die veel belasting en andere inkomsten ziet verdwijnen heeft besloten dat indien er 50.000 EV’s staan geregistreerd of uiterlijk 2018, wat eerder komt, de subsidies en andere voordelen zullen stoppen
Geen Nieuws
pi_173736163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?
pi_173736213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Trouw

[..]

Geen Nieuws
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd hoe de verkoop van elektrische autos zich daar nu gaat ontwikkelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173736346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Alsof dit iets nieuws is. Gebeurt regelmatig dat met een beetje variëren met instellingen dezefde auto met verschillende motorvermogens verkocht wordt. Soms softwarematig in bijvoorbeeld de regeling van de turbo-druk, soms door iets stoms als een extra ring van een paar cent die de luchttoevoer belemmert, soms door een combinatie van beiden. In elk geval is het niet zo bijzonder dat verschillende uitvoeringen helemaal niet zo verschillend zijn als het op papier lijkt.

Het enige wat nieuw is, is dat het op afstand (softwarematig) aangepast kan worden. Bij andere merken kan de dealer het in een paar minuten als het om een softwarematige begrenzing gaat en is het vaak hooguit een uurtje werk en minder dan een tientje materiaalkosten om de 'hardware' aan te passen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:52:45 #184
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173736349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?
Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.
Zo te lezen vind jij het erg dat jij niet met je auto mag doen wat zij niet willen dat je dat doet. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er precies in elk verkoopcontract staat van een auto, niet van een Tesla en ook niet bij die van mezelf. Wel heb ik eens van horen zeggen dat je garantie vervalt als je je auto laat chip tunen. Dus andere auto merken reageren daar ook wel op. Daarnaast koop jij een Tesla met een X range die ze in dit geval tijdelijk vergroten voor mensen in nood. Het is dus minimaal die range, je krijgt wat je hebt gekozen. Ik snap niet wat het probleem daarmee is, of zit je gefrustreerd in je auto die harder kan dan 130 maar dat niet mag?
Overigens heb ik verre van zin om Volkswagen te verdedigen. Ik ben blij dat ze de stap nu willen zetten. Wel jammer dat ze pas concreet zijn over 13 jaar, zo oud is Tesla nu.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173736541
Nog een aardig detail uit het FTM artikel:

quote:
In Nederland zou er daarentegen wél heel veel geleerd kunnen worden van de introductie van de elektrische fiets. Zonder enige overheidsbemoeienis is deze introductie een enorm succes: over 2016 bestond 29 procent van de fietsverkopen uit elektrische fietsen. Deze fietsen leveren ook een bijdrage aan het verlagen van de CO2-uitstoot, doordat zij het aantrekkelijker maken de fiets naar het werk te nemen. Zo kan het autogebruik omlaag.

Het verschil: de elektrische fiets verkocht zichzelf dankzij zijn goede specificaties. De technologie is leidend, niet de overheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173736579
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.
Zo te lezen vind jij het erg dat jij niet met je auto mag doen wat zij niet willen dat je dat doet. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er precies in elk verkoopcontract staat van een auto, niet van een Tesla en ook niet bij die van mezelf. Wel heb ik eens van horen zeggen dat je garantie vervalt als je je auto laat chip tunen. Dus andere auto merken reageren daar ook wel op. Daarnaast koop jij een Tesla met een X range die ze in dit geval tijdelijk vergroten voor mensen in nood. Het is dus minimaal die range, je krijgt wat je hebt gekozen. Ik snap niet wat het probleem daarmee is, of zit je gefrustreerd in je auto die harder kan dan 130 maar dat niet mag?
Overigens heb ik verre van zin om Volkswagen te verdedigen. Ik ben blij dat ze de stap nu willen zetten. Wel jammer dat ze pas concreet zijn over 13 jaar, zo oud is Tesla nu.
Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:09:21 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Dan koop jij toch wat anders, huilie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:10:39 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Nog een aardig detail uit het FTM artikel:

[..]

Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:13:19 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173736814
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?
Als je tevreden bent met die 5.20 boeiend dat er ook een M5 rond rijdt, toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:16:04 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736882
D Autoindustrie is wakker geworden
VW wil tussen nu en 2025 met 80 nieuwe modellen komen, 50 elektrisch, 30 plugin Hybride
https://www.heise.de/news(...)fensive-3827378.html

BMW gaat Tesla opjagen in het luxe segment
https://www.welt.de/wirts(...)-dann-abhaengen.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173736950
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan koop jij toch wat anders, huilie
Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?
Als je tevreden bent met die 5.20 boeiend dat er ook een M5 rond rijdt, toch?
Is een 5.20 eigenlijk een 5.23, maar dan verneukt met een software-update die de vervuiling, brandstofkosten en gebruikerservaring bewust verneukt?
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:38:45 #192
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173737444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.


Over welk bedrijf heb je het nu?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173737474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.
Wat ik dan weer zie is vooral veel forenzen die ook een auto hebben maar met niet al te slecht weer de gewone elektrische fiets pakken. Ook veel die-hard speed pedelec mannen. Die doen b.v. Beverwijk-Schiphol, met de pont. Zij kopen die fiets overigens doorgaans van hun mobiliteitsbudget. Al met al lijkt me dat best een opsteker voor het milieu. Al is het dan vooralsnog een druppel op de bekende gloeiende plaat. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173737674
Het gaat over elektromobiliteit en de discussie gaat direct weer over het milieu :O

Een EV wil je niet alleen omwille van je directe leefomgeving. Je wilt een EV wel omdat deze superieur is aan ICE als het gaat om koppel, souplesse en stilte, kortom comfort! Daarnaast hebben we nog het kostenaspect waar een EV zeer lage gebruikerskosten heeft ten opzichten van een onderhoudsgevoelige ICE.

Met de IAA is het wel duidelijk dat de Europese auto industrie (met uitzondering van Nissan- Renault) enorm loopt te slapen en anno 2017 enkel nog maar conceptmodelletjes weten te lanceren die over 3 tot 8 jaar het levenslicht zien en qua specificaties soms niet eens de specificaties halen van een Model S uit 2012 :')

Ik was overigens positief verrast door de Nissan Leaf2. Medio 2018 leverbaar met 60kWh accupakket _O_



Ik maak mij wel grote zorgen over de Europese autoindustrie, zeker als China op korte termijn de ICE in de ban doet dan ligt een kodakje op de loer
pi_173737838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Je wilt een EV wel omdat deze superieur is aan ICE als het gaat om koppel, souplesse en stilte, kortom comfort!
En subsidie! Want zonder dat blijken die dingen die jij noemt lang niet zo dominant te zijn als de portemonnee. Ze willen die dingen wel graag maar ze willen er liever niet zelf voor betalen. Dat moet de belastingbetaler maar voor ze doen. Zie de Tesla S berijder en de jaarlijkse subsidie tot wel 19.000 euro die mogelijk is.

Als je hem gewoon helemaal zelf betaalt is het prima verder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173737879
Een minpuntje uit het FTM artikel:

quote:
Maar wellicht verrassen andere energiebronnen — waterstof bijvoorbeeld — ons nog. Recent werd bekend dat de EEG Nederland een subsidie heeft toegekend om extra waterstoflaadstations te bouwen naast de 3 bestaande stations. Ook in een recent artikel in het Financieele Dagblad wordt uitgebreid stilgestaan bij de mogelijkheden van het rijden op waterstof. De Duitse overheid ondersteunt het onderzoek naar het rijden op waterstof met forse subsidies en bijdragen.
De auteur en ook de EEG moeten zich nog wat meer verdiepen in de vele zeer grote nadelen van waterstof. Best verbazend dit dan weer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173738068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Over welk bedrijf heb je het nu?
Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?
pi_173738281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?
Lood?
pi_173738816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lood?
Dat is een metaal met een hoog gewicht.
pi_173739103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is een metaal met een hoog gewicht.
Hij bedoelt w.s. dat het geen loodaccu's zijn. Maar toch accu >500 kg in zo'n Tesla S. Voor een totaalgewicht >2.000 kg... Eigenlijk belachelijk dat we moeten denken dat rijden met zo'n tank "goed" voor het milieu is en toekomst heeft. :) We moeten juist naar zeer licht en lean. Beetje a la de flevobike. Dat idee.

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')