VW verkoopt beter dan ooit, zelfs in Nederland.quote:Op dinsdag 12 september 2017 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Jij koopt zeker ook Apple producten?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uitquote:Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook Apple producten?
quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Het gaat mij om wie eigenaar is van een apparaat. Ik koop een auto en dan mag ik beslissen wat ik met de auto doe binnen de grenzen van de wet. Als jij een Tesla koopt bepaald Tesla waar jij toegang tot krijgt alsof zij nog de eigenaar zijn. Apple doet precies hetzelfde. Als jij wat wil doen wat Apple niet cool vindt moet je je Iphone jailbreaken. Apple beslist voor jou of je een emulator of thema mag installeren op jouw apparaat. Tesla gaat zelfs nog een stapje verder aangezien haar restricties voor milieuschade zorgen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
Het is dan ook een tijdelijke verwijdering, zaterdag loopt het af.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Dat stond nog niet in het artikel wat ik erover las en maakt Tesla alleen maar kutter.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
[..]
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
quote:De Tesla (S) is een auto met een behoorlijke actieradius en een mooie afwerking. En dankzij het subsidiebeleid van de Nederlandse overheid kun je als zakelijke rijder al in deze auto rijden voor minder dan 874 euro netto per maand. De overheid laat per Tesla over een leasetermijn van vijf jaar 95.000 euro (5 maal 19.000 euro) aan inkomsten lopen om dit allemaal mogelijk te maken.
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Niet vergelijkbaar. De goedkopere CPU's zijn vaak dezelfde modellen als de duurdere versies, maar bepaalde onderdelen werken niet of minder goed. In plaats van de hele processor weg te gooien worden de slechte cores uitgezet of lager geklokt en het geheel verkocht tegen een lagere prijs.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
Kun je dan concluderen dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
Weet het niet of dit artikel gelijk heeft, veel elektrische rijders (of dat nu een Model S is of een leaf) rijden ook elektrisch vanwege het imago.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:
https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1
[..]
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kun je dan controleren dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over.
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
De regels waren wel realistisch maar daardoor zouden de autos duurder worden, grotere ureum-tank en kostbaarder katalisator zijn nodig.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen
"verlengen".
quote:Kurzerklaert diesel
Lohnt sich Diesel noch?
Und die Stickstoffdioxid-Probleme wollen die Autohersteller mit sauberer Abgastechnik auch in den Griff bekommen. Helfen soll zum Beispiel Chemie: Die SCR-Technologie, also ein System, das Harnstofflösung ins Abgas spritzt, um Stickstoffdioxid zu binden. Und auch der Einbau eines Stickoxid-Speicherkatalysators ist denkbar. Doch das braucht Platz und ist teuer.
Vor allem für kleinere Diesel-Autos lohnt sich das nicht. Zudem steigen die Umweltauflagen in den nächsten Jahren, und gleichzeitig dürften Elektroautos günstiger werden. Da hat sogar VW-Chef Matthias Müller in Interviews schon in Frage gestellt, ob es sich ab einem gewissen Zeitpunkt noch lohne, viel Geld in die Weiterentwicklung des Diesels zu stecken. Nach einer unbegrenzten Zukunft für Diesel-Autos klingt das nicht, 125 Jahre nach der Anmeldung des Diesel-Patents.
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef nils7 het volgende:
Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
Ja en laat dat nu net een land zijn waar EV's erg populair zijn onder particuliere rijders. Hier geeft de staat alleen voordeeltjes aan zakelijke rijders. En krijg je dat dat gedrocht wat ze hybride noemen heel veel verkocht wordt. Maar als ik in m'n straat kijk zie ik er enkele staan die nog nooit aan huis een stekker hebben gezien.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. Ik vind dat geen goed plan eigenlijk. Hobby's dien je zelf te bekostigen. Dat geldt overigens ook voor zakelijke berijders der Tesla S. Die pakken tot 19.000 euro per jaar subsidie. Is ook nergens voor nodig. Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland. Of een handjevol door hen die het zelf ook wel konden betalen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. Ik vind dat geen goed plan eigenlijk.
Yep helemaal waar. Net zoals die Outlanders. Mitsubishi kraaide victorie toen ze het best verkochte merk waren in nederland ooit. Nu wil geen hond er meer in gezien worden.quote:Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland.
Ben ik het ook niet mee eens. Als ik het voor het zeggen had zou dat per direct stoppen. En waren al die schertsregelingen niet eens ingevoerd.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.
Goed artikel trouwens. bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:
https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1
[..]
quote:
Trouwquote:Het is niet het enige probleem. Volgens een schatting van de minister van financiën Siv Jensen slaan de ontheffingen een gat van 4 miljard Noorse kronen, zo'n 500 miljoen euro, in de staatskas. In 2012 werd een deadline gesteld: begin 2018 zouden de fiscale voordelen vervallen. De enige manier waarop de geldkraan eerder dichtgedraaid zou worden was de verkoop van de 50.000ste elektrische auto. Die vond op 20 april van dit jaar plaats, toen een zwarte Tesla model S bijna drie jaar voor het ultimatum verkocht werd in het havenplaatsje Drammen Havn.
Geen Nieuwsquote:Maar aan de pret komt uiterlijk 2018 een einde, want de Noorse regering die veel belasting en andere inkomsten ziet verdwijnen heeft besloten dat indien er 50.000 EV’s staan geregistreerd of uiterlijk 2018, wat eerder komt, de subsidies en andere voordelen zullen stoppen
Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd hoe de verkoop van elektrische autos zich daar nu gaat ontwikkelen.quote:
Alsof dit iets nieuws is. Gebeurt regelmatig dat met een beetje variëren met instellingen dezefde auto met verschillende motorvermogens verkocht wordt. Soms softwarematig in bijvoorbeeld de regeling van de turbo-druk, soms door iets stoms als een extra ring van een paar cent die de luchttoevoer belemmert, soms door een combinatie van beiden. In elk geval is het niet zo bijzonder dat verschillende uitvoeringen helemaal niet zo verschillend zijn als het op papier lijkt.quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?
quote:In Nederland zou er daarentegen wél heel veel geleerd kunnen worden van de introductie van de elektrische fiets. Zonder enige overheidsbemoeienis is deze introductie een enorm succes: over 2016 bestond 29 procent van de fietsverkopen uit elektrische fietsen. Deze fietsen leveren ook een bijdrage aan het verlagen van de CO2-uitstoot, doordat zij het aantrekkelijker maken de fiets naar het werk te nemen. Zo kan het autogebruik omlaag.
Het verschil: de elektrische fiets verkocht zichzelf dankzij zijn goede specificaties. De technologie is leidend, niet de overheid.
Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.
Zo te lezen vind jij het erg dat jij niet met je auto mag doen wat zij niet willen dat je dat doet. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er precies in elk verkoopcontract staat van een auto, niet van een Tesla en ook niet bij die van mezelf. Wel heb ik eens van horen zeggen dat je garantie vervalt als je je auto laat chip tunen. Dus andere auto merken reageren daar ook wel op. Daarnaast koop jij een Tesla met een X range die ze in dit geval tijdelijk vergroten voor mensen in nood. Het is dus minimaal die range, je krijgt wat je hebt gekozen. Ik snap niet wat het probleem daarmee is, of zit je gefrustreerd in je auto die harder kan dan 130 maar dat niet mag?
Overigens heb ik verre van zin om Volkswagen te verdedigen. Ik ben blij dat ze de stap nu willen zetten. Wel jammer dat ze pas concreet zijn over 13 jaar, zo oud is Tesla nu.
Dan koop jij toch wat anders, huiliequote:Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Nog een aardig detail uit het FTM artikel:
[..]
Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan koop jij toch wat anders, huilie
Is een 5.20 eigenlijk een 5.23, maar dan verneukt met een software-update die de vervuiling, brandstofkosten en gebruikerservaring bewust verneukt?quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?
Als je tevreden bent met die 5.20 boeiend dat er ook een M5 rond rijdt, toch?
Over welk bedrijf heb je het nu?quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.
Wat ik dan weer zie is vooral veel forenzen die ook een auto hebben maar met niet al te slecht weer de gewone elektrische fiets pakken. Ook veel die-hard speed pedelec mannen. Die doen b.v. Beverwijk-Schiphol, met de pont. Zij kopen die fiets overigens doorgaans van hun mobiliteitsbudget. Al met al lijkt me dat best een opsteker voor het milieu. Al is het dan vooralsnog een druppel op de bekende gloeiende plaat.quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.
En subsidie! Want zonder dat blijken die dingen die jij noemt lang niet zo dominant te zijn als de portemonnee. Ze willen die dingen wel graag maar ze willen er liever niet zelf voor betalen. Dat moet de belastingbetaler maar voor ze doen. Zie de Tesla S berijder en de jaarlijkse subsidie tot wel 19.000 euro die mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 september 2017 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Je wilt een EV wel omdat deze superieur is aan ICE als het gaat om koppel, souplesse en stilte, kortom comfort!
De auteur en ook de EEG moeten zich nog wat meer verdiepen in de vele zeer grote nadelen van waterstof. Best verbazend dit dan weer.quote:Maar wellicht verrassen andere energiebronnen — waterstof bijvoorbeeld — ons nog. Recent werd bekend dat de EEG Nederland een subsidie heeft toegekend om extra waterstoflaadstations te bouwen naast de 3 bestaande stations. Ook in een recent artikel in het Financieele Dagblad wordt uitgebreid stilgestaan bij de mogelijkheden van het rijden op waterstof. De Duitse overheid ondersteunt het onderzoek naar het rijden op waterstof met forse subsidies en bijdragen.
Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?quote:
Lood?quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?
Hij bedoelt w.s. dat het geen loodaccu's zijn. Maar toch accu >500 kg in zo'n Tesla S. Voor een totaalgewicht >2.000 kg... Eigenlijk belachelijk dat we moeten denken dat rijden met zo'n tank "goed" voor het milieu is en toekomst heeft. We moeten juist naar zeer licht en lean. Beetje a la de flevobike. Dat idee.quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is een metaal met een hoog gewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |