De Duivel schijt toch altijd weer op de grote hoop zo blijkt hier weer. Dan vinden ze weer voor vele miljarden lithium op hun grondgebied.... Wij hebben enkel gas. En dat is bijna op. Nederland staat er wat dat betreft niet goed voor met hun "diensteneconomie". We hebben eigenlijk niets meer op economisch gebied. Behalve goede wil dan. Daar ontbreekt het niet aan. Voor de rest hebben we alles al verjubeld. Niet leuk voor onze kinderen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:40 schreef Digi2 het volgende:
In Duitsland is een grote hoeveelheid Lithium aangetroffen die men wil gaan winnen. Het gaat om een erts-laag die circa 96000 ton Lithium bevat.
[..]
Het nederlandse gas is juist een goed voorbeeld dat natuurlijke reserves de pest voor een economie en je het beter kan baseren op high tech en kennis.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De Duivel schijt toch altijd weer op de grote hoop zo blijkt hier weer. Dan vinden ze weer voor vele miljarden lithium op hun grondgebied.... Wij hebben enkel gas. En dat is bijna op. Nederland staat er wat dat betreft niet goed voor met hun "diensteneconomie". We hebben eigenlijk niets meer op economisch gebied. Behalve goede wil dan. Daar ontbreekt het niet aan. Voor de rest hebben we alles al verjubeld. Niet leuk voor onze kinderen.
quote:James Dyson, uitvinder van de filterloze stofzuiger, maakt in een brief gericht aan de werknemers van stofzuigerfabrikant Dyson bekend dat het bedrijf werkt aan een elektrische auto. Dat voertuig moet in 2020 op de markt komen.
Brief van James DysonSpecifieke details over de auto geeft Dyson niet in zijn brief; hij stelt dat de markt erg competitief is en dat het belangrijk is om de informatie over de auto vertrouwelijk te houden. Wel zegt hij dat Dyson 2 miljard pond, omgerekend 2,3 miljard euro investeert in het project en dat er een team van vierhonderd werknemers aan de auto werkt.
Het team bestaat uit ingenieurs van Dyson en 'individuen uit de auto-industrie'. Volgens James Dyson zal het project snel groeien. Het is niet de eerste keer dat Dyson zich mengt in de autoindustrie. De oprichter stelt dat hij in 1988 begon te werken aan een filter voor dieselmotoren. Daarvan was in 1993 een prototype gereed, maar het project werd stopgezet vanwege gebrek aan interesse uit de auto-industrie.
https://tweakers.net/nieu(...)auto-uitbrengen.html
Voor kortere afstanden kan elektrisch vliegen een goede mogelijkheid zijn. De energiedichtheid van de huidige batterijen is nog te laag voor het vliegen op grote afstanden.quote:EasyJet wil over tien jaar elektrisch vliegen
Binnen afzienbare tijd zouden korteafstandsvluchten weleens een stuk minder milieubelastend kunnen worden. EasyJet heeft de handen ineen geslagen met een Amerikaanse startup om elektrisch vliegen mogelijk te maken.
De luchtvaartmaatschappij kondigde in het voorjaar al aan samen te gaan werken met Wright Electric. Het Amerikaanse bedrijf ontwikkelt elektrische aandrijving voor vliegtuigen.
En daar zit muziek in, denkt EasyJet nu. "Voor het eerst in mijn carrière zie ik een toekomst voor ogen zonder kerosine, en we zijn blij om daar deel van uit te maken", aldus EasyJet-ceo Carolyn McCall.
Volledig elektrisch binnen twintig jaar
EasyJet en Wright willen binnen twintig jaar een volledig elektrische korteafstandsvloot hebben. Het eerste commerciële vliegtuig moet over tien jaar vliegen. Daarmee zouden minimaal 120 passagiers vervoerd moeten worden.
Dat vliegtuig krijgt een actieradius an 540 kilometer. Dat is ver genoeg voor 20 procent van de vluchten van EasyJet. Vliegen op een batterij in plaats van op kerosine moet de vervuiling drastisch tegengaan en vliegtuigen ook veel stiller maken
....
36 000 kilogram natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:00 schreef Ivo1985 het volgende:
36K Kg? What the fuck. 36 kilo kilogram?
Oh nee, feitelijk staat er 36 Kelvin kilogram... Onmogelijk, die gasten.
En wie nog zo'n wagen besteld in de voorverkoop is een idioot, gezien de huidige enorme problemen bij die toko.
6 Megagram was dan beter geweest.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
Je bedoelt geen staatsinfuus meer voor de productie en geen trucjes om kopers aan te trekken met belastingvoordelen?quote:Op vrijdag 17 november 2017 08:11 schreef Gunner het volgende:
Erg ambitieus, maar laten ze eerst maar eens winst gaan maken op hun huidige modellen en dan heb ik het nog niet eens over de productieproblemen van de Model 3.
Met k wel ja, hoofdletter K is Kelvin.quote:Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
Tesla staat toch voor Terrible Elon Sells Lies Again ?quote:Op vrijdag 17 november 2017 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je bedoelt geen staatsinfuus meer voor de productie en geen trucjes om kopers aan te trekken met belastingvoordelen?
Dan kan Elon wel inpakken
Musk is een idealist en "hij" kan het lijden.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Tesla staat toch voor Terrible Elon Sells Lies Again ?
Even serieus; financieel gaat het natuurlijk niet geweldig, wat de fanboys je ook doen geloven. Tesla maakt hetzelfde verlies per auto wat een Porsche aan winst maakt. per auto. Het zou me verbazen als Tesla over twee jaar nog bestaat.
Ik ben meer een realistquote:Op vrijdag 17 november 2017 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Musk is een idealist en "hij" kan het lijden.
.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben meer een realist
Maar ook z'n andere bedrijven gaan niet geweldig. SpaceX, SolarCIty.
Ja, maar je moet wel 2 jaar wachten op een Model 3, het model voor de massa wat 'betaalbaar' zou moeten zijn. Als ik wil kan ik volgende week in een nieuwe, volledig elektrische auto rijden van europese merken.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
.
Ik ook, maar vooralsnog is het verlies geen probleem en is hij wel een van de grote jongens opgebied van transport innovatie.
Tja, noem het grootheidswaanzin, noem het een visionair, hoe dan ook is het product wat er staat indrukwekkend. Je hebt echter wel gelijk, want er zijn wel degelijk leveringsproblemen, maar de techniek is machtig indrukwekkend. Ben benieuwd naar de doorontwikkelingen, ook van de wat meer gevestigde merken.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar je moet wel 2 jaar wachten op een Model 3, het model voor de massa wat 'betaalbaar' zou moeten zijn. En wat doe hij? een nog duurder model aankondigen. Elk ander bedrijf zou al kopje onder zijn gegaan.
Kleine letter k is kiloquote:Op vrijdag 17 november 2017 13:35 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
36 000 kilogram natuurlijk.
Dat er met "k" x1000 bedoelt wordt is toch altijd zo?
Nou dan ben ik schijnbaar geen mens, trouwens hoe wil jij dat weten jij komt toch, of verblijft toch buiten de EU?quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:40 schreef Igen het volgende:
Tesla heeft toch iig bereikt dat mensen niet meer “Haha een elektrische auto” maar “Wauw, een elektrische auto” zeggen.
Ja, ik zou ook best een Model 3 willen kopen maar je bent knettergek als je een aanbetaling gaat doen voor een model wat je met wat mazzel over 1,5 - 2 jaar kan rijden bij een bedrijf wat er feitelijk financieel belabberd voorstaat. Zelf zeggen ze 12 - 18 maanden maar dat gelooft niemand natuurlijk in het licht van recente nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, noem het grootheidswaanzin, noem het een visionair, hoe dan ook is het product wat er staat indrukwekkend. Je hebt echter wel gelijk, want er zijn wel degelijk leveringsproblemen, maar de techniek is machtig indrukwekkend. Ben benieuwd naar de doorontwikkelingen, ook van de wat meer gevestigde merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |