Voor zover mij bekend heeft Tesla weinig te zoeken in Duitsland behalve klanten. Veel red tape, machtige vakbond (IGM). Hun assemblage doen ze in Nederland en mogelijk komt er een Gigafactory in Groningen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:49 schreef john2406 het volgende:
Tesla begrijp ik wel hoor, geloof dat ze hun fabriek naar Duitsland hebben verplaatst?
Okay dacht iets gehoord te hebben over grote frabriekshal in Duitsland?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend heeft Tesla weinig te zoeken in Duitsland behalve klanten. Veel red tape, machtige vakbond (IGM). Hun assemblage doen ze in Nederland en mogelijk komt er een Gigafactory in Groningen.
Zo hard gaat het nog niet volgens mij. Maar ik verwacht wel snelle ontwikkelingen als er nieuwe soorten accu's uitkomen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:32 schreef john2406 het volgende:
Het zal wel hetzelfde zijn als met een computer dat het gisteren al achterhaald is.
Tsja, hij zegt niet voor niets ¨op langere termijn¨, hij houdt ze een wortel voor wetende dat Duitsland voorlopig niet aan zijn condities kan voldoen zoals, morgen de spa in de grond. In Nederland is de red tape miniem voor een bedrijf als Tesla, in groningen of limburg kan bij wijze van morgen de spa al in de grond. IGM is al helemaal een gruwel voor een bedrijf als Tesla dat een kleiner bedrijf heeft overgenomen in Duitland en is al snel in een juridisch conflict is geraakt met de vakbonden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay dacht iets gehoord te hebben over grote frabriekshal in Duitsland?
http://www.nu.nl/beurs/39(...)uitsland-bouwen.html
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, hij zegt niet voor niets ¨op langere termijn¨, hij houdt ze een wortel voor wetende dat Duitsland voorlopig niet aan zijn condities kan voldoen zoals, morgen de spa in de grond. In Nederland is de red tape miniem voor een bedrijf als Tesla, in groningen of limburg kan bij wijze van morgen de spa al in de grond. IGM is al helemaal een gruwel voor een bedrijf als Tesla dat een kleiner bedrijf heeft overgenomen in Duitland en is al snel in een juridisch conflict is geraakt met de vakbonden.
Elon heeft aangegeven dat hij productiecapaciteit wil hebben in europa en het betreft zowel gigafactories als autoproductie. Net zoals hij deed in de US. t.a.v. de Gigafactory bekijkt hij wat voor voorstellen er boven tafel komen. Voormalige DDR zou kunnen. In Nederland wordt de arbeidsmarkt al krap en daar heb je waarschijnlijk minder last van in de voormalige DDR. De macht van de vakbonden zoals IGM blijft problematisch vermoed ik. Groningen zal ook wel met de nodige subsidies in de hand lobbyen, zij willen graag een vestiging van Tesla hebben.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.
Ik weet dat ze machinebouwer Grohmann hebben overgenomen en sindsdien in de clinch liggen met de vakbonden. Bedoel je dat misschien?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:13 schreef nils7 het volgende:
Er staat al een fabriek van Tesla in Duitsland
Dat ze Grohmann hebben overgenomen ja.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik weet dat ze machinebouwer Grohmann hebben overgenomen en sindsdien in de clinch liggen met de vakbonden. Bedoel je dat misschien?
Jep zo zie ik het ook, en als dan een brievenbusfirma hier in Nederland!quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.
Europees hoofdkantoor staat in Amsterdamquote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jep zo zie ik het ook, en als dan een brievenbusfirma hier in Nederland!
quote:Die geringe Fläche des Landes eignet sich gut für Elektrofahrzeuge
Möglich wird dies natürlich auch durch die eher kleinen Distanzen innerhalb des Großherzogtums: Das Land ist nur rund 82 Kilometer lang und 57 Kilometer breit. Dies entspricht einer Fläche von 2.586,4 Quadratkilometern.
Toe maar...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:54 schreef Digi2 het volgende:
Politiewagens Luxemburg worden Tesla Model S.
[ afbeelding ]
[..]
quote:eHighway: Deutschland bekommt eine elektrifizierte Autobahn
Ende nächsten Jahres geht Deutschlands erster eHighway als Teilstück einer normalen Autobahn in Betrieb. Siemens hat jetzt den Auftrag erhalten, die A5 zwischen den Anschlussstellen Zeppelinheim/Cargo City Süd des Frankfurter Flughafens und Darmstadt/Weiterstadt mit Oberleitungen auszustatten. Genutzt werden kann er von Lkw mit Hybridantrieb. Auf der Teststrecke fahren sie rein elektrisch, außerhalb mit einem Dieselmotor. Stets wird Bremsenergie zurückgewonnen und in der Bordbatterie gespeichert.
Definieer 'goedkoper'. Goedkoper dan een S, waarschijnlijk. Maar dan blijft het nog steeds een heel ruim begrip. Het zal in ieder geval niet in de buurt van en Opel Astra of Renault Megane gaan uitkomen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 07:23 schreef Digi2 het volgende:
Met de introductie van goedkopere electrische autos die een grote actieradius hebben zoals de Model 3 van Tesla
2....ze kopen er 2....quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:54 schreef Digi2 het volgende:
Politiewagens Luxemburg worden Tesla Model S.
Manoeuvreren ze die tussen de Baustellen door?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:06 schreef Digi2 het volgende:
Na Zweden begint ook in Duitsland een systeem waarbij vrachtwagens van stroom door bovenleidingen worden voorzien en elektrisch voortgedreven.
[..]
[ afbeelding ]
Niet meteen, maar in de toekomst? Lijkt me onvermijdelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Definieer 'goedkoper'. Goedkoper dan een S, waarschijnlijk. Maar dan blijft het nog steeds een heel ruim begrip. Het zal in ieder geval niet in de buurt van en Opel Astra of Renault Megane gaan uitkomen.
Het zijn hybride voertuigen, ze kunnen op batterij of diesel overschakelen als de beschikbaarheid tot de bovenleiding ontbreekt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:15 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Manoeuvreren ze die tussen de Baustellen door?
Dat is dan een goed begin.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2....ze kopen er 2....
Waarom met een bovenleiding? Waarom niet in het asfalt? Want dan kun je het gelijk combineren als je een stuk snelweg moet herasfalteren. Lijkt me ook minder gevoelig voor weersinvloeden denk aan omgewaaide bovenleidingen bij treinen enzo.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:06 schreef Digi2 het volgende:
Na Zweden begint ook in Duitsland een systeem waarbij vrachtwagens van stroom door bovenleidingen worden voorzien en elektrisch voortgedreven.
[..]
[ afbeelding ]
Ik gok door dezelfde redenen waarom we bovenleidingen voor treinen hebben. Het lijkt me niet zo fijn om over zo'n spoor te moeten lopen na een ongeluk. Of dat mijn anti-statische strip over zo'n spoor sleept.quote:Op vrijdag 1 september 2017 11:02 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Waarom met een bovenleiding? Waarom niet in het asfalt? Want dan kun je het gelijk combineren als je een stuk snelweg moet herasfalteren. Lijkt me ook minder gevoelig voor weersinvloeden denk aan omgewaaide bovenleidingen bij treinen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |