Als ik 30/40k voor een auto had dan zou het hoogstwaarschijnlijk een tesla worden. Uiteindelijk zullen de modellen nog goedkoper worden, neem ik aan.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla schrijft nog steeds rode cijfers al lopen de verliezen terug. De Model 3 zou voor zwarte cijfers moeten gaan zorgen. We zullen zien of ze dat kunnen waarmaken. De gunfactor t.o.v. de duitse concerns zal nu hevig aan het verschuiven zijn.
Mja,quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:47 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Als ik 30/40k voor een auto had dan zou het hoogstwaarschijnlijk een tesla worden. Uiteindelijk zullen de modellen nog goedkoper worden, neem ik aan.
Dan nog moet je wel het geld hebben om iets aan te schaffen/leasen. Als er straks auto's van tussen de 10/20k komen zou je dan de grootste vlucht van EV gaan zien?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja,
Je moet natuurlijk niet alleen naar de aanschafprijs kijken maar naar de TCO.
Elektro auto zal goedkoper zijn in
Onderhoud (er is veel minder wat kapot kan gaan) bv je remmen zullen nauwelijks slijten omdat ie op de generator remt.
Belasting (voor zolang het duurt)
Verbruik (zeker als je zelf zonnecellen op het dak legt)
Maar daar tegenover staat de beperkte levensduur van de accu's
Dat is een andere discussie, of je nu benzine, diesel of elektro rijdt, je heb je totale kosten van het autorijden, niet alleen de aanschafprijs.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:15 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dan nog moet je wel het geld hebben om iets aan te schaffen/leasen.
Vermoedelijk, ja.quote:Als er straks auto's van tussen de 10/20k komen zou je dan de grootste vlucht van EV gaan zien?
Dat was wel waar de discussie mee begon. Met je totale kostenplaatje kan ik het alleen maar eens zijn. Maar zoals ik aangaf ik heb geen 30k/40k voor een auto. Had ik dat wel, dan zou Tesla de eerste keus zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, of je nu benzine, diesel of elektro rijdt, je heb je totale kosten van het autorijden, niet alleen de aanschafprijs.
[..]
Vermoedelijk, ja.
Zit ff naar de e-Golf te kijjen. Op zich valt de prijs me nog wel mee. voor iets minder dan 40K heb je al best een vrij complete auto.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja,
Je moet natuurlijk niet alleen naar de aanschafprijs kijken maar naar de TCO.
Elektro auto zal goedkoper zijn in
Onderhoud (er is veel minder wat kapot kan gaan) bv je remmen zullen nauwelijks slijten omdat ie op de generator remt.
Belasting (voor zolang het duurt)
Verbruik (zeker als je zelf zonnecellen op het dak legt)
Maar daar tegenover staat de beperkte levensduur van de accu's
Verder is het maar de vraag of kleine goedkope auto's werkelijk een milieuvoordeel opleveren als deze elektrisch gaan. Deze rijden volgens mij weinig kilometers en dan is de vraag of de totale belasting in CO2 en vervuiling van de productie, gebruik en slopen van een elektro auto minder is dan die van een benzine auto.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:19 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat was wel waar de discussie mee begon. Met je totale kostenplaatje kan ik het alleen maar eens zijn. Maar zoals ik aangaf ik heb geen 30k/40k voor een auto. Had ik dat wel, dan zou Tesla de eerste keus zijn.
Zou zelf geen e-golf kopen, dat is een plofmotor auto waar een electromotor en een accupack ingewurmt zijn, dan liever een Tesla of een Leaf.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zit ff naar de e-Golf te kijjen. Op zich valt de prijs me nog wel mee. voor iets minder dan 40K heb je al best een vrij complete auto.
Maar ik zie vooral een praktisch probleem. Ik heb helaas geen oprit en een kabel over de stoep zie ik ook niet echt zitten, m'n buren zullen daar niet zo gelukkig mee zijn denk ik. En hoe dat precies met het aanvragen van een laadpaal zit weet ik ook de details niet echt. Sowieso wil ik graag m'n eigen opgewekte energie gebruiken natuurlijk.
Wellicht begrijp ik je verkeerd hoor, maar dat ding is toch volledig elektrisch?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou zelf geen e-golf kopen, dat is een plofmotor auto waar een electromotor en een accupack ingewurmt zijn, dan liever een Tesla of een Leaf.
Ja, hij rijd elektrisch, maar qua ontwerp is het verder een brandstofauto waar ze accus hebben geprut waar ze deze kwijt konden, hij is niet vanaf de basis ontworpen als een elektro auto..quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wellicht begrijp ik je verkeerd hoor, maar dat ding is toch volledig elektrisch?
En een Model 3, hoe lang is die levertijd? 1,5 jaar ofzo?
Ik snap je punt, maar in de basis is en blijft het elektrisch rijden. Of het model of de rest van de techniek je aanstaat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, hij rijd elektrisch, maar qua ontwerp is het verder een brandstofauto waar ze accus hebben geprut waar ze deze kwijt konden, hij is niet vanaf de basis ontworpen als een elektro auto..
quote:Abgasskandal Weiter dicke Luft
Man habe eine "neue Vertrauenskultur" eingefordert, sagte Verkehrsminister Dobrindt nach dem Treffen mit Deutschlands Autobauern. Doch einen Tag nach dem sogenannten Autogipfel will die Kritik nicht verstummen. Die vereinbarten Software-Updates lösten das Abgasproblem nicht, sagen Experten.
DUH will weiter klagen
"Das ist weniger als nichts", schimpft auch der Chef der Deutschen Umwelthilfe (DUH), Jürgen Resch. Die DUH wolle ihre Klagen für bessere Luft in deutschen Städten fortsetzen, sagte er im gemeinsamen Morgenmagazin von ARD und ZDF. Resch hatte schon vor dem Gipfel angekündigt, dass Software-Updates nicht reichten, um die Emissionsgrenzwerte für Stickstoffdioxid (NOx) einzuhalten.
Ähnlich argumentiert auch Verkehrsexperte Peter Mock. Wenn ein Update - wie von den Herstellern angegeben - tatsächlich bei allen Fahrzeugen eine Reduzierung der NOx-Werte um 30 Prozent bringen würde, dann sei das "immer noch mehr als vier mal so hoch wie das gesetzliche Euro-6-Limit", sagte Mock der Agentur dpa.
Für Niedersachsens Ministerpräsident Stephan Weil sind weitere technische Umbauten nicht vom Tisch. "Die Industrie hat Bedenken, aber die Diskussion ist deswegen noch nicht vorbei", sagte er auf NDRInfo. Bei älteren Modellen der Euro-1 bis Euro-4-Norm seien Umbauten jedoch nicht mehr möglich oder sinnvoll.
VW schließt Umbauten aus
Volkswagen-Chef Matthias Müller hatte gestern baulichen Nachrüstungen eine klare Absage erteilt, die über Software-Updates hinausgehen: "Wir halten es im Grunde genommen für ausgeschlossen, Hardware-Veränderungen vorzunehmen. Einmal des Aufwandes wegen, aber auch, weil die Wirkung fragwürdig ist." Grünen-Chef Cem Özdemir sagte dazu, das "grenzt schon an eine Unverschämtheit". Offenbar glaubten Teile der Branche immer noch, billig davonzukommen bei der Diesel-Abgasreinigung. Die Ergebnisse des Diesel-Gipfels reichten jedenfalls nicht aus.
Elektrische autos stoten geen NOx en fijnstof uit in de steden. De duitse autoindustrie zet zich in de brandstofmotor technologie zal lang mogelijk uit te melken i.p.v. snel en voortvarend vol in te zetten op elektromobiliteit. Fraude, bedrog en kartelvorming worden zelfs niet geschuwd dat te bereiken.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 12:57 schreef Gunner het volgende:
Wat heeft dat met elektrisch rijden te maken?
En welke egolf heb je dan? Met hoeveel bereik?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 12:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar in de basis is en blijft het elektrisch rijden. Of het model of de rest van de techniek je aanstaat is een ander verhaal.
En Tesla is mooi hoor, maar die dingen zijn op korte termijn niet leverbaar. Je mag er eentje reserveren voor 1000 knaken en als je mazzel hebt mag je er 'medio 2018 of later' in gaan rijden. Terwijl mijn dealer 40 e-Golfs op voorraad heeft staan waar ik volgende week in kan rijden als ik dat wil.
Golf weet in niet echter bekijk deze eens, ze geven 400 km aan of dat klopt?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En welke egolf heb je dan? Met hoeveel bereik?
De nieuwste, theoretisch bereik 300km wat in de praktijk zo'n 200 is. 100kw elektromotor.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En welke egolf heb je dan? Met hoeveel bereik?
ik zie maar 1 type?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt is, er zijn meerdere type eGolf,
Het punt is, er zijn meerdere type eGolf,quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Golf weet in niet echter bekijk deze eens, ze geven 400 km aan of dat klopt?
https://www.renault.nl/modellen/elektrische-autos/zoe.html
Ook Renault, hoeveel bereik heeft deze, geloof model S, dan wel, plus weet de brandweer nu wel wat te doen als er iets mee gebeurt en ik zit klem achter het stuur?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt is, er zijn meerdere type eGolf,
Nee, de Tesla3 heeft in de grote accu uitvoering een range van maximaal bijna 500 kilometer.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
De nieuwste, theoretisch bereik 300km wat in de praktijk zo'n 200 is. 100kw elektromotor.
Ik zit nu pas in de materie te verdiepen dus alle details ken ik absoluut nog niet.
De Tesla doet in theorie 345, wat dat in de praktijk is weet denk ik nog niemand. wat de NL-prijzen zijn die al bekend? vanaf 35000 dollar kan je naar euro's 100% omzetten maar wel met 21% btw er bovenop. Dus reken maar vanafprijs 42K denk ik?
[..]
ik zie maar 1 type?
Er is een 'nieuwe' e-Golf met een verbeterde actieradius.
100 meer als de Renault?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de Tesla3 heeft in de grote accu uitvoering een range van maximaal bijna 500 kilometer.
Dat is wel netjes, die 200KM effectief vind ik wel erg mager. Daar kan ik niet eens naar familie heen en weer zonder op te laden. En het bijbehorende gezweet Een fastned-achtige oplaadpunten ken ik wel maar dat verlengt je reistijd wel aanzienlijk lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de Tesla3 heeft in de grote accu uitvoering een range van maximaal bijna 500 kilometer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |