Voor zover mij bekend heeft Tesla weinig te zoeken in Duitsland behalve klanten. Veel red tape, machtige vakbond (IGM). Hun assemblage doen ze in Nederland en mogelijk komt er een Gigafactory in Groningen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:49 schreef john2406 het volgende:
Tesla begrijp ik wel hoor, geloof dat ze hun fabriek naar Duitsland hebben verplaatst?
Okay dacht iets gehoord te hebben over grote frabriekshal in Duitsland?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend heeft Tesla weinig te zoeken in Duitsland behalve klanten. Veel red tape, machtige vakbond (IGM). Hun assemblage doen ze in Nederland en mogelijk komt er een Gigafactory in Groningen.
Zo hard gaat het nog niet volgens mij. Maar ik verwacht wel snelle ontwikkelingen als er nieuwe soorten accu's uitkomen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:32 schreef john2406 het volgende:
Het zal wel hetzelfde zijn als met een computer dat het gisteren al achterhaald is.
Tsja, hij zegt niet voor niets ¨op langere termijn¨, hij houdt ze een wortel voor wetende dat Duitsland voorlopig niet aan zijn condities kan voldoen zoals, morgen de spa in de grond. In Nederland is de red tape miniem voor een bedrijf als Tesla, in groningen of limburg kan bij wijze van morgen de spa al in de grond. IGM is al helemaal een gruwel voor een bedrijf als Tesla dat een kleiner bedrijf heeft overgenomen in Duitland en is al snel in een juridisch conflict is geraakt met de vakbonden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay dacht iets gehoord te hebben over grote frabriekshal in Duitsland?
http://www.nu.nl/beurs/39(...)uitsland-bouwen.html
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, hij zegt niet voor niets ¨op langere termijn¨, hij houdt ze een wortel voor wetende dat Duitsland voorlopig niet aan zijn condities kan voldoen zoals, morgen de spa in de grond. In Nederland is de red tape miniem voor een bedrijf als Tesla, in groningen of limburg kan bij wijze van morgen de spa al in de grond. IGM is al helemaal een gruwel voor een bedrijf als Tesla dat een kleiner bedrijf heeft overgenomen in Duitland en is al snel in een juridisch conflict is geraakt met de vakbonden.
Elon heeft aangegeven dat hij productiecapaciteit wil hebben in europa en het betreft zowel gigafactories als autoproductie. Net zoals hij deed in de US. t.a.v. de Gigafactory bekijkt hij wat voor voorstellen er boven tafel komen. Voormalige DDR zou kunnen. In Nederland wordt de arbeidsmarkt al krap en daar heb je waarschijnlijk minder last van in de voormalige DDR. De macht van de vakbonden zoals IGM blijft problematisch vermoed ik. Groningen zal ook wel met de nodige subsidies in de hand lobbyen, zij willen graag een vestiging van Tesla hebben.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.
Ik weet dat ze machinebouwer Grohmann hebben overgenomen en sindsdien in de clinch liggen met de vakbonden. Bedoel je dat misschien?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:13 schreef nils7 het volgende:
Er staat al een fabriek van Tesla in Duitsland
Dat ze Grohmann hebben overgenomen ja.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik weet dat ze machinebouwer Grohmann hebben overgenomen en sindsdien in de clinch liggen met de vakbonden. Bedoel je dat misschien?
Jep zo zie ik het ook, en als dan een brievenbusfirma hier in Nederland!quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echter, als Tesla in de voormalige DDR een fabriek wil bouwen wordt de hele boel, de grond, de fabriek, loonkosten van de medewerkers zwaar gesubsideerd door de Duitse overheid, uit de Solidariteitsbijdrage.
Europees hoofdkantoor staat in Amsterdamquote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jep zo zie ik het ook, en als dan een brievenbusfirma hier in Nederland!
quote:Die geringe Fläche des Landes eignet sich gut für Elektrofahrzeuge
Möglich wird dies natürlich auch durch die eher kleinen Distanzen innerhalb des Großherzogtums: Das Land ist nur rund 82 Kilometer lang und 57 Kilometer breit. Dies entspricht einer Fläche von 2.586,4 Quadratkilometern.
Toe maar...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:54 schreef Digi2 het volgende:
Politiewagens Luxemburg worden Tesla Model S.
[ afbeelding ]
[..]
quote:eHighway: Deutschland bekommt eine elektrifizierte Autobahn
Ende nächsten Jahres geht Deutschlands erster eHighway als Teilstück einer normalen Autobahn in Betrieb. Siemens hat jetzt den Auftrag erhalten, die A5 zwischen den Anschlussstellen Zeppelinheim/Cargo City Süd des Frankfurter Flughafens und Darmstadt/Weiterstadt mit Oberleitungen auszustatten. Genutzt werden kann er von Lkw mit Hybridantrieb. Auf der Teststrecke fahren sie rein elektrisch, außerhalb mit einem Dieselmotor. Stets wird Bremsenergie zurückgewonnen und in der Bordbatterie gespeichert.
Definieer 'goedkoper'. Goedkoper dan een S, waarschijnlijk. Maar dan blijft het nog steeds een heel ruim begrip. Het zal in ieder geval niet in de buurt van en Opel Astra of Renault Megane gaan uitkomen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 07:23 schreef Digi2 het volgende:
Met de introductie van goedkopere electrische autos die een grote actieradius hebben zoals de Model 3 van Tesla
2....ze kopen er 2....quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:54 schreef Digi2 het volgende:
Politiewagens Luxemburg worden Tesla Model S.
Manoeuvreren ze die tussen de Baustellen door?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:06 schreef Digi2 het volgende:
Na Zweden begint ook in Duitsland een systeem waarbij vrachtwagens van stroom door bovenleidingen worden voorzien en elektrisch voortgedreven.
[..]
[ afbeelding ]
Niet meteen, maar in de toekomst? Lijkt me onvermijdelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Definieer 'goedkoper'. Goedkoper dan een S, waarschijnlijk. Maar dan blijft het nog steeds een heel ruim begrip. Het zal in ieder geval niet in de buurt van en Opel Astra of Renault Megane gaan uitkomen.
Het zijn hybride voertuigen, ze kunnen op batterij of diesel overschakelen als de beschikbaarheid tot de bovenleiding ontbreekt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:15 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Manoeuvreren ze die tussen de Baustellen door?
Dat is dan een goed begin.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2....ze kopen er 2....
Waarom met een bovenleiding? Waarom niet in het asfalt? Want dan kun je het gelijk combineren als je een stuk snelweg moet herasfalteren. Lijkt me ook minder gevoelig voor weersinvloeden denk aan omgewaaide bovenleidingen bij treinen enzo.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:06 schreef Digi2 het volgende:
Na Zweden begint ook in Duitsland een systeem waarbij vrachtwagens van stroom door bovenleidingen worden voorzien en elektrisch voortgedreven.
[..]
[ afbeelding ]
Ik gok door dezelfde redenen waarom we bovenleidingen voor treinen hebben. Het lijkt me niet zo fijn om over zo'n spoor te moeten lopen na een ongeluk. Of dat mijn anti-statische strip over zo'n spoor sleept.quote:Op vrijdag 1 september 2017 11:02 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Waarom met een bovenleiding? Waarom niet in het asfalt? Want dan kun je het gelijk combineren als je een stuk snelweg moet herasfalteren. Lijkt me ook minder gevoelig voor weersinvloeden denk aan omgewaaide bovenleidingen bij treinen enzo.
Bij gemeentelijke parkeerplaatsen zullen steeds meer laadplekken komen naarmate het aantal elektrische autos toeneemt. Daarnaast zullen o.a. tankstations snellaad fasciliteiten gaan aanbieden.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:35 schreef Tourniquet het volgende:
Weet er iemand hoe het zit met praktische zaken rond het opladen van electrische auto's in de toekomst?
Praktijkvoorbeeld: ik woon in een appartement zonder eigen parkeergelegenheid, bij parkeren ben ik dus aangewezen op de openbare gemeentelijke parkeerplaatsen bij mij in de buurt. Dit maakt het voor mij op dit moment lastig electrisch te gaan rijden. Krijgen alle parkeerplaatsen op termijn een laadpaal? Moet je daar dan een pasje voor hebben? Of misschien een laadaansluiting netjes weggewerkt in de straat? Dat gaat wel klauwen met geld kosten om die infrastructuur aan te leggen.
1 Van de redenen waarom ik voor een huis met minimaal een oprit ben gegaan zodat ik gewoon op eigen terrein kan gaan laden mocht dat in de toekomst gaan spelen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:35 schreef Tourniquet het volgende:
Weet er iemand hoe het zit met praktische zaken rond het opladen van electrische auto's in de toekomst?
Ik kan me voorstellen dat lui met een Tesla momenteel vaak ook wel een huis met garage of eigen parkeerplek hebben en makkelijk op eigen terrein kunnen opladen. Incidenteel zie je ook wel in een straat een laadpaal staan met een "gereserveerde" parkeerplek.
Maar wat als op een gegeven moment (zeg over 15 jaar) "de gewone man" ook massaal electrisch gaat rijden, hoe gaat het opladen dan plaatsvinden? Er zal dan een hele instrastructuur voor moeten worden aangelegd. Is men daar op landelijk niveau over aan het nadenken of ligt dat nog bij de gemeentes?
Praktijkvoorbeeld: ik woon in een appartement zonder eigen parkeergelegenheid, bij parkeren ben ik dus aangewezen op de openbare gemeentelijke parkeerplaatsen bij mij in de buurt. Dit maakt het voor mij op dit moment lastig electrisch te gaan rijden. Krijgen alle parkeerplaatsen op termijn een laadpaal? Moet je daar dan een pasje voor hebben? Of misschien een laadaansluiting netjes weggewerkt in de straat? Dat gaat wel klauwen met geld kosten om die infrastructuur aan te leggen.
Ik ben erg benieuwd of er momenteel al plannen worden gemaakt hoe dit (centraal) aan te pakken.
edit: kwam zelf dit rapport net tegen: https://www.rvo.nl/sites/(...)trisch%20vervoer.PDF
Even lezen...
Nice, maar niet iedereen is natuurlijk in de positie om een eigen oprit te hebben. Je kunt hier geloof ik ook wel een paal aanvragen, maar de gezien de drukte in de wijk is de kans dat er al iemand anders staat als je daar wilt parkeren zo'n 99%.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
1 Van de redenen waarom ik voor een huis met minimaal een oprit ben gegaan zodat ik gewoon op eigen terrein kan gaan laden mocht dat in de toekomst gaan spelen.
Nu kan ik ook op het werk laden dus is dat niet zo'n heel groot probleem maar voorheen woonde ik in een appartementencomplex en is het dus lastig.
De gemeente bij ons kan een paal zetten als je die aanvraagt maar gegarandeerd plek heb je niet.
Daarnaast zal over pakweg 10 jaar je auto zelf naar een laadstation kunnen gaan rijden en kunnen gaan laden.
Waarom niet, wij doen het al jaren.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt me lastig om daar goed beleid voor op te stellen, want je wilt natuurlijk ook geen miljarden investeren in een laad-infrastructuur die te snel al weer verouderd is.
Dit is tegen die tijd een non-issue. Ik heb nu al een buurman met een Zoe Z.E 40. die gewoon aangewezen is op een openbare parkeerplaats zonder laadmogelijkheid. Laden doet hij op het werk of bij Fastned.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:35 schreef Tourniquet het volgende:
Weet er iemand hoe het zit met praktische zaken rond het opladen van electrische auto's in de toekomst?
Ik kan me voorstellen dat lui met een Tesla momenteel vaak ook wel een huis met garage of eigen parkeerplek hebben en makkelijk op eigen terrein kunnen opladen. Incidenteel zie je ook wel in een straat een laadpaal staan met een "gereserveerde" parkeerplek.
Maar wat als op een gegeven moment (zeg over 15 jaar) "de gewone man" ook massaal electrisch gaat rijden, hoe gaat het opladen dan plaatsvinden? Er zal dan een hele instrastructuur voor moeten worden aangelegd. Is men daar op landelijk niveau over aan het nadenken of ligt dat nog bij de gemeentes?
Praktijkvoorbeeld: ik woon in een appartement zonder eigen parkeergelegenheid, bij parkeren ben ik dus aangewezen op de openbare gemeentelijke parkeerplaatsen bij mij in de buurt. Dit maakt het voor mij op dit moment lastig electrisch te gaan rijden. Krijgen alle parkeerplaatsen op termijn een laadpaal? Moet je daar dan een pasje voor hebben? Of misschien een laadaansluiting netjes weggewerkt in de straat? Dat gaat wel klauwen met geld kosten om die infrastructuur aan te leggen.
Ik ben erg benieuwd of er momenteel al plannen worden gemaakt hoe dit (centraal) aan te pakken.
edit: kwam zelf dit rapport net tegen: https://www.rvo.nl/sites/(...)trisch%20vervoer.PDF
Even lezen...
Inductie lijkt me vrij onschuldig.quote:Op vrijdag 1 september 2017 11:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik gok door dezelfde redenen waarom we bovenleidingen voor treinen hebben. Het lijkt me niet zo fijn om over zo'n spoor te moeten lopen na een ongeluk. Of dat mijn anti-statische strip over zo'n spoor sleept.
ja, maar dat lijkt me weer nogal duur. Vooral voor een test, en voor vrachtwagens op een snelweg.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:07 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Inductie lijkt me vrij onschuldig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Online_Electric_Vehiclequote:Benefits
Zero emissions
31% operating costs compared to gas powered counterparts
Lower maintenance and manufacturing costs
No charging station necessary
Can be stored like regular vehicles
Issues
Modern power grids cannot handle OLEV's on a large scale
Installation is costly
Can run out of power in heavy traffic
40 mph speed limit
Cannot operate during power outages
Inductie lijkt mij energetisch vrij inefficiënt, een beetje zoals waterstof.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:02 schreef zuchtje het volgende:
[..]
ja, maar dat lijkt me weer nogal duur. Vooral voor een test, en voor vrachtwagens op een snelweg.
Maar het werkt wel voor bussen blijkbaar:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Online_Electric_Vehicle
Dat is goed voor tandenborstels. In dat soort constructies staan de beide spoelen veel te ver van elkaar verwijderd om efficiënt te zijn. Bij hoge vermogens geeft dat verschrikkelijke verliezen en heftige warmteontwikkeling vanzelf. Ik moet erbij zeggen dat dat "oude kennis" is. Maar je hebt daar te maken met natuurkundige principes dus het zal nog steeds wel waar zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inductie lijkt mij energetisch vrij inefficiënt, een beetje zoals waterstof.
Ik ben sceptisch. Voordat we alle voertuigen die we nu hebben, op accu's kunnen laten rijden, moet er gigantisch veel meer electriciteit worden opgewekt. Hoe gaan we dat doen? Kolen? Kernenergie?quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:36 schreef Solstice1 het volgende:
Niet meteen, maar in de toekomst? Lijkt me onvermijdelijk eigenlijk.
Cool filmpje!quote:Op vrijdag 1 september 2017 15:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is tegen die tijd een non-issue. Ik heb nu al een buurman met een Zoe Z.E 40. die gewoon aangewezen is op een openbare parkeerplaats zonder laadmogelijkheid. Laden doet hij op het werk of bij Fastned.
Met de nieuwe generaties EV's zoals de 60kWh Leaf dan hoef je niet vaak meer te laden, over 10 jaar zal dat helemaal geen issue meer zijn . Als je dan 1x in de 4 a 500km bij een snellader of op het werk kan stekkeren is dat prima.
Zoals hierboven al gezegd wordt, het is ook niet ondenkbaar dat een auto over 15 a 20 jaar autonoom bijv. de kinderen naar school brengt en zelf een laadstation zoekt als jij ligt te slapen
De ontwikkelingen gaan veel harder dan je denkt.
Leuk filmpje over de nieuwe generatie Nissan Pro Pilot
Dat elektrische auto's goedkoper worden heeft denk ik meer met vooruitgang in accu's te maken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch. Voordat we alle voertuigen die we nu hebben, op accu's kunnen laten rijden, moet er gigantisch veel meer electriciteit worden opgewekt. Hoe gaan we dat doen? Kolen? Kernenergie?
Electriciteit kan op diverse manieren opgewekt worden. De voorkeur gaat uit naar een mix van renewables zoals wind en solar met aardgas op korte termijn. Aardgas is in grote hoeveelheden beschikbaar en verbranding ervan levert relatief weinig CO2 op. Voor de lange termijn zijn waterstoffusie en Thoriumfission een optie.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch. Voordat we alle voertuigen die we nu hebben, op accu's kunnen laten rijden, moet er gigantisch veel meer electriciteit worden opgewekt. Hoe gaan we dat doen? Kolen? Kernenergie?
Zou kunnen. Maar ik denk dat je een combinatie moet zoeken. Aan de ene kant batterijen/accu's die een bepaalde actieradius hebben en als de nood hoog wordt kan er tijdens het tijdens het rijden bijgeladen worden. Dan creeer je dus ook geen overbelasting want dan verdeel je de behoefte.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inductie lijkt mij energetisch vrij inefficiënt, een beetje zoals waterstof.
Ah, wondermiddeltjes. Ik vroeg me al af wanneer ze zouden komen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:28 schreef Digi2 het volgende:
Electriciteit kan op diverse manieren opgewekt worden. De voorkeur gaat uit naar een mix van renewables zoals wind en solar met aardgas op korte termijn. Aardgas is in grote hoeveelheden beschikbaar en verbranding ervan levert relatief weinig CO2 op. Voor de lange termijn zijn waterstoffusie en Thoriumfission een optie.
Aardgas gestookte centrales die de intermittency opvangen van renewables zijn een oplossing die al gebruikt wordt. Dit kan verder worden uitgebreid. Thoriumfission is een route die India gaat (India bulkt van de thorium) en die technologie kan worden overgenomen. Komende jaren zullen ITER en Wendelstein de nodige info opleveren t.a.v. de kosten en haalbaarheid van waterstoffusie.quote:Op maandag 4 september 2017 10:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, wondermiddeltjes. Ik vroeg me al af wanneer ze zouden komen.
Ik blijf sceptisch.
Goed initiatief maar het lijkt me beter om vanuit de optimale specs voor een elektrische auto te beginnen ontwerpen zoals bijv. Tesla doet.quote:Volkswagen Group maakt vanaf 2030 van elke auto elektrisch model
De Volkswagen Group, het moederbedrijf van merken van Volkswagen, Audi, Porsche en Lamborghini, maakt vanaf 2030 van alle modellen elektrische varianten. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. Daarom bouwt het bovendien vier grote fabrieken voor het vervaardigen van accu's.
Vanaf 2025 wil de Volkswagen Group naar eigen zeggen rond tachtig modellen in het assortiment hebben met een elektrische motor. Daarvan zullen er rond vijftig alleen op een accu lopen en dertig plug-in hybrids zijn. Uiterlijk vijf jaar later moeten alle nieuwe auto's een elektrische motor hebben. Het gaat in totaal om een investering van meer dan zeventig miljard euro in de omslag naar elektrische auto's.
Topman Mattias Müller wil dat VW Group leidend zal zijn op het gebied van elektrische auto's. "De transformatie in onze industrie is niet te stoppen", aldus de topman van het Duitse concern. VW Group is niet de enige autofabrikant die bezig is met het ontwikkelen van meer elektrische auto's. Mercedes-Benz biedt bijvoorbeeld vanaf 2022 elektrische versies aan van al zijn auto's.
Update, 8:22: In eerste instantie stond in de kop en inleiding dat VW Group alleen nog elektrische auto's zou uitbrengen. Dat is verbeterd naar een elektrische variant van elk model.
Nee, dat is commercieel gezien zelfmoord.quote:Op dinsdag 12 september 2017 10:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Goed initiatief maar het lijkt me beter om vanuit de optimale specs voor een elektrische auto te beginnen ontwerpen zoals bijv. Tesla doet.
Vanaf 2030 al. Zo zo!quote:Op dinsdag 12 september 2017 10:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Goed initiatief maar het lijkt me beter om vanuit de optimale specs voor een elektrische auto te beginnen ontwerpen zoals bijv. Tesla doet.
Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef Gunner het volgende:
Tesla's grootste probleem is dat ze niet goed kunnen leveren. Waarom meer dan 1,5 jaar wachten op een Model 3 als je volgende week in een ander model EV kan stappen. Voorraad genoeg bij andere merken.
Ze lijken er nog mee weg te komen, maar elk ander bedrijf was allang kopje onder gegaan.
Overigens is de eerste Model 3 al in Nederland gesignaleerd las ik op Autoweek.quote:Op dinsdag 12 september 2017 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef Gunner het volgende:
Tesla's grootste probleem is dat ze niet goed kunnen leveren. Waarom meer dan 1,5 jaar wachten op een Model 3 als je volgende week in een ander model EV kan stappen. Voorraad genoeg bij andere merken.
Ze lijken er nog mee weg te komen, maar elk ander bedrijf was allang kopje onder gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |