SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Wist niet dat ze dat daar dedenquote:
Ze mogen het geen Crossfit noemen dus ze noemen het Crossgymquote:Op maandag 10 juli 2017 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wist niet dat ze dat daar deden
Daar zal idd maar 1 of 2 momenten zijn waarop ze dat aanbieden.
Blijkbaar niet heel erg als het je geen 500 euro waard is.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:53 schreef Tink89 het volgende:
Dat wordt de komende maanden (jaren?) zonder auto door het leven. G*dverdeg*dver
Schijnt idd nogal duur te zijn om die naam te mogen voeren.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze mogen het geen Crossfit noemen dus ze noemen het Crossgym
Want iedereen heeft dat zomaar over? Ik niet...quote:Op maandag 10 juli 2017 15:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Blijkbaar niet heel erg als het je geen 500 euro waard is.
Voor de rest wel klote natuurlijk.
Dat hoor je mij niet zeggen, jij zegt zelf "is de auto het niet waard"quote:Op maandag 10 juli 2017 15:49 schreef Tink89 het volgende:
Want iedereen heeft dat zomaar over? Ik niet...
Ik bedoelde meer: de auto is al zo oud en heeft al zo veel gebreken, dat hij het puur financieel gezien niet meer waard is om er nog zoveel geld in te stoppen. Als ik dezelfde auto moest kopen voor ¤ 500 zou ik de verkoper vragen of hij gek geworden is... Dus ja: qua emotie en gemak zou de auto het best waard zijn, maar het zou geldweggooierij zijn als je puur rationeel en financieel kijkt.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, jij zegt zelf "is de auto het niet waard"
Of de auto het waard is vind ik wat anders dan het gemak die het kan leveren, vandaar de vraag.
Nouja, halfquote:Op maandag 10 juli 2017 16:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedoelde meer: de auto is al zo oud en heeft al zo veel gebreken, dat hij het puur financieel gezien niet meer waard is om er nog zoveel geld in te stoppen. Als ik dezelfde auto moest kopen voor ¤ 500 zou ik de verkoper vragen of hij gek geworden is... Dus ja: qua emotie en gemak zou de auto het best waard zijn, maar het zou geldweggooierij zijn als je puur rationeel en financieel kijkt.
Snappie?
Wat klote zegquote:Op maandag 10 juli 2017 14:53 schreef Tink89 het volgende:
Mag ik even vloeken en tieren? M'n geliefde autootje is zojuist afgekeurd... Kosten +- ¤ 500En dat is mijn Dieseltje met 438.000 km op de teller misschien toch niet meer waard. Dat wordt de komende maanden (jaren?) zonder auto door het leven. G*dverdeg*dver
![]()
Dus... knoop doorhakken, afscheid nemen en door met m'n leven. Maar damn, wat baal ik hiervan.
Ze mag er toch wel van balenquote:Op maandag 10 juli 2017 17:12 schreef Rauw. het volgende:
Zo zijn er meerdere dingen die je jezelf nu zou kunnen afvragen
koop ik een nieuwe auto voor hetzelfde geld als wat de reparatie kost?
Kan ik de auto missen?
Had ik dit (onderhoud) misschien niet van tevoren moeten incalculeren voor ik andere dingen kocht/mijn geld aan andere dingen uitgegeven had?
Wat ik lees is; "Ik heb het niet zo breed, ik rij een diesel waarvan ik het onderhoud niet betalen kan en die ik eigenlijk wel missen kan. En ik heb niet op deze kostenpost gerekend"
Aan de andere kant lees ik dat je pas getrouwd bent en je hebt pas een kano aangeschaft.
Hier houd je toch geld voor achter de hand?
Ik weet niet hoor, niemand zit op dergelijke uitgaven te wachten en iedereen heeft ze...
Daar hoef je geen econoom voor te zijn. Dat kan zelfs iedere gek in het dieettopic bedenken.
Beetje aanstellerij om alledaagse tegenslag. Zonde dat ik er nu ook nog eens aandacht in steek.
Natuurlijk, ik schrijf dat vaak van mij af in m'n dagboek, maar het dieettopic is een prima alternatief.quote:
Preciesquote:Op maandag 10 juli 2017 17:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik schrijf dat vaak van mij af in m'n dagboek, maar het dieettopic is een prima alternatief.
Zo. Jij zult een aanwinst op dit feestje zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:12 schreef Rauw. het volgende:
Zo zijn er meerdere dingen die je jezelf nu zou kunnen afvragen
koop ik een nieuwe auto voor hetzelfde geld als wat de reparatie kost?
Kan ik de auto missen?
Had ik dit (onderhoud) misschien niet van tevoren moeten incalculeren voor ik andere dingen kocht/mijn geld aan andere dingen uitgegeven had?
Wat ik lees is; "Ik heb het niet zo breed, ik rij een diesel waarvan ik het onderhoud niet betalen kan en die ik eigenlijk wel missen kan. En ik heb niet op deze kostenpost gerekend"
Aan de andere kant lees ik dat je pas getrouwd bent en je hebt pas een kano aangeschaft.
Hier houd je toch geld voor achter de hand?
Ik weet niet hoor, niemand zit op dergelijke uitgaven te wachten en iedereen heeft ze...
Daar hoef je geen econoom voor te zijn. Dat kan zelfs iedere gek in het dieettopic bedenken.
Beetje aanstellerij om alledaagse tegenslag. Zonde dat ik er nu ook nog eens aandacht in steek.
Je moet eigenlijk vooral kijken naar de opportunity cost. "Als ik hier 500 euro in steek, wat kan ik dan niet met die 500 euro doen, en vind ik de reparatie van mijn auto belangrijker dan die andere dingen." En om t zuiver te houden moet je dan van die 500 euro eigenlijk de kosten die het goedkoopste alternatief je gaan kosten (fiets, treinkaartjes naar plekken waar je echt zijn moet, etc) af trekken.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij kapitaalgoederen moet je altijd denken in afschrijvingswaarde. Als je het hebt over 'de komende jaren zonder auto' zou ik eerder proberen om er nog wel die 500 euro in te steken (lenen van iemand o.i.d.). 500 euro verspreid over een paar jaren vervoer is niks, ov en fietsen kost ook geld.
Tenzij je denkt; ik kan die 500 euro beter nu sparen zodat ik over 2 jaar genoeg bij elkaar heb om een nieuwe auto te kopenMaar sorry ik zal mijn economenstand nu weer uit zetten
Uiteraard is het klote dat je nu ineens zo'n financiele tegenvaller hebt. Looking on the bright side zal je nu allicht meer lichaamsbeweging hebben!
Balenquote:Op maandag 10 juli 2017 14:53 schreef Tink89 het volgende:
Mag ik even vloeken en tieren? M'n geliefde autootje is zojuist afgekeurd... Kosten +- ¤ 500En dat is mijn Dieseltje met 438.000 km op de teller misschien toch niet meer waard. Dat wordt de komende maanden (jaren?) zonder auto door het leven. G*dverdeg*dver
![]()
Dus... knoop doorhakken, afscheid nemen en door met m'n leven. Maar damn, wat baal ik hiervan.
Gelukkig gebruikt iedereen dit topic wel eens om te kunnen (off topic) klagenquote:Op maandag 10 juli 2017 17:12 schreef Rauw. het volgende:
Beetje aanstellerij om alledaagse tegenslag.
Zo ik nu ook.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gelukkig gebruikt iedereen dit topic wel eens om te kunnen (off topic) klagen
Precies. Dit topic heeft altijd al wat tegen slowchat aangeschurkt. Er was een tijd dat we meerdere topics per dag versleten.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gelukkig gebruikt iedereen dit topic wel eens om te kunnen (off topic) klagen
Gezellig was het toen hé? Ik mis die goede ouwe tijd soms wel hoor.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Dit topic heeft altijd al wat tegen slowchat aangeschurkt. Er was een tijd dat we meerdere topics per dag versleten.
Nice!quote:Op maandag 10 juli 2017 21:47 schreef Lonaa het volgende:
Gave Crossfitbox, prima WOD, ik ga het een maand doen denk ik zo.
Mijn trainer is goed, dus dat bevalt zekerquote:
Neuh, als je 1-op-1 traint is dat eigenlijk wel logisch ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 09:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn trainer is goed, dus dat bevalt zeker
Locatie is niet verkeerd, ze verhuizen binnenkort naar de andere kant van het pand en wordt het groter / (half) eigen ruimte voor PT. Dus ben benieuwd
Andere trainers zijn aardig.
Heb opzich niet veel connectie met de crossfitters, maar dat is ook niet raar/erg.
Ja, ben ik ook blij meequote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:01 schreef Lonaa het volgende:
Neuh, als je 1-op-1 traint is dat eigenlijk wel logisch ook.Maar cool dath et nog bevalt!
Klote hequote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:46 schreef Barreltje het volgende:
nu op +3 kilo in 4 dagen(hopelijk ligt het aan mijn cyclus.. maar toch.. bah! )
'Vreemde' weegschalen tellen niet he... altijd wegen op hetzelfde tijdstip, op dezelfde weegschaal op dezelfde plek, anders vergelijk je appels met perenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:46 schreef Barreltje het volgende:
ik werd vanmorgen iig al heel verdrietig van de weegschaal van de sauna.. er was nog 1,5 kilo erbij..
nu op +3 kilo in 4 dagen(hopelijk ligt het aan mijn cyclus.. maar toch.. bah! )
Dit.quote:
Ik 'mag' het niet omdat ik probeer dierlijke eiwitten en suikers zoveel mogelijk te beperken. Maar dat is dus niet echt gelukt de afgelopen dagen. Geen ramp, maar toch baal ik er dan van dat de discipline ontbreekt. Daarbij krijg ik ook enorm buikpijn en darmkrampen van het vlees eten/vet eten dus dat is ook niet echt fijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Cue_ op 11-07-2017 20:42:46 ]
Mag ik vragen, puur uit interesse, wat er 'mis' is met dierlijke eiwitten. Ofwel, waarom probeer je deze te vermijden ?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:25 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
[..]
Ik 'mag' het niet omdat ik probeer dierlijke eiwitten en suikers zoveel mogelijk te beperken. Maar dat is dus niet echt gelukt de afgelopen dagen. Geen ramp, maar toch baal ik er dan van dat de discipline ontbreekt. Daarbij krijg ik ook enorm buikpijn en darmkrampen van het vlees eten/vet eten dus dat is ook niet echt fijn.
Jouw weegschaal verdient een troll-trofee! Of toffeequote:Op woensdag 12 juli 2017 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
Jup! Best knap toch?
Nu wegen en meten bij mijn challenge coach.
[aanvulling]
Daar zit ik keurig op 5,1kg in 5 weken. Vetpercentage 2% naar beneden.
Vooral mijn buikvet was geslonken.
Prima tevreden dus
Er is online heel veel informatie te vinden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:10 schreef peter070 het volgende:
Nu ben ik op zoek naar gratis afval- en fitness schema's. Iemand hier goede tips en/of adviezen?
Niet geheel gratis, maar koop eens een 'Men's Health'. Ze hebben nu in de winkel de 'Ultimate Training Guide' liggen, die staat echt helemaal vol met allerlei verschillende trainingsopties voor verschillende doelen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:10 schreef peter070 het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ga mezelf, na de vakantie, ook maar wagen aan meer sportiviteit en afvallen.
Ben zelf 32, inmiddels weeg ik 101,3 en is mijn streefgewicht 84-85kg. Ben zelf 1,85 lang. Heb dit vroeger eigenlijk altijd gewogen, echter een tijd minder gesport en wat ongezonder gegeten.
Nu ben ik op zoek naar gratis afval- en fitness schema's. Iemand hier goede tips en/of adviezen?
Gr.
Peter
het internet staat er vol mee, maar misschien is dat juist wel het probleem.quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:10 schreef peter070 het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ga mezelf, na de vakantie, ook maar wagen aan meer sportiviteit en afvallen.
Ben zelf 32, inmiddels weeg ik 101,3 en is mijn streefgewicht 84-85kg. Ben zelf 1,85 lang. Heb dit vroeger eigenlijk altijd gewogen, echter een tijd minder gesport en wat ongezonder gegeten.
Gr.
Peter
Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:35 schreef Rauw. het volgende:
[..]
het internet staat er vol mee, maar misschien is dat juist wel het probleem.
Wat zijn je doelen? Plain afvallen of wil je ook graag fitter worden?
zijn er dingen die je niet kunt of wilt eten? Zijn er bepaalde soorten van beweging die je tof vind en graag wil doen?
je kunt beginnen met MyFitnessPal te downloaden en je TDEE te berekenen (https://tdeecalculator.net/) dit is iets secuurder dan het vaak aangerade BMR calculeren en voorkomt dat je veel te weinig gaat innemen.
In MyFitnessPal voer je je TDEE minus 250-500kcal in, ver daaronder word afgeraden.
Vervolgens houd je alles bij wat je eet en drinkt. en probeer je onder je kcal-doel te blijven wat er in je MyFitnessPal staat. Week jezelf wekelijks op een vast moment, liefst naakt en op het begin van je dag. Ook dit voer je in in MyFitnessPal
Al binnen enkele weken zou je een daling van je gewicht moeten zien, zo niet heb je of je TDEE overschat of onderschat je wat je inneemt. De easy fix is je TDEE nog verder te verlagen, de iets lastigere fix is om nóg gezonder te gaan eten (wat je automatisch wel gaat doen als je bewust bent van de kcal die erin voedsel zitten.
Paar dingetjes;
-Om 1kg af te vallen moet je ~7000kcal minder innemen dan dat je verbruikt, dus als je 500kcal per week van je TDEE haalt (7x500kcal = 3500kcal) zou je zo'n halve kilo per week af moeten vallen
-Drink ongelooflijk veel water.
-Probeer voldoende eiwitten (tussen de 1&2 gram per kg lichaamsgewicht) in te nemen.
-Zoek een vorm van beweging die je leuk vindt.
Pak er eentje uit en probeer die, als die niet bevalt, evalueren waarom niet en dan kijiken wat er verder is. In het begin zal nooit iets 100% goed gaan of perfect.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef peter070 het volgende:
Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!
Het probleem is inderdaad dat het internet er vol mee staat en dat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen. Een personaltrainer of voedingscoach is voor mij helaas niet betaalbaar.
Tip: minder drinkenquote:Momenteel sport ik (voetbal) in een vriendenteam, echter wordt er naar de training en wedstrijd weer genoeg gedronken (waardoor het afvallen erbij inschiet). Qua eten is het eigenlijk allemaal wel gezond, echter zeer onregelmatig. Per dag drink ik eigenlijk 1 fles spa blauw leeg.
Elke dag trainen hoeft niet en de vraag is ook of je dat gaat volhouden op de lange termijn.quote:Ik ben voornemens om te gaan sporten bij Basic-Fit, en te kijken of ik eigenlijke elke dag (behalve de voetbaldagen) kan gaan sporten (cardio als wat kracht training).
Wat versta je onder een week detox? Sapkuur of weinig eten?quote:Verder hoorde ik ook van iemand dat het wellicht goed is met 1 weekje detoxen alvorens te starten met afvallen. Jij hier ervaring mee?
Detoxen?quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef peter070 het volgende:
[..]
Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!
Het probleem is inderdaad dat het internet er vol mee staat en dat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen. Een personaltrainer of voedingscoach is voor mij helaas niet betaalbaar.
Momenteel sport ik (voetbal) in een vriendenteam, echter wordt er naar de training en wedstrijd weer genoeg gedronken (waardoor het afvallen erbij inschiet). Qua eten is het eigenlijk allemaal wel gezond, echter zeer onregelmatig. Per dag drink ik eigenlijk 1 fles spa blauw leeg.
Ik ben voornemens om te gaan sporten bij Basic-Fit, en te kijken of ik eigenlijke elke dag (behalve de voetbaldagen) kan gaan sporten (cardio als wat kracht training).
Verder hoorde ik ook van iemand dat het wellicht goed is met 1 weekje detoxen alvorens te starten met afvallen. Jij hier ervaring mee?
Met water is vaak helemaal niet lekker. Met melk is prima te doen, maar door de kwark/yoghurt is het voor mij echt de ster van de show.quote:Op woensdag 12 juli 2017 14:12 schreef Bleie het volgende:
Ik heb maar eens whey gekocht, vanillesmaak. Door kwark vind ik het best te doen, als losse shake is het niet helemaal mijn ding. Maar hopelijk helpt het wel om meer eiwitten binnen te krijgen. Vannacht heel beroerd geslapen, en daarom niet gaan sporten. Morgen moet ik wel, dan krijg ik een nieuw schema.
Lijstje
O: kwark met whey, nectarine en handje cruesli
T: cracotte met humus
L: volkoren tosti (zonder ham - was op)
T: appel of zo?
D: oosters vispotje van HF
Een halve scoop is vaak ook al een gram of 10 eiwitten. Altijd beter dan nietquote:Op woensdag 12 juli 2017 15:39 schreef Bleie het volgende:
Had gisteren een shake met melk gemaakt. Met water leek me echt niet lekker inderdaad. Maar ook door kwark vind ik het net wat overheersend. Morgen gewoon maar iets minder erin doen, denk ik.
Precies, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 12 juli 2017 15:40 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Een halve scoop is vaak ook al een gram of 10 eiwitten. Altijd beter dan niet
De voornaamste reden is dat ik ontzettend veel lichamelijke klachten had toen ik nog vlees at. Ik wilde weten wat het met mijn lichaam zou doen als ik geen vlees meer zou eten en mijn klachten (buikpijn, darmkramp, benauwdheid, zweten, maagzuur) zijn sterk afgenomen. Daarbij vond ik dat ik idioot veel vlees at en melk dronk (ontbijt, lunch altijd vleeswaren, tussendoor droge worst en dan 's avonds altijd 1 of 2 stuks vlees en zomaar 2 liter melk) dus minderen wilde ik sowieso. En ik heb begrepen dat een dieet met overwegend plantaardige eiwitten ervoor kan zorgen dat er minder gewichtstoename is en minder risico's op hartziekte en diabetes type 2.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Mag ik vragen, puur uit interesse, wat er 'mis' is met dierlijke eiwitten. Ofwel, waarom probeer je deze te vermijden ?
Ah oké duidelijk ! Wel lastig om dan je eiwitbehoefte te halen of niet ?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:27 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
[..]
De voornaamste reden is dat ik ontzettend veel lichamelijke klachten had toen ik nog vlees at. Ik wilde weten wat het met mijn lichaam zou doen als ik geen vlees meer zou eten en mijn klachten (buikpijn, darmkramp, benauwdheid, zweten, maagzuur) zijn sterk afgenomen. Daarbij vond ik dat ik idioot veel vlees at en melk dronk (ontbijt, lunch altijd vleeswaren, tussendoor droge worst en dan 's avonds altijd 1 of 2 stuks vlees en zomaar 2 liter melk) dus minderen wilde ik sowieso. En ik heb begrepen dat een dieet met overwegend plantaardige eiwitten ervoor kan zorgen dat er minder gewichtstoename is en minder risico's op hartziekte en diabetes type 2.Vlees helemaal uitbannen hoeft dus niet, maar ik voel me er wel véél beter bij.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..quote:Op woensdag 12 juli 2017 22:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ah oké duidelijk ! Wel lastig om dan je eiwitbehoefte te halen of niet ?
Het kan handig zijn om te weten, maar er zijn er hier ook genoeg die zich er niet mee bezighouden. Het hoeft dus niet... Als je het wel wilt weten, zijn er hier genoeg die je kunnen helpenquote:Op woensdag 12 juli 2017 22:13 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..
1 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht ongeveer is waar je op moet mikken, myfitnesspal geeft het gewoon aan als je op de "voeding" knop drukt.quote:Op woensdag 12 juli 2017 22:13 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |