SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor verhalen van de crew: Backstage United4All (2012)
En foto's van dezelfde groep: Flickr (2012)
Muziek van de Avondetappe: 2011, 2012 en 2013
TDF / Het grote Mart Smeets en zijn jasjes Tour-2013 topic
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
quote:Kenner heeft opvallende verklaring voor falen in Lezerstour
Hij is samen met Hennie Kuiper één van de twee experts die zich aan de Lezerstour van De Twentsche Courant Tubantia verbonden heeft. Maar het is te hopen dat niet veel deelnemers naar Rob Harmeling hebben geluisterd: hij bakt er nog niet veel van.
Harmeling neemt het tegen 15 andere bekende Tukkers op in de Prominententour. Tussen de turnsters, een hoteldirecteur, weerman en voetbalprofs is de oud-wielrenner terug te vinden op een teleurstellende 13e plek. Opvallend: twee andere oud-renners staan nóg lager. Hennie Kuiper is de nummer 14, Joost Posthuma staat voorlaatste. Kirsten Wild presteert lekker met een derde notering.
"In pooltjes eindig ik altijd ergens onderaan", biecht Harmeling op. Om daar aan toe te voegen: "Maar ik doe dan ook niet aan de Lezerstour mee om te winnen."
Hè, wat zeg je nou?!
"Ik ben niet prestatiegericht. Tenminste, niet in de Lezerstour. Mijn team is gebaseerd op hoop. Ik heb me laten vertellen dat er zelfs computerprogramma's zijn die uitrekenen wat op voorhand de beste ploeg zou zijn voor een Tourpoule. Daar doe ik niet aan mee. Weet je? Ik ben zelfs twee jongens vergeten op te nemen in mijn ploeg. Maurits Lammertink en Jos van Emden hadden er ook nog in gemoeten. Met die twee erbij had ik mogelijk nóg minder punten gehad dan nu het geval is. Hoewel Van Emden natuurlijk wel punten pakte in de tijdrit."
Maar dan heb je als expert dus alle deelnemers het bos ingestuurd?
"Ach, weet je? Ik vind het supergaaf hoe fanatiek iedereen is met die Lezerstour. Om eerlijk te zijn houd ik er wel van dat de buitenstaanders een oud-wielrenner verslaan. Door dit soort spelletjes gaat die hele Tour de France nóg meer leven. Da's toch mooi? En ja, het klopt dat je met 20 renners waarvan je hoopt dat ze goed gaan presteren geen spelletje wint. Maar ik heb bijvoorbeeld wel Arnaud Démare er maandag ingezet. En die won vandaag!"
Je hebt ook grote namen in je team. Hebben er simpelweg niet een paar gefaald?
"Philippe Gilbert blijkt toch niet zo in vorm als ik dacht. Dus ja, daar heb ik een fout gemaakt. Primoz Roglic? Tja, die ging onderuit in de tijdrit. Een blunder van zijn ploeg LottoNL-Jumbo. Die liet haar renners op veel te gladde banden fietsen! Als Max Verstappen die in de regen rijdt op slicks (banden voor droog weer, red.)."
Ga je ondanks alles nog klimmen in de Prominententour?
"Nou ja, ik zet Lammertink en Van Emden er dus nog in. En dan hoop ik dus dat die voor Nederlands succes zorgen! Wie ik eruit haal? Nog geen idee. Peter Sagan is gediskwalificeerd, dus die kan ik sowieso inwisselen. Al hoor ik ook geluiden dat het besluit om hem uit de koers te halen wordt teruggedraaid. Dat mag officieel niet, maar wie weet wat er vanavond nog allemaal gebeurt... De onverwachte gebeurtenissen in de Tour de France vind ik het mooist. Vooraf denk je dat een koers op een bepaalde manier gaat verloren. Maar dan gebeurt er wat en liggen de kaarten opeens toch weer anders. Alejandro Valverde die geblesseerd uitvalt, nu dat gedoe met Sagan. Ik vind het heel intrigerend om te zien hoe die ontwikkelingen de koers bepalen."
Thijs gaat de avond redden.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
ook deze show was zeer, zeer karig
Vive le Velo kijk ik nooit, is me er teveel aan.quote:
Hier ook, heb nog geen enkele aflevering helemaal gezien. Meestal niet gekeken of slechts een minuut of 15.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vive le Velo kijk ik nooit, is me er teveel aan.
quote:Op zondag 9 juli 2017 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
MeBa hou je bakkes es man. Die kerel zit onder de morfine, mag hij ff.
hij versloeg twan castelijns, dat vinden wij niet leukquote:
Twan kan er geen kut van, dus nog even afwachten of deze jongen er wel iets van kanquote:Op zondag 9 juli 2017 21:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
hij versloeg twan castelijns, dat vinden wij niet leuk
Ja ik ook.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Jos stapt morgen gewoon weer op de fiets
Die van Bertje blijft wel grappig.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
ik ben wel een beetje klaar met al die beelden van de chutes
Dat gekermquote:Op zondag 9 juli 2017 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
ik ben wel een beetje klaar met al die beelden van de chutes
Wennemars - Njosquote:
En dat is dan één van de betere woordgrappen vauit het NOS-nestquote:
Denk het wel, Bertje gaat nooit meer top 5 grote ronde rijden.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is dit het definitieve einde van het tijdperk Contador?
denk het welquote:Op zondag 9 juli 2017 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is dit het definitieve einde van het tijdperk Contador?
Kost hem waarschijnlijk de etappequote:Op zondag 9 juli 2017 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan Martin daar genaaid. Ben er nog steeds salty over.
Is er een Lidl in Chambery?quote:Op zondag 9 juli 2017 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan Martin daar genaaid. Ben er nog steeds salty over.
"Track limits"quote:Op zondag 9 juli 2017 21:38 schreef franklop het volgende:
Porte had sowieso dsq gekregen voor afsnijden
Daar geven ze toch geen straf meer voor tegenwoordigquote:Op zondag 9 juli 2017 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"Track limits"
5 seconds stop and go leek me wel voldoende.
Geestig van die man.quote:
Mollema en Contador ook niet.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:40 schreef Tagliano het volgende:
Goed, hoe laat begint Vive le Velo want dit trek ik niet meer
10 minutenquote:Op zondag 9 juli 2017 21:40 schreef Tagliano het volgende:
Haha! Nou, grquote:
Dan had de rest gewacht tot Froome uit het ziekenhuis was en weer kon fietsen.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stelling: Als Froome hier zou zijn gevallen ipv Porte had Froome de Tour niet gewonnen.
Nja nogal kolderiek iddquote:Op zondag 9 juli 2017 21:39 schreef Tagliano het volgende:
Gaat Joris dit zelfs in de samenvatting doen
Tering
2150 vanavondquote:Op zondag 9 juli 2017 21:40 schreef Tagliano het volgende:
slecht voor mijn Scoritoquote:
Bij Bora verwachten ze dat het heel lastig wordt om dinsdag te startenquote:Op zondag 9 juli 2017 21:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hoeven we inderdaad pas weer in de slotweek op te stellen.
Voor Harmeling is elke nanoseconde niks zeggen "even"quote:Op zondag 9 juli 2017 21:45 schreef Marcoss het volgende:
Die Harmeling..
"Misschien moeten we gewoon even niets zeggen"
Om daarna gewoon door te praten..
Afdaling laten we vervolgens maar achterwegequote:Op zondag 9 juli 2017 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Darters een berg opsturen en kijken wie er uberhaupt boven kan komen zou wel mooi zijn.
quote:Op zondag 9 juli 2017 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Darters een berg opsturen en kijken wie er uberhaupt boven kan komen zou wel mooi zijn.
Ach, het duurt ook even voor wielrenners 501 uitgooienquote:Op zondag 9 juli 2017 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een biatlon van darten en fietsen lijkt me ook leuk, wie zou er dan de Tour winnen?quote:Op zondag 9 juli 2017 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is al 23 welquote:Op zondag 9 juli 2017 21:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
En enorm talentvol op de weg. Die gaat volgend jaar wel prof worden.
Minder lang dan dat die darters op Alpe d'Huez bovenkomen.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ach, het duurt ook even voor wielrenners 501 uitgooien
Misschien ook verstandiger met het oog op de Vuelta. Als je zo op je bek bent gegaan, dan ga je niet zomaar ritten kapen.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Bora verwachten ze dat het heel lastig wordt om dinsdag te starten
Ja en? Dan kan je nog wel talentvol zijn. Zeker omdat hij het overgrote deel van zijn carrière nog op de baan heeft gereden.quote:
Dit is er nou echt eentje die LTJ zou moeten oppikken als ondersteuning van Dylan.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
En enorm talentvol op de weg. Die gaat volgend jaar wel prof worden.
Het wordt in ieder geval druk in de Vuelta met al die renners die hier uitvielen of niet top zijnquote:Op zondag 9 juli 2017 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien ook verstandiger met het oog op de Vuelta. Als je zo op je bek bent gegaan, dan ga je niet zomaar ritten kapen.
Klopt, hardrijder pur sang.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit is er nou echt eentje die LTJ zou moeten oppikken als ondersteuning van Dylan.
Mja, kan wel, ik vind het niet zo indrukwekkend allemaalquote:Op zondag 9 juli 2017 21:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja en? Dan kan je nog wel talentvol zijn. Zeker omdat hij het overgrote deel van zijn carrière nog op de baan heeft gereden.
omgedraaide vlinder was hetquote:
Omgedraaide mot. Tomquote:
of een mot en dat omdraaien wordt Tomquote:
Rednilv, de Tsjechische tijdrijder, klinkt als een grapje van Karsten Kroon in zijn amateurtijd met zijn anekdotes over die omgedraaide namen.quote:
Zelfs het ontbreken van de punt aan het eind is hetzelfdequote:
Je miste 'Du'.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:54 schreef heywoodu het volgende:
Maar dan nog mist 'Welt'
Het is toch niet Tom Weltdumoulin ofzo?
Herbert Dijkstra is het met je eensquote:Op zondag 9 juli 2017 21:54 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ronde van Drenthe, dat zijn wel de rondes hoor
heywooweltquote:
Uran verliest wel een uur in de tijdritten tegenwoordigquote:Op zondag 9 juli 2017 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uran lijkt mij de enige die Froome bergop kan bedreigen.
quote:
Toch is Van Schip geen normale jongen. Ik denk dat die op de weg nog hele grote koersen kan gaan winnen. Beetje a la Terpstra.quote:
quote:
quote:
jij hielp me aan fran knockquote:
Ik zie nu pas dat dat je ondertitel isquote:
Massa, allesquote:Op zondag 9 juli 2017 22:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dus je bent getrained? Kracht, massa alles
viesdikquote:
Die wordt al voor de 17de keer herhaald, geloof ikquote:Op zondag 9 juli 2017 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk die herhaling wel van at sportDat was best een prima show
Is van vorig jaarquote:Op zondag 9 juli 2017 22:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die wordt al voor de 17de keer herhaald, geloof ik
Alleen de stukjes met Jan Willem Van Schip.quote:
"Gaaf, terrasvorming!"quote:Op zondag 9 juli 2017 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij studeert BodemWaterAtmosfeerwat een koning
Was een topshow jaquote:Op maandag 10 juli 2017 07:46 schreef Bugno het volgende:
[..]
"Gaaf, terrasvorming!"
- "Als je later koersen aan het winnen bent boeit het niemand meer, dan houdt opeens iedereen van terrasvorming"
HAHAHAquote:
Tobploeg idd.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Porte/Valverde/Demare/Izagirre/Thomas/Sagan/Cavendish, niks mis mee.
oh en Gesink en Majka, niet te vergeten.quote:
Inderdaad, wat een trieste bedoening.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:45 schreef franklop het volgende:
Ik geloof echt niet dat Aru niet zat dat Froome pech had en andersom ook niet dat Froome niet zag dat Aru daarna wegreed
10 seconden stop and goquote:Op maandag 10 juli 2017 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een trieste bedoening.
Ik zeg: allebei DQ
jelly. Kan je toch niet missen ditquote:Op maandag 10 juli 2017 21:47 schreef de_boswachter het volgende:
Thijs weet het allemaal.
Want Thijs is ook topwielrenner geweest
Dat had je zomaar kunnen opstellen in sportpools.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:49 schreef Steven184 het volgende:
Eerste 9 uitvallers maakt echt een sterk team:
Stage 9
161 GESINK Robert TLJ withdrawal
67 MORI Manuele UAD withdrawal
41 PORTE Richie BMC withdrawal
9 THOMAS Geraint SKY withdrawal
Stage 5
91 CAVENDISH Mark DDD DNS
Stage 4
111 SAGAN Peter BOH out of the race
Stage 2
83 DURBRIDGE Luke ORS withdrawal
Stage 1
191 IZAGUIRRE Ion TBM withdrawal
29 VALVERDE Alejandro MOV withdrawal
Nederlands kampioen strandrace geweest.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:47 schreef de_boswachter het volgende:
Thijs weet het allemaal.
Want Thijs is ook topwielrenner geweest
W.A.U.W.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederlands kampioen strandrace geweest.
Ik vind Virenque wel een baasquote:Op maandag 10 juli 2017 21:58 schreef IbanMayo het volgende:
Heeft ie serieus die walgelijke Virenque als voorbeeld. Kutfransen ook.
Zijn er ook winnende Fokkers ?quote:Op maandag 10 juli 2017 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Michiel Wuyts vindt dit geen leuke rebus.
Speciaal voor Wuyts dan:quote:Op maandag 10 juli 2017 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Michiel Wuyts vindt dit geen leuke rebus.
Bonen?quote:Op maandag 10 juli 2017 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Speciaal voor Wuyts dan:
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:07 schreef Joezi het volgende:
[..]
Behouden tot Parijs zeker wel, behalve wit en groen dan
Nee, want hij wordt vernederd door GROENENGOD de komende 2 dagenquote:Op maandag 10 juli 2017 22:07 schreef franklop het volgende:
Na overmorgen staat Kittel 100 punten voor
heerlijke renner die riccoquote:
Na zoveel jaren deze ploeg moet hij niet voor één seizoen naar een andere ploeg gaan en dan stoppen.quote:
Terug naar Quickstepquote:Op maandag 10 juli 2017 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bram moet gewoon lekker bij Rabobank blijven.
Ik schrijf O'Sullivan op.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen weer een prachtig biljartlaken
Pasqualon ook niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |