RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:21 |
![]() Na een zeer verrassende race op het circuit van Baku, gaat het Formule 1-seizoen deze week verder in Oostenrijk. Op de Red Bull-ring lijkt het weer een spannende strijd te worden tussen Mercedes en Ferrari, met hopelijk Red Bull die gaat mee weten te komen. De Grand Prix van Oostenrijk kent echter wel een lange historie. In 1970 stond het Alpenland reeds voor het eerst op het Formule 1-menu. De Belg Jacky Ickx zegevierde op de inmiddels legendarische Österreichring. De hogesnelheidsbaan werd in de jaren die volgden populair bij rijders en fans door diens grote hoogteverschillen en waanzinnige bochtensnelheden. Critici meenden echter dat de baan te gevaarlijk was en in 1987 kregen zij gelijk na een reeks zware ongevallen. Het circuit werd in de ban gedaan, van de kalender gehaald en onderging een flinke facelift. Architect Hermann Tilke kortte de baan in tot 4,3 kilometer en het bochtenaantal werd verlaagd van achttien naar negen. De bochten die overbleven werden korter en strakker en de hoge snelheden werden daarmee omlaag gebracht. Het circuit werd omgedoopt tot A1-ring, kwam in 1997 terug op de kalender, maar werd er in 2003 andermaal afgehaald. Twee jaar later kocht Red Bull-opperhoofd Dietrich Mateschitz het op. De plannen om een deel van de oude Österreichring in ere te herstellen haalden het niet, maar in 2014 maakte de Formule 1 alsnog zijn langverwachte rentree. Max Verstappen deed het vorig jaar uitstekend in Oostenrijk: met zijn Red Bull kwalificeerde hij zich weliswaar als achtste, maar wist de race toch te eindigen op het podium waar hij plaats nam op de 2e plaats. Ondanks het feit dat de huidige baan een stuk langzamer is dan de oorspronkelijke Österreichring is het nog altijd een hogesnelheidscicruit. Maar Red Bull heeft vorig jaar bewezen goed mee te kunnen komen met de snellere motoren op dit circuit. Zoals gezegd telt de baan immers slechts negen bochten en dat geldt als nadeel voor de Red Bulls. Maar zoals Azerbeidzjan heeft laten zien, alles is mogelijk, dus laten we hopen op een mooie race. ![]() ![]() Onboard Lap Red Bull Ring ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Red Bull Ring [ Bericht 8% gewijzigd door RingBewoner op 28-06-2017 21:30:22 ] | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:23 |
En hier is de telemetrie data waar ik het net over had in het vorige topic![]() https://www.autobahn.eu/4(...)nclusief-telemetrie/ | |
YourCaptor | woensdag 28 juni 2017 @ 21:24 |
Goddamn OP gifjes ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:27 |
Die mogen er wat mij betreft ook wel uit idd. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:28 |
En om het maar weer over wat anders te hebben, de bandenkeuze voor Oostenrijk is bekend.![]() | |
Nattekat | woensdag 28 juni 2017 @ 21:29 |
Mercedes en Ferrari spreiden hun kansen, Red Bull gaat extreem met beiden. Begint ook voorspelbaar te worden ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:29 |
Telemetrie ok, maar wat een sneu blog is dat zeg. Soort GS qua teksten ![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:30 |
Zo? | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:31 |
Wel wat interessante keuzes. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:33 |
![]() | |
potjecreme | woensdag 28 juni 2017 @ 21:44 |
![]() ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:50 |
Maar die gifjes zijn leuk Gaat het nog steeds over Lewis en Vettel aanrijding Zo komen we een week zonder race wel door ![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:51 |
De GIFjes. Die wilde je toch uit de OP? | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:51 |
Sowieso wel. Over exact een week ben ik in Oostenrijk ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 28 juni 2017 @ 21:54 |
Ik vind de psychologische achtergrond eigenlijk veel interessanter dan de vraag hoe fout de actie van Vettel precies was, en of er harder gestraft had moeten worden. Hamilton gaat opnieuw vol de psychologische oorlog aan, en terecht, want daar lijkt een zwak punt van Vettel te liggen. | |
BadderHaring | woensdag 28 juni 2017 @ 21:56 |
Lijkt? Lol. Zodra die man niet eerste staat in het kampioenschap, verandert hij in één klap in een labiele idioot. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 22:10 |
Zelfs als hij eerste staat ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 29-06-2017 00:20:29 ] | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 22:12 |
Autobahn is van dezelfde groep achter GS en Dumpert, dus niet zo vreemd... ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 22:36 |
Yups ![]() Snap gewoon je "Zo?" niet... | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 22:37 |
Dat verklaart het dan wel ja ![]() | |
opgebaarde | woensdag 28 juni 2017 @ 22:48 |
-niet grappig- | |
bianconeri | woensdag 28 juni 2017 @ 23:21 |
[quote]![]() Hij heeft er niks over gezegd. [quote] Ik zeg nergens dat Vettel dat ergens gezegd heeft. Maar dat is gewoon boerenverstand gebruiken zoals ze dan zeggen. Het heeft niets met wraak nemen te maken of wat dan ook van het er af gaan knallen. Het was een piepklein tikje waar totaal geen schade of probleem van kwam. Mag absoluut niet maar al dat gejank om zoiets. | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 23:23 |
Zou Vettel Q2 willen doen op de supersoft? | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 23:50 |
![]() | |
Fir3fly | donderdag 29 juni 2017 @ 00:06 |
Wat ![]() | |
XL | donderdag 29 juni 2017 @ 06:26 |
Dat goedpraten van wat Vettel heeft gedaan ![]() Stap eens in je auto, ga met 50 a 60 kmh naast iemand rijden en stuur tegen hem aan. Kijk wat er gebeurd... bedenk je dan dat Vettel het doet met een auto met uitstekende wielen, heel ander zwaartepunt. Zwarte vlag was op zijn plaats en enkele races schorsing ook. Bij nog hogere snelheid is zoiets poging tot doodslag. Hamilton had trouwens gas los moeten laten, zodat Vettel voor hem komt. Al met al ben ik tevreden dat we ons een hele week kunnen opwinden om die twee kemphanen en in aanzien verliest Vettel weer punten en stijgt Hamilton. Vooral omdat hij direct inspeelt op Vettels emotie. Ik zie dit snel opnieuw fout gaan. | |
HansvanOchten | donderdag 29 juni 2017 @ 07:25 |
Autobahn is ook een subsite van GS | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 08:19 |
Vettel is echt een onstabiel persoon. Dat heeft hij vorig jaar al laten zien met al zijn gehuil over de boordradio. Nu doet hij dit, belachelijk dat hij niet hard gestraft is. Als het allemaal mee zit gaat het prima, maar zodra het tegen begint te zitten is het een kleuter. I | |
aesop | donderdag 29 juni 2017 @ 08:24 |
Op zich erg goed voor het drama, maar alleen als Ferrari de aansluiting niet verliest met Mercedes. Daar leek het in Baku wel een beetje op. Het zou zomaar een van de laatste duels tussen die twee geweest kunnen zijn, helemaal nu Redbull nadrukkelijk op de deur klopt. Er schijnt in Oostenrijk een update aan te komen die drietienden oplevert. Waar rijdt Max dan? Vóór de Ferrari's, en Bottas. Alleen Hamilton blijft waarschijnlijk buiten bereik. Hoop doet leven ![]() | |
Zorro | donderdag 29 juni 2017 @ 08:26 |
Ik snap overigens niet waarom iedereen hier zo naief is met "Vettel geeft niet eens toe dat ie hem daarna raakte" of "Waarom zegt ie niet dat er tegenaan reed toen hij er naast zat" De FIA gaat er nu naar kijken, is er iemand die denkt dat zo'n opmerking zijn zaak versterkt zou hebben of zo? Dat zie je toch mijlenver van te voren aankomen, ik zou het ook nooit hebben toegegeven.
[ Bericht 6% gewijzigd door Zorro op 29-06-2017 08:32:02 ] | |
Automatic_Rock | donderdag 29 juni 2017 @ 09:11 |
Ik denk als Vettel na afloop gezegd had "Sorry, ik heb een fout gemaakt", dat er dan nu geen vervolgonderzoek zou zijn. Dan was het met die kleine straf tijdens de race wel afgedaan (en ook wat de meeste fans betreft denk ik) | |
Pipo_de_Clown | donderdag 29 juni 2017 @ 09:28 |
Dat denk ik dus ook. Wanneer hij gewoon op de blaren was gaan zitten en zelf iets eerder helder na had gedacht i.p.v. al die "kul-redenen" aan te voeren was de kous echt wel af geweest. | |
nils7 | donderdag 29 juni 2017 @ 09:31 |
Spielberg here we come ![]() | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 10:22 |
Mee eens. Denk dat ze het nu makkelijk op het in diskrediet brengen van de sport kunnen gooien. Als Vettel na de race gewoon had gezegd dat het een stomme actie in de heat of the moment was en dat het niet weer zal gebeuren was het waarschijnlijk afgehandeld. Ik denk dat Vettel even goed gestraft moet worden voordat het uit de hand loopt. Vorig jaar was het al een kleuter met gezeik en gescheld over de boordradio. Dit jaar is daar dit nog bijgekomen. Zit echt iets niet goed hoor als je dit zo locaniek weg probeert te wuiven. Edit: Uit uitslag van Baku halen en een voorwaardelijke schorsing van 3 wedstrijden geven zou een prima straf zijn. Krijg hij nog een kans en als hij dit jaar nog een keer een fout maakt is die meteen 3 wedstrijden foetsie. | |
Gezicht | donderdag 29 juni 2017 @ 10:37 |
Feliciteer Hamilton dan gelijk even met het kampioenschap. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 10:38 |
Als Vettel zich niet in kan houden dan is Hamilton maar kampioen. Ik ben totaal geen Hamilton fan, maar iemand niet straffen omdat er dan geen spannende kampioenschap is zou behoorlijk sneu zijn. | |
tja77 | donderdag 29 juni 2017 @ 10:39 |
Na zijn tirade in de GP van Mexico jegens Whiting heeft Vettel al behoorlijk mazzel gehad. En dat was juist omdat hij na de race zijn verontschuldigingen had aangeboden (zowel lijfelijk als schriftelijk). Toen was het een hoge uitzondering dat er geen sancties kwamen voor het in diskrediet brengen van de sport. | |
XL | donderdag 29 juni 2017 @ 10:42 |
Hij komt daarmee amper voor te staan | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 10:43 |
hangt van de straf af, 1 race schorsing en Hamilton wint staat hij er 12 voor meen ik | |
jpjedi | donderdag 29 juni 2017 @ 10:43 |
http://www.ziggosporttota(...)ilton-en-bottas.html | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 10:44 |
Ze moeten hem alleen uit uitslag van Baku halen, dus dat is zijn schorsing. Daarna gewoon 3 voorwaardelijk. Als hij zich netjes weet te gedragen kan hij gewoon knokken voor kampioenschap, zo niet dan heeft hij het er zelf naar gemaakt. | |
Gezicht | donderdag 29 juni 2017 @ 10:45 |
Te snel gelezen, ik dacht dat Kyran schreef hem nu al 3 GP's te schorsen, maar dat zou dan voorwaardelijk zijn. ![]() | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 10:49 |
![]() Ik denk dat het een prima straf zou zijn. Sowieso is die een wedstrijd geschorst als die in Oostenrijk weer de fout in gaat, want hij heeft al aardig wat strafpunten op zijn licentie. Uit uitslag van Baku halen en een duidelijk signaal geven dat hij even een cursus anger management moet doen als hij nog de WK wil winnen. | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 11:01 |
De FIA buigt weer voor de Hamilton fanboys bij de Britse pers. Dat verwende nest moet en zal als een 'groot' kampioen de geschiedenis ingaan. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 11:05 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 11:07 |
Hamilton is wel een coureur die met het materiaal dat hij had veel vaker kampioen had moeten worden. | |
franklop | donderdag 29 juni 2017 @ 11:08 |
mooiste moment van dat seizoen ![]() Mol kwam toen wel als ultieme fanboy uit de kast | |
sasquatsch | donderdag 29 juni 2017 @ 11:18 |
Hij heeft al een voorwaardelijke straf staan na zijn uitbarsting in Mexico. Hem opnieuw een voorwaardelijke straf geven zou zwak zijn. Ze gaan die straf omzetten in een echte straf. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 11:21 |
wat mij betreft doen ze helemaal niets meer qua punten aftrek of schorsingen etc. Hij was natuurlijk wel superdom bezig maar zou het zonde vinden van het kampioenschap | |
sasquatsch | donderdag 29 juni 2017 @ 11:23 |
Dat zou niet uit moeten maken voor de straf en daar zijn de stewards juist de fout in gegaan om dat wel mee te laten wegen hen hem toen al niet de zwarte vlag te geven. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 11:25 |
weet ik en de straf was te licht voor het vergrijp maar hij is wel gestraft | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 11:26 |
zit zeker wat in, over 1 rondje vind ik hem wel bij besten horen | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 11:38 |
Het is toch gewoon onsportief wat Vettel gedaan heeft? Kan je dat echt met droge ogen ontkennen en zeggen wat onsportief? Het was gewoon sportief gedrag! Dat kan toch niet? ![]() Dat het voor ons als kijker mooi is om te zien (althans ik vond het mooi ![]() De stewards hebben hier gewoon keihard verzaakt door hem voor het verkeerde vergrijp te bestraffen. Dat had meteen moeten zijn voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen, want dat het niet gevaarlijk was dat ziet een kleuter van 4 nog wel. ![]() | |
sasquatsch | donderdag 29 juni 2017 @ 11:40 |
en heeft nog een voorwaardelijke straf staan, die naar een echte straf omgezet kan worden | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 11:45 |
tja we kunnen in ieder geval stellen dat Seb cracks under pressure | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 11:54 |
Ik heb nou niet echt de indruk dat hij 'under pressure' stond. Uiteraard in de race wel een beetje toen Perez er bijna aan voorbij kwam. Echter, tot dat punt in het seizoen kwam hij kalm en relaxed over. Geintjes maken met Hamilton en wederzijds respect. | |
Re | donderdag 29 juni 2017 @ 11:57 |
en zelfs als voorbeeldfunctie voor het gewone leven, ff wheelbangen als iemand in jouw ogen iets verkeerd doet... | |
ShaoliN | donderdag 29 juni 2017 @ 12:00 |
Zouden Hamilton en Bottas en Vettel en Raikonnen nou exact dezelfde auto hebben in kwali? Ik vind het verschil nogal eens schrijnend. Een halve seconden op je teamgenoot is echt veel. Die Marko had het gisteren over dat het gat naar de 2e auto van deze teams bijna gedicht is. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 12:01 |
Maar vind jij het niet ook gek dat hij in de wedstrijd een straf krijgt en dan achteraf bekeken wordt of er nog een tweede straf voor hetzelfde vergrijp moet komen? En wat nou als na onderzoek bij zo'n situatie zou blijken dat de straf te hoog is? Terugnemen kan niet meer. Dus je kan enkel hoger gestraft worden. Buitengewoon vreemde situatie. | |
potjecreme | donderdag 29 juni 2017 @ 12:18 |
Gebeurt toch ook bij voetbal? | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 12:23 |
Zeker. En dat komt mede doordat die stewards niet elke race dezelfde zijn. Daar zouden ze echt wat mee moeten doen. Volgens mij heb ik Brawn daar ook al eens over gehoord, maar dat weet ik even niet meer 100% zeker. De straffen lijken vaak compleet willekeurig en weinig consequent. | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 12:24 |
Hoezo is er nog discussie over dat ze Hamilton voortrekken... Vettel is gewoon overduidelijk fout bezig hier. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 12:27 |
nee, eenmaal gestraft of zelfs gezien en niet bestraft door de scheidsrechter kan je niet nogmaals voor hetzelfde vergrijp gestraft worden | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 12:27 |
Integendeel. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 12:29 |
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar dat los je niet op door af en toe maar een straf extra uit te delen. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 12:31 |
voorlopig is het gewoon een onderzoek, als de FIA tot de conclusie komt dat hij de sport in diskrediet heeft gebracht dan is het dus een ander vergrijp dan waar hij voor gestraft was. | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 12:32 |
Het doet wel af aan de ernst en de ernst lijkt me nogal van belang voor de proportionaliteit van de straf. Als je bewust de regels overtreed om de uitslag te beinvloeden krijg je slechts 5 seconden bij je tijd opgeteld, als je de regels overtreedt om een punt te maken zonder enig mogelijk gevolg voor de uitslag krijg je een S&G van 10 seconden, wat dus effectief 8 keer zo zwaar is en wat in dit geval 13 WK-punten kostte. De stewards verzaken aldoor, de regelhandhaving is een farce. Coureurs die buiten de baan zijn geraakt sturen hem er gewoon weer op, de rest moet maar uitwijken, positie teruggeven na een stuk afsnijden? Nee joh, gewoon positie behouden om je teamgenoot te helpen. Bandenspanning onder de harde limiet? Ach ja, laat maar zitten. Een ander buiten de baan wheelbangen? Het eerste rondje is nou eenmaal chaotisch. "Ik ram ze er nog liever af dan dat ik ze voorbij laat" dat zijn teksten om van te smullen en geven dus niet het verkeerde voorbeeld voor de jeugd. Een coureur veel te zwaar straffen omdat de 1e keer een foutje was gemaakt? Geen probleem, het is toch geen populaire coureur. Nieuwe regels verzinnen omdat de verkeerde coureur het slachtoffer was van een voorheen legale actie, het kan allemaal. De wedstrijdleiding brengt de sport in diskrediet, alles voor de gewenste show, laat het sportieve element maar zitten. Ad hoc reageren en de weg van de minste mediaweerstand zoeken. Maar owee als een coureur het daar een keer mee gehad heeft, dan brengt hij de sport in deskrediet. Fuck off, Charlie, seriously fuck off. Een charlatan is het. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 12:32 |
Die twee zaken kunnen beiden naast elkaar bestaan. De aanleiding van het voorval (het rijgedrag van Hamilton, of dat nu een braketest was of niet) is door meerdere ex coureurs bekritiseerd. Net als de regelgeving over het rijden achter de SC. Hoor je in de pers weinig van. Maar de tendens onder die groep is echt dat Hamilton Vettel heeft uitgelokt. Al vindt eigenlijk wel weer iedereen dat Vettel het bij gebaartjes had moeten laten (als ik zo de beelden zie lijkt mij ook dat hij ook helemaal niet opzettelijk Hamilton raakte, maar dat dat druk doen heeft geleid tot het raken). | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 12:33 |
Zelfde feitencomplex. Je lost het niet op door maar een ander label op het oordeel te gooien. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 12:38 |
van mij hoeft het ook niet maar het zou wel kunnen, mede omdat hij daar al een voorwaardelijke straf voor heeft staan | |
sasquatsch | donderdag 29 juni 2017 @ 12:39 |
De feiten (telemetrie) spreken dat tegen. | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 12:44 |
De Verstappen-regel. Geniaal dat die loser van een Vettel er het hardst om riep en vervolgens als eerste (en volgens mij nog steeds als enige?) een straf voor kreeg ![]() Man ik heb wel zo hard moeten lachen toen ![]() | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 12:45 |
Jij doelde ongetwijfeld op een andere regel neem ik aan? ![]() | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 12:46 |
![]() | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 12:46 |
Ja, laten we geen straffen uitdelen, omdat de kampioenschap belangrijker is dan gezond verstand. | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 12:46 |
Die kan ie in zn broekzak steken. ![]() | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 12:48 |
er is al een straf uitgedeeld, wel eens dat die te laag was maar toch | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 12:49 |
Als je tijdens een wedstrijd rood krijgt moet je van het veld af en kijken ze daarna nog wat je straf echt gaat worden. Je gaat toch ook niet zeggen hij heeft al rood gekregen, dus laat hem volgende wedstrijd maar weer spelen? | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 12:51 |
Vettel heeft geel gekregen, terwijl het rood had moeten zijn ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 12:51 |
Ontzettend grappig inderdaad, ze maken een zooitje van de sport waarvan je beweert te houden maar dat maakt niet uit als we maar een Duitser kunnen uitlachen. Als je een regel invoert, 1 keer toepast en dan weer afschaft dan is het gewoon een hele slechte regel. Maar ik had het over de keer dat de stewards zomaar 'racing room' uit hun hoge hoed toverden om Rosberg te kunnen bestraffen voor een Hamiltonnetje. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 12:53 |
Ja joh, iedereen doet het vooral om Duitsers uit te kunnen lachen. Lekker makkelijk he, slachtoffer rol spelen ![]() | |
Geralt | donderdag 29 juni 2017 @ 12:53 |
Het gaat mij in zijn geheel niet om de nationaliteit hoor. Ik heb niets tegen Duitsers. Ook niets tegen Vettel overigens. Het was enkel nogal ironisch dat hij er de grootste problemen van maakte en vervolgens zelf de deksel op zn neus kreeg. Als je de ironie daarvan niet in kan zien dan ben je geen knip voor de neus waard. | |
sasquatsch | donderdag 29 juni 2017 @ 12:55 |
Dat was geen nieuwe regel. Dat maak jij ervan omdat je nog nooit van 'racing room' gehoord had, maar het is algemeen bekend dat je zolang je er niet voldoende naast zit de leider ruimte (racing room) moet geven om de bocht te maken wat hier niet gebeurde. | |
Ferry_76 | donderdag 29 juni 2017 @ 13:34 |
Hij heeft geel gehad voor die eerste schwalbe, het daarna met gestrekt been inkomen om wraak te nemen heeft de scheidrechter blijkbaar even gemist.. Gewoon een ontzettend domme actie, en een (wederom) slecht voorbeeld voor coureurs in lagere klassen. Jammer voor het kampioenschap want ik had graag gezien dat Ferrari weer eens een titel zou pakken, maar Vettel verdiend het gewoon om nu eens aangepakt te worden. | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 13:34 |
Er is allang gebleken uit de data dat er niet geremd is dus of het nou als 1 of 2 zaken gezien wordt doet er niet echt toe. Vettel zijn gedrag is gewoon onsportief en hoort niet thuis in de sport. De maatregelen die de FIA nu willen treffen is voornamelijk om de houding die Vettel erna gaf ga ik vanuit. En het feit dat toen Vettel die scheldkannonade righting Whiting maakte er toen afspraken gemaakt zijn. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 13:44 |
Nee, de feiten geven aan dat hij geen braketest heeft gedaan. Niet dat hij niet idioot langzaam reed. Daar heb je geen telemetrie voor nodig! | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 13:45 |
Dat hoort bij een rode kaart. Bij een stop and go hoort niet later ook nog een schorsing. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 13:47 |
O, dus hij verdient extra straf omdat hij het niet eens is met de FIA? | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 13:51 |
Jij leest ook lekker selectief he. Hij verdient een extra straf, omdat hij na de race lekker laconiek bezig was en vond dat hij niks fout had gedaan. | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 13:51 |
Nee omdat er tijdens het vorige incident (achter Max destijds) afspraken zijn gemaakt en hij nu weer de fout in gaat. Daar dus. | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 13:52 |
Het was Raikkonen die er de grootste problemen van maakte, maar dat deed er in de grote Max Verstappenshow natuurlijk niet toe. Het was hier de achterligger die recht zou hebben op racing room, en nee, ik had daar nooit van gehoord. Dat is niet heel raar, want het was nooit eerder onderdeel van beslissingen van de stewards laat staan de regels. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 13:54 |
Wat zou de tussenstand zijn als Vettel alsnog uit de uitslag geschrapt wordt? Hamilton 142 en Vettel 138? | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 13:56 |
Ik denk eerder dat de Fia gaat zeggen dat hij Australie niet mag starten. | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 13:56 |
Hij heeft straf voor die wraakactie gehad, aldus de stewards van de race. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 13:58 |
Oostenrijk? ![]() | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 13:58 |
Ja dat dus. | |
Asschen_sukar | donderdag 29 juni 2017 @ 13:58 |
Dan nu alleen nog even de straf omdat hij z'n voorwaardelijke straf nog moet krijgen. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 13:59 |
Nee, hij vindt dat hij ten onrechte de zwarte piet krijgt. Hamilton was bewust aan het zieken. Een matennaaier is het. En daar ging hij lekker mee door achteraf. | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 14:03 |
Wat een onzin, Hamilton mocht het tempo bepalen, Vettel schatte het verkeerd in en dacht dat Hamilton gas zou geven daar, verder geeft niks uit de data aanleiding dat er een braketest was en vervolgens heeft Hamilton alsnog schuld. Gewoon flauwekul is het. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:03 |
Dan zou Ferrari direct het kampioenschap moeten verlaten. Als de FIA het lekker het Mercedes 1 kampioenschap wil gaan organiseren, moeten ze dat heerlijk doen. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:05 |
Gvd! Ik zeg toch ook dat het geen braketest is! | |
S95Sedan | donderdag 29 juni 2017 @ 14:07 |
Zieken, Braketest, noem het hoe je wil. Hamilton heeft geen schuld. Zie; https://www.reddit.com/r/(...)ata_also_with_other/ Daar staat duidelijk de data. Rechtstreeks van de api van Formula1.com | |
Asschen_sukar | donderdag 29 juni 2017 @ 14:07 |
Hamilton wist natuurlijk ook dat de safetycar binnen zou komen, dus hij moest ook iets een veilig afstand hebben. Als hij er te kort op zou zitten dan had hij hem nog voor de pit ingang weer ingehaald, met die lange straight bij start finish. Hoe groot mijn afkeer van Hamilton ook is, er is hem toch echt niks te verwijten in deze actie. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 14:36 |
Ik vind het toch echt raar om te zien dat mensen een spannend kampioenschap willen zien ten koste van alles. Lekker op mensen inrijden als je het er niet mee eens bent is dus goed, zolang het maar spanned is. Gewoon uit de klassering van Baku halen, 3 wedstrijden voorwaardelijk geven. Dan hebben wij in Oostenrijk weer een spannende race en doet het minimaal pijn voor het kampioenschap. Als hij dan nog een keer een fout maakt dan is het maar zo en moet hij maar een anger management cursus volgen. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:40 |
Dus die oud F1 coureurs die vonden dat het niet kan en die de regels rondom de SC ter discussie stellen, die begrijpen er niets van? Duidelijk! | |
BeamofLight | donderdag 29 juni 2017 @ 14:40 |
T was geen oliedruk probleem | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 14:43 |
hij is toch al gestraft dus het is niet ten koste van alles, dat je het met die strafmaat niet eens bent is wat anders | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 14:43 |
Als die zeggen dat Hamilton schuldig is dan begrijpen zij er inderdaad niks van. Het was een inschattingsfout van Vettel, niks meer, niks minder. Hoeveel bewijs moet er zijn voordat jullie dat accepteren? | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:46 |
Misschien dat ik teveel de discussie aan het voeren ben met personen die pas recent F1 volgen en niet weten wat een verwijfde versie van F1 we nu hebben tov de jaren 80 en daarvoor. Senna (hier breed bejubeld) zou Hamilton, als hij het vermoeden had gepiepeld te zijn door hem, op sneheid gewoon er vol afgeketst hebben en hem in de pits nog een tik verkocht hebben. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 14:49 |
Jij snapt er sowieso niets van. Dat is ook duidelijk. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:50 |
My bad. De mening van F1 coureurs hoger aanslaan dan die van fokkers. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2017 @ 14:51 |
Had ik al gezegd dat ik naar Oostenrijk ga, aankomende woensdag? Bij deze. *zin. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 14:51 |
Ik denk dat 'ie hem direct had doodgeschoten. En dan voor de zekerheid nog even wurgen. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 14:51 |
Ik ook. Ook zin. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:52 |
Nog iemand die moeite heeft met afwijkende meningen. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:52 |
Dat dan weer niet. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 14:53 |
Is je kont wel eens jaloers op je mond/vingers vanwege de enorme hoeveelheid poep die er uit komt? | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:57 |
O jee, een internetheldje die geen opvoeding gehad heeft. Terug naar mama jij! | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 14:57 |
Ik stel slechts een vraag. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 14:59 |
En dan zeiken dat Vettel de vermoorde onschuld speelt. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2017 @ 15:00 |
Waar zit je? | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 15:02 |
Start/finish. Redelijk achteraan de grid ook. Als er wat zitplekken zijn iets meer richting de daadwerkelijke finishlijn dan schuif ik wat op. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2017 @ 15:03 |
Ah. Ik zit op de net-hernoemd-naar-iets-anders-Sud-West tribune A. | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 15:07 |
Precies. Er wordt hier voor vanzelfsprekend aangenomen dat iedereen maar zin heeft om mee te rijden in de grote Hamiltonshow. Vettel heeft iets van 200 miljoen op de bank, die doet mee om WK's te winnen en als dat niet kan omdat hij het tegen Hamilton en de wedstrijdleiding moet opnemen heeft het voor hem niet zoveel zin meer. Wie zegt hier dat als hij in Oostenrijk niet mee mag doen, hij in Silverstone nog wel mee wil doen? Rosberg had er ook geen zin meer in. We hebben slechts een interpretatie van het bewijs. Je kunt uit deze data afleiden dat Hamilton vlak na de apex stopt met verder vertragen en eventjes versnelt. Dan moet je dat gedrag toetsen aan alle toepasselijke regels en o.a. de vraag beantwoorden of dat de aanrijding veroorzaakte en ben je er niet met de constatering dat hij niet op de rem is gaan staan. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 15:07 |
Bocht één toch? Wie weet zien we elkaar ergens wel lopen ![]() | |
Kreator | donderdag 29 juni 2017 @ 15:08 |
Ja, de net iets schuine tribune. Rechte stuk/bocht 1. ![]() | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 15:12 |
Wij zitten dus op A. Ben benieuwd of we goed zicht op het scherm hebben, en anders dus proberen op te schuiven ![]() | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 15:22 |
Oh, als je het niet meer met feiten kan onderbouwen ga je maar de "ik kijk al langer F1" kaart spelen? Moeten we alles wat in de jaren 80 door de beugel kon nu ook maar accepteren? Wij leven ondertussen in 2017. Schumacher is ook een keer flink tekeer gegaan in de pits tegen Coulthard die in de regen veels te langzaam ging en er zo voor zorgde dat Schumi die hem wilde lappen er vol bovenop knalde. Beetje pissig zijn als je de auto uit bent is 1 ding, maar iemand er af proberen te rijden is wat anders. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 15:28 |
Nee, maar duidelijk is dat ik blij ben dat er weer eens wat gebeurt in plaats van al dat brave gedoe waar een hoop moraalridders hier voor pleiten. Die schrikken zich een hoedje van zo'n actie. Omdat het zo verwijfd is geworden. Schumacher wilde Coultard gewoon een ram voor zijn muil geven en dat lijkt mij ernstiger dan dit ongevaarlijke tikje. Er staat op GPUpdate ook een prima opinie. Gelukkig is nog niet iedereen zo van dat ge brave hendrik. Dit is mijn mening en daar moet je het maar mee doen. | |
Sjemmert | donderdag 29 juni 2017 @ 15:31 |
Je kunt het mooi vinden en alsnog veroordelen, maar dat lijk je maar niet te snappen. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 15:32 |
Ik ben echt voor mega gevechten op de baan, lekker wheel bangen, net genoeg ruimte geven, beetje duwen en trekken. Vorig jaar was Vettel de grootste zeikerd die meteen ging janken als er een beetje duw en trekwerk bij kwam kijken. Nu ramt hij Hamilton bewust en moet iedereen dat maar accepteren. Tijdens het racen moet veel kunnen, maar dit gaat nergens over en heeft niks met racen te maken. | |
flipsen | donderdag 29 juni 2017 @ 15:32 |
Ik geloof dat ik wel terugkom in dit kleuterklasje na Oostenrijk ofzo ![]() | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 15:33 |
En dat blijkt uit wat? Dat ik het al veroordeeld heb? | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 15:36 |
Vettel snapt echt wel dat dit niet kan. Hij was gewoon geprovoceerd. Of voelde zich geprovoceerd. Dat is onprofessioneel, maar al het gezeik er omheen gaat echt nergens meer over. | |
Weltschmerz | donderdag 29 juni 2017 @ 15:40 |
Er zijn nog steeds coureurs die zich maar wat graag identificeren met bully no 1 Senna. Dat was wel een braketest en McLaren loog over de telemetrie. Maar toen dat uitkwam volgden er niet eens straffen. Het lijkt mij dat de ernst van een overtreding in de eerste plaats moet worden bepaald aan de hand van het veroorzaakte gevaar. Het is immers nog steeds een sport waarbij deelnemers kunnen komen te overlijden. Op de tweede plaats moet het sportieve aspect komen, in de zin dat het wedstrijdverloop eerlijk moet zijn. Ook dat is hier niet in het geding want het kon de wedstrijd niet beinvloeden. Dan blijft er al niet veel meer over, tenzij het heel belangrijk zou zijn dat het allemaal brave koorknaapjes zijn die achteraf precies zeggen wat de wedstrijdleiding het meeste vleit. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2017 @ 15:42 |
Zo te zien heb je niet echt goed zicht op het scherm. | |
Sjemmert | donderdag 29 juni 2017 @ 15:42 |
Dat je het niet veroordeeld hebt en met vergelijkingen komt van bijna 40 jaar geleden. Dat is zo lang geleden man we leven in 2017, een hele andere tjjd, vergelijk je alles met de jaren 80 ? Reken je ook nog steeds terug naar guldens ? | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 15:45 |
Over twee weken zijn we om deze tijd al op Silverstone, met nog maar 45 minuten te gaan tot de eerste F2 Vrije Training ![]() | |
XL | donderdag 29 juni 2017 @ 15:47 |
Nog 1 x voor de mensen die zeggen dat de coureurs niet van suiker zijn en dat een beetje wheelbangen niet het eind van de wereld is... Dit is achter de safetycar hè! Het is geen mislukte divebomb, niet te weinig plek laten in een chicane, geen remmen in de braking zone... dit is in een optocht die de veiligheid dient (ook als die optocht bijna voorbij is) frustratie over je eigen falen botvieren op iemand die daar niks aan kan doen. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 15:48 |
Ah, jij kan niet lezen! Dan doe ik de moeite ook niet. | |
Sjemmert | donderdag 29 juni 2017 @ 15:49 |
Precies. | |
Sjemmert | donderdag 29 juni 2017 @ 15:49 |
Oke, het zal wel. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 15:53 |
Dit! Daarnaast speelt het voor mij ook heel erg dat Vettel gewoon een naar mannetje is. In zijn ogen is alles veroorloofd om te winnen, maar hij is wel haantje de voorste als iemand hem een centimeter te weinig ruimte geeft. Vorig jaar al dat gezeik met Verstappen die voor de Verstappen-regel zorgde. Daarna was de wereld te klein toen hij zelf een straf kreeg door een regel die mede dankzij hem in het leven was geroepen., In zijn Red Bull jaren vaak gezeik gehad met Webber. Inhalen van je teamgenoot terwijl er teamorders waren om het niet te doen bijvoorbeeld. Nu weer met opzet een andere auto raken achter nota bene een Safety Car, terwijl hij zelf fout zat en niet Hamilton. Er zijn gewoon teveel incidenten met Vettel en daarom moet hij gestraft worden, niet alleen voor dit ene keertje. Alles opgeteld moet het een keer afgelopen zijn met die snotneus. De F1 draait niet om Vettel. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 15:54 |
Kijk dat is eerlijk: je vindt vettel een lul en daarom moet hij gestraft worden. | |
Automatic_Rock | donderdag 29 juni 2017 @ 15:55 |
Welke ex coureurs zijn dit dan? Want dit heb ik inderdaad nog niet gelezen of gehoord | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 15:58 |
Ja, ik vind Vettel een lul en nee hij moet niet gestraft worden omdat ik hem een lul vind. JIj leest weer selectief. HIj moet gestraft worden, omdat hij in de afgelopen jaren meerdere malen iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan. Nogmaals, ik ben voor wheel bangen, weinig ruimte geven tijdens het racen etc. Alleen hij gilt het hardst wanneer er gevochten wordt op de baan, maar is wel huilie huilie als het hem een keer overkomt. Dit had NIKS met racen te maken. | |
bedachtzaam | donderdag 29 juni 2017 @ 15:59 |
Eens, het lijkt me ook dat hij er dit maal niet zo makkelijk af komt. | |
XL | donderdag 29 juni 2017 @ 16:00 |
Het is kiezen tussen twee kwaden. Vind het wel gaaf hoe snel Hamilton doorhad dat hij nu Vettel mentaal aan moet vallen! Disgrace wordt in het engels echt te weinig gebruikt! Mooi woord! | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 16:13 |
Villeneuve bijvoorbeeld. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 16:14 |
Wie nog meer? Als ik iemands mening niet respecteer dan is het wel Villeneuve. Die gast zegt altijd wat het meeste weerstand/tegenspraak oplevert. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 16:15 |
Maar het feit dat jij hem een lul vind beinvloedt net zo goed jouw mening als dat ik hem de beste coureur van het veld vind. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 16:15 |
Hamilton is mentaal zwak, dus dat lijkt mij niet de weg voor hem. | |
Tarado | donderdag 29 juni 2017 @ 16:17 |
ik kan me hier wel in vinden
| |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 16:19 |
Denk dat zowel Hamilton als Vettel niet mentaal sterk zijn. Nou ja, tot op zekere hoogte natuurlijk, want als je echt zwak bent rij je geen F1 en word je al helemaal geen kampioen. Beide kunnen niet onder druk presteren. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 16:46 |
Ik vind Vettel onder druk nu juist wel leveren. Er komt verbaal misschien geregeld gereutel uit en hij liet zich dan afgelopen weekend provoceren, maar onder de streep leden zijn prestaties er niet onder. | |
RingBewoner | donderdag 29 juni 2017 @ 16:54 |
Mijn ervaring van Spa is dat het best wel grote schermen zijn, dus heel druk maak ik mij nog niet. Ik zie het ook wel. Heb er in elk geval weer veel zin in. | |
BeamofLight | donderdag 29 juni 2017 @ 16:55 |
Er is serieus iets aan de gang binnen RBR... Horner = Ricciardo Helmut = VER Probleem was bij Max tijdens de kwali al bekend en door hem zelf geconstateerd. Werd niks aan gedaan | |
Rossdale | donderdag 29 juni 2017 @ 16:57 |
Auto's gaan na de kwalificatie naar Parc Ferme, er mag dan niet aan de auto gewerkt worden. | |
ShaoliN | donderdag 29 juni 2017 @ 17:08 |
Hoe kom je hierbij? | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 17:15 |
---> BNW | |
franklop | donderdag 29 juni 2017 @ 17:17 |
| |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 17:18 |
Ik hoop dat Horner verkeerd geciteerd is anders zijn dit wel hele rare teksten: “Op dit moment is hij enorm gefrustreerd”, vertelt Christian Horner aan Motorsport.com. “Dat komt mede door het feit dat zijn teamgenoot podiumplaatsen pakt, en nu in Bakoe een overwinning. De problemen zijn echter niet de fout van het team of de energie die het team erin steekt.” | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 17:29 |
Denk je nou echt dat er binnen Red Bull gejuicht wordt als Max uitvalt? | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 17:33 |
Wat vind je er raar aan? | |
opgebaarde | donderdag 29 juni 2017 @ 17:35 |
ik mis hem, wat is gek? Dat er gehint wordt dat het falen door producten van derden komt? Dat deed Max ook afgelopen maandag bij ziggo | |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 17:48 |
De reden dat Max die podiumplaatsen niet gepakt heeft is omdat hij strategisch benadeelt is door het team in Monaco en daarna de auto hem twee keer in de steek liet terwijl hij ruim voor Ricciardo lag. Als we deze teksten van meneer Horner mogen geloven ligt de fout echter niet bij het team en zou hij gefrustreerd zijn over de podiumplaatsen van Ricciardo. Tja. | |
VEM2012 | donderdag 29 juni 2017 @ 17:58 |
Volgens mij lees jij iets anders dan ik. | |
franklop | donderdag 29 juni 2017 @ 18:00 |
Het is toch niet gek dat er frustratie ontstaat als bij jou van alles mis gaat en je teamgenoot podium na podium scoort? | |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 18:08 |
Waarom zou Max gefrustreerd zijn over de resultaten van zijn teamgenoot als hij hem vrijwel ieder weekend de baas is? Iedereen weet toch hoe het komt dat Ricciardo twee keer zoveel punten heeft als Max? Ik denk dat hij alleen maar gefrustreerd is over het team en de auto. | |
BeamofLight | donderdag 29 juni 2017 @ 18:11 |
en gelijk na mijn bericht de bevestiging maar kan mijn bron niet prijsgeven Heb ook al verteld dat t geen vuil was of oliedruk-probleem | |
Sjemmert | donderdag 29 juni 2017 @ 18:16 |
http://www.dumpert.nl/med(...)hamilton_gelekt.html Boordradio Hamilton gelekt ![]() | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 18:17 |
Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. | |
KillerBee4ever | donderdag 29 juni 2017 @ 18:20 |
Jezus man, zeg dan gewoon niets... ![]() | |
HerrFritz | donderdag 29 juni 2017 @ 18:44 |
Nou precies. Proof or stfu | |
ondeugend | donderdag 29 juni 2017 @ 18:56 |
*Alu hoedjes uitdeelt | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 19:00 |
![]() | |
Nattekat | donderdag 29 juni 2017 @ 19:05 |
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic Hier, nieuw topic voor de aluhoedjes onder ons. | |
Yashaaaaa | donderdag 29 juni 2017 @ 19:11 |
Geef ze alsjeblieft geen podium ![]() | |
Nattekat | donderdag 29 juni 2017 @ 19:13 |
Ik geef ze een eigen topic waar ze hun theorieën kunnen dumpen. Hoeft het hier niet meer ![]() | |
SnowOokami | donderdag 29 juni 2017 @ 19:21 |
https://www.motorsport.co(...)-frustration-924629/ Ik lees hier alleen maar lof over Max van Horner. Overigens is Verstappen gewoon onderdeel van 'het team' ![]() | |
Blik | donderdag 29 juni 2017 @ 19:31 |
Compounded betekent in dit geval ook gewoon dat het gevoel versterkt wordt door het succes van Ricciardo (of geluk). Lijkt me ook logisch, want als Ricciardo hetzelfde overkomt zit je met zn 2en in hetzelfde schuitje en kun je samen zeiken, nu is het alleen Max die iets te zeuren heeft | |
Rossdale | donderdag 29 juni 2017 @ 19:36 |
Als je geen Engels begrijpt, hou je dan bij de Hollandse kwaliteitsinterviews van Jack Plooij ![]() | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 19:37 |
| |
Nattekat | donderdag 29 juni 2017 @ 19:40 |
Echt iets voor jou ja. | |
Evenstar | donderdag 29 juni 2017 @ 19:45 |
Geprovoceerd? Je verliest meteen al je geloofwaardigheid. Geprovoceerd ... ha ha. | |
tralalala | donderdag 29 juni 2017 @ 19:56 |
Jos, bemoei je er niet mee gek. ![]() | |
HansvanOchten | donderdag 29 juni 2017 @ 21:17 |
Maandag gaat de FIA de zaak Vettel/Hamilton behandelen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 21:19 |
Wat is uberhaubt de toegevoegde waarde ervan om als teambaas in de publiciteit te brengen dat "coureur A van je team gefrustreerd is over het feit dat coureur B betere resultaten heeft betaald." En het dan vervolgens nodig vinden om er en passant aan toe te voegen dat het team niks te verwijten valt in dit hele verhaal. Dan ben je gewoon een domme manager of erg naïef. Der Toto heeft de afgelopen jaren niks anders gedaan dan de rivaliteit tussen Lil' Lewis en Rosberg downplayen ondanks dat iedereen kon zien dat het niet boterde. Waarom de vuile was buiten hangen? Jos is hier niet blij mee en reken maar dat Max er ook niet blij mee is. Tel uit je winst Christian Horner. | |
SnowOokami | donderdag 29 juni 2017 @ 21:23 |
Volgens mij ben jij vorig seizoen vergeten? ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 21:27 |
Oke. Misschien dat je even uit kunt leggen waar je op doelt? | |
SnowOokami | donderdag 29 juni 2017 @ 21:28 |
Laat maar, las verkeerd ![]() moet geen 3 dingen tegelijk doen. | |
bedachtzaam | donderdag 29 juni 2017 @ 21:32 |
Deed ie dat contant? Overigens zit het goed tussen Max en Daniel, geen problemen onderling. | |
Lokale_Notabele | donderdag 29 juni 2017 @ 21:33 |
Het is je vergeven. Het is ook niet makkelijk te behapstukken wat ik net allemaal uit de doeken heb gedaan. | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 21:42 |
![]() ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 21:45 |
Jos? Waar roept Jos iets? Linkje aub (sorry, erg moe en hik aan tegen ziek worden dus ff geen puf om te zoeken ![]() | |
SnowOokami | donderdag 29 juni 2017 @ 21:46 |
Even een vraag tussen alle discussies door... weet iemand wat er met de gebruikte banden gedaan wordt? Worden deze gerecycled? | |
ChatGirl | donderdag 29 juni 2017 @ 21:47 |
Zie post #161 | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 21:49 |
Jos schoot weer eens uit zijn slof op Twitter. Niks nieuws onder de zon | |
Peterselieman | donderdag 29 juni 2017 @ 21:51 |
nee, Max is gefrustreerd vanwege het feit dat hij die resultaten ook had kunnen behalen als de auto heel was gebleven. | |
heywoodu | donderdag 29 juni 2017 @ 21:55 |
Mis ik iets of is @MaVic009 echt Jos? ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 21:56 |
Dank, ga ff scrollen ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 21:56 |
Wil het toch graag zelf ff lezen ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 21:58 |
Dat is alles? "Bullshit"? En is dat wel een account van Jos?!?! | |
ChatGirl | donderdag 29 juni 2017 @ 21:58 |
![]() Hier, in een plaatje. Hoef je niet terug te scrollen. | |
Spooky4u | donderdag 29 juni 2017 @ 21:59 |
al jaren | |
motorbloempje | donderdag 29 juni 2017 @ 21:59 |
mavik009 ? ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 22:00 |
![]() Maar had ik al gedaan. | |
heywoodu | donderdag 29 juni 2017 @ 22:00 |
Logische naam natuurlijk. Er zit immers ook een V in. | |
Yashaaaaa | donderdag 29 juni 2017 @ 22:01 |
Max Victoria Klinkt eerder als een wachtwoord ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 29 juni 2017 @ 22:02 |
![]() Wattenhoofd, vergeef me. Maar ff uitleg nodig ![]() En ja Max en Victoria blabla.. Maar ik vind het geen erg logische accountnaam voor een bekende exF1-coureur. EDIT Ik heb ook geen Twitter-account en ben nooit Jos-fan geweest (al keek ik wel F1 toen). Misschien verklaart dat iets ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-06-2017 22:08:50 ] | |
Nattekat | donderdag 29 juni 2017 @ 22:07 |
Het ziet er wel echt uit allemaal. | |
opgebaarde | donderdag 29 juni 2017 @ 22:51 |
Als Horner geïnterviewd wordt en de journalist stelt de vraag hoe het met het team gaat en hoe het met Max is met al zijn pech terwijl zijn teamgenoot alle geluk heeft en prijzen pakt, dan moet dus volgens jou Horner zeggen:.....? | |
tja77 | donderdag 29 juni 2017 @ 22:54 |
Op zich al sneu dat diegene (wie het ook is) niet weet hoe je bullshit moet spellen. Tevens, wat een heisa om niks... | |
bedachtzaam | donderdag 29 juni 2017 @ 23:10 |
Accu? Oliedruk? | |
Nober | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:16 |
Jij verwacht dat kampers kunnen schrijven? Ik niet. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:40 |
![]() | |
Klummie | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:43 |
Alleen als Max stuurde. ![]() | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:45 |
Tis wel weer een Renault ![]() | |
Geralt | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:46 |
Godverdomme! Ik verwachtte gewoon een serieus filmpje met boordradio van Hamilton erbij. Goed gelachen. ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:47 |
Aan die foto is niet eens te zien of die truck wel pech heeft of uberhaupt wel stil staat. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:48 |
Beter kijken... hint: rechts op de foto | |
Klummie | vrijdag 30 juni 2017 @ 00:56 |
Puncture kan ook. | |
Sjemmert | vrijdag 30 juni 2017 @ 01:17 |
Haha dat had ik dus ook ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 30 juni 2017 @ 02:06 |
De coureur die elke keer als hij zijn zin niet krijgt, los gaat over de boordradio, lijkt mij toch echt de mentaal zwakkere. Als ik mijn geld er op moet zetten, dan gaat dat niet op Vettel zijn. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 30 juni 2017 @ 08:32 |
Als hij het daarbij zou laten zou dat niet zo'n probleem zijn (op Charlie uitschelden na). De mentale zwakte van Vettel blijkt vooral uit dat hij er gewoon direct flink wat punten door heeft verspeeld, dat is wat telt. | |
Swetsenegger | vrijdag 30 juni 2017 @ 08:33 |
Misschien bedoelt Jos wel dat Noble bullshit verkondigd. | |
Rossdale | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:05 |
Nee, bulshitt | |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:16 |
Of hij vat even zijn mening samen. | |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:20 |
Hamilton zeurt alleen niet als hij op kop ligt en zelfs dan zeurt hij geregeld. Volg jij F1 wel? | |
motorbloempje | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:23 |
![]() ![]() ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:36 |
Wat is precies de relevantie van al dan niet zeuren? Ik zou mentale zwakte afmeten aan punten die je verspeelt door mentale factoren, niet aan of mensen op een nederlands forum vinden of je sympathiek over komt op de radio. | |
Fir3fly | vrijdag 30 juni 2017 @ 09:43 |
Zeuren over zeuren. Komt altijd van hetzelfde soort mensen. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:08 |
https://www.motorsport.co(...)-reliability-924897/ Zo te zien heeft Renault weer een update klaar staan mbt betrouwbaarheid: Hopelijk krijgt verstappen die "nieuwe" motor volgende race al. | |
Mexicanobakker | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:20 |
Jos ![]() ![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:24 |
Uit hetzelfde artikel
| |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:42 |
Ja dat las ik ook, alleen z'n eerste 2 motoren zijn echt "op". Dat zei die zelf afgelopen maandag, maar vraag me af of de updates al klaar zijn voor Oostenrijk... | |
daNpy | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:47 |
Nee dus, pas voor Silverstone of hongarije. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:48 |
Dat staat er niet ![]() | |
Justevo | vrijdag 30 juni 2017 @ 10:54 |
Man man man. Ik gok dat ie in Abu Dhabi klaar is. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 11:04 |
2017...? ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 11:10 |
Daar moet je mij niet op aanspreken. Ik reageer alleen maar op iemand die dat zeuren duidelijk wel relevant vindt. | |
TagForce | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:22 |
Die grafiek laat anders duidelijk zien dat HAM remt voor de bocht... Vanaf de apex constante snelheid houdt, en na de bocht weer verder afremt. Iets wat hij in de andere SC situaties niet deed. Dus als die grafiek iets laat zien is het dat Vettel een punt heeft. | |
Blik | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:31 |
Je bedoelt afremmen als in geen gas geven, lijkt mij dat dat niet onder de noemer brake-test kan vallen | |
S95Sedan | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:33 |
Logisch als hij meer afstand wil houden tot de SC. Van GP2 is een mooi filmpje waarbij als dat niet gedaan wordt ze de SC zelfs nog inhalen. | |
Weltschmerz | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:35 |
Dat is dan ook niet relevant voor de vraag of Hamilton de regels heeft overtreden. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:37 |
Waar baseer jij jouw statement dat Hamilton mentaal zwak is dan op? | |
Swetsenegger | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:41 |
Ah Jos is toch nie boos nie.
| |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:46 |
Dat als hij niet in ideale omstandigheden verkeert zijn prestaties opvallend snel minder worden. | |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:47 |
Is hij al verhaal gaan halen? | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 30 juni 2017 @ 14:52 |
Zijn omstandigheden zijn echter redelijk ideaal. Overigens vind ik dat hij mentaal best prima omgaat met niet-ideale omstandigheden als regen en achterstaan in het kampioenschap. | |
BadderHaring | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:02 |
Ik begin een patroon te zien. De users hier die anti Hamilton zijn, zijn ook allemaal anti Max. En pro Vettel. Afstammelingen van NSB-ers? | |
BadderHaring | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:03 |
Dit slaat echt volle bak op Vettel. Als die een steentje in zijn schoen heeft dan wordt hij 16e. | |
tja77 | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:04 |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:10 |
NSB-ers zouden pro Max zijn, denk je niet? Hoe dan ook een sneue suggestie verder. | |
VEM2012 | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:11 |
Hij heeft de minder snelle auto en ligt op plek 1 in het kampioenschap. Wat doet hij het toch ontzettend slecht! | |
TagForce | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:27 |
In de 2e grafiek kun je zien dat hij dat afremmen in de andere 2 SC situaties op hetzelfde moment (SC in this lap) ook niet doet. Hij doet dus wel degelijk iets anders. Wat in mijn optiek tegen regel 39.5 is (onnodig langzaam en potentieel gevaarlijk). Dus Vettel heeft een punt. Het was geen braketest maar met die afstanden is dat ook niet nodig. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:40 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ertrekt-bij-mclaren/Wist niet eens dat de TAG Group een groot aandeelhouder was bij McLaren. McLaren > Honda en RBR > TAG > Renault?? rare constructies ![]() Dus, nu koopt Ron Dennis Sauber en wordt Sauber het nieuwe worksteam van Honda? ![]() | |
franklop | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:51 |
Niet dat ik pro Red Bull ben, maar ze kregen wel wat kutvragen ![]() | |
pmponer | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:52 |
En weer was Ric het best ![]() Bedankt voor het filmpje trouwens, ik vind ze altijd leuk Mooi om te zien dat de sfeer prima is tussen die gasten. | |
Yashaaaaa | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:56 |
Dit is opgenomen in canada ![]() ![]() | |
wolferl | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:05 |
Max doet zo nep in dit soort interviews of items. Heb verder niets tegen hem hoor, maar dat valt mij wel altijd op. | |
Tarado | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12 |
die auto is niet overal minder snel maar hij doet het goed daarom is dit zo jammer, hij schiet zichzelf toch in z'n voet | |
potjecreme | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:13 |
Haha bijna ROS vergeten. | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:14 |
Wie? | |
pmponer | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:18 |
De man die op zijn hoogtepunt gestopt is. Thank's for all the fish! | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:21 |
![]() Mooi gerucht dit: ![]() 50pk erbij ![]() | |
pmponer | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:23 |
ja daar sta je dan met je update... | |
beantherio | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:37 |
Het artikel van MotorSport Italia verwijst naar een artikel van James Allen en in geen van beide artikelen wordt het aantal van 50 pk genoemd. Er wordt alleen gezegd dat het om de "laatste versie" van de motor gaat. Maar 50 pk zouden ze wel kunnen gebruiken als Vettel straks een paar races langs de kant staat. | |
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 17:40 |
Fout. Als je Hamilton hekelt hoef je nog niet per se Max te hekelen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 17:48 |
Die technologie die ze willen gebruiken is wel ingenieus. Die double anchor injector komt bij Caterpillar vandaan dat samen met FIAT deze technologie voor de grote dieselmotoren ontwikkeld heeft. | |
Weltschmerz | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:32 |
Als je niet op Verstappen reageert zoals een bakvis op Bieber wil niet zeggen dat je anti Max bent. Maar ik zie ook wel een patroon, je hebt hier mensen die zich zelf een mening vormen en je hebt een kudde herkauwers van tendentieuze media die denken dat dat hun eigen mening is. Die schreeuwen nu dat de FIA in beroep moet gaan tegen zijn eigen beslissing omdat dat beter aansluit bij het gesundes Volksempfinden jegens de eeuwige Duitsers. Het lijkt mij dat duidelijk wat het beste bij de NSB past. | |
sasquatsch | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:35 |
TAG Heuer != TAG Die twee bedrijven staan tegenwoordig volledig los van elkaar. TAG heeft in 1985 Heuer gekocht en later (in 1999) als TAG Heuer weer verkocht. | |
sasquatsch | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:41 |
Zoals op de FP al gezegd, Hamilton zat tijdens de eerste SC bij de herstart (te) dicht op de SC (wasr hij door Mercedes voor gewaarschuwd was) dus liet hij bij de tweede SC een groter gat vallen met de SC. Dus onnodig (en gevaarlijk) was het niet. Sowieso niet omdat hij zelf het tempo mag bepalen omdat de SC naar binnen gaat. | |
HansvanOchten | vrijdag 30 juni 2017 @ 19:02 |
Zullen we gewoon wachten totdat de FIA uitsluitsel geeft maandag. | |
opgebaarde | vrijdag 30 juni 2017 @ 20:08 |
Vind je het vervelend dat er mensen zijn die nog steeds standpunten met elkaar willen uitwisselen en andere meningen willen lezen? Je bent nummer drie of vier die komt melden dat x onderwerp wel klaar is en dat hij/zij de postings van anderen niet wilt lezen maar waarom? Als je nieuwtjes wilt lezen, dan kan je het nieuwtjes topic volgen. Want alles is onderhand wel besproken, dan zou dat betekenen dat dit topic (nagenoeg) dicht kan tot as donderdag... | |
SnowOokami | vrijdag 30 juni 2017 @ 20:28 |
Ik ken de techniek niet, doe nooit iets met diesel ![]() edit; https://www.motorsport.co(...)njector-idea-879930/ leip: ![]() https://www.reddit.com/r/(...)or_injector/dekrv4h/ [ Bericht 13% gewijzigd door SnowOokami op 30-06-2017 20:38:46 ] | |
Sjemmert | vrijdag 30 juni 2017 @ 21:16 |
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic | |
Zorro | vrijdag 30 juni 2017 @ 22:26 |
Eeehhh.. ik ben al pro-Max sinds hij in de karts zit. En als het om anti-Hamilton gaat ben ik de definitie. | |
Geralt | vrijdag 30 juni 2017 @ 22:54 |
Dat was toch duidelijk? Hij stelt gewoon door zijn "bulshitt" dat het onzin is wat er zogenaamd door Horner gezegd zou zijn. Tuurlijk baalt Max en Jos waarschijnlijk ook, maar onzin roepen wil niet meteen zeggen dat je boos bent. ![]() Max zit prima bij Red Bull en moet daar vooral blijven. Na de zomerstop verwacht ik meer podia van beide heren en volgend jaar dan de Mercs en de Ferrari's dwars zitten vanaf de start in Melbourne en samen vechten om de titel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 22:57 |
Behalve als Ferrari Mercedes voorbij steekt met zaken als die double anchor ![]() | |
Geralt | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:01 |
Ik zat eens te kijken naar die twitter van Jos en daar zag ik dit bericht:Even opgezocht, maar wel een beetje een raar vergelijk. Die Dan Ticktum heeft het hele veld ingehaald na een crash met eentje, SC borden genegeerd, gele vlaggen genegeerd en dubbel geel genegeerd om terug te komen bij die andere coureur waarmee hij eerder in de clinch lag. Om hem vervolgens eraf te rossen. Dat is toch geen vergelijk met wat Vettel gedaan heeft man ![]() http://www.autosport.com/news/report.php/id/121941 | |
Peterselieman | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:07 |
Twee jaar is wel zwaar als je het vergelijkt met de NASCAR waar ze voor een bewuste wraakactie bijvoorbeeld straffen uitdelen van 50.000 dollar boete en 25 punten in mindering tot twee races schorsing en 6 maanden voorwaardelijk. Voorbeeldje: http://wwos.nine.com.au/2(...)-for-revenge-crashes | |
Geralt | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:11 |
Ja ok, maar die Ticktum deed dat onder de safetycar. Dat is nog wel een beetje erger natuurlijk. En gevaarlijk ook. ![]() | |
THEFXR | vrijdag 30 juni 2017 @ 23:57 |
waarom moet hij daar blijven?, ze krijgen gewoon 1 spec achter van Renault, de laatste spec gaat nl in hun eigen fabriekswagen. Dus bij Renault zitten ze slecht, een merc of ferrari spec heeft nog meer pk's | |
Geralt | zaterdag 1 juli 2017 @ 02:17 |
Ik heb het even gemist, maar wat is ie double anchor precies? ![]() | |
Geralt | zaterdag 1 juli 2017 @ 02:18 |
De lampen waren nog aan op het moment. | |
Geralt | zaterdag 1 juli 2017 @ 02:49 |
![]() McLaren geeft ongeveer 3,9959 keer zoveel uit per behaald punt dan alle overige teams bij elkaar! ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 1 juli 2017 @ 02:56 |
Beetje slecht rendement wel. En respect voor FI hoor wat die doen met hun budget. | |
Geralt | zaterdag 1 juli 2017 @ 02:59 |
Zeker respect. Ik weet nog wel dat ik destijds dacht ow weer zo een multimiljonair die even wat geld komt verkwisten in de F1, die is over 2 a 3 jaar weer weg. Daar zat ik er toch mooi naast. Wel eens een interview gezien met VJ, die zei van luister, ik vraag gewoon wat ze nodig hebben en dan zorg ik daarvoor. Dan hebben ze daarna geen excuses meer. Zij wilde zus, dus ik geef ze zus. Dan kunnen ze achteraf niet zeggen ja maar beter was zo ipv zus! ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 1 juli 2017 @ 03:11 |
Dat de 2017 wagen gepresenteerd werd was er ook een interview met Perez. Daar kwam ook aan bod hoe het kon dat FI zulke goede resultaten kom behalen met zo'n klein budget en team. Perez legde uit dat hoewel het een klein team was, het wel een heel hecht team was met voldoende kennis in huis. Waar andere teams vaak van personeel wisselde was dit bij FI juist erg stabiel. Hierdoor zou er ook een betere werksfeer ontstaan waardoor de engineers meer risico's durfde te nemen zonder kans op ontslag bij een mislukt concept. | |
Geralt | zaterdag 1 juli 2017 @ 03:13 |
Ik vind het inmiddels een mooi team geworden zo door de jaren heen. Hopelijk blijven ze nog lang erbij ![]() Ow en dat roze vind ik ook wel wat hebben #nohommo ![]() | |
Asschen_sukar | zaterdag 1 juli 2017 @ 06:39 |
Helemaal mee eens. En dat roze is inderdaad cool, ziet er gewoon goed uit op die auto. Alleen die pakken zijn een beetje gaar ![]() | |
Fer | zaterdag 1 juli 2017 @ 09:31 |
Hoe dikke is de vinger van Michiel Mol eigenlijk, die is na het spyker debacle er nooit echt uitgestapt. | |
motorbloempje | zaterdag 1 juli 2017 @ 11:11 |
Simracestuurtjes gekocht. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 1 juli 2017 @ 11:12 |
Die vinger is er niet meer. | |
Sinister-D- | zaterdag 1 juli 2017 @ 11:39 |
ow nee? Hier wat leesvoer dan van een maand geleden. https://nl.motorsport.com(...)-force-india-908908/ | |
sasquatsch | zaterdag 1 juli 2017 @ 11:44 |
15% van de aandelen heeft hij. Mallya heeft 42,5% en Sahara ook 42,5%. | |
Klummie | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:07 |
![]() | |
BadderHaring | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:12 |
Dit is gewoon niet grappig. | |
S95Sedan | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:30 |
Als je geen humor hebt is het niet grappig nee. | |
motorbloempje | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:31 |
Meh. |