Die mogen er wat mij betreft ook wel uit idd.quote:
Mercedes en Ferrari spreiden hun kansen, Red Bull gaat extreem met beiden. Begint ook voorspelbaar te wordenquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
En om het maar weer over wat anders te hebben, de bandenkeuze voor Oostenrijk is bekend.
[ afbeelding ]
Telemetrie ok, maar wat een sneu blog is dat zeg. Soort GS qua tekstenquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:23 schreef sasquatsch het volgende:
En hier is de telemetrie data waar ik het net over had in het vorige topic
[ afbeelding ]
https://www.autobahn.eu/4(...)nclusief-telemetrie/
Zo?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die mogen er wat mij betreft ook wel uit idd.
Wel wat interessante keuzes.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
En om het maar weer over wat anders te hebben, de bandenkeuze voor Oostenrijk is bekend.
[ afbeelding ]
Sowieso wel. Over exact een week ben ik in Oostenrijkquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:50 schreef F1gamer het volgende:
Maar die gifjes zijn leuk
Gaat het nog steeds over Lewis en Vettel aanrijding
Zo komen we een week zonder race wel door
Lijkt? Lol.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind de psychologische achtergrond eigenlijk veel interessanter dan de vraag hoe fout de actie van Vettel precies was, en of er harder gestraft had moeten worden. Hamilton gaat opnieuw vol de psychologische oorlog aan, en terecht, want daar lijkt een zwak punt van Vettel te liggen.
Zelfs als hij eerste staatquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Lijkt? Lol.
Zodra die man niet eerste staat in het kampioenschap, verandert hij in één klap in een labiele idioot.
Autobahn is van dezelfde groep achter GS en Dumpert, dus niet zo vreemd...quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Telemetrie ok, maar wat een sneu blog is dat zeg. Soort GS qua teksten
Yupsquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De GIFjes. Die wilde je toch uit de OP?
Dat verklaart het dan wel jaquote:Op woensdag 28 juni 2017 22:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Autobahn is van dezelfde groep achter GS en Dumpert, dus niet zo vreemd...
Zou Vettel Q2 willen doen op de supersoft?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes en Ferrari spreiden hun kansen, Red Bull gaat extreem met beiden. Begint ook voorspelbaar te worden
quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:21 schreef bianconeri het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 28 juni 2017 21:13 schreef RingBewoner het volgende:
Hij heeft er niks over gezegd.
[quote]
Ik zeg nergens dat Vettel dat ergens gezegd heeft.
Maar dat is gewoon boerenverstand gebruiken zoals ze dan zeggen.
Het heeft niets met wraak nemen te maken of wat dan ook van het er af gaan knallen.
Het was een piepklein tikje waar totaal geen schade of probleem van kwam.
Mag absoluut niet maar al dat gejank om zoiets.
Watquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Lijkt? Lol.
Zodra die man niet eerste staat in het kampioenschap, verandert hij in één klap in een labiele idioot.
Autobahn is ook een subsite van GSquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Telemetrie ok, maar wat een sneu blog is dat zeg. Soort GS qua teksten
Vettel is echt een onstabiel persoon. Dat heeft hij vorig jaar al laten zien met al zijn gehuil over de boordradio. Nu doet hij dit, belachelijk dat hij niet hard gestraft is. Als het allemaal mee zit gaat het prima, maar zodra het tegen begint te zitten is het een kleuter.quote:Op donderdag 29 juni 2017 06:26 schreef XL het volgende:
Dat goedpraten van wat Vettel heeft gedaan
Stap eens in je auto, ga met 50 a 60 kmh naast iemand rijden en stuur tegen hem aan. Kijk wat er gebeurd... bedenk je dan dat Vettel het doet met een auto met uitstekende wielen, heel ander zwaartepunt. Zwarte vlag was op zijn plaats en enkele races schorsing ook. Bij nog hogere snelheid is zoiets poging tot doodslag.
Hamilton had trouwens gas los moeten laten, zodat Vettel voor hem komt.
Al met al ben ik tevreden dat we ons een hele week kunnen opwinden om die twee kemphanen en in aanzien verliest Vettel weer punten en stijgt Hamilton. Vooral omdat hij direct inspeelt op Vettels emotie. Ik zie dit snel opnieuw fout gaan.
quote:Anything you say can and will be used against you in a court of law.
Ik denk als Vettel na afloop gezegd had "Sorry, ik heb een fout gemaakt", dat er dan nu geen vervolgonderzoek zou zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:26 schreef Zorro het volgende:
Ik snap overigens niet waarom iedereen hier zo naief is met "Vettel geeft niet eens toe dat ie hem daarna raakte" of "Waarom zegt ie niet dat er tegenaan reed toen hij er naast zat"
De FIA gaat er nu naar kijken, is er iemand die denkt dat zo'n opmerking zijn zaak versterkt zou hebben of zo? Dat zie je toch mijlenver van te voren aankomen, ik zou het ook nooit hebben toegegeven.
[..]
Dat denk ik dus ook. Wanneer hij gewoon op de blaren was gaan zitten en zelf iets eerder helder na had gedacht i.p.v. al die "kul-redenen" aan te voeren was de kous echt wel af geweest.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik denk als Vettel na afloop gezegd had "Sorry, ik heb een fout gemaakt", dat er dan nu geen vervolgonderzoek zou zijn.
Dan was het met die kleine straf tijdens de race wel afgedaan (en ook wat de meeste fans betreft denk ik)
Mee eens. Denk dat ze het nu makkelijk op het in diskrediet brengen van de sport kunnen gooien. Als Vettel na de race gewoon had gezegd dat het een stomme actie in de heat of the moment was en dat het niet weer zal gebeuren was het waarschijnlijk afgehandeld.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik denk als Vettel na afloop gezegd had "Sorry, ik heb een fout gemaakt", dat er dan nu geen vervolgonderzoek zou zijn.
Dan was het met die kleine straf tijdens de race wel afgedaan (en ook wat de meeste fans betreft denk ik)
Feliciteer Hamilton dan gelijk even met het kampioenschap.quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:22 schreef Kyran het volgende:
Edit: Uit uitslag van Baku halen en een voorwaardelijke schorsing van 3 wedstrijden geven zou een prima straf zijn. Krijg hij nog een kans en als hij dit jaar nog een keer een fout maakt is die meteen 3 wedstrijden foetsie.
Als Vettel zich niet in kan houden dan is Hamilton maar kampioen. Ik ben totaal geen Hamilton fan, maar iemand niet straffen omdat er dan geen spannende kampioenschap is zou behoorlijk sneu zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:37 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Feliciteer Hamilton dan gelijk even met het kampioenschap.
Na zijn tirade in de GP van Mexico jegens Whiting heeft Vettel al behoorlijk mazzel gehad. En dat was juist omdat hij na de race zijn verontschuldigingen had aangeboden (zowel lijfelijk als schriftelijk).quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mee eens. Denk dat ze het nu makkelijk op het in diskrediet brengen van de sport kunnen gooien. Als Vettel na de race gewoon had gezegd dat het een stomme actie in de heat of the moment was en dat het niet weer zal gebeuren was het waarschijnlijk afgehandeld.
Ik denk dat Vettel even goed gestraft moet worden voordat het uit de hand loopt. Vorig jaar was het al een kleuter met gezeik en gescheld over de boordradio. Dit jaar is daar dit nog bijgekomen. Zit echt iets niet goed hoor als je dit zo locaniek weg probeert te wuiven.
Edit: Uit uitslag van Baku halen en een voorwaardelijke schorsing van 3 wedstrijden geven zou een prima straf zijn. Krijg hij nog een kans en als hij dit jaar nog een keer een fout maakt is die meteen 3 wedstrijden foetsie.
Hij komt daarmee amper voor te staanquote:Op donderdag 29 juni 2017 10:37 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Feliciteer Hamilton dan gelijk even met het kampioenschap.
Ze moeten hem alleen uit uitslag van Baku halen, dus dat is zijn schorsing. Daarna gewoon 3 voorwaardelijk. Als hij zich netjes weet te gedragen kan hij gewoon knokken voor kampioenschap, zo niet dan heeft hij het er zelf naar gemaakt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt van de straf af, 1 race schorsing en Hamilton wint staat hij er 12 voor meen ik
quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:45 schreef Gezicht het volgende:
Te snel gelezen, ik dacht dat Kyran schreef hem nu al 3 GP's te schorsen, maar dat zou dan voorwaardelijk zijn.Daar kan ik me in ieder geval een stuk beter in vinden.
quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De FIA buigt weer voor de Hamilton fanboys bij de Britse pers. Dat verwende nest moet en zal als een 'groot' kampioen de geschiedenis ingaan.
mooiste moment van dat seizoenquote:Op donderdag 29 juni 2017 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton is wel een coureur die met het materiaal dat hij had veel vaker kampioen had moeten worden.
Hij heeft al een voorwaardelijke straf staan na zijn uitbarsting in Mexico. Hem opnieuw een voorwaardelijke straf geven zou zwak zijn. Ze gaan die straf omzetten in een echte straf.quote:Op donderdag 29 juni 2017 10:45 schreef Gezicht het volgende:
Te snel gelezen, ik dacht dat Kyran schreef hem nu al 3 GP's te schorsen, maar dat zou dan voorwaardelijk zijn.Daar kan ik me in ieder geval een stuk beter in vinden.
wat mij betreft doen ze helemaal niets meer qua punten aftrek of schorsingen etc. Hij was natuurlijk wel superdom bezig maar zou het zonde vinden van het kampioenschapquote:Op donderdag 29 juni 2017 10:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze moeten hem alleen uit uitslag van Baku halen, dus dat is zijn schorsing. Daarna gewoon 3 voorwaardelijk. Als hij zich netjes weet te gedragen kan hij gewoon knokken voor kampioenschap, zo niet dan heeft hij het er zelf naar gemaakt.
Dat zou niet uit moeten maken voor de straf en daar zijn de stewards juist de fout in gegaan om dat wel mee te laten wegen hen hem toen al niet de zwarte vlag te geven.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij betreft doen ze helemaal niets meer qua punten aftrek of schorsingen etc. Hij was natuurlijk wel superdom bezig maar zou het zonde vinden van het kampioenschap
weet ik en de straf was te licht voor het vergrijp maar hij is wel gestraftquote:Op donderdag 29 juni 2017 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zou niet uit moeten maken voor de straf en daar zijn de stewards juist de fout in gegaan om dat wel mee te laten wegen hen hem toen al niet de zwarte vlag te geven.
zit zeker wat in, over 1 rondje vind ik hem wel bij besten horenquote:Op donderdag 29 juni 2017 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton is wel een coureur die met het materiaal dat hij had veel vaker kampioen had moeten worden.
Het is toch gewoon onsportief wat Vettel gedaan heeft? Kan je dat echt met droge ogen ontkennen en zeggen wat onsportief? Het was gewoon sportief gedrag! Dat kan toch niet?quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De FIA buigt weer voor de Hamilton fanboys bij de Britse pers. Dat verwende nest moet en zal als een 'groot' kampioen de geschiedenis ingaan.
en heeft nog een voorwaardelijke straf staan, die naar een echte straf omgezet kan wordenquote:Op donderdag 29 juni 2017 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
weet ik en de straf was te licht voor het vergrijp maar hij is wel gestraft
tja we kunnen in ieder geval stellen dat Seb cracks under pressurequote:Op donderdag 29 juni 2017 11:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
en heeft nog een voorwaardelijke straf staan, die naar een echte straf omgezet kan worden
Ik heb nou niet echt de indruk dat hij 'under pressure' stond. Uiteraard in de race wel een beetje toen Perez er bijna aan voorbij kwam. Echter, tot dat punt in het seizoen kwam hij kalm en relaxed over. Geintjes maken met Hamilton en wederzijds respect.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
tja we kunnen in ieder geval stellen dat Seb cracks under pressure
en zelfs als voorbeeldfunctie voor het gewone leven, ff wheelbangen als iemand in jouw ogen iets verkeerd doet...quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is toch gewoon onsportief wat Vettel gedaan heeft? Kan je dat echt met droge ogen ontkennen en zeggen wat onsportief? Het was gewoon sportief gedrag! Dat kan toch niet?
Dat het voor ons als kijker mooi is om te zien (althans ik vond het mooi) doet daar niets aan af. Het was een onsportieve actie. Dat het niet gevaarlijk was en dat er op voorhand waarschijnlijk niks stuk zou gaan doet er ook niets aan af.
De stewards hebben hier gewoon keihard verzaakt door hem voor het verkeerde vergrijp te bestraffen. Dat had meteen moeten zijn voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen, want dat het niet gevaarlijk was dat ziet een kleuter van 4 nog wel.
Zouden Hamilton en Bottas en Vettel en Raikonnen nou exact dezelfde auto hebben in kwali?quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit zeker wat in, over 1 rondje vind ik hem wel bij besten horen
Maar vind jij het niet ook gek dat hij in de wedstrijd een straf krijgt en dan achteraf bekeken wordt of er nog een tweede straf voor hetzelfde vergrijp moet komen?quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is toch gewoon onsportief wat Vettel gedaan heeft? Kan je dat echt met droge ogen ontkennen en zeggen wat onsportief? Het was gewoon sportief gedrag! Dat kan toch niet?
Dat het voor ons als kijker mooi is om te zien (althans ik vond het mooi) doet daar niets aan af. Het was een onsportieve actie. Dat het niet gevaarlijk was en dat er op voorhand waarschijnlijk niks stuk zou gaan doet er ook niets aan af.
De stewards hebben hier gewoon keihard verzaakt door hem voor het verkeerde vergrijp te bestraffen. Dat had meteen moeten zijn voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen, want dat het niet gevaarlijk was dat ziet een kleuter van 4 nog wel.
Gebeurt toch ook bij voetbal?quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar vind jij het niet ook gek dat hij in de wedstrijd een straf krijgt en dan achteraf bekeken wordt of er nog een tweede straf voor hetzelfde vergrijp moet komen?
En wat nou als na onderzoek bij zo'n situatie zou blijken dat de straf te hoog is? Terugnemen kan niet meer. Dus je kan enkel hoger gestraft worden.
Buitengewoon vreemde situatie.
Zeker. En dat komt mede doordat die stewards niet elke race dezelfde zijn. Daar zouden ze echt wat mee moeten doen. Volgens mij heb ik Brawn daar ook al eens over gehoord, maar dat weet ik even niet meer 100% zeker.quote:
nee, eenmaal gestraft of zelfs gezien en niet bestraft door de scheidsrechter kan je niet nogmaals voor hetzelfde vergrijp gestraft wordenquote:
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar dat los je niet op door af en toe maar een straf extra uit te delen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker. En dat komt mede doordat die stewards niet elke race dezelfde zijn. Daar zouden ze echt wat mee moeten doen. Volgens mij heb ik Brawn daar ook al eens over gehoord, maar dat weet ik even niet meer 100% zeker.
De straffen lijken vaak compleet willekeurig en weinig consequent.
voorlopig is het gewoon een onderzoek, als de FIA tot de conclusie komt dat hij de sport in diskrediet heeft gebracht dan is het dus een ander vergrijp dan waar hij voor gestraft was.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar dat los je niet op door af en toe maar een straf extra uit te delen.
Het doet wel af aan de ernst en de ernst lijkt me nogal van belang voor de proportionaliteit van de straf. Als je bewust de regels overtreed om de uitslag te beinvloeden krijg je slechts 5 seconden bij je tijd opgeteld, als je de regels overtreedt om een punt te maken zonder enig mogelijk gevolg voor de uitslag krijg je een S&G van 10 seconden, wat dus effectief 8 keer zo zwaar is en wat in dit geval 13 WK-punten kostte.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
De stewards verzaken aldoor, de regelhandhaving is een farce. Coureurs die buiten de baan zijn geraakt sturen hem er gewoon weer op, de rest moet maar uitwijken, positie teruggeven na een stuk afsnijden? Nee joh, gewoon positie behouden om je teamgenoot te helpen. Bandenspanning onder de harde limiet? Ach ja, laat maar zitten. Een ander buiten de baan wheelbangen? Het eerste rondje is nou eenmaal chaotisch. "Ik ram ze er nog liever af dan dat ik ze voorbij laat" dat zijn teksten om van te smullen en geven dus niet het verkeerde voorbeeld voor de jeugd. Een coureur veel te zwaar straffen omdat de 1e keer een foutje was gemaakt? Geen probleem, het is toch geen populaire coureur. Nieuwe regels verzinnen omdat de verkeerde coureur het slachtoffer was van een voorheen legale actie, het kan allemaal.quote:De stewards hebben hier gewoon keihard verzaakt door hem voor het verkeerde vergrijp te bestraffen. Dat had meteen moeten zijn voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen, want dat het niet gevaarlijk was dat ziet een kleuter van 4 nog wel.
Die twee zaken kunnen beiden naast elkaar bestaan.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:24 schreef S95Sedan het volgende:
Hoezo is er nog discussie over dat ze Hamilton voortrekken...
Vettel is gewoon overduidelijk fout bezig hier.
Zelfde feitencomplex. Je lost het niet op door maar een ander label op het oordeel te gooien.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorlopig is het gewoon een onderzoek, als de FIA tot de conclusie komt dat hij de sport in diskrediet heeft gebracht dan is het dus een ander vergrijp dan waar hij voor gestraft was.
van mij hoeft het ook niet maar het zou wel kunnen, mede omdat hij daar al een voorwaardelijke straf voor heeft staanquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfde feitencomplex. Je lost het niet op door maar een ander label op het oordeel te gooien.
De feiten (telemetrie) spreken dat tegen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die twee zaken kunnen beiden naast elkaar bestaan.
De aanleiding van het voorval (het rijgedrag van Hamilton, of dat nu een braketest was of niet) is door meerdere ex coureurs bekritiseerd. Net als de regelgeving over het rijden achter de SC.
Hoor je in de pers weinig van. Maar de tendens onder die groep is echt dat Hamilton Vettel heeft uitgelokt. Al vindt eigenlijk wel weer iedereen dat Vettel het bij gebaartjes had moeten laten (als ik zo de beelden zie lijkt mij ook dat hij ook helemaal niet opzettelijk Hamilton raakte, maar dat dat druk doen heeft geleid tot het raken).
De Verstappen-regel. Geniaal dat die loser van een Vettel er het hardst om riep en vervolgens als eerste (en volgens mij nog steeds als enige?) een straf voor kreegquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Nieuwe regels verzinnen omdat de verkeerde coureur het slachtoffer was van een voorheen legale actie, het kan allemaal.
quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:45 schreef Geralt het volgende:
Jij doelde ongetwijfeld op een andere regel neem ik aan?
Ja, laten we geen straffen uitdelen, omdat de kampioenschap belangrijker is dan gezond verstand.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij betreft doen ze helemaal niets meer qua punten aftrek of schorsingen etc. Hij was natuurlijk wel superdom bezig maar zou het zonde vinden van het kampioenschap
Die kan ie in zn broekzak steken.quote:
er is al een straf uitgedeeld, wel eens dat die te laag was maar tochquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, laten we geen straffen uitdelen, omdat de kampioenschap belangrijker is dan gezond verstand.
Als je tijdens een wedstrijd rood krijgt moet je van het veld af en kijken ze daarna nog wat je straf echt gaat worden. Je gaat toch ook niet zeggen hij heeft al rood gekregen, dus laat hem volgende wedstrijd maar weer spelen?quote:
Ontzettend grappig inderdaad, ze maken een zooitje van de sport waarvan je beweert te houden maar dat maakt niet uit als we maar een Duitser kunnen uitlachen. Als je een regel invoert, 1 keer toepast en dan weer afschaft dan is het gewoon een hele slechte regel.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
De Verstappen-regel. Geniaal dat die loser van een Vettel er het hardst om riep en vervolgens als eerste (en volgens mij nog steeds als enig?) een straf voor kreeg
Man ik heb wel zo hard moeten lachen toen!!!!
Ja joh, iedereen doet het vooral om Duitsers uit te kunnen lachen. Lekker makkelijk he, slachtoffer rol spelenquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ontzettend grappig inderdaad, ze maken een zooitje van de sport waarvan je beweert te houden maar dat maakt niet uit als we maar een Duitser kunnen uitlachen. Als je een regel invoert, 1 keer toepast en dan weer afschaft dan is het gewoon een hele slechte regel.
Maar ik had het over de keer dat de stewards zomaar 'racing room' uit hun hoge hoed toverden om Rosberg te kunnen bestraffen voor een Hamiltonnetje.
Het gaat mij in zijn geheel niet om de nationaliteit hoor. Ik heb niets tegen Duitsers. Ook niets tegen Vettel overigens. Het was enkel nogal ironisch dat hij er de grootste problemen van maakte en vervolgens zelf de deksel op zn neus kreeg. Als je de ironie daarvan niet in kan zien dan ben je geen knip voor de neus waard.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
maakt niet uit als we maar een Duitser kunnen uitlachen.
Dat was geen nieuwe regel. Dat maak jij ervan omdat je nog nooit van 'racing room' gehoord had, maar het is algemeen bekend dat je zolang je er niet voldoende naast zit de leider ruimte (racing room) moet geven om de bocht te maken wat hier niet gebeurde.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ontzettend grappig inderdaad, ze maken een zooitje van de sport waarvan je beweert te houden maar dat maakt niet uit als we maar een Duitser kunnen uitlachen. Als je een regel invoert, 1 keer toepast en dan weer afschaft dan is het gewoon een hele slechte regel.
Maar ik had het over de keer dat de stewards zomaar 'racing room' uit hun hoge hoed toverden om Rosberg te kunnen bestraffen voor een Hamiltonnetje.
Hij heeft geel gehad voor die eerste schwalbe, het daarna met gestrekt been inkomen om wraak te nemen heeft de scheidrechter blijkbaar even gemist..quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel heeft geel gekregen, terwijl het rood had moeten zijn
Er is allang gebleken uit de data dat er niet geremd is dus of het nou als 1 of 2 zaken gezien wordt doet er niet echt toe. Vettel zijn gedrag is gewoon onsportief en hoort niet thuis in de sport.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die twee zaken kunnen beiden naast elkaar bestaan.
De aanleiding van het voorval (het rijgedrag van Hamilton, of dat nu een braketest was of niet) is door meerdere ex coureurs bekritiseerd. Net als de regelgeving over het rijden achter de SC.
Hoor je in de pers weinig van. Maar de tendens onder die groep is echt dat Hamilton Vettel heeft uitgelokt. Al vindt eigenlijk wel weer iedereen dat Vettel het bij gebaartjes had moeten laten (als ik zo de beelden zie lijkt mij ook dat hij ook helemaal niet opzettelijk Hamilton raakte, maar dat dat druk doen heeft geleid tot het raken).
Nee, de feiten geven aan dat hij geen braketest heeft gedaan. Niet dat hij niet idioot langzaam reed. Daar heb je geen telemetrie voor nodig!quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De feiten (telemetrie) spreken dat tegen.
Dat hoort bij een rode kaart.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je tijdens een wedstrijd rood krijgt moet je van het veld af en kijken ze daarna nog wat je straf echt gaat worden. Je gaat toch ook niet zeggen hij heeft al rood gekregen, dus laat hem volgende wedstrijd maar weer spelen?
O, dus hij verdient extra straf omdat hij het niet eens is met de FIA?quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Er is allang gebleken uit de data dat er niet geremd is dus of het nou als 1 of 2 zaken gezien wordt doet er niet echt toe. Vettel zijn gedrag is gewoon onsportief en hoort niet thuis in de sport.
De maatregelen die de FIA nu willen treffen is voornamelijk om de houding die Vettel erna gaf ga ik vanuit. En het feit dat toen Vettel die scheldkannonade righting Whiting maakte er toen afspraken gemaakt zijn.
Jij leest ook lekker selectief he.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dus hij verdient extra straf omdat hij het niet eens is met de FIA?
Nee omdat er tijdens het vorige incident (achter Max destijds) afspraken zijn gemaakt en hij nu weer de fout in gaat.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dus hij verdient extra straf omdat hij het niet eens is met de FIA?
Het was Raikkonen die er de grootste problemen van maakte, maar dat deed er in de grote Max Verstappenshow natuurlijk niet toe.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het gaat mij in zijn geheel niet om de nationaliteit hoor. Ik heb niets tegen Duitsers. Ook niets tegen Vettel overigens. Het was enkel nogal ironisch dat hij er de grootste problemen van maakte en vervolgens zelf de deksel op zn neus kreeg. Als je de ironie daarvan niet in kan zien dan ben je geen knip voor de neus waard.
Het was hier de achterligger die recht zou hebben op racing room, en nee, ik had daar nooit van gehoord. Dat is niet heel raar, want het was nooit eerder onderdeel van beslissingen van de stewards laat staan de regels.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was geen nieuwe regel. Dat maak jij ervan omdat je nog nooit van 'racing room' gehoord had, maar het is algemeen bekend dat je zolang je er niet voldoende naast zit de leider ruimte (racing room) moet geven om de bocht te maken wat hier niet gebeurde.
Ik denk eerder dat de Fia gaat zeggen dat hij Australie niet mag starten.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:54 schreef RingBewoner het volgende:
Wat zou de tussenstand zijn als Vettel alsnog uit de uitslag geschrapt wordt? Hamilton 142 en Vettel 138?
Hij heeft straf voor die wraakactie gehad, aldus de stewards van de race.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hij heeft geel gehad voor die eerste schwalbe, het daarna met gestrekt been inkomen om wraak te nemen heeft de scheidrechter blijkbaar even gemist..
Gewoon een ontzettend domme actie, en een (wederom) slecht voorbeeld voor coureurs in lagere klassen. Jammer voor het kampioenschap want ik had graag gezien dat Ferrari weer eens een titel zou pakken, maar Vettel verdiend het gewoon om nu eens aangepakt te worden.
Oostenrijk?quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Fia gaat zeggen dat hij Australie niet mag starten.
Dan nu alleen nog even de straf omdat hij z'n voorwaardelijke straf nog moet krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft straf voor die wraakactie gehad, aldus de stewards van de race.
Nee, hij vindt dat hij ten onrechte de zwarte piet krijgt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij leest ook lekker selectief he.
Hij verdient een extra straf, omdat hij na de race lekker laconiek bezig was en vond dat hij niks fout had gedaan.
Wat een onzin, Hamilton mocht het tempo bepalen, Vettel schatte het verkeerd in en dacht dat Hamilton gas zou geven daar, verder geeft niks uit de data aanleiding dat er een braketest was en vervolgens heeft Hamilton alsnog schuld.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij vindt dat hij ten onrechte de zwarte piet krijgt.
Hamilton was bewust aan het zieken. Een matennaaier is het. En daar ging hij lekker mee door achteraf.
Dan zou Ferrari direct het kampioenschap moeten verlaten.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Fia gaat zeggen dat hij Australie niet mag starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |