Ik heb met goed en slechte leidinggevenden te maken gehad. Zowel mannen als vrouwen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever een man als leidinggevende dan een vrouw. Mannen zijn gewoon eerlijk en to the point, vrouwen maken overal een emotioneel drama van en halen overal emotie en gevoelens bij.
Maar voor een man ga je wel op de knieen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zou nooit een vrouw als leidinggevende/werkgever willen hebben.
Een vrouw die tegen mij gaat vertellen wat ik moet doen.![]()
Bitch please, dat laat ik me niet gevallen.
Ze zijn volgens mij een stukje vergeten:quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:36 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
In het onderzoek werd vrouwelijk leiderschap gedefinieerd als onder andere vriendelijk, behulpzaam, en begripvol
de jaren 50 belde. Is het leuk onder die steen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
Kan er niets aan doen mattie, dat voelt gewoon niet goed.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:14 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de jaren 50 belde. Is het leuk onder die steen?
Succes in de echte wereld.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan er niets aan doen mattie, dat voelt gewoon niet goed.
Ik weet dat man en vrouw gelijk zijn. Staat ook in de wet.
Maar een vrouw gaat niet tegen mij zeggen wat ik moet doen. Doet ze dat wel, dan lach ik haar uit en ga ik weg.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar een vrouw gaat niet tegen mij zeggen wat ik moet doen. Doet ze dat wel, dan lach ik haar uit en ga ik weg.
Dit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef ems. het volgende:
Genoeg vrouwen die wel om de genoemde problemen heen kunnen en degelijk leiding geven. Dat niet elk persoon even competent is als leider/baas is in z'n geheel afhankelijk van de persoon, niet zijn/haar geslacht.
Rekenen is niet je sterkste punt neem ik aan?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:46 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Succes in de echte wereld.Dildo.
-edit- aan je username/jaartal te zien zou je 26/27 moeten zijn, infinite sadness.
Dus als je huidige leidinggevende vertrekt, en z'n vervanger is een vrouw, dan neem jij ontslag?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rekenen is niet je sterkste punt neem ik aan?
Ik ben 28.
Heb er nog nooit problemen mee gehad in je "echte" wereld.
Nog nooit een vrouwelijke werkgever/leidinggevende gehad, en daar ga ik ook nooit voor werken.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus als je huidige leidinggevende vertrekt, en z'n vervanger is een vrouw, dan neem jij ontslag?
Sorry, maar dan ben je echt een enorme sneuneusquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja.
Ik neem haar in elk geval niet serieus.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja.
Ik neem haar in elk geval niet serieus.
Dat mag je vinden ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar dan ben je echt een enorme sneuneus
Ik wel en nog niet zolang geleden ook. Knap(dat ik niet zo belangrijk vind) en prima leidinggevende. Althans dat vond ik en vele collaga's met mij. Jammer dat zij er niet meer is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef matigeuser het volgende:
Heeft iemand ooit, serieus, in het echte leven een vrouwelijke baas / manager / teamleider / etc. gehad die gewoon vrouwelijk en knap was? Die zich gewoon vrouwelijk
Dit geloof ik graag ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef matigeuser het volgende:
Verder zijn ze vrijwel altijd kinderloos of hebben ze een slaaf van een beta-man
Wow. Wat een bijzonder slag mensen trekt dit toch aan. Maar om toch even op je seksisme in te gaan, ken jij mannelijke managers die een echt lekkere chick niet zouden willen neuken? Waarom moet dat dan wel genoemd worden bij vrouwen dat ze genomen zouden worden door een gast die ze een 11 zouden geven?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef matigeuser het volgende:
Zonder de OP te lezen, maar kent iemand een vrouwelijke 'leider' of persoon met macht (managers, president, teamleiders, etc) die niet knettergek zijn?
Het zijn altijd vrouwen met kort haar die zo laag mogelijk praten en zich gedragen als mannen, maar dit komt onecht over en irriteert verschrikkelijk. Verder zijn ze vrijwel altijd kinderloos of hebben ze een slaaf van een beta-man en zien ze er totaal ongelukkig uit.
Heeft iemand ooit, serieus, in het echte leven een vrouwelijke baas / manager / teamleider / etc. gehad die gewoon vrouwelijk en knap was? Die zich gewoon vrouwelijk gedroeg?
Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien. Altijd type Hillary Clinton / Angela Merkel, etc. Knettergek en het lijkt wel alsof ze continu een pose opzetten.
Diep van binnen zouden ze niets liever willen dan door een grote, knappe man á la George Clooney hard worden aangepakt om vervolgens te schuilen in zijn grote armen terwijl hij haar haren kust. Maar ze weigeren dit toe te geven en gaan al schoorvoetend en poserend door het leven.
Ik heb vanzelfsprekend een hekel aan dit soort types en verleen dan ook geen enkele autoriteit aan hun rol.
Dit laat het er niet echt beter uitzien hoorquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden ja.
Genoeg mannen die er ook zo over denken als mij, maar het niet durven te zeggen.
Ik zeg het gewoon.
Lach hier eens niet zo om. Nu laat je zien dat je een beta-mannetje bent wat overal ja en amen op zegt en onderdanig is aan iedere vrouw in de hoop haar te kunnen neuken. Maar zo werkt het niet. Vrouwen willen iemand als Harvest of matigeuser die hen op hun plaats zet en ze slechts ziet als seksobjecten. En vrouwen weten stiekem ook wel dat dat hun hoogste doel is.quote:
Dat we anno 2017 uberhaupt nog een discussie voeren of vrouwen nu wel of geen prima managers kunnen zijn. Royal sadness dit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:14 schreef Cherna het volgende:
Bovendien is het zo dat ik thuis ook nog een vrouwelijke manager heb zitten(de belangrijkste). Die bevalt mij prima en dat al 26 jaar.
Precies. Mij is het om het even. De vrouwelijke directrice die helaas weg is vond ik uitstekend. En dat wil wat zeggen. Ik ben geen ja knikker. Maar zij had in iedergeval gevoel voor de discussie. Geen autoritair persoon dat ik juist een zeer slechte eigenschap vind voor een manager. En daar hebben wel meer mannen last van.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat we anno 2017 uberhaupt nog een discussie voeren of vrouwen nu wel of geen prima managers kunnen zijn. Royal sadness dit.
Jep. Het klopt wel dat vrouwen doorgaans wat andere kwaliteiten hebben dan mannen, maar ik vind het een niet slechter dan het ander. Maar in een werkomgeving waarin je dat soort bekrompen gasten hebt doen vrouwen het ongetwijfeld slechter omdat ze niet serieus worden genomen. Self-fulfilling prophecy de gekste.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies. Mij is het om het even. De vrouwelijke directrice die helaas weg is vond ik uitstekend. En dat wil wat zeggen. Ik ben geen ja knikker. Maar zij had in iedergeval gevoel voor de discussie. Geen autoritair persoon dat ik juist een zeer slechte eigenschap vind voor een manager. En daar hebben wel meer mannen last van.
Hoe ging dat op school dan?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
Niet zo best denk ik, daarom ook dat hij geen leidinggevende isquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet zo best denk ik, daarom ook dat hij geen leidinggevende is
Ach gut, nu gaan er Fok!sters een poging wagen om mij aan de tand te voelen.quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lach hier eens niet zo om. Nu laat je zien dat je een beta-mannetje bent wat overal ja en amen op zegt en onderdanig is aan iedere vrouw in de hoop haar te kunnen neuken. Maar zo werkt het niet. Vrouwen willen iemand als Harvest of matigeuser die hen op hun plaats zet en ze slechts ziet als seksobjecten. En vrouwen weten stiekem ook wel dat dat hun hoogste doel is.
Dus in de eerste twee jaar van de middelbare school had je ook docentes? Die hebben het prima gedaan dan want jij kon naar de bouwschool.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op de eerste 2 jaar van de middelbare school kun je moeilijk weggaan, dan spijbel je en krijg je problemen.
Daarna ging ik naar de bouwschool en later mbo techniek en daar waren geen leraressen.
Ik heb ook nergens gezegd dat vrouwen niets kunnen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus in de eerste twee jaar van de middelbare school had je ook docentes? Die hebben het prima gedaan dan want jij kon naar de bouwschool.
En wat doe je zoal om die jeugdige onzekerheid te bestrijden?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat vrouwen niets kunnen.
Ik zeg dat ik het geen fijn gevoel vind als een vrouw tegen me zegt wat ik moet doen.
Heb je dat ook bij je moeder? (ik ga nogal recht op mijn doel af).quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het geen fijn gevoel vind als een vrouw tegen me zegt wat ik moet doen.
Maar waarom specifiek bij vrouwen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je hebt het niet begrepen. Ik heb het erover dat die vrouwelijke managers vaak aan het poseren zijn. Ze doen net alsof ze een man zijn en alsof ze geen mannen nodig hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wow. Wat een bijzonder slag mensen trekt dit toch aan. Maar om toch even op je seksisme in te gaan, ken jij mannelijke managers die een echt lekkere chick niet zouden willen neuken? Waarom moet dat dan wel genoemd worden bij vrouwen dat ze genomen zouden worden door een gast die ze een 11 zouden geven?
Wat een baarlijke onzin dit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt het niet begrepen. Ik heb het erover dat die vrouwelijke managers vaak aan het poseren zijn. Ze doen net alsof ze een man zijn en alsof ze geen mannen nodig hebben.
Ja, elke man zou elke lekkere chick willen neuken, maar komen daar ook eerlijk voor uit. Ik zeg dat de vrouwelijke managers die ik beschrijf dat stiekem ook wel zouden willen, om zich over te geven en de touwtjes uit handen te geven aan een grote sterke man, maar dat ze dat niet doen omdat ze zich niet kwetsbaar willen opstellen. En aangezien ze dat van binnen wel zijn, hebben ze een soort alter-ego gecreëerd. Dit stookt niet met de werkelijkheid en daarom voelen vrouwelijke bazen vaak als 'nep' en 'geforceerd' aan. Een beetje van die types a la Hillary Clinton. Krijg er de rillingen van.
???? Waar staat dat??? Hoe weet je dit?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik zeg dat de vrouwelijke managers die ik beschrijf dat stiekem ook wel zouden willen, om zich over te geven en de touwtjes uit handen te geven aan een grote sterke man, maar dat ze dat niet doen omdat ze zich niet kwetsbaar willen opstellen.
Mijn moeder is helaas overleden een flinke tijd terug.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je dat ook bij je moeder? (ik ga nogal recht op mijn doel af).
Omdat ze zo overkomen. 'Baas zijn' is een soort rol / pose voor ze geworden. En daar hoort natuurlijk laag praten, een kortpittig kapsel en vervelend autoritair doen bij.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
???? Waar staat dat??? Hoe weet je dit?
Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Maar waarom specifiek bij vrouwen?
Had je hun aanwijzingen/hints wat vaker opgevolgd/opgemerkt zou je nu geen maagd meer zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lees nou eens terug over welk stukje uit jouw post ik het had.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Omdat ze zo overkomen. 'Baas zijn' is een soort rol / pose voor ze geworden. En daar hoort natuurlijk laag praten, een kortpittig kapsel en vervelend autoritair doen bij.
En dus vraag ik aan jullie, zijn jullie ervaringen anders? Kennen jullie managers, teamleiders, presidenten of ander soort 'bazen' die wel gewoon vrouwelijk zijn en zich zo gedragen?
Dat kan. Maar je loopt dus niet lachend weg, zoals je eerder meldde.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn moeder is helaas overleden een flinke tijd terug.
Ik heb geen intentie om mensen te beledigen trouwens.
Dit is gewoon een van de dingen die ik altijd heb gehad. Als een vrouw macht over me heeft, of tegen me zegt dat ik iets moet doen, dan voelt dat vrij irritant aan.
Ik ben al lang geen maagd meer mattie.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Had je hun aanwijzingen/hints wat vaker opgevolgd/opgemerkt zou je nu geen maagd meer zijn.
Ik snap namelijk best dat je een type kan zijn die gewoon niet zo van autoriteit houdt, maar waarom dan specifiek dat gevoel bij vrouwen vind ik vreemd.quote:
Misschien moet je niet iedereen mattie noemen, het wekt namelijk de indruk dat je achterlijk bent.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben al lang geen maagd meer mattie.
Bewaar je advies voor toekomstige users die een kansloos maagdentopic in R&P gaan maken.
Mijn ervaringen zijn totaal anders.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Omdat ze zo overkomen. 'Baas zijn' is een soort rol / pose voor ze geworden. En daar hoort natuurlijk laag praten, een kortpittig kapsel en vervelend autoritair doen bij.
En dus vraag ik aan jullie, zijn jullie ervaringen anders? Kennen jullie managers, teamleiders, presidenten of ander soort 'bazen' die wel gewoon vrouwelijk zijn en zich zo gedragen?
quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn totaal anders.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien moet je niet iedereen mattie noemen, het wekt namelijk de indruk dat je achterlijk bent.
Je moet wel een kleine piemel hebbenquote:Op woensdag 28 juni 2017 15:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben al lang geen maagd meer mattie.
Bewaar je advies voor toekomstige users die een kansloos maagdentopic in R&P gaan maken.
Ik hou ook niet zo van autoriteit. Of dat nu een man of vrouw is, ik heb niets met die vorm van management. Vreselijk zelfs.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik snap namelijk best dat je een type kan zijn die gewoon niet zo van autoriteit houdt, maar waarom dan specifiek dat gevoel bij vrouwen vind ik vreemd.
Als je er zin in hebt, denk er eens over na, ik ben namelijk nieuwschierig naar het waarom.
Ik geef altijd een beetje over in mijn mond als ik die voetbalkantinefilosofie van jou lees...quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt het niet begrepen. Ik heb het erover dat die vrouwelijke managers vaak aan het poseren zijn. Ze doen net alsof ze een man zijn en alsof ze geen mannen nodig hebben.
Ja, elke man zou elke lekkere chick willen neuken, maar komen daar ook eerlijk voor uit. Ik zeg dat de vrouwelijke managers die ik beschrijf dat stiekem ook wel zouden willen, om zich over te geven en de touwtjes uit handen te geven aan een grote sterke man, maar dat ze dat niet doen omdat ze zich niet kwetsbaar willen opstellen. En aangezien ze dat van binnen wel zijn, hebben ze een soort alter-ego gecreëerd. Dit stookt niet met de werkelijkheid en daarom voelen vrouwelijke bazen vaak als 'nep' en 'geforceerd' aan. Een beetje van die types a la Hillary Clinton. Krijg er de rillingen van.
Overigens zeg ik niet dat geen enkele vrouw zou kunnen managen en dat alle mannelijke bazen perfect zijn. Ik zeg alleen dat ik in mijn ervaring, nog nooit een 'normale' vrouwelijke manager heb gezien die niet één of meerdere van mijn eerstgenoemde 'kwaliteiten' bezit. En dat komt omdat het geen natuurlijke rol voor ze is. Mag je seksistisch vinden, maar kan het niet mooier maken.
Meerdere.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Of je bent wereldvreemd of je pikt er bewust vreemde stereotypen uit om je seksisme te kunnen legitimeren. Ik ben vooralsnog prima vrouwelijke managers tegengekomen en heb eerder negatieve ervaringen met mannelijke leidinggevenden gehad die zich niet kwetsbaar durven opstellen of een dusdanig nep karakter en dito wereldbeeld hebben dat er van kwetsbaarheid geen sprake is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Overigens zeg ik niet dat geen enkele vrouw zou kunnen managen en dat alle mannelijke bazen perfect zijn. Ik zeg alleen dat ik in mijn ervaring, nog nooit een 'normale' vrouwelijke manager heb gezien die niet één of meerdere van mijn eerstgenoemde 'kwaliteiten' bezit. En dat komt omdat het geen natuurlijke rol voor ze is. Mag je seksistisch vinden, maar kan het niet mooier maken.
Ergens ook wel weer mooi dat je dit soort onzin kunt lezen. Ik zou het niet verzonnen krijgen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Diep van binnen zouden ze niets liever willen dan door een grote, knappe man á la George Clooney hard worden aangepakt om vervolgens te schuilen in zijn grote armen terwijl hij haar haren kust.
Hoe verzin je 't.
Bouquetreeksromannetjes wrsch.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Diep van binnen zouden ze niets liever willen dan door een grote, knappe man á la George Clooney hard worden aangepakt om vervolgens te schuilen in zijn grote armen terwijl hij haar haren kust.
Hoe verzin je 't.
Pareltje he?quote:
Ik wel hoor...quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ergens ook wel weer mooi dat je dit soort onzin kunt lezen. Ik zou het niet verzonnen krijgen.
Ik onthoud dit soort users altijd wanneer ze weer blèren over de gevaren van de islam voor onze samenleving.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bouquetreeksromannetjes wrsch.
Denk je echt dat Neanderthalers woorden als 'existentie' en 'labiliteit' gebruiken?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vrouwen hard aanpakken... wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?
[..]
Ik wel hoor...
Neanderthaler-modus aan:
Diep van binnen is een vrouw niets anders dan een onzeker, emotioneel, verlegen schepsel... Haar hele existentie is gebaseerd op een grote angst, angst voor het onzekere, voor het kwade, voor verantwoordelijkheid... het zijn eigenlijk kinderen die nooit volwassen worden... Niets liever hebben deze schepsels dan een kranige man die haar corrigeert wanneer ze te emotioneel is, haar liefdevol terecht wijst wanneer haar labiliteit de progressie van de algemene menselijke vooruitgang wederom beknot en haar in de slaapkamer laat zien wie de baas is. Dat klinkt seksistisch, maar dat is het niet... Dat is de natuur, en...
Nee... begin nu zelf over te geven.
Nou... ik ken wat users hier....quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denk je echt dat Neanderthalers woorden als 'existentie' en 'labiliteit' gebruiken?
Als het mannen waren wel, die waren intelligent.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denk je echt dat Neanderthalers woorden als 'existentie' en 'labiliteit' gebruiken?
Krijg je hier ook braakneigingen van ?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee... begin nu zelf over te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Krijg je hier ook braakneigingen van ?Ik ben inderdaad uiterst kritisch op Paulus. Zijn tirade jegens homoseksuelen, bijvoorbeeld. Of zijn hele predestinatieschema in Romeinen en Efeziërs. Ook spreekt hij zichzelf tegen, want elders zegt hij dat er in Jezus geen Jood of Griek, man of vrouw, vrije of slaaf is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus zelf heeft niets over de ondergeschikte rol van de vrouw gezegd (wat heet, er waren vrouwelijke apostelen) en over homoseksuelen eveneens nada.
Overigens, de lijst aan vrouwen die in de Bijbel prominente posities innamen is groot... Ik noem een Deborah, een Ruth, een Miriam, een Judit, een Ester... en uiteraard Maria.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
De vrouwelijke managers die ik ben tegengekomen en dat zijn er helaas te weinig vond ik die democratische inspirerende vorm van management prima. Mannen hebben over het algemeen meer een vorm van autoriteit. Van zo is het en niet anders. Als die dan nog omgeven worden door ja knikkers die geen kritiek durven te uiten weet je hoe laat het is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of je bent wereldvreemd of je pikt er bewust vreemde stereotypen uit om je seksisme te kunnen legitimeren. Ik ben vooralsnog prima vrouwelijke managers tegengekomen en heb eerder negatieve ervaringen met mannelijke leidinggevenden gehad die zich niet kwetsbaar durven opstellen of een dusdanig nep karakter en dito wereldbeeld hebben dat er van kwetsbaarheid geen sprake is.
Dat is wat anders, dat is derde golf feminisme gemier.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vrouwelijke managers is niets mis mee mits ze competent zijn. Waar ik wel tegen ben is die krampachtige maatregel om overal maar genoeg vrouwen in het topbestuur te krijgen. Newsflash, vrouwen werken doorgaans niet in de automobiel industrie of in de bouw. Dan hoeven er ook geen 50% vrouwen in de top te werken
En zelfs die hebben het niet over 50%. Er wordt (algemeen) gesteld dat een 20/80 tot 30/70 verdeling zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is wat anders, dat is derde golf feminisme gemier.
Dat is dus gewoon reverse discriminatie.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En zelfs die hebben het niet over 50%. Er wordt (algemeen) gesteld dat een 20/80 tot 30/70 verdeling zou moeten kunnen.
Nee. Dat is kijken naar wat beschikbaar is en wat realistisch zou moeten zijn naar aanleiding van wat beschikbaar is.quote:
Ik dacht dat je je volledig zou kunnen vinden in het idee van wederzijdse onderwerping . Waar je eigen wensen, belangen en behoeftes secundair zijn aan de needs van de familie . Het idee dat de familie de hoeksteen van de samenleving is vind je ook maar niks?quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad uiterst kritisch op Paulus. Zijn tirade jegens homoseksuelen, bijvoorbeeld. Of zijn hele predestinatieschema in Romeinen en Efeziërs. Ook spreekt hij zichzelf tegen, want elders zegt hij dat er in Jezus geen Jood of Griek, man of vrouw, vrije of slaaf is.
Jezus zelf heeft niets over de ondergeschikte rol van de vrouw gezegd (wat heet, er waren vrouwelijke apostelen) en over homoseksuelen eveneens nada.
Overigens, de lijst aan vrouwen die in de Bijbel prominente posities innamen is groot... Ik noem een Deborah, een Ruth, een Miriam, een Judit, een Ester... en uiteraard Maria.
Die verzen haalde je niet daarom aan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je je volledig zou kunnen vinden in het idee van wederzijdse onderwerping . Waar je eigen wensen, belangen en behoeftes secundair zijn aan de needs van de familie . Het idee dat de familie de hoeksteen van de samenleving is vind je ook maar niks?
Wil geen woorden in je mond stoppen , probeer alleen te begrijpen hoe die twee uitersten goed samen kunnen gaan
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook zo heb ervaren. Ook heel veel met mannelijke leidinggevenden trouwens, maar daar zaten hier en daar tenminste nog wat uitzonderingen tussen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:48 schreef Strani het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een mannelijke leidinggevende heb. Dit is vooral gebaseerd op ervaring: De vrouwen met wie ik te maken heb gehad waren in leidinggevende posities onvriendelijker en (leek het) geforceerd dominant.
Ik wou weten of je in de natuurlijke orde gelooft ? Maar ik denk dat ik het antwoord al weetquote:Op woensdag 28 juni 2017 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die verzen haalde je niet daarom aan.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:59 schreef Rockefellow het volgende:
Ik vind het altijd verwarrend als ze eerst een meeting leiden en aansluitend de vergaderruimte stofzuigen.
Euhm. Volgens mij staat er in het artikel dat consistent een stijl aanhouden wel als effectiever ervaard wordt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Natuurlijk is dat verwarrend, want het Old Boys Network heeft ons al jaren aangeleerd dat er maar één goede manier van leidinggeven is: de hunne. Als iemand het dan anders probeert, zorgt dat inderdaad voor verwarring.
Wat is de natuurlijke orde volgens jou?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik wou weten of je in de natuurlijke orde gelooft ? Maar ik denk dat ik het antwoord al weet
Die natuurlijke orde, dat is: een man is een man, een vrouw is een vrouw. Man en vrouw zijn complementaire geschapen versies van de mens. En die moeten samen een gezin met kinderen vormen. Vervagen die grenzen, dan vervaagt de humaniteit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is de natuurlijke orde volgens jou?
Die denkt niet zoveel vrees ik.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:16 schreef bascross het volgende:
Hoe zou Thierry Baudet denken over vrouwelijke managers? Daar ben ik best benieuwd naar.
Wat heeft dat precies te maken met vrouwen in eventuele leidinggevende posities in bedrijvenquote:Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die natuurlijke orde, dat is: een man is een man, een vrouw is een vrouw. Man en vrouw zijn complementaire geschapen versies van de mens. En die moeten samen een gezin met kinderen vormen. Vervagen die grenzen, dan vervaagt de humaniteit.
Oei, dan ben ik benieuwd naar jouw opvattingen over homoseksualiteit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die natuurlijke orde, dat is: een man is een man, een vrouw is een vrouw. Man en vrouw zijn complementaire geschapen versies van de mens. En die moeten samen een gezin met kinderen vormen. Vervagen die grenzen, dan vervaagt de humaniteit.
Ja, en dit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met vrouwen in eventuele leidinggevende posities in bedrijvenVoor zover ik weet kunnen die ondanks hun baan nog steeds kinderen werpen.
Binnen de lesbie- en homowereld zijn er toch ook mannelijke en vrouwelijke homo's waarin de mannelijke homo's dominanter zijn dan de vrouwelijke?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oei, dan ben ik benieuwd naar jouw opvattingen over homoseksualiteit.
Geen idee, en zie ook niet in wat dat te maken heeft met de 'natuurlijke orde'.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Binnen de lesbie- en homowereld zijn er toch ook mannelijke en vrouwelijke homo's waarin de mannelijke homo's dominanter zijn dan de vrouwelijke?
Ben je het met me eens dat de gemiddelde man dominanter is dan de gemiddelde vrouw?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, en zie ook niet in wat dat te maken heeft met de 'natuurlijke orde'.
Nee, zelfs dat niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat de gemiddelde man dominanter is dan de gemiddelde vrouw?
Dat was al langer bekend.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan leef jij in een ander universum dan ik.
Als in heel de wereld de man gemiddeld even dominant is als de vrouw hoe verklaar je het dan dat vrouwen vaker minder rechten hebben/ondergeschikt zijn aan een man? Of ontken je dat ook?quote:
Say what?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als in heel de wereld de man gemiddeld even dominant is als de vrouw hoe verklaar je het dan dat [b][b]vrouwen vaker minder rechten hebben/ondergeschikt zijn aan een man[/b][/b]? Of ontken je dat ook?
Als de gemiddelde man van nature dominanter is als de gemiddelde vrouw dan zal je dat ook op de werkvloer terugzien. Er is namelijk een verband tussen dominantie en leidinggeven.quote:
Toch frappant dat jij de werkelijkheid aan kan passen aan je sprookjeswereld.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch frappant dat de hardste islam-is-gevaarlijk schreeuwers er zelf antieke denkbeelden op na houden wat betreft de positie van de vrouw.
Dominant op welk vlak?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als de gemiddelde man van nature dominanter is als de gemiddelde vrouw dan zal je dat ook op de werkvloer terugzien. Er is namelijk een verband tussen dominantie en leidinggeven.
Welke werkelijkheid... diezelfde voetbalkantinewerkelijkheid van Matige User?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Toch frappant dat jij de werkelijkheid aan kan passen aan je sprookjeswereld.
Een christen die anderen beticht van antieke denkbeelden. Hier gaat iets mis.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch frappant dat de hardste islam-is-gevaarlijk schreeuwers er zelf antieke denkbeelden op na houden wat betreft de positie van de vrouw.
Lees anders eerst mijn reactie op Ali_Boo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:05 schreef bascross het volgende:
[..]
Een christen die anderen beticht van antieke denkbeelden. Hier gaat iets mis.
Welk verband precies? Ik denk dat maar weinig mensen een dominante leidinggevende prettig vinden, eerder lastig. Samenwerken is tenslotte ook moeilijker met een dominant iemand in je omgeving.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als de gemiddelde man van nature dominanter is als de gemiddelde vrouw dan zal je dat ook op de werkvloer terugzien. Er is namelijk een verband tussen dominantie en leidinggeven.
Ah daar heb je jouw standaard riedeltje weer. Kantinefilosofie. Altijd makkelijk om andere mensen af te kraken natuurlijk, vooral als het niet in je eigen wereldbeeld past.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik geef altijd een beetje over in mijn mond als ik die voetbalkantinefilosofie van jou lees...
Ongetwijfeld geloof je echt zelf dat 'de vrouw' in wezen niets liever wil dan gedomineerd worden door een veredelde Neanderthaler, en om de boel nog wat op te poetsen gooi je de 'natuur' er maar tegen aan, maar het blijft natuurlijk een wanstaltig stukje macho gebral.
Die columns die je ook steeds post... man, man, man... wat een niveau.
Zolang je maar beseft dat je in een droomwereld leeft, waar je je fantasieën over 'alfamannetjes' kunt uitleven. Ik weet namelijk vrij zeker dat de doorsnee vrouw die jouw meuk leest geen moer met je maken wil hebben.
Is maar wat je 'humor' noemt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ah daar heb je jouw standaard riedeltje weer. Kantinefilosofie. Altijd makkelijk om andere mensen af te kraken natuurlijk, vooral als het niet in je eigen wereldbeeld past.
Maar ik heb van jou nog nooit wat waardige of uitgedachte denkbeelden gezien. Alleen maar lekker je vingers in je oren stoppen en 'lalala', met deze rechtse seksistische kwal ben ik het lekker niet eens. Dat kan elke kleuter.
En dan ook nog columns afzeiken die op een humoristische manier een andere denkwijze op de wereld laten zien, terwijl je zelf nog nooit wat van waarde uit je bek hebt gekregen.
Blijf mij maar lekker in elk topic waar ik wat zeg afzeiken en overgeven in je mond, ondertussen heb ik in ieder geval over veel zaken nagedacht én maak ik mensen nog eens aan het lachen.
Het gaat er niet om of iemand het prettig vind maar dominante personen worden nou eenmaal vaker leiders.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk verband precies? Ik denk dat maar weinig mensen een dominante leidinggevende prettig vinden, eerder lastig. Samenwerken is tenslotte ook moeilijker met een dominant iemand in je omgeving.
Je grijpt alleen maar extreme voorbeelden aan om je seksisme te legitimeren en vrouwen minderwaardig af te schilderen. Niet gek dat je daar dan reacties op krijgt lijkt me.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ah daar heb je jouw standaard riedeltje weer. Kantinefilosofie. Altijd makkelijk om andere mensen af te kraken natuurlijk, vooral als het niet in je eigen wereldbeeld past.
Maar ik heb van jou nog nooit wat waardige of uitgedachte denkbeelden gezien. Alleen maar lekker je vingers in je oren stoppen en 'lalala', met deze rechtse seksistische kwal ben ik het lekker niet eens. Dat kan elke kleuter.
En dan ook nog columns afzeiken die op een humoristische manier een andere denkwijze op de wereld laten zien, terwijl je zelf nog nooit wat van waarde uit je bek hebt gekregen.
Blijf mij maar lekker in elk topic waar ik wat zeg afzeiken en overgeven in je mond, ondertussen heb ik in ieder geval over veel zaken nagedacht én maak ik mensen nog eens aan het lachen.
Hoe verklaar jij de dominantie van de mannelijke exemplaren in de dierenwereld?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Say what?
Wat dacht je van religieuze indoctrinatie?
Jij was toch werkloos?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iemand het prettig vind maar dominante personen worden nou eenmaal vaker leiders.
Hoe verklaar jij dat wij op toiletten schijten, gehandicapten niet aan hun lot over laten en doorgaans niet het kroost van een ander mannetje bij een wijfje waar we op een oog op hebben opvreten?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij de dominantie van de mannelijke exemplaren in de dierenwereld?
Wat kun jij overdrijven zeg. Ik heb het nergens over dat iedereen een macho Tarzan moet zijn, of dat alle vrouwen een damsel in distress moeten zijn. Ook praat ik nooit voor 'iedereen', maar je mag best uitspraken doen over gemiddeldes. Bijvoorbeeld dat de gemiddelde neger een grotere piemel heeft dan de gemiddelde blanke. Daar ben je waarschijnlijk niet door geïrriteerd. Maar als ik nou zeg dat de gemiddelde blanke een hoger IQ heeft dan de gemiddelde neger, dan zul je het wel weer kantinefilosofie vinden van een achterlijke kutracist.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is maar wat je 'humor' noemt.
Jij doet uitspraken, en ik reageer daarop. Valt me overigens tegen, die slachtofferrol. Je hebt zelf geen moeite mannen die zich niet als debiele Tarzans gedragen weg te zetten als ruggengraatloze beta's, vrouwen die niet aan jouw stereotype beeld voldoen weg te zetten als manwijven en daarnaast nog eens een hele complottheorie op het net los te laten hoe iedereen die niet gelooft in die 15e eeuwse meuk van je debet is aan de ondergang van het Westen..
En afkraken... je doet zelf niet anders.. grow some balls (ahaa)
Het ging om de natuurlijke orde , waar familie en kinderen slechts een onderdeel zijn van het geheel . Maar uiteraard gaat het veel verder dan datquote:Op woensdag 28 juni 2017 17:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met vrouwen in eventuele leidinggevende posities in bedrijvenVoor zover ik weet kunnen die ondanks hun baan nog steeds kinderen werpen.
Wanneer je tegen je natuur in gaat dan zorgt het idd voor verwarring op het werkvloerquote:Men areknown to be strong, naturally born leaders and head of the society.Hence men need to maintain the degree of masculinity in order to gainthe respect of the society. That’s the reason why men tend to be moredisagreeable that women.While women are being more communicative and social than men andthe society perceived women as more agreeable than men.Agreeableness may be looked as a feminine feature thus a man tendto show more agreeable traits may perceived by others asfeminizations and it decreases the degree of being a man.So if a man land into a low paying job because of too much kindness itshows that that the degree of his masculinity is in questioned. That’show the society sees it, because for them men should earn more than women. And men should hold more power than women. [/qoute]
https://www.scribd.com/do(...)dent-1-the-Nice-Trap
[quote]In the workplace
Agreeableness is negatively correlated with income, although agreeable people can be less disruptive in teams and are more likely to be liked, although not necessarily respected, by their coworkers. Less agreeable people tend to make more effective managers, perhaps because it is not easy to take advantage of them.
Welke dan?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij de dominantie van de mannelijke exemplaren in de dierenwereld?
Zie hier, de maakbare wereld van een fantast.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dat wij op toiletten schijten, gehandicapten niet aan hun lot over laten en doorgaans niet het kroost van een ander mannetje bij een wijfje waar we op een oog op hebben opvreten?
Ah, moreel superieur, daar is 'ie weer.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat kun jij overdrijven zeg. Ik heb het nergens over dat iedereen een macho Tarzan moet zijn, of dat alle vrouwen een damsel in distress moeten zijn. Ook praat ik nooit voor 'iedereen', maar je mag best uitspraken doen over gemiddeldes. Bijvoorbeeld dat de gemiddelde neger een grotere piemel heeft dan de gemiddelde blanke. Daar ben je waarschijnlijk niet door geïrriteerd. Maar als ik nou zeg dat de gemiddelde blanke een hoger IQ heeft dan de gemiddelde neger, dan zul je het wel weer kantinefilosofie vinden van een achterlijke kutracist.
Maar goed, je zou ook kunnen erkennen dat in veel dingen die ik zelf zeg of post in ieder geval een kern van waarheid in zit. En dat die niet voor iedereen geldt of op iedereen in het spectrum van toepassing is, dan spreekt voor zich. Maar jij focust je altijd direct op de 2 uitersten van het spectrum waar je niet tegen kunt, en grijpt die mogelijkheid vervolgens direct aan om mij weer te quoten met je aantekeningen waaruit blijkt dat jij toch wel weer moreel superieur bent aan mij.
Nou proficiat.
Oh, jij schijt nog gewoon waar je bent op het moment zelf?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zie hier, de maakbare wereld van een fantast.
Gelijkheid is iets anders dan gelijkwaardigheid Braindeadquote:Op woensdag 28 juni 2017 18:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is goed hoor. Alles en iedereen is identiek. Een vrouw is identiek aan een man, een baby is identiek aan een volwassene. Alles en iedereen is identiek.
'De natuur' is geen statisch gegeven. De tekst die je aanhaalt gaat uit van het verleden. En het klopt, mannen nemen over het algemeen meer risico dan vrouwen bijvoorbeeld. En 'vroegah' was dat om te kunnen overleven beter. Niet eens zozeer voor het individu (want roekelozer zijn betekent ook dat je meer kans loopt om dood te gaan bijvoorbeeld), maar voor de soort zelf. Tegenwoordig is er geen sprake meer van situatie waarin roekeloos gedrag beter zou zijn voor het overleven, dus 'voordelig' is het al niet echt meer. En evenmin een reden om mannen meer macht toe te kennen. Vrouwen zouden het ook prima, op sommige fronten zelfs beter, dan mannen doen wanneer ze in een samenleving gelijke kansen als mannen krijgen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het ging om de natuurlijke orde , waar familie en kinderen slechts een onderdeel zijn van het geheel . Maar uiteraard gaat het veel verder dan dat
Waarom is dit relevant ?
Nou hierom :
[qoute]Men areknown to be strong, naturally born leaders and head of the society.Hence men need to maintain the degree of masculinity in order to gainthe respect of the society. That’s the reason why men tend to be moredisagreeable that women.While women are being more communicative and social than men andthe society perceived women as more agreeable than men.Agreeableness may be looked as a feminine feature thus a man tendto show more agreeable traits may perceived by others asfeminizations and it decreases the degree of being a man.So if a man land into a low paying job because of too much kindness itshows that that the degree of his masculinity is in questioned. That’show the society sees it, because for them men should earn more than women. And men should hold more power than women. [/qoute]
https://www.scribd.com/do(...)dent-1-the-Nice-Trap
[qoute]In the workplace
Agreeableness is negatively correlated with income, although agreeable people can be less disruptive in teams and are more likely to be liked, although not necessarily respected, by their coworkers. Less agreeable people tend to make more effective managers, perhaps because it is not easy to take advantage of them.[/qoute]
Wanneer je tegen je natuur in gaat dan zorgt het idd voor verwarring op het werkvloer
Niet relevant voor het topic( als je het echt wilt weten stuur maar een dm) . Daarnaast heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of mannen en vrouwen complementair zijn aan elkaarquote:Op woensdag 28 juni 2017 17:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oei, dan ben ik benieuwd naar jouw opvattingen over homoseksualiteit.
Dat is wat jij beweert.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelijkheid is iets anders dan gelijkwaardigheid Braindead
Ja, natuurlijk zijn mannen en vrouwen complementair aan elkaar.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet relevant voor het topic( als je het echt wilt weten stuur maar een dm) . Daarnaast heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of mannen en vrouwen complementair zijn aan elkaar
Dat klopt, voor mij zijn mannen en vrouwen 100% gelijkwaardig.quote:
Dat ontken ik niet. Jij beweert dat man en vrouw ook identiek zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt, voor mij zijn mannen en vrouwen 100% gelijkwaardig.
Oh, quote eens.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Jij beweert dat man en vrouw ook identiek zijn.
Nogmaals, welke dominantie van mannelijke dieren?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zie hier, de maakbare wereld van een fantast.
Kunnen zijn, ja. Dat ligt namelijk aan iets wat ik heel belangrijk vind: het individu. Gender, ras, seksuele voorkeur, leeftijd mogen nooit de leidraad zijn om mensen op te beoordelen. Of om als containerbegrip te gebruiken om je ranzige vooroordelen 'te onderbouwen'.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij beweert dat mannen en vrouwen van nature even dominant zijn.
Is bij mensen net zo. Mannen die stoer doen over dat vrouwen onderdanig moeten zijn en zij de touwtjes in handen hebben zitten doorgaans nog het meeste onder de plak.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nogmaals, welke dominantie van mannelijke dieren?
Leeuwen? De vrouwtjes bepalen waar heen gegaan wordt, wanneer er gedronken wordt, wanneer er gejaagd wordt. Ze bepalen eigenlijk alles.
Het mannetje mag als eerste eten omdat hij een pokke taak heeft, een taak die zo zwaar is dat het gemiddelde mannetje maar enkele jaren meegaat. Maar hij bepaald niets over het gaan en staan van de groep.
Paarden, hetzelfde verhaal, de meeste andere diersoorten, zelfde verhaal. Wolven doen het anders, daar is een leidend stelletje en leven ze in familieverband. Waarbij het vrouwtje niet als minder wordt gezien.
Ik beoordeel helemaal niemand en ik geef geen voorkeur. Ik bekijk de wereld en het enige wat ik zeg is dat de gemiddelde man dominanter is dan de gemiddelde vrouw.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kunnen zijn, ja. Dat ligt namelijk aan iets wat ik heel belangrijk vind: het individu. Gender, ras, seksuele voorkeur, leeftijd mogen nooit de leidraad zijn om mensen op te beoordelen. Of om als containerbegrip te gebruiken om je ranzige vooroordelen 'te onderbouwen'.
Heb je zelf niet in de gaten dat elke keer als ik iets post wat opgevat kan worden als racistisch, seksistisch, etc dat jij dan de eerste bent die meteen mij citeert en daar onder schrijft dat je het zwaar oneens bent met mij en mij dan ook direct uitmaakt voor het een en het ander?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, moreel superieur, daar is 'ie weer.
Leg eens uit: wat maakt mij 'moreel superieur' in het niet eens zijn met jou?
Je geeft ook geen fatsoenlijke argumenten, je haalt alleen maar ridicule karikaturen aan om je seksisme te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:29 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb je zelf niet in de gaten dat elke keer als ik iets post wat opgevat kan worden als racistisch, seksistisch, etc dat jij dan de eerste bent die meteen mij citeert en daar onder schrijft dat je het zwaar oneens bent met mij en mij dan ook direct uitmaakt voor het een en het ander?
Dat is in mijn ogen dé definitie van jezelf moreel superieur opstellen tegen opzichte van mij. En aangezien je dit niet alleen denkt, maar ook uitvoert en opschrijft wil je je graag superieur vertonen aan mij en de andere lezers hier.
Je hebt namelijk nog nooit een fatsoenlijk tegenargument gegeven in elke discussie waar je mij hebt geciteerd. Je doet het altijd alleen maar af als 'dom gelul' van een 'ongeïnformeerde racist' die terug wil naar de jaren 50. Dat is geen discussie aangaan, dat is aan andere laten zien dat jij daar ver weg van staat.
De enige manier waarop jij kunt spreken over mijn 'morele superioriteit' is kennelijk omdat je ergens diep van binnen ook niet geheel comfortabel bent met je opvattingen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:29 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb je zelf niet in de gaten dat elke keer als ik iets post wat opgevat kan worden als racistisch, seksistisch, etc dat jij dan de eerste bent die meteen mij citeert en daar onder schrijft dat je het zwaar oneens bent met mij en mij dan ook direct uitmaakt voor het een en het ander?
Dat is in mijn ogen dé definitie van jezelf moreel superieur opstellen tegen opzichte van mij. En aangezien je dit niet alleen denkt, maar ook uitvoert en opschrijft wil je je graag superieur vertonen aan mij en de andere lezers hier.
Je hebt namelijk nog nooit een fatsoenlijk tegenargument gegeven in elke discussie waar je mij hebt geciteerd. Je doet het altijd alleen maar af als 'dom gelul' van een 'ongeïnformeerde racist' die terug wil naar de jaren 50. Dat is geen discussie aangaan, dat is aan andere laten zien dat jij daar ver weg van staat.
Je hebt gelijk, maar je onderschat hoe lang het duurt voordat er fysieke veranderingen (of in het brein) optreden. De homo sapiens bestaat pas 200.000 jaar. En mensen hebben grotendeels de eerste 195.000 jaar op dezelfde manier geleefd. Daar bedoel ik mee dat bovenstaande mechanismen van toepassing waren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
'De natuur' is geen statisch gegeven. De tekst die je aanhaalt gaat uit van het verleden. En het klopt, mannen nemen over het algemeen meer risico dan vrouwen bijvoorbeeld. En 'vroegah' was dat om te kunnen overleven beter. Niet eens zozeer voor het individu (want roekelozer zijn betekent ook dat je meer kans loopt om dood te gaan bijvoorbeeld), maar voor de soort zelf. Tegenwoordig is er geen sprake meer van situatie waarin roekeloos gedrag beter zou zijn voor het overleven, dus 'voordelig' is het al niet echt meer. En evenmin een reden om mannen meer macht toe te kennen. Vrouwen zouden het ook prima, op sommige fronten zelfs beter, dan mannen doen wanneer ze in een samenleving gelijke kansen als mannen krijgen.
Het heeft niet eens zozeer met 'het brein' te maken, of hormoonspiegels, testosteron, of wat dan ook. De omstandigheden zijn op z'n zachtst gezegd drastisch veranderd dus biologische verschillen zijn vandaag de dag veel minder relevant.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:34 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar je onderschat hoe lang het duurt voordat er fysieke veranderingen (of in het brein) optreden. De homo sapiens bestaat pas 200.000 jaar. En mensen hebben grotendeels de eerste 195.000 jaar op dezelfde manier geleefd. Daar bedoel ik mee dat bovenstaande mechanismen van toepassing waren.
We hebben eigenlijk pas heel kort een 'beschaving' en een bepaalde manier van leven opgebouwd. En het is logisch dat ons brein dan ook vrijwel onveranderd is t.o.v. een paar duizend jaar geleden.
Om diezelfde redenen vinden mensen ook calorierijk voedsel lekker zoals hamburgers met friet en cola, terwijl dat ook niet meer nodig zou zijn met het huidige voedselaanbod in de westerse cultuur. De drang om jezelf vet te mesten komt van tijden waarin de mens nog echt moest overleven en er maar zelden calorierijk-voedsel voorhanden was.
Wellicht niet het beste voorbeeld, maar één ding is zeker. We lijken veel meer op onze voorouders dan je wellicht denkt (of hoopt). En vrijwel al het menselijk gedrag is verklaarbaar, door naar de voor- en nadelen te kijken van dat gedrag in tijden van eerdere levensstijlen.
Apen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nogmaals, welke dominantie van mannelijke dieren?
Leeuwen? De vrouwtjes bepalen waar heen gegaan wordt, wanneer er gedronken wordt, wanneer er gejaagd wordt. Ze bepalen eigenlijk alles.
Het mannetje mag als eerste eten omdat hij een pokke taak heeft, een taak die zo zwaar is dat het gemiddelde mannetje maar enkele jaren meegaat. Maar hij bepaald niets over het gaan en staan van de groep.
Paarden, hetzelfde verhaal, de meeste andere diersoorten, zelfde verhaal. Wolven doen het anders, daar is een leidend stelletje en leven ze in familieverband. Waarbij het vrouwtje niet als minder wordt gezien.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb gewerkt voor keien van vrouwen en mannen. Verschil zat hem voor mij meer in de personen en hun competenties dan hun geslacht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever een man als leidinggevende dan een vrouw. Mannen zijn gewoon eerlijk en to the point, vrouwen maken overal een emotioneel drama van en halen overal emotie en gevoelens bij.
Dat dus.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik heb gewerkt voor keien van vrouwen en mannen. Verschil zat hem voor mij meer in de personen en hun competenties dan hun geslacht.
Je snapt het nog steeds niet. Jij schrijft helemaal niks uit jezelf op. Je bekritiseert alleen anderen waar je het mee oneens bent en die je aan kunt merken als racist of met een andere geminachte term. En daarom doe je het voor de bühne.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige manier waarop jij kunt spreken over mijn 'morele superioriteit' is kennelijk omdat je ergens diep van binnen ook niet geheel comfortabel bent met je opvattingen.
Kijk, ik kan dat ook... 'diep van binnen'...
En nogmaals, begin eens bij jezelf. Iemand die het niet met je eens is, is geen beta-male, geen kortkapselig manwijf, en/of een land- en volkverraderlijk element dat de ondergang van de samenleving als doel heeft.
Ook altijd leuk: de dingen die ik opschrijf, daar geloof ik natuurlijk niet echt in, dat doe ik voor de 'bühne'. Voor de likes. Voor de 'kijk eens wat een goed mens'-vinkjes.
Helaas, vriend. Ik meen wat ik zeg en sta daarachter, en vanuit die mening vind ik je belachelijke opvattingen over zowel rassen als geslachten driedubbel achterlijk. Moreel superieur of niet, het moment waarop iemand begint met grove generaliseringen m.b.t. vaststaande eigenschappen van mensen (leeftijd, gender, ras) en op die wijze probeert een argument te onderbouwen, schiet ik in een stuip ja.
Jij vindt ze wellicht minder relevant. Al ons gedrag komt ergens vandaan. De reden dat jij graag seks wilt met jonge, vruchtbare vrouwen met brede heupen en strakke borsten, komt ook ergens vandaan. Mag je relevant of niet relevant vinden, dat ís zo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het heeft niet eens zozeer met 'het brein' te maken, of hormoonspiegels, testosteron, of wat dan ook. De omstandigheden zijn op z'n zachtst gezegd drastisch veranderd dus biologische verschillen zijn vandaag de dag veel minder relevant.
Vind het sowieso uiterst merkwaardig dat jij de islam buiten wil houden... Die hele macho-cultuur, vrouwen achter het aanrecht, de 'natuurlijke orde' bewaren zeg maar, past toch wel bij jouw visie op die orde.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet. Jij schrijft helemaal niks uit jezelf op. Je bekritiseert alleen anderen waar je het mee oneens bent en die je aan kunt merken als racist of met een andere geminachte term. En daarom doe je het voor de bühne.
Ik deel in ieder geval nog een andere kijk op de wereld. Uitgedacht en mooi geformuleerd en wel. Daar mag jij het niet mee eens zijn, maar het is altijd nog makkelijker om dat te bekritiseren dan om zelf wat uit te denken. Kom jij eens een keer met theorieën over menselijk gedrag dan? Of verklaar jij eens waarom mensen, vrouwen, negers, chinezen, etc dingen zus en zo doen?
Dat doe je nooit. Maar oh wee als iemand anders schrijft dat mannen een grotere piemel hebben dan vrouwen... Dan uiteraard direct reageren en laten zien dat jij er zo helemaal niet over denkt.
Overigens heb ik nooit mensen weg gezet als kortkapselig manwijf of beta-male als ze het niet met me eens zijn. Dat gaat nergens over. Ik ben zelf ook een skinny-fat sukkeltje en dit bewijst dat je absoluut geen alfa-tarzan hoeft te zijn om het met mij eens te zijn. Ik heb wel situaties beschreven wat menselijk gedraag verklaart én deze termen in dat verhaal gebruikt. Dat zijn twee verschillende dingen.
De énige groep die ik heb afgezeken omdát ze het niet met mij eens zijn, zijn mensen die stemmen voor meer islam in Nederland. Ja, dan ben je een volksverrader en dat heb ik ook beargumenteerd. Die discussie hoeven we niet nog een keer te voeren.
Ik weet dondersgoed van mijzelf wat ik schrijf, waarom én welke reacties ik hierop kan verwachten. Maar tot dat ik eens van jouw wat serieus geformuleerde tegenreacties krijg waarop jij een andere plausibele verklaring geeft waarom bijvoorbeeld vrouwen wél net zo goed kunnen leiden én net zo veel respect krijgen van hun onderdanen als mannen, stop ik met deze discussie.
Want ik ben de enige die discussieert hier van de twee. Ik geef een pleidooi en jij zegt 'eens' of 'oneens'. Dat is geen discussie.
Overigens ken ik ook veel vrouwen die goed genoeg waren en ook de kans kregen, echter zelf kozen voor parttime werken en focus op hun gezin.quote:
De tekst die ik aanhaal gaat over de biologische verschillen tussen man en vrouw . Die verschillen zullen altijd blijven bestaan omdat we anders geprogrammeerd zijn . Iets wat je met '' gelijke kansen'' niet gelijk kan trekkenquote:Op woensdag 28 juni 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
'De natuur' is geen statisch gegeven. De tekst die je aanhaalt gaat uit van het verleden. En het klopt, mannen nemen over het algemeen meer risico dan vrouwen bijvoorbeeld. En 'vroegah' was dat om te kunnen overleven beter. Niet eens zozeer voor het individu (want roekelozer zijn betekent ook dat je meer kans loopt om dood te gaan bijvoorbeeld), maar voor de soort zelf. Tegenwoordig is er geen sprake meer van situatie waarin roekeloos gedrag beter zou zijn voor het overleven, dus 'voordelig' is het al niet echt meer. En evenmin een reden om mannen meer macht toe te kennen. Vrouwen zouden het ook prima, op sommige fronten zelfs beter, dan mannen doen wanneer ze in een samenleving gelijke kansen als mannen krijgen.
Nee, dat zijn ze gewoon feitelijk. We hoeven niet meer ons leven te riskeren voor voedsel bijvoorbeeld. We hebben een prima bestaanszekerheid. Had je vroeger een afwijking in je ogen dan was je al invalide en zat een lang leven er niet meer in.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jij vindt ze wellicht minder relevant.
Niet heel relevant verhaal verder. Het gaat er om dat je vrouwen nu gewoon gelijke kansen zou moeten geven en de vooroordelen gebaseerd op biologische verschillen die je nu beschrijft nauwelijks meer een rol zouden moeten spelen. We zouden naar een situatie toe moeten waarin we dat ontgroeien, in ieder geval ontgroeien in maatschappelijke vorm door het bijvoorbeeld verwarrend te vinden als vrouwen meerdere leiderschapsstijlen gebruiken. Of wil je ook het liefst een man met een baard als manager en kijk je niet meer naar individuele competenties omdat je je eerste reflex zo belangrijk vindt? Nee toch?quote:Al ons gedrag komt ergens vandaan. De reden dat jij graag seks wilt met jonge, vruchtbare vrouwen met brede heupen en strakke borsten, komt ook ergens vandaan. Mag je relevant of niet relevant vinden, dat ís zo.
En de reden dat mannen graag ergens goed in willen zijn, competitiedrang hebben en meer grappen maken dan vrouwen, die is er ook echt. Nu te lui om alles uit te gaan zitten typen, maar je kunt zelf even googelen. Het maakt niet uit dat we niet meer met een peniskoker in het oerwoud zitten, dezelfde kwaliteiten als toen maken ons nog steeds succesvol (in het overleven) én seksueel aantrekkelijk. Twee zaken waar wij als mens continu naar streven. Onze 'cultuur' is zo ontzettend vergankelijk en diep van binnen weet iedereen dat.
Zo is er pas bijvoorbeeld nog aangetoond dat mensen in een noodsituatie zich eerder laten leiden door een grote man met een baard dan anderen. We hebben nog steeds allemaal een 'dierlijk' brein, hoe graag je het ook wilt verbloemen met liedjes, steden, kunst, snelle auto's, etc. De situatie is kort geleden veranderd, maar wij nog niet.
Euh, ja. Maar als dat een keer een vrouw is lijkt dat me geen probleem. Genoeg vrouwen die veel 'dominanter' en qua leidinggeven competenter zijn dan hun mannelijke tegenhangers. Het verschilt per persoon zoals gezegd, niet per geslacht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oh. Nee, ik neem dat stukje tekst niet serieus. Klinkt als een onzekere kleine man die bang is voor vrouwen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het ging om de natuurlijke orde , waar familie en kinderen slechts een onderdeel zijn van het geheel . Maar uiteraard gaat het veel verder dan dat
Waarom is dit relevant ?
Nou hierom :
[..]
Wanneer je tegen je natuur in gaat dan zorgt het idd voor verwarring op het werkvloer
quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De tekst die ik aanhaal gaat over de biologische verschillen tussen man en vrouw . Die verschillen zullen altijd blijven bestaan omdat we anders geprogrammeerd zijn . Iets wat je met '' gelijke kansen'' niet gelijk kan trekken
Absoluut. Vrouwen zullen soms andere keuzes maken dan mannen. Onder invloed van fysieke verschillen. Maar ook vanwege culturele.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De tekst die ik aanhaal gaat over de biologische verschillen tussen man en vrouw . Die verschillen zullen altijd blijven bestaan omdat we anders geprogrammeerd zijn . Iets wat je met '' gelijke kansen'' niet gelijk kan trekken
Dat is de kern van het verhaal wel. Ik wil de islam buiten houden, juist omdat ik naar 'groepen' mensen kijk. Ik kijk naar ons Nederlanders en ik kijk naar islamitische mensen. En dan kan ik maar tot één conclusie komen. Dit gaat nooit mixen. Dit gaat nooit samen. Niet zonder slag of stoot en heel veel onrust.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind het sowieso uiterst merkwaardig dat jij de islam buiten wil houden... Die hele macho-cultuur, vrouwen achter het aanrecht, de 'natuurlijke orde' bewaren zeg maar, past toch wel bij jouw visie op die orde.
Kennelijk lees je ook alleen wat je wil lezen. Ik heb namelijk al 45.674 keer aangegeven dat voor mij de kernwaarde, de WESTERSE kernwaarde van de integriteit van het individu, centraal staat. Ouwehoeren over menselijk gedrag is leuk en aardig, maar wanneer dat ingezet wordt om generalisatie om te buigen naar 'wetenschappelijke' bewijzen om een filosofie of politiek ideaal te staven die vervolgens - en dat kan ook niet anders - t.a.t. het individu zal treffen, begeef je je op een hellend vlak.
Ik houd me ook niet zo bezig met 'theorieën' waarom Chinezen dit doen, en Luxemburgers dat. Volstrekt oninteressant. Dat hele groepsdenken staat me sowieso tegen, want het leidt geheid tot oversimplificatie en generalisering.
Ik heb goede mannelijke en vrouwelijke leidinggevenden gehad, en tevens enorm slechte mannelijke en vrouwelijke leidinggevenden. Dat is misschien heel raar, maar ik beoordeel dat soort zaken op basis van de ervaring die ik heb met het INDIVIDU in kwestie.
En nu zou ik nog wil weten wat er verstaan dient te worden onder het hard aanpakken van vrouwen.
Leuk, maar ik ben zelf kritisch naar de islam en was al jaren terug tegen de massa-immigratie, puur op basis van het gegeven dat het aan de middelen ontbreekt om hier duizenden mensen te vestigen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is de kern van het verhaal wel. Ik wil de islam buiten houden, juist omdat ik naar 'groepen' mensen kijk. Ik kijk naar ons Nederlanders en ik kijk naar islamitische mensen. En dan kan ik maar tot één conclusie komen. Dit gaat nooit mixen. Dit gaat nooit samen. Niet zonder slag of stoot en heel veel onrust.
Ja, er zijn moslims die hier prima kunnen aarden en zich ook willen aanpassen. Ja, er zijn Nederlanders die het prima zouden kunnen vinden in die constructie.
Maar, over het algemeen gaat dit niet lukken. Bewijsstuk 1A is dat er in alle moslimlanden zelfs onderling shit is met elkaar. Al sinds de 'oprichting' ervan. Ook worden christenen, Joden, anders-denkenden direct onderdrukt, afgemaakt of buiten geflikkerd. Een 2e-rangs volk. Iets waarvoor ik mijn volk dan weer wil behoeden. Dat is niet omdat ik racistisch ben, maar omdat ik vind dat iedereen mag leven op de manier hoe hij of zij wil. En onze manier van leven is niet compatibel met die van moslims. Dus één van de 2 zal water bij de wijn moeten doen. En moslims gaan dat op bepaalde vlakken niet doen. En als 'wij' dat dan wél doen, dan krijgen wij een soort hybride-cultuur die vroeg of laat toch helemaal kantelt richting de islam. Niet bij 5% moslims, maar wel bij 20%.
Dus ja, ik houd wel rekening met individuen (ik heb zelf een jaar in een Islamitisch land gewoond), maar zie ook het grote plaatje.
Jij wil of durft die lijnen niet door te trekken. Jij maakt geen generalisaties. Jij scheert mensen niet over een kam. Prima en zelfs een nobel streven.
Het probleem is dat je geen oplossingen of regels kunt maken op basis van het individu. Anders zou ik namelijk met mijn goede auto en goede rijvaardigheid rust 160 mogen rijden op de snelweg. Maar nee, ze hebben regels gemaakt om met de algemene bevolking rekening te houden. En zo kom je ergens.
Generalisatie is dan ook in vrijwel alle onderzoeksvelden een must. Je kunt geen oplossing, medicijn, regel, beleid maken voor elk uniek geval.
Jij mag dat dan niet 'interessant' vinden, ik vind dat juist het interessantste wat er is. Ook al is het nooit op alle individuele mensen of componenten van iets van toepassing.
Zo heeft het grootste gedeelte van de vrouwen met een kortpittig kapsel, dezelfde reden voor het aannemen van dat kapsel. Ja, geldt niet voor iedereen, maar wel voor het grootste gedeelte. En dan mag je daar best op een grappige manier je gal over spuien. Ook al zijn er vrouwen met een ziekte, of met een totaal andere reden. Dat erken ik of een schrijver heus wel.
Ik word altijd zo moe van nooit eens een generalisatie te kunnen maken of horen, zonder dat iemand weer moet wijzen op de extremen van het spectrum of de uitzonderingen. Tuurlijk zijn die er. Maar negers hebben nou eenmaal zwart haar. Ja er zijn albino's of mensen die hun haar geblondeerd hebben, maar dat hoeft niet altijd vermeld te worden.
Overigens hadden we het in het andere topic daar ook al over. Als je echt denkt dat de islam bij mij zou passen omdat ik wat meer conservatieve denkbeelden, dan heb je er echt niks van begrepen. Ik ben voor vrijheid voor iedereen in alle opzichten. Iedereen mag van mij alles doen. Ik verklaar alleen waarom sommige denken vaak wel of niet zullen werken.
De Islam is een verbiedende en opleggende kutgodsdienst die alles en iedereen wil onderwerpen zodat de wereld er weer precies uitziet als in het jaar 650 na Christus. Ik snap niet hoe iemand hier niet faliekant tegen kan zijn.
Goede post. En wat mij betreft grotendeels waar. Op persoonlijk niveau gun je iedereen het beste. Maar je weet ook dat het beste voor de een ellende voor de ander betekent.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is de kern van het verhaal wel. Ik wil de islam buiten houden, juist omdat ik naar 'groepen' mensen kijk. Ik kijk naar ons Nederlanders en ik kijk naar islamitische mensen. En dan kan ik maar tot één conclusie komen. Dit gaat nooit mixen. Dit gaat nooit samen. Niet zonder slag of stoot en heel veel onrust.
Ja, er zijn moslims die hier prima kunnen aarden en zich ook willen aanpassen. Ja, er zijn Nederlanders die het prima zouden kunnen vinden in die constructie.
Maar, over het algemeen gaat dit niet lukken. Bewijsstuk 1A is dat er in alle moslimlanden zelfs onderling shit is met elkaar. Al sinds de 'oprichting' ervan. Ook worden christenen, Joden, anders-denkenden direct onderdrukt, afgemaakt of buiten geflikkerd. Een 2e-rangs volk. Iets waarvoor ik mijn volk dan weer wil behoeden. Dat is niet omdat ik racistisch ben, maar omdat ik vind dat iedereen mag leven op de manier hoe hij of zij wil. En onze manier van leven is niet compatibel met die van moslims. Dus één van de 2 zal water bij de wijn moeten doen. En moslims gaan dat op bepaalde vlakken niet doen. En als 'wij' dat dan wél doen, dan krijgen wij een soort hybride-cultuur die vroeg of laat toch helemaal kantelt richting de islam. Niet bij 5% moslims, maar wel bij 20%.
Dus ja, ik houd wel rekening met individuen (ik heb zelf een jaar in een Islamitisch land gewoond), maar zie ook het grote plaatje.
Jij wil of durft die lijnen niet door te trekken. Jij maakt geen generalisaties. Jij scheert mensen niet over een kam. Prima en zelfs een nobel streven.
Het probleem is dat je geen oplossingen of regels kunt maken op basis van het individu. Anders zou ik namelijk met mijn goede auto en goede rijvaardigheid rust 160 mogen rijden op de snelweg. Maar nee, ze hebben regels gemaakt om met de algemene bevolking rekening te houden. En zo kom je ergens.
Generalisatie is dan ook in vrijwel alle onderzoeksvelden een must. Je kunt geen oplossing, medicijn, regel, beleid maken voor elk uniek geval.
Jij mag dat dan niet 'interessant' vinden, ik vind dat juist het interessantste wat er is. Ook al is het nooit op alle individuele mensen of componenten van iets van toepassing.
Zo heeft het grootste gedeelte van de vrouwen met een kortpittig kapsel, dezelfde reden voor het aannemen van dat kapsel. Ja, geldt niet voor iedereen, maar wel voor het grootste gedeelte. En dan mag je daar best op een grappige manier je gal over spuien. Ook al zijn er vrouwen met een ziekte, of met een totaal andere reden. Dat erken ik of een schrijver heus wel.
Ik word altijd zo moe van nooit eens een generalisatie te kunnen maken of horen, zonder dat iemand weer moet wijzen op de extremen van het spectrum of de uitzonderingen. Tuurlijk zijn die er. Maar negers hebben nou eenmaal zwart haar. Ja er zijn albino's of mensen die hun haar geblondeerd hebben, maar dat hoeft niet altijd vermeld te worden.
Overigens hadden we het in het andere topic daar ook al over. Als je echt denkt dat de islam bij mij zou passen omdat ik wat meer conservatieve denkbeelden, dan heb je er echt niks van begrepen. Ik ben voor vrijheid voor iedereen in alle opzichten. Iedereen mag van mij alles doen. Ik verklaar alleen waarom sommige denken vaak wel of niet zullen werken.
De Islam is een verbiedende en opleggende kutgodsdienst die alles en iedereen wil onderwerpen zodat de wereld er weer precies uitziet als in het jaar 650 na Christus. Ik snap niet hoe iemand hier niet faliekant tegen kan zijn.
Hij denkt waarschijnlijk dat ik pro-immigratie en islam ben.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Goede post. En wat mij betreft grotendeels waar. Op persoonlijk niveau gun je iedereen het beste. Maar je weet ook dat het beste voor de een ellende voor de ander betekent.
Desalniettemin ging dit topic over vrouwen die leiding geven toch?
Sorry, maar wat een bekrompen, conservatieve neanderthalerhouding man...quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb geen intentie om mensen te beledigen trouwens.
Dit is gewoon een van de dingen die ik altijd heb gehad. Als een vrouw macht over me heeft, of tegen me zegt dat ik iets moet doen, dan voelt dat vrij irritant aan.
Jij hebt een probleem met groepsdenken , ik niet . Ik moet er wel bij vermelden dat ik probeer om me er niet door te laten verblinden . Wil best iemand een eerlijke kans geven . Maar vind het naïef en ronduit gevaarlijk om altijd maar naar de INDIVIDU/ te kijken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Men verwacht niet dat een vrouw een erectie kan krijgen en een man kinderen kan baren.
Men verwacht dat een individu, man of vrouw, homo of hetero, rijk of arm, oud of jong, gelijkwaardig behandeld wordt en dezelfde kansen aangereikt krijgt om het leven naar eigen inzicht in te richten...
Als iemand zich bij IS aansluit heb ik een vermoeden dat dat individu bepaalde denkbeelden hanteert die niet gezond zijn voor mijn algehele lichamelijke welzijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij hebt een probleem met groepsdenken , ik niet . Ik moet er wel bij vermelden dat ik probeer om me er niet door te laten verblinden . Wil best iemand een eerlijke kans geven . Maar vind het naïef en ronduit gevaarlijk om altijd maar naar de INDIVIDU/ te kijken.
Als ik op straat IS soldaten op me af zie rennen dan maak ik dat ik daar snel weg kom. Jij zal eerder naar hun toelopen , want tussen al die moordenaars moet er wel een '' goede'' IS soldaat tussen zitten . Misschien hebben ze een slechte jeugd gehad, misschien is heel hun familie bedreigd als ze niet voor IS zouden vechten. Alleen omdat ze mensen levend verbranden betekend niet dat elke lid een monster is
Wie van ons twee zou een grotere overlevingskans hebben , denk je ?
Er is helemaal niets mis met een conservatieve houding jaquote:Op woensdag 28 juni 2017 19:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een bekrompen, conservatieve neanderthalerhouding man...
Ik heb hier zelf echt in geen velden of wegen last van iig. Komt niet eens in me op.
Dit zegt alleen maar iets over je eigen vorming. Vermoedelijk opgevoed met een vader die je dit heeft meegegeven of iets dergelijk...?
Wat de fok is nou weer "gewoon vrouwelijk"? Alsof die 3,5 miljard personen zich allemaal het zelfde gedragen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat gebeurt zo veel... Dat heeft mijns inziens helemaal niet zo veel te maken met geslacht, maar gewoon met persoonlijkheid. Geloof het of niet, maar mensen verschillen, ongeacht geslacht, van persoonlijkheid.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met een conservatieve houding ja
Hoe kijk je tegen stelletjes aan waar de vrouw thuis de broek aan heeft. Dit moet toch wel iets in je los maken of niet ? Of ga je ontkennen dat het onnatuurlijk aanvoelt ?
Zo'n vrouwelijke manager zal soortgelijke emoties oproepen , al zal niet iedereen het eerlijk toegeven uit angst om voor seksist uitgemaakt worden
Villas_Rubin's vriendin/vrouw/partnerquote:Op woensdag 28 juni 2017 19:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat gebeurt zo veel... Dat heeft mijns inziens helemaal niet zo veel te maken met geslacht, maar gewoon met persoonlijkheid. Geloof het of niet, maar mensen verschillen, ongeacht geslacht, van persoonlijkheid.
Is de vrouw toevallig verbaal sterker, dan is de kans groter dat zij het meer voor het zeggen krijgt, en 'de broek aan heeft' thuis. Zou gekker zijn als zij, die verbaal sterker is, ondanks dat verbaal sterker zijn, tóch de onderdanige rol houdt. Dat kan eigenlijk alleen maar als er dan sprake is van een geconditioneerd idee als: 'mannen zijn zo, en vrouwen zijn zo. En zo hoort het nu eenmaal'. Dát is onnatuurlijk!!
Hier komt ie,quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:04 schreef Ludachrist het volgende:
Benieuwd naar de mening van TS over vrouwen op hogere posities.
Als jij een psycholoog tegenkomt, begint die zeker in z'n handen te wrijven?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dat jij die CEO nooit op de werkvloer hebt gezien is gemakkelijk te verklaren. Dat zal zijn omdat zij dan bezet werd door andere mannen, die willen namelijk zelf geholpen worden door intelligentere vrouwen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:05 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Hier komt ie,
Mijn huidige CEO is een vrouw![]()
Maar ja die heb ik nog nooit op de werkvloer gezien erg slecht want het geeft aan dat ze geen interesse heeft in wat er zich afspeelt binnen het bedrijf.
* Ook mannelijke CEO's hebben soms die foute instelling (Fuck het bedrijf de aandeelhouders en de werknemers de klanten en de producten/services als ik maar mijn bonus kan graaien...).
Dat zal wel meevallen, maar je zal in ieder geval (meer dan) full time aanwezig moeten zijn, er zin in hebben om tussen de ego's te moeten zitten en constant tegen vooroordelen aan te moeten hikken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:43 schreef thabit het volgende:
Om als vrouw in een ratrace het glazen plafond te kunnen doorbreken, moet je natuurlijk ook wel een enorme bitch zijn.
Die (onterechte, misplaatste) geldingsdrang maakt een hoop kapot. Meer vrouwen die iets te zeggen hebben, dat hebben we nodig.quote:Op donderdag 29 juni 2017 06:43 schreef Jopie78 het volgende:
Als die geldingsdrang er niet is, waarom zou je het cultiveren, door een drempel in te stellen!?
Toch zie je bij chimps meestal dat er een soort van 2 hierarchie lijnen naast elkaar lopen, een mannetjes lijn en een vrouwtjes lijn. De volwassen mannen zijn over het algemeen genomen zacht en vriendelijk voor de vrouwtjes (ze willen immers seks en moeten de dames gunstig stellen, dat levert een heel scala aan gedragingen op, heel interresant om te bestuderen), onder elkaar is dat vaak een ander verhaal, daar is redelijk wat concurrentie. Alhoewel er meestal wel coalitie's gevormd worden waardoor er een betrekkelijke rust is. Voor vrijwel alle sociale dieren geld dat teveel onrust in de groep niet goed is voor het succes van de groep, ze zullen vrijwel altijd oplossingen zoeken die de groep niet teveel ontwrichten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Apen.
Chimpansees en gorilla´s vooral.
En er zijn Orang oetans die de vrouwtjes verkrachten als ze geen interesse heeft in het mannetje.
Eigenlijk binnen groepen waarin het recht van de sterkste geldt, daar zullen de mannetjes bovenaan de ladder staan, omdat die vaak een sterkere bouw hebben dan de vrouwelijke soortgenoten.
Gast, hou je beledigingen voor je.quote:Op donderdag 29 juni 2017 06:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kneus ben jij, zeg.
Wat je zegt klopt niet helemaal. Mensen vrouwen zijn in de geschiedenis juist vaak de "leiders" van mensengroepen geweest. Sterker nog, alles wijst erop dat "in den beginne", dus bij die jager/verzamelaars de vrouwen de "baas" waren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jij vindt ze wellicht minder relevant. Al ons gedrag komt ergens vandaan. De reden dat jij graag seks wilt met jonge, vruchtbare vrouwen met brede heupen en strakke borsten, komt ook ergens vandaan. Mag je relevant of niet relevant vinden, dat ís zo.
En de reden dat mannen graag ergens goed in willen zijn, competitiedrang hebben en meer grappen maken dan vrouwen, die is er ook echt. Nu te lui om alles uit te gaan zitten typen, maar je kunt zelf even googelen. Het maakt niet uit dat we niet meer met een peniskoker in het oerwoud zitten, dezelfde kwaliteiten als toen maken ons nog steeds succesvol (in het overleven) én seksueel aantrekkelijk. Twee zaken waar wij als mens continu naar streven. Onze 'cultuur' is zo ontzettend vergankelijk en diep van binnen weet iedereen dat.
Zo is er pas bijvoorbeeld nog aangetoond dat mensen in een noodsituatie zich eerder laten leiden door een grote man met een baard dan anderen. We hebben nog steeds allemaal een 'dierlijk' brein, hoe graag je het ook wilt verbloemen met liedjes, steden, kunst, snelle auto's, etc. De situatie is kort geleden veranderd, maar wij nog niet.
Dus ja, je kunt wel een vrouw in een managerspositie plaatsen en ja dat kan prima werken.In onze huidige tijd kan dat namelijk. Maar je kunt dan ook verwachten dat dit vaak weerstand oproept bij bijvoorbeeld mannelijke medewerkers. Ja, ook die kunnen ze weer wegredeneren zoals jij al aangeeft (het is 2017, de situatie is veranderd, etc) maar het gevoel is er wel. Net zoals het voor de vrouw in kwestie ook minder natuurlijk gaat dan bij sommige (!) mannen. Maakt allemaal geen fuck uit, ik zeg niet dat we het niet moeten doen. Ik verklaar alleen waarom vrouwelijke managers vaak onnatuurlijk overkomen en waarom medewerkers en vooral mannen het ook onnatuurlijk vinden om er mee om te gaan. En onnatuurlijkheid voelt nou eenmaal altijd ongemakkelijk.
Wat is dan de reden van een kortpittig kapsel?quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Lijkt me ook lastig om als CEO van Post NL met de bezorgers over straat te gaan wandelen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:05 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Hier komt ie,
Mijn huidige CEO is een vrouw![]()
Maar ja die heb ik nog nooit op de werkvloer gezien erg slecht want het geeft aan dat ze geen interesse heeft in wat er zich afspeelt binnen het bedrijf.
* Ook mannelijke CEO's hebben soms die foute instelling (Fuck het bedrijf de aandeelhouders en de werknemers de klanten en de producten/services als ik maar mijn bonus kan graaien...).
Een gelukkige vrouw, een gelukkig leven, if mama ain't happy, nobody's happy en ga zo maar door. De vrouw die de broek aan heeft is alles behalve onnatuurlijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met een conservatieve houding ja
Hoe kijk je tegen stelletjes aan waar de vrouw thuis de broek aan heeft. Dit moet toch wel iets in je los maken of niet ? Of ga je ontkennen dat het onnatuurlijk aanvoelt ?
Zo'n vrouwelijke manager zal soortgelijke emoties oproepen , al zal niet iedereen het eerlijk toegeven uit angst om voor seksist uitgemaakt worden
Niet alleen de schuld van die financiele mensen, genoeg mensen die een hypotheek namen die ze niet konden betalen... Dan ben je ook gewoon dom... Beetje er vanuit gaan dat de huizenprijzen sneller stijgen dan dat jij in het rood gaat staan.quote:Op donderdag 29 juni 2017 05:24 schreef Bart2002 het volgende:
Doordat zij meer twijfelen aan zichzelf en alles zal de stijl van leidinggeven minder rechtlijnig zijn. Is dat erg? Nee. Juist niet. Twijfel is goed, ook voor een manager. De wijsheid in pacht denken te hebben, zoals de meeste mannen, dat is pas erg want schadelijk. 1 ding is zeker: als al die megalomane bankiers en andere financielen vrouwen waren geweest dan was er geen crisis geweest. Bewijzen kun je dat natuurlijk niet maar geloven doe ik dat graag.
Met "vrouwen" bedoel ik dan "vrouwen". Manwijven zijn minstens zo erg als leidinggevende mannen en vaak nog erger.
En hoe weet jij dat allemaal? Hoe ze vroegah vissen vingen in de prehistorie? Hoe de macht was verdeelt?quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet helemaal. Mensen vrouwen zijn in de geschiedenis juist vaak de "leiders" van mensengroepen geweest. Sterker nog, alles wijst erop dat "in den beginne", dus bij die jager/verzamelaars de vrouwen de "baas" waren.
Niet zo gek in die rolverdeling, want de vrouwen beheerste het grootste en belangrijkste deel van het voedsel, de planten en de kleinere prooien inc het vissen (behalve dan op de echt grote vissen, wat weer als jagen werd behandeld en wat grotendeels door mannen werd gedaan).
De vrouwen wisten welke planten waar en wanneer groeide, ze wisten dus ook wanneer de kudde's zouden bewegen. Zij bepaalde waar de groep heen ging, kende de plekken om aan water te komen en welke planten ze konden toepassen bij ziektes.
Ze waren de strategen en de regelmakers die zorgde dat de groep goed bleef functioneren. Tot lang in de landbouwstedelijke tijd zag je dan ook dat vrouwen hoge machtspositie's hadden.
Pas toen de mens overging van jager/verzamelaar naar de landbouwstedelijke tijd kregen mannen meer macht. Je ziet dan ook in de begintijd van die periode dat land en bloedlijnen nog over de vrouwelijke lijn gingen, wat langzaam over is gegaan op de mannelijke lijn.
Al met al, vrouwen die leiden zijn net zo natuurlijk als mannen die leiden. De natuur van de mens is daar niet eenzijdig in.
Het is de cultuur van de moderne mens die zich heeft gevormd op een manier die maakt dat (sommige) mannen zich nu niet comfertabel voelen bij een leidende vrouw.
Eigenlijk is dat vrij onnatuurlijk te noemen, je ziet dan ook dat dat afgedwongen moet worden en zodra die dwang eraf gaat het zich weer hersteld (vaak zelfs even tijdelijk doorschiet de andere kant op).
Bedenk je vooral dat als iets echt niet de natuur van een soort is het ook gewoon niet gebeurd. Dat zit dan niet in het systeem, is niet eens echt een mogelijkheid. Gebeurd iets wel, is er wel die drang ernaar, dan is het ook de natuur van die soort.
Zover we weten, de puzzelstukjes bij elkaar hebben gelegd. Daar is redelijk wat over bekend, voldoende om een grote waarschijnlijkheid te kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat allemaal? Hoe ze vroegah vissen vingen in de prehistorie? Hoe de macht was verdeelt?
Het komt op mij een beetje over als grote hoop bullshit.
Nee een zeer groot sorteercentrum betreft hetquote:Op donderdag 29 juni 2017 11:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me ook lastig om als CEO van Post NL met de bezorgers over straat te gaan wandelen.
Een bestuurlijke functie is meer afhankelijk van EQ en afkomst IQ is slechts van tertiair belang vaak zijn de intelligentste mensen ergens in het midden of zelfs de onderlaag te vinden ze geraken niet hoger omdat ze minder goed scoren qua " EQ en afkomst"..quote:Op donderdag 29 juni 2017 06:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat jij die CEO nooit op de werkvloer hebt gezien is gemakkelijk te verklaren. Dat zal zijn omdat zij dan bezet werd door andere mannen, die willen namelijk zelf geholpen worden door intelligentere vrouwen.
quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:51 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee een zeer groot sorteercentrum betreft het
Als in, je moet jezelf naar boven likken?quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Een bestuurlijke functie is meer afhankelijk van EQ en afkomst IQ is slechts van tertiair belang vaak zijn de intelligentste mensen ergens in het midden of zelfs de onderlaag te vinden ze geraken niet hoger omdat ze minder goed scoren qua " EQ en afkomst"..
Naast je pedigree moet je soms even slikken en weer doorgaanquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als in, je moet jezelf naar boven likken?
Lijkt mij dat joden ook gewoon de achternaam van de pa overnemen...quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zover we weten, de puzzelstukjes bij elkaar hebben gelegd. Daar is redelijk wat over bekend, voldoende om een grote waarschijnlijkheid te kunnen zijn.
Natuurlijk ook omdat er een (langdurige) overgang tussen periode's is, toen de mens naar die landbouwstedelijke samenleving overging was alles van daarvoor niet ineens verdwenen. Uit die tijd zijn er aardig wat bewijzen van zaken die tot bepaalde conclusie's leiden.
Sommige van die zaken zijn bij bepaalde volkeren zelfs heel erg lang nog om en nabij zo gebleven. Bij de joden bv zie je vandaag de dag zelfs nog dat de bloedlijn over de vrouwelijke kant gaat. Dat is bij vele volkeren heel erg lang nog zo geweest.
Je ziet dus bij volkeren waar we vrij veel van weten nog vele overblijfselen uit die oude culturen, voeg dat samen met de steeds meer gefragmenteerde kennis die we hebben van steeds oudere culturen en er vormt zich een beeld.
Altijd leuk.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:07 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Naast je pedigree moet je soms even slikken en weer doorgaan
Als je een muurbloempje bent kom je er gewoon niet je moet tot het narcistische toe extravert zijn. Een stille denker gaat er gewoon niet geraken.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Altijd leuk.
EQ lijkt mij niet erg boeiend qua skill om te hebben als je op heel hoog bedrijfsniveau zit. Dan ben je waarschijnlijk wat meer bezig met getalletjes etc dan met praten met je medemens.
Ah naja, dan wordt het niks voor mij, ik ben wel intelligent en snap ook wel wat je moet zeggen om ergens te komen, maar extravert zou ik mezelf niet noemen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:11 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Als je een muurbloempje bent kom je er gewoon niet je moet tot het narcistische toe extravert zijn. Een stille denker gaat er gewoon niet geraken.
Je bent enkel een Jood als je moeder een Jood is. Anders niet, je kan dan wel een jood worden, als in het geloof volgen, maar je wordt nooit een Jood.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij dat joden ook gewoon de achternaam van de pa overnemen...
Ja kost veel tijd ja maar zie het als topsport kom je bij de top dan is het een jaar of 10 knallen en afzien maar dan ben je wel binnen!quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah naja, dan wordt het niks voor mij, ik ben wel intelligent en snap ook wel wat je moet zeggen om ergens te komen, maar extravert zou ik mezelf niet noemen.
Kost ook veel tijd man CEO, pff![]()
Ik weet hoe dat werkt, maar ehm, die moederlijke lijn kun je mitochondriaal volgen, maar niet via stambomen. Dat is het punt een beetje... Die bloedlijnen zijn niet zo makkelijk te volgen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je bent enkel een Jood als je moeder een Jood is. Anders niet, je kan dan wel een jood worden, als in het geloof volgen, maar je wordt nooit een Jood.
Dat gaat echt over de moederlijn.
Bij de germanen en kelten zag je ook dat overerving over de moederlijn ging (alhoewel dat later veranderde onder invloed van andere culturen). De naam en het land gingen over de vrouwelijke lijn. En dat waren gewoontes die zover we kunnen zien een ruime 8000 jaar oud waren waabij in die 8000 jaar steeds meer op de mannelijke lijn overging tot er niets meer over was van die oude gewoontes.
Begrijp wat ik schrijf trouwens niet verkeerd, ik zeg nergens dat vrouwen enkelzijdig de baas waren in die heel vroegere tijd. Ik zeg dat beide geslachten leiding gaven. Dat het idee dat vrouwen niet leiden van "nature" onzin is.
Wat heeft dat met leiding geven te maken? Het is vooral heel handig in een tijd waar DNA-testen nog niet bestonden.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je bent enkel een Jood als je moeder een Jood is. Anders niet, je kan dan wel een jood worden, als in het geloof volgen, maar je wordt nooit een Jood.
Dat gaat echt over de moederlijn.
Bij de germanen en kelten zag je ook dat overerving over de moederlijn ging (alhoewel dat later veranderde onder invloed van andere culturen). De naam en het land gingen over de vrouwelijke lijn. En dat waren gewoontes die zover we kunnen zien een ruime 8000 jaar oud waren waabij in die 8000 jaar steeds meer op de mannelijke lijn overging tot er niets meer over was van die oude gewoontes.
Begrijp wat ik schrijf trouwens niet verkeerd, ik zeg nergens dat vrouwen enkelzijdig de baas waren in die heel vroegere tijd. Ik zeg dat beide geslachten leiding gaven. Dat het idee dat vrouwen niet leiden van "nature" onzin is.
Anders lees je de reacties gewoon even terug.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat heeft dat met leiding geven te maken?
http://dekritischenood.nl(...)teit-in-nederland-2/quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat is dan de reden van een kortpittig kapsel?
Ik heb het over de geldingsdrang om een hoge functie te bekleden, niet over de geldingsdrang die mannen hebben om de competitie aan te gaan. Als vrouwen dat niet willen, waarom zou je het forceren. Jij kan wel meer vrouwen aan de top willen, maar als de meeste vrouwen nou gewoon lekker 24 uur willen werken en voor de kinderen willen zorgen, dan is dat toch ook prima.quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:52 schreef Bart2002 het volgende:
Die (onterechte, misplaatste) geldingsdrang maakt een hoop kapot. Meer vrouwen die iets te zeggen hebben, dat hebben we nodig.
Juweeltje weer, hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
http://dekritischenood.nl(...)teit-in-nederland-2/
Ik wel.quote:Op donderdag 29 juni 2017 14:15 schreef Jopie78 het volgende:
niet over de geldingsdrang die mannen hebben om de competitie aan te gaan
Wat een gelul...quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Best wel ja. Heb dat artikel vanaf het begin gevolgd en ging direct viral op Facebook met tienduizenden shares en duizenden comments van mensen die er hard om gelachen hebben en er toch een kern van waarheid in vonden zitten en het deelden. Man/vrouw verhouding 50/50.quote:
Richard Pryorquote:Op donderdag 29 juni 2017 22:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Best wel ja. Heb dat artikel vanaf het begin gevolgd en ging direct viral op Facebook met tienduizenden shares en duizenden comments van mensen die er hard om gelachen hebben en er toch een kern van waarheid in vonden zitten en het deelden. Man/vrouw verhouding 50/50.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vraag me af wat jij dan wel grappig vindt. Donald Duck?
Oh, maar dat weerhoudt me er niet van om een oordeel te hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2017 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
Gast, hou je beledigingen voor je.
Je kent me helemaal niet.
80%.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef matigeuser het volgende:
Zonder de OP te lezen, maar kent iemand een vrouwelijke 'leider' of persoon met macht (managers, president, teamleiders, etc) die niet knettergek zijn?
Het zijn altijd vrouwen met kort haar die zo laag mogelijk praten en zich gedragen als mannen, maar dit komt onecht over en irriteert verschrikkelijk. Verder zijn ze vrijwel altijd kinderloos of hebben ze een slaaf van een beta-man en zien ze er totaal ongelukkig uit.
Heeft iemand ooit, serieus, in het echte leven een vrouwelijke baas / manager / teamleider / etc. gehad die gewoon vrouwelijk en knap was? Die zich gewoon vrouwelijk gedroeg?
Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien. Altijd type Hillary Clinton / Angela Merkel, etc. Knettergek en het lijkt wel alsof ze continu een pose opzetten.
Diep van binnen zouden ze niets liever willen dan door een grote, knappe man á la George Clooney hard worden aangepakt om vervolgens te schuilen in zijn grote armen terwijl hij haar haren kust. Maar ze weigeren dit toe te geven en gaan al schoorvoetend en poserend door het leven.
Ik heb vanzelfsprekend een hekel aan dit soort types en verleen dan ook geen enkele autoriteit aan hun rol.
En dat is pas triest.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, maar dat weerhoudt me er niet van om een oordeel te hebben.
Mwoh, aan de hand van jouw uitspraken, heb ik een aardig beeld kunnen vormen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:23 schreef Harvest89 het volgende:
En dat is pas triest.
Over mensen oordelen die je niet kent.
Je weet helemaal niets jongen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mwoh, aan de hand van jouw uitspraken, heb ik een aardig beeld kunnen vormen.
Maak jij dat jezelf wijs en dan kom je er misschien wel....of niet.quote:
Ja daar heb je wel een punt ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Jawel toch?quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Zoals eerder gezegd, niet bij alle vrouwen natuurlijk. Maar ik denk dat het voor het grootste gedeelte wel gewoon klopt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jawel toch?
Heel veel meer valt er niet over te zeggen namelijk. De zin in seks en bschikbaarheid op de datingmarkt kan je echt niet van de haarstijl aflezen. Dat is nogal een open deur intrappen, dacht dat ik dat niet zo uit hoefde te typen.
Het is best een humoristisch stukje om te lezen, maar jij gelooft het ook nog eens echt, dat is wat het gelul maakt.
Zo, ben je nu meer tevreden met het antwoord? Wat een gelul wat meer uitgeshreven?
Goed verwoord. Zo werkt het in mijn ervaring inderdaad voor zowel mannen als vrouwen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, niet bij alle vrouwen natuurlijk. Maar ik denk dat het voor het grootste gedeelte wel gewoon klopt.
Zijn vrouwen met een kortpittig kapsel niet bijna allemaal vrouwen in een lange relatie van wie 'het allemaal niet meer zo hoeft?' Partner binnen, kinderen binnen, huisje binnen. Wat wil je nog meer?
Het 'hoeft' dus niet meer.
En wat is 'het?' De moeite doen om alles uit de kast te halen om een zo goed mogelijke partner aan de haak te slaan. Kort is lekker makkelijk, maar minder mooi dan lang haar. Dat weten die vrouwen heus wel. Een van de meest gebruikte methoden om te flirten is voor een vrouw om zich zo mooi en vrouwelijk mogelijk te maken en dus bijvoorbeeld om met haar haren te spelen of te gooien om een man te verleiden.
Het is van hetzelfde kaliber getrouwde mannen die niks meer geven om hun figuur, stoppen met sporten en zich een flinke bierbuik aanmeten. Maar zouden ze ineens onverwacht single worden en de hormoontjes doen het nog? Dan zitten ze binnen de kortste keren weer in de sportschool.
Al die vrouwen die 'beledigd' zijn door dat artikel, die durven gewoon niet eerlijk tegenover zichzelf te zijn. Maar iedereen weet, diep van binnen zij ook, dat ze er 100 keer beter uitzien met mooi, lang, verzorgd haar. Maar de kosten wegen niet meer op tegen de baten blijkbaar. En dat heeft dus alles te maken met 'zin in seks' en het wel of niet willen begeven op de datingmarkt.
Dan ga je inderdaad weg in de zin dat je ontslagen wordtquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar is 'ie weer: dat weten ze diep van binnen...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, niet bij alle vrouwen natuurlijk. Maar ik denk dat het voor het grootste gedeelte wel gewoon klopt.
Zijn vrouwen met een kortpittig kapsel niet bijna allemaal vrouwen in een lange relatie van wie 'het allemaal niet meer zo hoeft?' Partner binnen, kinderen binnen, huisje binnen. Wat wil je nog meer?
En wat is 'het?' De moeite doen om alles uit de kast te halen om een zo goed mogelijke partner aan de haak te slaan. Kort is lekker makkelijk, maar minder mooi dan lang haar. Dat weten die vrouwen heus wel. Een van de meest gebruikte methoden om te flirten is voor een vrouw om zich zo mooi en vrouwelijk mogelijk te maken en dus bijvoorbeeld om met haar haren te spelen of te gooien om een man te verleiden.
Het is van hetzelfde kaliber getrouwde mannen die niks meer geven om hun figuur, stoppen met sporten en zich een flinke bierbuik aanmeten. Maar zouden ze ineens onverwacht single worden en de hormoontjes doen het nog? Dan zitten ze binnen de kortste keren weer in de sportschool.
Al die vrouwen die 'beledigd' zijn door dat artikel, die durven gewoon niet eerlijk tegenover zichzelf te zijn. Maar iedereen weet, diep van binnen zij ook, dat ze er 100 keer beter uitzien met mooi, lang, verzorgd haar. Maar de kosten wegen niet meer op tegen de baten blijkbaar. En dat heeft dus alles te maken met 'zin in seks' en het wel of niet willen begeven op de datingmarkt.
Valt Anna ook af bij U. 😁quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat wil ik er maar mee zeggen. Alles een kwestie van smaak. Ik ben liefhebber van het jaren 60 kapsel zoals in video.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso allemaal zeer persoonlijk. Ik vind bepaalde vrouwen met korte kapsels of pixie haar woest aantrekkelijk, en zie sowieso liever broeken aan hun benen en platte schoenen aan hun voeten dan jurken en van die gruwelijke naaldhakken. Serieus, wat is er sexy aan naaldhakken... achterlijke uitvinding.
Latente homo? Zal best. Liever een pixie dame dan zo'n Barbiepop.
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Klopt. Maar men haalde een artikel aan waarvan ik vind dat dat totale nonsens is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ging het hier niet over leiding geven en managementstijlen?
Ik ben al lang weg voordat ze kan zeggen dat ik ontslagen ben.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:57 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dan ga je inderdaad weg in de zin dat je ontslagen wordt
Ook als je een betere functie toegewezen krijgt of meer loon?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben al lang weg voordat ze kan zeggen dat ik ontslagen ben.
ik ken er zat.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef matigeuser het volgende:
Dat krijg ik toch niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook als je een betere functie toegewezen krijgt of meer loon?
Pak je dan ook je spullen?
Daar issie uiteraard inderdaad weer. Geen tegenargumenten, geen verhaal. Alleen maar kritiek.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar is 'ie weer: dat weten ze diep van binnen...
Nee, dat hoop je.
Tegenargumenten zijn er ook niet meer als je zegt "diep van binnen weten ze dat...". Dat valt namelijk op geen enkele manier te falsificieren of te beargumenteren. En ja, het kan dat vrouwen met een kort pittige kapsel vooral praktisch denken. Lijkt me alleen vergaand om daaruit ook te concluderen dat ze geen seks meer willen, maar hey, ieder z'n ding.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Daar issie uiteraard inderdaad weer. Geen tegenargumenten, geen verhaal. Alleen maar kritiek.
Jij denkt niet dat de meeste vrouwen die een kortpittig kapsel hebben niet weten dat lang haar mooier was? Kom toch op, die vrouwen kijken toch ook TV, lezen ook blaadjes en horen toch ook wel al de kritiek op kort haar?
Ze geven er gewoon niks om. Dat is het. En dat is een teken dat je niet meer haastig op zoek bent naar seksuele partners. Als jij andere verklaringen hebt voor wanneer mensen stoppen met 'het spel' anders dan 'het hoeft niet meer', dan hoor ik ze heel erg graag.
Gaf al een tegenargument. Ik vind vrouwen met korte kapsels woest aantrekkelijk, en zie ze liever in broeken en op platte schoen dan rokken en naaldhakken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Daar issie uiteraard inderdaad weer. Geen tegenargumenten, geen verhaal. Alleen maar kritiek.
Jij denkt niet dat de meeste vrouwen die een kortpittig kapsel hebben niet weten dat lang haar mooier was? Kom toch op, die vrouwen kijken toch ook TV, lezen ook blaadjes en horen toch ook wel al de kritiek op kort haar?
Ze geven er gewoon niks om. Dat is het. En dat is een teken dat je niet meer haastig op zoek bent naar seksuele partners. Als jij andere verklaringen hebt voor wanneer mensen stoppen met 'het spel' anders dan 'het hoeft niet meer', dan hoor ik ze heel erg graag.
Hebben ze mij niks gevraagdquote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:53 schreef BlaZ het volgende:
Hier dan:
"In accordance with this hypothesis, we found that only long and medium-length hair had a significant positive effect on ratings of women’s attractiveness"
https://link.springer.com/article/10.1007/s12110-004-1008-6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |