SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegd
Van 9 naar 11pm.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kwalificatie van Austin gaat dus naar 1 uur NL tijd?
quote:Op maandag 19 juni 2017 23:51 schreef sasquatsch het volgende:
En dan zou er nog een Chinees F1 team in aantocht zijn.
Er is al aan diverse medewerkers van F1 teams gevraagd of ze voor een nieuw team zouden willen werken. Dit is door Christian Horner bevestigd. Geruchten zijn dat dit Chinese investeerders zijn die de overblijfselen van Manor gekocht hebben.
Gezien de procedures van de FIA komt 2018 te vroeg dus zou dit voor 2019 zijn, al kun je je afvragen waarom een nieuw team nog voor 2021 wil instappen onder de huidige voorwaarden (en verdeling van prijzengeld). Vanaf 2021 gaat er waarschijnlijk veel veranderen aan de structuur van de F1.
[..]
twitter:simondolan twitterde op woensdag 21-06-2017 om 20:43:21 Can't say too much at the moment but...... https://t.co/mgt7ymWmCR reageer retweet
twitter:thebuxtonblog twitterde op woensdag 21-06-2017 om 15:09:53 Interesting timing given Todt's comments regarding new teams, and news over at Sauber... perhaps a touch too early… https://t.co/YnGyBg6ZrK reageer retweet
ah, ik dacht dat er 4 uur later stond. Dat is al minder ergquote:
De tijd tussen FP3 en Kwali gaat van 2 naar 4 uurquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
ah, ik dacht dat er 4 uur later stond. Dat is al minder erg
Vervroeg dat concert dan dat raakt een stuk minder mensenquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kwalificatie van Austin gaat dus naar 1 uur NL tijd?
Voor Justin Timberlake Hoe typisch Amerikaans, nog even en we krijgen een concert tijdens de race zoals bij de Indy500
Ho-Pin Tung gaat bij dat team aan de slag in de F1?quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:22 schreef zoem het volgende:
[..]twitter:simondolan twitterde op woensdag 21-06-2017 om 20:43:21 Can't say too much at the moment but...... https://t.co/mgt7ymWmCR reageer retweettwitter:thebuxtonblog twitterde op woensdag 21-06-2017 om 15:09:53 Interesting timing given Todt's comments regarding new teams, and news over at Sauber... perhaps a touch too early… https://t.co/YnGyBg6ZrK reageer retweet
omdat ze relatief klein zijnquote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
in 2009 had Dave Richards een intentie om een heel F1 team neer te zetten met AMR. Dan zou enkel de motor toch ook een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:21 schreef Asschen_sukar het volgende:
En omdat ze toch ook niet hun eigen motoren bouwen voor de LMP1 ?
Aston Martin wilde vorig jaar nog Force India overkopen maar zagen er vanaf. Daarna zijn ze een deal aangegaan met Red Bull waarbij ze reclame op de wagen kregen en Newey een auto voor ze mocht ontwerpen. Goede exposure voor weinig centen, betere deal dan een motor bouwen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
Een gerebadgede Mercedes motor zou kunnen (omdat Merc aandeelhouder is van A-M) maar denk niet dat ze RB zo'n motor willen geven.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
zo goed gaat het niet met ze financieel gezienquote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
in 2009 had Dave Richards een intentie om een heel F1 team neer te zetten met AMR. Dan zou enkel de motor toch ook een mogelijkheid kunnen zijn.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 23-06-2017 om 12:51:41 ICYMI Frederic Vasseur is now favourite to be announced as the new boss of @SauberF1Team: https://t.co/UVkaZyWDUp reageer retweet
Veel te duur. Bovendien is het voor Aston Martin veel beter om te racen met GT wagens vanuit marketing perspectief. Daarom hebben ze ook een contract om nog 5 jaar in GTE te rijden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull.
Dat gerucht was niet waar.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:26 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Aston Martin wilde vorig jaar nog Force India overkopen maar zagen er vanaf.
Uhm jawel? Dat er gesprekken gaande waren is gewoon bevestigdquote:
Er waren gesprekken over een partnerschap zoals AM dat nu met Red Bull heeft. Overname was nooit sprake van.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Uhm jawel? Dat er gesprekken gaande waren is gewoon bevestigd
Een rebrand naar Aston Martin, de partnerschap met Red Bull is toch wel heel wat anders.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er waren gesprekken over een partnerschap zoals AM dat nu met Red Bull heeft. Overname was nooit sprake van.
Vanuit marketing perspectief is er niets beter dan F1. Zoveel exposure krijg in geen enkele andere raceklasse. Maar dan moet je het wel kunnen en willen betalen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel te duur. Bovendien is het voor Aston Martin veel beter om te racen met GT wagens vanuit marketing perspectief. Daarom hebben ze ook een contract om nog 5 jaar in GTE te rijden.
Ging alleen over de naamgeving, niet over overname van het team. Een soort titelsponsoring dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Een rebrand naar Aston Martin, de partnerschap met Red Bull is toch wel heel wat anders.
Het lijkt erop dat ART-baas Frederic Vasseur de beste papieren heeft om haar op te volgen.quote:
Ja hallo, zo kun je ook zeggen dat Red Bull een rebrand van Jaguar isquote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ging alleen over de naamgeving, niet over overname van het team. Een soort titelsponsoring dus.
Nee, daar zit een wezenlijk verschil tussen omdat er bij de overname van Jaguar door Red Bull daadwerkelijk van eigenaar veranderd is. Bij de deal met Aston Martin zouden de eigenaren niet veranderen, maar Aston Martin alleen betalen voor naamgeving van het team. Ze zouden geen eigenaar worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja hallo, zo kun je ook zeggen dat Red Bull een rebrand van Jaguar is
gelukkig.....quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ART-baas Frederic Vasseur de beste papieren heeft om haar op te volgen.
Colin Kolles schijnt niet geïnteresseerd te zijn in dit baantje
Ted Kravitz meldde dat gerucht ook al, Fernley leek het niet te ontkennenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Force India wil volgend jaar de naam veranderen naar Force 1, aldus Auto, Motor und Sport. Dit om een meer internationale uitstraling te krijgen.
twitter:adamcooperF1 twitterde op woensdag 28-06-2017 om 11:47:06 '@ForceIndiaF1 has kickstarted the process of changing its name to 'Force One' for 2018: https://t.co/lK2KfxAZOP reageer retweet
Well done Liberty!quote:Liberty wil presentatie nieuwe auto's groots aanpakken
Nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media smeedt plannen voor een groot evenement voor de presentatie van de nieuwe auto's voor 2018. Volgens Auto Motor und Sport is het de bedoeling dat alle teams op dezelfde dag hun wagens voor het nieuwe seizoen onthullen. Niet op het circuit van Barcelona, maar ergens in de stad zelf.
Het evenement moet aan de vooravond van de eerste test plaatsvinden en zal gratis toegankelijk zijn voor fans, die zodoende dicht in de buurt van de wagens en de coureurs kunnen komen. Het is een manier van Liberty om de Formule 1 toegankelijker voor het grote publiek te maken. De wijze waarop het nu gaat, is het mediabedrijf een doorn in het oog.
De tijd van grootschalige presentaties is allang voorbij. De teams kiezen tegenwoordig vaak voor een online presentatie, maar meestal zijn de dataverbindingen zo instabiel dat de streams de vele kijkers niet aankunnen en om de haverklap uitvallen. Als het aan Liberty Media ligt, komt daar volgend jaar verandering in. De nieuwe eigenaar van de Formule 1 wil er een grote show van maken.
Klinkt goedquote:
op zich wel alleen is het nu zo dat als bijvoorbeeld Sauber als eerste hun auto onthult ze daar veel publiciteit mee scoren, als ze het allemaal tegelijk doen gaat het alleen om de grote teamsquote:Op woensdag 28 juni 2017 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klinkt goed
Veel beter ook dan een sullig filmpje (ja, jullie, Ferrari en Red Bull) of een paar foto's online zetten ofzo.
quote:
tijd dat ze de Sky uitzending als officiële streamfeed gaan gebruiken, dan pas ga ik juichen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Sowieso alle Youtube content, openheid etc. Het heeft vooralsnog alleen maar voordelen voor de kijker opgeleverd.
poging 137..quote:Op zondag 9 juli 2017 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP doet weer een poging op de grid te komen.
https://www.motorsport.co(...)eam-stefangp-928454/
quote:Frédéric Vasseur nieuwe teambaas van Sauber
Het Sauber F1 Team heeft Frédéric Vasseur aangekondigd als nieuwe teambaas nadat Monisha Kaltenborn vlak voor de race in Baku haar functie neerlegde.
Voormalig Renault-teambaas Vasseur bleek eind juni al een goede kanshebber om Kaltenborn op te volgen. Hij werd eerder al gespot bij de Sauber-fabriek in het Zwitserse Hinwil. De Fransman gaf vorig seizoen nog leiding aan het team van Renault, maar verliet deze formatie eind vorig jaar vanwege een verschil van inzicht met Renault Sport-baas Cyril Abiteboul.
“Ik ben trots dat ik aan de slag kan gaan bij Sauber Motorsport AG en ik bedank de aandeelhouders voor de steun die ik heb ontvangen”, liet Vasseur in een mededeling weten. “Ik ben altijd onder de indruk geweest van de faciliteiten in Hinwil en door het talent en de ambitie van de medewerkers. Ik kijk ernaar uit om het team te completeren en mijn ervaring en toewijding in te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat we samen ambitieuze doelstellingen kunnen behalen. Ook kan ik niet wachten om te werken met de rijders, engineers en alle medewerkers.”
“Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de belangrijke ontwikkelingsfase waarin het team zich begeeft", voegde hij eraan toe.
Sauber verschijnt momenteel met coureurs Pascal Wehrlein en Marcus Ericsson aan de start en heeft dit seizoen tot nu toe vijf punten gescoord. Het zijn roerige tijden voor het team omdat er veel onzekerheden zijn, waaronder de motordeal met Honda.
Het lijkt er eerder op dat Sauber zelf de deal heeft afgezegd omdat ze zich niet nog een oncompetitief seizoen kunnen veroorloven. En dat de Honda deal de reden is dat Kaltenborn is weggestuurd bij Sauber.quote:
De relatie tussen vasseur en Renault lijkt me nu ook niet echt meer de beste nadat hij zo is afgeserveerd bij het teamquote:Op woensdag 12 juli 2017 11:07 schreef Fir3fly het volgende:
Sauber dus met Renault volgend jaar lijkt me.
Allicht, maar geld he.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De relatie tussen vasseur en Renault lijkt me nu ook niet echt meer de beste nadat hij zo is afgeserveerd bij het team
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt.quote:
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allicht, maar geld he.
Anders is Ferrari waarschijnlijk, Mercedes gaat terug naar McLaren.
Implausibel, maar we hebben gekkere dingen gezien in F1.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:51 schreef Niox het volgende:
Een Ferrari motor achter in de McLaren gaat nooit gebeuren. Dan is de road car divisie van McLaren per direct dood en begraven.
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:34 schreef Rossdale het volgende:
Ach als ze McLaren kunnen beleveren zodat die punten kunnen afsnoepen van Mercedes in het WK, dan zou dat nog best kunnen. Al is er te veel historie tussen de twee merken om dat ook echt van de grond te krijgen.
Ga scenario's schrijven voor horrorfilms.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt.
Ik denk dat Alonso dan zelfmoord pleegt
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoerenquote:Op woensdag 12 juli 2017 18:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.
Dan pakt McLaren geen punten meer van Mercedes afquote:Op woensdag 12 juli 2017 22:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoeren
twitter:tgruener twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:16:19 Porsche considers building F1 engine for 2021 and/or FE entry. WEC future in doubt. Decision in next 2 weeks.AMuS… https://t.co/hMq0JOPpOR reageer retweet
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:37 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)s-af-op-paul-ricard/
Well done Robert!
quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.
http://en.f1i.com/news/27(...)nault-simulator.html
quote:Formula 1 motor racing has signed a global deal with mobile app Snapchat to create exclusive content from its upcoming grand prix races.
The deal marks F1's first commercial tie-up with a major digital service that appears on mobile devices first.
The partnership will kick-off this weekend, with coverage of the British Grand Prix on Sunday via Snapchat's Our Stories format.
F1 is currently looking to develop the sport on several digital platforms.
The new arrangement will see footage from the racing season hosted on Snap's editorially-curated Our Stories platform.
It will feature compilations of videos and pictures submitted from users at F1 events and locations around the world.
'Social media strategy'
The material is intended to give a different type of coverage from that seen via more traditional broadcasters.
Material from the British Grand Prix that features on the Our Story stream will be made available to users in the UK and US.
Snap will then go on to cover other F1 races in Singapore, Japan, the US, Mexico, Brazil and Abu Dhabi.
"Our Stories allow Snapchatters at the same event to contribute their unique perspectives through video and photo Snaps to one collective Story, capturing the atmosphere and excitement," Snapchat said.
Frank Arthofer, head of digital at F1, said: "This is the first step towards expanding our social media strategy.
"We need to continue to bring new fans to the sport - by reaching out to them on social media platforms with behind the scenes, fun and engaging content. Snap's platform is one of the most popular among 'millennials,' a sector we are particularly keen on attracting, as it represents the future of our sport."
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.quote:
NEE NEE NEEquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
McLaren Porschequote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Red Bull gaat met Aston Martin motoren rijdenquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoorquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NEE NEE NEE
Gewoon geruchten, weg ermee
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.
En het is niet alsof er een McLaren met Honda motor te koop is.
Het kost 300 miljoen. Wie betaalt dat?quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)
Maar deden dat niet ondanks dat de winnaar een uur stil heeft gestaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoor
Een F1 motor 300 mln?quote:
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.htmlquote:Costs vary greatly from team to team; in 2006 teams such as Honda, Toyota, McLaren-Mercedes and Ferrari are estimated to have spent approximately $200 million on engines, Renault spent approximately $125 million and Cosworth's 2006 V8 was developed for $15 million
De huidige motoren zijn een stuk duurder dan de V8, dus 300 miljoen komt aardig in de buurt.quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een F1 motor 300 mln?
[edit]
[..]
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html
Het zou dus voor 100 mln moeten kunnen.
FTFYquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Sauber gaat definitief niet met Honda in zee.
Kan, dan rij je achteraan mee. Is het goedkoper om ze voor 20 te kopen van Mercedes of Ferrari. 300M om een kans te maken een winnende motor te bouwen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een F1 motor 300 mln?
[edit]
[..]
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html
Het zou dus voor 100 mln moeten kunnen.
twitter:bgarloff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 16:25:45 Exklusiv: Auch Porsche geht in die @FIAformulaE.https://t.co/idA47A8JOa reageer retweet
FE is al heel lang bekend.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:29 schreef Tarado het volgende:
Porsche niet in F1 wel in FEtwitter:bgarloff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 16:25:45 Exklusiv: Auch Porsche geht in die @FIAformulaE.https://t.co/idA47A8JOa reageer retweet
#nattekrant. Kijk eens naar de datumquote:
Zeg ik toch.quote:Op woensdag 6 september 2017 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
#nattekrant. Kijk eens naar de datum
quote:Mercedes' Formula 1 engine has hit a landmark achievement on the dyno at its Brixworth factory after breaking the 50 percent thermal efficiency barrier for the first time.
Kubica zou nog door Stroll om de oren gereden worden. Er zijn prima alternatieven.quote:Op zondag 24 september 2017 11:38 schreef Rossdale het volgende:
Williams heeft een 25+ rijder nodig en Massa gaat waarschijnlijk niet nog een jaar rijden. Verder is de spoeling qua vrije oudere rijders in het huidige veld best dun.
en dat mag ook een testrijder zijn, hebben ze afgelopen week zelf bevestigd. Dus Di Resta is voldoende.quote:Op zondag 24 september 2017 11:38 schreef Rossdale het volgende:
Williams heeft een 25+ rijder nodig en Massa gaat waarschijnlijk niet nog een jaar rijden. Verder is de spoeling qua vrije oudere rijders in het huidige veld best dun.
Raikkonen heeft het niet onverdienstelijk gedaan eigenlijk. In die Lotus prachtige dingen laten zien en bij Ferrari krijgt hij uiteraard geen kans (naast de behoorlijke dosis pech dit jaar).quote:Op zondag 24 september 2017 11:40 schreef Fer het volgende:
Een return van Kubica zal misschien op een 2e Raikkonen uitkomen. Toen snel en spectaculair, maar tegenwoordig een grote grap. De man is er al 6 jaar uit.
Klopt zijn return bij Lotus was goed, maar bij Ferrari is het wel steeds meer een kneus, ipv de killer van vroeger. Soms evensnel als Vettel, maar vaak ook niet. Klagen over zijn auto en domme crashes.quote:Op zondag 24 september 2017 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raikkonen heeft het niet onverdienstelijk gedaan eigenlijk. In die Lotus prachtige dingen laten zien en bij Ferrari krijgt hij uiteraard geen kans (naast de behoorlijke dosis pech dit jaar).
Bizar inderdaad. Neem liever een gok met bijvoorbeeld Nyck de Vries dan met een veteraan waarvan je niet weet of hij 1) nog snel genoeg kan zijn en 2) fysiek een heel seizoen kan meedraaien.quote:Op zondag 24 september 2017 11:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Leuk voor Kubica, maar dit gaat gewoon niets meer worden met hem. 1 seconde per ronde te langzaam in de huidige wagens in de long runs is gewoon te veel.
En altijd maar dat terug grijpen op een "oudere" generatie. Genoeg jong volk wat staat te wachten op een kans. Maar op deze wijze zal er nauwelijks doorstroming gebeuren.....
Domme crashesquote:Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt zijn return bij Lotus was goed, maar bij Ferrari is het wel steeds meer een kneus, ipv de killer van vroeger. Soms evensnel als Vettel, maar vaak ook niet. Klagen over zijn auto en domme crashes.
1)Stroll heeft al meer ervaring dan Kubica in de huidige F1 wagens.quote:Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef Rossdale het volgende:
Ze zoeken iemand die Stroll verder kan helpen ontwikkelen. Een tweede rookie hebben ze niets aan. Een ervaren man en iemand die extra sponsoren kan aantrekken wel.
Met alle hype rondom Kubica is dit extra interessant
Stroll heeft toch nog een claussule voor een ervaren teamgenoot? Zodat deze kan adviseren met de setup enzo?quote:Op zondag 24 september 2017 11:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en dat mag ook een testrijder zijn, hebben ze afgelopen week zelf bevestigd. Dus Di Resta is voldoende.
het schijnt idd dat pa Stroll afgedwongen heeft dat Lance ten alle tijden de setup van zijn teamgenoten mag inzien. En er zou blijkbaar in staan dat geen leeftijdgenoot die sterker is dan hem zijn teamgenoot mag zijn/wordenquote:Op zondag 24 september 2017 12:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Stroll heeft toch nog een claussule voor een ervaren teamgenoot? Zodat deze kan adviseren met de setup enzo?
Waar haal je vandaan dat hij een seconde per ronde te langzaam is?quote:Op zondag 24 september 2017 11:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Leuk voor Kubica, maar dit gaat gewoon niets meer worden met hem. 1 seconde per ronde te langzaam in de huidige wagens in de long runs is gewoon te veel.
En altijd maar dat terug grijpen op een "oudere" generatie. Genoeg jong volk wat staat te wachten op een kans. Maar op deze wijze zal er nauwelijks doorstroming gebeuren.....
https://www.f1today.net/n(...)ngzaam-in-lange-runsquote:Op zondag 24 september 2017 14:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat hij een seconde per ronde te langzaam is?
Nou, maken Palmer en Errickson een goede kans.quote:Op zondag 24 september 2017 12:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het schijnt idd dat pa Stroll afgedwongen heeft dat Lance ten alle tijden de setup van zijn teamgenoten mag inzien. En er zou blijkbaar in staan dat geen leeftijdgenoot die sterker is dan hem zijn teamgenoot mag zijn/worden
Langzaam?quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:40 schreef Fer het volgende:
Mooi verhaal maar Kvyat gaat langzaam richting de uitgang.
Tijdelijk. Hij blijft onderdeel van de Red Bull familie. Sowieso overlapt Mexico met de laatste race van de Super Formula waarin Gasly nog kampioen kan worden. Daarnaast hebben ze nog geen andere coureur voor volgend jaar.quote:
Sainzquote:Op dinsdag 26 september 2017 17:18 schreef Rossdale het volgende:
Kvyat geeft twee races zijn plekje af, maar volgend jaar rijd hij gewoon hoor. Wie moet er anders naast Gasly gaan rijden?
In het geval je het gemist hebt; die rijdt volgend seizoen bij Renault.quote:
Dacht dat dat nog niet rond was, dus heb kennelijk wel wat gemist ja.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:11 schreef franklop het volgende:
[..]
In het geval je het gemist hebt; die rijdt volgend seizoen bij Renault.
Tenzij ze een konijn uit de hoge hoed gaan toveren doordat Honda iemand op het oog heeft die voldoende punten verzameld heeft.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tijdelijk. Hij blijft onderdeel van de Red Bull familie. Sowieso overlapt Mexico met de laatste race van de Super Formula waarin Gasly nog kampioen kan worden. Daarnaast hebben ze nog geen andere coureur voor volgend jaar.
Ze willen toch Matsushita klaarstomen voor volgend jaar dmv vrijdagtests en juniortests?quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij ze een konijn uit de hoge hoed gaan toveren doordat Honda iemand op het oog heeft die voldoende punten verzameld heeft.
Die gaat dit jaar nog niet aan zijn punten voor de superlicentie komenquote:Op dinsdag 26 september 2017 20:50 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ze willen toch Matsushita klaarstomen voor volgend jaar dmv vrijdagtests en juniortests?
Je weet wel dat McLaren met Renault gaat rijden en Toro Rosso met Honda?quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:29 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dacht dat dat nog niet rond was, dus heb kennelijk wel wat gemist ja.
https://www.nu.nl/formule(...)kopenhagen-2020.htmlquote:'Formule 1 zeer positief over Grand Prix in centrum Kopenhagen vanaf 2020'
De plannen van Kopenhagen om een Grand Prix in het centrum van de stad te organiseren worden steeds concreter. De Deense hoofdstad zou vanaf 2020 gastheer moeten worden van een race in de koningsklasse van de autosport.
"We hebben enkele zeer positieve bijeenkomsten gehad met het management van de Formule 1", zegt Helge Sander, een voormalig Deens minister die betrokken is bij het project om de Formule 1 naar zijn land te halen.
"Ik heb het gevoel dat de organisatie dolgraag een Grand Prix in Kopenhagen zou hebben."
Huidig minister van industrie Brian Mikkelsen zegt tegen Autosport: "We hebben onze plannen de laatste tijd besproken met privé-investeerders en praten nu openlijk over het project. Het ziet er meer en meer realistisch uit. De Formule 1 kan Kopenhagen enorme publiciteit bezorgen."
Voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen is betrokken geweest bij het ontwerp van het circuit door de stad. De baan voert onder meer langs het parlementsgebouw Christianshavn en over twee bruggen in het centrum.
De 4,5 kilometer lange baan wordt volgens Magnussen "een van de meest spectaculaire van de Formule 1."
Bijzonder. Kopenhagen profileert zich normaal gesproken als dé fietshoofdstad van de wereld, komen ze met dit plan...quote:Op donderdag 28 september 2017 11:24 schreef Wombcat het volgende:
Deense GP in 2020?
[..]
https://www.nu.nl/formule(...)kopenhagen-2020.html
Hebben ze geen opkomend talentje ofzo?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:41 schreef sasquatsch het volgende:
En nu maar hopen voor de Denen dat Magnussen in 2020 nog in de F1 rijdt!
Dat komt omdat de regels voor normale circuits niet gelden voor stratencircuits. Dat is om te voorkomen dat de kalender vol komt te staan met mickey mouse baantjes waar inhalen onmogelijk is. Een stratencircuit is per definitie spectaculairder omdat er weinig tot geen uitloopmogelijkheden zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:57 schreef daNpy het volgende:
Nieuwe circuits hebben een miljoen (veiligheids) eisen, maar een circuit midden in een stad is geen probleem...
Niet in de F2, F3 of GP3, dus niet iemand die snel de F1 in kan. In de F4 wel, maar dan moeten ze de ladder snel doorlopen, dus volgend jaar F3 en het jaar erop F2 en dan F1 om überhaupt kans te maken op een F1 stoeltje.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hebben ze geen opkomend talentje ofzo?
En weinig inhaal mogelijkheden.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat komt omdat de regels voor normale circuits niet gelden voor stratencircuits. Dat is om te voorkomen dat de kalender vol komt te staan met mickey mouse baantjes waar inhalen onmogelijk is. Een stratencircuit is per definitie spectaculairder omdat er weinig tot geen uitloopmogelijkheden zijn.
Be that as it may, ik zie liever coureurs tegen elkaar racen, dan 12 uitvallers vanwege botsingen en debris op de baan. Van mij mogen ze stratencircuits zoals Baku, Singapore en Monaco dumpen.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:00 schreef TagForce het volgende:
Een stratencircuit is per definitie spectaculairder omdat er weinig tot geen uitloopmogelijkheden zijn.
Monaco mag wel blijven van mij...quote:Op donderdag 28 september 2017 16:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Be that as it may, ik zie liever coureurs tegen elkaar racen, dan 12 uitvallers vanwege botsingen en debris op de baan. Van mij mogen ze stratencircuits zoals Baku, Singapore en Monaco dumpen.
quote:Robert Kubica and Paul di Resta will each test Williams’ own 2014 car next month in order to assess which of them could take Felipe Massa’s place in the 2018 race team.
Recent plans to test Kubica at Suzuka in a 2014 car that is specifically run for Lance Stroll were aborted when the Strolls did not agree to allow the car to be used for testing another driver. This test was to have taken place between the Singapore and Malaysian Grands Prix but its cancellation left the team having to organise a test with its own car. It seemed to place a further obstacle in the way of Kubica’s comeback attempt. But this test has now been planned for mid-October at Silverstone in preparation for Kubica to familiarise himself with the car before a more serious test at the Hungaroring a few days later.
The Pole will test the car in the first of a two-day test at the Hungarian circuit and his place will be taken on the second day by the team’s current third driver di Resta. This will give the team the opportunity not only of assessing first-hand Kubica’s readiness to return but also a direct performance comparison with the known quantity of di Resta who filled in impressively for an unwell Massa at the same circuit earlier in the season.
Both drivers are on the F1 comeback trail, of course, albeit under very different circumstances. Both are in their early 30s and fully capable of providing the sort of performance step Williams is looking for in the driver department. Although Massa is still an option for the team and he remains hopeful of continuing into his fourth year there, it would be a surprise if there is not a line-up change alongside Stroll for next year.
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:13 schreef Niox het volgende:
Morgen is Palmer's laatste race voor Renault: https://www.instagram.com/p/BZ8cQ9WF1gm/?taken-by=jolyon_palmer
Sainz eerder die kant op en Kvyat en Gasly maken het seizoen af bij Toro Rosso?
I think so!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly?
Mazzelkont, die Kvyat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly?
Gasly niet de Super Formula final rijden tijdens Austin?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly?
Krijg net het pushbericht van NuSport dat dit het idd wordtquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly?
daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef opreis het volgende:
Wat een geschuif met coureurs dit jaar. Maar zal hem niet missen. En sainz zal wel wat smoesjes hebben als hij niet meteen met hulk mee kan komen
https://www.renaultsport.(...)-change.html?lang=frquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Krijg net het pushbericht van NuSport dat dit het idd wordt
Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef opreis het volgende:
Wat een geschuif met coureurs dit jaar. Maar zal hem niet missen. En sainz zal wel wat smoesjes hebben als hij niet meteen met hulk mee kan komen
Sommige winnen bij hun debuut.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten.
Maar die hebben een heel traject ter voorbereiding doorlopen. Sainz heeft nog nooit een Renault van binnen gezien.quote:
in de simulator komt hij heel verquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar die hebben een heel traject ter voorbereiding doorlopen. Sainz heeft nog nooit een Renault van binnen gezien.
Hij kent de motor welquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar die hebben een heel traject ter voorbereiding doorlopen. Sainz heeft nog nooit een Renault van binnen gezien.
Ja, dat ie niet zinkt als een baksteen. Verwachten dat ie wel even Palmer gaat overtreffen is gewoon niet realistisch.quote:
Ik denk dat je HUL bedoelt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat ie niet zinkt als een baksteen. Verwachten dat ie wel even Palmer gaat overtreffen is gewoon niet realistisch.
Zn groot verschil zal het niet zijn. Hij rijdt al 3 jaar F1, en bijna een jaar met dit soort autos. De stap die bv gasly moet maken is groter. Ook di resta moest uit het niets. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Als hij echt goed is laat hij zich niet op meer dan 2 a 3 tienden rijdenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten.
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon. Als ze dat nog steeds aanhouden krijg je of iets in de haven of niks.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 08:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
Yes please https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/
Is op te lossen met tijdelijke bruggenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon.
Dat lijkt me wel beter.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:49 schreef Tarado het volgende:
op zich wel leuk maar had liever een wat permanentere keuze gehad, een circuit dus.
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel beter.
Misschien een nieuwe baan, zou voor een prima bedrag aan te leggen moeten zijn.
Kies een design: https://www.reddit.com/r/RaceTrackDesigns/ (sommige zijn wel heel netjes gemaakt).
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijtquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijt
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan.
Pitgebouw kan a la Baku wel elke keer opgebouwd worden.
Dat kan op elk (oud) vliegveld plus dat soort terreinen zijn bekend met tien duizenden bezoekers (luchtmacht dagen) plus hebben (gok ik) geluidsdagen.
Tijdelijk ombouwen bedoel ik he. Gewoon zoals een stratencircuit met een beetje de uitstraling van een Silverstone uiteindelijk maar dan tijdelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:06 schreef Karstman het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder.
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 08:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
Yes please https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/
Gewoon een kwestie van de ontsteking vervroegen en hopen dat de motor niet opblaastquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/
Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
En idd niet weer een straatracequote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden.
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:54 schreef SnowOokami het volgende:
Denk dat ze beter Zandvoort kunnen updaten en een bak geld in de infrastructuur kunnen steken dan een straten circuit organiseren.
Het circuit zelf mag ook wel op de schop.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Dat zei ik volgens mij...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden.
Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel.
Yes, you did. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt niet gaat gebeuren. En niet vanwege het circuit zelf.quote:
Ik zou het bij betrouwbaarheid houden. Je hoeft niet alle races te winnen om WK te worden, maar je moet ze wel finishen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/
Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg.
Ook wordt de Strategy Group en F1 Commissie afgeschaft en wordt de regelgeving overgelaten aan de technische commissie van Ross Brawn, die zelf kan experimenteren met windtunnelmodellen e.d.quote:Die Stunde der Wahrheit wird am 31. Oktober eingeläutet. Dann präsentieren FIA und FOM den Teams das neue Motorenreglement. Es wird billiger, simpler, lauter und auch für einen privaten Motorenhersteller darstellbar. Kein V12 wie in sich Red Bull wünscht, aber auch keine Weltraumtechnik, wie es Mercedes, Renault und Porsche gerne hätten. Man darf von einem V6-Turbo mit zwei Elektromaschinen ausgehen.
Viele Standardteile sollen den Aggregaten ihre Komplexität rauben und die Entwicklungskosten einbremsen. Die Kombination aus MGU-K und MGU-H soll helfen, die 1.000 PS-Grenze zu knacken. Zusammen mit einer aerodynamischen Abrüstung soll das am Ende wieder Autos geben, die schwierig zu fahren sind.
Tenslotte wordt op 7 november een budget cap concept gepresenteerd.quote:Das aktuelle System der Entscheidungsfindung wird abgeschafft. Es wird keine Strategiegruppe oder Formel 1-Kommission mehr geben. Der Debattierclub der Königsklasse hat in den vergangenen Jahren nur Stillstand produziert. Die Macher der Formel 1 wollen sich die Freiheit herausnehmen, auf Fehler zu reagieren. Viele Theorien sind erst in der Praxis zerbrochen.
FIA und FOM wollen auch bei der Technik schnell auf Missstände oder Fehlentwicklungen reagieren können. Ross Brawn hat ein Team von Ingenieuren um sich herum aufgebaut, das mit eigenen Windkanalmodellen zukünftige Regeländerungen in Bezug auf Rundenzeiten oder die Sensibilität der Aerodynamik im Verkehr erforschen kann. Das ist eine völlig neue Dimension. So macht sich Liberty Media von der Expertise der Teams unabhängig. Und die flüsterten den Regelmachern in der Vergangenheit immer das ein, was ihnen nutzte, was aber nicht unbedingt gut für den Sport war.
quote:Damit kann das Reglement für die Autos schon ab 2019 vorbereitet werden. Bis dann soll auch die Budgetdeckelung stehen. Das Grundgerüst der neuen Chancengleichheit wird im Rahmen der nächsten Strategiegruppen-Sitzung am 7. November vorgestellt. Die Kosten sollen schrittweise gesenkt werden, so dass sich die großen Teams langsam gesundschrumpfen können.
In der Anfangsphase könnte jedem Team mindestens ein Aufpasser an die Seite gestellt werden, der in das Tagesgeschäft eingebunden ist. So wird es schwieriger, Ausgaben zu verstecken oder zu tarnen. Die schwierigste Aufgabe einer Kostenkontrolle ist es, das Vertrauen der Teams zu gewinnen. Sie müssen das Gefühl haben, dass die Überwachung lückenlos ist.
quote:Williams has confirmed that Robert Kubica has completed a "successful" day of testing at Silverstone on Wednesday, as part of the outfit's evaluation of the Pole for a 2018 Formula 1 race seat.
Kubica has been exploring the possibility of making a return to Formula 1, six years after he sustained serious arm injuries in a rally crash.
Kubica completed two private sessions in a 2012-spec Renault before the manufacturer afforded him a day's worth of running in the R.S.17 at the post-race test in Hungary.
Renault conceded that it did not get all the answers it required and acted to sign Carlos Sainz Jr. on loan from Red Bull, when the Spaniard became available as part of the engine switches.
Kubica's attentions subsequently turned to Williams, which confirmed to GPUpdate.net last month that it was evaluating him as a potential option for 2018.
Williams revealed that it planned to run Kubica and reserve Paul di Resta as it assesses its options for the vacant 2018 seat alongside Lance Stroll, who is set to stay on, with Felipe Massa's future unclear.
Kubica sampled Williams' 2014-spec car on Wednesday at the home of the British Grand Prix, in cool and cloudy conditions, though Williams did not divulge details on lap times or the amassed mileage.
"Robert has completed a successful day with the team today at Silverstone, driving an FW36," Williams confirmed to GPUpdate.net.
"We will not be releasing any further information at this time, however."
Nico Rosberg, who recently joined Kubica's management stable, commented last weekend that there were "no doubts" over his condition.
Rosberg added that the outing with Williams would be more focused on assessing whether Kubica is a "good fit" for the team.
Je kunt pas echt bewijzen dat je de beste bent als iedereen hetzelfde budget heeft. Als Mercedes bang is dat ze dan niet de concurrentie aankunnen, zouden ze kunnen overwegen om uit te stappen. Honda en Renault kunnen eigenlijk alleen maar winst halen uit de nieuwe situatie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
Dan stappen Mercedes, Renault en Honda dus uit?
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:46 schreef Fer het volgende:
Klinkt als een voortzetting van de huidige configuratie, maar dan met een standaard mgu-k and standaard turbocharger+mgu-h
Zolang ze de fuel limiter aanhouden kunnen de huidige fabrikanten hun kennis mbt de verbranding en ERS strategieen nog steeds gebruiken.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten...
Niet per se. Hangt af van de implementatie.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 20:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Overigens staat een MGU-H recht tegenover lawaai maken.
Klinkt als een goed alternatief inddquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 07:47 schreef Fer het volgende:
Een optie die nog besproken is ipv de huidige turbo/mgu-h, is een losse twin turbo, met gewone units en een losse gu-h, zoals Porsche in de LMP1 heeft. Het is slechts een turbine en generator, die naast de turbo’s energie uit de uitlaat kan terugwinnen.
Dan zou je dus krijgen een V6 + Twin Turbo die de fabrikant zelf moet ontwikkelen.
FIA standard ERS, bestaande uit een ES, MGU-K en GU-H.
In principe kun je hiermee de diverse goals halen, meer lawaai voor de fans, lagere ontwikkelingskosten zodat nieuwe fabrikanten instappen en nog steeds volledig hybride om de bestaande fabrikanten tevreden te stellen.
Onverwachts? Honda is weg, dus geheel in de lijn der verwachtingquote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Kon zijn dat ie naar de Indycar ging toch?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef Rossdale het volgende:
Ik dacht dat de sarcasme in mijn post wel overduidelijk was
long term, dus meer dan 1 jaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Rossdale het volgende:
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is.
Staat niet dat het in de F1 isquote:Op donderdag 19 oktober 2017 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
long term, dus meer dan 1 jaar.
quote:Verstappen verlengt contract bij Red Bull tot 2020
Max Verstappen heeft zijn contract bij Red Bull Racing verlengd tot 2020. Zijn contract liep aan het einde van dit raceseizoen af.
Later meer.
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:43 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)l-tot-2020~a4315095/
[..]
Nee inderdaad. Maar wel goed nieuws.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af.
Liberty -> Ziggo -> Internet aanbiederquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/
Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken).
Ziggy heeft nog de rechten voor iig 2018. Maar ja Liberty GLobal is voor de helft eigenaar van VodafoneZiggo en dus Ziggo Sport. Voor NL staat er meer op het spel dan alleen de verkoop van de TV-(live)rechten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/
Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken).
quote:Fernando Alonso will return to take part in another iconic American race in 2018 when he drives for United Autosports in the Rolex 24 at Daytona, RACER can confirm.
Less than a year after his impressive Indy 500 outing in a McLaren-backed Andretti entry, Alonso will make his sportscar debut as United Autosports returns to Daytona for the first time since 2011. The Spaniard – who recently signed a McLaren contract extension – will share a car with fellow McLaren driver Lando Norris in Zak Brown's team.
Alonso's first run in the car will take place in Europe in the week ahead of the Abu Dhabi Grand Prix, following on from a seperate test for European F3 champion Norris at Paul Ricard on November 7.
While Daytona does not clash with any of the F1 schedule – the Roar Before the 24 test is being held on January 5-7 ahead of the Rolex 24 on January 27-28 – Alonso sees the race as an opportunity to develop his endurance racing skills ahead of a potential Le Mans attempt in future as he goes in search of the Triple Crown.
"As I said many times, the Triple Crown is the main thing," Alonso said in Austin. "I know that the Indy 500 was a nice thing and I felt very competitive, but it was a big challenge that I took from zero, with no testing and no similar racing experience before the Indy 500 at any other oval, it was a big challenge.
"I was competitive and it felt good but if I want to prepare for Le Mans maybe there are other possibilities to prepare Le Mans a little bit better [than I did for] the Indy 500."
At present Alonso does not have a deal to race at Le Mans, but RACER understands McLaren would allow him to take part in the 2018 event should Toyota approach the double world champion.
Paul di Resta will also drive for United Autosports at Daytona and is set to lead the sister car to spread out the F1 experience across both entries. Alonso and Norris will be joined by Phil Hanson, while di Resta is to share a car with Will Owen. The rest of the line-up has yet to be finalized following the end of the ELMS season – where the team finished second in LMP2 and won the LMP3 championship – but RACER understands Jenson Button turned down one of the United Autosports seats and remains undecided over whether to race at Daytona.
Williams feeds race to the bottom kwa rijderssalaris denk ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:05 schreef zoem het volgende:
Williams confirms Kvyat in running for 2018 F1 seat
Dus toch nog een mogelijkheid dat ie weer ontslagen gaat worden. 4e overwinning Max confirmed!quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:05 schreef zoem het volgende:
Williams confirms Kvyat in running for 2018 F1 seat
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 17:35:26 Next years F1 cars will feature 360° cameras. They will be mounted on the chassis - right in front of the Halo. Man… https://t.co/LpDKZDcIms reageer retweet
Als ik naar het formaat van het startnummer kijk is dit een oude foto...quote:Op vrijdag 24 november 2017 18:31 schreef sasquatsch het volgende:
Vanaf volgend jaar een 360 camera op de F1 wagens[ afbeelding ]twitter:tgruener twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 17:35:26 Next years F1 cars will feature 360° cameras. They will be mounted on the chassis - right in front of the Halo. Man… https://t.co/LpDKZDcIms reageer retweet
bwoah itsthesameforeverybodyquote:Op vrijdag 24 november 2017 18:56 schreef flipsen het volgende:
Dus ieder vleugeltje of ribbeltje wordt compleet uitgedokterd door de aerodynamica boys en dan pleuren ze zo´n camara er gewoon bovenop
Dat is wel apart: ik lees eerst bwoah en dan hoor ik gewoon Kimi de rest van de zin uitspreken in mijn hoofdquote:
Dus?quote:Op vrijdag 24 november 2017 19:44 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Als ik naar het formaat van het startnummer kijk is dit een oude foto...
Dus....kan het meerdere dingen zijn:quote:
Ik ga voor punt 3quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:04 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Dus....kan het meerdere dingen zijn:
- een oud project
- een HOAX / Photoshop
- een oude neus
- gewoon weer de plank misslaan door ondergetekende
Waarschijnlijk denkt 99% van de forumbezoekers het laatste...
Waarschijnlijk al eerder getest.quote:
Meen je niet ditquote:Op vrijdag 24 november 2017 18:31 schreef sasquatsch het volgende:
Vanaf volgend jaar een 360 camera op de F1 wagens[ afbeelding ]twitter:tgruener twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 17:35:26 Next years F1 cars will feature 360° cameras. They will be mounted on the chassis - right in front of the Halo. Man… https://t.co/LpDKZDcIms reageer retweet
Ze hoeven godsamme alleen maar een F1-versie van een IndyCar in de regelgeving op te nemen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meen je niet dit
Goed, eens kijken of er nog een raceklasse bestaat met wel normale auto's. Ga ik daar eens naartoe.
Sauber F1 wordt dus volgend jaar Alfa Romeo Sauber F1 met het AR-logo en Ferrari power units.quote:We are delighted to announce that we have reached a multi-year technical and commercial partnership agreement with Alfa Romeo. The Italian car manufacturer, which is part of Fiat Chrysler Automobiles (FCA), will be joining the Sauber F1 Team as Title Sponsor from 2018 onwards. By doing so, Alfa Romeo is returning to Formula One after more than 30 years of absence from the sport.
Alfa Romeo roodquote:Op woensdag 29 november 2017 11:02 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Sauber F1 wordt dus volgend jaar Alfa Romeo Sauber F1 met het AR-logo en Ferrari power units.
Benieuwd of de auto blauw blijft volgend jaar.
Meer geld voor het team, rijden ze misschien niet meer hopeloos achteraan. Dan mag Haas dat stokje overnemenquote:Op woensdag 29 november 2017 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
Gaap . Is er ook maar iemand onder de indruk van een Ferrari-motor met een Alfa Romeo-sticker erop?
Ik doel meer op dat 'nieuws'. Alfa Romeo terug in F1? Laat me niet lachen .quote:Op woensdag 29 november 2017 11:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Meer geld voor het team, rijden ze misschien niet meer hopeloos achteraan. Dan mag Haas dat stokje overnemen
Zelfde als Aston Martin met Red Bull Racing. Alleen de naam, verder niet.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik doel meer op dat 'nieuws'. Alfa Romeo terug in F1? Laat me niet lachen .
Klopt, het is een goedkoop trucje. Iedereen herinnert zich ineens weer de jaren 90, toen ook het halve veld rond reed in motoren waar een of andere maffe naam op gestickerd werd. Cynisch gebeuren dit.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfde als Aston Martin met Red Bull Racing. Alleen de naam, verder niet.
helaas zal het tot 2021 zo blijven maar voor Sauber is dit sowieso een verbeteringquote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfde als Aston Martin met Red Bull Racing. Alleen de naam, verder niet.
Ach, het levert Sauber geld en Alfa Romeo naamsbekendheid op. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, het is een goedkoop trucje. Iedereen herinnert zich ineens weer de jaren 90, toen ook het halve veld rond reed in motoren waar een of andere maffe naam op gestickerd werd. Cynisch gebeuren dit.
Nope, waarschijnlijk Leclerc en Giovinazziquote:
Giovinazzi kan beter rally gaan rijdenquote:Op woensdag 29 november 2017 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nope, waarschijnlijk Leclerc en Giovinazzi
Onzin. Net zo goed, zo niet beter dan bijvoorbeeld Gaslyquote:Op woensdag 29 november 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Giovinazzi kan beter rally gaan rijden
Onzin, fantastische rijder. Beetje onstuinig nog, maar dat komt wel goed. Ik vind hem beter dan Gasly en hoopte ook dat hij in 2016 de GP2 titel zou pakken.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Giovinazzi kan beter rally gaan rijden
dat dus. Zegt juist hondskloten.....quote:Op woensdag 29 november 2017 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
Gaap . Is er ook maar iemand onder de indruk van een Ferrari-motor met een Alfa Romeo-sticker erop?
veel belangrijker nog, een stuk mooiere bekers, want godmilhaar wat was dat toch een lelijk kutding.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:55 schreef zoem het volgende:
Santander verruilt Ferrari en F1 voor Champions League
Dat wordt een stuk minder rode reclameborden volgend jaar.
Gelukkig heet het nu Sauber F1 team en niet Sauber (F1) Engineeringquote:Op woensdag 29 november 2017 11:39 schreef Wuwwa het volgende:
Haas krijgt nu derdehands Ferrari meuk,
ARS tweede team. Nu nog wachten op het Leclerc, Giovinazzi duo.
quote:Op woensdag 29 november 2017 15:41 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Gelukkig heet het nu Sauber F1 team en niet Sauber (F1) Engineering
Nog steeds eigenaar. Alfa Romeo is niet meer dan een sponsor met misschien wat uitwisseling van technologie zoals ook bij Red Bull Racing en Aston Martin het geval is.quote:
Leclerc heeft nog geen race in de f1 gereden en jij zet hem al na 1 jaar in een van de meest begeerde zitjes uit de F1quote:Op woensdag 29 november 2017 20:34 schreef 4-elements het volgende:
Maar wat te doen met Ericsson? Zou Ferrari hem als testcoureur nemen, om op die manier Longbow tevreden te houden? En dat als Leclerc in 2019 Kimi gaat vervangen, Ericsson weer terug naar Sauber/Alfa Romeo kan?
Afgezien dat mijn theorie dus niet blijkt te kloppen (helaas Ericsson in de Sauber en niet Gio): Leclerc is een van de grootste talenten van dit moment en in 2019 komt er naar alle waarschijnlijkheid een stoeltje vrij bij Ferrari. En Leclerc is Ferrari junior. Alleen Ferrari is nogal conservatief qua coureurskeuze, dus ik weet niet of ze dit al na 1 jaar bij Sauber zouden aandurven.quote:Op woensdag 29 november 2017 23:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Leclerc heeft nog geen race in de f1 gereden en jij zet hem al na 1 jaar in een van de meest begeerde zitjes uit de F1
De laatste keer dat Ferrari een coureur na (ruim) 1 jaar F1 inlijfde was Jean Alesi in 1991.quote:Op maandag 4 december 2017 21:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afgezien dat mijn theorie dus niet blijkt te kloppen (helaas Ericsson in de Sauber en niet Gio): Leclerc is een van de grootste talenten van dit moment en in 2019 komt er naar alle waarschijnlijkheid een stoeltje vrij bij Ferrari. En Leclerc is Ferrari junior. Alleen Ferrari is nogal conservatief qua coureurskeuze, dus ik weet niet of ze dit al na 1 jaar bij Sauber zouden aandurven.
Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wachtquote:Op maandag 4 december 2017 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De laatste keer dat Ferrari een coureur na (ruim) 1 jaar F1 inlijfde was Jean Alesi in 1991.
maar wel een geweldige coureur Ferrari was in die tijd ook niet al te best natuurlijkquote:Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wacht
'Technologie' betekent in dit geval een paar stickers op de auto.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds eigenaar. Alfa Romeo is niet meer dan een sponsor met misschien wat uitwisseling van technologie zoals ook bij Red Bull Racing en Aston Martin het geval is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | March 25 Melbourne Australia April 8 Sakhir Bahrain April 15 Shanghai China April 29 Baku Azerbaijan May 13 Barcelona Spain May 27 Monaco Monaco June 10 Montreal Canada June 24 Le Castellet France July 1 Spielberg Austria July 8 Silverstone Great Britain July 22 Hockenheim Germany July 29 Budapest Hungary August 26 Spa-Francorchamps Belgium September 2 Monza Italy September 16 Singapore Singapore September 30 Sochi Russia October 7 Suzuka Japan October 21 Austin* USA October 28 Mexico City Mexico November 11 Sao Paolo Brazil November 25 Yas Marina Abu Dhabi *subject to ASM approval |
quote:The FIA World Motor Sport Council has changed how Formula One’s controversial power unit grid penalties will be imposed during the 2018 F1 season.
As of next year the maximum number of places a driver will be moved back on the grid is 15. If a driver incurs a greater number of penalty places than this they will be sent to the back of the starting grid.
In practice the change is unlikely to make a significant difference. As power unit penalties are applied in increments of five grid places the smallest grid penalty a driver can receive which is larger than 15 places is 20 grid spots, which is already the total number of places on the entire grid. However it will change how the grid is formed when multiple drivers incur more than 15 penalty places.
“If a driver incurs a penalty exceeding 15 grid places he will be required to start the race from the back of the starting grid,” confirmed the FIA in a statement. “If more than one driver receives such a penalty they will be arranged at the back of the grid in the order in which the offences were committed.”
Other changes to the sporting and technical regulations for 2018 were also agreed. Changes are being made to the procedure for starting or resuming a race behind the Safety Car. This rule was introduced this year but has not yet been used in F1.
Alterations are also being made to the F1 timetable “to increase flexibility”. Revisions to testing were announced restricting the testing of older cars to FIA Grade 1 and 1T-classified circuits and limiting demonstration events to no more than 50 kilometres.
Technical changes to the cars for 2018 will now include more detailed specifications for oil and restrictions on using oil as fuel. A new minimum weight for batteries will be brought in and revisions to the positions of onboard cameras and wing mirrors due to the introduction of Halo.
Dan krijg je dus dat de kwalificatie voor sommige dus helemaal geen zin meer heeft. Als je dan weer zn race als Monza(?) hebt waarbij de helft van het veld van motor wisselt dan heb je kans dat Q1 gewoon kan worden overgeslagenquote:Op woensdag 6 december 2017 23:18 schreef Niox het volgende:
Ik blijf het vreemd en onterecht vinden dat als er meerdere coureurs achteraan moeten starten door grip penalties dat de volgorde dan bepaald wordt op basis van het moment waarop ze die straf pakken en niet op basis van de kwalificatiepositie.
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
dan heb je de laatste paar jaren dus gemistquote:Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.
Er zijn mooiere banen dan Interlagos. Ik zou het gewoon laten rouleren zoals de Champions League.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.
Brazilie mag inderdaad wat doen aan de security rondom Interlagos. Vind het te schandalig voor woorden dat Liberty/FIA geen boetes hebben opgelegd aan Brazilie. Maar het schijnt ook dat Brazilie van de Braziliaanse F1 GP af wil en daarom allerlei criminelen zowat de vrije hand heeft gegeven. Als dat waar is, is dat zum kotsen.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je de laatste paar jaren dus gemist [ afbeelding ]
En je mag blij zijn als je na dit contract Interlagos überhaupt nog op de kalender staat na alle miserie aan overvallen van dit jaar, wat ook al niet de eerste keer was daar....
quote:Op donderdag 7 december 2017 05:41 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Vanwege WK voetbal neem ik aan...
quote:Sinds vorig jaar vindt de Grand Prix van Rusland plaats in het voorjaar. De eerste twee edities van de race op het Sochi Autodrom vonden plaats in het najaar en als het aan de organisatie ligt wordt de race vanaf 2018 weer in het najaar verreden.
Hoewel de FIA en de FOM de positie van een race op de kalender bepaalt is het voor circuits altijd mogelijk een verzoek tot verplaatsing aan te vragen. In het voorjaar begint het toeristische seizoen in Sochi en mogelijk is dat de reden voor de verplaatsing. In het najaar is het bovendien vaak warmer in de stad aan de Zwarte Zee en zijn er meer toeristen. In combinatie met de Grand Prix kan dat voor een goede economische impuls voor het gebied zorgen.
twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 15:37:55 2018 Car Launch: Mark it in your diary folks, Ferrari are said to be revealing their 2018 challenger on February 22... https://t.co/HtL903sGAI reageer retweet
twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 16:23:33 Date now confirmed as official.And I even beat Motorsport/Autosport to the story too.Sometimes being an indepen... https://t.co/5gxr3r3d0b reageer retweet
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw postquote:Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
Bedankt, daar ben ik zelf ook nog niet zo lang geleden achter gekomen.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw post
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Net zoals Vergne dus, na gedumpt te worden door RBR nog een jaartje cashen bij Ferrariquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo'squote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Jep, dat is het wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo's
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zienquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jep, dat is het wel zo'n beetje.
Nouja via deze route kon zelfs Guttierez een stoeltje bij Haas bemachtigen, dus wie weet of Kvyat op deze manier nog terug kan komen. Ik verwacht het niet eigenlijk
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordtquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
o jaquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
Leclerc is reserverijder voor Ferrari en Giovinazzi voor Sauber. Dus als Kimi een griepje krijgt zien we een hele caroussel op gang komenquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
Plus dat Max dan de race daarna wintquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat Max dan de race daarna wint
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Dat stond toch al min of meer vast?quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....
quote:Starten met vier wagens naast elkaar? F1-bazen willen experimenteren met startgrid
De bazen van de Formule 1 willen andere mogelijkheden bekijken om de wagens op te stellen op de startgrid, zo vertelt voormalig technisch directeur bij Williams Pat Symonds.
Tegenwoordig maakt Symonds deel uit van een groep specialisten die sportief directeur van de F1 Ross Brawn moeten bijstaan in de toekomstvisie van de sport. De Brit vertelt dat de virtuele wereld van de esports zich uitstekend zouden lenen om zulke experimenten te doen en af te wegen of ze al dan niet uitvoerbaar zijn. Zo wil hij debacles vermijden zoals de verandering van het kwalificatieformat in 2016 dat na een raceweekend al terug werd afgevoerd.
“We zijn enthousiast om in een virtuele omgeving een paar nieuwe reglementen te testen,” aldus Symonds. “Dan hebben we statistieken om te bestuderen en het geeft ons de kans om iets te simuleren wat anders niet op een simpele manier kan.”
“Ik zal even een voorbeeld geven waar we al een tijdje over nadenken. Sinds een aantal jaren is de startgrid een formatie waarbij de ene wagen schuin achter de andere staat. Een van de problemen is dat we de snelste wagen vooraan zetten en de tragere er achter maar er waren tijden dat dat niet zo was.”
“Er was een tijd dat er twee auto’s zij aan zij vertrokken en we hebben zelfs een foto in ons kantoor in Londen hangen van een race in Monza waar er vier wagens op de eerste rij staan. Wat zou er gebeuren als we dat terug zouden doen? Dat zijn dingen die moeilijk te simuleren zijn.”
“Nu hebben we de mogelijkheid om naar een esportsgroep te gaan, de grid veranderen en hen zo twintig races te laten rijden. Dat hoeven ook geen races van driehonderd kilometer te zijn, het zijn enkel de eerste drie ronden die ons interesseren. Is de eerste ronde spannender of krijgen we een grote crash in de eerste bocht?”
“Door dit te doen en het in een statistiek te gieten kunnen we zulke dingen beter begrijpen. We hebben tastbare bewijzen om ons op te baseren, ik kan niet genoeg herhalen hoe belangrijk dat is,” besluit de Brit.
Dat gaat wel passen in Monaco jaquote:
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari.
presentatiedata:
22 februari Ferrari
23 februari McLaren
25 februari Toro Rosso
Ik zag het net langskomen op Twitterquote:Op donderdag 18 januari 2018 11:32 schreef Niox het volgende:
[..]
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.
quote:Force India and Sauber have withdrawn their complaint to the European Union about anti-competitive practices in Formula One.
“We have decided to withdraw the complaint we lodged with the European Commission in 2015 on the subject of anti-competitive practices in the sport of Formula 1,” said the teams in a statement on Thursday.
“We have been greatly encouraged by the dialogue that has been introduced following the appointment of Chase Carey as Executive Chairman and CEO of the Formula 1 commercial rights holder and his new management team. Their approach has brought a new culture of transparency to the sport and illustrates willingness to debate fundamental issues such as the distribution of the prize fund monies, cost control and engine regulations.
“We are encouraged and reassured by the even-handed and fair negotiating approach taken by the new management of Formula 1 to all the teams and their issues. While the concerns leading to the compliant were fully justified, we believe this new approach provides the necessary degree of assurance that our concerns will be looked at objectively, and we prefer to resolve the issues facing the sport through dialogue rather than a legal dispute.
“We want to support this transformational process in Formula 1 and thus have resolved to withdraw our complaint with immediate effect.”
According to sources a settlement has been discussed between the parties.
The complaint was lodged in September 2015. At the time Force India said it was “questioning the governance of Formula One and showing that the system of dividing revenues and determining how Formula One’s rules are set is both unfair and unlawful.”
quote:"Reglementswijzigingen moeten F1 spectaculairder maken"
Een groep rond Ross Brawn die de toekomstige F1 zal vormgeven, zal zich vooral bezighouden met reglementswijzigingen op het vlak van aerodynamica, motoren en de ophanging van de bolides. Op die manier hopen ze het spektakel in de sport te verhogen.
Eén van de dingen die de nieuwe eigenaar van de F1, Liberty Media, gedaan heeft, was Ross Brawn als sportief directeur aanstellen. De Brit bouwde een team rond zich dat het toekomstbeeld van de sport zal bepalen.
Voormalig technisch directeur van Williams, Pat Symonds, maakt deel uit van dat bewuste team. Hij zegt dat er hard gewerkt wordt om de bolides er zo spectaculair mogelijk te laten uitzien, maar ook om het spektakel op de baan te verhogen.
“Als we de technische reglementen van de F1 bekijken, zien we dat er eenentwintig secties zijn”, aldus Symonds op de ‘MIA Entertainment and Energy-Efficient Motorsport Conference’. “Wanneer we die bekijken, zien we dat er een aantal zijn die niets bijdragen aan het spektakel. Daarom hebben we beslist om ons op technisch vlak op drie gebieden toe te spitsen.”
“Dat zou aerodynamica kunnen zijn. Het is interessant voor veel mensen en niemand zou erin slagen om regels te maken zodat het geen onderscheidende factor is. Dan kunnen we maar beter maken dat het een van de dingen wordt die ertoe doen.”
“Hetzelfde geldt voor de motoren, die zijn belangrijk voor de fabrikanten en de fans vinden ze interessant. Dan kunnen we er beter voor zorgen dat er een verschil in prestatie is. Ten slotte hebben we dan nog de ophanging, ik doel dan eigenlijk op bandenslijtage en hoe de teams daarmee omgaan. Dat zijn de drie technische dingen die tot een verschil moeten kunnen leiden.”
Symonds wil ook het belang van het budgetplafond niet minimaliseren. Het is belangrijk dat het speelveld groter wordt, dat er meer teams in de voorste gelederen meevechten.
“De kosten maken het voor de kleinere teams moeilijk om met de leiders mee te vechten”, aldus de Brit. “De F1 moet weer onvoorspelbaar worden. De slechtste periodes in de F1 van de laatste tientallen jaren waren die wanneer het resultaat voorspelbaar was, we hebben dat nu ook een beetje gezien met de dominantie van Mercedes.”
“We willen spektakel zien, want het oog wil ook wat, en we willen ook zien dat de rijder daar een duidelijke rol in heeft. We moeten de problemen van het livepubliek en het publiek thuis achter het scherm apart bekijken, want zij hebben elk andere noden. We moeten meer gaan denken in een raceweek en ons niet alleen beperken tot de race op zondag”, besluit Symonds.
Tja, uhhh...quote:In TV terms, a number of changes are being contemplated. These were presented to broadcasters as unconfirmed plans at a meeting this week.
Among the ideas were:
• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
• races to start at 10-past the hour rather than on it
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Wat een onzin is dat.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Veel te Amerikaans.. vdie soundtracks en highlights.. kom op zeg...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Conclusie: Dump alles behalve dat laatste. Ik was al bang dat een stel Amerikanen er een Amerikaanse bende van gingen maken, en dat lijkt nog te gaan gebeuren ookquote:• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
Voor Amerika
• races to start at 10-past the hour rather than on it
Waar slaat dat in godsnaam op?
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
Als je alles een uur later gaat doen...
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
Dat klonk vorig jaar nep, dat is het ook, opdonderen en gewoon echt geluid fixen.
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
Murica...
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
Murica............ grootste onzin van allemaal
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
Wat hierboven staat
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |