Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wachtquote:Op maandag 4 december 2017 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De laatste keer dat Ferrari een coureur na (ruim) 1 jaar F1 inlijfde was Jean Alesi in 1991.
maar wel een geweldige coureur Ferrari was in die tijd ook niet al te best natuurlijkquote:Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wacht
'Technologie' betekent in dit geval een paar stickers op de auto.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds eigenaar. Alfa Romeo is niet meer dan een sponsor met misschien wat uitwisseling van technologie zoals ook bij Red Bull Racing en Aston Martin het geval is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | March 25 Melbourne Australia April 8 Sakhir Bahrain April 15 Shanghai China April 29 Baku Azerbaijan May 13 Barcelona Spain May 27 Monaco Monaco June 10 Montreal Canada June 24 Le Castellet France July 1 Spielberg Austria July 8 Silverstone Great Britain July 22 Hockenheim Germany July 29 Budapest Hungary August 26 Spa-Francorchamps Belgium September 2 Monza Italy September 16 Singapore Singapore September 30 Sochi Russia October 7 Suzuka Japan October 21 Austin* USA October 28 Mexico City Mexico November 11 Sao Paolo Brazil November 25 Yas Marina Abu Dhabi *subject to ASM approval |
quote:The FIA World Motor Sport Council has changed how Formula One’s controversial power unit grid penalties will be imposed during the 2018 F1 season.
As of next year the maximum number of places a driver will be moved back on the grid is 15. If a driver incurs a greater number of penalty places than this they will be sent to the back of the starting grid.
In practice the change is unlikely to make a significant difference. As power unit penalties are applied in increments of five grid places the smallest grid penalty a driver can receive which is larger than 15 places is 20 grid spots, which is already the total number of places on the entire grid. However it will change how the grid is formed when multiple drivers incur more than 15 penalty places.
“If a driver incurs a penalty exceeding 15 grid places he will be required to start the race from the back of the starting grid,” confirmed the FIA in a statement. “If more than one driver receives such a penalty they will be arranged at the back of the grid in the order in which the offences were committed.”
Other changes to the sporting and technical regulations for 2018 were also agreed. Changes are being made to the procedure for starting or resuming a race behind the Safety Car. This rule was introduced this year but has not yet been used in F1.
Alterations are also being made to the F1 timetable “to increase flexibility”. Revisions to testing were announced restricting the testing of older cars to FIA Grade 1 and 1T-classified circuits and limiting demonstration events to no more than 50 kilometres.
Technical changes to the cars for 2018 will now include more detailed specifications for oil and restrictions on using oil as fuel. A new minimum weight for batteries will be brought in and revisions to the positions of onboard cameras and wing mirrors due to the introduction of Halo.
Dan krijg je dus dat de kwalificatie voor sommige dus helemaal geen zin meer heeft. Als je dan weer zn race als Monza(?) hebt waarbij de helft van het veld van motor wisselt dan heb je kans dat Q1 gewoon kan worden overgeslagenquote:Op woensdag 6 december 2017 23:18 schreef Niox het volgende:
Ik blijf het vreemd en onterecht vinden dat als er meerdere coureurs achteraan moeten starten door grip penalties dat de volgorde dan bepaald wordt op basis van het moment waarop ze die straf pakken en niet op basis van de kwalificatiepositie.
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
dan heb je de laatste paar jaren dus gemistquote:Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.
Er zijn mooiere banen dan Interlagos. Ik zou het gewoon laten rouleren zoals de Champions League.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak.
Brazilie mag inderdaad wat doen aan de security rondom Interlagos. Vind het te schandalig voor woorden dat Liberty/FIA geen boetes hebben opgelegd aan Brazilie. Maar het schijnt ook dat Brazilie van de Braziliaanse F1 GP af wil en daarom allerlei criminelen zowat de vrije hand heeft gegeven. Als dat waar is, is dat zum kotsen.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je de laatste paar jaren dus gemist [ afbeelding ]
En je mag blij zijn als je na dit contract Interlagos überhaupt nog op de kalender staat na alle miserie aan overvallen van dit jaar, wat ook al niet de eerste keer was daar....
quote:Op donderdag 7 december 2017 05:41 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Vanwege WK voetbal neem ik aan...
quote:Sinds vorig jaar vindt de Grand Prix van Rusland plaats in het voorjaar. De eerste twee edities van de race op het Sochi Autodrom vonden plaats in het najaar en als het aan de organisatie ligt wordt de race vanaf 2018 weer in het najaar verreden.
Hoewel de FIA en de FOM de positie van een race op de kalender bepaalt is het voor circuits altijd mogelijk een verzoek tot verplaatsing aan te vragen. In het voorjaar begint het toeristische seizoen in Sochi en mogelijk is dat de reden voor de verplaatsing. In het najaar is het bovendien vaak warmer in de stad aan de Zwarte Zee en zijn er meer toeristen. In combinatie met de Grand Prix kan dat voor een goede economische impuls voor het gebied zorgen.
twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 15:37:55 2018 Car Launch: Mark it in your diary folks, Ferrari are said to be revealing their 2018 challenger on February 22... https://t.co/HtL903sGAI reageer retweet
twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 16:23:33 Date now confirmed as official.And I even beat Motorsport/Autosport to the story too.Sometimes being an indepen... https://t.co/5gxr3r3d0b reageer retweet
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw postquote:Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
Bedankt, daar ben ik zelf ook nog niet zo lang geleden achter gekomen.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw post
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Net zoals Vergne dus, na gedumpt te worden door RBR nog een jaartje cashen bij Ferrariquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo'squote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Jep, dat is het wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo's
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zienquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jep, dat is het wel zo'n beetje.
Nouja via deze route kon zelfs Guttierez een stoeltje bij Haas bemachtigen, dus wie weet of Kvyat op deze manier nog terug kan komen. Ik verwacht het niet eigenlijk
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordtquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
o jaquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
Leclerc is reserverijder voor Ferrari en Giovinazzi voor Sauber. Dus als Kimi een griepje krijgt zien we een hele caroussel op gang komenquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
Plus dat Max dan de race daarna wintquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat Max dan de race daarna wint
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Dat stond toch al min of meer vast?quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....
quote:Starten met vier wagens naast elkaar? F1-bazen willen experimenteren met startgrid
De bazen van de Formule 1 willen andere mogelijkheden bekijken om de wagens op te stellen op de startgrid, zo vertelt voormalig technisch directeur bij Williams Pat Symonds.
Tegenwoordig maakt Symonds deel uit van een groep specialisten die sportief directeur van de F1 Ross Brawn moeten bijstaan in de toekomstvisie van de sport. De Brit vertelt dat de virtuele wereld van de esports zich uitstekend zouden lenen om zulke experimenten te doen en af te wegen of ze al dan niet uitvoerbaar zijn. Zo wil hij debacles vermijden zoals de verandering van het kwalificatieformat in 2016 dat na een raceweekend al terug werd afgevoerd.
“We zijn enthousiast om in een virtuele omgeving een paar nieuwe reglementen te testen,” aldus Symonds. “Dan hebben we statistieken om te bestuderen en het geeft ons de kans om iets te simuleren wat anders niet op een simpele manier kan.”
“Ik zal even een voorbeeld geven waar we al een tijdje over nadenken. Sinds een aantal jaren is de startgrid een formatie waarbij de ene wagen schuin achter de andere staat. Een van de problemen is dat we de snelste wagen vooraan zetten en de tragere er achter maar er waren tijden dat dat niet zo was.”
“Er was een tijd dat er twee auto’s zij aan zij vertrokken en we hebben zelfs een foto in ons kantoor in Londen hangen van een race in Monza waar er vier wagens op de eerste rij staan. Wat zou er gebeuren als we dat terug zouden doen? Dat zijn dingen die moeilijk te simuleren zijn.”
“Nu hebben we de mogelijkheid om naar een esportsgroep te gaan, de grid veranderen en hen zo twintig races te laten rijden. Dat hoeven ook geen races van driehonderd kilometer te zijn, het zijn enkel de eerste drie ronden die ons interesseren. Is de eerste ronde spannender of krijgen we een grote crash in de eerste bocht?”
“Door dit te doen en het in een statistiek te gieten kunnen we zulke dingen beter begrijpen. We hebben tastbare bewijzen om ons op te baseren, ik kan niet genoeg herhalen hoe belangrijk dat is,” besluit de Brit.
Dat gaat wel passen in Monaco jaquote:
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari.
presentatiedata:
22 februari Ferrari
23 februari McLaren
25 februari Toro Rosso
Ik zag het net langskomen op Twitterquote:Op donderdag 18 januari 2018 11:32 schreef Niox het volgende:
[..]
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.
quote:Force India and Sauber have withdrawn their complaint to the European Union about anti-competitive practices in Formula One.
“We have decided to withdraw the complaint we lodged with the European Commission in 2015 on the subject of anti-competitive practices in the sport of Formula 1,” said the teams in a statement on Thursday.
“We have been greatly encouraged by the dialogue that has been introduced following the appointment of Chase Carey as Executive Chairman and CEO of the Formula 1 commercial rights holder and his new management team. Their approach has brought a new culture of transparency to the sport and illustrates willingness to debate fundamental issues such as the distribution of the prize fund monies, cost control and engine regulations.
“We are encouraged and reassured by the even-handed and fair negotiating approach taken by the new management of Formula 1 to all the teams and their issues. While the concerns leading to the compliant were fully justified, we believe this new approach provides the necessary degree of assurance that our concerns will be looked at objectively, and we prefer to resolve the issues facing the sport through dialogue rather than a legal dispute.
“We want to support this transformational process in Formula 1 and thus have resolved to withdraw our complaint with immediate effect.”
According to sources a settlement has been discussed between the parties.
The complaint was lodged in September 2015. At the time Force India said it was “questioning the governance of Formula One and showing that the system of dividing revenues and determining how Formula One’s rules are set is both unfair and unlawful.”
quote:"Reglementswijzigingen moeten F1 spectaculairder maken"
Een groep rond Ross Brawn die de toekomstige F1 zal vormgeven, zal zich vooral bezighouden met reglementswijzigingen op het vlak van aerodynamica, motoren en de ophanging van de bolides. Op die manier hopen ze het spektakel in de sport te verhogen.
Eén van de dingen die de nieuwe eigenaar van de F1, Liberty Media, gedaan heeft, was Ross Brawn als sportief directeur aanstellen. De Brit bouwde een team rond zich dat het toekomstbeeld van de sport zal bepalen.
Voormalig technisch directeur van Williams, Pat Symonds, maakt deel uit van dat bewuste team. Hij zegt dat er hard gewerkt wordt om de bolides er zo spectaculair mogelijk te laten uitzien, maar ook om het spektakel op de baan te verhogen.
“Als we de technische reglementen van de F1 bekijken, zien we dat er eenentwintig secties zijn”, aldus Symonds op de ‘MIA Entertainment and Energy-Efficient Motorsport Conference’. “Wanneer we die bekijken, zien we dat er een aantal zijn die niets bijdragen aan het spektakel. Daarom hebben we beslist om ons op technisch vlak op drie gebieden toe te spitsen.”
“Dat zou aerodynamica kunnen zijn. Het is interessant voor veel mensen en niemand zou erin slagen om regels te maken zodat het geen onderscheidende factor is. Dan kunnen we maar beter maken dat het een van de dingen wordt die ertoe doen.”
“Hetzelfde geldt voor de motoren, die zijn belangrijk voor de fabrikanten en de fans vinden ze interessant. Dan kunnen we er beter voor zorgen dat er een verschil in prestatie is. Ten slotte hebben we dan nog de ophanging, ik doel dan eigenlijk op bandenslijtage en hoe de teams daarmee omgaan. Dat zijn de drie technische dingen die tot een verschil moeten kunnen leiden.”
Symonds wil ook het belang van het budgetplafond niet minimaliseren. Het is belangrijk dat het speelveld groter wordt, dat er meer teams in de voorste gelederen meevechten.
“De kosten maken het voor de kleinere teams moeilijk om met de leiders mee te vechten”, aldus de Brit. “De F1 moet weer onvoorspelbaar worden. De slechtste periodes in de F1 van de laatste tientallen jaren waren die wanneer het resultaat voorspelbaar was, we hebben dat nu ook een beetje gezien met de dominantie van Mercedes.”
“We willen spektakel zien, want het oog wil ook wat, en we willen ook zien dat de rijder daar een duidelijke rol in heeft. We moeten de problemen van het livepubliek en het publiek thuis achter het scherm apart bekijken, want zij hebben elk andere noden. We moeten meer gaan denken in een raceweek en ons niet alleen beperken tot de race op zondag”, besluit Symonds.
Tja, uhhh...quote:In TV terms, a number of changes are being contemplated. These were presented to broadcasters as unconfirmed plans at a meeting this week.
Among the ideas were:
• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
• races to start at 10-past the hour rather than on it
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Wat een onzin is dat.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Veel te Amerikaans.. vdie soundtracks en highlights.. kom op zeg...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Conclusie: Dump alles behalve dat laatste. Ik was al bang dat een stel Amerikanen er een Amerikaanse bende van gingen maken, en dat lijkt nog te gaan gebeuren ookquote:• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
Voor Amerika
• races to start at 10-past the hour rather than on it
Waar slaat dat in godsnaam op?
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
Als je alles een uur later gaat doen...
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
Dat klonk vorig jaar nep, dat is het ook, opdonderen en gewoon echt geluid fixen.
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
Murica...
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
Murica............ grootste onzin van allemaal
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
Wat hierboven staat
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |