abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 23:20:10 #251
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175500076
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De laatste keer dat Ferrari een coureur na (ruim) 1 jaar F1 inlijfde was Jean Alesi in 1991.
Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wacht :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 december 2017 @ 23:25:42 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175500187
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef flipsen het volgende:

[..]

Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wacht :D
maar wel een geweldige coureur _O_ Ferrari was in die tijd ook niet al te best natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175501287
Ferrari gaat Leclerc echt niet na 1 jaar voor de leeuwen gooien. Daarvoor is de druk bij Ferrari te groot. Ook voor Max zou Ferrari nu veel te vroeg komen. Leclerc moet gewoon lekker gaan leren, goed kijken naar Ericsson, die is niet snel maar heeft wel ervaring, en over twee jaar gaan we eens evalueren: nog een jaar Alfa Romeo of toch Haas.
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:42:45 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175501513
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nog steeds eigenaar. Alfa Romeo is niet meer dan een sponsor met misschien wat uitwisseling van technologie zoals ook bij Red Bull Racing en Aston Martin het geval is.
'Technologie' betekent in dit geval een paar stickers op de auto.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175538766
DE WMSC heeft vandaag de kalender officieel bevestigd.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
March 25      Melbourne           Australia
April 8       Sakhir              Bahrain
April 15      Shanghai            China
April 29      Baku                Azerbaijan
May 13        Barcelona           Spain
May 27        Monaco              Monaco
June 10       Montreal            Canada
June 24       Le Castellet        France
July 1        Spielberg           Austria
July 8        Silverstone         Great Britain
July 22       Hockenheim          Germany
July 29       Budapest            Hungary
August 26     Spa-Francorchamps   Belgium
September 2   Monza               Italy
September 16  Singapore           Singapore
September 30  Sochi               Russia
October 7     Suzuka              Japan
October 21    Austin*             USA
October 28    Mexico City         Mexico
November 11   Sao Paolo           Brazil
November 25   Yas Marina          Abu Dhabi
*subject to ASM approval    
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 22:29:37 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175538801
Sochi in het najaar -O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175538872
Er is een kleine verandering aangebracht in de regels omtrent grid penalties. De maximum straf is nu 15 gridplaatsen. Als een coureur meer plaatsen straf krijgt moet hij achteraan starten. Als er meer coureurs meer dan 15 plaatsen straf krijgen worden ze toegepast in volgorde van voorkomen.

En er zijn nog een paar aanpassingen in de regels.
quote:
The FIA World Motor Sport Council has changed how Formula One’s controversial power unit grid penalties will be imposed during the 2018 F1 season.

As of next year the maximum number of places a driver will be moved back on the grid is 15. If a driver incurs a greater number of penalty places than this they will be sent to the back of the starting grid.

In practice the change is unlikely to make a significant difference. As power unit penalties are applied in increments of five grid places the smallest grid penalty a driver can receive which is larger than 15 places is 20 grid spots, which is already the total number of places on the entire grid. However it will change how the grid is formed when multiple drivers incur more than 15 penalty places.

“If a driver incurs a penalty exceeding 15 grid places he will be required to start the race from the back of the starting grid,” confirmed the FIA in a statement. “If more than one driver receives such a penalty they will be arranged at the back of the grid in the order in which the offences were committed.”

Other changes to the sporting and technical regulations for 2018 were also agreed. Changes are being made to the procedure for starting or resuming a race behind the Safety Car. This rule was introduced this year but has not yet been used in F1.

Alterations are also being made to the F1 timetable “to increase flexibility”. Revisions to testing were announced restricting the testing of older cars to FIA Grade 1 and 1T-classified circuits and limiting demonstration events to no more than 50 kilometres.

Technical changes to the cars for 2018 will now include more detailed specifications for oil and restrictions on using oil as fuel. A new minimum weight for batteries will be brought in and revisions to the positions of onboard cameras and wing mirrors due to the introduction of Halo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 december 2017 @ 23:18:48 #258
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_175540101
Ik blijf het vreemd en onterecht vinden dat als er meerdere coureurs achteraan moeten starten door grip penalties dat de volgorde dan bepaald wordt op basis van het moment waarop ze die straf pakken en niet op basis van de kwalificatiepositie.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_175542713
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:18 schreef Niox het volgende:
Ik blijf het vreemd en onterecht vinden dat als er meerdere coureurs achteraan moeten starten door grip penalties dat de volgorde dan bepaald wordt op basis van het moment waarop ze die straf pakken en niet op basis van de kwalificatiepositie.
Dan krijg je dus dat de kwalificatie voor sommige dus helemaal geen zin meer heeft. Als je dan weer zn race als Monza(?) hebt waarbij de helft van het veld van motor wisselt dan heb je kans dat Q1 gewoon kan worden overgeslagen
pi_175542768
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:29 schreef Nattekat het volgende:
Sochi in het najaar -O-
Vanwege WK voetbal neem ik aan...
pi_175558729
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
pi_175558897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak. :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 december 2017 @ 20:12:22 #263
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175558972
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak. :(
dan heb je de laatste paar jaren dus gemist 14.gif

En je mag blij zijn als je na dit contract Interlagos überhaupt nog op de kalender staat na alle miserie aan overvallen van dit jaar, wat ook al niet de eerste keer was daar....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175559367
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak. :(
Er zijn mooiere banen dan Interlagos. Ik zou het gewoon laten rouleren zoals de Champions League.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:12 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dan heb je de laatste paar jaren dus gemist [ afbeelding ]

En je mag blij zijn als je na dit contract Interlagos überhaupt nog op de kalender staat na alle miserie aan overvallen van dit jaar, wat ook al niet de eerste keer was daar....
Brazilie mag inderdaad wat doen aan de security rondom Interlagos. Vind het te schandalig voor woorden dat Liberty/FIA geen boetes hebben opgelegd aan Brazilie. Maar het schijnt ook dat Brazilie van de Braziliaanse F1 GP af wil en daarom allerlei criminelen zowat de vrije hand heeft gegeven. Als dat waar is, is dat zum kotsen.
pi_175559775
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 05:41 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Vanwege WK voetbal neem ik aan...
quote:
Sinds vorig jaar vindt de Grand Prix van Rusland plaats in het voorjaar. De eerste twee edities van de race op het Sochi Autodrom vonden plaats in het najaar en als het aan de organisatie ligt wordt de race vanaf 2018 weer in het najaar verreden.

Hoewel de FIA en de FOM de positie van een race op de kalender bepaalt is het voor circuits altijd mogelijk een verzoek tot verplaatsing aan te vragen. In het voorjaar begint het toeristische seizoen in Sochi en mogelijk is dat de reden voor de verplaatsing. In het najaar is het bovendien vaak warmer in de stad aan de Zwarte Zee en zijn er meer toeristen. In combinatie met de Grand Prix kan dat voor een goede economische impuls voor het gebied zorgen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175813255
De eerste presentatiedatum is bekend. Ferrari zal de nieuwe bolide op 22 februari online onthullen.
En de bron:
F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 15:37:55 2018 Car Launch: Mark it in your diary folks, Ferrari are said to be revealing their 2018 challenger on February 22... https://t.co/HtL903sGAI reageer retweet
F1PaddockPass twitterde op maandag 18-12-2017 om 16:23:33 Date now confirmed as official.And I even beat Motorsport/Autosport to the story too.Sometimes being an indepen... https://t.co/5gxr3r3d0b reageer retweet


[ Bericht 58% gewijzigd door sasquatsch op 18-12-2017 16:35:25 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 december 2017 @ 12:35:13 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175862919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi?
Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen.
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw post ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175992785
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw post ;)
Bedankt, daar ben ik zelf ook nog niet zo lang geleden achter gekomen.
pi_176411284
ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:34:24 #270
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176411547
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:
ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.
Net zoals Vergne dus, na gedumpt te worden door RBR nog een jaartje cashen bij Ferrari :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:34:47 #271
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176411556
Zal Vettel leuk vinden trouwens :')
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:38:53 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176411638
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:
ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo's
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:40:35 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176411678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo's
Jep, dat is het wel zo'n beetje.

Nouja via deze route kon zelfs Guttierez een stoeltje bij Haas bemachtigen, dus wie weet of Kvyat op deze manier nog terug kan komen. Ik verwacht het niet eigenlijk
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:45:28 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176411779
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:40 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Jep, dat is het wel zo'n beetje.

Nouja via deze route kon zelfs Guttierez een stoeltje bij Haas bemachtigen, dus wie weet of Kvyat op deze manier nog terug kan komen. Ik verwacht het niet eigenlijk
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:51:03 #275
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176411900
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:52:16 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176411925
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
o ja -O-
pi_176413579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
Leclerc is reserverijder voor Ferrari en Giovinazzi voor Sauber. Dus als Kimi een griepje krijgt zien we een hele caroussel op gang komen :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176413811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
Plus dat Max dan de race daarna wint :Y
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:37:31 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176413926
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Plus dat Max dan de race daarna wint :Y
:D
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:52:21 #280
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_176418115
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:
ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 januari 2018 @ 19:53:55 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176418159
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....
Dat stond toch al min of meer vast?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176472111
Volgens Franse media wordt Kubica de reserverijder bij Williams en gaat hij ook enkele vrije trainingen rijden.

Hebben ze in ieder geval weer een coureur die ze kunnen gebruiken voor Martini reclame.

http://en.f1i.com/news/28(...)-reserve-driver.html
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176480819
quote:
Starten met vier wagens naast elkaar? F1-bazen willen experimenteren met startgrid

De bazen van de Formule 1 willen andere mogelijkheden bekijken om de wagens op te stellen op de startgrid, zo vertelt voormalig technisch directeur bij Williams Pat Symonds.

Tegenwoordig maakt Symonds deel uit van een groep specialisten die sportief directeur van de F1 Ross Brawn moeten bijstaan in de toekomstvisie van de sport. De Brit vertelt dat de virtuele wereld van de esports zich uitstekend zouden lenen om zulke experimenten te doen en af te wegen of ze al dan niet uitvoerbaar zijn. Zo wil hij debacles vermijden zoals de verandering van het kwalificatieformat in 2016 dat na een raceweekend al terug werd afgevoerd.

“We zijn enthousiast om in een virtuele omgeving een paar nieuwe reglementen te testen,” aldus Symonds. “Dan hebben we statistieken om te bestuderen en het geeft ons de kans om iets te simuleren wat anders niet op een simpele manier kan.”

“Ik zal even een voorbeeld geven waar we al een tijdje over nadenken. Sinds een aantal jaren is de startgrid een formatie waarbij de ene wagen schuin achter de andere staat. Een van de problemen is dat we de snelste wagen vooraan zetten en de tragere er achter maar er waren tijden dat dat niet zo was.”

“Er was een tijd dat er twee auto’s zij aan zij vertrokken en we hebben zelfs een foto in ons kantoor in Londen hangen van een race in Monza waar er vier wagens op de eerste rij staan. Wat zou er gebeuren als we dat terug zouden doen? Dat zijn dingen die moeilijk te simuleren zijn.”

“Nu hebben we de mogelijkheid om naar een esportsgroep te gaan, de grid veranderen en hen zo twintig races te laten rijden. Dat hoeven ook geen races van driehonderd kilometer te zijn, het zijn enkel de eerste drie ronden die ons interesseren. Is de eerste ronde spannender of krijgen we een grote crash in de eerste bocht?”

“Door dit te doen en het in een statistiek te gieten kunnen we zulke dingen beter begrijpen. We hebben tastbare bewijzen om ons op te baseren, ik kan niet genoeg herhalen hoe belangrijk dat is,” besluit de Brit.
pi_176481084
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat gaat wel passen in Monaco ja _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:02:13 #285
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176483267
Weet je in ieder geval zeker dat je in iedere eerste ronde van een race een safetycar dan wel rode vlag hebt. Spectakel hoor :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:12:58 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176483619
Beetje overdreven headline, het eigenlijke interessante is dat ze dus simulaties gaan doen om dingen te testen. Dat lijkt me sowieso een goed idee, in ieder geval betekent dat dat men er beter over nadenkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:18:23 #287
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176539874
Sirotkin zojuist bevestigd als tweede coureur Williams :r
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176583889
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari.

presentatiedata:
22 februari Mercedes (Silverstone)
22 februari Ferrari (Fiorano)
23 februari McLaren (?)
25 februari Toro Rosso (Barcelona)

[ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 18-01-2018 12:48:03 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:32:03 #289
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_176584905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari.

presentatiedata:
22 februari Ferrari
23 februari McLaren
25 februari Toro Rosso
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_176586636
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:32 schreef Niox het volgende:

[..]

Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.
Ik zag het net langskomen op Twitter
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176734270
Force India en Sauber hebben hun klacht tegen de F1 bij de EU ingetrokken

quote:
Force India and Sauber have withdrawn their complaint to the European Union about anti-competitive practices in Formula One.

“We have decided to withdraw the complaint we lodged with the European Commission in 2015 on the subject of anti-competitive practices in the sport of Formula 1,” said the teams in a statement on Thursday.

“We have been greatly encouraged by the dialogue that has been introduced following the appointment of Chase Carey as Executive Chairman and CEO of the Formula 1 commercial rights holder and his new management team. Their approach has brought a new culture of transparency to the sport and illustrates willingness to debate fundamental issues such as the distribution of the prize fund monies, cost control and engine regulations.

“We are encouraged and reassured by the even-handed and fair negotiating approach taken by the new management of Formula 1 to all the teams and their issues. While the concerns leading to the compliant were fully justified, we believe this new approach provides the necessary degree of assurance that our concerns will be looked at objectively, and we prefer to resolve the issues facing the sport through dialogue rather than a legal dispute.

“We want to support this transformational process in Formula 1 and thus have resolved to withdraw our complaint with immediate effect.”

According to sources a settlement has been discussed between the parties.

The complaint was lodged in September 2015. At the time Force India said it was “questioning the governance of Formula One and showing that the system of dividing revenues and determining how Formula One’s rules are set is both unfair and unlawful.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176739149
quote:
"Reglementswijzigingen moeten F1 spectaculairder maken"

Een groep rond Ross Brawn die de toekomstige F1 zal vormgeven, zal zich vooral bezighouden met reglementswijzigingen op het vlak van aerodynamica, motoren en de ophanging van de bolides. Op die manier hopen ze het spektakel in de sport te verhogen.

Eén van de dingen die de nieuwe eigenaar van de F1, Liberty Media, gedaan heeft, was Ross Brawn als sportief directeur aanstellen. De Brit bouwde een team rond zich dat het toekomstbeeld van de sport zal bepalen.

Voormalig technisch directeur van Williams, Pat Symonds, maakt deel uit van dat bewuste team. Hij zegt dat er hard gewerkt wordt om de bolides er zo spectaculair mogelijk te laten uitzien, maar ook om het spektakel op de baan te verhogen.

“Als we de technische reglementen van de F1 bekijken, zien we dat er eenentwintig secties zijn”, aldus Symonds op de ‘MIA Entertainment and Energy-Efficient Motorsport Conference’. “Wanneer we die bekijken, zien we dat er een aantal zijn die niets bijdragen aan het spektakel. Daarom hebben we beslist om ons op technisch vlak op drie gebieden toe te spitsen.”

“Dat zou aerodynamica kunnen zijn. Het is interessant voor veel mensen en niemand zou erin slagen om regels te maken zodat het geen onderscheidende factor is. Dan kunnen we maar beter maken dat het een van de dingen wordt die ertoe doen.”

“Hetzelfde geldt voor de motoren, die zijn belangrijk voor de fabrikanten en de fans vinden ze interessant. Dan kunnen we er beter voor zorgen dat er een verschil in prestatie is. Ten slotte hebben we dan nog de ophanging, ik doel dan eigenlijk op bandenslijtage en hoe de teams daarmee omgaan. Dat zijn de drie technische dingen die tot een verschil moeten kunnen leiden.”

Symonds wil ook het belang van het budgetplafond niet minimaliseren. Het is belangrijk dat het speelveld groter wordt, dat er meer teams in de voorste gelederen meevechten.

“De kosten maken het voor de kleinere teams moeilijk om met de leiders mee te vechten”, aldus de Brit. “De F1 moet weer onvoorspelbaar worden. De slechtste periodes in de F1 van de laatste tientallen jaren waren die wanneer het resultaat voorspelbaar was, we hebben dat nu ook een beetje gezien met de dominantie van Mercedes.”

“We willen spektakel zien, want het oog wil ook wat, en we willen ook zien dat de rijder daar een duidelijke rol in heeft. We moeten de problemen van het livepubliek en het publiek thuis achter het scherm apart bekijken, want zij hebben elk andere noden. We moeten meer gaan denken in een raceweek en ons niet alleen beperken tot de race op zondag”, besluit Symonds.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 02:16:53 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176751871
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877

quote:
In TV terms, a number of changes are being contemplated. These were presented to broadcasters as unconfirmed plans at a meeting this week.

Among the ideas were:

• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm

• races to start at 10-past the hour rather than on it

• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight

• improved engine sound from repositioned on-board microphones

• make the cars look faster with different camera angles and static cameras

• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race

• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast

• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Tja, uhhh...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176752540
quote:
Wat een onzin is dat. :D

Beter is het een 1 april grap.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_176752581
Lijkt een beetje op dat project van de knvb genaamd ‘fan experience’. 😂😂😂
pi_176752672
quote:
Veel te Amerikaans.. vdie soundtracks en highlights.. kom op zeg... :N
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:40:59 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176752751
Introducing a world of fakery. The american way zullen we maar zeggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_176754329
Tsss, het enige leuke aan Bahrein is het twillight gedeelte. Het licht van de ondergaande zon over de woestijn is prachtig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 januari 2018 @ 10:05:50 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176754437
quote:
• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
Voor Amerika
• races to start at 10-past the hour rather than on it
Waar slaat dat in godsnaam op?
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
Als je alles een uur later gaat doen...
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
Dat klonk vorig jaar nep, dat is het ook, opdonderen en gewoon echt geluid fixen.
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
Murica...
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
Murica............ grootste onzin van allemaal
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
Wat hierboven staat
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
_O_
Conclusie: Dump alles behalve dat laatste. Ik was al bang dat een stel Amerikanen er een Amerikaanse bende van gingen maken, en dat lijkt nog te gaan gebeuren ook :r
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176762133
[quote]0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[ ]

15 februari is de presentatie van de nieuwe Williams in Londen.

Het (bevestigde) lijstje is nu dus

presentatiedata:
15 februari Williams (Londen)
20 februari Sauber (online)
22 februari Mercedes (Silverstone)
22 februari Ferrari (Fiorano)
23 februari McLaren (?)
25 februari Toro Rosso (Barcelona)

Er doen ook nog geruchten de ronde over de presentatiedata van Renault (20 februari) en Force India (25 februari) maar die zijn nog niet bevestigd.

[ Bericht 17% gewijzigd door sasquatsch op 29-01-2018 11:31:28 (Sauber) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')