Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allicht, maar geld he.
Anders is Ferrari waarschijnlijk, Mercedes gaat terug naar McLaren.
Implausibel, maar we hebben gekkere dingen gezien in F1.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:51 schreef Niox het volgende:
Een Ferrari motor achter in de McLaren gaat nooit gebeuren. Dan is de road car divisie van McLaren per direct dood en begraven.
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:34 schreef Rossdale het volgende:
Ach als ze McLaren kunnen beleveren zodat die punten kunnen afsnoepen van Mercedes in het WK, dan zou dat nog best kunnen. Al is er te veel historie tussen de twee merken om dat ook echt van de grond te krijgen.
Ga scenario's schrijven voor horrorfilms.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt.
Ik denk dat Alonso dan zelfmoord pleegt
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoerenquote:Op woensdag 12 juli 2017 18:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.
Dan pakt McLaren geen punten meer van Mercedes afquote:Op woensdag 12 juli 2017 22:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoeren
twitter:tgruener twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:16:19 Porsche considers building F1 engine for 2021 and/or FE entry. WEC future in doubt. Decision in next 2 weeks.AMuS… https://t.co/hMq0JOPpOR reageer retweet
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:37 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)s-af-op-paul-ricard/
Well done Robert!
quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.
http://en.f1i.com/news/27(...)nault-simulator.html
quote:Formula 1 motor racing has signed a global deal with mobile app Snapchat to create exclusive content from its upcoming grand prix races.
The deal marks F1's first commercial tie-up with a major digital service that appears on mobile devices first.
The partnership will kick-off this weekend, with coverage of the British Grand Prix on Sunday via Snapchat's Our Stories format.
F1 is currently looking to develop the sport on several digital platforms.
The new arrangement will see footage from the racing season hosted on Snap's editorially-curated Our Stories platform.
It will feature compilations of videos and pictures submitted from users at F1 events and locations around the world.
'Social media strategy'
The material is intended to give a different type of coverage from that seen via more traditional broadcasters.
Material from the British Grand Prix that features on the Our Story stream will be made available to users in the UK and US.
Snap will then go on to cover other F1 races in Singapore, Japan, the US, Mexico, Brazil and Abu Dhabi.
"Our Stories allow Snapchatters at the same event to contribute their unique perspectives through video and photo Snaps to one collective Story, capturing the atmosphere and excitement," Snapchat said.
Frank Arthofer, head of digital at F1, said: "This is the first step towards expanding our social media strategy.
"We need to continue to bring new fans to the sport - by reaching out to them on social media platforms with behind the scenes, fun and engaging content. Snap's platform is one of the most popular among 'millennials,' a sector we are particularly keen on attracting, as it represents the future of our sport."
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.quote:
NEE NEE NEEquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
McLaren Porschequote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Red Bull gaat met Aston Martin motoren rijdenquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoorquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NEE NEE NEE
Gewoon geruchten, weg ermee
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.
En het is niet alsof er een McLaren met Honda motor te koop is.
Het kost 300 miljoen. Wie betaalt dat?quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)
Maar deden dat niet ondanks dat de winnaar een uur stil heeft gestaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoor
Een F1 motor 300 mln?quote:
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.htmlquote:Costs vary greatly from team to team; in 2006 teams such as Honda, Toyota, McLaren-Mercedes and Ferrari are estimated to have spent approximately $200 million on engines, Renault spent approximately $125 million and Cosworth's 2006 V8 was developed for $15 million
De huidige motoren zijn een stuk duurder dan de V8, dus 300 miljoen komt aardig in de buurt.quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een F1 motor 300 mln?
[edit]
[..]
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html
Het zou dus voor 100 mln moeten kunnen.
FTFYquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Sauber gaat definitief niet met Honda in zee.
Kan, dan rij je achteraan mee. Is het goedkoper om ze voor 20 te kopen van Mercedes of Ferrari. 300M om een kans te maken een winnende motor te bouwen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een F1 motor 300 mln?
[edit]
[..]
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html
Het zou dus voor 100 mln moeten kunnen.
twitter:bgarloff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 16:25:45 Exklusiv: Auch Porsche geht in die @FIAformulaE.https://t.co/idA47A8JOa reageer retweet
FE is al heel lang bekend.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:29 schreef Tarado het volgende:
Porsche niet in F1 wel in FEtwitter:bgarloff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 16:25:45 Exklusiv: Auch Porsche geht in die @FIAformulaE.https://t.co/idA47A8JOa reageer retweet
#nattekrant. Kijk eens naar de datumquote:
Zeg ik toch.quote:Op woensdag 6 september 2017 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
#nattekrant. Kijk eens naar de datum
quote:Mercedes' Formula 1 engine has hit a landmark achievement on the dyno at its Brixworth factory after breaking the 50 percent thermal efficiency barrier for the first time.
Kubica zou nog door Stroll om de oren gereden worden. Er zijn prima alternatieven.quote:Op zondag 24 september 2017 11:38 schreef Rossdale het volgende:
Williams heeft een 25+ rijder nodig en Massa gaat waarschijnlijk niet nog een jaar rijden. Verder is de spoeling qua vrije oudere rijders in het huidige veld best dun.
en dat mag ook een testrijder zijn, hebben ze afgelopen week zelf bevestigd. Dus Di Resta is voldoende.quote:Op zondag 24 september 2017 11:38 schreef Rossdale het volgende:
Williams heeft een 25+ rijder nodig en Massa gaat waarschijnlijk niet nog een jaar rijden. Verder is de spoeling qua vrije oudere rijders in het huidige veld best dun.
Raikkonen heeft het niet onverdienstelijk gedaan eigenlijk. In die Lotus prachtige dingen laten zien en bij Ferrari krijgt hij uiteraard geen kans (naast de behoorlijke dosis pech dit jaar).quote:Op zondag 24 september 2017 11:40 schreef Fer het volgende:
Een return van Kubica zal misschien op een 2e Raikkonen uitkomen. Toen snel en spectaculair, maar tegenwoordig een grote grap. De man is er al 6 jaar uit.
Klopt zijn return bij Lotus was goed, maar bij Ferrari is het wel steeds meer een kneus, ipv de killer van vroeger. Soms evensnel als Vettel, maar vaak ook niet. Klagen over zijn auto en domme crashes.quote:Op zondag 24 september 2017 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raikkonen heeft het niet onverdienstelijk gedaan eigenlijk. In die Lotus prachtige dingen laten zien en bij Ferrari krijgt hij uiteraard geen kans (naast de behoorlijke dosis pech dit jaar).
Bizar inderdaad. Neem liever een gok met bijvoorbeeld Nyck de Vries dan met een veteraan waarvan je niet weet of hij 1) nog snel genoeg kan zijn en 2) fysiek een heel seizoen kan meedraaien.quote:Op zondag 24 september 2017 11:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Leuk voor Kubica, maar dit gaat gewoon niets meer worden met hem. 1 seconde per ronde te langzaam in de huidige wagens in de long runs is gewoon te veel.
En altijd maar dat terug grijpen op een "oudere" generatie. Genoeg jong volk wat staat te wachten op een kans. Maar op deze wijze zal er nauwelijks doorstroming gebeuren.....
Domme crashesquote:Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt zijn return bij Lotus was goed, maar bij Ferrari is het wel steeds meer een kneus, ipv de killer van vroeger. Soms evensnel als Vettel, maar vaak ook niet. Klagen over zijn auto en domme crashes.
1)Stroll heeft al meer ervaring dan Kubica in de huidige F1 wagens.quote:Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef Rossdale het volgende:
Ze zoeken iemand die Stroll verder kan helpen ontwikkelen. Een tweede rookie hebben ze niets aan. Een ervaren man en iemand die extra sponsoren kan aantrekken wel.
Met alle hype rondom Kubica is dit extra interessant
Stroll heeft toch nog een claussule voor een ervaren teamgenoot? Zodat deze kan adviseren met de setup enzo?quote:Op zondag 24 september 2017 11:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en dat mag ook een testrijder zijn, hebben ze afgelopen week zelf bevestigd. Dus Di Resta is voldoende.
het schijnt idd dat pa Stroll afgedwongen heeft dat Lance ten alle tijden de setup van zijn teamgenoten mag inzien. En er zou blijkbaar in staan dat geen leeftijdgenoot die sterker is dan hem zijn teamgenoot mag zijn/wordenquote:Op zondag 24 september 2017 12:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Stroll heeft toch nog een claussule voor een ervaren teamgenoot? Zodat deze kan adviseren met de setup enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |