abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171805401
quote:
De PvdA moet de komende jaren veranderen van een klassieke bestuurderspartij in een brede volksbeweging die naast en met de mensen opkomt voor ieders bestaanszekerheid. Dat is de belangrijkste aanbeveling die coryfee Paul Depla dinsdag zal geven aan zijn partij.
In dagblad Trouw geeft hij dinsdag alvast inzage in zijn rapport.

Het prominente partijlid en burgemeester van Breda, deed in opdracht van de PvdA onderzoek naar hoe de partij het verlies van 29 zetels bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen te boven kan komen.

De partij moet zich volgens het onderzoek "volledig focussen op de thema's werk en inkomen, zorg, milieu en de multiculturele samenleving om het geloof in de sociaaldemocratie terug te winnen".

Depla sprak voor het rapport met honderden mensen binnen en buiten de partij om te komen tot wat hij noemt "toekomstgerichte aanbevelingen".

Netflixisering
Een van de belangrijkste oorzaken van de ineenstorting van de partij noemt Depla de 'Netflixisering van de maatschappij'.

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij.

Het rapport zegt verder dat "de partij zal zichzelf snel weer een duidelijk smoelwerk zal moeten geven. De komende twee kabinetsperiodes zou de PvdA zich volledig op het thema bestaanszekerheid moeten richten. Kiezers verwachten van de PvdA dat we verder gaan dan capituleren voor maatschappelijke ontwikkelingen".

Onderzoek
NU.nl deed afgelopen tijd ook onderzoek naar de achtergronden van het verlies van de PvdA. Onder andere de manier van regeren met de VVD, de ouderwetse partijstructuur en de lijsttrekkersverkiezing speelden een rol.

Op basis van de vele gesprekken komt bovendien een beeld naar voren van een inhoudelijk diep verdeelde partij, waarvan vele twijfelen aan het voortbestaan. Zo stellen drie onlangs vertrokken Kamerleden dat de partij zichzelf de vraag moet stellen of de sociaaldemocratie nog wel nodig is.

"De vraag bij de PvdA zou moeten zijn: Moet er nog wel een sociaaldemocratie zijn? En misschien is de conclusie wel: Misschien kan de sociaaldemocratie er beter niet zijn", aldus een betrokken PvdA'er.

http://www.nu.nl/politiek(...)n-opkomt-mensen.html
Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
pi_171805463
Moet er nog wel een sociaaldemocratie zijn? En misschien is de conclusie wel: Misschien kan de sociaaldemocratie er beter niet zijn", aldus een betrokken PvdA'er.

Mijn hemel. :')

JA er moet een sociaaldemocratie zijn
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 08:55:50 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171805588
quote:
"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij.'
Nieuwsbubbel is meer een facebookdingetje though.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_171805609
Netflix is overrated.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:58:13 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171805623
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:55 schreef ijs_beer het volgende:

Nieuwsbubbel is meer een facebookdingetje though.
Ja, inderdaad. Of je moet de nieuwste Fargo ook nieuws vinden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:37 #6
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171805645
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Of je moet de nieuwste Fargo ook nieuws vinden.
Hoewel de Amerikaanse politieke realiteit wel z'n uiterste best doet om House of Cards te benaderen.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_171805659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Nee, dat zegt Depla niet. Over de Netflixisering van de maatschappij zegt hij het volgende:

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij."

Dus PvdAers: minder browsen in Joop.nl, FOK POL en dat soort ongure websites, maar lees eens de Elsevier en kijk eens naar FOX nieuws.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:02:37 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171805690
Dat hij zich gedwongen voelt het rapport vooraf openbaar te maken zegt al genoeg over de verdeeldheid binnen de partij.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:03:38 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171805708
Dit soort opgestoken vingertje is nu juist de reden dan mensen de PvdA verlaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171805957
PvdA als het laatste videotheekje dat wegkwijnt, omdat iedereen tegenwoordig zit te netflixen?
I´m back.
pi_171806003
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort opgestoken vingertje is nu juist de reden dan mensen de PvdA verlaten.
Welk opgestoken vingertje?

We bewegen van brede politieke bewegingen naar gefragmenteerde partijtjes die voor de belangen van een beperkte groep opkomen. Lijkt me nou niet echt een wereldschokkende constatering.

De term 'Netflexisering' hoeft van mij overigens ook niet. Kinderachtig gedoe.
pi_171806012
Netflix is de nieuwe El Niño?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:23:28 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171806021
De PvdA snapt er echt nog steeds geen reet van he.
pi_171806030
PvdA-ers zijn net moslims, het is nooit hun schuld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 09:25:27 #15
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171806063
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:23 schreef Oud_student het volgende:
PvdA-ers zijn net moslims, het is nooit hun schuld.
Als je het artikel gelezen hebt, zie je dat er zowel gekeken is naar wat er intern anders moet als naar externe factoren. Beetje matige one-liner zo.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:29:49 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171806148
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft. Er staat sowieso nauwelijks politiek spul op de Nederlandse Netflix. Dus wat, moet ik 'we bevelen je ook deze thrillers aan' als informatiebubbel zien? Dus Amazon is ook schuldig, mij een beetje producten aanbevelen op basis van wat ik bekeken heb. :(
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171806171
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft. Er staat sowieso nauwelijks politiek spul op de Nederlandse Netflix. Dus wat, moet ik 'we bevelen je ook deze thrillers aan' als informatiebubbel zien? Dus Amazon is ook schuldig, mij een beetje producten aanbevelen op basis van wat ik bekeken heb. :(
Breaking Bad, bedoelen ze wrs.
I´m back.
pi_171806188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Als je het artikel gelezen hebt, zie je dat er zowel gekeken is naar wat er intern anders moet als naar externe factoren. Beetje matige one-liner zo.
Opkomen voor een bestaansminimum lijkt me op zich wel een goed streven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171806310
quote:

[..]

Ik had gezien je PoHi van jou wel iets meer interpretatievermogen verwacht. Of is dit sarcasme? "Netflixisering van de maatschappij" wordt in het bronartikel nota bene toegelicht. PvdA legt daar de oorzaak, dat is niet hetzelfde als de schuld aan Netflix geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 09:38:53 ]
pi_171806327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
De PvdA snapt er echt nog steeds geen reet van he.
Multi-culti on the brain, meestal fataal!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171806331
quote:
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft.
Vroeger keken we allemaal Nederland 1, 2 en 3. Vroeger stemden we allemaal op PvdA, CDA en VVD.

Tegenwoordig kijken we Netflix-series die specifiek op onze smaak uitgekozen zijn (een weerwolfhorrorromcom). Tegenwoordig stemmen we op partijen als PVV, PvdD, 50Plus, FVD, etcetera.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:40:37 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171806352
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:39 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Vroeger keken we allemaal Nederland 1, 2 en 3. Vroeger stemden wr allemaal op PvdA, CDA en VVD.

Tegenwoordig kijken we allemaal onze eigen series op internet die specifiek op onze smaak uitgekozen zijn (een weerwolfhorrorromcom). Tegenwoordig stemmen we op partijen als PVV, PvdD, 50Plus, FVD, etcetera.
Hmm tsja dat we allemaal 1,2 en/of 3 keken is wel heeeeeel erg lang geleden. Als daar nog een politieke partij op gebaseerd is, is het niet zo gek dat het daar niet zo goed mee gaat :')
pi_171806383
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm tsja dat we allemaal 1,2 en/of 3 keken is wel heeeeeel erg lang geleden. Als daar nog een politieke partij op gebaseerd is, is het niet zo gek dat het daar niet zo goed mee gaat :')
Het is ook niet mijn favoriete metafoor ;)

Maar de constatering dat brede volkspartijen weggedrukt worden door smalle belangenpartijen als 50plus, lijkt me wel terecht
pi_171806399
quote:

[..]

Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij. Ze zijn afgestraft in de verkiezingen omdat ze neoliberale trekjes zijn gaan vertonen de afgelopen paar jaar. En dan kun je beter gewoon VVD stemmen als je dat wil.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:48:14 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171806514
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij. Ze zijn afgestraft in de verkiezingen omdat ze neoliberale trekjes zijn gaan vertonen de afgelopen paar jaar. En dan kun je beter gewoon VVD stemmen als je dat wil.
Paars 1&2 niet meegekregen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171806646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Opkomen voor een bestaansminimum lijkt me op zich wel een goed streven.
Zij zijn toch degenen die de flex-wet er door drukten....niemand heeft meer een vast contract. Nou wat een winst!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171806672
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Een links beleid....en dan zo'n Jette Kleinsma volgen....

Nou ik ga maar es onkruid wieden in mijn moestuintje...
(Nietzsche)
pi_171807111
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Paars 1&2 niet meegekregen?
Precies, in die tijd ging het veel beter met de PvdA. En dat is makkelijk te verklaren; tijdens Paars konden ze hun standpunten wel uitvoeren, of waren ze minder liberaal, afhankelijk van hoe je het bekijkt.
pi_171807139
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Een links beleid....en dan zo'n Jette Kleinsma volgen....

Nou ik ga maar es onkruid wieden in mijn moestuintje...
Jette is best een goede politicus vind ik.
pi_171807202
Haha dit is nu al de vierde keer in 15 jaar dat de PvdA moet veranderen in een brede volkspartij die opkomt voor de mensen. Eigenlijk na elke verloren verkiezing.
pi_171807248
quote:

[..]

Kiezers zijn het bedrog en de machtszucht van de gevestigde partijen meer dan zat. Daar worden ze voor afgestraft en ze zullen de komende jaren nog meer in zetelaantallen dalen. Kiezers zullen steeds vaker op andere en nieuw te komen partijen gaan stemmen.
pi_171807434
quote:
Het gaat natuurlijk niet enkel om Netflix. Het gaat erom dat mensen inderdaad veel vaker in een bubbel zitten. Advertenties worden op je aangepast, als je geen 'reguliere' TV meer kijkt zul je nooit 'per ongeluk' bij iets blijven hangen wat je normaal nooit kijkt. Via facebook zijn vele mensen alleen bevriend met gelijkgestemde die 'nieuws' delen dat in hun straatje past. Mensen blijven nog meer hangen in hun eigen gelijk. Dat heeft allemaal bijgedragen aan de enorme versplintering bij de Tweede Kamerverkiezingen.

Echter was dit met de verzuiling natuurlijk niet veel anders, alleen was het wat minder versplinterd.
pi_171807474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kiezers zijn het bedrog en de machtszucht van de gevestigde partijen meer dan zat. Daar worden ze voor afgestraft en ze zullen de komende jaren nog meer in zetelaantallen dalen. Kiezers zullen steeds vaker op andere en nieuw te komen partijen gaan stemmen.
Mwah.. Wilders is een van de langst zittende Kamerleden. D66 bestaat ook al 51 jaar. CDA zit ook weer in de lift. Die paar zetels voor FvD, Denk en 50Plus wijzen nou niet op een algeheel zat zijn van de gevestigde orde. Dat willen die partijen graag doen geloven, maar is gewoon niet waar.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:55:32 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171807800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat zegt Depla niet. Over de Netflixisering van de maatschappij zegt hij het volgende:

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij."

Dus PvdAers: minder browsen in Joop.nl, FOK POL en dat soort ongure websites, maar lees eens de Elsevier en kijk eens naar FOX nieuws.
Sinds wanneer is FOK! links? :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:07:41 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171808036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sinds wanneer is FOK! links? :D
FOK POL zegt ie, dat is vrij links idd, op een handjevol extreem-rechtse users na.
pi_171808061
quote:
Een van de belangrijkste oorzaken van de ineenstorting van de partij noemt Depla de 'Netflixisering van de maatschappij'.
Dit is natuurlijk niet het hele rapport maar ik vind dit erg makkelijk. Externe factoren en 'de maatschappij' hebben het gedaan. Het was intern een teringzooi; Hans Spekman en z'n lijsstrekkersverkiezingen, het VVD beleid, de grijze wolven, de 3 'dissidenten', Monasch, Samson. Natuurlijk was daar het opkomende GroenLinks maar de PVDA heeft/ had een vrij traditionele achterban, die mensen zijn niet weggelopen omdat ze in hun eigen echokamer zaten, als iets had dat ze juist moeten behouden. Ik ben zeer benieuwd naar het volledige rapport.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_171808307
Als er 1 partij is met nog een eigen zuil in de vorm van de VARA met DWDD en Pauw/Jinek dan is het de PvdA wel.
pi_171808405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Als er 1 partij is met nog een eigen zuil in de vorm van de VARA met DWDD en Pauw/Jinek dan is het de PvdA wel.
Sinds wanneer is Jinek VARA dan?
pi_171808425
De PvDA is een baantjesmachine, niks meer en niks minder.

Ik denk dat er geen enkele partij is te vinden die zo disconnected is met de daadwerkelijke maatschappij. Nou ja, groenlinks misschien maar dat reken ik niet eens tot een partij. Als de PvDA het slecht doet ligt het altijd aan de ander. Deze keer is het netflix, volgende keer de kiezer die het verhaal niet heeft begrepen.

Wat dat betreft hoop ik dat ze mee gaan regeren met een guurrechts kabinet zodat ze bij de volgende verkiezingen helemaal de kamer uit gewerkt kunnen worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171808515
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zij zijn toch degenen die de flex-wet er door drukten....niemand heeft meer een vast contract. Nou wat een winst!
Daarmee heeft de PvdA haar eigen achterban idd voor het lapje gehouden.

Overigens denk ik zelf niet dat je een overheid verantwoordelijk moet maken voor een bestaansminimum, ik zie liever dat mensen de kans krijgen om zelf iets van het leven te maken, maar de PvdA een beetje kennende is dat wel iets wat bij ze past.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:29:01 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171808563
Welja, 'Netflixificatie'. _O- Mijn hemel PvdA, wat is dit nu weer voor baarlijke nonsense... Lijkt Wilders wel, die verzint ook altijd dit soort creatieve woorden.
pi_171808571
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daarmee heeft de PvdA haar eigen achterban idd voor het lapje gehouden.

Overigens denk ik zelf niet dat je een overheid verantwoordelijk moet maken voor een bestaansminimum, ik zie liever dat mensen de kans krijgen om zelf iets van het leven te maken, maar de PvdA een beetje kennende is dat wel iets wat bij ze past.
Dan krijg je wat je ook in Amerika ziet; mensen die twee, of meer banen moeten hebben om rond te kunnen komen. Op zich geen probleem als je toch niet zo van slapen houd.
pi_171808575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Jinek VARA dan?
Sinds zij een voorliefde heeft voor het afzeiken van Wilders en Trump.
#undercover
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:30:40 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171808618
Goh weer een 'wij zijn allen 1 groep' commie-kreet van een stel fossielen die als eiland in een individuele maatschappij leven met bijbehorende wensen. Ga met je tijd mee in plaats van blijf hangen in de tijd van spruitjeslucht,vakbonden en neppe gemaakte saamhorigheid. Mensen zijn individuele wezens, geen groep. Zo wordt he ook behandeld door de overheid. Doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:31:36 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171808642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Volkskrant en joop vergeet je nog.
De rest: eensch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171808643
Klagen over netflixisering en ondertussen je gedragen als een free record shop.
Conscience do cost.
pi_171808690
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:29 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dan krijg je wat je ook in Amerika ziet; mensen die twee, of meer banen moeten hebben om rond te kunnen komen. Op zich geen probleem als je toch niet zo van slapen houd.
Nee, dat krijg je niet.

De reden dat Amerikanen dat moeten doen, is omdat ze een slechte opleiding hebben gehad. Veel Amerikanen zijn analfabeet.

Als ik stel dat mensen in staat moeten worden gesteld om zelf iets van het leven te maken, dan staat voorop dat mensen een goede opleiding krijgen.
pi_171809071
Wie heeft mijn TT trouwens aangepast? Nu zit er een spelfout in.
pi_171809107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:22 schreef LurkJeRot het volgende:
Netflix is de nieuwe El Niño?
nee, global warming. El Nino komt weer door global warming en global warming is de schuld van het westen omdat wij met onze consumptie maatschappij veel te veel co2 uitstoot generen. Door deze uitstoot wordt het in donker Afrika, midden oosten en zo Azie te droog waardoor deze mensen moeten vluchten specifiek naar Westelijk Europa
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:10:00 #50
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_171809510
quote:
neuken minder... (en Star Trek) ...
Daar heb je het al.

Star trek > neuken
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties