SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als in.. 1,5 kg in totaal, als in 1,5 kilo de laatste x tijd?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 07:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
Als ik me voorbereid op 1,5 kg kan het alleen maar meevallen
Als in 1 week.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 07:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als in.. 1,5 kg in totaal, als in 1,5 kilo de laatste x tijd?
Als in, dan is het meer, als in, dan is het minder, als in..
Tja wat
Klopt, maar door omstandigheden heb ik 2 dagen seroquel geslikt, en daar heb ik zo'n gigantische honger van gekregen dat ik in 2 dagen voor 35 euro aan junkfood (pizza, friet, chocoalde enz.) heb opgegeten, ook gewoon 's nachts enzo. Dus daarom ben ik er na 2 dagen mee gestopt. Las ik daarna dat het ook voorgeschreven werd bij mensen zonder eetlust, nou dat heb ik gemerkt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 07:58 schreef Sarabi het volgende:
Waarom zou je 1,5kilo zijn aangekomen pizzapuntje?
Je deed toch ww?
Ja, dat zat niet tussen de oren.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:04 schreef Pizzapuntje het volgende:
2 dagen seroquel geslikt, en daar heb ik zo'n gigantische honger van gekregen dat ik in 2 dagen voor 35 euro aan junkfood (pizza, friet, chocoalde enz.) heb opgegeten, ook gewoon 's nachts enzo.
Geen idee, maar kreeg er niet eens zozeer trek van , maar gewoon echt honger.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat zat niet tussen de oren.
Groetjes,
Krea.
Ben benieuwd, eerste keer? Dus afwachten of er wat uit komt ?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:29 schreef sararaats het volgende:
Controle schildklier.
Ik heb het moeilijk om gewicht te verliezen.
Nooit eerder gecheckt? Er lopen hier meer rond (waaronder ik) met rare schildklieren. Succes!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:29 schreef sararaats het volgende:
Controle schildklier.
Ik heb het moeilijk om gewicht te verliezen.
Niet in de armen van een knappe stranger gevallen?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nooit eerder gecheckt? Er lopen hier meer rond (waaronder ik) met rare schildklieren. Succes!
Ik viel gisteren na drie kwartier in een trein zonder airco en een uur wachten op het station vanwege uitvallende treinen flauw...midden op het perron. Heel charmantNiks aan overgehouden verder, maar was wel even schrikken.
Maar dan kun je toch een appel eten?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:27 schreef Pizzapuntje het volgende:
Geen idee, maar kreeg er niet eens zozeer trek van , maar gewoon echt honger.
Blijkbaar heeft mijn overgewicht niet met de schildklier te maken.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nooit eerder gecheckt? Er lopen hier meer rond (waaronder ik) met rare schildklieren. Succes!
Ik viel gisteren na drie kwartier in een trein zonder airco en een uur wachten op het station vanwege uitvallende treinen flauw...midden op het perron. Heel charmantNiks aan overgehouden verder, maar was wel even schrikken.
Een beginnend bierbuikje is nog best cute, de complete vaten die sommigen meeslepen iets minderquote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch een appel eten?
Ik moet ook eens beginnen met afvallen. #team beginnende bierbuikjes.
Hoe lang ben je?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:01 schreef sararaats het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft mijn overgewicht niet met de schildklier te maken.
Afspraak bij een dietiste gemaakt.
En flauwvallen is niet goed. Gaat het weer?
Misschien handig om wel even te melden dat je een trage schildklier hebt en al een tijdje schildklierhormonen slikt? Er zitten hier nog een paar in dat schuitje.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:01 schreef sararaats het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft mijn overgewicht niet met de schildklier te maken.
Afspraak bij een dietiste gemaakt.
En flauwvallen is niet goed. Gaat het weer?
Ja, dat was zeker handig geweest (al zit ik in het omgekeerde schuitje), zo is je verhaal wel heel erg incompleet. Als je in een (behoorlijk hecht) topic komt meekletsen is een klein voorstelmomentje wel fijn. Dus:quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien handig om wel even te melden dat je een trage schildklier hebt en al een tijdje schildklierhormonen slikt? Er zitten hier nog een paar in dat schuitje.
Mee eens, dat is dan weer een onverstandige keuze die ik zelf heb gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch een appel eten?
Ik moet ook eens beginnen met afvallen. #team beginnende bierbuikjes.
Haha ja zie het nu iddquote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:55 schreef MutedFaith het volgende:
Ze is een maandje of 2 geleden al getrouwd.
Althans, dat lees ik onder haar posts.
En hoe ga je het aanpakken? Meer sporten / minder eten / combi?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Beginnende bierbuikjes hebben de neiging om alleen maar groter te worden.
Ik moet volgende keer maar nog beter naar je kijken geloof ik want er is me geen buikje opgevallen. En hoiquote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Beginnende bierbuikjes hebben de neiging om alleen maar groter te worden.
Boom... Binnenkomer hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 08:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat zat niet tussen de oren.
Groetjes,
Krea.
Ben je aan het sponzen sjeen? Ik dronk gisteren iets van 5 liter water maar ik heb het denk ik allemaal weer uitgezweetquote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een beginnend bierbuikje is nog best cute, de complete vaten die sommigen meeslepen iets minder
1,5 kilo aankomen in een dag, ik kan het
Herkenbaarquote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ben je aan het sponzen sjeen? Ik dronk gisteren iets van 5 liter water maar ik heb het denk ik allemaal weer uitgezweet
sponzen galore idd... zal nog wel erger worden deze week.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ben je aan het sponzen sjeen? Ik dronk gisteren iets van 5 liter water maar ik heb het denk ik allemaal weer uitgezweet![]()
Tink viel in katzwijm![]()
BE-tje wat ben je toch lekker bezigGo girl!
Ik eet vandaag:
O: Yoghurt, banaan, muesli, aardbeien
T: Pakje minicrackers
L: Bak kidneybonen/avocado (kliekjes) en een dubbele boterham filet americain
T: Drie wilde perziken
T: (over de hele dag) pondje graasgroenten
D: Kip tikka masala met extra groenten en rijst
T: Vast nog wel een raketje
Ik ben heel benieuwd naar deel 2. Deze jongen was overduidelijk echt heel ziek in zijn hoofd. Ik had ook echt met die vader te doen...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:54 schreef Rauw. het volgende:
Gisteren trouwens een aflevering zitten kijken van My600lbslife-iets.
Gast van 320kg valt 40kg af en eet er in een maand tijd weer 40kg bij.
9333kcal overschot per DAG. En dan moet je voorstellen dat die waarschijnlijk al 300kcal verbrand met alleen z'n armen optillen.
Bijzonder fucked up en zielig eigenlijk, trok z'n eigen haren uit z'n hoofd, medicijnverslaving maar door z'n verschrikkelijke persoonlijkheid kon je ook moeilijk medelijden krijgen met hem.
Bijzondere aflevering, als je je verveeld; Assanti brothers heette de aflevering.
Ook wel eens wat van gezien. Vrouw (vooral) gaf hem de hele tijd eten. En de dokter zegt, ja dat moet je niet doen. Hij kan er zelf niet uit, dus alles wat hij te eten krijgt (wat teveel is), geef jij hem.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:54 schreef Rauw. het volgende:
Gisteren trouwens een aflevering zitten kijken van My600lbslife-iets.
Dat had ik ook wel, en de mensen om hem heen die het allemaal best goed met hem voor hadden die constant afgebekt, voorgelogen en gemanipuleerd werden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar deel 2. Deze jongen was overduidelijk echt heel ziek in zijn hoofd. Ik had ook echt met die vader te doen...
Nouja, het is wel zo simpel als geen eten meer geven (nouja, niet zoveel meer)quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik wel heb geleerd van dat soort series is dat het niet zo simpel is als "gewoon geen eten meer geven". Daar gaan echt decennia van manipulatie aan vooraf. Die mensen zijn zo extreem in hun gedrag, dat valt eigenlijk op geen enkele manier te rationaliseren en die hebben wel meer hulp nodig dan alleen een GBP.
Dat bedoel ik dus. Zo simpel is het niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, het is wel zo simpel als geen eten meer geven (nouja, niet zoveel meer)
Enkel snap ik wel dat de familieleden misschien niet meer in staat zijn om die rol te vervullen, aangezien ze anders wel eerder aan de rem hadden getrokken (lijkt mij)
Deze man had een ernstiger probleem dan z'n zeer ernstige overgewicht wat eerst aangepakt moest worden, dat was wel duidelijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik wel heb geleerd van dat soort series is dat het niet zo simpel is als "gewoon geen eten meer geven". Daar gaan echt decennia van manipulatie aan vooraf. Die mensen zijn zo extreem in hun gedrag, dat valt eigenlijk op geen enkele manier te rationaliseren en die hebben wel meer hulp nodig dan alleen een GBP.
Nee ok, maar ergens hoop/verwacht je dan wel dat iemand inziet dat het niet zo langer kan en je hulp van buitenaf nodig hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Dat bedoel ik dus. Zo simpel is het niet.
Ja, op papier en heel feitelijk. Maar het leven is niet op papier en heel feitelijk
Hij lag daar in het ziekenhuis voor het afvallen, en dat was allemaal prima..quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee ok, maar ergens hoop/verwacht je dan wel dat iemand inziet dat het niet zo langer kan en je hulp van buitenaf nodig hebt.
En blijkbaar mag je daar (misschien hier ook niet) puur voor het afvallen in het ziekenhuis liggen, dus dan moet je iets anders zoeken. Maar daar hoor je dan niets van.
Kan natuurlijk liggen aan het editten.
Maar als je nog steeds dezelfde voeding geeft en verbaast bent dat iemand niet afvalt (of zelfs aankomt), tja, dan ben je gewoon dom bezig en sta je er niet bij stil. Hoe gemanipuleert of vastgeroest je dan ook misschien bent.
Ondanks dat je ze zo vaak hoort zeggen hoe verschrikkelijk ze het vinden, dat ze bang zijn als ie dood gaat etc etc
Die jij hebt gezien misschien, ik had het over een ander die ik had gezienquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:12 schreef Rauw. het volgende:
Hij lag daar in het ziekenhuis voor het afvallen, en dat was allemaal prima..
Het probleem was zijn gedrag, constant schelden op het personeel etc.
Mijn schildklier is te groot.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien handig om wel even te melden dat je een trage schildklier hebt en al een tijdje schildklierhormonen slikt? Er zitten hier nog een paar in dat schuitje.
En werkt te langzaam, toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:15 schreef sararaats het volgende:
[..]
Mijn schildklier is te groot.
Ik ben 1m50 lang/kort.
heb je 'm altijd op dezelfde plek staan? Of berg je 'm na gebruik op?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. die weegschaal van mij is echt demotiverend. De ene dag is het -1,5 en dan weer +1. Denk dat het meer aan de weegschaal ligt dan aan mij, want als ik er twee keer achter elkaar opsta geeft hij vaak verschillende gewichten aan. Toch maar eens voor een nieuwe kijken.
Zo maar eens richting sportschool...
Zelfde plek. Heb het zelfs op tegelvloer + laminaat geprobeerd, maar blijft verschillende waardes aangeven. Kan zo +0.5 zijn in 1 minuutquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je 'm altijd op dezelfde plek staan? Of berg je 'm na gebruik op?
Dan zou ik idd een nieuwe kopenquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zelfde plek. Heb het zelfs op tegelvloer + laminaat geprobeerd, maar blijft verschillende waardes aangeven. Kan zo +0.5 zijn in 1 minuut
Digitaal ding? Keertje nieuwe batterijen in doen kan ook helpen...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zelfde plek. Heb het zelfs op tegelvloer + laminaat geprobeerd, maar blijft verschillende waardes aangeven. Kan zo +0.5 zijn in 1 minuut
Dat lijkt me niet heel gezond nee.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef Pinuts het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Digitaal ding? Keertje nieuwe batterijen in doen kan ook helpen...
Al gedaan. Maar helaas...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet heel gezond nee.
Evt nieuwe batterijen proberen?
Als je in percentages zou uitdrukken hoevaak dat wel de oplossing blijkt te zijn.. Te veelquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:05 schreef MutedFaith het volgende:
Have you tried turning it off and back on again?
Sorry. Te lang naast IT'ers gezeten.
Ik voelde me van tevoren wel echt even heel beroerd ja. En het was ook wel een uitzonderlijke situatie hoor, zo lang in de een intercity zonder airco was tot gisteren nog nooit voorgekomen. En ik kan wel bang gaan lopen zijn, maar dat helpt niet. Ik moet toch naar m'n werk en weer naar huis enzo.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef Shandaly het volgende:
Vloek... dus toch dat vestje vergeten he![]()
Ach, misschien verbrandt mijn lijf dan wat extra calorieën om op temperatuur te blijven![]()
Flauwvallen lijkt me zo naar Tink... ben je nou niet de hele tijd bang dat het weer zal gebeuren? Of voelde je het wel redelijk aankomen?
Verwarrend. Je had toch verteld dat je Hashimoto als diagnose kreeg.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:12 schreef sararaats het volgende:
[..]
Normaal maar te groot.
Hele rare situatie.
Maar goed, ik ga er echt iets aan doen.
Heel verstandig, al geloven we het niet altijdquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zet het er tegenwoordig maar meteen bij als ik een IT ticket inleg
ben jij van de ziektepolitie?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verwarrend. Je had toch verteld dat je Hashimoto als diagnose kreeg.
Het zou een hoop schelen zonder de maleisische taalbarrière denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Shandaly het volgende:
Pff... IT... als er iets een zooitje is hier...![]()
En dan ben ik zelf eigenlijk ook een halve IT-er
Dit is zo waar.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heel verstandig, al geloven we het niet altijd![]()
En soms hebben ITérs gewoon magische vingers of magische krachten, want als we het dan zelf doen / erbij staan doet ie het wel opeens
Ja en dat is dus echt ultiem frustrerend he. Ik ben serieus wel handig met computers en los zeker 90% van de onzin van het systeem hier zelf op, maar als hij het dan echt niet doet, krijg ik het met de IT'er aan de lijn/naast me gewoon niet meer gereproduceerd en werkt alles een zonnetje.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heel verstandig, al geloven we het niet altijd![]()
En soms hebben ITérs gewoon magische vingers of magische krachten, want als we het dan zelf doen / erbij staan doet ie het wel opeens
Mijn broer zit in die branche.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Shandaly het volgende:
Pff... IT... als er iets een zooitje is hier...![]()
En dan ben ik zelf eigenlijk ook een halve IT-er
Jaquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verwarrend. Je had toch verteld dat je Hashimoto als diagnose kreeg.
Ik ken dat probleem ja. Ik zet bijzondere meldingen meestal op de foto. Een uurtje geleden ook nog gedaan en op whatsapp gezet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en dat is dus echt ultiem frustrerend he. Ik ben serieus wel handig met computers en los zeker 90% van de onzin van het systeem hier zelf op, maar als hij het dan echt niet doet, krijg ik het met de IT'er aan de lijn/naast me gewoon niet meer gereproduceerd en werkt alles een zonnetje.
Ik eet druiven die eigenlijk een beetje zuur zijn, brrt...
I know, maar je sprak lucky er laatst ook al op aan en ik zie je verder niet echt actief meeposten, dus vandaarquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze heeft een eigen topicreeks in LIF.
Ik ben zelf ook schildklierpatiënt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
I know, maar je sprak lucky er laatst ook al op aan en ik zie je verder niet echt actief meeposten, dus vandaar
Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dusquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook schildklierpatiënt.
Dacht ik eerst. Het kan ook van mijn medicatie zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dus
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
Het kan best lastig zijn, een schildklier die te snel of te langzaam werkt. Van een te snel werkende kun je 'spontaan' afvallen, een te langzaam werkende helpt niet echt als je op gewicht wil blijven of wil afvallen. En dan is het lastige dat er pillen geslikt moeten worden waarop je soms moeilijk goed ingesteld kunt raken, omdat de schildklier soms nog wel meedoet (bij te langzaam werkende schildklier).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
Veel schildklierpatiënten hebben gewichtsissues ja. Meestal verdwijnt dat wel weer als je goed op medicatie bent ingesteld maar ik behoor helaas niet tot die gelukkige groep. Ik kwam de eerste 3 maanden van mijn ziekte 18 kilo aan en in het eerste half jaar 30 kilo. Dit zitten er nu al 6,5 jaar aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat is best confronterend eigenlijk. Daar sta je toch minder snel bij stil.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Absoluut. Hij had het over diabetes, een afgezet been en nog meer. Leuk idee ook wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat is best confronterend eigenlijk. Daar sta je toch minder snel bij stil.
Wat was de uitkomst van het gesprek?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Dat hij een pussy is die verslaafd is aan vieze dure stokjesquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat was de uitkomst van het gesprek?
Dus wel positief, toch? De eerste stappen in de goede richting zijn/worden gezet!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hij een pussy is die verslaafd is aan vieze dure stokjes
Zonder dollen is de uitkomst dat hij komende vakantie nogmaals gaat proberen te stoppen. Hij is er van overtuigd dat hij het zelf moet doen dus zonder pleisters of medicatie. Daar is niet tegen op te discussiëren.
En wat mij betreft ga ik door zoals ik al een paar dagen doe: gezonder eten. Niet actief afvallen maar wel beter opletten. Hij heeft me gevraagd om niet door te slaan in calorieën tellen enzo. Dat had ik ook al bedacht dus daar waren we het snel over eens.
We proberen maar gewoon om zo laat mogelijk dood te gaan. Voor elkaar maar ook voor onszelf.
Maar jij bent er aan aan het werken. Hij ook ?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn man verstopt doorgaans z'n chocoladequote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus wel positief, toch? De eerste stappen in de goede richting zijn/worden gezet!
Ik heb hier afgelopen november het roer omgegooid met gezonder eten en mijn man ging er zonder problemen in mee, waar er eerder dan toch wel eens gebak meekwam met de weekendboodschappen want 'ik dacht dat het wel kon'. Zijn medewerking heeft mij wel erg geholpen, eerlijk gezegd. Nooit discussies over wat er aan eten wel of niet in huis is.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Het risico van ernstige medische problemen of doodgaan van overgewicht is natuurlijk wel ietsje anders dan de risico's van roken. Maar op zich snap ik wel dat hij de bal teruggekaatst heeft ook. Is misschien ook wel een mooie manier om hem wat onder druk te zetten als het jou wel lukt gezonder te gaan leven.
Medisch gezien loop je vanaf een bmi van 35 tot 40 al serieuze gezondheidsrisico's. Vanaf 40 loop je acuut levensgevaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Dat denk ik wel. Als je longkanker krijgt is dat toch wel andere koek dan diabetes. Maar dat is mijn leken-view daarop.
Ik heb op dit moment een bmi van 34-nogiets en ik heb niet het idee dat ik dezelfde risico's loop als een roker. Wellicht volledig onterecht.
Het is stom dat schildklieren bij zoveel mensen ontregeld raken. Er zijn echt zoveel mensen die schildklierhormonen moeten slikken. Dat werd eens te meer duidelijk toen een bepaalde leverancier (wiens naam we niet zullen noemen) zijn productie niet op orde had.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
stom orgaan eigenlijk, zo'n schildklier. Dat schopt maar alles een beetje in de war de hele tijd...
Dat klopt helemaal hoor. Ik heb het ook een tijd gedaan en het was heel nuttig. Qua doorslaan ging het meer over plotseling het roer omgooien in het extreme. Daar heb ik helemaal geen zin meer in en hij dus ook niet. Gewoon normaal doen, nadenken bij wat ik eet. Dan ben ik al een stuk beter bezig dan voorheen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:10 schreef Bleie het volgende:
Calorieën tellen hoeft toch niet meteen doorslaan te zijn? Ik vond het erg inzichtelijk om te weten wat mijn onderhoud is, en het bijhouden van wat ik at in MFP om goed te leren hoeveel ik kan eten. (Ik hou het inmiddels al niet meer bij omdat ik het te veel werk vind, overigens). Maakt het soms voor mij ook makkelijker om een keuze te maken of ik iets wel of niet eet.
In theorie wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar jij bent er aan aan het werken. Hij ook ?
Ik heb daar meestal geen last van gelukkig.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn man verstopt doorgaans z'n chocolade
Maar het is wel significant moeilijker als mensen om je heen stug dooreten ja. Net als dat stoppen met roken veel moeilijker is als mensen om je heen dat veel doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |