RIP, iets van 16 jaar bondskanselier geweest toch?twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 17:19:55Helmut #Kohl overleden, 87 jaar oud.#Duitsland https://t.co/cgAflQxI9m reageer retweet
Zonder hem was Angela Merkel nu gewoon ergens Stasichef ipv Bondskanselier.quote:
Volgens mij van 1982 tot maar liefst 1998 bondskanselier geweest. De man van de as Duitsland (toen nog West-Duitsland)-Frankrijk, samen met Mitterand. En idd de man onder wiens leiding de Duitse hereniging werd ingezet.quote:
Dat is wel groots.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij van 1982 tot maar liefst 1998 bondskanselier geweest. De man van de as Duitsland (toen nog West-Duitsland)-Frankrijk, samen met Mitterand. En idd de man onder wiens leiding de Duitse hereniging werd in gezet.
Dat was Helmut Schmidt, volgens mij en die is al dood, paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:36 schreef vaduz het volgende:
Is hij nog best oud geworden ondanks het vele roken.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was Helmut Schmidt, volgens mij en die is al dood, paar jaar geleden.
Kohl rookte toch dikwijls van die dikke pijpen ?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was Helmut Schmidt, volgens mij en die is al dood, paar jaar geleden.
Dat was Helmut Schmidt, dat was een kettingroker totdat ie op 97 jarige leeftijd overleed.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:36 schreef vaduz het volgende:
Is hij nog best oud geworden ondanks het vele roken.
Staat me niets van bij.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Kohl rookte toch dikwijls van die dikke pijpen ?
quote:
Kennelijk dus idd, maar staat mij niet bij dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn opa deed dat ook destijds, dacht als jochie ik oud ben ga ik ook pijpen roken
Mensen die pijp roken: dat zie je tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn opa deed dat ook destijds, dacht als jochie ik oud ben ga ik ook pijpen
Onnozele tokkiereactie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:33 schreef myShizzle het volgende:
Aww zo saaaaaad dit. Ik zit echt te janken en ben zoooo emotioneel nu. Pas 87 jaar. Veel te vroeg gestorven. Bla bla bla et cetera.
twitter:JeroenAkkermans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 18:11:00Afdeling anekdote: Ik probeerde Kohl eens een vraag te stellen.Geen antwoord. Een assistent legde uit: U had zijn doctorstitel niet genoemd reageer retweet
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij hoeft in elk geval niet meer aan te zien hoe Duitsland domme keuze na domme keuze maakt.
Dit soort kansloze argumenten ook echtquote:
Nog zo'n steekhoudend en inhoudelijk argument.quote:
Kansloze mod ben je ook.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog zo'n steekhoudend en inhoudelijk argument.
Volgens je moeder niet.quote:
Misschien als jij eens verder komt dan zeiken over mods, moderatie en smileys posten. Eng he, afwijkende meningen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga je na belachelijke uitspraken nu ook nog in dit herdenkingstopic lopen baggeren?
Ik zou alleen Lubbers niet echt aanduiden met Grote Leider toch. Of wel?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Van de grote jaren 80 leiders is eigenlijk alleen Lubbers nog over nu
Als ze naar rechtsextremisme neigen wel ja. En gevaarlijk bovendien.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien als jij eens verder komt dan zeiken over mods, moderatie en smileys posten. Eng he, afwijkende meningen?
Vanuit ons gezien was hij natuurlijk wel beeldbepalend.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou alleen Lubbers niet echt aanduiden met Grote Leider toch. Of wel?
Maar ze zijn wel allemaal dood. Mitterand, Thatcher, Kohl, Reagan.
Alleen Gorbatsjow leeft nog. Ongeveer 86 of zo.
Ja, akkoord, dat is wel zo idd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vanuit ons gezien was hij natuurlijk wel beeldbepalend.
Maar is, dacht ik ook, erg ziek, dus zou me niet verbazen dat-ie eerdaags ook wegvalt.quote:Was Gorbatschov trouwens vergeten
Hoe de vliegende fuck is het zeggen dat ik vind dat Duitsland domme keuzes maakt extreem rechts?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze naar rechtsextremisme neigen wel ja. En gevaarlijk bovendien.
Wat een prachtig beeld.quote:
Krachtige foto inderdaad.quote:
Lubbers is ook niet helemaal helder meerquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, dat is wel zo idd.
[..]
Maar is, dacht ik ook, erg ziek, dus zou me niet verbazen dat-ie eerdaags ook wegvalt.
En terecht, zo'n lompe Hollander die weer niet de moeite neemt zich fatsoenlijk voor te bereiden op hoe je in het Duits iemand aanspreekt zal de vraag ook wel niet voorbereid hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 18:11:00Afdeling anekdote: Ik probeerde Kohl eens een vraag te stellen.Geen antwoord. Een assistent legde uit: U had zijn doctorstitel niet genoemd reageer retweet
Merkel evenwichtig, ja? Meer dan een miljoen "vluchtelingen" laten komen, en als blijkt dat het wel érg veel is één of andere dubieuze deal sluiten met Turkije. Merkel is te dom om te poepen en voert slechts het omvolkingsplan van de VN en de EU uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Een krachtig staatman met visie. Niet een die ik aldoor deelde, maar je kunt niet alles hebben. Duitsland brengt ze wel voort hoor, Brandt, Schmidt, Kohl en Merkel, ze zijn allemaal zeer intelligent, zeer evenwichtig en ze krijgen allemaal de tijd om dat aan te wijzen.
[..]
En terecht, zo'n lompe Hollander die weer niet de moeite neemt zich fatsoenlijk voor te bereiden op hoe je in het Duits iemand aanspreekt zal de vraag ook wel niet voorbereid hebben.
Daar gaan we weerquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:28 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Merkel evenwichtig, ja? Meer dan een miljoen "vluchtelingen" laten komen, en als blijkt dat het wel érg veel is één of andere dubieuze deal sluiten met Turkije. Merkel is te dom om te poepen en voert slechts het omvolkingsplan van de VN en de EU uit.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:28 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Merkel evenwichtig, ja? Meer dan een miljoen "vluchtelingen" laten komen, en als blijkt dat het wel érg veel is één of andere dubieuze deal sluiten met Turkije. Merkel is te dom om te poepen en voert slechts het omvolkingsplan van de VN en de EU uit.
Vergeet je Gorbatsjov nu niet?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Kohl heeft van moffen en krauts weer Duitsers en Germans gemaakt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vergeet je Gorbatsjov nu niet?
Maar verder over Kohl. De juiste man destijds. De Duitse eenwording met nadrukkelijk: In een Europees huis. Géén Duitse Einzelgang. Vandaar ook die goodwillbezoeken. Oa in 1995 aan Nederland met een kranslegging bij het Zadkine monument in Rotterdam. Om de koele relatie NL-Duitsland wat te verbeteren,
[ afbeelding ]
Dat deed Boris Becker al.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Kohl heeft van moffen en krauts weer Duitsers en Germans gemaakt.
Hij had het volgens mij sowieso niet zo op met Nederlandse journalisten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Een krachtig staatman met visie. Niet een die ik aldoor deelde, maar je kunt niet alles hebben. Duitsland brengt ze wel voort hoor, Brandt, Schmidt, Kohl en Merkel, ze zijn allemaal zeer intelligent, zeer evenwichtig en ze krijgen allemaal de tijd om dat aan te wijzen.
[..]
En terecht, zo'n lompe Hollander die weer niet de moeite neemt zich fatsoenlijk voor te bereiden op hoe je in het Duits iemand aanspreekt zal de vraag ook wel niet voorbereid hebben.
Mijn favoriete tenniser allertijden.quote:
Mwaah. Wellicht. Maar ook later: Jan Ullrich en Jürgen Klinsmann.quote:
Dat was alles behalve een grote leider.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Wat bewijst dat je een kutmod bent.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Een andere mod had dat allang weggehaald en dat weet je zelf ook
Lothar Matthäus en Stefan Effenberg waren daarentegen weer iets minder sympathiek.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mwaah. Wellicht. Maar ook later: Jan Ullrich en Jürgen Klinsmann.
Een dopingzondaar en een voetballer die de Schwalbe van Hölsenbein in ere herstelde.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mwaah. Wellicht. Maar ook later: Jan Ullrich en Jürgen Klinsmann.
Net zo onsympathiek.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lothar Matthäus en Stefan Effenberg waren daarentegen weer iets minder sympathiek.
Ik zou ook geen onbeschofter volk op aarde weten dan Nederlandse journalisten. Duitsers waren zeker toen vrij formeel en beleefd, en wanneer dat toepasselijk is sprak men daar iemand aan met Herr Dr, dat komt in de plaats van Herr zodra die titel is behaald.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij had het volgens mij sowieso niet zo op met Nederlandse journalisten.
Wat is er onbeschoft aan een vraag stellen die er toe doet ? Dat is het mooie van de Nederlandse journalistiek. Die buigt niet voor het pluche en de witte boorden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou ook geen onbeschofter volk op aarde weten dan Nederlandse journalisten. Duitsers waren zeker toen vrij formeel en beleefd, en wanneer dat toepasselijk is sprak men daar iemand aan met Herr Dr, dat komt in de plaats van Herr zodra die titel is behaald.
Komt nog bij dat hij al heel vroeg in zijn carriere een bijzonder onprettige ervaring had met onbeschofte Nederlanders toen hij zo aardig was om in een Nederlandse talkshow te gaan zitten.
Herr Dr-Ing. Complete hiërarchie op de werkvloer. En daar had ik aan moeten wennen. Iemand bij voornaam noemen was er niet bij. Maar heb er altijd graag gewerktquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou ook geen onbeschofter volk op aarde weten dan Nederlandse journalisten. Duitsers waren zeker toen vrij formeel en beleefd, en wanneer dat toepasselijk is sprak men daar iemand aan met Herr Dr, dat komt in de plaats van Herr zodra die titel is behaald.
Komt nog bij dat hij al heel vroeg in zijn carriere een bijzonder onprettige ervaring had met onbeschofte Nederlanders toen hij zo aardig was om in een Nederlandse talkshow te gaan zitten.
In Nederland wordt lomp en grof je eigen mening ergens doorheen tetteren wel vaker verward met kritische journalistiek. Maar juist als je beleefd blijft en scherpe vragen formuleert ben je effectief het vuur aan de schenen aan het leggen. Als de journalist in kwestie nou even de moeite had genomen zich te verdiepen in de Duitse aanspreekvormen dan was hij in ieder geval in de situatie gekomen om een kritische vraag te stellen, maar blijkbaar vond hij iets anders belangrijker. Of dat stoer anti-autoritair doen was, of stoer anti-Duits doen, of gewoon de avond ervoor 20 bier drinken op rekening van iemand die zijn versie van een verhaaltje in de krant wil doet er niet zoveel toe.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is er onbeschoft aan een vraag stellen die er toe doet ? Dat is het mooie van de Nederlandse journalistiek. Die buigt niet voor het pluche en de witte boorden.
Veel Duitsers vinden dat brutale gedrag van NL journalisten wel prettig.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Nederland wordt lomp en grof je eigen mening ergens doorheen tetteren wel vaker verward met kritische journalistiek. Maar juist als je beleefd blijft en scherpe vragen formuleert ben je effectief het vuur aan de schenen aan het leggen. Als de journalist in kwestie nou even de moeite had genomen zich te verdiepen in de Duitse aanspreekvormen dan was hij in ieder geval in de situatie gekomen om een kritische vraag te stellen, maar blijkbaar vond hij iets anders belangrijker. Of dat stoer anti-autoritair doen was, of stoer anti-Duits doen, of gewoon de avond ervoor 20 bier drinken op rekening van iemand die zijn versie van een verhaaltje in de krant wil doet er niet zoveel toe.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:43 schreef Geralt het volgende:
Ow en Lubbers een groot staatsman noemen. Doe even gauw normaal
Wat een lulkoek. 'Uwe excelentie.'quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Nederland wordt lomp en grof je eigen mening ergens doorheen tetteren wel vaker verward met kritische journalistiek. Maar juist als je beleefd blijft en scherpe vragen formuleert ben je effectief het vuur aan de schenen aan het leggen. Als de journalist in kwestie nou even de moeite had genomen zich te verdiepen in de Duitse aanspreekvormen dan was hij in ieder geval in de situatie gekomen om een kritische vraag te stellen, maar blijkbaar vond hij iets anders belangrijker. Of dat stoer anti-autoritair doen was, of stoer anti-Duits doen, of gewoon de avond ervoor 20 bier drinken op rekening van iemand die zijn versie van een verhaaltje in de krant wil doet er niet zoveel toe.
Gorbatsjov. Geweldige man. Die had men meer tijd moeten geven. Dan hadden we nu Poetin niet gehad. Gemene best. Een vorm zoals een EU.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vergeet je Gorbatsjov nu niet?
Maar verder over Kohl. De juiste man destijds. De Duitse eenwording met nadrukkelijk: In een Europees huis. Géén Duitse Einzelgang. Vandaar ook die goodwillbezoeken. Oa in 1995 aan Nederland met een kranslegging bij het Zadkine monument in Rotterdam. Om de koele relatie NL-Duitsland wat te verbeteren,
[ afbeelding ]
Een van de beste premiers die we gehad hebben. Voor Nederland en voor Europa.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:43 schreef Geralt het volgende:
Ow en Lubbers een groot staatsman noemen. Doe even gauw normaal
Met een aantal oplossingen om de crisis in de jaren 80 op te lossen is thans de huidige jonge generatie niet blij. Ik had er gemengde gevoelens bij. En die zijn uitgekomen. Maar ja, ik had wel werk dankzij die regeling. Ook niet verkeerd natuurlijk. Minder vond ik het begin van marktwerking. Toen nog te jong om daar de nadelen niet van in te zien en er alleen een voordeel in te zien.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een van de beste premiers die we gehad hebben. Voor Nederland en voor Europa.
Ach, we denken in NL graag dat dat beetje anarchisme van ons ertoe bijdraagt dat we nooit achter allerlei rattenvangers aan zullen lopen hè.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Poeh, Gorbatsjow geweldige man? Wonder kind of total loss? Lijkt me niet echt onomstreden, zeker niet voor de Russen, als die beoordeling positief blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gorbatsjov. Geweldige man. Die had men meer tijd moeten geven. Dan hadden we nu Poetin niet gehad. Gemene best. Een vorm zoals een EU.
Ik zou dit soort Brits kettinghond gedrag graag zien bij veel meer journalisten, ook in NL naar NL journalisten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Veel Duitsers vinden dat brutale gedrag van NL journalisten wel prettig.
Toch typisch dat in NL niemand deze persconferentie kent. En waarom is dit "Brits kettinghond"-gedrag? Waarom niet de credits richting Nederland. Nederlanders zijn altijd erg zuur over hun eigen land (Weg Met Ons), terwijl we in het buitenland "op handen worden gedragen".quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou dit soort Brits kettinghond gedrag graag zien bij veel meer journalisten, ook in NL naar NL journalisten.
Omdat dit soort grillen door journalisten heel brits is, die doen dit heel vaak.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Toch typisch dat in NL niemand deze persconferentie kent. En waarom is dit "Brits kettinghond"-gedrag? Waarom niet de credits richting Nederland. Nederlanders zijn altijd erg zuur over hun eigen land (Weg Met Ons), terwijl we in het buitenland "op handen worden gedragen".
Niet alleen qua journalistiek, maar ook bijvoorbeeld militair. Nederland doet altijd minachtend over haar eigen krijgsmacht, maar zie onderstaand filmpje dat wederom alle lof krijgt van onze oosterburen. Een filmpje dat niemand in Nederland kent.
Sterke actie idd. Sta ik ook wel van te kijken eigenlijk. Krijgen wij hier niet te zien idd.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Toch typisch dat in NL niemand deze persconferentie kent. En waarom is dit "Brits kettinghond"-gedrag? Waarom niet de credits richting Nederland. Nederlanders zijn altijd erg zuur over hun eigen land (Weg Met Ons), terwijl we in het buitenland "op handen worden gedragen".
Niet alleen qua journalistiek, maar ook bijvoorbeeld militair. Nederland doet altijd minachtend over haar eigen krijgsmacht, maar zie onderstaand filmpje dat wederom alle lof krijgt van onze oosterburen. Een filmpje dat niemand in Nederland kent.
In NL zijn wel meer sterke acties. Bv de bevrijding van de Molukse kapingen. Het is zelfs zo "kordaat" dat één of andere advocaten-muts (Liesbeth Zegveld) nabestaanden heeft weten wijs te maken dat er nog wel een sommetje geld is los te peuteren bij Vadertje Staat wegens "te kordaat" optreden, omdat een aantal militairen daadwerkelijk heeft geschoten met een echt schietgeweer.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sterke actie idd. Sta ik ook wel van te kijken eigenlijk. Krijgen wij hier niet te zien idd.
Overigens weet ik niet goed hoe Duitsers over Hollanders denken. Wrs toch vinden ze ons een beetje een vreemd volkje.
Gelul. Dat filmpje is door MinDef op youtube gezet, is uitgebreid op allerlei internetplatforms besproken en was te zien op TV bij oa 2Vandaag.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sterke actie idd. Sta ik ook wel van te kijken eigenlijk. Krijgen wij hier niet te zien idd.
O, nou ja, ik heb het niet gezien iig.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul. Dat filmpje is door MinDef op youtube gezet, is uitgebreid op allerlei internetplatforms besproken en was te zien op TV bij oa 2Vandaag.
Ga eens naar YouTube. "die Holländer" intoetsen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens weet ik niet goed hoe Duitsers over Hollanders denken. Wrs toch vinden ze ons een beetje een vreemd volkje.
Los van die rechtszaak was die actie idd ook heel goed uitgevoerd wel. En dat al 40 jaar geleden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In NL zijn wel meer sterke acties. Bv de bevrijding van de Molukse kapingen. Het is zelfs zo "kordaat" dat één of andere advocaten-muts (Liesbeth Zegveld) nabestaanden heeft weten wijs te maken dat er nog wel een sommetje geld is los te peuteren bij Vadertje Staat wegens "te kordaat" optreden, omdat een aantal militairen daadwerkelijk heeft geschoten met een echt schietgeweer.
Wij zijn Duitsers zonder decorum.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Maar hoe denken de Duitsers nou over de Holländer?
Die Moffinator.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ga eens naar YouTube. "die Holländer" intoetsen.
Alleen al de opmerking "der Holländer" is een bron van gelach.
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe denken D over Nederlanders?
Vinden een NL accent in Duits schattig
Waarderen de losse manier van omgaan, veel minder formeel dan in D
Mogen NL graag plagen als het om voetbal gaat, of over caravans
Een goeie buur. Een land waar de mensen zo grappig praten. Een land waar dingen goed geregeld zijn en waar nieuwe ideeën niet in eindeloze bureaucratie verzanden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Duitsers hebben zeker wel humor, ze zijn alleen niet zo goed in het weglachen van ellende.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het trouwens erg leuk dat Nederlanders vaak claimen dat D geen gevoel voor humor hebben, maar als ze in satire en cabaret het lachnummer zijn om het voetbal of de caravans dezelfde Nederlandse vreselijk lopen jankzakken
Welnee, juist door de al dan niet satirische commentaren van inwoners van buurlanden word je met je neus gedrukt op de gekkigheden van eigen land hè. Ik vind dat altijd wel leuk om er kennis van te nemen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het trouwens erg leuk dat Nederlanders vaak claimen dat D geen gevoel voor humor hebben, maar als ze in satire en cabaret het lachnummer zijn om het voetbal of de caravans dezelfde Nederlandse vreselijk lopen jankzakken
Heeft alles te maken met het verschil in grootte. Een grote buur kan veel meer incasseren dan een kleine buur. Duitsland is 5x groter dan Nederland. Een "sneer/aanval" van Duitsland richting Nederland is dus 25x zo "hard", dan andersom. Immers: 5 klappen richting 1 persoon is 25x zo "erg" dan 1 klap richting 5 personen. Bovendien heeft Duitsland 9 buurlanden waar ze allemaal mot mee hebben (gehad) (bijna altijd als agressor) en Nederland 2 buurlanden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt in Dld gewoond?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Een goeie buur. Een land waar de mensen zo grappig praten. Een land waar dingen goed geregeld zijn en waar nieuwe ideeën niet in eindeloze bureaucratie verzanden.
Nederland is daarin wel vergelijkbaar met Denemarken.
Kunnen ze weer lekker een slinger geven aan het wiel van het EU-propaganda-orgel...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Helmut gaat een Europeese gedenkdienst krijgen, de eerste keer dat zoiets gebeurd
Vond ik mooi om terug te zien, bedankt voor het posten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.c-span.org/vi(...)linton-marshall-plan
Vanaf 1:37
Een prachtige emotioneel wordende Helmut Kohl bij het aanhoren van een speech van Bill Clinton.
Iconisch beeld.
Denemarken is toch het land van "hygge"? Dat schijnt net zoiets te zijn als onze "gezelligheid". De boekwinkels liggen toch ook vol met zelfhulpboeken over hoe je zo gelukkig als een Deen kan worden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hebt in Dld gewoond?
Overigens Denemarken is helemaal een gek landje, als NL al een gek landje is natuurlijk. 'Doe maar normaal, dan ben je al gek genoeg' hebben ze daar, naar het schijnt, helemaal tot een alle spontaniteit en ieder sprankeltje levensvreugde verdrijvend adagium verheven.
Het mooie is dat je niet precies kunt zien wanneer de emoties ingaan. Bij de beschrijving van "a teen age year old boy", de soep van de "American Trucks driving on the school yard", of bij "Thank you", of bij het applaus.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 23:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vond ik mooi om terug te zien, bedankt voor het posten.
Als je als Nederlander al een klein beetje Duits spreekt kun je niet meer stuk. Dat vinden ze geweldig. Dat is mijn ervaring. Dat is anders dan hier met die taal nazi's.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe denken D over Nederlanders?
Vinden een NL accent in Duits schattig
Waarderen de losse manier van omgaan, veel minder formeel dan in D
Mogen NL graag plagen als het om voetbal gaat, of over caravans
Ja, ik bedoel dus dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Jantequote:Op zondag 18 juni 2017 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Denemarken is toch het land van "hygge"? Dat schijnt net zoiets te zijn als onze "gezelligheid". De boekwinkels liggen toch ook vol met zelfhulpboeken over hoe je zo gelukkig als een Deen kan worden.
Die Wet van Jante daarentegen roept bij mij eerder gevoelens van suïcidaliteit op.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:32 schreef Igen het volgende:
Denemarken is toch het land van "hygge"? Dat schijnt net zoiets te zijn als onze "gezelligheid". De boekwinkels liggen toch ook vol met zelfhulpboeken over hoe je zo gelukkig als een Deen kan worden.
Wat zou het mooi zijn, als volkeren zo met elkaar zouden omgaan als Nederlanders en Duitsers anno 2017quote:Op zondag 18 juni 2017 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit ook wel:
(Met de nodige Nederlandse woorden in de songtekst; zoek die zelf maar op)
quote:Op zondag 18 juni 2017 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit ook wel:
(Met de nodige Nederlandse woorden in de songtekst; zoek die zelf maar op)
Ik heb even bij google afbeeldingen ingetoetst:quote:Op zondag 18 juni 2017 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |