ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Want over een jaar zitten we niet nog steeds met datzelfde probleem, of zo?
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Vandaag kwamen de eerste twee nieuwe FLIRTs voor Syntus het land binnen. Het gaat om twee vierdelige stellen, genummerd 7401 en 7402, die dienst gaan doen vanuit Zwolle naar Enschede en Kampen. Trekkracht in Nederland was Strukton G1206 303001.
Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.
De meereizende medewerker van Stadler controleerde in Bad Bentheim nog even of alles in orde was met de FLIRTs, waardoor de cabinedeur op deze foto open staat. Rechts staat een Volvo-trein naar Gent te wachten terwijl links het restant van een oude ladingmal te zien is.
Met een vertraging van twintig minuten werd naar Oldenzaal vertrokken waar de stremming afgewacht werd. Dit bood opnieuw de gelegenheid tot het rustig maken van wat foto's. Het treinpersoneel werd om het wachten wat aangenamer te maken een kop koffie aangeboden in de Syntus-kantine.
In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.
Na een stilstand van ruim anderhalf uur in Oldenzaal werd rond 13.45u de Zandsteenweg gepasseerd waar ik de trein al een half uurtje stond op te wachten.
Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Als jij dat kunt bedenken, waarom die knoppenduwers dan niet die er voor betaald worden?
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de ICsneltrein naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Het is wel meer dan dat. Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
Het is wel meer dan dat. Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
Dat is niet denken in problemen, maar de scope van de werkzaamheden op emplacement Zwolle. En daarvan maakt het extra perronspoor deel uit. Het extra perron apart realiseren zou duurder zijn en ook meer buitendienststellingsuren betekenen. Het is dus goed dat dit tegelijk wordt aangelegd. Maar helaas mislukte de aanbesteding in december, dit betekende een half jaar tot een jaar uitstel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Op woensdag 14 juni 2017 10:19 schreef Goverman het volgende: Bert van Wee is eigenlijk het wetenschappelijke equivalent van Arriën Kruyt: overal een mening over, nergens verantwoordelijk voor...
Klinkt als de gemiddelde doorsnee-internetschreeuwer zoals wij allemaal
Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
Op woensdag 14 juni 2017 12:12 schreef Kansenjongere het volgende: Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende: Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Niet alleen dat, vrijwel iedereen die af en toe met de trein reist heeft minstens zo'n 50 euro per jaar abonnement en heeft dus al korting buiten de spits. Een paar jaar geleden hoorde ik al eens het beste argument tegen dit soort voorstellen: (bij een autoprogramma ) het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
Je kunt de prijsverhoging van reizen in de spits compenseren door prijsverlagingen erbuiten. Je kunt de prijsverhoging van producten die zich richten op reizen in de spits (zoals Traject Vrij) compenseren door het product aantrekkelijker te maken. Ik vrees echter dat NS zal kiezen voor een eenzijdige verhoging van (bepaalde) prijzen zonder enige vorm van compensatie en zich vervolgens gaat verschuilen achter clubs die zeiden dat spitsheffing een goed idee zou zijn.
Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is gewoon een luchtballonnetje. Als de kritiek hard is dan slikken we het weer in. Indien niet dan kijken we of we er ook echt zin in hebben. Volgens de vervoerconcessie mogen ze de prijs in de spits met 10% omhoog doen als dat in het dal met 12% omlaag gaat. Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
Nu twijfel ik wel over de 30 % die ik noemde.. Het zal rond de 40 % liggen maar dat geeft geen grote verschillen in de rest van het verhaal dat ik typte.
Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende: Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Den Haag-Rotterdam; Leiden-Rotterdam (onverwachte werkzaamheden) Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal rijden er veel minder treinen door onverwachte werkzaamheden. Dit duurt tot ongeveer 16:30 uur.
Treinmaatregelen: - Intercity 2400 Lelystad C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag HS en Dordrecht - Sprinter 5000 Den Haag C. - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal - Sprinter 5100 Den Haag C. - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal - Intercity 9200 Amsterdam C. - Rotterdam C. - Antwerpen-C. - Brussel Z./Midi rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
en ze staan daar redelijk alleen in want VVMC & CNV hebben al aangegeven er niet aan mee te doen...
Ik vraag me ook af hoe groot de actiebereidheid is onder FNV personeel. Kan me niet voorstellen dat heel veel van retail lid zijn van een vakbond aangezien het erg veel parttimers/bijbaners zijn. Mij interesseert het bijvoorbeeld totaal niet of die lui in dienst zijn van NS retail of van een ander (de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating wordt uitbesteed) alleen Kiosk en nog 2 andere formules blijven in eigen beheer heb ik begrepen.
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
Ja, eh. Zeg het maar.
Als ik vanuit de wetenschappelijke economische theorie naar een spitsheffing kijk klopt zijn verhaal helemaal. Dat wil niet zeggen dat het op maatschappelijk niveau een goed idee is. De mensen die het meeste last hebben van de spitsheffing hebben het vaak ook al lastiger met het vinden van werk. Dan kan die spitsheffing best een enorm succes zijn maar als dat meer werkloosheid oplevert is het effect tamelijk dramatisch.
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
Spitsheffing maar dan alleen op trajecten waar de NS aantoonbaar met de huidige techniek en materiaalinzet niet aan de vraag kan voldoen, om spitsheffing in te voeren op overige trajecten omdat het dat niet kan dan no go. En daar ben ik dus bang voor en daarom zeg ik: nee. Miljoenen geïnvesteerd in OV-chipkaart dan moet je ook kunnen differentiëren anders ben je echt geen knip voor je neus waard.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 14 juni 2017 16:27 schreef b2py het volgende: Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
Daar zouden ze dan mooi op kunnen inspelen inderdaad
Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Dat is niet helemaal waar. Om quitte te spelen met mijn Traject Vrij Jaar moet ik bij uitsluitend reizen in de spits 312 enkele reizen per jaar maken. Dat komt inderdaad neer op 6 reizen per week, dus 3 maal retour. Als je er echter feestdagen en vakanties vanaf haalt, dan zal bij "slechts" drie dagen per week reizen Traject Vrij niet lonen.
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist. En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis". En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt. En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.
Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Kansenjongere op 14-06-2017 18:49:24 ]
Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende: Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Kijk naar het Engelse systeem en dat dat daar niet werkt qua spreiding..
Op woensdag 14 juni 2017 18:37 schreef Kansenjongere het volgende: Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist. En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis". En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt. En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.
Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.
Dat ligt eraan, of je het zelf moet betalen. Mijn werkgever betaalt voor TrajectVrij dus ik maak daar gebruik van. Ik vind het heel fijn dat ik meniet elke keer bezig hoef te houden met wat mij reis vandaag kost. Het is ideaal dat ik niet voor saldo hoeft te zorgen die enkele keer dat ik een stukje verder reis.
En sinds NS de incheckregels heeft gewijzigd ben ik eigenlijk wel blij dat mijn Weekendvrij op een andere kaart staat...
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.
Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.
Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden
Op woensdag 14 juni 2017 21:27 schreef dennistd het volgende: Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen
Dan zou jouw werkgever ook flink extra moeten betalen
Op woensdag 14 juni 2017 21:27 schreef dennistd het volgende: Ik stel voor om werkgevers die personeel verplichten om tijdens de spits te reizen (door de werktijden) een extra heffing op te leggen
Jeetje, dat is eigenlijk best wel een bijzonder interessant idee!
Jeetje, dat is eigenlijk best wel een bijzonder interessant idee!
Het lastige van mensen de spits uit dwingen is dat er een bijzonder grote groep is waarvan ik denk, doe voor hun maar niet en dat zijn ouders met (jonge) kinderen. Hoe makkelijk ouderen en jongeren zich kunnen aanpassen en wat meer vrijheid in planning hebben ben je met kinderen toch vrij gebonden. Een (jong) kind moet gewoon (vroeg) naar bed en je wilt ook de ouders de mogelijkheid blijven geven om tijd met hun kinderen door te kunnen brengen en niet louter de BSO zien.
Het wordt dan heel arbitrair om aan te wijzen wie er wel recht heeft op 'ouderkorting' oid om die heffing tegen spitsreizen teniet te doen. Ik vind het een leuk en onderzoekwaardig idee maar dit is 1 van de haken die mij reeds binnenschoot.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op je datum zijn er werkzaamheden. Als je morgen wil dan kan het met 2x overstappen. Tevens rijden er geen EuroCities van Amsterdam naar waar dan ook dus dat moet de terugweg wel zijn.
Het lastige van mensen de spits uit dwingen is dat er een bijzonder grote groep is waarvan ik denk, doe voor hun maar niet en dat zijn ouders met (jonge) kinderen. Hoe makkelijk ouderen en jongeren zich kunnen aanpassen en wat meer vrijheid in planning hebben ben je met kinderen toch vrij gebonden. Een (jong) kind moet gewoon (vroeg) naar bed en je wilt ook de ouders de mogelijkheid blijven geven om tijd met hun kinderen door te kunnen brengen en niet louter de BSO zien.
Het wordt dan heel arbitrair om aan te wijzen wie er wel recht heeft op 'ouderkorting' oid om die heffing tegen spitsreizen teniet te doen. Ik vind het een leuk en onderzoekwaardig idee maar dit is 1 van de haken die mij reeds binnenschoot.
Het gaat puur om gevallen waarin de werkgever de verplichting aan de werknemer oplegt om pakweg van 8.30u tot 17u op kantoor te zitten. Dat de werknemer daar zelf voor kiest is prima natuurlijk, zolang de werkgever maar de mogelijkheid biedt om ook op andere tijden aanwezig te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het gaat puur om gevallen waarin de werkgever de verplichting aan de werknemer oplegt om pakweg van 8.30u tot 17u op kantoor te zitten. Dat de werknemer daar zelf voor kiest is prima natuurlijk, zolang de werkgever maar de mogelijkheid biedt om ook op andere tijden aanwezig te zijn.
Laten we dan een lijstje maken met werkgevers waarvan verwacht wordt dat er een verplichting is omtrent werktijden. - Onderwijsinstellingen - Onderwijsinstellinggerelateerde bedrijven - Meer 'groepen' kan ik niet verzinnen waarbij het noodzakelijk is om om xx:xx aanwezig te zijn tot xx:xx.
De werktijden van onderwijsinstellingen aanpassen heeft een bijzonder grote impact, zie ook wat ik in mijn vorige post aanhaalde. Ik vraag me af of die aanpassing het waard is voor de ophef die het gaat opleveren en ik vraag me af of je er het gewenste resultaat mee haalt. Financiële prikkels zijn daarentegen wel enorm effectief om mensen een ander patroon aan te leren. Je zou de cijfers moeten hebben om er echt een goed verhaal van te maken, nu ben ik in ieder geval nog niet overtuigd.
De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.
Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.
De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.
Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.
Zo! En nu is het tijd voor een Desperados <3
Nou ben ik in Zwolle niet zo bekend, maar is dat niet die nieuwe halte van lijn 9 aan de overkant? En dat inzicht ontbreekt bij sommigen ben ik het helemaal mee eens: omdat een aantal gewoon pal vooraan de uitstaphalte in Almelo stopte als er bussen achter zaten mag er nu helemaal niet meer bij de uitstaphalte gestopt worden... Maar laat ik het maar helemaal niet hebben over automobilisten die op de meest kromme plekken gaan stilstaan waar je ze onmogelijk kunt passeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ben ik in Zwolle niet zo bekend, maar is dat niet die nieuwe halte van lijn 9 aan de overkant?
Nee, daar heb ik geen last van en dat heb ik ook nog nooit geblokkeerd gezien. Ik zou op de terugweg naar huis ook geen moeite hebben met 10 a 15 minuten vertraging. Helemaal niet met dit weer. En desnoods ga ik naar huis lopen.
quote:
En dat inzicht ontbreekt bij sommigen ben ik het helemaal mee eens: omdat een aantal gewoon pal vooraan de uitstaphalte in Almelo stopte als er bussen achter zaten mag er nu helemaal niet meer bij de uitstaphalte gestopt worden... Maar laat ik het maar helemaal niet hebben over automobilisten die op de meest kromme plekken gaan stilstaan waar je ze onmogelijk kunt passeren.
Ja, bij die lijn 9-meuk waar je het net over had, zijn dus slagbomen geplaatst die op een transmitter open gaan. Afgelopen zaterdag was er een halve marathon en er stonden drie auto's voor die slagboom. Die dus niet opengaat.Dus praten met de bestuurder "ja nee hij gaat echt wel open". Ik wijs op het verbodsbord naast hem, hij; ja nee gaat open hoor! Mag best. NEE MAG NIET DOMME LUL.
Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 14 juni 2017 22:54 schreef dennistd het volgende: Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken.
Op woensdag 14 juni 2017 22:59 schreef James1988 het volgende: Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding?
Op woensdag 14 juni 2017 22:59 schreef James1988 het volgende: Een boete kan op kenteken worden gegeven, maar voor een notering op het strafblad moet er toch sprake zijn van een staandehouding?
Dat vermoed ik wel, hoe kan men anders aantonen dat je hebt gereden?
Invordering van het rijbewijs kan ook alleen na een staandehouding, niet als je geflitst bent.
Maar een strafblad voor een verkeersovertreding, dat lijkt me sterk. Dat is toch alleen als je een misdrijf pleegt?
Dat vermoed ik wel, hoe kan men anders aantonen dat je hebt gereden?
Als dat een argument zou zijn zou je ook geen bekeuring op kenteken kunnen geven.
quote:
Invordering van het rijbewijs kan ook alleen na een staandehouding, niet als je geflitst bent.
Invordering van het rijbewijs kan alleen bij staandehouding omdat dat in de wet staat denk ik. Als je in de wet zet dat de eigenaar van het voertuig z'n rijbewijs kan kwijtraken dan kan dat prima.
quote:
Maar een strafblad voor een verkeersovertreding, dat lijkt me sterk. Dat is toch alleen als je een misdrijf pleegt?
Als dat een argument zou zijn zou je ook geen bekeuring op kenteken kunnen geven.
Nee want het kenteken is vrij eenvoudig te herkennen.
quote:
Invordering van het rijbewijs kan alleen bij staandehouding omdat dat in de wet staat denk ik. Als je in de wet zet dat de eigenaar van het voertuig z'n rijbewijs kan kwijtraken dan kan dat prima.
Geen idee of dat juridisch mogelijk is. In Frankrijk krijg je wel punten op je rijbewijs als je geflitst bent. Kameraad van me heeft aantal keren bekeuringen op mijn naam of een andere Nederlander laten zetten. In de helft van de gevallen werden ze overigens niet eens doorgestuurd naar NL. De keer dat ik zelf te hard reed wel
quote:
Door rood rijden is dus een misdrijf geworden.
Ik zie het, puntje 2 in de link hieronder. Staan er bij het busstation verkeerslichten dan? Kan ik me niet herinneren, maar ook al een tijdje niet meer geweest. http://www.infopolitie.nl(...)s-2015-wat-verandert
De afgelopen weken heb ik trouwens twee keer mijn trein gemist vanwege een nieuw fenomeen wat door die fucking randdebielen van een Syntuschauffeurs wordt veroorzaakt en vanochtend bijna een derde keer; Chauffeurs van gelede bussen laden hun vracht uit op het fietspad voor het stadsbusstation omdat ze te lam zijn om een rondje te rijden op de rotonde voor het station, waardoor de stadsbussen tot in de stationsweg in de file staan.
Net zo fucking irritant als buschauffeurs die elkaar voor laten gaan zonder na te denken. Hoe die logica van die idioten werkt ontgaat me volledig. Bussen die de Burgemeester van Roijensingel opdraaien hoeven niet eerst, De reizigers in míjn bus moeten de trein halen en omdat jullie geen betrouwbare dienstregeling kunnen maken waardoor het ding al +5 heeft wordt het veel te krap allemaal.
Nee want het kenteken is vrij eenvoudig te herkennen.
Dan snap je niet hoe zoiets juridisch in elkaar gezet kan worden.
quote:
Geen idee of dat juridisch mogelijk is. In Frankrijk krijg je wel punten op je rijbewijs als je geflitst bent. Kameraad van me heeft aantal keren bekeuringen op mijn naam of een andere Nederlander laten zetten. In de helft van de gevallen werden ze overigens niet eens doorgestuurd naar NL. De keer dat ik zelf te hard reed wel
Natuurlijk is dat juridisch mogelijk. Homoseksualiteit kan ook strafbaar gesteld worden. Soms wordt een wet wel eens afgeknald bij de Raad van State maar het is zeldzaam en het is bijna altijd "ja je moet dan wel eerst dit aanpassen". Zolang we geen mogelijkheid hebben om de wet aan de grondwet te toetsen zal dat niet veel anders worden.
quote:
Ik zie het, puntje 2 in de link hieronder. Staan er bij het busstation verkeerslichten dan? Kan ik me niet herinneren, maar ook al een tijdje niet meer geweest. http://www.infopolitie.nl(...)s-2015-wat-verandert
Verstandig. De trein zou nauwelijks sneller worden dan de huidige busverbinding. Dan kun je het geld beter steken in verkeersveiligheid en op een weg als de N34 is dat hard nodig
Vanavond het mooiste deel van de afgelopen Nieuwjaarsronde bij RA
quote:
19.55-20.25 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Duitsland:Schwarzwaldbahn, Offenburg-Konstanz
Een Bergbahn in de heuvels van Zuid-Duitsland,zo wordt de spoorlijn door het Schwarzwald wel omschreven.
Ook al zijn de toppen niet zo hoog,de reis van Offenburg naar Konstanz aan de Bodensee is bijzonder verrassend door de geweldige variatie van het landschap waar de trein door kronkelt.
Verstandig. De trein zou nauwelijks sneller worden dan de huidige busverbinding. Dan kun je het geld beter steken in verkeersveiligheid en op een weg als de N34 is dat hard nodig
Of men moet eens accepteren dat je tussen pak en beet 6u en 19u niet kunt inhalen.
Van die twee ongelukken twee weken terug was er een (die motorrijder die op een vrachtwagen knalde) een zelfmoordactie.
Op woensdag 14 juni 2017 22:54 schreef dennistd het volgende: Ik was zaterdag ook nog in Zwolle maar toen ging ie af en toe toch wel open als er auto's stonden. Een andere automobilist wordt binnenkort wat minder gelukkig: die reed over het stadsbusstation waar een S&V'er van Syntus zijn kenteken opschreef om een bonnetje van ¤140 (dacht ik) te maken.
Alsof s&v bevoegd is voor handhaven RVV. Niet dus..
Tussen Amersfoort en Deventer rijden er veel minder treinen door een defecte trein. Dit duurt tot ongeveer 17:45 uur. Reizigers tussen Deventer en Uithuizermeeden v.v. reizen via Arnhem Centraal. De extra reistijd kan oplopen tot 45 minuten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 13 juni 2017 22:08 schreef dennistd het volgende: Vandaag kwamen de eerste twee nieuwe FLIRTs voor Syntus het land binnen. Het gaat om twee vierdelige stellen, genummerd 7401 en 7402, die dienst gaan doen vanuit Zwolle naar Enschede en Kampen. Trekkracht in Nederland was Strukton G1206 303001. .. knip ...
Toch wel even bij ProRail je spoorbevoegdheidspasje opgehaald?
Op donderdag 15 juni 2017 22:17 schreef James1988 het volgende: Over het Nieuwjaarsrondje gesproken, is het misschien een idee om volgende keer richting Scandinavië te gaan, Kopenhagen of Malmö, zoiets?
Dat is misschien net te doen in een weekend?
Goed plan. werk maar vast uit, al moet je wel rekening houden met de Fahrplanwechsel half december. Eind augustus open ik wel een apart nieujaarsrondj-topic
Dat is zelfs makkelijk te doen in een weekend. Ik heb het op een zondag gered met drie keer 50 minuten overstaptijd, met tot aan Puttgarden alleen RE's. We hebben toen wel tickets Rødby->Kopenhagen gekocht en zijn in de boot op de trein gaan zitten. Mag niet maar hoe willen ze het controleren, srsly.
Oh jah; vertrek eerste trein uit Enschede naar Hamm. Daarna ->Osnabrück->Bremen->Hamburg->Lübeck->RB Puttgarden.
Goed plan. werk maar vast uit, al moet je wel rekening houden met de Fahrplanwechsel half december. Eind augustus open ik wel een apart nieujaarsrondj-topic
Aannemende dat de dienstregeling vergelijkbaar blijft aan 2017 is Kopenhagen op één dag haalbaar.
6:37 uit Breda vertrekken, 18:19 aankomen in Kopenhagen (mét overtocht per boot).
18:19 vind ik persoonlijk een mooie tijd om het hotel op te zoeken, in te checken, en daarna wat te gaan eten (al is het misschien geen slecht idee om dat op voorhand te plannen ).
De terugreis lijkt ook goed te doen te zijn trouwens.
Ik was onlangs ook nog binnen 10 uur over ondanks een geschepte ree. Het kan heus wel. Maar misschien willen we er wat langer van genieten en kunnen we op vrijdagmiddag al weg of zo? Het is natuurlijk niet de bedoeling om dan 5 uur lang in de winterkou op een bankje op OIdenburg/Holstein te bivakkeren maar misschien gaat er wel een nachttrein waar we wat aan hebben of zo. Ik weet het niet
Op zich is het (wat mij betreft) ook wel een optie om vrijdagochtend vast te vertrekken, dan zijn we vrijdag al in Kopenhagen, 2 hotelletjes, maar dan hebben we de HELE zaterdag om daar leuke dingen te doen. Bijvoorbeeld met de trein Zweden in. Of iets anders leuks wat ik nog even voor me houd
Op zich is het (wat mij betreft) ook wel een optie om vrijdagochtend vast te vertrekken, dan zijn we vrijdag al in Kopenhagen, 2 hotelletjes, maar dan hebben we de HELE zaterdag om daar leuke dingen te doen. Bijvoorbeeld met de trein Zweden in. Of iets anders leuks wat ik nog even voor me houd
En dan zondag weer terug
Ik kan in Kopenhagen zijn en het combineren met vrienden bezoeken maar ik ga wel vliegen want ik heb de legs nodig om weer goud te worden. Dan wordt platinum worden makkelijker en na 10 jaar ben ik platinum for life. Het uitje op de tweede dag doe ik dan graag aan mee.
Een vlucht terug pakken zouden we ook nog kunnen overwegen. Dan kun je iets doen als...
Vrijdag trein van NL naar Kopenhagen, inchecken, eten, biertjes doen, slapen.
Zaterdag trein naar Zweden, daar rondkarren, en eindigen in een hotel. Eten, bieren, slapen.
Zondagochtend treinen door Zweden, begin v/d middag Noorwegen binnenvallen, daar nog wat rondetteren, en eindigen op de luchthaven van Oslo om wat te eten. 19:05 opstijgen, 21:00 landen op Schiphol, en iedereen zou nog thuis moeten kunnen komen.
Op donderdag 15 juni 2017 22:56 schreef James1988 het volgende: Een vlucht terug pakken zouden we ook nog kunnen overwegen. Dan kun je iets doen als...
Vrijdag trein van NL naar Kopenhagen, inchecken, eten, biertjes doen, slapen.
Zaterdag trein naar Zweden, daar rondkarren, en eindigen in een hotel. Eten, bieren, slapen.
Zondagochtend treinen door Zweden, begin v/d middag Noorwegen binnenvallen, daar nog wat rondetteren, en eindigen op de luchthaven van Oslo om wat te eten. 19:05 opstijgen, 21:00 landen op Schiphol, en iedereen zou nog thuis moeten kunnen komen.
Is ook een mogelijkheid. Maar dat wordt allemaal wel erg ambitieus hoor. Aan de andere kant, evolutie is goed, kleine kindjes worden groot etc. We begonnen met één zaterdagmiddaggie op blokkerkaartjes en we maken er nu een halve week rondtrip west-Europa van voor 750 euro de man Niks mis mee
Daarom durf ik het ook met zulks een stelligheid te zeggen
Garpje. Ik wil het echt best wel graag. Ik had al silver kunnen zijn bij KLM dit jaar maar heb best vaak de trein genomen of op afstand gewerkt. Ik hou echt heel veel van lange stukken treinen (in Intercities).
Op vrijdag 16 juni 2017 10:08 schreef b2py het volgende: Jezus dat nieuwjaarsronde topic maakt me helemaal in de war, zat al te scrollen en zag niks herkenbaars
Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef b2py het volgende: Maar stel je was wel lid van de FNV, had je dan wel gestaakt? Als in, is staken 'verplicht' als je FNV lid bent oid?
Is FNV-lid zijn verplicht om te mogen staken?
Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag
Als ik zo de gesprekken om me heen aanhoor denk ik dat het nogal mee gaat vallen, veel collega's die ik erover hoor hebben zoiets van "eh, nee? onzin".
Ohja, ik ben vrij en zit gelukkig niet bij de FNV
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef b2py het volgende: Maar stel je was wel lid van de FNV, had je dan wel gestaakt? Als in, is staken 'verplicht' als je FNV lid bent oid?
De reis gaat van de hoofdstad van de fjorden de bergen in.Dus van Bergen aan de groene kust tot een halve meter sneeuw en de spectaculaire vergezichten.
En als afsluiting een rit met de wereldberoemde Flamsbana terug naar de zee.
Op vrijdag 16 juni 2017 15:02 schreef CrashO het volgende: Treinpersoneel laten staken omdat Servex NS Stations Retailbedrijf wat minder vastgoed te beheren heeft?
Wat heeft die vakbond gesnoven dat dit ze een goed plan lijkt?
de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating ervan..
Misschien dat dit valt onder het belemmeren van het openbaar vervoer? Daar kunnen ze in elk geval wel voor schrijven.
Ik neem mijn eerdere opmerking terug; ze blijken wél bevoegd te zijn:
"9.3. Domeinlijst IV. Openbaar vervoer De boa openbaar vervoer is bevoegd om te handhaven op de volgende artikelen en wetten voor zover noodzakelijk voor een goede uitoefening van de functie en de daaraan gekoppelde taakomschrijving, tenzij de wet zich daartegen verzet. 1. Algemene plaatselijke verordeningen, voor zover deze verordeningen samenhangen met het vervoer van personen en voor zover de boa is aangewezen door het bevoegd gezag; 2. Besluit personenvervoer 2000; 3. Artikelen 15a lid 1 en lid 2, 23 lid 1 sub a, b en e, 62 juncto bord C1, C11, C12, C13, C14, C15, C16 en C17, 24 lid 1 sub b, 62 juncto 71 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990; 5. Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994; 6. Wet lokaal spoor 7. Wet personenvervoer 2000; 8. Artikelen 141, 157, 177, 179, 180, 181, 182, 184, 184a, 185, 225, 239, 266/267, 284, 285, 300 juncto artikel 304 onder ten tweede, 310, 311, 350, 416, 424, 426, 435, onder ten vierde, 447e en 461 Wetboek van Strafrecht"
Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag
Nou, als je het werk wil neerleggen is het wel handig om dat in collectief verband te doen (bijv. via een vakbond). In die zin is lidmaatschap van een vakbond wel een voorwaarde om te mogen staken.
Maar ik denk dat het andersom werd bedoeld: MOETEN leden van FNV-spoor staken maandag? Ik denk dat het antwoord daarop NEE is. Staken is een recht, geen plicht. En al helemaal niet een plicht die door een vakbond kan worden opgelegd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op HS komen ook veel Rotterdammers, Amsterdammers en personeel van andere standplaatsen. Daarnaast vermoed ik dat de actiebereidheid niet erg hoog zal zijn.
Hangt er vanaf waar de machinist/conducteur vandaan komt. Is het een FNV-er uit Den Haag of Zwolle, dan kan het zijn dat ze staken. Met een beetje pech staken er een paar rangeermachinisten en worden treinen überhaupt niet voorgebracht of gereed gemaakt. Dan zal er behoorlijk wat uitvallen. Met een beetje geluk zijn het individuele treinen.
Actiebereidheid is heel laag, wat ik tenminste zo proef. Ja, de die hard FNV-ers, maar voor de rest is eigenlijk iedereen die ik tot nu toe spreek behoorlijk verbaasd. Niet in de eerste plaats om dat de FNV schijnbaar vindt dat het treinpersoneel zou moeten gaan staken voor de collega's met een compleet andere CAO (Retail) en/of kantoorpersoneel.
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen. Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren. Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.
Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit. Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
Op vrijdag 16 juni 2017 18:57 schreef MTL het volgende: Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen. Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren. Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.
Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit. Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
NS stelt na toelating van de software zes maanden nodig te hebben om de nieuwe treindienst voor te bereiden.
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.
NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.
NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.
NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen.
Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt
Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende: Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende: In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Die laatste
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ]
Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende: In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van weten
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :,)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :,)
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?
Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?
Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen.
Dat zijn zo wat zaken, daarom is het een specifieke afweging. Dat geldt trouwens met zo goed voor het saneren van wissels. Dat gebeurt echt niet ondoordacht en ook niet zonder overleg met vervoeders.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende: Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt.
Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns.
Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende: Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomen
Op vrijdag 16 juni 2017 23:25 schreef dennistd het volgende: In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over.
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor. Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep. Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had. Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
Op zondag 18 juni 2017 19:25 schreef greavy het volgende: De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor. Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep. Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had. Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...
In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok. Doet er niet af dat een machinist, zelfs iemand bij NSR, moet weten hoe hij loks moet kunnen koppelen als je bevoegdheden hebt voor loks. Wordt toch in elke opleiding behandeld? Maarja, regels die het je verbieden, dus de reiziger is de dupe.
Zo ook een kennis die een tijdje geleden overgestapt is van het goederenvervoer naar NSR Rotterdam, en ICd-diensten doet: Hij weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar hij doet het niet, want de NS-regels verbieden het.
Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende: Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.
Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende: Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...
In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.
Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem niet
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddiensten
quote:
Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende: Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
Ik heb eigenlijk überhaupt geen ervaring met het koppelen van locs of rijtuigen onderling. Als ze mij zouden bellen weet ik niet veel meer dan de gemiddelde reiziger Maargoed ik heb dan ook geen materiaalbekendheid voor de Traxx enzo, weet niet of zoiets in die cursus überhaupt behandeld wordt...
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
DDM1 is weer goed zichtbaars op de lijn Alkmaar-Haarlem in de spits. tot voor kort was het een DDAR3. overigens; wat zal 't warm zijn in de DDM1 stellen komende week.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende: Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eind
Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende: Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.
Er moet toch een datakabel zijn voor o.a. het vergrendelen (groene lamp) en ontgrendelen van de deuren (links of rechts)? Dat lijkt me niet iets wat makkelijk te combineren is met een stroomkabel met daarop 1500V voor de energievoorziening van de rijtuigen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail reden
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben. Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Op maandag 19 juni 2017 08:36 schreef ikweetnietwat het volgende: Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben. Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Er is kennelijk één of andere maat vol Het zal wel
Ik ben zo blij dat ik niet bij de FNV zit en geen vroege diensten draai
(Waarom ben ik eigenlijk al wakker? Verdomme)
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
[ Bericht 2% gewijzigd door DeaDLocK2K op 19-06-2017 10:56:57 ]
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg.
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.
Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
quote:
Rotterdam-Roosendaal Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.
Roosendaal-Antwerpen-Puurs Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Groningen-Delfzijl Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven