abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:16:34 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171737991
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:57 schreef MTL het volgende:
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.

Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:24:59 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171738156
quote:
NS stelt na toelating van de software zes maanden nodig te hebben om de nieuwe treindienst voor te bereiden.
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
pi_171738237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31:49 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738258
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
pi_171738286
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Dat is geen antwoord op de vraag imo
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34:49 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag imo
Ok, dus?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:37:13 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171738452
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ok, dus?
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171738526
De acties zijn ook allleen tussen 4 en 9 s ochtends dan lig ik nog in mijn nest. Kan ik smiddags gewoon lekker naar Leeuwarden crossen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44:56 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738530
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.

NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen.

Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03:25 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738785
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:36 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738801
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 20:23:47 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171739037
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Joah, dump daar maar heen Gait ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:33:51 #214
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739197
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
OvDRail_Hans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 19:46:56 Tijdens lossen van #porfier is de vrachtauto omgevallen. #treinverkeer tussen #Hengelo en #Goor wordt opgestart met… https://t.co/hCL7RN7jWU reageer retweet
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:03 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171739310
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:04 #216
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739311
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
pi_171739579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Die laatste

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:14:29 #218
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171739847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171739896
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:28:46 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171740049
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van weten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30:11 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740076
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:14 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54:07 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171740518
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:05:14 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:41:37 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171741562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Laptop. het volgende:
Ziggy :(

Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
:s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:34 schreef b2py het volgende:
Hoi :W

Wel lief zijn voor Ziggy^3
O+
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:54:46 #225
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171741842
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58:53 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171741944
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:54 schreef Goverman het volgende:

[..]

oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02:16 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171742073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Als je maar genoeg onderhoud pleegt kun je dat risico beperken natuurlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03:28 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171742113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Het is te hopen dat je nu de overstap naar Zwolle kunt halen, al is deze met twee minuten zeer krap :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:04:41 #229
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171742154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen.

Dat zijn zo wat zaken, daarom is het een specifieke afweging. Dat geldt trouwens met zo goed voor het saneren van wissels. Dat gebeurt echt niet ondoordacht en ook niet zonder overleg met vervoeders.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:25:42 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171742695
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:30:58 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171742805
Ja met 2 paar overloopwissels EN een infrabeheerder die met "wissels" om kan gaan ja. Dan wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171743302
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
pi_171743342
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:51:16 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171743394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:00:09 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171743616
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Da's leuk bij getrokken internationale treinen, het is alles of niets.
pi_171743697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:48 schreef Salatrel het volgende:
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
Thanks voor de lift O+ :P
pi_171743975
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Thanks voor de lift O+ :P
ik stuur je email wel ff door naar de KTO mevrouw kun je een enquete invullen over je treinreis :P
pi_171744104
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:31:43 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171744299
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:21 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
En met een beetje pech is dat de doorrijdende Beneluxtrein :Y
pi_171747001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.
Nee.

quote:
Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171748146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomen :P
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29:54 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171752857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:25 schreef dennistd het volgende:
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over.
pi_171768319
Ik heb een rijdende IC4 gezien net. Werd wel afgesleept maar ik heb er een gezien!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:02:35 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171771929
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 juni 2017 @ 19:25:02 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171775531
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 19:32:09 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171775690
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage zondag 18 juni 2017 @ 19:37:04 #248
145738 superworm
is erbij
pi_171775757
quote:
*O* Van harte aanbevolen vanuit onze bijenactie! _O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171776946
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:25 schreef greavy het volgende:
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
pi_171777080
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')