ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Want over een jaar zitten we niet nog steeds met datzelfde probleem, of zo?
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Vandaag kwamen de eerste twee nieuwe FLIRTs voor Syntus het land binnen. Het gaat om twee vierdelige stellen, genummerd 7401 en 7402, die dienst gaan doen vanuit Zwolle naar Enschede en Kampen. Trekkracht in Nederland was Strukton G1206 303001.
Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.
De meereizende medewerker van Stadler controleerde in Bad Bentheim nog even of alles in orde was met de FLIRTs, waardoor de cabinedeur op deze foto open staat. Rechts staat een Volvo-trein naar Gent te wachten terwijl links het restant van een oude ladingmal te zien is.
Met een vertraging van twintig minuten werd naar Oldenzaal vertrokken waar de stremming afgewacht werd. Dit bood opnieuw de gelegenheid tot het rustig maken van wat foto's. Het treinpersoneel werd om het wachten wat aangenamer te maken een kop koffie aangeboden in de Syntus-kantine.
In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.
Na een stilstand van ruim anderhalf uur in Oldenzaal werd rond 13.45u de Zandsteenweg gepasseerd waar ik de trein al een half uurtje stond op te wachten.
Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de IC naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Als jij dat kunt bedenken, waarom die knoppenduwers dan niet die er voor betaald worden?
Nee, het is in dit geval te laat omdat het verplicht aanbesteed moet worden omdat ProRail zelf niets kan bouwen en doen en NS ook niet en het is allemaal supercomplex (is het niet, spoor 9 opheffen, twee weken een bus naar Heino, een hoop zand storten, perronrand uitbreiden en spoor 8 een paar meter doortrekken, wat al lang gedaan had kunnen worden want het zit verdomme nog in de beveiliging).
Sterker nog, als het "nieuwe" perron gewoon een normale lengte en twee grote fases had gehad, zoals had gemoeten, dan had het gekund zonder één enkel probleem en dan was er ook nog capaciteit geweest om alle treinen te laten rijden. Fucking frustrerend dit soort semi-oplossingen voor problemen die je al mijlenver ziet aankomen.
Dus de ICsneltrein naar Enschede wordt een jaar uitgesteld holadijee :/
Het is wel meer dan dat. Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
Het is wel meer dan dat. Busbrug, wisselstraat opruimen en gelijktijdigheden creeeren en dat perron afbouwen. Dan vergeet ik volgens mij nog wel wat zaken
Dat is niet denken in problemen, maar de scope van de werkzaamheden op emplacement Zwolle. En daarvan maakt het extra perronspoor deel uit. Het extra perron apart realiseren zou duurder zijn en ook meer buitendienststellingsuren betekenen. Het is dus goed dat dit tegelijk wordt aangelegd. Maar helaas mislukte de aanbesteding in december, dit betekende een half jaar tot een jaar uitstel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Op woensdag 14 juni 2017 10:19 schreef Goverman het volgende: Bert van Wee is eigenlijk het wetenschappelijke equivalent van Arriën Kruyt: overal een mening over, nergens verantwoordelijk voor...
Klinkt als de gemiddelde doorsnee-internetschreeuwer zoals wij allemaal
Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
Op woensdag 14 juni 2017 12:12 schreef Kansenjongere het volgende: Het grootste probleem van spitsheffing is dat we op voorhand al weten dat dit door de vervoerders in het algemeen en NS in het bijzonder zal worden aangegrepen als de zoveelste mogelijkheid om een eenzijdige prijsverhoging door te voeren.
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende: Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Niet alleen dat, vrijwel iedereen die af en toe met de trein reist heeft minstens zo'n 50 euro per jaar abonnement en heeft dus al korting buiten de spits. Een paar jaar geleden hoorde ik al eens het beste argument tegen dit soort voorstellen: (bij een autoprogramma ) het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
Is er ook een dubbelzijdige prijsverhoging mogelijk?
Je kunt de prijsverhoging van reizen in de spits compenseren door prijsverlagingen erbuiten. Je kunt de prijsverhoging van producten die zich richten op reizen in de spits (zoals Traject Vrij) compenseren door het product aantrekkelijker te maken. Ik vrees echter dat NS zal kiezen voor een eenzijdige verhoging van (bepaalde) prijzen zonder enige vorm van compensatie en zich vervolgens gaat verschuilen achter clubs die zeiden dat spitsheffing een goed idee zou zijn.
Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is gewoon een luchtballonnetje. Als de kritiek hard is dan slikken we het weer in. Indien niet dan kijken we of we er ook echt zin in hebben. Volgens de vervoerconcessie mogen ze de prijs in de spits met 10% omhoog doen als dat in het dal met 12% omlaag gaat. Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
Nu twijfel ik wel over de 30 % die ik noemde.. Het zal rond de 40 % liggen maar dat geeft geen grote verschillen in de rest van het verhaal dat ik typte.
Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende: Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Den Haag-Rotterdam; Leiden-Rotterdam (onverwachte werkzaamheden) Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal rijden er veel minder treinen door onverwachte werkzaamheden. Dit duurt tot ongeveer 16:30 uur.
Treinmaatregelen: - Intercity 2400 Lelystad C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag HS en Dordrecht - Sprinter 5000 Den Haag C. - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal - Sprinter 5100 Den Haag C. - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal - Intercity 9200 Amsterdam C. - Rotterdam C. - Antwerpen-C. - Brussel Z./Midi rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal