en ze staan daar redelijk alleen in want VVMC & CNV hebben al aangegeven er niet aan mee te doen...quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)t&utm_medium=twitter
FNV is acties op poten aan het zetten tegen de verkoop van winkels, het meedingen naar regionale concessies en het niet willen inzetten van 2 HC's op dubbeldekkers.
Ja, eh. Zeg het maar.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:12 schreef bork het volgende:
[..]
Dan is de betreffende onderzoeker een prutser. Of het is de mening van de auteur.
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:27 schreef b2py het volgende:
Hj heeft wel 1 punt, er is geen prikkel vanuit NS om buiten de spits te reizen als je al een altijd vrij (of vergelijkbaar) in bezit hebt. (Waarom je dat zou nemen als je toch in het dal kan reizen vraag ik me af.)
Daar zouden ze dan mooi op kunnen inspelen inderdaadquote:Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je altijd in het dal kan reizen neem je inderdaad niet zo'n kaart. Maar bijvoorbeeld wel als je een paar dagen per week in de spits reist. Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Ik zou wel een paar dagen in de week buiten de spits kunnen reizen, maar dat levert geen voordeel op. Dus kies ik op die dagen er voor om met de laatste trein vóór 9 uur te reizen.
Dat is niet helemaal waar. Om quitte te spelen met mijn Traject Vrij Jaar moet ik bij uitsluitend reizen in de spits 312 enkele reizen per jaar maken. Dat komt inderdaad neer op 6 reizen per week, dus 3 maal retour.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met drie dagen per week heb je een trajectvrij er al uit.
Veel eerder geld over dan tijd over dusquote:Op woensdag 14 juni 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Opa heeft tijd over en een coole hobby: http://www.dumpert.nl/med(...)zijn_achtertuin.html
Kijk naar het Engelse systeem en dat dat daar niet werkt qua spreiding..quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vanuit een keuze-economisch perspectief is het natuurlijk een fantastisch idee. Totdat je je realiseert dat veel spitsreizigers hun kaartje betaald krijgen door de baas en dat de categorie die dat niet heeft ofwel genoeg geld heeft of iedere euro drie keer om moet draaien omdat die al reist voor een niet zo fantastische baan. Het is ook logisch dat een wetenschapper zo'n scherpe mening heeft. Wetenschappelijk onderzoek wordt redelijk lineair aangevlogen terwijl dit soort problemen en hoe je daar als overheid op reageert niet zo werkt omdat er andere consequenties aan vast hangen.
Kijk dat spul mooi schudden op RA eahquote:Op woensdag 14 juni 2017 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel eerder geld over dan tijd over dus
Nou. Het is nou niet alsof ik volgende week direct een vakantie naar Baskenland ga boeken nee.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond het vervolg van gisteren door Baskenland.
[..]
Dat ligt eraan, of je het zelf moet betalen. Mijn werkgever betaalt voor TrajectVrij dus ik maak daar gebruik van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik drie dagen per week zou werken (of vier waarvan 1 dag thuis) zou ik denk ik voor Altijd Voordeel kiezen in plaats van Traject Vrij. Bijkomend voordeel is dat je dan wel wordt beloond wanneer je een keer in de daluren reist.
En dat je langeafstandskorting krijgt bij het verder reizen dan je vaste traject plus minder gedupeerd wordt door de beperkingen van dat gedrocht "van rit naar reis".
En dat je bovendien niet gedwongen wordt op rekening te reizen, waardoor je veel meer zicht hebt op de bedragen die NS in rekening brengt.
En dat je wel gewoon Weekend Vrij erbij kunt zetten zonder te moeten gaan klooien met 2 ov-chipkaarten.
Dat Traject Vrij moet haast wel met afstand het meest gebrekkige product zijn dat NS aanbiedt.
En treinen zijn soms al zo warmquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! Logisch natuurlijk
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef De_Hertog het volgende:
het is niet also we allemaal in de spits reizen om iedereen te pesten
ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je als je vertraging hebt? Dan steek je gewoon de trein in de fik! Logisch natuurlijk
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" wordenquote:Op woensdag 14 juni 2017 21:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Leg dat Klaver en consorten uit. Wat mij betreft is de spitsheffing een volslagen verkeerd instrument omdat het overgrote deel van de reizigers het moment van reizen opgelegd krijgt door werkgever/opleiding dus geen andere reële keuze hebben dan maar gewoon betalen.
Op Somda werd daar vervolgens nog aan toegevoegd dat de marktwerking-adepten niet gek moeten opkijken dat de NS na liberalisatie alleen maar aan maatschappelijk ondernemen doet als het toevallig zo uitkomt, dat is commerciële bedrijven tenslotte eigen.
Al die extra Afrikaantjes moeten ergens van betaald worden...quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt je dan ook afvragen in welke zakken die extra opbrengsten van die spitsheffing "geïnvesteerd" worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |