Ja, dat je daar vaak prima contactloos kan betalen viel mij ook op. Al moest ik bij iets van ¤2,98 wel weer een handtekening op de bon zettenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:29 schreef Igen het volgende: [..] Ik heb ook een rekening bij een Duitse gemeentelijke bank o.i.d. Daar moet je regelmatig zelf je bankafschriften uitprinten op het filiaal (met een naaldprinter!) of je moet aanvragen dat het digitaal gaat, dan moet je regelmatig via het internetbankieren een PDF downloaden. En als je dat niet op tijd doet dan sturen ze het met administratiekosten per post op. Je kan met hun bankpas ook niet zomaar naar een geldautomaat van een andere bank. Dat kost dan iets van 5 euro administratiekosten. En hun bankpas heeft ook een functie met contactloos betalen. Daar moet je dan eerst geld opzetten en het wordt dan in geen enkele winkel geaccepteerd. Terwijl het contactloze Maestro van een Nederlandse ING-pas in Duitsland wél op steeds meer plekken werkt.
![]()
Ik heb de zwarte trui uit de Giro gekocht, leuk he.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:43 schreef Kowloon het volgende:
Vlamingen zeggen dat zo leuk; recycleren, resiekleren.
Kleedt goed af.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb de zwarte trui uit de Giro gekocht, leuk he.
Is dat de trui van de nummer laatst uit het klassement?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Valt tegen, ga me meteen op een dieet zetten.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat de trui van de nummer laatst uit het klassement?
Oh, daar zie ik de humor wel van in eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat de trui van de nummer laatst uit het klassement?
Afkleedt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een wielren tricot goed afkleed, Kaas-, zelfs niet in zwart
Prima truitje.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja. Die tekst op Wikipedia is ook chill over hoe fanatiek de strijd om dat ding was.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Prima truitje.Is toch het Giro equivalent van de Rode Lantaarn?
Hahaha fantastisch die tekstquote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja. Die tekst op Wikipedia is ook chill over hoe fanatiek de strijd om dat ding was.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja. Die tekst op Wikipedia is ook chill over hoe fanatiek de strijd om dat ding was.
Hahaquote:There was real competition to win this particular jersey. Especially noted are the struggles between Sante Carollo and Luigi Malabrocca, to see who could waste the most time. Each tried to lose more time than the other by hiding in bars, barns, and behind hedges, or even by puncturing their own wheels.
Ik corrigeerde net een vriend in een WA-groep en kreeg toen binnen enkele seconden een screenshot van een week eerder terug met een een taalfout van mij, die hij speciaal hiervoor bewaarde.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Altijd attent die Kaas-. Kiest ook altijd de juiste foto uit bijvoorbeeld.
En wat kan je daaruit concluderen denk je?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik corrigeerde net een vriend in een WA-groep en kreeg toen binnen enkele seconden een screenshot van een week eerder terug met een een taalfout van mij, die hij speciaal hiervoor bewaarde.
Het corrigeren van elkaars taalfouten is belangrijker dan de vriendschap zelf.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:11 schreef Tem het volgende:
Juist, dat ze je maar een irritante kerel vinden.
Whehe.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het corrigeren van elkaars taalfouten is belangrijker dan de vriendschap zelf.
Ik was juist bij jullie. Heb dat nog even gerecenseerd in de Rotterdam-SC.quote:
De toerist uithangen. Letterlijk. Gegeten bij Hotel New York.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik was juist bij jullie. Heb dat nog even gerecenseerd in de Rotterdam-SC.
Maar wat kwam je doen en waar heb je gegeten?
Ziet er leefbaar uit toch? Allemaal dankzij Joost Eerdmans.quote:
Nice.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
De toerist uithangen. Letterlijk. Gegeten bij Hotel New York.
Heb d'r nooit gegeten, maar vind het wel een geinig gebouwtje.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Het eten is daar helemaal niet nice, man.
Ja, je zit daar wel lekker inderdaad. Eten is alleen niet bijzonder.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb d'r nooit gegeten, maar vind het wel een geinig gebouwtje.
Met zoete vleiende woorden kom je hier niet binnen hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Liever niet inderdaad. Zwitserland wordt onze laatste verdedigbare vesting als de muzelmannen komen,
Bijzonder overpriced, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, je zit daar wel lekker inderdaad. Eten is alleen niet bijzonder.
Ryon heeft toch heel veel geld.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bijzonder overpriced, dat dan weer wel.
Jij gaat dan toch gewoon een POL-meet organiseren en ons uitnodigen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Met zoete vleiende woorden kom je hier niet binnen hoor.
De lafite Rothschild zal koel zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij gaat dan toch gewoon een POL-meet organiseren en ons uitnodigen?
Fruit de mer (45 euro), Steak tartaar (16 euro), flesje wijn (24 euro) en nog wat meuk na (15 euro).quote:
Er of daar. D'r is van haar.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mooi gebouw, erg gehorig (alle kaatst) en het eten is ok maar de prijs is te hoog. Wel aardig om een brunch op zondag te doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik moet nog vier wekenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:48 schreef Friek_ het volgende:
Morgen de laatste keer vroeg opstaan dit schooljaar. Afzien.
Wat is vroeg? Ik noem 8:30 al vroeg tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:48 schreef Friek_ het volgende:
Morgen de laatste keer vroeg opstaan dit schooljaar. Afzien.
Helaas, m'n Caab is geen 4WD.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De lafite Rothschild zal koel zijn.
Wel komen met eigen vervoer, dus vierwielaandrijving met kettingen.
Ik heb hierna een toetsweek en tussendoor een verhuizing naar het nieuwe gebouw. Zodoende zijn mijn laatste weken vrij leeg.quote:
Dat is een leuk ding inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat echt heel gaaf was, is de waterbus van Dordrecht, via Kinderdijk richting Rotterdam. Buitenlandse toestanden met een oerhollands tintje.
Ah. Ik nog drie weken les (deze meegeteld), en dan toetsweek. Vakantie begint hier tegelijk met de vierdaagse.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb hierna een toetsweek en tussendoor een verhuizing naar het nieuwe gebouw. Zodoende zijn mijn laatste weken vrij leeg.
Heel leuk, ja, mijn schoonouders ook ooit eens meegenomen op de waterbus naar Dordrecht, dat vonden ze watquote:
Saabjes kunnen wel redelijk klimmen, voorwielaandrijving, de motor voor het gewicht.quote:
Dat laatste vooralquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Saabjes kunnen wel redelijk klimmen, voorwielaandrijving, de motor voor het gewicht.
Voordeel van de twijfel, of gewoon hopen dat het in de zomer plaatsvind.
Vindt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Saabjes kunnen wel redelijk klimmen, voorwielaandrijving, de motor voor het gewicht.
Voordeel van de twijfel, of gewoon hopen dat het in de zomer plaatsvind.
En dan zie ik een mooi stuk in de krant met huilende schooldirecteuren omdat ze geen onderwijzers kunnen krijgen. Goh, waar zou dat nou aan liggen...quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb trouwens waarschijnlijk gewoon m'n baan volgend jaar (nieuw jaarcontract), maar de manier waarop is toch wel heel wonderlijk. Waarschijnlijk gaan ze me de dag voor de vakantie (de laatste vrijdag) een brief geven dat ze stellen dat ze met me door willen en er uren voor me zijn het jaar erop. Maar een nieuwe arbeidsovereenkomst of akte van benoeming.. ? Nee hoor.![]()
Man man man, wat een armoe toch. Als ik elders een contract kan binnenslepen, verkas ik mooi daarheen.
Maar dat zullen ze doen om aan de aanzegplicht te voldoen, en dat wordt dus gewoon een verlenging van het huidige contract tegen dezelfde voorwaarden.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb trouwens waarschijnlijk gewoon m'n baan volgend jaar (nieuw jaarcontract), maar de manier waarop is toch wel heel wonderlijk. Waarschijnlijk gaan ze me de dag voor de vakantie (de laatste vrijdag) een brief geven dat ze stellen dat ze met me door willen en er uren voor me zijn het jaar erop. Maar een nieuwe arbeidsovereenkomst of akte van benoeming.. ? Nee hoor.![]()
Man man man, wat een armoe toch. Als ik elders een contract kan binnenslepen, verkas ik mooi daarheen.
Ai. Je zal zelf maar op die school hebben gezeten. Drama.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Friek_ het volgende:
Begrijp daar weinig van, nog los van het ethische aspect. Je krijgt als school toch gruwelijke ruzie met je roostermaker als je op dit moment in het schooljaar de formatie voor na de vakantie nog niet rond hebt?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:55 schreef Friek_ het volgende:
Ik at gisteravond anders aan dat Rembrandtplein van jullie een cheeseburger met bacon en friet voor ¤13, plus wat pints Guinness. Op het terras van de three sisters pub of zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Fruit de mer (45 euro), Steak tartaar (16 euro), flesje wijn (24 euro) en nog wat meuk na (15 euro).
In Amsterdam krijg je daar nog niet eens een hamburger met een frietje voor, dus ik schrok behoorlijk toen ik de bon kreeg. Dacht oprecht dat er te weinig flessen wijn opgezet waren.
Eten was wel oké, in ieder geval erg leuk. Ongelooflijk druk ook voor een dinsdag.
Dat is de basisschool hè, daar zijn de salarissen nog kariger dan bij Friek.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan zie ik een mooi stuk in de krant met huilende schooldirecteuren omdat ze geen onderwijzers kunnen krijgen. Goh, waar zou dat nou aan liggen...
Ja, het tekort aan maatschappijdocenten is schrijnend. Ik hoorde dat wis- en natuurkunde docenten zich tegenwoordig zelfs omscholen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan zie ik een mooi stuk in de krant met huilende schooldirecteuren omdat ze geen onderwijzers kunnen krijgen. Goh, waar zou dat nou aan liggen...
Jij hebt dan ook duidelijk geen smaakquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik at gisteravond anders aan dat Rembrandtplein van jullie een cheeseburger met bacon en friet voor ¤13, plus wat pints Guinness. Op het terras van de three sisters pub of zo.
Terecht overigens.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de basisschool hè, daar zijn de salarissen nog kariger dan bij Friek.
Oh...*zucht*, is dat in het kader van Nederland Kennisland of zo?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de basisschool hè, daar zijn de salarissen nog kariger dan bij Friek.
Chille mensen waarderen zowel de superieure gerechten als de vette hap. Dat weet iedereen. Behalve de niet-chille mensen dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook duidelijk geen smaak
Ik doelde niet op het gerecht maar op de lokatiequote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Chille mensen waarderen zowel de superieure gerechten als de vette hap. Dat weet iedereen. Behalve de niet-chille mensen dan.
Hehe. Dat is echt een baggertent. De burger zal trouwens best prima zijn, ik heb plekken in Amsterdam gezien waar die echt slecht is.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik at gisteravond anders aan dat Rembrandtplein van jullie een cheeseburger met bacon en friet voor ¤13, plus wat pints Guinness. Op het terras van de three sisters pub of zo.
Klopt, ik kan ook niets doorgeven bij de roostermaker. Ik heb geen duidelijke aanstellingsomvang en het aantal uren is ook nog steeds onbekend. Dus ik moest 'maar wat invullen' op dat roosterwensenformulier.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begrijp daar weinig van, nog los van het ethische aspect. Je krijgt als school toch gruwelijke ruzie met je roostermaker als je op dit moment in het schooljaar de formatie voor na de vakantie nog niet rond hebt?
Het bestellen verliep er ook niet zo soepel, omdat we weigerden Engels te praten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hehe. Dat is echt een baggertent. De burger zal trouwens best prima zijn, ik heb plekken in Amsterdam gezien waar die echt slecht is.
Opvallend genoeg kan je op het Rembrandtplein wel lekker eten voor weinig geld. Maar je moet min of meer lid zijn van de harde kern van de F-side wil je te horen krijgen welke tent wel een goede biefstuk serveert.
Dat is helemaal waar. Ik wil niets afdoen aan de werkdruk in het basisonderwijs (want die is hoger dan bij ons), maar inhoudelijk schort er nog wel een en ander aan. De pabo heet niet voor niets een knutselacademie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de basis beter was hoefden jullie misschien niet zoveel bij te spijkeren....
Probeer je Tem nu te beledigen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Ik wil niets afdoen aan de werkdruk in het basisonderwijs (want die is hoger dan bij ons), maar inhoudelijk schort er nog wel een en ander aan. De pabo heet niet voor niets een knutselacademie.
Zo heet het al >40 jaar, en wij hebben nog wel fatsoenlijk onderwijs gehad (als je tenminste niet op een hele slechte lagere school zat).quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Ik wil niets afdoen aan de werkdruk in het basisonderwijs (want die is hoger dan bij ons), maar inhoudelijk schort er nog wel een en ander aan. De pabo heet niet voor niets een knutselacademie.
Bij die Ajax kroeg kan je goed eten. Ik weet alleen niet precies hoe die tent heet. De kok daar is een tokkie, maar wel eentje die de kokschool volbracht heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het bestellen verliep er ook niet zo soepel, omdat we weigerden Engels te praten.
Waar zou je daar wel lekker kunnen eten dan?
Tja.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo heet het al >40 jaar, en wij hebben nog wel fatsoenlijk onderwijs gehad (als je tenminste niet op een hele slechte lagere school zat).
Darnquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja.
Uiteindelijk worden basisschoolleerkrachten inhoudelijk nergens op afgerekend, en dat is toch wezenlijk anders dan op het VO. Zo is er hier in de buurt een basisschool die al jaren kinderen aflevert die vinden dat 23 x 34 = 612 (want 20x30=600 en 3x4=12), en ik zie dat voorlopig nog niet veranderen.
Ohja ach, ik doe al een groter deel van mijn leven nu iets heel anders waar ik een prima boterham mee verdien. Andere tijden en andere kansen.quote:
Als het ging om de kost mee te verdienen dan moest je het toch al niet van de knutselacademie hebben hè, uitzondering die daar leuk van kan leven.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja ach, ik doe al een groter deel van mijn leven nu iets heel anders waar ik een prima boterham mee verdien. Andere tijden en andere kansen.
Amsterdam is wel lastig met alle tourist traps. Moet je precies weten waar je wel en niet moet zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij die Ajax kroeg kan je goed eten. Ik weet alleen niet precies hoe die tent heet. De kok daar is een tokkie, maar wel eentje die de kokschool volbracht heeft.
Ik zelf duik liever even de Utrechtsestraat in (zit daarnaast). De witte young urban professional wordt daar beter bediend. Rembrandtplein richt zich toch op een andere doelgroep.
Klopt, dat was ook niet de reden om het te gaan doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het ging om de kost mee te verdienen dan moest je het toch al niet van de knutselacademie hebben hè, uitzondering die daar leuk van kan leven.
Altijd grappig hoe dat loopt, bijna niemand in onze vriendenkring is nog werkzaam in de richting waarin ze gestudeerd hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja ach, ik doe al een groter deel van mijn leven nu iets heel anders waar ik een prima boterham mee verdien. Andere tijden en andere kansen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
Sorry wát voor gitaarpedaal?
http://www.gear4music.nl/(...)ar-effect-pedaal/GU8
[ afbeelding ]
Ik ken maar één verkrachtpedaal, de Catalinbread Stallion:quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
Sorry wát voor gitaarpedaal?
http://www.gear4music.nl/(...)ar-effect-pedaal/GU8
[ afbeelding ]
Knutselen kan ook in je vrije tijd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, dat was ook niet de reden om het te gaan doen.
Wat was dan wel de reden?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, dat was ook niet de reden om het te gaan doen.
twitter:thierrybaudet twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 21:56:22Morgen komt #fvd met belangrijk nieuws! #vlaggenschip #renaissancevloot https://t.co/OjZrLjFbGc reageer retweet
Die willen ten minste iets doen. Wilders zou wel weer iemand sturen met de opdracht om met een eis te komen die niet in te willigen is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Eerdmans & Baudet gaan Rotterdam overnemen.
Klopt. Rotterdam is de voorhoede van de beschaving.quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die willen ten minste iets doen. Wilders zou wel weer iemand sturen met de opdracht om met een eis te komen die niet in te willigen is.
Het kan trouwens wel eens een bende worden daar met DENK, de FvD/LR coalitie en de PVV.
Oh, maar je mag nu toch blijven dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Klopt, ik kan ook niets doorgeven bij de roostermaker. Ik heb geen duidelijke aanstellingsomvang en het aantal uren is ook nog steeds onbekend. Dus ik moest 'maar wat invullen' op dat roosterwensenformulier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |