abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171658647
quote:
De 16-jarige jongen die vastzit voor de dood van het Bunschotense meisje Savannah stond op het punt om uit huis te worden geplaatst. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen het Brabants Dagblad.

De jongen uit Den Bosch zou op 7 juni voor vier weken uit huis worden geplaatst. De kinderrechter had dat besluit genomen op advies van de Raad voor de Kinderbescherming.

Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."

Schoolverzuim
Het kwam niet tot een uithuisplaatsing: een paar dagen voordat dat zou gebeuren, werd de jongen opgepakt voor de dood van de 14-jarige Savannah. Inmiddels is bekend dat de jongen op de dag van haar verdwijning werd veroordeeld voor schoolverzuim. Ook zou hij Facebook-vrienden hebben gevraagd om een lift naar het buitenland.

Het voorarrest van de jongen is afgelopen week met twee weken verlengd. Savannah wordt morgen in besloten kring begraven.

http://nos.nl/artikel/217(...)orden-geplaatst.html
Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 13-06-2017 08:42:34 ]
pi_171658659
Ah, nevermind:
quote:
Volgens een woordvoerster van Bureau Jeugdzorg Brabant is deze instelling sinds het vonnis op 7 juni betrokken bij deze zaak.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:30:32 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171658997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:32 schreef Physsic het volgende:
Ah, nevermind:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:46:36 #4
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171659094
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
pi_171659163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:46 schreef .Exe het volgende:
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
'Acuut' uit huis geplaatst moeten worden houdt met zoveel instellingen idd alsnog in dat 'acuut' al enkele maanden in behandeling is.
pi_171659524
Jetje. Misschien was dat dan gewoon de reden waarom ie naar het buitenland wou.

Ik hoop wel dat we uiteindelijk te horen gaan krijgen wat de doodsoorzaak was.
pi_171659758
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Vind ik ook. Er staat helaas niet wanneer die rechtszaak was, maar je zou verwachten niet al te lang geleden. Iemand die acuut uit huis moet worden geplaatst, laat je daarmee namelijk niet weken wachten lijkt mij.

Edit: lijkt allemaal (nogal toevallig) in dezelfde korte periode te vallen. Zowel zijn rechtszaak over het schoolverzuim, niet lang daarna de rechtszaak over de uithuisplaatsing en tussendoor wordt hij opgepakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Physsic op 13-06-2017 09:21:14 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:27:45 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171659980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:

Eerste is inderdaad ook logisch.

Doodsoorzaak krijgen we denk ik niet en hij zit vast als verdachte van betrokkenheid toch, niet als hoofddader, of heb ik weer iets gemist?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_171660105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+
Wil je de Op aanpassen ?
Het ging om schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:41:01 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660194
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Als daar een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur voor gegeven is dan lijkt me dat geen reden om nu tot een uithuisplaatsing van 4 weken over te gaan.
De OP is dus uitstekend zoals hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:43:32 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660232
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
Het lijkt me dat deze uithuisplaatsing daar sowieso los van staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660264
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
pi_171660268
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:46:33 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660283
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
Dat is het onderwerp ook helemaal niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:02:42 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660526
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660532
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook dat het broertjes mag blijven maakt niet uit.

Mijn 4 jaar (toen dus 12) oudere zus mocht ook gewoon blijven, terwijl zij misschien op sommige vlakken nog harder mishandeld werd.
Het geeft de incompetentie aan van jeugdzorg, toen al. (volgens mij heette het toen nog de Riagg)
pi_171660574
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:06:46 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660586
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
Ja, laten we dat doen, dit topic gaat dus over zijn uithuisplaatsing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:34:41 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661106
In dit artikel wat meer informatie: http://www.ad.nl/dossier-(...)-geplaatst~a20ccbc7/

Daarin staat ook dat hij in zijn woning is aangehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171661573
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
pi_171661652
Maar nog steeds is hier die twijfel.
quote:

Mensen die het originele bericht gelezen hebben, zeggen dat er wat anders stond.
Dikke roddel dus van "vriend"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:07:51 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
Die hoger beroep zaak waarin op 2 juni bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uitspraak gedaan is was precies dat; een hoger beroep zaak voor het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden.
En dat is waar Kim het over had.

Leuk dat je nou weer gaat hinten dat het er iets mee te maken heeft, maar tenzij je met bronnen komt is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat zo is.

De verdachte stond op 1 juni voor de kantonrechter in Den Bosch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 13-06-2017 11:15:51 (rechtbank veranderd in gerechtshof) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171662406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:
Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Nee hij deugt verder prima, alleen dan een klein akkefietje van een meisje van 14 wat dood vermoord is, maar verder deugt hij prima hoor, het ligt allemaal heel anders.

:|W
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171662492
quote:

Ja want dat je net iemand koud gemaakt hebt is verder niet zo heel spannend en alles. Je wil naar het buitenland omdat je uit huis geplaatst gaat worden en zeker niet omdat je met al je deugd betrokken bent bij de dood van een 14 jarige.

Doe ff normaal.

:{w
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171663568
Je weet niet eens wat er is gebeurd en waardoor ze dood is.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:35:43 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171663644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:32 schreef woxxel het volgende:
Je weet niet eens wat er is gebeurd en waardoor ze dood is.
Nee, maar als hij haar donderdag inderdaad nog gezien heeft, en al die tijd dat ze vermist was niet gemeld heeft dat hij donderdag bij haar was, dan is dat op z'n minst uitermate slordig, want als hij haar levend en wel heeft achtergelaten dan had hij toch wel eens mogen melden dat hij haar donderdag nog gezien had, wie weet had hij dan nog belangrijke informatie kunnen geven.

Dat is: Als hij haar donderdag inderdaad ontmoet heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171665776
Advocaat zaak-Savannah: Ook voor verdachte superheftige situatie

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG - Het gaat naar omstandigheden redelijk met de jonge verdachte die vastzit voor de dood van Savannah uit Bunschoten. Dat zegt advocaat Fleur Zijderveld tegen RTV Utrecht. Wel vallen de omstandigheden in de cel hem zwaar.

De 16-jarige jongen uit Den Bosch werd op 5 juni aangehouden, in de nacht na de vondst van het lichaam van Savannah. Het meisje was drie dagen eerder verdwenen, nadat ze op weg was gegaan om met vriendinnen huiswerk te maken.

SUPERHEFTIGE SITUATIE
De verdachte zit 'in beperking'. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat, die hem dagelijks belt. "Natuurlijk probeer ik hem ook veel te zien", zegt Zijderveld. "Door die beperking kan ik niet veel over de zaak zeggen. Ik wil wel aangeven dat het voor een minderjarige een superheftige situatie is."

Het Brabants Dagblad schreef eerder dat de jongen uit huis geplaatst zou worden. Zijderveld is bang dat mensen daardoor te makkelijk oordelen dat haar cliënt niet deugt. Ze benadrukt dat de uithuisplaatsing op advies van de kinderbescherming is bepaald. De raad kan een kind onder toezicht stellen wanneer de belangen van dat kind ernstig worden geschaad.

MOEITE
Zijderveld hoopt dat de jongen snel weer contact met zijn ouders en familie mag hebben. "Daar heeft hij wel moeite mee, dat dat nu niet mag."

De advocaat verwacht dat het niet lang meer duurt voor er details naar buiten komen over de rol die de 16-jarige verdachte speelde bij de dood van Savannah.

Bron: RTV Utrecht
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:40:59 #30
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171667018
Superheftig, ja jemig je zit er niet voor niks he. 8)7
-Scorpion_17
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:48:50 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171667270
Alvast een voorschotje nemen op een mildere straf, slim van de advocaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171671163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:40 schreef houdjemond het volgende:
Superheftig, ja jemig je zit er niet voor niks he. 8)7
Hij is nog niet veroordeeld, he.
pi_171671228
quote:
"Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Nee, het ligt niet anders. Je bent 16 jaar en moordenaar. Dan deug je niet.

Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
pi_171671296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

eeehhhhh, verdachte he?
pi_171671554
quote:

[..]

Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
Oh dus iemand die alleen nog maar verdachte is,is ook al meteen de moordenaar ?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:56:55 #36
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171671618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij is nog niet veroordeeld, he.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me. :{
-Scorpion_17
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:58:19 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171671640
quote:

[..]

Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:03:11 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171671727
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me. :{
Misschien alle schijn tegen....?
KuikenGuppy
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:56 #39
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171671908
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien alle schijn tegen....?
Dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk.
-Scorpion_17
pi_171673359
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?
Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.

Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naďef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
pi_171673540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.

Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naďef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
aha, er is een zonde bok :7
...
pi_171674595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou? Je kunt onmogelijk voorspellen wat zij in haar verdere leven zou hebben gedaan..

En je hebt nog geen flauw idee wat zijn rol precies is geweest.. Wat de omstandigheden precies waren..

Waar baseer je op dat deze jongen een crimineel was?
pi_171675336
Zijn advocaat zegt dat ie het moeilijk heeft in de gevangenis. Dan kan hij toch niet zo lang zn mond houden.

Er is nog nergens gezegd dat ze vermoord is.
pi_171675367
Er komt zo weinig info naar buiten. Terwijl bij romy zelfs is vertelt dat ze zelfs misbruikt is.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:25:53 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171675442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:22 schreef woxxel het volgende:
Er komt zo weinig info naar buiten. Terwijl bij romy zelfs is vertelt dat ze zelfs misbruikt is.
Dat was dan ook vrijwel direct vast te stellen, evenals het feit dat ze om het leven gebracht is.
Als Savannah (let wel; ALS) al op donderdag overleden is, en ze heeft tot zondagavond in het water gelegen, dan is dat allemaal een stuk lastiger vast te stellen.

Daarbij hadden ze bij Romy een bekennende verdachte, dan heb je ook minder reden eventuele daderkennis stil te houden.
In het geval van Savannah moeten we eerst maar eens zien hoe ze is overleden en wat daaraan vooraf gegaan is, en zolang je geen bekentenis hebt, of niet alle betrokkenen ondervraagd hebt, is het wellicht niet zo verstandig daar allerlei details over naar buiten te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171677919
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:21 schreef woxxel het volgende:
Zijn advocaat zegt dat ie het moeilijk heeft in de gevangenis. Dan kan hij toch niet zo lang zn mond houden.

Er is nog nergens gezegd dat ze vermoord is.
Ze zegt ook dat ze denkt dat het niet lang meer duurt voordat er iets over zijn rol naar buiten komt.

Misschien heeft hij dat dus al gedaan.
pi_171679597
Link verwijderd.

De idioot die dit geschreven heeft mag van mij TBS krijgen.

[ Bericht 58% gewijzigd door Blueheeler op 13-06-2017 23:11:16 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:09:21 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171679776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:
-knip-

Post dat soort bagger hier dan ook niet, iedereen weet dat de man een complete nutcase is die maar wat verzint als er weer eens een kind dood is, en vervolgens "bewijzen" bij z'n verzinsels gaat zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171679829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:

/Knip

:o walgelijk.. :r
pi_171679897
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:18:19 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171680043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
Het is een zaak die een hoop publiciteit met zich meebrengt, en dus zijn er altijd advocaten die hem willen verdedigen, en als die er niet zijn dan wordt hem een advocaat toegewezen.
Daarbij heeft hij ook gewoon recht op een advocaat, zeker als minderjarige.
Het is wel makkelijk om hem nu al als koelbloedige moordenaar neer te zetten, maar de kans is aanwezig dat een en ander helemaal niet zo koelbloedig en opzettelijk gebeurd is.

Of zou je werkelijk het risico willen lopen dat hij ermee wegkomt omdat de politie in het onderzoek fouten heeft gemaakt door hem niet de bijstand te laten krijgen waar hij recht op heeft, en die bij een minderjarige zelfs verplicht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:20:15 #52
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_171680098
quote:
Stel nou dat ze de verkeerde hebben, dat hij alleen maar de schijn tegen heeft
Stel nou dat de verhoren zodanig intimiderend worden afgenomen dat die jongen van alles gaat bekennen om maar van de ellende af te zijn
Stel nou dat een rechercheur zodanig uit zijn bol gaat tegen die jongen, dat hij hem gaat mishandelen
Stel nou dat die jongen al geruime tijd onder behandeling is bij de psychiater, maar dat hij door een verkeerde inschatting van zijn arts de verkeerde medicijnen heeft gekregen

Nog talloze hypothesen mogelijk, maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Het is de taak van de advocaat om daarvoor te waken en ook om te kijken wat de verzachtende omstandigheden waren. Als de jongen vrijkomt vanwege vormfouten heeft het OM zijn werk niet goed gedaan.

De rechter beslist over de straf en de wetgever beslist over de maximumstraf.
Non possumus non loqui
pi_171680115
quote:
In principe iedere strafrecht advocaat .. Dat hoort bij het vak..
pi_171680812
quote:
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
pi_171681342
quote:
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:20:02 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171681402
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171681619
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
Ook goed.
pi_171681677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
kan je niet lezen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:45:31 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171681706
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

kan je niet lezen?
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
pi_171682271
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

kan je niet lezen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:05:12 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171682371
quote:
Want? Het is eigenlijk een prima jongen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:07:45 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171682381
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:21:43 #63
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_171682436
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 07:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
Ken er een paar en die wat ik ken zijn normale mensen.
Ik vraag me af waar je je mening op baseert? Is er een onderbouwde bron voor?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_171684637
Moet er nu echt voor elke dwarse scheet een bron aangeleverd worden in dit topic?

Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.

edit; over verknipt gesproken; die Vrijland...ik dacht dat ik koekoek was maar die kerel slaat werkelijk alles. Wat een idioot! :r

[ Bericht 27% gewijzigd door Kim-Holland op 14-06-2017 10:56:00 ]
pi_171687694
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah

De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.

Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.

Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.

'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."

Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''

Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan

http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:16:06 #66
38496 Perrin
pi_171687925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:05 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah

De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.

Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.

Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.

'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."

Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''

Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan

http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
pi_171688269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
hij is nog niet eens veroordeeld, maar evt vermindering is dan op conto van deze Facebook kneus
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:35:11 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171688380
Z'n Instagram en YouTube account staan ook vol met allerlei scheldtirades. Sneu maar zo gaat dat, denk ik dan...

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 14:04:03 ]
KuikenGuppy
pi_171688585
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:18:09 #70
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171689405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen? :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171690032
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen? :')
Goede vergelijking wel :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:09:58 #72
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171690502
Jeugdzorg is een zeer eng instituut. Niet te vertrouwen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neęrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171690705
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.

Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door hottentot op 14-06-2017 15:24:51 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171691962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.

Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.
Ik snap hoe het werkt.
pi_171692034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.
pi_171692207
Ouders verdachte zaak-Savannah doen aangifte van smaad

http://www.rtvutrecht.nl/(...)gifte-van-smaad.html

Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen. :')
pi_171692326
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
pi_171692390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef woxxel het volgende:
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
Degene die het bericht in eerste instantie online heeft gezet..
pi_171692413
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.
Of hij is totaal onschuldig en een lieve jongen, of hij is mogelijk gedwongen als medeplichtige en houdt zijn kaken op elkaar wegens angst voor repressailes op familie oid.
Een koelbloedige moordenaar is uitgesloten volgens zijn advocaat, dus dan blijven er weinig opties open, naar mijn mening.
Ben benieuwd..
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:34:29 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171692414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:23 schreef Infection het volgende:

Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen. :')
Dat hun zoon mogelijk een moordenaar is betekent natuurlijk niet dat anderen hem maar ongegeneerd aan de schandpaal mogen nagelen, zeker niet voordat er verdere feiten bekend zijn over de gebeurtenissen.
Dat hij de schijn tegen heeft ben ik met je eens, dat z'n advocaat hem desondanks iedere keer als slachtoffer probeert neer te zetten is ook behoorlijk vervelend (en waarschijnlijk zelfs contraproductief), maar dat is natuurlijk geen reden om het maar prima te vinden dat anderen zijn naam en foto maar het web op slingeren, zeker niet omdat het een minderjarige betreft.

Daarbij doe je met dit soort dingen vaak meer schade dan goeds, als je zo graag wilt dat hij zwaar gestraft wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:35:34 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171692435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:34 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Of hij is totaal onschuldig en een lieve jongen, of hij is mogelijk gedwongen als medeplichtige en houdt zijn kaken op elkaar wegens angst voor repressailes op familie oid.
Een koelbloedige moordenaar is uitgesloten volgens zijn advocaat, dus dan blijven er weinig opties open, naar mijn mening.
Ben benieuwd..
Waar zegt zijn advocaat dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171692436
quote:
Dat maakt verder niet zoveel uit. Ook als je iets nog verder verspreid kan je net zo fout bezig zijn. Via privéberichten zal dat minder het geval zijn.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:37:31 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171692477
quote:
Je snapt het verschil tussen een privébericht en een openbaar bericht toch wel hoop ik?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171692678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar zegt zijn advocaat dat?
In de berichtgevingen krijg ik het idee dat de jongen best wel deugd, daar we niet mogen oordelen omdat het voor hem al heftig genoeg is.
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n uitspraak gelezen te hebben van een advocaat van een verdachte. Ik ga er voor het gemak [don't shoot me] dan maar van uit dat de advocaat hem niet als een koelbloedige moordenaar ziet. Nog afgezien van de aangifte die ze gaat doen tegen een verspreider van een foto van de verdachte. En dan is mijn volgende vraag; hoe komen ze erachter wie de eerste is geweest om deze foto te verspreiden?
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:52:27 #85
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171692734
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In de berichtgevingen krijg ik het idee dat de jongen best wel deugd, daar we niet mogen oordelen omdat het voor hem al heftig genoeg is.
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n uitspraak gelezen te hebben van een advocaat van een verdachte. Ik ga er voor het gemak [don't shoot me] dan maar van uit dat de advocaat hem niet als een koelbloedige moordenaar ziet. Nog afgezien van de aangifte die ze gaat doen tegen een verspreider van een foto van de verdachte. En dan is mijn volgende vraag; hoe komen ze erachter wie de eerste is geweest om deze foto te verspreiden?
Waar haal je al die aannames vandaan? Natuurlijk probeert zijn advocaat hem beter af te schilderen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:53:42 #86
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171692765
quote:

[..]

Het zou pas nieuws zijn als zijn advocaat hem wel als een koelbloedige moordenaar zou afschilderen.

Man man man, wat een achterlijke post.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171692782
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waar haal je al die aannames vandaan? Natuurlijk probeert zijn advocaat hem beter af te schilderen.
Uit de media. Daar waar iedereen zijn aannames op baseert..
pi_171692821
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Het zou pas nieuws zijn als zijn advocaat hem wel als een koelbloedige moordenaar zou afschilderen.

Man man man, wat een achterlijke post.
Ah, de Kim-bashing is weer begonnen zie ik. Tsja, jullie moeten wat, he, als het verboden is de verdachte als dader te zien. So, be my guest. :*
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:59:05 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171692886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:56 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ah, de Kim-bashing is weer begonnen zie ik. Tsja, jullie moeten wat, he, als het verboden is de verdachte als dader te zien. So, be my guest. :*
Letterlijk elke advocaat zal zijn/haar client op een dergelijke wijze verdedigen. Dat jij zoiets nog nooit eerder hebt gelezen ligt dan toch echt aan jou.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:00:25 #90
186587 Byzantynixschii
pi_171692909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:46 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel :')
Precies. Een uitstekende vergelijking.
pi_171692933
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

vond ik ook wel :P
Advocaten doen gewoon hun werk
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:01:39 #92
186587 Byzantynixschii
pi_171692936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:23 schreef Infection het volgende:

Alsof die twee mutually exclusive zijn.
pi_171693045
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Letterlijk elke advocaat zal zijn/haar client op een dergelijke wijze verdedigen. Dat jij zoiets nog nooit eerder hebt gelezen ligt dan toch echt aan jou.
Dat kan wel zijn, maar op voorhand al roepen dat een Feesboeker een aangifte kan verwachten vind ik ook wat overdreven. Beter had de advocaat gewacht tot het voor de buitenwereld duidelijk is wat die knaap wel of niet uitgevreten heeft. En mocht hij werkelijk onschuldig zijn kan ze alsnog de persoon voor het gerecht slepen die de foto verspreidt heeft.
Maar dat is mijn mening, hoor.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:06:45 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693046
quote:

[..]

De advocaat doet gewoon wat een advocaat moet doen, en dat is de belangen van haar cliënt behartigen, en zelfs als ze wel denkt dat hij een koelbloedige moordenaar is dan zal ze dat nog niet zo zeggen.
Verder zegt ze niets over die jongen, ze zegt alleen dat mensen geen conclusies moeten trekken over zijn persoon op basis van die uithuisplaatsing, en hint daarbij min of meer dat er thuis meer aan de hand is.

En wie de foto nog op z'n timeline had staan en/of tig keer herhaald is (geen idee hoe een retweet bij FB heet), die is natuurlijk sowieso een verspreider van de foto, ongeacht of hij de eerste is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:10:54 #95
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171693122
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar op voorhand al roepen dat een Feesboeker een aangifte kan verwachten vind ik ook wat overdreven. Beter had de advocaat gewacht tot het voor de buitenwereld duidelijk is wat die knaap wel of niet uitgevreten heeft. En mocht hij werkelijk onschuldig zijn kan ze alsnog de persoon voor het gerecht slepen die de foto verspreidt heeft.
Die twee zaken hebben helemaal niks met elkaar te maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:12:34 #96
186587 Byzantynixschii
pi_171693152
quote:

[..]

Dat jij dat overdreven vindt is prima. Wanneer jouw kind verdachte is van een misdrijf en iemand anders zijn foto verspreid dan doe je daar maar lekker geen aangifte van.

Of deze verdachte daadwerkelijk schuldig is doet verder niet ter zake aangezien het feit is gepleegd op een moment waarop hij geen veroordeling had.

Man, man, man. Echt.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:14:32 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693192
quote:

[..]

Nou nee, dat je iemand wegens smaad aanklaagt omdat hij roept dat jij de moordenaar van een meisje bent terwijl je alleen nog maar een verdachte bent en vastzit wegens betrokkenheid bij haar dood vind ik niet heel vreemd.
We hebben geen flauw idee wat er gebeurd is, maar de kans dat hij veroordeeld wordt voor moord is gewoon klein omdat dat juridisch betekent dat je bewust tot doel moet hebben gehad die persoon te vermoorden, en dat je daar nog over hebt kunnen nadenken en had kunnen besluiten het niet te doen.

Het soort volk dat dit soort dingen op FB plempt is gewoon vreselijk dom als ze denken dat ze dat wel ongestraft kunnen doen.
En ja, als het nou een vader of moeder van het meisje was, of een broer of neef, die dat gedaan had, dan kan ik me er in hun woede, ongeloof en frustratie nog wat bij voorstellen, maar ik acht de kans groot dat dit iemand is die Savannah helemaal niet gekend heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171693222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hulp bieden aan een zorgbehoevend persoon door een natuurlijk proces van een stervend lichaam VS een advocaat die gespecialiseerd is in de misdaad en dus ook moet weten waarom iets heeft plaatsgevonden, vind jij een uitstekende vergelijking?
Ok. Dat kan. Ik zie dat toch anders.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:20:25 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Hulp bieden aan een zorgbehoevend persoon door een natuurlijk proces van een stervend lichaam VS een advocaat die gespecialiseerd is in de misdaad en dus ook moet weten waarom iets heeft plaatsgevonden, vind jij een uitstekende vergelijking?
Maar zeg nou eens eerlijk; als jij morgen ten onrechte wordt opgepakt wegens betrokkenheid bij de dood van je buurman, zou je dan het risico willen lopen dat je geen fatsoenlijke strafrechtadvocaat kunt krijgen omdat het verdedigen van een verdachte van een misdrijf dusdanig ongepast is dat eigenlijk niemand het zou willen doen?

Of dat de politie in hun verhoren zo ver kunnen gaan dat jij maar bekent om er vanaf te zijn, en we dan dus kunnen concluderen dat je het gedaan hebt, want je hebt bekend?

Oh, en passant moeten we natuurlijk ook ongestraft je foto overal kunnen posten, met "Dit is de moordenaar van de buurman!!" als onderschrift.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171693293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat jij dat overdreven vindt is prima. Wanneer jouw kind verdachte is van een misdrijf en iemand anders zijn foto verspreid dan doe je daar maar lekker geen aangifte van.

Man, man, man. Echt.
Wat een aanname. Ik heb geen kind[eren]. :{w :W
Man man man. Echt
pi_171693303
quote:

[..]

Voor smaad maakt het niet zoveel uit of hij uiteindelijk echt een moordenaar blijkt te zijn of dat hij onschuldig is.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:23:04 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693340
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor smaad maakt het niet zoveel uit of hij uiteindelijk echt een moordenaar blijkt te zijn of dat hij onschuldig is.
En dit.
In Nederland geldt nou eenmaal de privacy van een verdachte, en zeker als het om een minderjarige gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171693542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar zeg nou eens eerlijk; als jij morgen ten onrechte wordt opgepakt wegens betrokkenheid bij de dood van je buurman, zou je dan het risico willen lopen dat je geen fatsoenlijke strafrechtadvocaat kunt krijgen omdat het verdedigen van een verdachte van een misdrijf dusdanig ongepast is dat eigenlijk niemand het zou willen doen?

Of dat de politie in hun verhoren zo ver kunnen gaan dat jij maar bekent om er vanaf te zijn, en we dan dus kunnen concluderen dat je het gedaan hebt, want je hebt bekend?

Oh, en passant moeten we natuurlijk ook ongestraft je foto overal kunnen posten, met "Dit is de moordenaar van de buurman!!" als onderschrift.
Natuurlijk zou ik dat willen. Dat was ook niet het punt dat ik wou maken. Het ging er namelijk om of dat een verpleger zelf ook de broek moest volschijten om goed te kunnen verzorgen VS een verknipt gedachtengoed van een strafadvocaat.

En als ik als verdachte van een vermoedelijke moord op de buurman [het idee :') ] dan op het internet sta, daar kan ik weinig aan doen. Maar als ik dan uiteindelijk toch vrij kom wegens geen bewijs, ja, dan zal ik er alles aan doen om degene die mijn foto heeft verspreidt voor het gerecht te laten komen. Achteraf. Want ik denk dat als je geen verdachte meer bent, meer kans maakt op naamszuivering. En ik zal ook zeker proberen er een flink geldbedrag aan over te houden. Dat zal jullie leren! :6
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:36:22 #104
186587 Byzantynixschii
pi_171693555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

En waarom dan wel?

En waarom zou een advocaat moeten weten waarom iets heeft plaatsgevonden? Een motief is aan de rechter om vast te stellen en aan het OM om aanneembaar te maken. Een advocaat houdt zich met andere dingen bezig.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:37:41 #105
186587 Byzantynixschii
pi_171693573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat een aanname. Ik heb geen kind[eren]. :{w :W

Ik doe helemaal geen aanname, ik schets een hypothetische situatie.

Verder; houden zo.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:41:09 #106
186587 Byzantynixschii
pi_171693631
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:35 schreef Kim-Holland het volgende:

als ik
Dat is allemaal prima, maar dat jij allerlei dingen op je eigen afwijkende manier wilt doen wil niet zeggen dat mensen die het op de gangbare manier doen verkeerd bezig zijn.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:46:18 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:35 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Natuurlijk zou ik dat willen. Dat was ook niet het punt dat ik wou maken. Het ging er namelijk om of dat een verpleger zelf ook de broek moest volschijten om goed te kunnen verzorgen VS een verknipt gedachtengoed van een strafadvocaat.

En als ik als verdachte van een vermoedelijke moord op de buurman [het idee :') ] dan op het internet sta, daar kan ik weinig aan doen. Maar als ik dan uiteindelijk toch vrij kom wegens geen bewijs, ja, dan zal ik er alles aan doen om degene die mijn foto heeft verspreidt voor het gerecht te laten komen. Achteraf. Want ik denk dat als je geen verdachte meer bent, meer kans maakt op naamszuivering. En ik zal ook zeker proberen er een flink geldbedrag aan over te houden. Dat zal jullie leren! :6
Zonder fatsoenlijke advocaat is de kans dat je vrijkomt al een stuk kleiner hč....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171693756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

prima
*zucht* Ok.
pi_171693787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zonder fatsoenlijke advocaat is de kans dat je vrijkomt al een stuk kleiner hč....
Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord op wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt. :Y
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:53:34 #110
186587 Byzantynixschii
pi_171693859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord op wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt. :Y
Dat kan natuurlijk net zo goed gelden voor de verdachte in de zaak van Savannah.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:53:46 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171693867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord van wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt. :Y
Dat dachten Herman DuBois en Wilco Viets ook, en Lucia de Berk.... en dan zijn er nog wat mensen waarvan vaststaat dat ze ten onrechte beschuldigd en veroordeeld zijn in een moordzaak, en dat terwijl ze nog nooit met de politie in aanraking waren geweest.

De kans dat je veroordeeld wordt is niet eens nihil, de kans dat je beschuldigd wordt is nog groter.
De kans dat je onschuldig veroordeeld wordt is wel stukken kleiner als je iig vanaf het begin een strafrechtadvocaat hebt die je belangen goed behartigt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171693985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen een privébericht en een openbaar bericht toch wel hoop ik?
Ja snap ik, maar hoe kunnen ze nou weten wie het openbaar heeft geplaatst. Hij heeft zelf zn foto's op istagram staan. Dan ben je zoiezo niet meer anoniem.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:04:54 #113
186587 Byzantynixschii
pi_171694035
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:02 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar hoe kunnen ze nou weten wie het openbaar heeft geplaatst. Hij heeft zelf zn foto's op istagram staan. Dan ben je zoiezo niet meer anoniem.
Ja? De verdachte heeft op Instagram foto's van zichzelf gezet met de tekst "Ik ben de moordenaar van Savannah! #yolo"?

Bijzonder zeg, zou 'ie een beetje een fatsoenlijke wifi verbindingen hebben in z'n cel, denk je?
pi_171694103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat dachten Herman DuBois en Wilco Viets ook, en Lucia de Berk.... en dan zijn er nog wat mensen waarvan vaststaat dat ze ten onrechte beschuldigd en veroordeeld zijn in een moordzaak, en dat terwijl ze nog nooit met de politie in aanraking waren geweest.

De kans dat je veroordeeld wordt is niet eens nihil, de kans dat je beschuldigd wordt is nog groter.
De kans dat je onschuldig veroordeeld wordt is wel stukken kleiner als je iig vanaf het begin een strafrechtadvocaat hebt die je belangen goed behartigt.
Lucia d B, die heeft zich altijd consequent en kranig gehouden tijdens de verhoringen. Heb het eerste boek gelezen. Het is een verschrikking hoe dat in z'n werk gaat. En ja, je moet stevig in je schoenen staan wil je niet buigen voor de smerige praktijken die de recherche hanteert.
Geen idee of ik dat zelf tot in den treure kan volhouden. Kan wel stoer zeggen van wel, maar dat weet niemand. Maar goed, dit is offtopic.
Point taken. ^O^
pi_171694148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja? De verdachte heeft op Instagram foto's van zichzelf gezet met de tekst "Ik ben de moordenaar van Savannah! #yolo"?

Bijzonder zeg, zou 'ie een beetje een fatsoenlijke wifi verbindingen hebben in z'n cel, denk je?
Nee denk niet dat ie een wifi verbinding heeft.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:13:03 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171694198
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:10 schreef woxxel het volgende:

[..]

Nee denk niet dat ie een wifi verbinding heeft.
Gewoon kabel is ook wel het stabielst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:14:24 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171694232
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:02 schreef woxxel het volgende:

[..]

Degenen die het nog op hun FB hadden staan met verwijzing naar de moordenaar van Savannah zitten iig fout. Zo simpel is het.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 18:15:11 #118
138438 crew  Pizzakoppo
pi_171694248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hun zoon mogelijk een moordenaar is betekent natuurlijk niet dat anderen hem maar ongegeneerd aan de schandpaal mogen nagelen, zeker niet voordat er verdere feiten bekend zijn over de gebeurtenissen.
Dat hij de schijn tegen heeft ben ik met je eens, dat z'n advocaat hem desondanks iedere keer als slachtoffer probeert neer te zetten is ook behoorlijk vervelend (en waarschijnlijk zelfs contraproductief), maar dat is natuurlijk geen reden om het maar prima te vinden dat anderen zijn naam en foto maar het web op slingeren, zeker niet omdat het een minderjarige betreft.

Daarbij doe je met dit soort dingen vaak meer schade dan goeds, als je zo graag wilt dat hij zwaar gestraft wordt.
Slappe hap zeg.
pi_171697386
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:57:29 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171697439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
:')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171697550
quote:
Ja natuurlijk. Hun opvoeding staat los van de daad van de FB-verspreider.
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:22:55 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171697982
quote:
Hoezo niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171698219
quote:
uiteraard.
pi_171698343
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo niet?
In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest.. :o
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
En als er dan een rechtzaak komt of het om geld te doen is..
pi_171698356
maar ik kom later terug, moet weg nu.
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:43:46 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171698439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest.. :o
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).
Daarbij; als ze nu een duidelijk statement maken door te procederen dan voorkomen ze daarmee wellicht dat nog meer mensen zijn gegevens online gaan gooien.
En ja, dat lijkt me in het belang van hun kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171698481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Zelfs als dat hier het geval is, dan zou dat hun aanklacht, op geen enkele manier, niet of minder gerechtvaardigd maken..
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:46:20 #128
186587 Byzantynixschii
pi_171702039
quote:
Dat 'rechtvaardig' en alle andere vergelijkbare termen... als ik jou was zou ik eens opzoeken wat daar precies mee wordt bedoeld voordat je ze in dit soort discussies gebruikt om de plank in werkelijk elke post compleet mis te slaan.
pi_171702890
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).
Daarbij; als ze nu een duidelijk statement maken door te procederen dan voorkomen ze daarmee wellicht dat nog meer mensen zijn gegevens online gaan gooien.
En ja, dat lijkt me in het belang van hun kind.
Lees dit topic nu even bij, wat een gehak op Kim.

Fijn dat mensen een eigen mening hebben, dat mag gelukkig in Nederland.
Vrijheid van meningsuiting is een groot recht, net als het beschermen van persoonsgegevens.
Ik geloof ook niet dat dat ter discussie stond hier vandaag.

Laten we elkaar geen mietje noemen, kind dat per direct uit huis geplaatst zou worden, verdacht wordt van een moord. Mogelijk een jaar gespijbeld had en dan nog de dingen die hier niet besproken kunnen worden... Die ouders zijn imo compleet gestoord...

Nu gaan ze zitten emmeren over smaad, over het posten van een naam. Natuurlijk is dat niet gewenst, mag niet, kan niet, klaar. Dat wordt de derde rechtszaak voor de ouders, verdachte is immers minderjarig, ik zou willen dat de ouders van de verdachte zich eerder zo druk hadden gemaakt om hun zoon.

Grote vraag blijft in deze zaak, hoe heeft het zover kunnen komen dat een jongen van 16 jaar uit huis geplaatst zou gaan worden, een jaar lang kan spijbelen en vervolgens verantwoordelijk kan zijn voor de dood van een 14 jarig meisje. In Panama sta ik hier niet meer van te kijken, maar hoe is dit in Nederland in godsnaam mogelijk?

En dan hebben we het nog even over de bronnen, wat zei men direct over de verdachte? Jongen was niet bekend bij politie en instanties. Week later bleek wat anders.
Enfin, ben benieuwd naar de afhandeling van deze zaak.
pi_171703395
quote:
Ja, het gaat hier namelijk om het belang van de minderjarige en niet om het belang van de ouders. Dus dat heeft er niets mee te maken.

Sommige mensen moeten wat beter beseffen dat je niet zomaar iemand met naam en/of foto openbaar op internet kan beschuldigen van iets waarvan nog niet bewezen is dat hij/zij er iets mee te maken heeft. Al helemaal niet bij minderjarigen.

Denk bijvoorbeeld aan die twee (lichtgetinte) mannen die meededen aan de zoektocht naar Savannah en er later achter komen dat ze worden beschuldigd van die (poging tot) ontvoeringen en misschien zelfs de verdwijning van Savannah. :r

De Misdaadjournalist is toevallig op
2 juni nog veroordeeld voor smaad, omdat hij het vriendje van de vermoorde Sandra van Duijl als verdachte op zijn website had genoemd, met foto. Ten onrechte, bleek later. Hij had niets met haar dood te maken.
http://www.misdaadjournal(...)ant-van-het-recht-4/

Minderjarigen worden simpelweg nog beter beschermd. Als hij later veroordeeld wordt, kunnen ze het misschien nog eens proberen. Maar ook dan heeft de veroordeelde nog steeds rechten.
pi_171703790

Heb ik iets gemist, of is dit (vooralsnog) bullshit?

[ Bericht 3% gewijzigd door theDutcher op 15-06-2017 07:36:52 ]
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:28:09 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171703803
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]

Die afbeelding zie ik niet, dus bestaat voor mij niet. Geen bullshit. Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171703831
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.
Ik zou niet durven... ;)

Foto doet het nu wel, excuses.
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:40:44 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171703847
Wat een warrig stukje, vol vreemde conclusies.
Facebook-fanatici?
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:41:14 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171703850
quote:
[ afbeelding ]

Ik denk dat het gewoon de zoveelste speculatie-post van iemand is.
Tenzij daderkennis, het lijkt me namelijk sterk dat het een post van de verdachte of zijn advocaat is.

De rechter gaat op zo'n basis iig geen verlenging van het voorarrest geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171703917
quote:
[ afbeelding ]

waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?
pi_171703921
Ik kwam via Google op de Facebook pagina van het AD terecht.

Dit is inderdaad een reactie onder een nieuwsbericht over Savannah...

Het leek mij ook sterk, maar wou het voor de zekerheid even bij jullie checken...

Thanks voor de snelle reacties in ieder geval! :*
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:56:43 #138
38496 Perrin
pi_171703927
quote:
[ afbeelding ]

Barst iig van de spelfouten.
pi_171703937
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?
Al sla je me dood... :D

Zoals Copycat net al "zei": warrig stukje!
pi_171706811
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:25:47 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171706929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:20 schreef rinardo het volgende:
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen. Als ze zouden kunnen inloggen zouden ze de boel dicht kunnen zetten (en eigenlijk zouden ze dat ook moeten doen), maar dan zouden ze dus ook inzage in de privéberichten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707070
schijnt dat hij zelf vlak voor hij is opgepakt zn facebook offline gehaald heeft, die is zoals er nu staat sinds kort niet meer te zien idd.maar ja hij had veel trein accounts op instagram youtube en op buitenlandse sites want hij is van portugese of braziliaanse afkomst gezien hij op een braziliaans soort youtube account ook filmpjes plaatst.
pi_171707094
Ik mag hier denk ik zn naam niet plaatsen ?
pi_171707168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:31 schreef rinardo het volgende:
schijnt dat hij zelf vlak voor hij is opgepakt zn facebook offline gehaald heeft, die is zoals er nu staat sinds kort niet meer te zien idd.maar ja hij had veel trein accounts op instagram youtube en op buitenlandse sites want hij is van portugese of braziliaanse afkomst gezien hij op een braziliaans soort youtube account ook filmpjes plaatst.
Dan heb je toch de verkeerde voor je

En hier z'n naam oid posten ,dat laat ik hier echt niet gebeuren.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:38:30 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171707226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:33 schreef rinardo het volgende:
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen.
hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaat
pi_171707309
quote:
waarom zou je dat überhaupt willen?
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:46:36 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171707430
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaat
Hij zou z'n advocaat natuurlijk prima zijn wachtwoorden kunnen geven, de vraag is alleen of hij dat ook kan doen zonder dat de politie dan ook kan achterhalen wat de wachtwoorden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707459
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan heb je toch de verkeerde voor je

En hier z'n naam oid posten ,dat laat ik hier echt niet gebeuren.
dan wel heel appart dat op de dag van zn aanhouding dit facebook account uit de lucht is gegaan , en op instagram bij zn treinfotos klasgenoten reageren van de genoemde school op internet, die klasgenoten zeggen ook dat hij het is die de oproep op facebook deed voor een lift.maar oke kan natuurlijk dat er toevallig 2 zijn die die oproep deden en van treinen houden en in eindhoven wonen met dezelfde leeftijd.
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 11:56:24 #150
8781 crew  Frutsel
pi_171707687
quote:
Nee doe dat maar niet :)
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:01:18 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171707775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:47 schreef rinardo het volgende:

dan wel heel appart dat op de dag van zn aanhouding dit facebook account uit de lucht is gegaan , en op instagram bij zn treinfotos klasgenoten reageren van de genoemde school op internet, die klasgenoten zeggen ook dat hij het is die de oproep op facebook deed voor een lift.maar oke kan natuurlijk dat er toevallig 2 zijn die die oproep deden en van treinen houden en in eindhoven wonen met dezelfde leeftijd.
Woont hij nu weer in Eindhoven? Den Bosch voldeed niet?
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:18:12 #152
186587 Byzantynixschii
pi_171708113
quote:
[ afbeelding ]

Dit soort Aids. :')
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:19:11 #153
186587 Byzantynixschii
pi_171708139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:20 schreef rinardo het volgende:
Wat is daar precies mooi aan?
pi_171708242
quote:
11s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Woont hij nu weer in Eindhoven? Den Bosch voldeed niet?
sorry Den Bosch idd, vergissing
pi_171708246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:47 schreef rinardo het volgende:

[..]

dan wel heel appart
hou eens op met hinten naar dit soort privé info
pi_171708278
Van welke datum is die laatste post?
Er staat ook :de laatste keer bij.
Misschien is dat account heel erg oud en heeft ie het ww niet?

De politie kan zo je priveberichten lezen hoor, ook al geef je je ww niet.
pi_171708301
oke sorry, kreeg al prive bericht dat ik geen woonplaats of andere verwijzingen mag geven
pi_171708352
Hij was overal actief Woxxel
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:55:51 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171708988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:25 schreef rinardo het volgende:
oke sorry, kreeg al prive bericht dat ik geen woonplaats of andere verwijzingen mag geven
Van een mod hoop ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:20:18 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171709542
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:35 schreef Burdie het volgende:
Z'n Instagram en YouTube account staan ook vol met allerlei scheldtirades. Sneu maar zo gaat dat, denk ik dan...
Ja idd sneu, daarom zouden zulke accounts ook direct gesloten moeten worden, ben benieuwd waarom dat niet gebeurd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171709632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd sneu, daarom zouden zulke accounts ook direct gesloten moeten worden, ben benieuwd waarom dat niet gebeurd is.
Waarom zouden die gesloten moeten worden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:27:25 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171709668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Om dit soort sneue heksenjachten te voorkomen, het is niet dat hij iets kan weerleggen of beantwoorden, en hij zou ook nog eens gewoon onschuldig kunnen zijn, eventueel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:26 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171709739
Voor de publieke opinie maakt het al niet meer uit, hij is al schuldig en veroordeeld nog voor hij een proces heeft gehad. Leve het volksgerecht!
KuikenGuppy
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:31:45 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171709771
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:30 schreef Burdie het volgende:
Voor de publieke opinie maakt het al niet meer uit, hij is al schuldig en veroordeeld nog voor hij een proces heeft gehad. Leve het volksgerecht!
Ja idd, wat zijn we lekker ontwikkeld wat dat betreft :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171709830
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:25 schreef rinardo het volgende:
Wat zit jij hier te kwalbakken?

Degene die het hier willen weten, weten het allang. Wat heeft het voor zin?
Verdachte heeft ook nog een jonger broertje, denk maar aan hem als je je niet kan bedwingen privegegevens te willen rond strooien op internet...
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:35:56 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171709860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat zit jij hier te kwalbakken?

Degene die het hier willen weten, weten het allang. Wat heeft het voor zin?
Verdachte heeft ook nog een jonger broertje, denk maar aan hem als je je niet kan bedwingen privegegevens te willen rond strooien op internet...
Kennelijk heb jij ook al die gegevens (op)gezocht (en gevonden), wat eigenlijk net zo erg is.
KuikenGuppy
pi_171709894
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kennelijk heb jij ook al die gegevens (op)gezocht (en gevonden), wat eigenlijk net zo erg is.
Bron?
pi_171709896
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

idd van het meisje ligt alles open en bloot op straat.......en waarschijnlijk vond A zelf niet nodig dat die accounts gesloten werden anders had hij het wel gedaan, zn facebook heeft ie immers zelf (volgens politie) afgesloten, acount van zus en moeder is denk ik op advies van politie ofline gehaald. dat snap ik dan weer wel, die hoeven niet te boeten voor wat broer/zoon gedaan heeft.
pi_171709933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef rinardo het volgende:

[..]

idd van het meisje ligt alles open en bloot op straat.......en waarschijnlijk vond A zelf niet nodig dat die accounts gesloten werden anders had hij het wel gedaan, zn facebook heeft ie immers zelf (volgens politie) afgesloten, acount van zus en moeder is denk ik op advies van politie ofline gehaald. dat snap ik dan weer wel, die hoeven niet te boeten voor wat broer/zoon gedaan heeft.
Heb jij poep in je ogen?
Gewoon niet doen dus.
pi_171710013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb jij poep in je ogen?
Gewoon niet doen dus.
ohhh buiten woonplaatsen en namen, mag je hier ook de woorden moeder en zus niet gebruiken? ja sorry hoor, dat wist ik ook niet
pi_171710052
Nog steeds geen nieuws over de zaak?
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:53:35 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171711556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef rinardo het volgende:

[..]

Niet dat een knul van 16 op voorhand kan inschatten wat er kan gebeuren, het geeft hoogstens aan dat er op zijn Facebook wellicht dingen stonden die tegen hem gebruikt zouden kunnen worden door justitie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171712689
Zou Ie Deze Week Nog Verhoord Worden of Volgende Week?
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:08:44 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171713092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:48 schreef woxxel het volgende:
Wat is dat voor rare vraag? Denk je dat ze het voorarrest met 2 weken verlengen zodat ze hem 1 keer kunnen ondervragen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171713244
Zo. Ben je altijd zo vriendelijk?
pi_171713296
Rare manier van antwoorden hebben sommigen hier. Het lijkt wel een strijd wie het meest bijdehand kan reageren.
pi_171713321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:17 schreef woxxel het volgende:
Zo. Ben je altijd zo vriendelijk?
Ja, dat is een te verwachten reactie.

Maar wist je dat hij wel licht in zijn cel heeft en ook fatsoenlijke maaltijden krijgt, hij zit niet in een kerker.
Je vraag was ook een beetje raar.

Hij wordt ws dagelijks verhoord.
pi_171713435
Ik weet niet hoe ik hier een printscreen kan plaatsen. Maar in dat stuk van het ad waarin de advocaat iets schrijft over dat hij het zwaar heeft enz. Daarin staat. Ws wordt ie volgende week gehoord.
Dus zo heel gek is de vraag niet
pi_171713505
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:27 schreef woxxel het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier een printscreen kan plaatsen. Maar in dat stuk van het ad waarin de advocaat iets schrijft over dat hij het zwaar heeft enz. Daarin staat. Ws wordt ie volgende week gehoord.
Dus zo heel gek is de vraag niet
"Waarschijnlijk wordt hij volgende week door de kinderrechter gehoord'

Bron: BD
pi_171713518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:32 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

"Waarschijnlijk wordt hij volgende week door de kinderrechter gehoord'

Bron: BD
Ja dat bedoelde ik. Dankje
pi_171713532
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:33 schreef woxxel het volgende:

[..]

Gaat over de uithuisplaatsing
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:55:14 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171713885
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:33 schreef woxxel het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders hč...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171713891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:19 schreef woxxel het volgende:
Rare manier van antwoorden hebben sommigen hier. Het lijkt wel een strijd wie het meest bijdehand kan reageren.
Dat viel mij ook al op
  donderdag 15 juni 2017 @ 17:15:19 #184
186587 Byzantynixschii
pi_171714266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:48 schreef woxxel het volgende:
Volgende week want deze week zijn alle rechercheurs toevallig met vakantie.
pi_171714282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgende week want deze week zijn alle rechercheurs toevallig met vakantie.
druk met boeven vangen
pi_171720842
Heeft iemand een krantenartikel gelezen waarin staat dat Savannah de verdachte ook daadwerkelijk heeft ontmoet (de dag van haar vermissing)?
pi_171723047
Een krant uit Bunschoten heeft zelfs gemeld dat er filmbeelden van die middag zijn waar ze samen op staan.
Later hebben ze dat bericht weer verwijderd.
pi_171724080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef Blueheeler het volgende:
Een krant uit Bunschoten heeft zelfs gemeld dat er filmbeelden van die middag zijn waar ze samen op staan.
Later hebben ze dat bericht weer verwijderd.
lees je de krant uit Bunschoten dan ?
pi_171724123
Het stond online.
pi_171724171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:18 schreef Blueheeler het volgende:
Het stond online.
Als het verwijderd is is dat omdat "ze" er samen niet opstonden ,denk je ook niet ?
pi_171724172
quote:
[ afbeelding ]

Ik vraag me af waar zo iemand die 'informatie' vandaan heeft. Is dit een soort hersenspinsel of heeft de moeder van de verdachte wat los gelaten?

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat een 16-jarige, die verdacht wordt van zo iets ernstigs, niet wil loslaten wie de echte dader is..

Edit: die laatste zin slaat ook nergens op?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:45:53 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171724593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als het verwijderd is is dat omdat "ze" er samen niet opstonden ,denk je ook niet ?
Dat is nogal een aanname, er kunnen zoveel redenen zijn het (vrijwel direct) weer te verwijderen.
Bijvoorbeeld omdat het onder embargo gemeld was, en zo zijn er wel meer redenen waarom het verwijderd zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:48:16 #193
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171724618
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname, er kunnen zoveel redenen zijn het (vrijwel direct) weer te verwijderen.
Bijvoorbeeld omdat het onder embargo gemeld was, en zo zijn er wel meer redenen waarom het verwijderd zou kunnen zijn.
Vaak is het de meest logische.

Dat het dus niet klopt, de zaak was complex.
pi_171724668
iedereen kan wel zoiets beweren en dan zeggen > oh het stond online
zonder bron of screenshot is het gewoon niet waar
pure bs
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:52:15 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171724689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:50 schreef StaceySinger het volgende:
iedereen kan wel zoiets beweren en dan zeggen > oh het stond online
zonder bron of screenshot is het gewoon niet waar
pure bs
De tekst danwel het screenshot heeft hier gewoon gestaan hoor, toen het speelde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171724726
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

De tekst danwel het screenshot heeft hier gewoon gestaan hoor, toen het speelde.
klopt en daar kwam uit dat het tijdstip niet klopte en dat het om hele andere mensen ging
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:57:43 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171724760
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt en daar kwam uit dat het tijdstip niet klopte en dat het om hele andere mensen ging
Inderdaad, 14:30 uur terwijl moeder duidelijk zei dat ze om 15:00 uur vanuit huis vertrokken was.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 01:04:48 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171724841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Pardon? Heb je daar een linkje van?
Ik heb wel een linkje van het bericht: NWS / Zaak Savannah: verdachte nog 14 dagen vast en vanaf waar het begon: NWS / Zaak Savannah: verdachte nog 14 dagen vast

Als jij nu even een linkje geeft waaruit blijkt dat het om een ander tijdstip en andere mensen ging dan zijn we weer rond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 01:06:02 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171724860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, 14:30 uur terwijl moeder duidelijk zei dat ze om 15:00 uur vanuit huis vertrokken was.
Want dat sluit uit dat ze daar om 14.30 gelopen heeft? Okay.
Of dat de camera nog op wintertijd stond natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171724874
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want dat sluit uit dat ze daar om 14.30 gelopen heeft?
Lijkt me niet.
pi_171725076
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 00:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar zo iemand die 'informatie' vandaan heeft. Is dit een soort hersenspinsel of heeft de moeder van de verdachte wat los gelaten?

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat een 16-jarige, die verdacht wordt van zo iets ernstigs, niet wil loslaten wie de echte dader is..

Edit: die laatste zin slaat ook nergens op?
Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige woorden er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).

Hiermee wil ik overigens absoluut niet beweren dat de informatie daarom correct is.

Dit alles kan natuurlijk pure speculatie zijn, maar zo komt het niet op mij over...

Kan het verder niet onderbouwen (puur gevoel), maar het komt op mij over alsof deze persoon redelijk dicht bij de "bron" staat. (De reactie is ook als sneeuw voor de zon verdwenen van Facebook...vreemd).

Maar ja, zolang er geen officieel nieuws naar buiten wordt gebracht, moeten we dit bericht maar als één van de vele hypotheses beschouwen.

Edit: En wat betreft dat laatste stuk over zijn advocaat... daar kan ik ook geen chocola van maken :+

[ Bericht 3% gewijzigd door theDutcher op 16-06-2017 01:44:23 ]
pi_171725178
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige zinnen er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).

Hiermee wil ik overigens absoluut niet beweren dat de informatie daarom correct is.

Dit alles kan natuurlijk pure speculatie zijn, maar zo komt het niet op mij over...

Kan het verder niet onderbouwen (puur gevoel), maar het komt op mij over alsof deze persoon redelijk dicht bij de "bron" staat. (De reactie is ook als sneeuw voor de zon verdwenen van Facebook...vreemd).

Maar ja, zolang er geen officieel nieuws naar buiten wordt gebracht, moeten we dit bericht maar als één van de vele hypotheses beschouwen.

Edit: En wat betreft dat laatste stuk over zijn advocaat... daar kan ik ook geen chocola van maken :+
Nee, op mij ook niet. Als de politie het inderdaad nog steeds zonder bekentenis moet doen (er is de laatste dagen geen informatie meer naar buiten gebracht, dus dat is onduidelijk), zou dat eventueel wel een logische verklaring kunnen zijn.

Stel dat het klopt; dat zou betekenen dat het voorarrest van een minderjarige is verlengd, terwijl er aanwijzingen zijn dat hij niets met de zaak te maken heeft en enkel een spoor kan zijn naar de echte dader. Is dat voldoende om het voorarrest van een minderjarige met twee weken te verlengen..? Voorarrest met beperkingen is heftig. Lijkt me dat ze dat niet zomaar met twee weken kunnen verlengen als ze eigenlijk een andere (nog onbekende) verdachte op het oog hebben.

Zolang het niet meer is dan een Facebookbericht van een onbekende Facebooker, kan ik niet anders dan het afdoen als bullshit.

De advocaat zei een paar dagen geleden nog dat hij verwacht dat er "snel informatie naar buiten zal komen over wat de rol van de verdachte is geweest". Daar zullen we dan op moeten wachten.
pi_171725288
Ik ben de doodsoorzaak ook nog niet tegen gekomen. Ik vermoed dat die wat onduidelijkheid geeft over schuld/ongeluk en daardoor misschien nog niet vastgesteld is wat hem precies ten laste gelegd kan worden.
pi_171725299
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 01:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, op mij ook niet. Als de politie het inderdaad nog steeds zonder bekentenis moet doen (er is de laatste dagen geen informatie meer naar buiten gebracht, dus dat is onduidelijk), zou dat eventueel wel een logische verklaring kunnen zijn.

Stel dat het klopt; dat zou betekenen dat het voorarrest van een minderjarige is verlengd, terwijl er aanwijzingen zijn dat hij niets met de zaak te maken heeft en enkel een spoor kan zijn naar de echte dader. Is dat voldoende om het voorarrest van een minderjarige met twee weken te verlengen..? Voorarrest met beperkingen is heftig. Lijkt me dat ze dat niet zomaar met twee weken kunnen verlengen als ze eigenlijk een andere (nog onbekende) verdachte op het oog hebben.

Zolang het niet meer is dan een Facebookbericht van een onbekende Facebooker, kan ik niet anders dan het afdoen als bullshit.

De advocaat zei een paar dagen geleden nog dat hij verwacht dat er "snel informatie naar buiten zal komen over wat de rol van de verdachte is geweest". Daar zullen we dan op moeten wachten.
Ik ben het helemaal met je eens!

Misschien een gevalletje "klok horen luiden..."?

Wat de uitkomst ook mag zijn, ik hoop van harte dat er voor alle betrokken partijen spoedig meer duidelijkheid komt.

Wat een hel... :N
pi_171725303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 02:36 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben de doodsoorzaak ook nog niet tegen gekomen. Ik vermoed dat die wat onduidelijkheid geeft over schuld/ongeluk en daardoor misschien nog niet vastgesteld is wat hem precies ten laste gelegd kan worden.
Ik hoop echt dat ze daar nog iets zinnigs over hebben kunnen vaststellen. Bij een lichaam dat een paar dagen in het water heeft gelegen, is dat in veel zaken ontzettend lastig gebleken. ;(
  vrijdag 16 juni 2017 @ 07:48:23 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171725686
quote:

[..]

Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige woorden er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).

Als dat een post is van iemand die universitair geschoold is, dan is er duidelijk wat mis met de toelatingscriteria.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 08:19:08 #207
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171725935
quote:

[..]

Ik weet niet wat jouw niveau is, maar als je dit inschat als universitair niveau dan heb je zelf hooguit iets bij LOI gedaan.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:08:45 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171726429
quote:

[..]

Dat ligt dus niet aan mij, wat een rare zin. :D
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:21:36 #209
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171726645
quote:

[..]

Het klinkt mij in de oren als een buurvrouw-buurman uit Den Bosch.
Die inderdaad dicht bij de familie staat maar geen betrokken partij is.

Over die in hechtenis nemen, wij denken dat hij daar zit met allerlei beperkingen, maar welke varianten zijn er?

Wat ik bedoel te zeggen, stel dat het waar is, en hij niet de moordenaar is maar wel weet hoe en wat. Laat je zo'n kind dan weer vrij? Hij kan ook medeplichtig zijn.
1 genoeg idioten die hem eigenhandig de oren willen wassen
2 de dader zal hem ook het zwijgen kunnen opleggen
3 mogelijk pleegt hij zelfmoord
4 mogelijk vertrekt hij met de noorderzon.

Zou het een vorm van persoonsbescherming kunnen zijn? Ze moeten zijn leven wel kunnen beschermen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:36:54 #210
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171726928
Die speculaties hier op basis van niets.... Schopje BNW lijkt zo langzamerhand dichtbij.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:37:59 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171726947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 09:36 schreef BadderHaring het volgende:
Die speculaties hier op basis van niets.... Schopje BNW lijkt zo langzamerhand dichtbij.
Laten we dat nou juist voorkomen, een keer respect voor het slachtoffer en de nabestaanden zou wel op z'n plek zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:44:48 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171727058
quote:
Waarom? Er worden hier gewoon artikelen uit het nieuws besproken, net als in andere topics in NWS.

Het is toch raar te noemen dat een jongen van 16, 3 weken in beperking zit verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van een 14 jarig meisje.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 10:37:20 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171728122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom? Er worden hier gewoon artikelen uit het nieuws besproken, net als in andere topics in NWS.

Het is toch raar te noemen dat een jongen van 16, 3 weken in beperking zit verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van een 14 jarig meisje.
Nee, dat is niet raar, dat zou alleen maar raar zijn als ze geen stevige aanwijzingen van zijn betrokkenheid bij haar dood hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171728880
Het is ook best raar dat ze een dubbele afspraak had. Met hem en haar vriendinnen. Misschien waren ze met zn allen
pi_171729263
quote:
dat was 2 weken geleden al nodig.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 11:47:48 #216
186587 Byzantynixschii
pi_171729602
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat een post is van iemand die universitair geschoold is, dan is er duidelijk wat mis met de toelatingscriteria.
Precies. Die post is gewoon Aids van een verveelde huisvrouw.
pi_171731968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:14 schreef woxxel het volgende:
Het is ook best raar dat ze een dubbele afspraak had. Met hem en haar vriendinnen. Misschien waren ze met zn allen
Volgens mij was er geen dubbele afspraak.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:10:54 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171732154
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat is niet raar, dat zou alleen maar raar zijn als ze geen stevige aanwijzingen van zijn betrokkenheid bij haar dood hebben.
Dat is wel raar, hij zit nu vast voor "betrokkenheid bij de dood", 3 weken afgesloten van de buitenwereld en familie.

Betrokkenheid bij de dood is imo niet hetzelfde als "de moord op".

Als we hem maar lang genoeg apart zetten dan bekend die wel wat, is dat de gang van zaken nu? We hebben het hier wel over een minderjarige, ik vind het een extreme maatregel.
Wat nu als hij niets bekend? Ik hoop dan dat zijn advocate er volgende week met gestrekt been invliegt.

Taps, enkelbanden, jeugdinstelling, er zijn meer manieren om hem te verhoren, hij is tenslotte nog steeds "maar" verdacht van betrokkenheid. Niet al veroordeeld tot moordenaar.
pi_171732440
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Als we hem maar lang genoeg apart zetten dan bekend die wel wat, is dat de gang van zaken nu? We hebben het hier wel over een minderjarige, ik vind het een extreme maatregel.
Heb je zo weinig vertrouwen in de RC? Dat voorarrest wordt niet zomaar verlengd. Andere redenen kunnen zijn dat de verdachte vluchtgevaarlijk is, maar dan zouden ze hem geen beperkingen opleggen lijkt mij.
pi_171732858
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij was er geen dubbele afspraak.
Ik dacht dat ze ook met dr vriendin vlakbij een scateparkje had afgesproken om vandaar uit verder te fietsen om huiswerk te gaan maken. Dat had ik ook ergens gelezen.

Ook ben ik benieuwd of hij diezelfde dag nog bij de rechtbank is geweest voor de uitspraak over het spijbelen. Lijkt mij dat ie dan samen met zn moeder naar zo'n uitspraak gaat.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:54:24 #221
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171732927
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:49 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ook ben ik benieuwd of hij diezelfde dag nog bij de rechtbank is geweest voor de uitspraak over het spijbelen. Lijkt mij dat ie dan samen met zn moeder naar zo'n uitspraak gaat.
Het zal je nog verbazen hoeveel ouder[s] niet komen opdagen in de rechtbank als het om hun kind[eren] gaat.. :X
pi_171732930
Inverzekeringstelling van minderjarigen

Als een minderjarige verdachte in verzekering gesteld wordt, dan gaat er een bericht naar de Raad voor de Kinderbescherming en zal een medewerkers van deze raad de verdachte komen bezoeken.

Dit noemt men ook wel de vroeghulp.

Inverzekeringstelling en beperkingen

Een inverzekeringstelling kan gepaard gaan met beperkingen. Dit is een apart bevel van de officier van justitie waarin hij u in het belang van het onderzoek beperkende maatregelen opgelegd.

Deze beperkingen kunnen bijvoorbeeld inhouden dat u zonder uitdrukkelijke toestemming van de officier van justitie geen:

bezoek mag ontvangen. Deze beperking geldt dan niet voor de advocaat, de politie, de reclasseringsmedewerker en in het geval van de minderjarige verdachte, de ouders.
gebruik maken van telecommunicatiemogelijkheden. Deze beperking geldt dan weer niet voor de advocaat, de justitiële autoriteiten en de Commissie van Toezicht. Elke gevangenis heeft een dergelijke commissie waar u kunt klagen over uw behandeling.
brieven mag versturen of ontvangen. Deze beperking geldt dan weer niet voor de advocaat, de justitiële autoriteiten en de Commissie van Toezicht.
contact mag hebben met medegedetineerden
geen audiovisuele media mag ontvangen (televisie kijken) of schrijvende persberichten mag ontvangen (kranten e.d.)
In de volksmond wordt dan gezegd dat u in beperkingen zit. De officier van justitie kan dus kiezen tussen verschillende beperkingen. Hij hoeft ze dus niet allemaal op te leggen. Beperkingen zijn erg belastend voor u. U mag dan bijvoorbeeld geen nieuws zien en met niemand praten of bezoek ontvangen.

https://www.judex.nl/rech(...)keringstelling_-.htm

De beperkingen gelden niet tussen u en uw advocaat. Als u in beperkingen zit, zit uw advocaat dat als het ware ook. Uw advocaat mag inhoudelijk dan niet met derden (familie, vrienden, medeverdachten etc.) over uw zaak spreken. Wel mag de advocaat in het algemeen iets zeggen over de verdenking.
pi_171732950
Als je de orginele oproep van de moeder bekijkt staat dat de telefoon na 15.00 uur uit is. Niet dat ze om 15.00 uur van huis gegaan is.
Ze kan dus best om 14.30 uur gezien zijn imho.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:56:20 #224
186587 Byzantynixschii
pi_171732966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:54 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Het zal je nog verbazen hoeveel ouder[s] niet komen opdagen in de rechtbank als het om hun kind[eren] gaat.. :X
Hoeveel dan?
pi_171732987
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:55 schreef Blueheeler het volgende:
Als je de orginele oproep van de moeder bekijkt staat dat de telefoon na 15.00 uur uit is. Niet dat ze om 15.00 uur van huis gegaan is.
Post dat filmpje dan of een screenshot
pi_171733007
Dat filmpje heeft nooit openbaar gestaan, dat snap je zelf ook wel.
Ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is.
pi_171733181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:58 schreef Blueheeler het volgende:
Dat filmpje heeft nooit openbaar gestaan, dat snap je zelf ook wel.
Ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is.
er stond :
Alleen maar informatie dat er beelden zijn, maar dat berichtje was echt binnen een minuut weer offline.

na een minuut was dat berichtje ook verdwenen,zowel van twitter als van dat krantje

dus er is geen filmpje
pi_171733373
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:49 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze ook met dr vriendin vlakbij een scateparkje had afgesproken om vandaar uit verder te fietsen om huiswerk te gaan maken. Dat had ik ook ergens gelezen.

Ja, maar dat was waarschijnlijk een smoes voor haar moeder. ;)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:49:41 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171734028
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar dat was waarschijnlijk een smoes voor haar moeder. ;)
Waarom zouden die vriendinnen dan geprobeerd hebben haar te bellen?
KuikenGuppy
pi_171734128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

er stond :
Alleen maar informatie dat er beelden zijn, maar dat berichtje was echt binnen een minuut weer offline.

na een minuut was dat berichtje ook verdwenen,zowel van twitter als van dat krantje

dus er is geen filmpje
Er stond vrij specifiek in het bericht wat er op de beelden te zien was. Het lijkt me wat voorbarig de conclusie te trekken dat er dus geen filmpje is.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:57:50 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171734160
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:55 schreef Blueheeler het volgende:
RTV Utrecht:

quote:
"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht. Ze had met een groep klasgenootjes bij het skateparkje bij de rotonde Bikkersweg-Westsingel afgesproken. "Vanaf daar zouden ze samen naar een vriendinnetje fietsen om aan een schoolopdracht te werken. Daar is ze alleen nooit aangekomen. Ze hebben berichtjes gestuurd en gebeld, maar de telefoon ging niet eens over."
KuikenGuppy
pi_171734161
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 08:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw niveau is, maar als je dit inschat als universitair niveau dan heb je zelf hooguit iets bij LOI gedaan.
Waar zeg ik precies dat ik op basis van de geplaatste reactie van deze persoon concludeer dat hij/zij universitair geschoold is?
pi_171734200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij haal ik dingen doorelkaar..
pi_171734281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Er stond vrij specifiek in het bericht wat er op de beelden te zien was. Het lijkt me wat voorbarig de conclusie te trekken dat er dus geen filmpje is.
specifiek ??
volgens Exe stond dit erbij :

Op de beelden is Savannah in de Kronkels op haar fiets te zien, terwijl iemand naast haar loopt. Deze persoon is waarschijnlijk de verdachte.

Een en ander is op de dag van de verdwijning rond half drie ’s middags vastgelegd.

~~
en Burdie post dit net :

"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:04:47 #235
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171734339
quote:

[..]

De jeugd belt en Whatsappt de hele dag door. Dat zal in het geval van Savannah niet anders zijn, denk ik.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:05:07 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171734353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Op de beelden is Savannah in de Kronkels op haar fiets te zien, terwijl iemand naast haar loopt. Deze persoon is waarschijnlijk de verdachte.

Een en ander is op de dag van de verdwijning rond half drie ’s middags vastgelegd

~~
en burdie post dit net :

"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht.
Volgens de cameratijd waarschijnlijk. Dat hoeft niks te zeggen dus.
pi_171734393
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

dus de cameratijd klopt niet ?
pi_171734405
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

specifiek ??

Een en ander is op de dag van de verdwijning rond half drie ’s middags vastgelegd.

~~
en Burdie post dit net :

Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je er vanuit ging dat in het bericht enkel had gestaan 'dat er beelden waren' zonder verdere toelichting.

Mijn fout.
pi_171734712
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

~~
en burdie post dit net :

[/quote]

Maar als ze beelden hebben van de kronkels. Dan zien ze toch ook wat er gebeurd is
pi_171734784
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:23 schreef woxxel het volgende:

[..]

[quote]

Maar als ze beelden hebben van de kronkels. Dan zien ze toch ook wat er gebeurd is
De Kronkels is groter dan enkel de 'sloot' waar ze gevonden is. Er zal vast geen camera precies op de vindplaats gericht staan anders hadden we dat nu wel geweten.
pi_171735299
Ik denk dat hij de dader niet is.
Want ze bleven doorvragen over de fiets. Wie er op die fiets zou zat.
Zij heeft hem zelf daar niet neergezet.

Wie weet is ze aangereden. En is daar in dat water terecht gekomen.

Want dr telefoon stond wel erg snel uit.

Is dat skateparkje op de route van de kronkels?
pi_171735329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:49 schreef woxxel het volgende:
...

Is dat skateparkje op de route van de kronkels?
Nee. vanuit haar huis gezien is het de andere kant op.
pi_171735337
verder denk ik dat de user Exe een klein foutje heeft gemaakt :7

hij post een twitter link die niet bestaat

als je goed naar de url kijkt (die exe post) zie je dat de twitter link van de Bunschoter een
hoofdletter B heeft

https://twitter.com/deBunschoter

dus heeft hij na het kopiëren van de link de hoofdletter B gewijzigd in een kleine b ?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:54:41 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171735396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:52 schreef StaceySinger het volgende:
verder denk ik dat de user Exe een klein foutje heeft gemaakt :7

hij post een twitter link die niet bestaat

[ afbeelding ]

als je goed naar de url kijkt zie je dat de twitter link van de Bunschoter een
hoofdletter B heeft

https://twitter.com/deBunschoter

dus heeft hij na het kopiëren van de link de hoofdletter B gewijzigd in een kleine b ?
Op dat moment bestond die tweet wel, en ootje heeft de inhoud van het bericht nog gepost, daar heb ik gisteren een link naar gegeven.

Daarbij boeit die hoofdletter in een Twitternaam niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171735443
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op dat moment bestond die tweet wel, en ootje heeft de inhoud van het bericht nog gepost, daar heb ik gisteren een link naar gegeven.

Daarbij boeit die hoofdletter in een Twitternaam niet.
als ik de url van de Bunschoter kopieer krijg ik dit https://twitter.com/deBunschoter

en niet dit > debunschoter
pi_171735465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als ik de url van de Bunschoter kopieer krijg ik dit https://twitter.com/deBunschoter

en niet dit > https://twitter.com/debunschoter
Boeit niet toch? komt uit op zelfde account en destijds kwam de link uit op de tweet.
De bewuste tweet is daarna echter verwijderd.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:58:53 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171735482
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171735526
quote:
hij werkt wel alle 2 ja
dat klopt maar als je een url plukt dan heeft de url alijd een hoofdletter B :7
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:03:27 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171735580
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hij werkt wel alle 2 ja
dat klopt maar als je een url plukt dan heeft de url alijd een hoofdletter B :7
Die tweet heeft er gewoon gestaan, dat bericht over die beelden ook.
En wellicht gebruikten ze toen nog een kleine letter ipv een hoofdletter.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:12:28 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171735759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus de cameratijd klopt niet ?
Staat dat er?
pi_171735838
Bericht heeft 2 minuten online gestaan, beetje onzinnig om daar een hele discussie over te voeren.
pi_171735883
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Stien_Struis het volgende:
Bericht heeft 2 minuten online gestaan, beetje onzinnig om daar een hele discussie over te voeren.
Daar is een forum voor :7
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:19:54 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171735894
quote:
Dit idd.
En nog onzinniger om allerlei conclusies te verbinden aan het verwijderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:27:32 #254
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171735995
Is verdachte U.[rl] al opgepakt? Signalement? Welke omgeving? _O-
pi_171736009
quote:
Minimaal 24 minuten op FB. Maar oke, dat is een detail.
pi_171736022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

pi_171736030
quote:

[..]

Welk bericht?
pi_171736048
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:29 schreef woxxel het volgende:

[..]

Welk bericht?
Bericht m.b.t. de camerabeelden. Zelfde bericht als op hun website en hun Twitter account.
pi_171736101
quote:

[..]

De bron was het Bunschoter sufferdje en daar was het zeer snel weer weg.
pi_171736147
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:33 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

De bron was het Bunschoter sufferdje en daar was het zeer snel weer weg.
Nogmaals; niet op hun FB account. Maar goed; is verder geen relevante discussie.
pi_171736169
deleted
pi_171737049
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of de toelatingscriteria zijn inmiddels aangescherpt, daar de persoon in kwestie al wat ouder is :+
pi_171737378
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:27 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Of de toelatingscriteria zijn inmiddels aangescherpt, daar de persoon in kwestie al wat ouder is :+
Welkepersoon
pi_171737904
Blijft echt zo bizar wat er met die twee meisjes is gebeurd. Had het nou uiteindelijk met elkaar te maken of was het puur toeval?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:12:46 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171737928
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Blijft echt zo bizar wat er met die twee meisjes is gebeurd. Had het nou uiteindelijk met elkaar te maken of was het puur toeval?
Puur toeval.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171738586
De veertienjarige jongen die verdacht wordt van het om het leven brengen van Romy uit Hoevelaken blijft in ieder geval negentig dagen langer vastzitten:

http://www.telegraaf.nl/b(...)my_onderzocht__.html
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:48:02 #267
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171739459
sorry zag later dat er al geantwoord was

[ Bericht 94% gewijzigd door rinardo op 16-06-2017 21:17:22 ]
pi_171739562
quote:
Heel triest.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:06:56 #270
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171740776
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:56 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heel triest.
Maak je geen zorgen, Gynaika!
Ik ga je zelf zoeken hoor, met het "cruedo- zoekteam" hier, :P
pi_171740915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, Gynaika!
Ik ga je zelf zoeken hoor, met het "cruedo- zoekteam" hier, :P
Mooi zo!
pi_171746486
pi_171746594
Altijd weer dat achteraf gelul..
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 17 juni 2017 @ 10:12:59 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171747246
quote:
quote:
De 16-jarige jongen kreeg zaterdag 3 juni bezoek van de politie. Savannah is dan al twee dagen vermist, agenten horen hem uit.
Opvallend dat ze hem 3 juni al een bezoek gebracht hebben, hij toen kennelijk niet met haar samen was, terwijl ze wel dachten dat ze met hem ergens zat, maar dat ze die zoektocht zondag nog steeds niet echt nodig vonden, en het burgerinitiatief alleen maar steunden, niet aan deelnamen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171747302
quote:
quote:
Een dag voordat Savannah Dekker dood werd gevonden in Bunschoten, was de nu opgepakte verdachte al gehoord door de politie. De 16-jarige jongen uit Den Bosch chatte vaker met meisjes zoals Savannah.

De 16-jarige jongen kreeg zaterdag 3 juni bezoek van de politie. Savannah is dan al twee dagen vermist, agenten horen hem uit. Eén dag later vindt een voorbijganger het lichaam van het 14-jarige meisje in een sloot op een industrieterrein in Bunschoten. Diezelfde nacht wordt de Bosschenaar gearresteerd.

Wat er precies is voorgevallen tussen de twee tieners, blijft nog onduidelijk. Uit gesprekken met vrienden komt naar voren dat de twee elkaar zouden hebben leren kennen via videochatsite Omegle. Een site ook die omstreden is. Omdat iedereen er anoniem is, komen er veel gesprekspartners voorbij die uit zijn op seks. Niet zelden zijn het masturberende volwassenen.

Klasgenoten weten niet anders dan dat de jongen die nu vastzit al vanaf de eerste klas op het Van Maerlantcollege in Den Bosch erg bezig is met sociale media en chatsites. Een schoolgenoot die de eerste twee jaar naast hem in de klas zit, weet dat hij toen al vaak op de site Hot or Not was te vinden. Toen een populaire datingsite voor jongeren, vergelijkbaar met Tinder.

Niet dat hij er een vaste verkering aan over hield. Voor zover de klasgenoot weet, sprak hij nooit echt met de meisjes af, al zei hij wel vaak dat hij dat wilde. De jongen heeft wel chatgesprekken gezien waarin meisjes soms pikante foto's van zichzelf naar hem hadden gestuurd.

De jonge Bosschenaar beheert ook al vroeg zijn eigen YouTube-kanaal. Op 26 mei 2012 staat zijn eerste video online, een compilatie over op afstand bestuurbare boten. Maar al snel gaat het alleen nog maar over treinen. Heel veel treinen. Veelal bijzondere locomotieven of zeldzame combinaties. De NS-locomotief 1740 is zijn favoriet. Op 21 juni 2015 krijgt hij zelfs de kans om achter de stuurknuppel te zitten, blijkt uit een foto die postte. 'Kicken', reageert een bevriende treinspotter.

De jongen filmt de treinen niet alleen op het station in zijn woonplaats Den Bosch, hij trekt het hele land door. Hij is te zien op Utrecht Centraal, in Rotterdam en zelfs in Duitsland. Ook staat hij vaak langs de start- en landingsbanen bij Schiphol waar hij een aparte site over heeft. Hoe hij aan geld kwam voor al die reizen weten vrienden niet. Hij zei dat hij een bijbaantje had, onder andere bij een winkel.

Voor zijn activiteiten op Facebook, Instagram en Flickr maakt hij meerdere accounts aan. Klasgenoten vermoeden dat hij zo vriendengroepen uit elkaar houdt. De vrienden die ook zijn geďnteresseerd in het spotten van treinen en vliegtuigen, en de mensen die dat maar niets vinden.

Ook onder schooltijd is hij vaak bezig met het beheren van zijn accounts, merken de klasgenoten. Of kijkt hij naar filmpjes en speelt hij zelfs spelletjes als Flightsimulator of World of Tanks. De afgelopen maanden is hij druk met het online spel Roblox, waar hij bevriend is met ene 'Dekkertjee'. Dekker is de achternaam van Savannah.

De schoolprestaties hebben ernstig te lijden onder al dat chatten en gamen. Op het Van Maerlant komt hij vrijwel altijd te laat. De keren dat hij op tijd komt, zijn zo uniek, dat de hele klas dan voor hem klapt. Bij het begin van dit examenjaar is hij heel even op school gezien. Hij vertelt klasgenoten dat hij zijn best zal doen. Maar na anderhalve week blijft hij alweer weg. Dit keer lang. Het komt hem op 1 juni te staan op een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur.

Waarom hun klasgenoot niet meer op school komt, wordt de andere scholieren niet duidelijk. Ze weten wel dat het niet botert thuis in de flat waar hij alleen woont met zijn moeder. Sinds een jaar of twee heeft hij geen contact meer met zijn vader. Wat er tussen hen is voorgevallen, daar praat hij niet over. Hij wil ook niet dat vrienden bij hem thuis komen. Eigenlijk is er best veel dat ze niet van hem weten.
De politie heeft dus toch al op zaterdag een bezoekje gebracht aan de verdachte.
pi_171747341
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Opvallend dat ze hem 3 juni al een bezoek gebracht hebben, hij toen kennelijk niet met haar samen was, terwijl ze wel dachten dat ze met hem ergens zat, maar dat ze die zoektocht zondag nog steeds niet echt nodig vonden, en het burgerinitiatief alleen maar steunden, niet aan deelnamen.
Ja, dat geeft m.i. aan dat ze het hele weekend geen flauw idee hadden met wíe Savannah nou had afgesproken en waar ze dus eventueel zou verblijven. De jongen waarvan ze dachten dat ze mee had afgesproken bleek gewoon thuis te zitten, zonder haar. Als je dat niet weet, dan kan je toch ook niet zeggen dat iemand (14-jarig meisje) niet in gevaar is?
  zaterdag 17 juni 2017 @ 10:20:42 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171747343
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

De politie heeft dus toch al op zaterdag een bezoekje gebracht aan de verdachte.
Bizar dat men dan blijft volhouden dat ze dachten dat Savannah samen met de verdachte ergens was, dat was ze dus op zaterdag 3 juni al niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 juni 2017 @ 10:22:30 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171747370
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat geeft m.i. aan dat ze het hele weekend geen flauw idee hadden met wíe Savannah nou had afgesproken en waar ze dus eventueel zou verblijven. De jongen waarvan ze dachten dat ze mee had afgesproken bleek gewoon thuis te zitten, zonder haar. Als je dat niet weet, dan kan je toch ook niet zeggen dat iemand (14-jarig meisje) niet in gevaar is?
Nee idd, vreemd dat men het na het bezoek aan de verdachte op zaterdag 3 juni niet dusdanig heeft opgeschaald dat de politie iig zou deelnemen aan de zoektocht.

En God weet wat voor eventueel bewijsmateriaal de verdachte nog heeft kunnen wegwerken tussen het bezoek van de politie op 3 juni en zijn aanhouding in de nacht van 4 op 5 juni.

Dat geeft het verhaal dat hij geprobeerd heeft op 4 juni een lift naar het buitenland te krijgen ook weer een andere lading, want hij wist dat hij in beeld was bij de politie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171747450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee idd, vreemd dat men het na het bezoek aan de verdachte op zaterdag 3 juni niet dusdanig heeft opgeschaald dat de politie iig zou deelnemen aan de zoektocht.
Nou ja, aan de ene kant begrijp ik ook wel dat de politie niet zonder aanwijzingen met een hoop agenten in een willekeurig gebied kan gaan zoeken. Daar is de capaciteit nou eenmaal te schaars voor. Savannah had op dat moment echt overal kunnen zijn. Maar ze hadden in ieder geval vanaf die zaterdag (en misschien al wel eerder) niet meer kunnen volhouden dat Savannah gewoon bij 'iemand' was en dat ze wel weer thuis zou komen. Ze hadden namelijk geen idee met wie Savannah dan was..

Ik herinner me dat de OvJ bij Jinek zei dat de politie op zondagochtend (bij aantreffen van het lichaam) ook even het idee kreeg dat de twee zaken misschien iets met elkaar te maken hadden. In de loop van zondagavond bleek dat toch niet het geval. Het lijkt er op dat de verdachte dus op die zondagochtend in ieder geval nog niet in beeld was als verdachte..
  zaterdag 17 juni 2017 @ 10:38:49 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171747560
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Dat bericht dat ze mogelijk levend ergens zou zitten, is van 3 juni. Ik denk dat de politie die hoop/verwachting nog had toen ze naar de verdachte toe gingen (daarna dus, ook op 3 juni). Na dat bezoek hebben ze allen nog gezegd dat ze geen aanwijzingen hebben dat Savannah zich in het zoekgebied van het burgerinitiatief bevond.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 juni 2017 @ 10:59:04 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171747854
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat bericht dat ze mogelijk levend ergens zou zitten, is van 3 juni. Ik denk dat de politie die hoop/verwachting nog had toen ze naar de verdachte toe gingen (daarna dus, ook op 3 juni). Na dat bezoek hebben ze allen nog gezegd dat ze geen aanwijzingen hebben dat Savannah zich in het zoekgebied van het burgerinitiatief bevond.
De burgemeester had dat "we dachten dat ze samen ergens zaten" op maandag 5 juni, na de vondst van het lichaam, toch nog als excuus opgevoerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:07:45 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171747968
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

De burgemeester had dat "we dachten dat ze samen ergens zaten" op maandag 5 juni, na de vondst van het lichaam, toch nog als excuus opgevoerd?
Nope.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:14:06 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171748050
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nope.
Mwah, ik lees het hier wel als iets dat hij maandag gezegd heeft:
quote:
De aangehouden jongen kende Savannah vermoedelijk via social media. Dat heeft burgemeester Van de Groep van Bunschoten maandag tegen het Radio 1 Journaal gezegd. Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De aanwijzingen kwamen van de familie en vriendinnen van Savannah.
https://www.rtvutrecht.nl(...)avannah-en-romy.html
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:16:05 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171748079
Die aanwijzingen zijn er waarschijnlijk tot zaterdagmiddag geweest?
KuikenGuppy
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:18:09 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171748109
Overigens dacht ik dat je het over de videoboodschap had, daarin werd niets over een verdachte gezegd.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:20:16 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171748133
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:16 schreef Burdie het volgende:
Die aanwijzingen zijn er waarschijnlijk tot zaterdagmiddag geweest?
Dat is ook pas duidelijk sinds we weten dat hij op 3 juni de politie op bezoek heeft gehad, zoals het er die maandag stond kwam het over alsof ze dat dachten tot het moment dat duidelijk was dat het gevonden lichaam haar lichaam was.

Maar als ze werkelijk maar tot 3 juni dachten dat ze ergens met de verdachte was, en ze 3 juni dus wisten dat ze zich niet ergens met de verdachte schuilhield, dan hadden ze iig die zoektocht wel eens anders mogen benaderen, nu deden ze alsof er totaal geen reden was aan te nemen dat ze nog ergens tussen haar fiets en huis was, terwijl ze in feite nog dichterbij huis bleek te zijn dan men bij de zoektocht bedacht had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171748190
Ik denk echt dat ze tot het vinden van het lichaam zondagochtend in de veronderstelling waren dat Savannah nog levend thuis zou komen en de verdachte tot op dat moment ook nog geen verdachte was.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:53:11 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171748590
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:24 schreef Physsic het volgende:
Ik denk echt dat ze tot het vinden van het lichaam zondagochtend in de veronderstelling waren dat Savannah nog levend thuis zou komen en de verdachte tot op dat moment ook nog geen verdachte was.
Dat verwacht ik ook, maar dan hadden ze op dat moment dus geen flauw idee waar ze was en met wie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171748796
Of ze hebben 'm op 3 juni na de ondervraging laten lopen om te kijken wat ie zou gaan doen op social media en telefoon. Wel een grote gok maar misschien hielden ze 'm in de gaten tot er voldoende aanleiding was om hem aan te houden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_171748833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook, maar dan hadden ze op dat moment dus geen flauw idee waar ze was en met wie.
Nee, daar was ik al bang voor. Ik blijf dat raar vinden..
  zaterdag 17 juni 2017 @ 12:17:10 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171748870
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 12:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, daar was ik al bang voor. Ik blijf dat raar vinden..
Ja, ik ook... vanaf het bezoek aan de verdachte op 3 juni is het dus een heel vreemd verhaal geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171748925
quote:

[..]

Om te vragen of hij leuk was.
pi_171750389
Ze had al eerder afgesproken met m
Het was niet voor het eerst. Dat bericht las ik van iemand die het later weer verwijderd heeft
pi_171750426
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:55 schreef woxxel het volgende:
Ze had al eerder afgesproken met m
Het was niet voor het eerst. Dat bericht las ik van iemand die het later weer verwijderd heeft
Zolang er geen (betrouwbare) bron hiervoor is, is dat dus enkel nog speculatie.
pi_171750956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik ook... vanaf het bezoek aan de verdachte op 3 juni is het dus een heel vreemd verhaal geworden.
Ik vind het al eerder een vreemd verhaal. Naar mijn mening kan je als politie niet zo luchtig reageren op de vermissing van een 14-jarige als je geen flauw idee hebt waar of met wie ze heeft afgesproken. Er zijn natuurlijk wel vaker jonge meisjes vermist, maar in de meeste gevallen gaat het dan om meisjes die (voor korte tijd) zijn weggelopen uit een instelling of vriendinnen die samen op pad zijn gegaan. Daarvan was in dit geval geen sprake.

Als de politie alleen wist dat ze (stiekem) had afgesproken met een internetvriendje, maar niet de identiteit van dat internetvriendje had, dan had dat dus ook gewoon een oude man kunnen zijn. Ik noem maar iets. Als de politie wel al snel de identiteit van dat vriendje had, dan hadden ze wel wat eerder langs mogen gaan om te controleren of ze daar zat..

Al had het in deze zaak waarschijnlijk allemaal weinig verschil gemaakt. Het is mogelijk dat het al te laat was toen haar moeder zich zorgen begon te maken. ;(
pi_171753427
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens timmmmm ( Manager Nieuws Frontpage) mogen dit soort (onbetrouwbare) berichten hier wel - zie feedback

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 17-06-2017 17:25:25 ]
pi_171753571
quote:

[..]

Stuurde jij mij nou een privé bericht?
Ik las net een bericht van iemand en nu staat die er niet meer tussen
pi_171753676
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:28 schreef woxxel het volgende:

[..]

Stuurde jij mij nou een privé bericht?
Ik las net een bericht van iemand en nu staat die er niet meer tussen
Nope.
pi_171753809
quote:

[..]

Ja klopt.
Ik heb geen idee of die bron betrouwbaar is. Maar dat weten we van geen enkele bron.
pi_171754111
Arme Savannah.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_171754123
en alweer vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')