Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.quote:De 16-jarige jongen die vastzit voor de dood van het Bunschotense meisje Savannah stond op het punt om uit huis te worden geplaatst. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen het Brabants Dagblad.
De jongen uit Den Bosch zou op 7 juni voor vier weken uit huis worden geplaatst. De kinderrechter had dat besluit genomen op advies van de Raad voor de Kinderbescherming.
Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Schoolverzuim
Het kwam niet tot een uithuisplaatsing: een paar dagen voordat dat zou gebeuren, werd de jongen opgepakt voor de dood van de 14-jarige Savannah. Inmiddels is bekend dat de jongen op de dag van haar verdwijning werd veroordeeld voor schoolverzuim. Ook zou hij Facebook-vrienden hebben gevraagd om een lift naar het buitenland.
Het voorarrest van de jongen is afgelopen week met twee weken verlengd. Savannah wordt morgen in besloten kring begraven.
http://nos.nl/artikel/217(...)orden-geplaatst.html
quote:Volgens een woordvoerster van Bureau Jeugdzorg Brabant is deze instelling sinds het vonnis op 7 juni betrokken bij deze zaak.
Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.quote:
'Acuut' uit huis geplaatst moeten worden houdt met zoveel instellingen idd alsnog in dat 'acuut' al enkele maanden in behandeling is.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 07:46 schreef .Exe het volgende:
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
Vind ik ook. Er staat helaas niet wanneer die rechtszaak was, maar je zou verwachten niet al te lang geleden. Iemand die acuut uit huis moet worden geplaatst, laat je daarmee namelijk niet weken wachten lijkt mij.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 07:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?
Beetje vreemd bericht al met al.
Eerste is inderdaad ook logisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:
Jetje. Misschien was dat dan gewoon de reden waarom ie naar het buitenland wou.
Ik hoop wel dat we uiteindelijk te horen gaan krijgen wat de doodsoorzaak was.
Wil je de Op aanpassen ?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.
Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
Als daar een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur voor gegeven is dan lijkt me dat geen reden om nu tot een uithuisplaatsing van 4 weken over te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wil je de Op aanpassen ?
Het ging om schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar.
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wil je de Op aanpassen ?
Het ging om schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar.
Het lijkt me dat deze uithuisplaatsing daar sowieso los van staat.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
Dat er geen sprake is van een jaar spijbelenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
Dat is het onderwerp ook helemaal niet?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.
Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)
Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).
Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
Ook dat het broertjes mag blijven maakt niet uit.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).
Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
Zullen we het een beetje bij de feiten houden.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Ja, laten we dat doen, dit topic gaat dus over zijn uithuisplaatsing.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
Mensen die het originele bericht gelezen hebben, zeggen dat er wat anders stond.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:
Ik hoop wel dat we uiteindelijk te horen gaan krijgen wat de doodsoorzaak was.
Die hoger beroep zaak waarin op 2 juni bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uitspraak gedaan is was precies dat; een hoger beroep zaak voor het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.
Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...
Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.
Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
Nee hij deugt verder prima, alleen dan een klein akkefietje van een meisje van 14 wat dood vermoord is, maar verder deugt hij prima hoor, het ligt allemaal heel anders.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:
Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Ja want dat je net iemand koud gemaakt hebt is verder niet zo heel spannend en alles. Je wil naar het buitenland omdat je uit huis geplaatst gaat worden en zeker niet omdat je met al je deugd betrokken bent bij de dood van een 14 jarige.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:
Nee, maar als hij haar donderdag inderdaad nog gezien heeft, en al die tijd dat ze vermist was niet gemeld heeft dat hij donderdag bij haar was, dan is dat op z'n minst uitermate slordig, want als hij haar levend en wel heeft achtergelaten dan had hij toch wel eens mogen melden dat hij haar donderdag nog gezien had, wie weet had hij dan nog belangrijke informatie kunnen geven.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:32 schreef woxxel het volgende:
Je weet niet eens wat er is gebeurd en waardoor ze dood is.
Hij is nog niet veroordeeld, he.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:40 schreef houdjemond het volgende:
Superheftig, ja jemig je zit er niet voor niks he.
Nee, het ligt niet anders. Je bent 16 jaar en moordenaar. Dan deug je niet.quote:"Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
eeehhhhh, verdachte he?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet anders. Je bent 16 jaar en moordenaar. Dan deug je niet.
Oh dus iemand die alleen nog maar verdachte is,is ook al meteen de moordenaar ?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld, he.
Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
Misschien alle schijn tegen....?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me.
Dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk.quote:
Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?
aha, er is een zonde bokquote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.
Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naďef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
Hoe weet jij dat nou? Je kunt onmogelijk voorspellen wat zij in haar verdere leven zou hebben gedaan..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.
Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naďef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
Dat was dan ook vrijwel direct vast te stellen, evenals het feit dat ze om het leven gebracht is.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:22 schreef woxxel het volgende:
Er komt zo weinig info naar buiten. Terwijl bij romy zelfs is vertelt dat ze zelfs misbruikt is.
Ze zegt ook dat ze denkt dat het niet lang meer duurt voordat er iets over zijn rol naar buiten komt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:21 schreef woxxel het volgende:
Zijn advocaat zegt dat ie het moeilijk heeft in de gevangenis. Dan kan hij toch niet zo lang zn mond houden.
Er is nog nergens gezegd dat ze vermoord is.
Post dat soort bagger hier dan ook niet, iedereen weet dat de man een complete nutcase is die maar wat verzint als er weer eens een kind dood is, en vervolgens "bewijzen" bij z'n verzinsels gaat zoeken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:
-knip-
De idioot die dit geschreven heeft mag van mij TBS krijgen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:
/Knip
De idioot die dit geschreven heeft mag van mij TBS krijgen.
Het is een zaak die een hoop publiciteit met zich meebrengt, en dus zijn er altijd advocaten die hem willen verdedigen, en als die er niet zijn dan wordt hem een advocaat toegewezen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
Stel nou dat ze de verkeerde hebben, dat hij alleen maar de schijn tegen heeftquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
In principe iedere strafrecht advocaat .. Dat hoort bij het vak..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
Ook goed.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
kan je niet lezen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
quote:
Want? Het is eigenlijk een prima jongen?quote:Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
Ken er een paar en die wat ik ken zijn normale mensen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:05 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah
De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.
Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.
Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.
'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."
Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''
Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan
http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
hij is nog niet eens veroordeeld, maar evt vermindering is dan op conto van deze Facebook kneusquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.
Goede vergelijking welquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen?
Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
Ik snap hoe het werkt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.
Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.
Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
Degene die het bericht in eerste instantie online heeft gezet..quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef woxxel het volgende:
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
Of hij is totaal onschuldig en een lieve jongen, of hij is mogelijk gedwongen als medeplichtige en houdt zijn kaken op elkaar wegens angst voor repressailes op familie oid.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.
Dat hun zoon mogelijk een moordenaar is betekent natuurlijk niet dat anderen hem maar ongegeneerd aan de schandpaal mogen nagelen, zeker niet voordat er verdere feiten bekend zijn over de gebeurtenissen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:23 schreef Infection het volgende:
Ouders verdachte zaak-Savannah doen aangifte van smaad
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gifte-van-smaad.html
Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen.
Waar zegt zijn advocaat dat?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Of hij is totaal onschuldig en een lieve jongen, of hij is mogelijk gedwongen als medeplichtige en houdt zijn kaken op elkaar wegens angst voor repressailes op familie oid.
Een koelbloedige moordenaar is uitgesloten volgens zijn advocaat, dus dan blijven er weinig opties open, naar mijn mening.
Ben benieuwd..
Dat maakt verder niet zoveel uit. Ook als je iets nog verder verspreid kan je net zo fout bezig zijn. Via privéberichten zal dat minder het geval zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef woxxel het volgende:
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
Je snapt het verschil tussen een privébericht en een openbaar bericht toch wel hoop ik?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef woxxel het volgende:
In de berichtgevingen krijg ik het idee dat de jongen best wel deugd, daar we niet mogen oordelen omdat het voor hem al heftig genoeg is.quote:
Waar haal je al die aannames vandaan? Natuurlijk probeert zijn advocaat hem beter af te schilderen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In de berichtgevingen krijg ik het idee dat de jongen best wel deugd, daar we niet mogen oordelen omdat het voor hem al heftig genoeg is.
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n uitspraak gelezen te hebben van een advocaat van een verdachte. Ik ga er voor het gemak [don't shoot me] dan maar van uit dat de advocaat hem niet als een koelbloedige moordenaar ziet. Nog afgezien van de aangifte die ze gaat doen tegen een verspreider van een foto van de verdachte. En dan is mijn volgende vraag; hoe komen ze erachter wie de eerste is geweest om deze foto te verspreiden?
Het zou pas nieuws zijn als zijn advocaat hem wel als een koelbloedige moordenaar zou afschilderen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In de berichtgevingen krijg ik het idee dat de jongen best wel deugd, daar we niet mogen oordelen omdat het voor hem al heftig genoeg is.
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n uitspraak gelezen te hebben van een advocaat van een verdachte. Ik ga er voor het gemak [don't shoot me] dan maar van uit dat de advocaat hem niet als een koelbloedige moordenaar ziet. Nog afgezien van de aangifte die ze gaat doen tegen een verspreider van een foto van de verdachte. En dan is mijn volgende vraag; hoe komen ze erachter wie de eerste is geweest om deze foto te verspreiden?
Uit de media. Daar waar iedereen zijn aannames op baseert..quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar haal je al die aannames vandaan? Natuurlijk probeert zijn advocaat hem beter af te schilderen.
Ah, de Kim-bashing is weer begonnen zie ik. Tsja, jullie moeten wat, he, als het verboden is de verdachte als dader te zien. So, be my guest.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zou pas nieuws zijn als zijn advocaat hem wel als een koelbloedige moordenaar zou afschilderen.
Man man man, wat een achterlijke post.
Letterlijk elke advocaat zal zijn/haar client op een dergelijke wijze verdedigen. Dat jij zoiets nog nooit eerder hebt gelezen ligt dan toch echt aan jou.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:56 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ah, de Kim-bashing is weer begonnen zie ik. Tsja, jullie moeten wat, he, als het verboden is de verdachte als dader te zien. So, be my guest.
vond ik ook welquote:Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Precies. Een uitstekende vergelijking.
Alsof die twee mutually exclusive zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:23 schreef Infection het volgende:
Ouders verdachte zaak-Savannah doen aangifte van smaad
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gifte-van-smaad.html
Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen.
Dat kan wel zijn, maar op voorhand al roepen dat een Feesboeker een aangifte kan verwachten vind ik ook wat overdreven. Beter had de advocaat gewacht tot het voor de buitenwereld duidelijk is wat die knaap wel of niet uitgevreten heeft. En mocht hij werkelijk onschuldig zijn kan ze alsnog de persoon voor het gerecht slepen die de foto verspreidt heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk elke advocaat zal zijn/haar client op een dergelijke wijze verdedigen. Dat jij zoiets nog nooit eerder hebt gelezen ligt dan toch echt aan jou.
De advocaat doet gewoon wat een advocaat moet doen, en dat is de belangen van haar cliënt behartigen, en zelfs als ze wel denkt dat hij een koelbloedige moordenaar is dan zal ze dat nog niet zo zeggen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Die twee zaken hebben helemaal niks met elkaar te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar op voorhand al roepen dat een Feesboeker een aangifte kan verwachten vind ik ook wat overdreven. Beter had de advocaat gewacht tot het voor de buitenwereld duidelijk is wat die knaap wel of niet uitgevreten heeft. En mocht hij werkelijk onschuldig zijn kan ze alsnog de persoon voor het gerecht slepen die de foto verspreidt heeft.
Maar dat is mijn mening, hoor.
Dat jij dat overdreven vindt is prima. Wanneer jouw kind verdachte is van een misdrijf en iemand anders zijn foto verspreid dan doe je daar maar lekker geen aangifte van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar op voorhand al roepen dat een Feesboeker een aangifte kan verwachten vind ik ook wat overdreven. Beter had de advocaat gewacht tot het voor de buitenwereld duidelijk is wat die knaap wel of niet uitgevreten heeft. En mocht hij werkelijk onschuldig zijn kan ze alsnog de persoon voor het gerecht slepen die de foto verspreidt heeft.
Nou nee, dat je iemand wegens smaad aanklaagt omdat hij roept dat jij de moordenaar van een meisje bent terwijl je alleen nog maar een verdachte bent en vastzit wegens betrokkenheid bij haar dood vind ik niet heel vreemd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Hulp bieden aan een zorgbehoevend persoon door een natuurlijk proces van een stervend lichaam VS een advocaat die gespecialiseerd is in de misdaad en dus ook moet weten waarom iets heeft plaatsgevonden, vind jij een uitstekende vergelijking?quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Precies. Een uitstekende vergelijking.
Maar zeg nou eens eerlijk; als jij morgen ten onrechte wordt opgepakt wegens betrokkenheid bij de dood van je buurman, zou je dan het risico willen lopen dat je geen fatsoenlijke strafrechtadvocaat kunt krijgen omdat het verdedigen van een verdachte van een misdrijf dusdanig ongepast is dat eigenlijk niemand het zou willen doen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Hulp bieden aan een zorgbehoevend persoon door een natuurlijk proces van een stervend lichaam VS een advocaat die gespecialiseerd is in de misdaad en dus ook moet weten waarom iets heeft plaatsgevonden, vind jij een uitstekende vergelijking?
Ok. Dat kan. Ik zie dat toch anders.
Wat een aanname. Ik heb geen kind[eren].quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat jij dat overdreven vindt is prima. Wanneer jouw kind verdachte is van een misdrijf en iemand anders zijn foto verspreid dan doe je daar maar lekker geen aangifte van.
Man, man, man. Echt.
Voor smaad maakt het niet zoveel uit of hij uiteindelijk echt een moordenaar blijkt te zijn of dat hij onschuldig is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En dit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor smaad maakt het niet zoveel uit of hij uiteindelijk echt een moordenaar blijkt te zijn of dat hij onschuldig is.
Natuurlijk zou ik dat willen. Dat was ook niet het punt dat ik wou maken. Het ging er namelijk om of dat een verpleger zelf ook de broek moest volschijten om goed te kunnen verzorgen VS een verknipt gedachtengoed van een strafadvocaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zeg nou eens eerlijk; als jij morgen ten onrechte wordt opgepakt wegens betrokkenheid bij de dood van je buurman, zou je dan het risico willen lopen dat je geen fatsoenlijke strafrechtadvocaat kunt krijgen omdat het verdedigen van een verdachte van een misdrijf dusdanig ongepast is dat eigenlijk niemand het zou willen doen?
Of dat de politie in hun verhoren zo ver kunnen gaan dat jij maar bekent om er vanaf te zijn, en we dan dus kunnen concluderen dat je het gedaan hebt, want je hebt bekend?
Oh, en passant moeten we natuurlijk ook ongestraft je foto overal kunnen posten, met "Dit is de moordenaar van de buurman!!" als onderschrift.
En waarom dan wel?quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Hulp bieden aan een zorgbehoevend persoon door een natuurlijk proces van een stervend lichaam VS een advocaat die gespecialiseerd is in de misdaad en dus ook moet weten waarom iets heeft plaatsgevonden, vind jij een uitstekende vergelijking?
Ok. Dat kan. Ik zie dat toch anders.
Ik doe helemaal geen aanname, ik schets een hypothetische situatie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Wat een aanname. Ik heb geen kind[eren].![]()
![]()
Dat is allemaal prima, maar dat jij allerlei dingen op je eigen afwijkende manier wilt doen wil niet zeggen dat mensen die het op de gangbare manier doen verkeerd bezig zijn.quote:
Zonder fatsoenlijke advocaat is de kans dat je vrijkomt al een stuk kleiner hč....quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:35 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik dat willen. Dat was ook niet het punt dat ik wou maken. Het ging er namelijk om of dat een verpleger zelf ook de broek moest volschijten om goed te kunnen verzorgen VS een verknipt gedachtengoed van een strafadvocaat.
En als ik als verdachte van een vermoedelijke moord op de buurman [het idee] dan op het internet sta, daar kan ik weinig aan doen. Maar als ik dan uiteindelijk toch vrij kom wegens geen bewijs, ja, dan zal ik er alles aan doen om degene die mijn foto heeft verspreidt voor het gerecht te laten komen. Achteraf. Want ik denk dat als je geen verdachte meer bent, meer kans maakt op naamszuivering. En ik zal ook zeker proberen er een flink geldbedrag aan over te houden. Dat zal jullie leren!
Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord op wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zonder fatsoenlijke advocaat is de kans dat je vrijkomt al een stuk kleiner hč....
Dat kan natuurlijk net zo goed gelden voor de verdachte in de zaak van Savannah.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord op wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt.
Dat dachten Herman DuBois en Wilco Viets ook, en Lucia de Berk.... en dan zijn er nog wat mensen waarvan vaststaat dat ze ten onrechte beschuldigd en veroordeeld zijn in een moordzaak, en dat terwijl ze nog nooit met de politie in aanraking waren geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen koelbloedige moordenares, dus de kans dat ik als verdachte van een moord van wie dan ook beschuldigd wordt is nihil. Maar ik snap je punt.
Ja snap ik, maar hoe kunnen ze nou weten wie het openbaar heeft geplaatst. Hij heeft zelf zn foto's op istagram staan. Dan ben je zoiezo niet meer anoniem.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen een privébericht en een openbaar bericht toch wel hoop ik?
Ja? De verdachte heeft op Instagram foto's van zichzelf gezet met de tekst "Ik ben de moordenaar van Savannah! #yolo"?quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:02 schreef woxxel het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar hoe kunnen ze nou weten wie het openbaar heeft geplaatst. Hij heeft zelf zn foto's op istagram staan. Dan ben je zoiezo niet meer anoniem.
Lucia d B, die heeft zich altijd consequent en kranig gehouden tijdens de verhoringen. Heb het eerste boek gelezen. Het is een verschrikking hoe dat in z'n werk gaat. En ja, je moet stevig in je schoenen staan wil je niet buigen voor de smerige praktijken die de recherche hanteert.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dachten Herman DuBois en Wilco Viets ook, en Lucia de Berk.... en dan zijn er nog wat mensen waarvan vaststaat dat ze ten onrechte beschuldigd en veroordeeld zijn in een moordzaak, en dat terwijl ze nog nooit met de politie in aanraking waren geweest.
De kans dat je veroordeeld wordt is niet eens nihil, de kans dat je beschuldigd wordt is nog groter.
De kans dat je onschuldig veroordeeld wordt is wel stukken kleiner als je iig vanaf het begin een strafrechtadvocaat hebt die je belangen goed behartigt.
Nee denk niet dat ie een wifi verbinding heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja? De verdachte heeft op Instagram foto's van zichzelf gezet met de tekst "Ik ben de moordenaar van Savannah! #yolo"?
Bijzonder zeg, zou 'ie een beetje een fatsoenlijke wifi verbindingen hebben in z'n cel, denk je?
Gewoon kabel is ook wel het stabielst.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:10 schreef woxxel het volgende:
[..]
Nee denk niet dat ie een wifi verbinding heeft.
Degenen die het nog op hun FB hadden staan met verwijzing naar de moordenaar van Savannah zitten iig fout. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:02 schreef woxxel het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar hoe kunnen ze nou weten wie het openbaar heeft geplaatst. Hij heeft zelf zn foto's op istagram staan. Dan ben je zoiezo niet meer anoniem.
Slappe hap zeg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hun zoon mogelijk een moordenaar is betekent natuurlijk niet dat anderen hem maar ongegeneerd aan de schandpaal mogen nagelen, zeker niet voordat er verdere feiten bekend zijn over de gebeurtenissen.
Dat hij de schijn tegen heeft ben ik met je eens, dat z'n advocaat hem desondanks iedere keer als slachtoffer probeert neer te zetten is ook behoorlijk vervelend (en waarschijnlijk zelfs contraproductief), maar dat is natuurlijk geen reden om het maar prima te vinden dat anderen zijn naam en foto maar het web op slingeren, zeker niet omdat het een minderjarige betreft.
Daarbij doe je met dit soort dingen vaak meer schade dan goeds, als je zo graag wilt dat hij zwaar gestraft wordt.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
Ja natuurlijk. Hun opvoeding staat los van de daad van de FB-verspreider.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
Hoezo niet?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
uiteraard.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest..quote:
We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest..![]()
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
En als er dan een rechtzaak komt of het om geld te doen is..
Zelfs als dat hier het geval is, dan zou dat hun aanklacht, op geen enkele manier, niet of minder gerechtvaardigd maken..quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest..![]()
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
En als er dan een rechtzaak komt of het om geld te doen is..
Dat 'rechtvaardig' en alle andere vergelijkbare termen... als ik jou was zou ik eens opzoeken wat daar precies mee wordt bedoeld voordat je ze in dit soort discussies gebruikt om de plank in werkelijk elke post compleet mis te slaan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Lees dit topic nu even bij, wat een gehak op Kim.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).
Daarbij; als ze nu een duidelijk statement maken door te procederen dan voorkomen ze daarmee wellicht dat nog meer mensen zijn gegevens online gaan gooien.
En ja, dat lijkt me in het belang van hun kind.
Ja, het gaat hier namelijk om het belang van de minderjarige en niet om het belang van de ouders. Dus dat heeft er niets mee te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Die afbeelding zie ik niet, dus bestaat voor mij niet. Geen bullshit. Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik iets gemist, of is dit (vooralsnog) bullshit?
Ik zou niet durven...quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.
Ik denk dat het gewoon de zoveelste speculatie-post van iemand is.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
Barst iig van de spelfouten.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
Al sla je me dood...quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?
Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen. Als ze zouden kunnen inloggen zouden ze de boel dicht kunnen zetten (en eigenlijk zouden ze dat ook moeten doen), maar dan zouden ze dus ook inzage in de privéberichten hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:20 schreef rinardo het volgende:
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
Dan heb je toch de verkeerde voor jequote:Op donderdag 15 juni 2017 11:31 schreef rinardo het volgende:
schijnt dat hij zelf vlak voor hij is opgepakt zn facebook offline gehaald heeft, die is zoals er nu staat sinds kort niet meer te zien idd.maar ja hij had veel trein accounts op instagram youtube en op buitenlandse sites want hij is van portugese of braziliaanse afkomst gezien hij op een braziliaans soort youtube account ook filmpjes plaatst.
hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaatquote:Op donderdag 15 juni 2017 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen.
waarom zou je dat überhaupt willen?quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:33 schreef rinardo het volgende:
Ik mag hier denk ik zn naam niet plaatsen ?
Hij zou z'n advocaat natuurlijk prima zijn wachtwoorden kunnen geven, de vraag is alleen of hij dat ook kan doen zonder dat de politie dan ook kan achterhalen wat de wachtwoorden zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaat
dan wel heel appart dat op de dag van zn aanhouding dit facebook account uit de lucht is gegaan , en op instagram bij zn treinfotos klasgenoten reageren van de genoemde school op internet, die klasgenoten zeggen ook dat hij het is die de oproep op facebook deed voor een lift.maar oke kan natuurlijk dat er toevallig 2 zijn die die oproep deden en van treinen houden en in eindhoven wonen met dezelfde leeftijd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dan heb je toch de verkeerde voor je
En hier z'n naam oid posten ,dat laat ik hier echt niet gebeuren.
Nee doe dat maar nietquote:Op donderdag 15 juni 2017 11:33 schreef rinardo het volgende:
Ik mag hier denk ik zn naam niet plaatsen ?
Woont hij nu weer in Eindhoven? Den Bosch voldeed niet?quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:47 schreef rinardo het volgende:
dan wel heel appart dat op de dag van zn aanhouding dit facebook account uit de lucht is gegaan , en op instagram bij zn treinfotos klasgenoten reageren van de genoemde school op internet, die klasgenoten zeggen ook dat hij het is die de oproep op facebook deed voor een lift.maar oke kan natuurlijk dat er toevallig 2 zijn die die oproep deden en van treinen houden en in eindhoven wonen met dezelfde leeftijd.
Dit soort Aids.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is daar precies mooi aan?quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:20 schreef rinardo het volgende:
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
sorry Den Bosch idd, vergissingquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Woont hij nu weer in Eindhoven? Den Bosch voldeed niet?
Ja idd sneu, daarom zouden zulke accounts ook direct gesloten moeten worden, ben benieuwd waarom dat niet gebeurd is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:35 schreef Burdie het volgende:
Z'n Instagram en YouTube account staan ook vol met allerlei scheldtirades. Sneu maar zo gaat dat, denk ik dan...
Waarom zouden die gesloten moeten worden?quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd sneu, daarom zouden zulke accounts ook direct gesloten moeten worden, ben benieuwd waarom dat niet gebeurd is.
Om dit soort sneue heksenjachten te voorkomen, het is niet dat hij iets kan weerleggen of beantwoorden, en hij zou ook nog eens gewoon onschuldig kunnen zijn, eventueel.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zouden die gesloten moeten worden?
Ja idd, wat zijn we lekker ontwikkeld wat dat betreftquote:Op donderdag 15 juni 2017 13:30 schreef Burdie het volgende:
Voor de publieke opinie maakt het al niet meer uit, hij is al schuldig en veroordeeld nog voor hij een proces heeft gehad. Leve het volksgerecht!
Wat zit jij hier te kwalbakken?quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:25 schreef rinardo het volgende:
oke sorry, kreeg al prive bericht dat ik geen woonplaats of andere verwijzingen mag geven
Kennelijk heb jij ook al die gegevens (op)gezocht (en gevonden), wat eigenlijk net zo erg is.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat zit jij hier te kwalbakken?
Degene die het hier willen weten, weten het allang. Wat heeft het voor zin?
Verdachte heeft ook nog een jonger broertje, denk maar aan hem als je je niet kan bedwingen privegegevens te willen rond strooien op internet...
Bron?quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kennelijk heb jij ook al die gegevens (op)gezocht (en gevonden), wat eigenlijk net zo erg is.
idd van het meisje ligt alles open en bloot op straat.......en waarschijnlijk vond A zelf niet nodig dat die accounts gesloten werden anders had hij het wel gedaan, zn facebook heeft ie immers zelf (volgens politie) afgesloten, acount van zus en moeder is denk ik op advies van politie ofline gehaald. dat snap ik dan weer wel, die hoeven niet te boeten voor wat broer/zoon gedaan heeft.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zouden die gesloten moeten worden?
Heb jij poep in je ogen?quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef rinardo het volgende:
[..]
idd van het meisje ligt alles open en bloot op straat.......en waarschijnlijk vond A zelf niet nodig dat die accounts gesloten werden anders had hij het wel gedaan, zn facebook heeft ie immers zelf (volgens politie) afgesloten, acount van zus en moeder is denk ik op advies van politie ofline gehaald. dat snap ik dan weer wel, die hoeven niet te boeten voor wat broer/zoon gedaan heeft.
ohhh buiten woonplaatsen en namen, mag je hier ook de woorden moeder en zus niet gebruiken? ja sorry hoor, dat wist ik ook nietquote:Op donderdag 15 juni 2017 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb jij poep in je ogen?
Gewoon niet doen dus.
Niet dat een knul van 16 op voorhand kan inschatten wat er kan gebeuren, het geeft hoogstens aan dat er op zijn Facebook wellicht dingen stonden die tegen hem gebruikt zouden kunnen worden door justitie.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef rinardo het volgende:
[..]
idd van het meisje ligt alles open en bloot op straat.......en waarschijnlijk vond A zelf niet nodig dat die accounts gesloten werden anders had hij het wel gedaan, zn facebook heeft ie immers zelf (volgens politie) afgesloten, acount van zus en moeder is denk ik op advies van politie ofline gehaald. dat snap ik dan weer wel, die hoeven niet te boeten voor wat broer/zoon gedaan heeft.
Wat is dat voor rare vraag? Denk je dat ze het voorarrest met 2 weken verlengen zodat ze hem 1 keer kunnen ondervragen?quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:48 schreef woxxel het volgende:
Zou Ie Deze Week Nog Verhoord Worden of Volgende Week?
Ja, dat is een te verwachten reactie.quote:
"Waarschijnlijk wordt hij volgende week door de kinderrechter gehoord'quote:Op donderdag 15 juni 2017 16:27 schreef woxxel het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier een printscreen kan plaatsen. Maar in dat stuk van het ad waarin de advocaat iets schrijft over dat hij het zwaar heeft enz. Daarin staat. Ws wordt ie volgende week gehoord.
Dus zo heel gek is de vraag niet
Ja dat bedoelde ik. Dankjequote:Op donderdag 15 juni 2017 16:32 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk wordt hij volgende week door de kinderrechter gehoord'
Bron: BD
Dat viel mij ook al opquote:Op donderdag 15 juni 2017 16:19 schreef woxxel het volgende:
Rare manier van antwoorden hebben sommigen hier. Het lijkt wel een strijd wie het meest bijdehand kan reageren.
Volgende week want deze week zijn alle rechercheurs toevallig met vakantie.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:48 schreef woxxel het volgende:
Zou Ie Deze Week Nog Verhoord Worden of Volgende Week?
druk met boeven vangenquote:Op donderdag 15 juni 2017 17:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Volgende week want deze week zijn alle rechercheurs toevallig met vakantie.
lees je de krant uit Bunschoten dan ?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef Blueheeler het volgende:
Een krant uit Bunschoten heeft zelfs gemeld dat er filmbeelden van die middag zijn waar ze samen op staan.
Later hebben ze dat bericht weer verwijderd.
Als het verwijderd is is dat omdat "ze" er samen niet opstonden ,denk je ook niet ?quote:
Ik vraag me af waar zo iemand die 'informatie' vandaan heeft. Is dit een soort hersenspinsel of heeft de moeder van de verdachte wat los gelaten?quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is nogal een aanname, er kunnen zoveel redenen zijn het (vrijwel direct) weer te verwijderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Als het verwijderd is is dat omdat "ze" er samen niet opstonden ,denk je ook niet ?
Vaak is het de meest logische.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname, er kunnen zoveel redenen zijn het (vrijwel direct) weer te verwijderen.
Bijvoorbeeld omdat het onder embargo gemeld was, en zo zijn er wel meer redenen waarom het verwijderd zou kunnen zijn.
De tekst danwel het screenshot heeft hier gewoon gestaan hoor, toen het speelde.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:50 schreef StaceySinger het volgende:
iedereen kan wel zoiets beweren en dan zeggen > oh het stond online
zonder bron of screenshot is het gewoon niet waar
pure bs
klopt en daar kwam uit dat het tijdstip niet klopte en dat het om hele andere mensen gingquote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
De tekst danwel het screenshot heeft hier gewoon gestaan hoor, toen het speelde.
Inderdaad, 14:30 uur terwijl moeder duidelijk zei dat ze om 15:00 uur vanuit huis vertrokken was.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt en daar kwam uit dat het tijdstip niet klopte en dat het om hele andere mensen ging
Pardon? Heb je daar een linkje van?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:54 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt en daar kwam uit dat het tijdstip niet klopte en dat het om hele andere mensen ging
Want dat sluit uit dat ze daar om 14.30 gelopen heeft? Okay.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, 14:30 uur terwijl moeder duidelijk zei dat ze om 15:00 uur vanuit huis vertrokken was.
Lijkt me niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want dat sluit uit dat ze daar om 14.30 gelopen heeft?
Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige woorden er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar zo iemand die 'informatie' vandaan heeft. Is dit een soort hersenspinsel of heeft de moeder van de verdachte wat los gelaten?
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat een 16-jarige, die verdacht wordt van zo iets ernstigs, niet wil loslaten wie de echte dader is..
Edit: die laatste zin slaat ook nergens op?
Nee, op mij ook niet. Als de politie het inderdaad nog steeds zonder bekentenis moet doen (er is de laatste dagen geen informatie meer naar buiten gebracht, dus dat is onduidelijk), zou dat eventueel wel een logische verklaring kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige zinnen er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).
Hiermee wil ik overigens absoluut niet beweren dat de informatie daarom correct is.
Dit alles kan natuurlijk pure speculatie zijn, maar zo komt het niet op mij over...
Kan het verder niet onderbouwen (puur gevoel), maar het komt op mij over alsof deze persoon redelijk dicht bij de "bron" staat. (De reactie is ook als sneeuw voor de zon verdwenen van Facebook...vreemd).
Maar ja, zolang er geen officieel nieuws naar buiten wordt gebracht, moeten we dit bericht maar als één van de vele hypotheses beschouwen.
Edit: En wat betreft dat laatste stuk over zijn advocaat... daar kan ik ook geen chocola van maken![]()
Ik ben het helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, op mij ook niet. Als de politie het inderdaad nog steeds zonder bekentenis moet doen (er is de laatste dagen geen informatie meer naar buiten gebracht, dus dat is onduidelijk), zou dat eventueel wel een logische verklaring kunnen zijn.
Stel dat het klopt; dat zou betekenen dat het voorarrest van een minderjarige is verlengd, terwijl er aanwijzingen zijn dat hij niets met de zaak te maken heeft en enkel een spoor kan zijn naar de echte dader. Is dat voldoende om het voorarrest van een minderjarige met twee weken te verlengen..? Voorarrest met beperkingen is heftig. Lijkt me dat ze dat niet zomaar met twee weken kunnen verlengen als ze eigenlijk een andere (nog onbekende) verdachte op het oog hebben.
Zolang het niet meer is dan een Facebookbericht van een onbekende Facebooker, kan ik niet anders dan het afdoen als bullshit.
De advocaat zei een paar dagen geleden nog dat hij verwacht dat er "snel informatie naar buiten zal komen over wat de rol van de verdachte is geweest". Daar zullen we dan op moeten wachten.
Ik hoop echt dat ze daar nog iets zinnigs over hebben kunnen vaststellen. Bij een lichaam dat een paar dagen in het water heeft gelegen, is dat in veel zaken ontzettend lastig gebleken.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 02:36 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben de doodsoorzaak ook nog niet tegen gekomen. Ik vermoed dat die wat onduidelijkheid geeft over schuld/ongeluk en daardoor misschien nog niet vastgesteld is wat hem precies ten laste gelegd kan worden.
Als dat een post is van iemand die universitair geschoold is, dan is er duidelijk wat mis met de toelatingscriteria.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige woorden er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).
Hiermee wil ik overigens absoluut niet beweren dat de informatie daarom correct is.
Dit alles kan natuurlijk pure speculatie zijn, maar zo komt het niet op mij over...
Kan het verder niet onderbouwen (puur gevoel), maar het komt op mij over alsof deze persoon redelijk dicht bij de "bron" staat. (De reactie is ook als sneeuw voor de zon verdwenen van Facebook...vreemd).
Maar ja, zolang er geen officieel nieuws naar buiten wordt gebracht, moeten we dit bericht maar als één van de vele hypotheses beschouwen.
Edit: En wat betreft dat laatste stuk over zijn advocaat... daar kan ik ook geen chocola van maken![]()
Ik weet niet wat jouw niveau is, maar als je dit inschat als universitair niveau dan heb je zelf hooguit iets bij LOI gedaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ondanks enkele spelfouten en het feit dat sommige woorden er wat onwennig en in een vreemde zinsopbouw uitkomen, is de persoon die deze reactie heeft geplaatst niet dom (universitair geschoold).
Dat ligt dus niet aan mij, wat een rare zin.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Het klinkt mij in de oren als een buurvrouw-buurman uit Den Bosch.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:29 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Laten we dat nou juist voorkomen, een keer respect voor het slachtoffer en de nabestaanden zou wel op z'n plek zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:36 schreef BadderHaring het volgende:
Die speculaties hier op basis van niets.... Schopje BNW lijkt zo langzamerhand dichtbij.
Waarom? Er worden hier gewoon artikelen uit het nieuws besproken, net als in andere topics in NWS.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:36 schreef BadderHaring het volgende:
Die speculaties hier op basis van niets.... Schopje BNW lijkt zo langzamerhand dichtbij.
Nee, dat is niet raar, dat zou alleen maar raar zijn als ze geen stevige aanwijzingen van zijn betrokkenheid bij haar dood hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom? Er worden hier gewoon artikelen uit het nieuws besproken, net als in andere topics in NWS.
Het is toch raar te noemen dat een jongen van 16, 3 weken in beperking zit verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van een 14 jarig meisje.
dat was 2 weken geleden al nodig.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:36 schreef BadderHaring het volgende:
Precies. Die post is gewoon Aids van een verveelde huisvrouw.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat een post is van iemand die universitair geschoold is, dan is er duidelijk wat mis met de toelatingscriteria.
Volgens mij was er geen dubbele afspraak.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:14 schreef woxxel het volgende:
Het is ook best raar dat ze een dubbele afspraak had. Met hem en haar vriendinnen. Misschien waren ze met zn allen
Dat is wel raar, hij zit nu vast voor "betrokkenheid bij de dood", 3 weken afgesloten van de buitenwereld en familie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar, dat zou alleen maar raar zijn als ze geen stevige aanwijzingen van zijn betrokkenheid bij haar dood hebben.
Heb je zo weinig vertrouwen in de RC? Dat voorarrest wordt niet zomaar verlengd. Andere redenen kunnen zijn dat de verdachte vluchtgevaarlijk is, maar dan zouden ze hem geen beperkingen opleggen lijkt mij.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als we hem maar lang genoeg apart zetten dan bekend die wel wat, is dat de gang van zaken nu? We hebben het hier wel over een minderjarige, ik vind het een extreme maatregel.
Ik dacht dat ze ook met dr vriendin vlakbij een scateparkje had afgesproken om vandaar uit verder te fietsen om huiswerk te gaan maken. Dat had ik ook ergens gelezen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij was er geen dubbele afspraak.
Het zal je nog verbazen hoeveel ouder[s] niet komen opdagen in de rechtbank als het om hun kind[eren] gaat..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:49 schreef woxxel het volgende:
[..]
Ook ben ik benieuwd of hij diezelfde dag nog bij de rechtbank is geweest voor de uitspraak over het spijbelen. Lijkt mij dat ie dan samen met zn moeder naar zo'n uitspraak gaat.
Hoeveel dan?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel ouder[s] niet komen opdagen in de rechtbank als het om hun kind[eren] gaat..
Post dat filmpje dan of een screenshotquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:55 schreef Blueheeler het volgende:
Als je de orginele oproep van de moeder bekijkt staat dat de telefoon na 15.00 uur uit is. Niet dat ze om 15.00 uur van huis gegaan is.
Ze kan dus best om 14.30 uur gezien zijn imho.
er stond :quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:58 schreef Blueheeler het volgende:
Dat filmpje heeft nooit openbaar gestaan, dat snap je zelf ook wel.
Ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is.
Ja, maar dat was waarschijnlijk een smoes voor haar moeder.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:49 schreef woxxel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze ook met dr vriendin vlakbij een scateparkje had afgesproken om vandaar uit verder te fietsen om huiswerk te gaan maken. Dat had ik ook ergens gelezen.
Ook ben ik benieuwd of hij diezelfde dag nog bij de rechtbank is geweest voor de uitspraak over het spijbelen. Lijkt mij dat ie dan samen met zn moeder naar zo'n uitspraak gaat.
Waarom zouden die vriendinnen dan geprobeerd hebben haar te bellen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar dat was waarschijnlijk een smoes voor haar moeder.
Er stond vrij specifiek in het bericht wat er op de beelden te zien was. Het lijkt me wat voorbarig de conclusie te trekken dat er dus geen filmpje is.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er stond :
Alleen maar informatie dat er beelden zijn, maar dat berichtje was echt binnen een minuut weer offline.
na een minuut was dat berichtje ook verdwenen,zowel van twitter als van dat krantje
dus er is geen filmpje
RTV Utrecht:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:55 schreef Blueheeler het volgende:
Als je de orginele oproep van de moeder bekijkt staat dat de telefoon na 15.00 uur uit is. Niet dat ze om 15.00 uur van huis gegaan is.
Ze kan dus best om 14.30 uur gezien zijn imho.
quote:"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht. Ze had met een groep klasgenootjes bij het skateparkje bij de rotonde Bikkersweg-Westsingel afgesproken. "Vanaf daar zouden ze samen naar een vriendinnetje fietsen om aan een schoolopdracht te werken. Daar is ze alleen nooit aangekomen. Ze hebben berichtjes gestuurd en gebeld, maar de telefoon ging niet eens over."
Waar zeg ik precies dat ik op basis van de geplaatste reactie van deze persoon concludeer dat hij/zij universitair geschoold is?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw niveau is, maar als je dit inschat als universitair niveau dan heb je zelf hooguit iets bij LOI gedaan.
Hmm, volgens mij haal ik dingen doorelkaar..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom zouden die vriendinnen dan geprobeerd hebben haar te bellen?
specifiek ??quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:56 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Er stond vrij specifiek in het bericht wat er op de beelden te zien was. Het lijkt me wat voorbarig de conclusie te trekken dat er dus geen filmpje is.
De jeugd belt en Whatsappt de hele dag door. Dat zal in het geval van Savannah niet anders zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens de cameratijd waarschijnlijk. Dat hoeft niks te zeggen dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens Exe stond dit erbij :
Op de beelden is Savannah in de Kronkels op haar fiets te zien, terwijl iemand naast haar loopt. Deze persoon is waarschijnlijk de verdachte.
Een en ander is op de dag van de verdwijning rond half drie ’s middags vastgelegd
~~
en burdie post dit net :
"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht.
dus de cameratijd klopt niet ?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens de cameratijd waarschijnlijk. Dat hoeft niks te zeggen dus.
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je er vanuit ging dat in het bericht enkel had gestaan 'dat er beelden waren' zonder verdere toelichting.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
specifiek ??
volgens Exe stond dit erbij :
Op de beelden is Savannah in de Kronkels op haar fiets te zien, terwijl iemand naast haar loopt. Deze persoon is waarschijnlijk de verdachte.
Een en ander is op de dag van de verdwijning rond half drie ’s middags vastgelegd.
~~
en Burdie post dit net :
"Dag mam, tot straks, met het eten ben ik thuis!" Dat waren de woorden waarmee Savannah rond 15.00 haar huis aan de Meerkoet verliet, vertelt Dekker aan RTV Utrecht.
Volgens de cameratijd waarschijnlijk. Dat hoeft niks te zeggen dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
~~
en burdie post dit net :
De Kronkels is groter dan enkel de 'sloot' waar ze gevonden is. Er zal vast geen camera precies op de vindplaats gericht staan anders hadden we dat nu wel geweten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:23 schreef woxxel het volgende:
[..]
Volgens de cameratijd waarschijnlijk. Dat hoeft niks te zeggen dus.
[quote]
Maar als ze beelden hebben van de kronkels. Dan zien ze toch ook wat er gebeurd is
Nee. vanuit haar huis gezien is het de andere kant op.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:49 schreef woxxel het volgende:
...
Is dat skateparkje op de route van de kronkels?
Op dat moment bestond die tweet wel, en ootje heeft de inhoud van het bericht nog gepost, daar heb ik gisteren een link naar gegeven.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:52 schreef StaceySinger het volgende:
verder denk ik dat de user Exe een klein foutje heeft gemaakt![]()
hij post een twitter link die niet bestaat
[ afbeelding ]
als je goed naar de url kijkt zie je dat de twitter link van de Bunschoter een
hoofdletter B heeft
https://twitter.com/deBunschoter
dus heeft hij na het kopiëren van de link de hoofdletter B gewijzigd in een kleine b ?
als ik de url van de Bunschoter kopieer krijg ik dit https://twitter.com/deBunschoterquote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op dat moment bestond die tweet wel, en ootje heeft de inhoud van het bericht nog gepost, daar heb ik gisteren een link naar gegeven.
Daarbij boeit die hoofdletter in een Twitternaam niet.
Boeit niet toch? komt uit op zelfde account en destijds kwam de link uit op de tweet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als ik de url van de Bunschoter kopieer krijg ik dit https://twitter.com/deBunschoter
en niet dit > https://twitter.com/debunschoter
hij werkt wel alle 2 jaquote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:58 schreef Leandra het volgende:
Werkt gewoon:
https://twitter.com/debunschoter/status/872900454824517633
Die tweet heeft er gewoon gestaan, dat bericht over die beelden ook.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hij werkt wel alle 2 ja
dat klopt maar als je een url plukt dan heeft de url alijd een hoofdletter B
Daar is een forum voorquote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Stien_Struis het volgende:
Bericht heeft 2 minuten online gestaan, beetje onzinnig om daar een hele discussie over te voeren.
Dit idd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Stien_Struis het volgende:
Bericht heeft 2 minuten online gestaan, beetje onzinnig om daar een hele discussie over te voeren.
Minimaal 24 minuten op FB. Maar oke, dat is een detail.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Stien_Struis het volgende:
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Minimaal 24 minuten op FB. Maar oke, dat is een detail.
Welk bericht?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
De bron was het Bunschoter sufferdje en daar was het zeer snel weer weg.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nogmaals; niet op hun FB account. Maar goed; is verder geen relevante discussie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:33 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De bron was het Bunschoter sufferdje en daar was het zeer snel weer weg.
Of de toelatingscriteria zijn inmiddels aangescherpt, daar de persoon in kwestie al wat ouder isquote:Op vrijdag 16 juni 2017 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat een post is van iemand die universitair geschoold is, dan is er duidelijk wat mis met de toelatingscriteria.
Welkepersoonquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:27 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Of de toelatingscriteria zijn inmiddels aangescherpt, daar de persoon in kwestie al wat ouder is
Puur toeval.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Blijft echt zo bizar wat er met die twee meisjes is gebeurd. Had het nou uiteindelijk met elkaar te maken of was het puur toeval?
Heel triest.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vermissingen__.html
Nou dit is ook bijzonder...
Mooi zo!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, Gynaika!
Ik ga je zelf zoeken hoor, met het "cruedo- zoekteam" hier,
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 08:49 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)et-meisjes~afffa491/
Opvallend dat ze hem 3 juni al een bezoek gebracht hebben, hij toen kennelijk niet met haar samen was, terwijl ze wel dachten dat ze met hem ergens zat, maar dat ze die zoektocht zondag nog steeds niet echt nodig vonden, en het burgerinitiatief alleen maar steunden, niet aan deelnamen.quote:De 16-jarige jongen kreeg zaterdag 3 juni bezoek van de politie. Savannah is dan al twee dagen vermist, agenten horen hem uit.
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 08:49 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)et-meisjes~afffa491/
De politie heeft dus toch al op zaterdag een bezoekje gebracht aan de verdachte.quote:Een dag voordat Savannah Dekker dood werd gevonden in Bunschoten, was de nu opgepakte verdachte al gehoord door de politie. De 16-jarige jongen uit Den Bosch chatte vaker met meisjes zoals Savannah.
De 16-jarige jongen kreeg zaterdag 3 juni bezoek van de politie. Savannah is dan al twee dagen vermist, agenten horen hem uit. Eén dag later vindt een voorbijganger het lichaam van het 14-jarige meisje in een sloot op een industrieterrein in Bunschoten. Diezelfde nacht wordt de Bosschenaar gearresteerd.
Wat er precies is voorgevallen tussen de twee tieners, blijft nog onduidelijk. Uit gesprekken met vrienden komt naar voren dat de twee elkaar zouden hebben leren kennen via videochatsite Omegle. Een site ook die omstreden is. Omdat iedereen er anoniem is, komen er veel gesprekspartners voorbij die uit zijn op seks. Niet zelden zijn het masturberende volwassenen.
Klasgenoten weten niet anders dan dat de jongen die nu vastzit al vanaf de eerste klas op het Van Maerlantcollege in Den Bosch erg bezig is met sociale media en chatsites. Een schoolgenoot die de eerste twee jaar naast hem in de klas zit, weet dat hij toen al vaak op de site Hot or Not was te vinden. Toen een populaire datingsite voor jongeren, vergelijkbaar met Tinder.
Niet dat hij er een vaste verkering aan over hield. Voor zover de klasgenoot weet, sprak hij nooit echt met de meisjes af, al zei hij wel vaak dat hij dat wilde. De jongen heeft wel chatgesprekken gezien waarin meisjes soms pikante foto's van zichzelf naar hem hadden gestuurd.
De jonge Bosschenaar beheert ook al vroeg zijn eigen YouTube-kanaal. Op 26 mei 2012 staat zijn eerste video online, een compilatie over op afstand bestuurbare boten. Maar al snel gaat het alleen nog maar over treinen. Heel veel treinen. Veelal bijzondere locomotieven of zeldzame combinaties. De NS-locomotief 1740 is zijn favoriet. Op 21 juni 2015 krijgt hij zelfs de kans om achter de stuurknuppel te zitten, blijkt uit een foto die postte. 'Kicken', reageert een bevriende treinspotter.
De jongen filmt de treinen niet alleen op het station in zijn woonplaats Den Bosch, hij trekt het hele land door. Hij is te zien op Utrecht Centraal, in Rotterdam en zelfs in Duitsland. Ook staat hij vaak langs de start- en landingsbanen bij Schiphol waar hij een aparte site over heeft. Hoe hij aan geld kwam voor al die reizen weten vrienden niet. Hij zei dat hij een bijbaantje had, onder andere bij een winkel.
Voor zijn activiteiten op Facebook, Instagram en Flickr maakt hij meerdere accounts aan. Klasgenoten vermoeden dat hij zo vriendengroepen uit elkaar houdt. De vrienden die ook zijn geďnteresseerd in het spotten van treinen en vliegtuigen, en de mensen die dat maar niets vinden.
Ook onder schooltijd is hij vaak bezig met het beheren van zijn accounts, merken de klasgenoten. Of kijkt hij naar filmpjes en speelt hij zelfs spelletjes als Flightsimulator of World of Tanks. De afgelopen maanden is hij druk met het online spel Roblox, waar hij bevriend is met ene 'Dekkertjee'. Dekker is de achternaam van Savannah.
De schoolprestaties hebben ernstig te lijden onder al dat chatten en gamen. Op het Van Maerlant komt hij vrijwel altijd te laat. De keren dat hij op tijd komt, zijn zo uniek, dat de hele klas dan voor hem klapt. Bij het begin van dit examenjaar is hij heel even op school gezien. Hij vertelt klasgenoten dat hij zijn best zal doen. Maar na anderhalve week blijft hij alweer weg. Dit keer lang. Het komt hem op 1 juni te staan op een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur.
Waarom hun klasgenoot niet meer op school komt, wordt de andere scholieren niet duidelijk. Ze weten wel dat het niet botert thuis in de flat waar hij alleen woont met zijn moeder. Sinds een jaar of twee heeft hij geen contact meer met zijn vader. Wat er tussen hen is voorgevallen, daar praat hij niet over. Hij wil ook niet dat vrienden bij hem thuis komen. Eigenlijk is er best veel dat ze niet van hem weten.
Ja, dat geeft m.i. aan dat ze het hele weekend geen flauw idee hadden met wíe Savannah nou had afgesproken en waar ze dus eventueel zou verblijven. De jongen waarvan ze dachten dat ze mee had afgesproken bleek gewoon thuis te zitten, zonder haar. Als je dat niet weet, dan kan je toch ook niet zeggen dat iemand (14-jarig meisje) niet in gevaar is?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Opvallend dat ze hem 3 juni al een bezoek gebracht hebben, hij toen kennelijk niet met haar samen was, terwijl ze wel dachten dat ze met hem ergens zat, maar dat ze die zoektocht zondag nog steeds niet echt nodig vonden, en het burgerinitiatief alleen maar steunden, niet aan deelnamen.
Bizar dat men dan blijft volhouden dat ze dachten dat Savannah samen met de verdachte ergens was, dat was ze dus op zaterdag 3 juni al niet meer.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
De politie heeft dus toch al op zaterdag een bezoekje gebracht aan de verdachte.
Nee idd, vreemd dat men het na het bezoek aan de verdachte op zaterdag 3 juni niet dusdanig heeft opgeschaald dat de politie iig zou deelnemen aan de zoektocht.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat geeft m.i. aan dat ze het hele weekend geen flauw idee hadden met wíe Savannah nou had afgesproken en waar ze dus eventueel zou verblijven. De jongen waarvan ze dachten dat ze mee had afgesproken bleek gewoon thuis te zitten, zonder haar. Als je dat niet weet, dan kan je toch ook niet zeggen dat iemand (14-jarig meisje) niet in gevaar is?
Nou ja, aan de ene kant begrijp ik ook wel dat de politie niet zonder aanwijzingen met een hoop agenten in een willekeurig gebied kan gaan zoeken. Daar is de capaciteit nou eenmaal te schaars voor. Savannah had op dat moment echt overal kunnen zijn. Maar ze hadden in ieder geval vanaf die zaterdag (en misschien al wel eerder) niet meer kunnen volhouden dat Savannah gewoon bij 'iemand' was en dat ze wel weer thuis zou komen. Ze hadden namelijk geen idee met wie Savannah dan was..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd, vreemd dat men het na het bezoek aan de verdachte op zaterdag 3 juni niet dusdanig heeft opgeschaald dat de politie iig zou deelnemen aan de zoektocht.
Dat bericht dat ze mogelijk levend ergens zou zitten, is van 3 juni. Ik denk dat de politie die hoop/verwachting nog had toen ze naar de verdachte toe gingen (daarna dus, ook op 3 juni). Na dat bezoek hebben ze allen nog gezegd dat ze geen aanwijzingen hebben dat Savannah zich in het zoekgebied van het burgerinitiatief bevond.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Opvallend dat ze hem 3 juni al een bezoek gebracht hebben, hij toen kennelijk niet met haar samen was, terwijl ze wel dachten dat ze met hem ergens zat, maar dat ze die zoektocht zondag nog steeds niet echt nodig vonden, en het burgerinitiatief alleen maar steunden, niet aan deelnamen.
De burgemeester had dat "we dachten dat ze samen ergens zaten" op maandag 5 juni, na de vondst van het lichaam, toch nog als excuus opgevoerd?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat bericht dat ze mogelijk levend ergens zou zitten, is van 3 juni. Ik denk dat de politie die hoop/verwachting nog had toen ze naar de verdachte toe gingen (daarna dus, ook op 3 juni). Na dat bezoek hebben ze allen nog gezegd dat ze geen aanwijzingen hebben dat Savannah zich in het zoekgebied van het burgerinitiatief bevond.
Nope.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
De burgemeester had dat "we dachten dat ze samen ergens zaten" op maandag 5 juni, na de vondst van het lichaam, toch nog als excuus opgevoerd?
Mwah, ik lees het hier wel als iets dat hij maandag gezegd heeft:quote:
https://www.rtvutrecht.nl(...)avannah-en-romy.htmlquote:De aangehouden jongen kende Savannah vermoedelijk via social media. Dat heeft burgemeester Van de Groep van Bunschoten maandag tegen het Radio 1 Journaal gezegd. Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De aanwijzingen kwamen van de familie en vriendinnen van Savannah.
Dat is ook pas duidelijk sinds we weten dat hij op 3 juni de politie op bezoek heeft gehad, zoals het er die maandag stond kwam het over alsof ze dat dachten tot het moment dat duidelijk was dat het gevonden lichaam haar lichaam was.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:16 schreef Burdie het volgende:
Die aanwijzingen zijn er waarschijnlijk tot zaterdagmiddag geweest?
Dat verwacht ik ook, maar dan hadden ze op dat moment dus geen flauw idee waar ze was en met wie.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:24 schreef Physsic het volgende:
Ik denk echt dat ze tot het vinden van het lichaam zondagochtend in de veronderstelling waren dat Savannah nog levend thuis zou komen en de verdachte tot op dat moment ook nog geen verdachte was.
Nee, daar was ik al bang voor. Ik blijf dat raar vinden..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, maar dan hadden ze op dat moment dus geen flauw idee waar ze was en met wie.
Ja, ik ook... vanaf het bezoek aan de verdachte op 3 juni is het dus een heel vreemd verhaal geworden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, daar was ik al bang voor. Ik blijf dat raar vinden..
Om te vragen of hij leuk was.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zolang er geen (betrouwbare) bron hiervoor is, is dat dus enkel nog speculatie.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:55 schreef woxxel het volgende:
Ze had al eerder afgesproken met m
Het was niet voor het eerst. Dat bericht las ik van iemand die het later weer verwijderd heeft
Ik vind het al eerder een vreemd verhaal. Naar mijn mening kan je als politie niet zo luchtig reageren op de vermissing van een 14-jarige als je geen flauw idee hebt waar of met wie ze heeft afgesproken. Er zijn natuurlijk wel vaker jonge meisjes vermist, maar in de meeste gevallen gaat het dan om meisjes die (voor korte tijd) zijn weggelopen uit een instelling of vriendinnen die samen op pad zijn gegaan. Daarvan was in dit geval geen sprake.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ook... vanaf het bezoek aan de verdachte op 3 juni is het dus een heel vreemd verhaal geworden.
Volgens timmmmm ( Manager Nieuws Frontpage) mogen dit soort (onbetrouwbare) berichten hier wel - zie feedbackquote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zolang er geen (betrouwbare) bron hiervoor is, is dat dus enkel nog speculatie.
Stuurde jij mij nou een privé bericht?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nope.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:28 schreef woxxel het volgende:
[..]
Stuurde jij mij nou een privé bericht?
Ik las net een bericht van iemand en nu staat die er niet meer tussen
Ja klopt.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |