abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171658647
quote:
De 16-jarige jongen die vastzit voor de dood van het Bunschotense meisje Savannah stond op het punt om uit huis te worden geplaatst. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen het Brabants Dagblad.

De jongen uit Den Bosch zou op 7 juni voor vier weken uit huis worden geplaatst. De kinderrechter had dat besluit genomen op advies van de Raad voor de Kinderbescherming.

Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."

Schoolverzuim
Het kwam niet tot een uithuisplaatsing: een paar dagen voordat dat zou gebeuren, werd de jongen opgepakt voor de dood van de 14-jarige Savannah. Inmiddels is bekend dat de jongen op de dag van haar verdwijning werd veroordeeld voor schoolverzuim. Ook zou hij Facebook-vrienden hebben gevraagd om een lift naar het buitenland.

Het voorarrest van de jongen is afgelopen week met twee weken verlengd. Savannah wordt morgen in besloten kring begraven.

http://nos.nl/artikel/217(...)orden-geplaatst.html
Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 13-06-2017 08:42:34 ]
pi_171658659
Ah, nevermind:
quote:
Volgens een woordvoerster van Bureau Jeugdzorg Brabant is deze instelling sinds het vonnis op 7 juni betrokken bij deze zaak.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:30:32 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171658997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:32 schreef Physsic het volgende:
Ah, nevermind:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:46:36 #4
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171659094
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
pi_171659163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:46 schreef .Exe het volgende:
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
'Acuut' uit huis geplaatst moeten worden houdt met zoveel instellingen idd alsnog in dat 'acuut' al enkele maanden in behandeling is.
pi_171659524
Jetje. Misschien was dat dan gewoon de reden waarom ie naar het buitenland wou.

Ik hoop wel dat we uiteindelijk te horen gaan krijgen wat de doodsoorzaak was.
pi_171659758
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Vind ik ook. Er staat helaas niet wanneer die rechtszaak was, maar je zou verwachten niet al te lang geleden. Iemand die acuut uit huis moet worden geplaatst, laat je daarmee namelijk niet weken wachten lijkt mij.

Edit: lijkt allemaal (nogal toevallig) in dezelfde korte periode te vallen. Zowel zijn rechtszaak over het schoolverzuim, niet lang daarna de rechtszaak over de uithuisplaatsing en tussendoor wordt hij opgepakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Physsic op 13-06-2017 09:21:14 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:27:45 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171659980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:

Eerste is inderdaad ook logisch.

Doodsoorzaak krijgen we denk ik niet en hij zit vast als verdachte van betrokkenheid toch, niet als hoofddader, of heb ik weer iets gemist?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_171660105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+
Wil je de Op aanpassen ?
Het ging om schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:41:01 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660194
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Als daar een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur voor gegeven is dan lijkt me dat geen reden om nu tot een uithuisplaatsing van 4 weken over te gaan.
De OP is dus uitstekend zoals hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:43:32 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660232
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
Het lijkt me dat deze uithuisplaatsing daar sowieso los van staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660264
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
pi_171660268
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:46:33 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660283
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
Dat is het onderwerp ook helemaal niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:02:42 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660526
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660532
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook dat het broertjes mag blijven maakt niet uit.

Mijn 4 jaar (toen dus 12) oudere zus mocht ook gewoon blijven, terwijl zij misschien op sommige vlakken nog harder mishandeld werd.
Het geeft de incompetentie aan van jeugdzorg, toen al. (volgens mij heette het toen nog de Riagg)
pi_171660574
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:06:46 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660586
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
Ja, laten we dat doen, dit topic gaat dus over zijn uithuisplaatsing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:34:41 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661106
In dit artikel wat meer informatie: http://www.ad.nl/dossier-(...)-geplaatst~a20ccbc7/

Daarin staat ook dat hij in zijn woning is aangehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171661573
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
pi_171661652
Maar nog steeds is hier die twijfel.
quote:

Mensen die het originele bericht gelezen hebben, zeggen dat er wat anders stond.
Dikke roddel dus van "vriend"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:07:51 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
Die hoger beroep zaak waarin op 2 juni bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uitspraak gedaan is was precies dat; een hoger beroep zaak voor het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden.
En dat is waar Kim het over had.

Leuk dat je nou weer gaat hinten dat het er iets mee te maken heeft, maar tenzij je met bronnen komt is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat zo is.

De verdachte stond op 1 juni voor de kantonrechter in Den Bosch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 13-06-2017 11:15:51 (rechtbank veranderd in gerechtshof) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171662406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:
Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Nee hij deugt verder prima, alleen dan een klein akkefietje van een meisje van 14 wat dood vermoord is, maar verder deugt hij prima hoor, het ligt allemaal heel anders.

:|W
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171662492
quote:

Ja want dat je net iemand koud gemaakt hebt is verder niet zo heel spannend en alles. Je wil naar het buitenland omdat je uit huis geplaatst gaat worden en zeker niet omdat je met al je deugd betrokken bent bij de dood van een 14 jarige.

Doe ff normaal.

:{w
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171663568
Je weet niet eens wat er is gebeurd en waardoor ze dood is.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:35:43 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171663644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:32 schreef woxxel het volgende:
Je weet niet eens wat er is gebeurd en waardoor ze dood is.
Nee, maar als hij haar donderdag inderdaad nog gezien heeft, en al die tijd dat ze vermist was niet gemeld heeft dat hij donderdag bij haar was, dan is dat op z'n minst uitermate slordig, want als hij haar levend en wel heeft achtergelaten dan had hij toch wel eens mogen melden dat hij haar donderdag nog gezien had, wie weet had hij dan nog belangrijke informatie kunnen geven.

Dat is: Als hij haar donderdag inderdaad ontmoet heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171665776
Advocaat zaak-Savannah: Ook voor verdachte superheftige situatie

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG - Het gaat naar omstandigheden redelijk met de jonge verdachte die vastzit voor de dood van Savannah uit Bunschoten. Dat zegt advocaat Fleur Zijderveld tegen RTV Utrecht. Wel vallen de omstandigheden in de cel hem zwaar.

De 16-jarige jongen uit Den Bosch werd op 5 juni aangehouden, in de nacht na de vondst van het lichaam van Savannah. Het meisje was drie dagen eerder verdwenen, nadat ze op weg was gegaan om met vriendinnen huiswerk te maken.

SUPERHEFTIGE SITUATIE
De verdachte zit 'in beperking'. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat, die hem dagelijks belt. "Natuurlijk probeer ik hem ook veel te zien", zegt Zijderveld. "Door die beperking kan ik niet veel over de zaak zeggen. Ik wil wel aangeven dat het voor een minderjarige een superheftige situatie is."

Het Brabants Dagblad schreef eerder dat de jongen uit huis geplaatst zou worden. Zijderveld is bang dat mensen daardoor te makkelijk oordelen dat haar cliënt niet deugt. Ze benadrukt dat de uithuisplaatsing op advies van de kinderbescherming is bepaald. De raad kan een kind onder toezicht stellen wanneer de belangen van dat kind ernstig worden geschaad.

MOEITE
Zijderveld hoopt dat de jongen snel weer contact met zijn ouders en familie mag hebben. "Daar heeft hij wel moeite mee, dat dat nu niet mag."

De advocaat verwacht dat het niet lang meer duurt voor er details naar buiten komen over de rol die de 16-jarige verdachte speelde bij de dood van Savannah.

Bron: RTV Utrecht
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:40:59 #30
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171667018
Superheftig, ja jemig je zit er niet voor niks he. 8)7
-Scorpion_17
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:48:50 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171667270
Alvast een voorschotje nemen op een mildere straf, slim van de advocaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171671163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:40 schreef houdjemond het volgende:
Superheftig, ja jemig je zit er niet voor niks he. 8)7
Hij is nog niet veroordeeld, he.
pi_171671228
quote:
"Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Nee, het ligt niet anders. Je bent 16 jaar en moordenaar. Dan deug je niet.

Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
pi_171671296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

eeehhhhh, verdachte he?
pi_171671554
quote:

[..]

Verder kopen we niks voor teksten als "zou uit huis worden geplaatst". Feit is: er niet niet op tijd gehandeld, met een 14-jarig dood meisje als gevolg. Ik hoef niet te lezen hoe moeilijk het allemaal is voor de verdachte; de ouders van het vermoorde meisje hebben levenslang.
Oh dus iemand die alleen nog maar verdachte is,is ook al meteen de moordenaar ?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:56:55 #36
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171671618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij is nog niet veroordeeld, he.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me. :{
-Scorpion_17
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:58:19 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171671640
quote:

[..]

Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:03:11 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171671727
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Maar ze houden je echt niet met beperkingen langer vast voor de lol lijkt me. :{
Misschien alle schijn tegen....?
KuikenGuppy
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:56 #39
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171671908
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien alle schijn tegen....?
Dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk.
-Scorpion_17
pi_171673359
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hadden hem beter preventief kunnen executeren, denk je niet?
Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.

Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naïef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
pi_171673540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me wat overdreven, maar er was voor de mensheid minder aan verloren gegaan dan er verloren is gegaan door het leven van Savannah.

Als instanties voortvarender hun werk hadden gedaan en als we eens wat minder naïef waren rondom jonge criminelen dan had een 14-jarig meisje nu misschien nog geleefd.
aha, er is een zonde bok :7
...
pi_171674595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou? Je kunt onmogelijk voorspellen wat zij in haar verdere leven zou hebben gedaan..

En je hebt nog geen flauw idee wat zijn rol precies is geweest.. Wat de omstandigheden precies waren..

Waar baseer je op dat deze jongen een crimineel was?
pi_171675336
Zijn advocaat zegt dat ie het moeilijk heeft in de gevangenis. Dan kan hij toch niet zo lang zn mond houden.

Er is nog nergens gezegd dat ze vermoord is.
pi_171675367
Er komt zo weinig info naar buiten. Terwijl bij romy zelfs is vertelt dat ze zelfs misbruikt is.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:25:53 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171675442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:22 schreef woxxel het volgende:
Er komt zo weinig info naar buiten. Terwijl bij romy zelfs is vertelt dat ze zelfs misbruikt is.
Dat was dan ook vrijwel direct vast te stellen, evenals het feit dat ze om het leven gebracht is.
Als Savannah (let wel; ALS) al op donderdag overleden is, en ze heeft tot zondagavond in het water gelegen, dan is dat allemaal een stuk lastiger vast te stellen.

Daarbij hadden ze bij Romy een bekennende verdachte, dan heb je ook minder reden eventuele daderkennis stil te houden.
In het geval van Savannah moeten we eerst maar eens zien hoe ze is overleden en wat daaraan vooraf gegaan is, en zolang je geen bekentenis hebt, of niet alle betrokkenen ondervraagd hebt, is het wellicht niet zo verstandig daar allerlei details over naar buiten te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171677919
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:21 schreef woxxel het volgende:
Zijn advocaat zegt dat ie het moeilijk heeft in de gevangenis. Dan kan hij toch niet zo lang zn mond houden.

Er is nog nergens gezegd dat ze vermoord is.
Ze zegt ook dat ze denkt dat het niet lang meer duurt voordat er iets over zijn rol naar buiten komt.

Misschien heeft hij dat dus al gedaan.
pi_171679597
Link verwijderd.

De idioot die dit geschreven heeft mag van mij TBS krijgen.

[ Bericht 58% gewijzigd door Blueheeler op 13-06-2017 23:11:16 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:09:21 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171679776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:
-knip-

Post dat soort bagger hier dan ook niet, iedereen weet dat de man een complete nutcase is die maar wat verzint als er weer eens een kind dood is, en vervolgens "bewijzen" bij z'n verzinsels gaat zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171679829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Blueheeler het volgende:

/Knip

:o walgelijk.. :r
pi_171679897
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:18:19 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171680043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:13 schreef Eenskijken het volgende:
vraag me af welke advocaat dit monster uberhaupt wil verdedigen.... ja ik weet het advocaten enzo maar toch... je zal maar die 16jarige jongen die (vermoedelijk, ja, ja) een 14 jarig meisje heeft vermoord, willen verdedigen. Ik denk dat een groot deel toch eerder een ander beroep zal zoeken.
Het is een zaak die een hoop publiciteit met zich meebrengt, en dus zijn er altijd advocaten die hem willen verdedigen, en als die er niet zijn dan wordt hem een advocaat toegewezen.
Daarbij heeft hij ook gewoon recht op een advocaat, zeker als minderjarige.
Het is wel makkelijk om hem nu al als koelbloedige moordenaar neer te zetten, maar de kans is aanwezig dat een en ander helemaal niet zo koelbloedig en opzettelijk gebeurd is.

Of zou je werkelijk het risico willen lopen dat hij ermee wegkomt omdat de politie in het onderzoek fouten heeft gemaakt door hem niet de bijstand te laten krijgen waar hij recht op heeft, en die bij een minderjarige zelfs verplicht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:20:15 #52
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_171680098
quote:
Stel nou dat ze de verkeerde hebben, dat hij alleen maar de schijn tegen heeft
Stel nou dat de verhoren zodanig intimiderend worden afgenomen dat die jongen van alles gaat bekennen om maar van de ellende af te zijn
Stel nou dat een rechercheur zodanig uit zijn bol gaat tegen die jongen, dat hij hem gaat mishandelen
Stel nou dat die jongen al geruime tijd onder behandeling is bij de psychiater, maar dat hij door een verkeerde inschatting van zijn arts de verkeerde medicijnen heeft gekregen

Nog talloze hypothesen mogelijk, maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Het is de taak van de advocaat om daarvoor te waken en ook om te kijken wat de verzachtende omstandigheden waren. Als de jongen vrijkomt vanwege vormfouten heeft het OM zijn werk niet goed gedaan.

De rechter beslist over de straf en de wetgever beslist over de maximumstraf.
Non possumus non loqui
pi_171680115
quote:
In principe iedere strafrecht advocaat .. Dat hoort bij het vak..
pi_171680812
quote:
A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
pi_171681342
quote:
Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is toch een beetje het beroep.. Niets voor mij.
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:20:02 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171681402
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook wel eens af, maar dan bij zaken waarin het al wel duidelijk is dat iemand het gedaan heeft. Dat is nu nog niet het geval.
Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171681619
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is niet "een beetje" het beroep. Het is het beroep. En een essentieel onderdeel van de rechtsstaat.
Ook goed.
pi_171681677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

A ha, hij is al veroordeeld begrijp ik?
Op welke grond dan?
kan je niet lezen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:45:31 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171681706
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

kan je niet lezen?
Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171682271
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Snap je niet wat een strafrechtadvocaat (raadsman/raadsvrouwe) doet en waarom dat een essentiiel onderdeel vd rechtsstaat is?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

kan je niet lezen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:05:12 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171682371
quote:
Want? Het is eigenlijk een prima jongen?
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:07:45 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171682381
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
  woensdag 14 juni 2017 @ 07:21:43 #63
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_171682436
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 07:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Klopt, maar dat strafrechtadvocaten vaak een verknipte persoonlijkheid hebben is ook niets nieuws.
Ken er een paar en die wat ik ken zijn normale mensen.
Ik vraag me af waar je je mening op baseert? Is er een onderbouwde bron voor?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_171684637
Moet er nu echt voor elke dwarse scheet een bron aangeleverd worden in dit topic?

Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.

edit; over verknipt gesproken; die Vrijland...ik dacht dat ik koekoek was maar die kerel slaat werkelijk alles. Wat een idioot! :r

[ Bericht 27% gewijzigd door Kim-Holland op 14-06-2017 10:56:00 ]
pi_171687694
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah

De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.

Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.

Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.

'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."

Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''

Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan

http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:16:06 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171687925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:05 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat van Bosschenaar (16) doet aangifte van smaad in zaak Savannah

De advocaat van de Bosschenaar (16) die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) heeft dinsdagavond aangifte gedaan van smaad/laster.

Het gaat om een Facebook-bericht met foto van de verdachte met de tekst 'Dit is de moordenaar van Savannah'.

Volgens de advocaat is de identiteit van de 'afzender' bij de politie bekend. Het bericht met de foto is afgelopen weekend kort na het verschijnen verwijderd.

'Heftige ervaring'
De advocaat zegt dagelijks telefonisch contact te hebben met de Bosschenaar en hem sinds de aanhouding op 4 juni vrijwel dagelijks te hebben gezien. Het gaat 'naar omstandigheden redelijk met hem' ,,Hij is nooit eerder met politie en justitie in aanraking geweest. Het verblijf in detentie in volledige beperkingen is hoe dan ook een ontzettend heftige ervaring."

Zij vindt dat 'het publiek moet niet op voorhand op de stoel van de rechter moet gaan zitten'. ,,Ook mijn cliënt en zijn ouders hebben recht op bescherming en eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer, hoe gevoelig de zaak ook ligt. Het is een bijzonder complexe en delicate zaak.''

Zij zegt daar vanwege de opgelegde beperkingen nu niet nader op in te kunnen gaan

http://www.ad.nl/den-bosc(...)k-savannah~a46aa2d9/
Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171688269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat wordt strafvermindering wegens zielig.
hij is nog niet eens veroordeeld, maar evt vermindering is dan op conto van deze Facebook kneus
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:35:11 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171688380
Z'n Instagram en YouTube account staan ook vol met allerlei scheldtirades. Sneu maar zo gaat dat, denk ik dan...

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 14:04:03 ]
KuikenGuppy
pi_171688585
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:18:09 #70
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171689405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik ben ook van mening dat je redelijk verknipt moet zijn [of anders word je het wel] als je verdachten/daders van zware misdaad gaat verdedigen. Lijkt me ook logisch als je je begeeft in de zieke wereld van psychopaten.
Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen? :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171690032
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Belachelijk weer dit. Het is gewoon werk. Je hoeft toch ook niet zelf in je broek te poepen om dementerende bejaarden te willen verplegen? :')
Goede vergelijking wel :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:09:58 #72
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171690502
Jeugdzorg is een zeer eng instituut. Niet te vertrouwen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171690705
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.

Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door hottentot op 14-06-2017 15:24:51 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171691962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het gaat er vaak ook niet om dat men een onschuldig iemand vrij wil pleiten, het gaat er bij velen om dat men gewaarborgd wil zien dat een eerlijke rechtsgang bereikbaar dient te zijn voor ieder individu. en als er bij een echte dader dusdanige fouten zijn gemaakt dat de zaak niet ontvankelijk moet worden verklaard of bewijs niet mag dienen dan hoort de advocaat hier op aan te dringen, doet hij dat niet dan draait de volgende keer een onschuldige wegens ongeoorloofde rechtspraktijken de gevangenis in.

Dus ja het is zijn taak om bewijslasten te onderwerpen aan betrouwbaarheid, om getuigen te toetsen op eerlijkheid en al dat soort dingen, en is daar twijfel over dan dient hij dit aan te voeren.
Ik snap hoe het werkt.
pi_171692034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zou hij misschien onder geweld gedwongen kunnen zijn door anderen om een mogelijk strafbaar feit te plegen? zodat de werkelijke daders buiten beeld blijven of is dit te ver gezocht?
Het komt op mij over alsof de verdachte eigenlijk een goede kerel is, als ik de berichten moet geloven.
Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.
pi_171692207
Ouders verdachte zaak-Savannah doen aangifte van smaad

http://www.rtvutrecht.nl/(...)gifte-van-smaad.html

Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen. :')
pi_171692326
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
pi_171692390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:30 schreef woxxel het volgende:
Wie willen ze aanklagen. De foto is al duizenden keren verspreid via priveberichten.
Degene die het bericht in eerste instantie online heeft gezet..
pi_171692413
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Van alles is mogelijk, maar vooralsnog ver gezocht.
Of hij is totaal onschuldig en een lieve jongen, of hij is mogelijk gedwongen als medeplichtige en houdt zijn kaken op elkaar wegens angst voor repressailes op familie oid.
Een koelbloedige moordenaar is uitgesloten volgens zijn advocaat, dus dan blijven er weinig opties open, naar mijn mening.
Ben benieuwd..
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:34:29 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171692414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:23 schreef Infection het volgende:
Ouders verdachte zaak-Savannah doen aangifte van smaad

http://www.rtvutrecht.nl/(...)gifte-van-smaad.html

Man man man. Die ouders moeten zich misschien eens afvragen wat er mis is met hun zoon en niet met de mensen die een foto van hun zoon op FB plaatsen. :')
Dat hun zoon mogelijk een moordenaar is betekent natuurlijk niet dat anderen hem maar ongegeneerd aan de schandpaal mogen nagelen, zeker niet voordat er verdere feiten bekend zijn over de gebeurtenissen.
Dat hij de schijn tegen heeft ben ik met je eens, dat z'n advocaat hem desondanks iedere keer als slachtoffer probeert neer te zetten is ook behoorlijk vervelend (en waarschijnlijk zelfs contraproductief), maar dat is natuurlijk geen reden om het maar prima te vinden dat anderen zijn naam en foto maar het web op slingeren, zeker niet omdat het een minderjarige betreft.

Daarbij doe je met dit soort dingen vaak meer schade dan goeds, als je zo graag wilt dat hij zwaar gestraft wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')