abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2017 @ 20:13:39 #201
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650029
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:01 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dit.

Mensen die elke vorm van opvoeding kwalificeren als indoctrinatie :') en niet snappen dat je kinderen altíjd iets meegeeft, al was het maar je eigen stomme voorbeeld.
Het is elke keer hetzelfde: wat je op TV, internet, radio aan gore troep ziet wat je je ergste vijand nog niet zou willen laten zien, is dat geen enkel probleem voor de kinderen. Maar zodra er religie bij komt kijken worden dezelfde kinderen opeens blootgesteld aan iets intens verderfelijks en gevaarlijks.

Dit geloof je toch niet?
pi_171650056
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat de gristenen eens lezen wat er in het oude testament allemaal gebeurd, dat is ook niet goed voor de jeugd

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hier komt de jeugd alleen lang niet zo makkelijk mee in aanraking als met het liedje van Jebroer. Tenminste, ik zie spotify en youtube nou niet echt overspoeld worden met negatieve bijbelse stripjes.
pi_171650098
Op de relibelt wonen veel religieuze extremisten die helemaal van het padje zijn. Ik heb een aantal collega's die bij die zwarte kousen club horen. Wat een figuren zitten ertussen. Ze leven daar met zeer extremistische gedachten. Heel veel wordt binnen die gemeenschap in de doofpot gestopt. Gelukkig zijn er ook wel wat normale religieuzen die niemand lastigvallen met rare dingen zoals de wereld staat in brand ofzo.
pi_171650105
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:11 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Hervormde Gemeente in Vriezenveen wat te doen heeft met een verbod op een optreden van Jebroer in Hardinxveld :D.

Dat denk ik ook niet. Er was trouwens volgens mij geen sprake van een verbod, de feestcommisie voelde zich na alle ophef (want er waren ook vóórstanders) genoodzaakt het optreden te cancelen.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:19:13 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171650138
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hier komt de jeugd alleen lang niet zo makkelijk mee in aanraking als met het liedje van Jebroer. Tenminste, ik zie spotify en youtube nou niet echt overspoeld worden met negatieve bijbelse stripjes.
Ik heb strips gepost om te laten zien wat er in het oude testament letterlijk staat, dit en nog meer. Niks negatiefs, is gewoon wat het oude testament beschrijft.
En in ieder gristelijk huis is minstens één bijbel aanwezig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:20:25 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171650168
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vind jij zelf dit soort video's wenselijk? En geschikt voor kinderen?
ik vind het onwenselijk om je zo druk te maken over een videoclip dat de vraag of het geschikt is voor kinderen uberhaupt in je op komt tbh

in dit specifieke geval?
ja dit is prima geschikt voor kinderen, je ziet of hoort niets wat niet uit te leggen valt

wenselijk?
laat ik aan de papa's en mama's over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:24:41 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171650279
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Op welke manier maken ze anderen zwart dan?
Door te suggereren dat partygangers per definitie verdorven verdoolde schapen zijn die gered moeten worden. Dat communiceren ze gewoon openlijk met die propaganda van Naar House.

Als je zo'n vijandige houding hebt dan levert dat ook een tegenreactie op
pi_171650290
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ken dat verhaal. Dat is van Noach die door zijn twee dochters dronken wordt gevoerd omdat er geen mannen zijn die voor de voortplanting kunnen zorgen.
Het bestaat wel degelijk. Het oude testament is niet zo fraai.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171650344
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Door te suggereren dat partygangers per definitie verdorven verdoolde schapen zijn die gered moeten worden. Dat communiceren ze gewoon openlijk met die propaganda van Naar House.

Zijn niet zo heel veel mensen hoor die dat nog denken. Vroeger was die groep veul groter.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:27:00 #210
45206 Pietverdriet
pi_171650367
Psalm 137
8 O dochter van Babel! die verwoest zult worden, welgelukzalig zal hij zijn, die u uw misdaad vergelden zal, die gij aan ons misdaan hebt.
9 Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Zou als Rapper gewoon dit soort teksten uit de bijbel halen en hertalen, en dan rappen, eens kijken hoe Gristen daarop reageren
" Ik zal hem zo blij maken, als ik de babies grijp, en op de keien hun kopjes laat kraken"
pi_171650417
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Psalm 137
8 O dochter van Babel! die verwoest zult worden, welgelukzalig zal hij zijn, die u uw misdaad vergelden zal, die gij aan ons misdaan hebt.
9 Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Dat gaat over de ballingschap.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:30:11 #212
45206 Pietverdriet
pi_171650465
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat gaat over de ballingschap.
En? Niet relevant, het is een tamelijk gruwelijke tekst.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:33:13 #213
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171650552
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vind jij zelf dit soort video's wenselijk? En geschikt voor kinderen?
Wat je kind wel en niet kijkt heb je zelf in de hand. Tot een jaar of 12 is dat geheel beheerd door de ouders als het goed is.

De wereld niet de schuld geven van wat je zelf toelaat is een goed begin. Er is een hoop shit in de wereld, het is jouw taak als ouder om op te letten wat je kind binnen krijgt en ervoor te zorgen dat dat kind met het voortschrijden van de leeftijd kan relativeren wat het wel binnen of krijgt.
12+, de leeftijd waarin ze steeds vrijer kunnen bewegen in de wereld, zouden ze voldoende opvoeding moeten hebben gehad om te kunnen relativeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171650559
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Niet relevant, het is een tamelijk gruwelijke tekst.
Het is een gruwelijke tekst, maar de wegvoering naar Babel had veel weg van de wat recentere Holocaust. Het is net als de holocaust een zeer belangrijke gebeurtenis in de Joodse geschiedenis. Net zoals de slavernij in Egypte. Dus ik kan me zulke teksten wel voorstellen.
Trouwens de voornaamste psalmencomponist, David, was ook geen lekker ventje.
De geschiedenis wordt geschreven door machtshebbers, dat geldt ook voor het Oude testament. Het Oude testament is een geschiedenis- en sagenboek. Het boek Esther en het boek Job bijvoorbeeld ook zijn niets meer dan fictieve verhalen bedoeld om het volk te vormen.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:33:54 #215
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650564
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het onwenselijk om je zo druk te maken over een videoclip dat de vraag of het geschikt is voor kinderen uberhaupt in je op komt tbh

in dit specifieke geval?
ja dit is prima geschikt voor kinderen, je ziet of hoort niets wat niet uit te leggen valt

wenselijk?
laat ik aan de papa's en mama's over
Je reactie komt op mij over als 'ik heb wel wat beters te doen.' Ik mis oprechte betrokkenheid. Ik begrijp dat je geen kinderen hebt.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:35:10 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650610
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb die mensen nog nooit vijandig megemaakt. Volgens mij verzin je dit.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:35:41 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171650633
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je reactie komt op mij over als 'ik heb wel wat beters te doen.' Ik mis oprechte betrokkenheid. Ik begrijp dat je geen kinderen hebt.
no true Scotsman
  maandag 12 juni 2017 @ 20:35:56 #218
45206 Pietverdriet
pi_171650641
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is een gruwelijke tekst, maar de wegvoering naar Babel had veel weg van de wat recentere Holocaust. Het is net als de holocaust een zeer belangrijke gebeurtenis in de Joodse geschiedenis. Net zoals de slavernij in Egypte. Dus ik kan me zulke teksten wel voorstellen.
Trouwens de voornaamste psalmencomponist, David, was ook geen lekker ventje.
De geschiedenis wordt geschreven door machtshebbers, dat geldt ook voor het Oude testament. Het Oude testament is een geschiedenis- en sagenboek. Het boek Esther en het boek Job bijvoorbeeld ook zijn niets meer dan fictieve verhalen bedoeld om het volk te vormen.
En aan deze gruwelijke teksten worden kinderen blootgesteld, want in ieder gristelijk huis is een bijbel aanwezig.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:37:44 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650697
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat je kind wel en niet kijkt heb je zelf in de hand. Tot een jaar of 12 is dat geheel beheerd door de ouders als het goed is.

Gaat dat zo? Thuis misschien wel maar rond en na school en in alle vrije tijd? Kansloos dat grip op wat ze zien. Lijkt mij een grote illusie.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:39:14 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650759
quote:
En opnieuw.
Moet ik hier iets mee :?
  maandag 12 juni 2017 @ 20:39:41 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171650774
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb die mensen nog nooit vijandig megemaakt. Volgens mij verzin je dit.
Ze zijn heel aardig en vriendelijk als personen. Maar hun houding en boodschap is erg denigrerend en vijandig. "Jij bent fout bezig omdat je feestjes bezoekt en wij komen je wel even vertellen hoe jij moet leven."

Mensen op een dergelijke manier benaderen vind ik erg vijandig. Alsof ik op zondag naar de kerk ga om daar eens eventje te vertellen hoe verkeerd ze het zien en hun tijd verdoen daar.
pi_171650828
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze zijn heel aardig en vriendelijk als personen. Maar hun houding en boodschap is erg denigrerend en vijandig. "Jij bent fout bezig omdat je feestjes bezoekt en wij komen je wel even vertellen hoe jij moet leven."

Mensen op een dergelijke manier benaderen vind ik erg vijandig. Alsof ik op zondag naar de kerk ga om daar eens eventje te vertellen hoe verkeerd ze het zien en hun tijd verdoen daar.
Zo is hun houding helemaal niet man. :D
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:41:21 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171650837
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En opnieuw.
Moet ik hier iets mee :?
klikken en lezen?

wat je doet is een zwaktebod, een drogredenering ... ik kan er wel op reageren maar het is in deze discussie totaal irrelevant of ik wel of geen kinderen heb en het idee dat mensen met kinderen het allemaal wel met je eens zullen zijn lijkt me onzinnig

edit: Paul Elstak heeft er zelf 3
pi_171650941
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En aan deze gruwelijke teksten worden kinderen blootgesteld, want in ieder gristelijk huis is een bijbel aanwezig.
Dat klopt. Er is ook veel begeleiding bij nodig, maar dat gebeurt niet,.
Hier in dit topic wordt gepraat over religekken, maar ik ben het daar niet mee eens. Natuurlijk zijn er gelovigen die erg bekrompen denken en zelf niet buiten het raamwerk kunnen of durven denken.
Maar je moet je het ook zo voorstellen: als je zo bent opgevoed en niets anders kent dan dat wereldje dan ga je zo denken. Het is maar een deel van de mensen die zaken relativeert en gaat nadenken van: klopt dit allemaal wel?

Er zijn inderdaad gelovigen die snel het woord zondig roepen, alhoewel dat de laatste tijd flinkt afneemt, vooral bij de Hervormde Gemeentes. Bij de Herstelde kerken is het een ander verhaal (daarom snap ik hier ook de getrokken vergelijking met Hardinxveld (dat is Hersteld) en Vriezenveen (daar zit een Hervormde Gemeente).
  maandag 12 juni 2017 @ 20:45:29 #225
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171650957
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

klikken en lezen?

wat je doet is een zwaktebod, een drogredenering ... ik kan er wel op reageren maar het is in deze discussie totaal irrelevant of ik wel of geen kinderen heb en het idee dat mensen met kinderen het allemaal wel met je eens zullen zijn lijkt me onzinnig
Dit schreef je:

quote:
Dan hou ik het erbij dat ik hier met mijn verstand niet bijkan.
pi_171650986
quote:

[..]

(eerste vette quote) Dat is bij een Hervormde Gemeente niet altijd waar.
(tweede) ze staan open voor de discussie na de dienst.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:47:29 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171651007
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit schreef je:

[..]

Dan hou ik het erbij dat ik hier met mijn verstand niet bijkan.
waarom niet?
  maandag 12 juni 2017 @ 20:49:47 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171651079
quote:
0s.gif [b]Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef Elfletterig het volgende:[/
Wanneer trekken we eens een grens en wanneer gaan media over tot een boycot? Wat mij betreft is deze inhoud grensoverschrijdend, zou YouTube de clip moeten verwijderen. Weg met dit soort shit, voordat er écht kinderen de verkeerde ideeën over zelfmoord krijgen. Niet wachten, zoals gebruikelijk, totdat het echt zover is en dan pas gaan discussiëren, maar NU ingrijpen.
Alsjeblieft zeg. Als we dit al moeten censureren dan is het einde zoek. Bovendien ga je het toch niet zo kunnen weg stoppen dat ze het niet kunnen zien. En als je op internet beelden van IS executies kunt vinden dan is dit voor watjes natuurlijk.

Je kan je kinderen ook gewoon opvoeden met wat normaal gedrag is. Dan filteren ze er wel uit wat ze serieus moeten nemen en niet.
pi_171651097
quote:

[..]

Nog nooit zo meegemaakt en heb ik best wel wat bezoekjes gebracht aan de "Jezusbus" nadat ik een houseparty had bezocht.
Gewoon vriendelijke mensen, staan open voor een praatje over vanalles en nogwat en geven je lolly's en fruit.
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb strips gepost om te laten zien wat er in het oude testament letterlijk staat, dit en nog meer. Niks negatiefs, is gewoon wat het oude testament beschrijft.
En in ieder gristelijk huis is minstens één bijbel aanwezig.
Ik zou mijn (jonge) kinderen dus ook niet bloot willen stellen aan dit soort teksten.

Mijn achtergrond: katholiek opgevoed, gabber in de jaren '90, dochter (13) die bewust niet gedoopt is, omdat ze zelf moet bekijken wat ze wil geloven.

Maar ik vind niet dat ze klakkeloos moet luisteren en kijken naar clips waarin drank en drugs en wapens als heel normaal worden gezien (terwijl ik er zelf vroeger niet vies van was (drank en drugs dan) ; je moet wel goed nadenken voordat je je daarmee inlaat.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:52:17 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171651159
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zo is hun houding helemaal niet man. :D
Zo ervaar ik het in ieder geval

Als ik een bus zou ga huren om na kerkdiensten mensen te gaan vertellen dat ze helemaal fout bezig zijn dan denk ik niet dat ik zo aardig gevonden ga worden.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:55:18 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171651240
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gaat dat zo? Thuis misschien wel maar rond en na school en in alle vrije tijd? Kansloos dat grip op wat ze zien. Lijkt mij een grote illusie.
Nee hoor, valt reuze mee. Tot om en nabij die 12 jaar heb je daar aardig grip op. Daarna wordt het snel minder.

Niet dat je daarvoor niet op hoeft te voeden, het beginnen met hoe ga je om met begint al vroeg. Als je daar pas met 12+ mee begint ben je veelste laat. Dat is de tijd dat ze 'los' gaan, dat de test komt hoe goed je opvoeding is gelukt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171651247
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Als we dit al moeten censureren dan is het einde zoek. Bovendien ga je het toch niet zo kunnen weg stoppen dat ze het niet kunnen zien. En als je op internet beelden van IS executies kunt vinden dan is dit voor watjes natuurlijk.

Je kan je kinderen ook gewoon opvoeden met wat normaal gedrag is. Dan filteren ze er wel uit wat ze serieus moeten nemen en niet.
Je kunt je kinderen inderdaad opvoeden, ja. Dat zouden ouders ook moeten doen. Maar er zijn nogal wat ouders die op dit vlak hopeloos tekort schieten of die simpelweg onvoldoende zicht hebben op wat hun kinderen zoal uitspoken en waar ze naar kijken.

Dat er in de uithoeken van internet dubieuze beelden zijn te vinden, betekent niet dat we daarom dit soort bizarre videoclips / songteksten maar normaal moeten vinden en breed beschikbaar moeten maken. Sommige tv-programma's worden ook bewust niet eerder dan na 22:00 uur uitgezonden. Zoiets zou je prima ook kunnen doen met dit soort videoclips.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:58:39 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171651344
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt je kinderen inderdaad opvoeden, ja. Dat zouden ouders ook moeten doen. Maar er zijn nogal wat ouders die op dit vlak hopeloos tekort schieten of die simpelweg onvoldoende zicht hebben op wat hun kinderen zoal uitspoken en waar ze naar kijken.

Dat er in de uithoeken van internet dubieuze beelden zijn te vinden, betekent niet dat we daarom dit soort bizarre videoclips / songteksten maar normaal moeten vinden en breed beschikbaar moeten maken. Sommige tv-programma's worden ook bewust niet eerder dan na 22:00 uur uitgezonden. Zoiets zou je prima ook kunnen doen met dit soort videoclips.
Wordt deze clip niet laat in de avond uitgezonden? (Ik zou het niet weten)

Smack my bith up van The Prodigy was ook naar de avonduren verbannen
pi_171651348
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als ik een bus zou ga huren om na kerkdiensten mensen te gaan vertellen dat ze helemaal fout bezig zijn dan denk ik niet dat ik zo aardig gevonden ga worden.
Dat vertellen ze die jongeren dus ook niet, is mijn ervaring. Ze benaderen de jongeren heel vriendelijk en stellen wat vraagjes en proberen een praatje aan te knopen.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:58:49 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171651352
quote:

[..]

ligt er maar aan hoe je het brengt denk ik

'je doet het fout' of 'je kunt beter'?

weet niet of ze er nog staan maar een paar jaar terug stond bij ijshockeywedstrijden (Zoetermeer Panters) altijd zo'n groepje mormonen liedjes te zingen en te flyeren dat vechten en bier drinken niet goed voor je is ofzo

die gingen gingen reuze gezellig met iedereen en dat heb ik nooit als iets vijandigs of naars ofzo ervaren, denk niet dat ze ooit iemand hebben weten te overtuigen maar ze deden toch maar hun stinkende best voor wildvreemden

had wel wat moois ergens
  maandag 12 juni 2017 @ 21:01:06 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171651428
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:51 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

En in de gemeente verderop is het geen probleem. Het is niet alsof ze honderden kilometers moeten reizen om Jebroer toch te kunnen zien.
Nou en? Waarom zou je iets verbieden dat anderen leuk vinden, waar je zelf 0,0 last van hebt, alleen omdat je het niet leuk vindt?
pi_171651450
quote:

[..]

Als je alleen maar dat zegt dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aardig vinden.
Als je het goed onderbouwd praten ze gewoon met je hoor en krijg je zelfs nog koffie.
pi_171651480
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:01 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als je alleen maar dat zegt dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aardig vinden.
Als je het goed onderbouwd praten ze gewoon met je hoor en krijg je zelfs nog koffie.
Ze willen dan zelfs misschien wel zijn handen vasthouden en samen met hem bidden. :D
  maandag 12 juni 2017 @ 21:03:18 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171651490
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben iemand die inziet dat er een direct verband bestaat tussen dit soort gewelddadige / dubieuze clips en dito gedrag bij jongeren. We lopen in Nederland veel te gemakkelijk weg voor discussies over dit onderwerp.
Vroeger waren er minder van dit soort clips en meer geweld onder jongeren.

Je maakt je druk om niets.
pi_171651561
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze willen dan zelfs misschien wel zijn handen vasthouden en samen met hem bidden. :D
Als hij dat wil, dan kan dat natuurlijk. Maar heel veel Hervormde Gemeenteleden staan gewoon open voor discussie. Daar is niks mis mee. Ja, ik was ook verbaasd.
pi_171651598
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:05 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als hij dat wil, dan kan dat natuurlijk. Maar heel veel Hervormde Gemeenteleden staan gewoon open voor discussie. Daar is niks mis mee. Ja, ik was ook verbaasd.
I know. Heb ook wel eens in die bus gezeten om een babbeltje te maken. 1x in bij de Energiehal en 1x jaren later bij Ahoy.

Maar ik heb dan ook weleens iets meegemaakt op die feesten, waardoor ik me ook wel kan voorstellen dat die feesten evangelisten aantrekt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 21:08:36 ]
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 21:06:41 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171651602
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

meer denk ik
pi_171651631
quote:

[..]

Vruuger, toen videoclips nog niet bestonden gingen, liedjes enkel over liefde en vrede. Niemand gebruikte toen drugs en van geweld onder jongeren was al helemaal geen sprake. Vast. :')

Erg zijn genoeg landen in de wereld waar alleen al het luisteren naar dit soort verderfelijke Westerse muziek verboden is. Misschien dat Elfletterig daar eens een kijkje moet nemen.
  maandag 12 juni 2017 @ 21:07:27 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171651632
quote:

[..]

Vroeger waren dit soort clips ook stukken beter. Remember The Prodigy Smack my bitch up en Justice Stress..
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 21:08:12 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171651660
smack my bitch up _O-
pi_171651677
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Juist door dit soort dingen te verbieden (en er ook niet over te kunnen praten), neem je m.i. juist de mogelijkheid weg om je kinderen iets mee te geven.
Er staat toch juist dat ze stimuleren het gesprek met het kind erover aan te gaan? Waar haal jij het er niet over kunnen praten dan vandaan? :?
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 21:10:01 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171651729
pi_171651850
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

I know. Heb ook wel eens in die bus gezeten om een babbeltje te maken. 1x in bij de Energiehal en 1x jaren later bij Ahoy.

Maar ik heb dan ook weleens iets meegemaakt op die feesten, waardoor ik me ook wel kan voorstellen dat die feesten evangelisten aantrekt.
Gereformeerde Kerken Hersteld Verband en Jehova's getuigen, die zijn pas erg. Die zitten vast, daar kun je niet mee praten.
Hervormde Gemeente heeft dezelfde roots als Gereformeerde Kerken Hersteld Verband (Gereformeerde Bond), maar het deel dat meegegaan is met de PKN zijn de Hervormde Gemeenten. Door het discussiepunt rond homoseksualiteit (De gewone gereformeerden en hervormden waren daar allang overheen, dat is PKN geworden) is er toen een splitsing gekomen. Gereformeerde Kerken Hersteld Verband is Staphorst, Nunspeet, Putt'n etc. Die accepteren geen homohuwelijk. De hervormde gemeenten doen dat wel.
pi_171652034
Bij het nummer Drank & Drugs kwam destijds ook kritiek uit de SGP-hoek. Speciaal voor de SGP werd bij Jinek een klein stukje van te tekst aangepast. :P

pi_171652050
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Gereformeerde Kerken Hersteld Verband en Jehova's getuigen, die zijn pas erg. Die zitten vast, daar kun je niet mee praten.
Hervormde Gemeente heeft dezelfde roots als Gereformeerde Kerken Hersteld Verband (Gereformeerde Bond), maar het deel dat meegegaan is met de PKN zijn de Hervormde Gemeenten. Door het discussiepunt rond homoseksualiteit (De gewone gereformeerden en hervormden waren daar allang overheen, dat is PKN geworden) is er toen een splitsing gekomen. Gereformeerde Kerken Hersteld Verband is Staphorst, Nunspeet, Putt'n etc. Die accepteren geen homohuwelijk. De hervormde gemeenten doen dat wel.
Ok, als jij het zegt. Zo'n kenner ben ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 21:18:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')