(eerste vette quote) Dat is bij een Hervormde Gemeente niet altijd waar.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zijn heel aardig en vriendelijk als personen. Maar hun houding en boodschap is erg denigrerend en vijandig. "Jij bent fout bezig omdat je feestjes bezoekt en wij komen je wel even vertellen hoe jij moet leven."
Mensen op een dergelijke manier benaderen vind ik erg vijandig. Alsof ik op zondag naar de kerk ga om daar eens eventje te vertellen hoe verkeerd ze het zien en hun tijd verdoen daar.
waarom niet?quote:Op maandag 12 juni 2017 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit schreef je:
[..]
Dan hou ik het erbij dat ik hier met mijn verstand niet bijkan.
Alsjeblieft zeg. Als we dit al moeten censureren dan is het einde zoek. Bovendien ga je het toch niet zo kunnen weg stoppen dat ze het niet kunnen zien. En als je op internet beelden van IS executies kunt vinden dan is dit voor watjes natuurlijk.quote:[b]Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef Elfletterig het volgende:[/
Wanneer trekken we eens een grens en wanneer gaan media over tot een boycot? Wat mij betreft is deze inhoud grensoverschrijdend, zou YouTube de clip moeten verwijderen. Weg met dit soort shit, voordat er écht kinderen de verkeerde ideeën over zelfmoord krijgen. Niet wachten, zoals gebruikelijk, totdat het echt zover is en dan pas gaan discussiëren, maar NU ingrijpen.
Nog nooit zo meegemaakt en heb ik best wel wat bezoekjes gebracht aan de "Jezusbus" nadat ik een houseparty had bezocht.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zijn heel aardig en vriendelijk als personen. Maar hun houding en boodschap is erg denigrerend en vijandig. "Jij bent fout bezig omdat je feestjes bezoekt en wij komen je wel even vertellen hoe jij moet leven."
Mensen op een dergelijke manier benaderen vind ik erg vijandig. Alsof ik op zondag naar de kerk ga om daar eens eventje te vertellen hoe verkeerd ze het zien en hun tijd verdoen daar.
Ik zou mijn (jonge) kinderen dus ook niet bloot willen stellen aan dit soort teksten.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb strips gepost om te laten zien wat er in het oude testament letterlijk staat, dit en nog meer. Niks negatiefs, is gewoon wat het oude testament beschrijft.
En in ieder gristelijk huis is minstens één bijbel aanwezig.
Zo ervaar ik het in ieder gevalquote:Op maandag 12 juni 2017 20:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo is hun houding helemaal niet man.
Nee hoor, valt reuze mee. Tot om en nabij die 12 jaar heb je daar aardig grip op. Daarna wordt het snel minder.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Gaat dat zo? Thuis misschien wel maar rond en na school en in alle vrije tijd? Kansloos dat grip op wat ze zien. Lijkt mij een grote illusie.
Je kunt je kinderen inderdaad opvoeden, ja. Dat zouden ouders ook moeten doen. Maar er zijn nogal wat ouders die op dit vlak hopeloos tekort schieten of die simpelweg onvoldoende zicht hebben op wat hun kinderen zoal uitspoken en waar ze naar kijken.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Als we dit al moeten censureren dan is het einde zoek. Bovendien ga je het toch niet zo kunnen weg stoppen dat ze het niet kunnen zien. En als je op internet beelden van IS executies kunt vinden dan is dit voor watjes natuurlijk.
Je kan je kinderen ook gewoon opvoeden met wat normaal gedrag is. Dan filteren ze er wel uit wat ze serieus moeten nemen en niet.
Wordt deze clip niet laat in de avond uitgezonden? (Ik zou het niet weten)quote:Op maandag 12 juni 2017 20:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt je kinderen inderdaad opvoeden, ja. Dat zouden ouders ook moeten doen. Maar er zijn nogal wat ouders die op dit vlak hopeloos tekort schieten of die simpelweg onvoldoende zicht hebben op wat hun kinderen zoal uitspoken en waar ze naar kijken.
Dat er in de uithoeken van internet dubieuze beelden zijn te vinden, betekent niet dat we daarom dit soort bizarre videoclips / songteksten maar normaal moeten vinden en breed beschikbaar moeten maken. Sommige tv-programma's worden ook bewust niet eerder dan na 22:00 uur uitgezonden. Zoiets zou je prima ook kunnen doen met dit soort videoclips.
Dat vertellen ze die jongeren dus ook niet, is mijn ervaring. Ze benaderen de jongeren heel vriendelijk en stellen wat vraagjes en proberen een praatje aan te knopen.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het in ieder geval
Als ik een bus zou ga huren om na kerkdiensten mensen te gaan vertellen dat ze helemaal fout bezig zijn dan denk ik niet dat ik zo aardig gevonden ga worden.
ligt er maar aan hoe je het brengt denk ikquote:Op maandag 12 juni 2017 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik een bus zou ga huren om na kerkdiensten mensen te gaan vertellen dat ze helemaal fout bezig zijn dan denk ik niet dat ik zo aardig gevonden ga worden.
Nou en? Waarom zou je iets verbieden dat anderen leuk vinden, waar je zelf 0,0 last van hebt, alleen omdat je het niet leuk vindt?quote:Op maandag 12 juni 2017 19:51 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
En in de gemeente verderop is het geen probleem. Het is niet alsof ze honderden kilometers moeten reizen om Jebroer toch te kunnen zien.
Als je alleen maar dat zegt dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aardig vinden.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze willen dan zelfs misschien wel zijn handen vasthouden en samen met hem bidden.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Als je alleen maar dat zegt dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aardig vinden.
Als je het goed onderbouwd praten ze gewoon met je hoor en krijg je zelfs nog koffie.
Vroeger waren er minder van dit soort clips en meer geweld onder jongeren.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben iemand die inziet dat er een direct verband bestaat tussen dit soort gewelddadige / dubieuze clips en dito gedrag bij jongeren. We lopen in Nederland veel te gemakkelijk weg voor discussies over dit onderwerp.
Als hij dat wil, dan kan dat natuurlijk. Maar heel veel Hervormde Gemeenteleden staan gewoon open voor discussie. Daar is niks mis mee. Ja, ik was ook verbaasd.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze willen dan zelfs misschien wel zijn handen vasthouden en samen met hem bidden.
I know. Heb ook wel eens in die bus gezeten om een babbeltje te maken. 1x in bij de Energiehal en 1x jaren later bij Ahoy.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Als hij dat wil, dan kan dat natuurlijk. Maar heel veel Hervormde Gemeenteleden staan gewoon open voor discussie. Daar is niks mis mee. Ja, ik was ook verbaasd.
meer denk ikquote:Op maandag 12 juni 2017 21:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vroeger waren er minder van dit soort clips en meer geweld onder jongeren.
Je maakt je druk om niets.
Vruuger, toen videoclips nog niet bestonden gingen, liedjes enkel over liefde en vrede. Niemand gebruikte toen drugs en van geweld onder jongeren was al helemaal geen sprake. Vast.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vroeger waren dit soort clips ook stukken beter. Remember The Prodigy Smack my bitch up en Justice Stress..quote:Op maandag 12 juni 2017 21:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat ze stimuleren het gesprek met het kind erover aan te gaan? Waar haal jij het er niet over kunnen praten dan vandaan?quote:Op maandag 12 juni 2017 20:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Juist door dit soort dingen te verbieden (en er ook niet over te kunnen praten), neem je m.i. juist de mogelijkheid weg om je kinderen iets mee te geven.
Gereformeerde Kerken Hersteld Verband en Jehova's getuigen, die zijn pas erg. Die zitten vast, daar kun je niet mee praten.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
I know. Heb ook wel eens in die bus gezeten om een babbeltje te maken. 1x in bij de Energiehal en 1x jaren later bij Ahoy.
Maar ik heb dan ook weleens iets meegemaakt op die feesten, waardoor ik me ook wel kan voorstellen dat die feesten evangelisten aantrekt.
Ok, als jij het zegt. Zo'n kenner ben ik niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:13 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Gereformeerde Kerken Hersteld Verband en Jehova's getuigen, die zijn pas erg. Die zitten vast, daar kun je niet mee praten.
Hervormde Gemeente heeft dezelfde roots als Gereformeerde Kerken Hersteld Verband (Gereformeerde Bond), maar het deel dat meegegaan is met de PKN zijn de Hervormde Gemeenten. Door het discussiepunt rond homoseksualiteit (De gewone gereformeerden en hervormden waren daar allang overheen, dat is PKN geworden) is er toen een splitsing gekomen. Gereformeerde Kerken Hersteld Verband is Staphorst, Nunspeet, Putt'n etc. Die accepteren geen homohuwelijk. De hervormde gemeenten doen dat wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |