abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171649038
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

helemaal op het eind schiet hij zichzelf per ongeluk met dat pistool overhoop maar hij gaat er dan ook mee om als een mongool

veiligheid is alles
Ja, dat heb ik gezien. Nog los van dat het onduidelijk is wie er nou eigenlijk 'schiet', zie ik echt niet wat dat te maken heeft met de angst dat jongeren verkeerde ideeën krijgen over zelfmoord.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:33:54 #177
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171649073
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:27 schreef Buurtzwaan het volgende:
Wat is precies het probleem dat deze mensen niet willen dat Jebroer in hun gemeente optreed of dat ze het nummer schadelijk voor hun kinderen vinden. Het is niet alsof ze stellen dat iedereen zich maar naar hun standpunt moet schikken en Jebroer nergens meer in Nederland mag optreden.
Ik begrijp er ook geen bal van maar sommige users draaien volledig door als enkele Christenen hun mond open doen.
pi_171649090
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

heeft hij ook iets goeds want dit is natuurlijk gewoon klote
Kan ik je helaas niet bij helpen, ik ken alleen deze.

Nooit meer slapen heeft hij blijkbaar ook aan meegedaan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jebroer
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 19:36:13 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171649114
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gezien. Nog los van dat het onduidelijk is wie er nou eigenlijk 'schiet', zie ik echt niet wat dat te maken heeft met de angst dat jongeren verkeerde ideeën krijgen over zelfmoord.
het gaat gewoon af omdat ze er aan lopen te trekken en het ding doorgeladen was, dat moet je niet doen buiten de slaapkamer en dat weten de kids nu dankzij deze video

en

met zelfmoord lijkt het niets te maken te hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:39:02 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171649170
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat gewoon af omdat ze er aan lopen te trekken en het ding doorgeladen was, dat moet je niet doen buiten de slaapkamer en dat weten de kids nu

[ afbeelding ]

met zelfmoord lijkt het niets te maken te hebben
Waarom eigenlijk nog opvoeden en het verschil tussen goed en kwaad bijbrengen? Zet die kids gewoon buiten. Kan jou het schelen.
pi_171649172
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De reactie is al door de makers ingecalculeerd. De EO-figuren van ons land kunnen dit soort muziek absoluut niet relativeren dus is het ontzettend makkelijk trollen en scoren.

En daarbij zijn die EO-figuren ook nooit te beroerd om de housescene zwart te maken. Dus ja dan krijg je vanzelf dit soort provocaties.
Hervormde Gemeentes hebben geen EO-figuren. EO is evangelisch. Hervormde Gemeentes zijn reformatorisch.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 19:40:22 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171649200
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk nog opvoeden en het verschil tussen goed en kwaad bijbrengen? Zet die kids gewoon buiten. Kan jou het schelen.
als je het moet vragen is het misschien beter dat je geen kinderen krijgt hoor

eigenaardige reactie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:42:25 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171649242
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je het moet vragen is het misschien beter dat je geen kinderen krijgt hoor

eigenaardige reactie
Vind jij zelf dit soort video's wenselijk? En geschikt voor kinderen?
pi_171649442
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Slechte muziek is van alle tijden.

[..]

Nah. Zo gewenst kunnen de ouders zorgen dat de kinderen er niet naar kijken. Lijkt me geen reden voor censuur.
Dat het slechte muziek is, klopt. Maar dit gaat niet over smaak, dit gaat over bizarre songteksten en een compleet verziekte (straat)cultuur, waarin dit soort gedrag wordt opgehemeld.
pi_171649450
En wat dit topic betreft: Als je de OT goed leest valt je één ding gelijk op, dat alle informatie er niet in staat.
Wat me direct opviel is dat er niet staat wèlke Hervormde Gemeente het betreft. Nu maakt dat niet zo heel veel uit, maar wel dat niet het hele artikel er in staat. Welke reden de TS daarvoor heeft, interesseert me niet, maar hij heeft er vast een bedoeling mee.
Toevallig stuitte ik op het artikel ergens en in het begin wordt de reden genoemd waarom die dominees en ouderlingen zich zo druk maken. Het zet ook direct de toon in het stuk.
Waar het op neer komt is dat die kinderen in dat Nederlandse dorp alleen nog maar dat liedje zingen.

Verder schrijft heeft de TS het over christenen. Terwijl het alleen de Hervormde Gemeente van dat dorp betreft.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:51:26 #186
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171649473
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien zijn er mensen in die gemeente die Jebroer wel willen zien. Hebben die pech omdat er een stel huilerige turbochristenen in dezelfde gemeente wonen?
En in de gemeente verderop is het geen probleem. Het is niet alsof ze honderden kilometers moeten reizen om Jebroer toch te kunnen zien.
pi_171649541
Wat God wil: dat die mensen technologie leren gebruiken, content filters, parental controls enz. dus iets zelf doen voor zichzelf en anderen niet lastig vallen

Wat de Duivel wil: ...
pi_171649574
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:20 schreef Physsic het volgende:
Zit jíj nou te trollen?

Ik zie trouwens in de video niets terug over zelfmoord, maar wellicht kijk ik er overheen. Kan je even aangeven op welk punt dat te zien is?
Ik ben niet aan het trollen; ik meen dit heel serieus. Jongeren krijgen een compleet verknipt beeld voorgeschoteld: feesten tot je er dood bij neervalt (nagenoeg hetzelfde als zelfmoord plegen, ook al heb je wellicht die intentie niet), drank en drugs over het graf gooien, etc.

Met nummers als deze worden jongeren aangemoedigd tot excessief drank- en drugsgebruik. Dat terwijl we al leven in een tijd met een recordaantal comazuipers; ruimschoots minderjarige kinderen die in zeer ernstige toestand op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis worden binnengebracht.

Er is een direct verband tussen dat soort excessen en de cultuur waarin dat gedrag wordt aangemoedigd. Jochies van pakweg 12-13 jaar zijn enorm beïnvloedbaar en tot de gekste dingen in staat. Daarom is dit nummer totaal verwerpelijk. Aanpakken die handel, grenzen stellen.
pi_171649595
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tjonge, wat ben jij een overgevoelige snob. :D
Ik ben iemand die inziet dat er een direct verband bestaat tussen dit soort gewelddadige / dubieuze clips en dito gedrag bij jongeren. We lopen in Nederland veel te gemakkelijk weg voor discussies over dit onderwerp.
pi_171649603
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat het slechte muziek is, klopt. Maar dit gaat niet over smaak, dit gaat over bizarre songteksten en een compleet verziekte (straat)cultuur, waarin dit soort gedrag wordt opgehemeld.
Misschien komt het omdat ik zelf nogal wat hiphop heb geluisterd maar ik heb wel 'ergere' dingen gehoord. Nuh, de bijbel blijft een stuk gevaarlijker dan dit soort deuntjes die men normaliter vrij snel zou vergeten ware het niet voor de gratis reclame dankzij de ophef.
Conscience do cost.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:58:08 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171649643
Midden jaren Negentig was Dominee Mulder de man die onthulde dat House muziek de jeugd naar de duivel hielp, heeft hij toen nog een boekje over geschreven. Wat hebben Gristenen toch met populaire muziek?
In de States zijn ze ook altijd nog boos op Marilyn Mason
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171649658
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:51 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

En in de gemeente verderop is het geen probleem. Het is niet alsof ze honderden kilometers moeten reizen om Jebroer toch te kunnen zien.
Gaat het over een optreden dan?
  maandag 12 juni 2017 @ 20:00:22 #193
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171649688
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gaat het over een optreden dan?
Dat zegt hij toch in de OP dat de gemeente er voor zorgde dat ze niet konden optreden.
pi_171649722
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook. Maar dit soort "artiesten" wordt op handen gedragen. Hoe dommer de uitspraak, hoe zwakzinniger de teksten, hoe groter de hits.

Er is heel wat voor nodig om mij de kant van conservatief-gelovigen te laten kiezen, maar ik snap ze in dezen volledig. Het is ronduit krankzinnig dat we kinderen aan dit soort bagger blootstellen en het is nog veel idioter dat dit soort meuk wordt verheerlijkt en kennelijk "normaal" wordt gevonden. Een 12-jarige die met een pistool rondloopt, zichzelf van kant wil maken en over z'n begrafenis praat. Hoe veel zieker moet het nog worden?

Wanneer trekken we eens een grens en wanneer gaan media over tot een boycot? Wat mij betreft is deze inhoud grensoverschrijdend, zou YouTube de clip moeten verwijderen. Weg met dit soort shit, voordat er écht kinderen de verkeerde ideeën over zelfmoord krijgen. Niet wachten, zoals gebruikelijk, totdat het echt zover is en dan pas gaan discussiëren, maar NU ingrijpen.
Dit.

Mensen die elke vorm van opvoeding kwalificeren als indoctrinatie :') en niet snappen dat je kinderen altíjd iets meegeeft, al was het maar je eigen stomme voorbeeld.
pi_171649776
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien komt het omdat ik zelf nogal wat hiphop heb geluisterd maar ik heb wel 'ergere' dingen gehoord. Nuh, de bijbel blijft een stuk gevaarlijker dan dit soort deuntjes die men normaliter vrij snel zou vergeten ware het niet voor de gratis reclame dankzij de ophef.
Neuh, dat ligt daar niet aan. De tekst als "ik ben een kind van de duivel" valt vergeleken met songteksten van ontzettend veel populaire muziek in het niet.
pi_171649842
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:00 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch in de OP dat de gemeente er voor zorgde dat ze niet konden optreden.
Ik zie het nu. ^O^
pi_171649925
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:01 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dit.

Mensen die elke vorm van opvoeding kwalificeren als indoctrinatie :') en niet snappen dat je kinderen altíjd iets meegeeft, al was het maar je eigen stomme voorbeeld.
Juist door dit soort dingen te verbieden (en er ook niet over te kunnen praten), neem je m.i. juist de mogelijkheid weg om je kinderen iets mee te geven.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:09:41 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171649938
Laat de gristenen eens lezen wat er in het oude testament allemaal gebeurd, dat is ook niet goed voor de jeugd

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171649975
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:51 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Vreemd dat je de censuur goedpraat omdat men het elders wel kan zien/horen. Het maakt het verbod in die ene gemeente niet anders namelijk.
pi_171649999
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie het nu. ^O^
Ik denk niet dat de Hervormde Gemeente in Vriezenveen wat te doen heeft met een verbod op een optreden van Jebroer in Hardinxveld :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')