Ja, zo is het. Maar het is wel lastig, omdat je gelijktijdig de ruimte niet hebt om het e.e.a. toe te lichten zonder het vrijblijvende ervan te ondermijnen. Dan wordt het gelijk weer zo zwaar. Dus tja, wat valt er dan nog over te zeggen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Qua vrijblijvend keuvelen is het prima natuurlijk.
quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor psychologie van de koude grond.
Nee, als iemand echter een loonslaaf wordt en 60u per week kolen staat te scheppen...quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind het vooruitzicht op een aanzienlijke erfenis een beperking voor het individu. Men komt door deze wetenschap vaak zelf niet tot volledige ontplooiing. Geld corrumpeert en zit in de weg van wat je had kunnen worden.
Een heilige graal voor jou.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, als iemand echter een loonslaaf wordt en 60u per week kolen staat te scheppen...
Dat is 1 onderdeel van een vals dilemma. Want ik kan op mijn beurt die persoon die het medicijn tegen kanker ontdekte opvoeren (wat ie niet deed wegens een erfenis...). Jouw voorbeeld komt wel iets vaker voor in de praktijk. Zoveel is zeker.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, als iemand een loonslaaf wordt en 60u per week kolen staat te scheppen echter...
King of the Hill.quote:
Je kan arbeid niet als iets zien wat per definitie tot zelfontplooiing leidt. Het kan net zo makkelijk (zeker wanneer vanuit absolute noodzaak gearbeid wordt) het tegenovergestelde bewerkstelligen; een leven van lethargie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind het vooruitzicht op een aanzienlijke erfenis een beperking voor het individu. Men komt door deze wetenschap vaak zelf niet tot volledige ontplooiing. Geld corrumpeert en zit in de weg van wat je had kunnen worden.
Ik ga even roken en chillen. Je hebt wel gelijk vind ik.quote:
quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even lezen.
Bonusvermaak: de ouders van LK die kennelijk vermogend zijn maar constant om de activiteiten van zoonlief heen moeten praten bij de Rotary.
Leuk programma toch?quote:
Whehe.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even lezen.
Bonusvermaak: de ouders van LK die kennelijk vermogend zijn maar constant om de activiteiten van zoonlief heen moeten praten bij de Rotary.
De Engelse uitvoering geeft toch wat minder binding dan de NL uitvoering, maar met het geluid uit en ondertiteling aan zou je bijna het verschil niet merkenquote:Op donderdag 8 juni 2017 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en ik kijk ook, maar Leandra adviseerde het al aan Bob.
Ja het is wat verder weg, maar zoals je zegt, kinderen hebben overal overeenkomsten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Engelse uitvoering geeft toch wat minder binding dan de NL uitvoering, maar met het geluid uit en ondertiteling aan zou je bijna het verschil niet merken
Wel Britse koppen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Engelse uitvoering geeft toch wat minder binding dan de NL uitvoering, maar met het geluid uit en ondertiteling aan zou je bijna het verschil niet merken
Jawel, maar ik denk dat juist in Engeland het klassesysteem toch nog meer inloed heeft, upper class, middle class en working class gaat ngo steeds niet met elkaar naar school, en het zou me verbazen als ze wel alledrie in het programma vertegenwoordigd zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja het is wat verder weg, maar zoals je zegt, kinderen hebben overal overeenkomsten.
Klopt, maar ik vermoed dat dit allemaal middenklasse-kinderen zijn. Alhoewel het donkere meisje wel zei, niemand wil met me spelen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel, maar ik denk dat juist in Engeland het klassesysteem toch nog meer inloed heeft, upper class, middle class en working class gaat ngo steeds niet met elkaar naar school, en het zou me verbazen als ze wel alledrie in het programma vertegenwoordigd zijn.
Wij hebben die klassen niet zo duidelijk, en ook als die klassen er wel zijn gaan kinderen toch redelijk gemengd naar school.
Ik denk dat het voornamelijk working class is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vermoed dat dit allemaal middenklasse-kinderen zijn. Alhoewel het donkere meisje wel zei, niemand wil met me spelen.
Hehe welnee joh, die doen niet mee met dat circus van pretentie. Ik heb ook altijd de vrijheid gehad om te kiezen voor 'waar ik denk gelukkig van te worden'. Vandaar dat ik jaren aan wijsbegeerte heb kunnen verkwanselen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even lezen.
Vind het ook maar vervelende kinderen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:41 schreef Leandra het volgende:
Ik heb daar pas trouwens over nagedacht, en dat zou wellicht ook wel eens een van de bronnen van een hoop ellende van allochtonen in Engeland kunnen zijn, die hebben ongeacht hun status in het land van herkomst in Engeland eigenlijk nooit de kans om boven working class uit te komen.
De gemiddelde Engelsman ook niet, maar immigranten nog veel moeilijker.
Deze zijn inderdaad niet zo sympathiek. Het is alsof de eerste persoonlijkheidsstoornissen zich al openbaren.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vind het ook maar vervelende kinderen.
Weet je dit zeker? Je hebt hier ook "betere" en "slechtere" scholen. Maar e.e.a. wijkt daar dacht ik niet echt vanaf. Het is leuk qua idee, dat men een "visie" heeft waarom dat zo zou moeten. Maar echt bewijs bestaat daar niet van.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:38 schreef Leandra het volgende:
upper class, middle class en working class gaat nog steeds niet met elkaar naar school
Toch meer werk dan je denkt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Van de Nederlandse Antillen? Wel mooi, zoveel negers in eigendom hebben.
Niet perse weggegooide tijd. Ik merk die theoretische basis wel op.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:42 schreef LelijKnap het volgende:
Vandaar dat ik jaren aan wijsbegeerte heb kunnen verkwanselen.
Ik zat ondertussen over het Britse sociale klassen systeem te lezenquote:Op donderdag 8 juni 2017 21:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vind het ook maar vervelende kinderen.
Heeft wel wat weg van de groepsdynamiek van de POL SC, zo'n groep vijfjarigen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en ik kijk ook, maar Leandra adviseerde het al aan Bob.
Vrij rigide, ja, de beste kansen heb je als je naar een goede private school gegaan bent.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zat ondertussen over het Britse sociale klassen systeem te lezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_class_in_the_United_Kingdom
Juist niet, dan kan je jezelf richten op dingen waar niet per se geld verdient mee hoeft te worden, of gewoon timmerman worden of zo voor een paar uurtjes per week.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En ondertussen beweer je zaken zonder er al teveel vanaf te weten naar wij dachten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik herken in elk geval Monolithquote:Op donderdag 8 juni 2017 21:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heeft wel wat weg van de groepsdynamiek van de POL SC, zo'n groep vijfjarigen.
Beetje doorgeklikt en kom erachter dat ik het vrij normale woord "carpenter" altijd verkeerd begrepen heb.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus? Dat doe jij continu, ga jij nou eerst maar eens een tijdje in de spiegel kijken voor je weer vervelende opmerkingen over anderen meent te moeten maken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En ondertussen beweer je zaken zonder er al teveel vanaf te weten naar wij dachten.
Wat dacht jij dat carpenter was?quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beetje doorgeklikt en kom erachter dat ik het vrij normale woord "carpenter" altijd verkeerd begrepen heb.
Ik zou ook wel twee Britse psychologen willen hebben die op een afstandje ons gedrag verklaren.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heeft wel wat weg van de groepsdynamiek van de POL SC, zo'n groep vijfjarigen.
Ook dat is een sympathiek idee. Dat zal soms ook wel zo werken. Mijn bezwaar is dat rijken rijk blijven zonder inspanning. Dat schept verwaten types.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Juist niet, dan kan je jezelf richten op dingen waar niet per se geld verdient mee hoeft te worden, of gewoon timmerman worden of zo voor een paar uurtjes per week.
Die zijn er legio en die zijn allemaal jaloersquote:Op donderdag 8 juni 2017 21:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zou ook wel twee Britse psychologen willen hebben die op een afstandje ons gedrag verklaren.
Ik heb van heel veel dingen verstand. En ik probeer dingen op die vlakken waar ik geen verstand van heb. Om kennis te vergaren. Hard commentaar is dan welkom. Maar wel inhoudelijk graag. Duidelijk formuleren wat er (nog) niet klopt aan mijn begrip van de loop der dingen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus? Dat doe jij continu, ga jij nou eerst maar eens een tijdje in de spiegel kijken voor je weer vervelende opmerkingen over anderen meent te moeten maken.
Ik kan daar niet mee zitten eigenlijk, iemand mag het van mij best beter hebben dan ik terwijl die er niet meer voor doet. En uiteindelijk eindigen ze als Trump, dan liever iets minder geld van start.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ook dat is een sympathiek idee. Dat zal soms ook wel zo werken. Mijn bezwaar is dat rijken rijk blijven zonder inspanning. Dat schept verwaten types.
Ja maar...hoe kan je nou leven zonder rancune en jaloezie?!?!?quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik kan daar niet mee zitten eigenlijk, iemand mag het van mij best beter hebben dan ik terwijl die er niet meer voor doet. En uiteindelijk eindigen ze als Trump, dan liever iets minder geld van start.
Allemaal katoen-zzp'ers.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je niet willen, inhuren is beter.
Nou ja, ik vind het juist zo'n leuk idee dat het een soort loterij is, dat erfenisgeld. Met kansen voor iedereen. Ik denk wel dat je een leukere wereld krijgt door zo'n principe. De loterij des levens maar dan bij leven.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik kan daar niet mee zitten eigenlijk, iemand mag het van mij best beter hebben dan ik terwijl die er niet meer voor doet. En uiteindelijk eindigen ze als Trump, dan liever iets minder geld van start.
Vanmiddag dacht ik nog aan iets soortgelijks, zou er een verschil zitten in de mate van gelukkigheid tussen mensen die politiek "links" of "rechts" georiėnteerd zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja maar...hoe kan je nou leven zonder rancune en jaloezie?!?!?
Die wordt nu wel vies gemanipuleerd door die blonde snol met d'r zonnebankhuid.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:59 schreef Disana het volgende:
[..]
De kusser. Maar dat zie ik Mono niet doen.
Conservatieven schijnen banger te zijn. Ik weet het niet of het echt verschil maakt, ik denk dat eenieder die zich bezig houdt met wat anderen wel of niet hebben tov wat zij hebben een triest leven heeft.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vanmiddag dacht ik nog aan iets soortgelijks, zou er een verschil zitten in de mate van gelukkigheid tussen mensen die politiek "links" of "rechts" georiėnteerd zijn.
Zo iets zouden ze moeten doen bij de troonopvolger.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het juist zo'n leuk idee dat het een soort loterij is, dat erfenisgeld. Met kansen voor iedereen. Ik denk wel dat je een leukere wereld krijgt door zo'n principe. De loterij des levens maar dan bij leven.
En d'r mascara, lippenstift en parfum.... onvoorstelbaar dat ouders dat toestaan bij een 5-jarige.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die wordt nu wel vies gemanipuleerd door die blonde snol met d'r zonnebankhuid.
Oh! Ik lette even niet op.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die wordt nu wel vies gemanipuleerd door die blonde snol met d'r zonnebankhuid.
Ik kom er nog steeds mee weg, getuige de eerste meet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, op die leeftijd kom je er nog wel mee weg, als je het op je 13de nog doet heb je een serieus probleem.
Ben je een autodidact, Bart?quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb van heel veel dingen verstand. En ik probeer dingen op die vlakken waar ik geen verstand van heb. Om kennis te vergaren. Hard commentaar is dan welkom. Maar wel inhoudelijk graag. Duidelijk formuleren wat er (nog) niet klopt aan mijn begrip van de loop der dingen.
Nu bitchfight tussen het ene manipulatieve wijf-in-wording en het andere. Mooi.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
En d'r mascara, lippenstift en parfum.... onvoorstelbaar dat ouders dat toestaan bij een 5-jarige.
Waar zit jij in godesnaam naar te kijken?quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nu bitchfight tussen het ene manipulatieve wijf-in-wording en het andere. Mooi.
Het geheime leven van vijfjarigen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar zit jij in godesnaam naar te kijken?
Het is heel spannend hoor. Ze doen nu een pubquiz met hele moeilijke vragen.quote:
Ik dacht dat Alfie/Mono deze wel zou weten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is heel spannend hoor. Ze doen nu een pubquiz met hele moeilijke vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |