De -we stammen allemaal af van Afrikanen-theorie kan iig wel de prullenbak in.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een links complot om blanke mensen te onderdrukken, uiteraard.
Nee hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De -we stammen allemaal af van Afrikanen-theorie kan iig wel de prullenbak in.
Ja, ik heb een spuit gehad van het ziekenhuis en een allergische reactie op gehad.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, zal je wel een enorm slaaptekort hebben nu.
Nee hoor. Sterker nog, we stammen allemaal af van één of een paar vrouwen die in wat nu centraal Afrika is leefden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Destijds heette het geen Afrika inderdaad, wijsneus.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heb ik daar neergelegd vorig jaar. Je trapt weer overal in.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:20 schreef LelijKnap het volgende:
400,000-year-old fossil human cranium is oldest ever found in Portugal
Date:
March 13, 2017
Source:
Binghamton University, State University of New York
Summary:
Researchers have found the oldest fossil human cranium in Portugal, marking an important contribution to knowledge of human evolution during the middle Pleistocene in Europe and to the origin of the Neanderthals.
De oudste van Portugal, ja, maar ééuwen jonger dan de oudste Afrikaanse fossielen. Bovendien gaat dit niet over de moderne mens (Homo Sapiens) maar over de neanderthaler (Homo Neanderthalensis).quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:20 schreef LelijKnap het volgende:
400,000-year-old fossil human cranium is oldest ever found in Portugal
Date:
March 13, 2017
Source:
Binghamton University, State University of New York
Summary:
Researchers have found the oldest fossil human cranium in Portugal, marking an important contribution to knowledge of human evolution during the middle Pleistocene in Europe and to the origin of the Neanderthals.
Hoe rijm je dat dan met dat Volkskrant-artikel?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Sterker nog, we stammen allemaal af van één of een paar vrouwen die in wat nu centraal Afrika is leefden.
Mitochondrial Eve wordt zij genoemd.
Mithochondrial Eve is getraceerd op basis van DNA-onderzoek dus daar heeft het niet veel invloed op. Ik zou concluderen dat zij dus ook elders in Afrika kan hebben geleefd, maar ik ben een leek natuurlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat dan met dat Volkskrant-artikel?
Ik snap niets van die data. Die in Portugal was 400k jaar geleden gevonden en die in Noord-Afrika 350k?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
De oudste van Portugal, ja, maar ééuwen jonger dan de oudste Afrikaanse fossielen. Bovendien gaat dit niet over de moderne mens (Homo Sapiens) maar over de neanderthaler (Homo Neanderthalensis).
Godverdomme.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:21 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heb ik daar neergelegd vorig jaar. Je trapt weer overal in.
Ah, zo, dan zouden ze haar data gewoon kunnen corrigeren?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mithochondrial Eve is getraceerd op basis van DNA-onderzoek dus daar heeft het niet veel invloed op. Ik zou concluderen dat zij dus ook elders in Afrika kan hebben geleefd, maar ik ben een leek natuurlijk.
Neanderthaler zijn geen homo Sapiens, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:
Die resten in Portugal zijn de oudste mensenresten gevonden in West-Europa, maar dan bedoelen ze met "mens" in het algemeen mensensoorten. Dat artikel van de Volkskrant gaat over de oudste resten van de moderne mens (Homo Sapiens), dezelfde soort als waar ik en (vermoedelijk) jij tot behoren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik snap niets van die data. Die in Portugal was 400k jaar geleden gevonden en die in Noord-Afrika 350k?
Ja, maar recent bleek ook weer dat er meer Neanderthaler in de Europeaan zit (ook meer dan in de Aziaat) dan gedacht.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
De oudste van Portugal, ja, maar ééuwen jonger dan de oudste Afrikaanse fossielen. Bovendien gaat dit niet over de moderne mens (Homo Sapiens) maar over de neanderthaler (Homo Neanderthalensis).
edit: Het gaat zelfs over voorlopers van Neanderthalers want die soort ontstond pas 200kya.
Dat heeft verder niets met dit onderwerp te maken. Dat homo sapiens en homo neanderthalensis contact hebben gehad was al langer bekend, al is nog niet duidelijk hoe veel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar recent bleek ook weer dat er meer Neanderthaler in de Europeaan zit (ook meer dan in de Aziaat) dan gedacht.
Ben nu inderdaad het artikel aan het lezen. Allerlei soorten idd. Misschien ging dat waar ik in eerste instantie aandacht ook over een aanverwante aap, volgens mij in Z-Amerika.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die resten in Portugal zijn de oudste mensenresten gevonden in West-Europa, maar dan bedoelen ze met "mens" in het algemeen mensensoorten. Dat artikel van de Volkskrant gaat over de oudste resten van de moderne mens (Homo Sapiens), dezelfde soort als waar ik en (vermoedelijk) jij tot behoren.
Voordat de Homo Sapiens ontstond waren er al honderdduizenden jaren soorten op aarde die in verschillende mate op de moderne mens leken.
Lening hè. Krijgt men gewoon weer netjes terug als ik voor 750K per jaar ergens in een raad van bestuur zit.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik betaal jouw DUO-lening ook, rattenvanger.
Er zouden best voorlopers van Mitochondrial Eve elders in Afrika kunnen hebben geleefd. Mitochondrial Eve is tussen 152 en 234 duizend jaar oud, terwijl in dat VK-artikel gesproken wordt van mensen die nog veel ouder zijn. Er moet dus nog uitgevonden worden wat daar tussen allemaal is gebeurd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat dan met dat Volkskrant-artikel?
Dat is al een oudere theorie. Ik heb ook ergens gelezen dat de moderne mens niet uit Afrika komt, maar ik kan het zo gauw nergens vinden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Sterker nog, we stammen allemaal af van één of een paar vrouwen die in wat nu centraal Afrika is leefden.
Mitochondrial Eve wordt zij genoemd.
Het woordje 'als' vormt hier de noodzakelijke logische connectief.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lening hè. Krijgt men gewoon weer netjes terug als ik voor 750K per jaar ergens in een raad van bestuur zit.
Sowieso geneukt, toch?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heeft verder niets met dit onderwerp te maken. Dat homo sapiens en homo neanderthalensis contact hebben gehad was al langer bekend, al is nog niet duidelijk hoe veel.
Elders in Afrika, of daarbuiten...want waarom kan dat niet? En ik zou ook zeggen; wat daarvoor is gebeurd; want, waar/wie was Adam?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zouden best voorlopers van Mitochondrial Eve elders in Afrika kunnen hebben geleefd. Mitochondrial Eve is tussen 152 en 234 duizend jaar oud, terwijl in dat VK-artikel gesproken wordt van mensen die nog veel ouder zijn. Er moet dus nog uitgevonden worden wat daar tussen allemaal is gebeurd.
Volgens mij was het idee tot een paar decennia geleden dat Homo N. en Homo S. nauwelijks contact hadden en als dat al zo was vijandig. Met DNA-onderzoek blijkt dat er veel meer aan de hand is en er inderdaad ook geneukt werd.quote:
Omdat we wel vrij zeker weten dat Homo Sapiens in die periode niet buiten Afrika voorkwam. Ze zouden dan elders in de wereld moeten zijn ontstaan, daarna naar Afrika geëmigreerd en vanuit daar weer terug en verspreid over de wereld. Zonder dat daar fossiel bewijs voor is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Elders in Afrika, of daarbuiten...want waarom kan dat niet? En ik zou ook zeggen; wat daarvoor is gebeurd; want, waar/wie was Adam?
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee tot een paar decennia geleden dat Homo N. en Homo S. nauwelijks contact hadden en als dat al zo was vijandig. Met DNA-onderzoek blijkt dat er veel meer aan de hand is en er inderdaad ook geneukt werd.
quote:Ben jij een blanke Europeaan? Dan heb jij één tot vier procent van jouw genen geërfd van Neanderthalers. Maar heeft Neanderthaler-DNA nog steeds een grote impact op ons leven of zijn deze genen passagiers in de stiltecoupe van een trein, die ongemerkt meereizen van generatie tot generatie? Dat eerste, beweren onderzoekers in het wetenschappelijke vakblad Cell.
“Ook al is het 50.000 jaar geleden dat mensen en Neanderthalers voor het laatst geslachtsgemeenschap hadden, toch heeft Neanderthaler-DNA nog steeds invloed op de genexpressie”, zegt geneticus Joshua Akey van de universiteit van Washington. Genexpressie is het proces waarbij informatie in een gen tot expressie komt. Dit gebeurt doordat het gen afgelezen wordt en RNA en eiwitten worden gemaakt. “Variaties in de genexpressie zorgen voor alle waarneembare verschillen tussen mensen en hoe gevoelig iemand is voor bepaalde ziekten.”
Het is lastig om een verband te vinden tussen Neanderthaler-genen en specifieke eigenschappen. Wetenschappers kunnen DNA uit fossielen halen, maar dit geldt niet voor RNA. Zonder deze belangrijke bron van informatie weten onderzoekers niet of Neanderthaler-genen anders functioneerden dan de genen van mensen.
Daarom besloten de onderzoekers om een andere route te kiezen. Zij keken naar hoe een Neanderthaler-gen tot expressie komt in moderne mensen. Ze selecteerden mensen die twee varianten van genen met zich mee droegen: het Neanderthaler-gen en het menselijke gen. Oftewel: één versie van iedere ouder. Daarna onderzochten de wetenschappers hoe deze genen tot expressie komen in 52 verschillende weefsels.
Schizofrenie en lichaamslengte
“Op 25% van alle plekken merkten we een verschil in expressie tussen het Neanderthaler-allel en het menselijke allel”, zegt hoofdauteur Rajiv McKoy. Een allel is een bepaalde variant van een gen. In het brein en de teelballen zijn de grootste verschillen te zien. Mogelijk zijn onze hersenen snel geëvolueerd sinds we 700.000 jaar geleden van de Neanderthalers afsplitsten. Zo verkleint een Neanderthaler-allel van een gen genaamd ADAMTSL3 de kans op schizofrenie. Ook beïnvloedt dit allel de lengte van een persoon.
Denisova-mens
En hoe zit het dan met andere mensachtigen, zoals de Denisova-mens? Dat hopen wetenschappers binnenkort uit te zoeken. Moderne Aziaten bezitten genetisch materiaal van de Denisova-mens en daaruit blijkt dat denisova-mensen diverser waren dan Neanderthalers. Het volledige genoom van een Denisova-mens is enkele jaren geleden in kaart gebracht, dus dat biedt hoop voor de toekomst.
https://www.scientias.nl/(...)ds-invloed-op-genen/
Klopt. Hoewel ik me afvraag wat die 1 tot 4% precies betekent, want zo veel verschillen mensen helemaal niet. We delen zo'n 99,9% van het DNA met elkaar en bijvoorbeeld 98,8% met een chimpansee.quote:
Rassenvermenging is altijd al goed geweestquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee tot een paar decennia geleden dat Homo N. en Homo S. nauwelijks contact hadden en als dat al zo was vijandig. Met DNA-onderzoek blijkt dat er veel meer aan de hand is en er inderdaad ook geneukt werd.
Niet voor de Neanderthalersquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Rassenvermenging is altijd al goed geweest
We weten dat 'zeker' omdat we geen resten buiten Afrika gevonden hadden toch? Of heeft dat ook met DNA-route te maken? Als we even oude (of oudere) buiten Afrika zouden vinden, dan hoeft er geen spraken te zijn van 'terug emigreren' toch? Dan zijn we simpelweg óók naar Afrika geëmigreerd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat we wel vrij zeker weten dat Homo Sapiens in die periode niet buiten Afrika voorkwam. Ze zouden dan elders in de wereld moeten zijn ontstaan, daarna naar Afrika geëmigreerd en vanuit daar weer terug en verspreid over de wereld. Zonder dat daar fossiel bewijs voor is.
Heb je mijn berichtje gemist? Maakt ook niet veel uit, we zijn inmiddels bij de oermens.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Rassenvermenging is altijd al goed geweest
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het woordje 'als' vormt hier de noodzakelijke logische connectief.
Helaas dan, maar ik heb lang genoeg op m'n handen gezeten hier op FOK!, dat doe ik niet meer. Het tegengeluid moet ook gehoord worden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, je hebt het aangekondigd en daar heb ik wel begrip voor. Het probleem is alleen dat mensen de nuancerende, relativerende remlof er niet in kunnen zien. Ik weet dat je dezelfde toon wil aanslaan als je tegenstanders, maar dat neemt een deel van je ware aard weg: vriendelijk, humoristisch, slim.
Nee hoorquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je mijn berichtje gemist? Maakt ook niet veel uit, we zijn inmiddels bij de oermens.
Ja, ik zat met dezelfde vraag inderdaad. Maar als we inderdaad als (homo sapiens met of zonder neanderthaler DNA?) zoveel verschillen van een chimpansee, dan verschillen zij met Neanderthaler DNA toch 'nog meer' van zij zonder Neanderthaler DNA? Ja, ik snap er niks van, zo dit maar even lezen; http://www.abc.net.au/science/articles/2010/05/03/2887206.htm (Do pigs share 98 per cent of human genes?)quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel ik me afvraag wat die 1 tot 4% precies betekent, want zo veel verschillen mensen helemaal niet. We delen zo'n 99,9% van het DNA met elkaar en bijvoorbeeld 98,8% met een chimpansee.
Snap ik maar ik vraag me af of het wel wordt gehoord. Negen van de tien keer blijven de mensen steken in verontwaardiging over je nazivergelijking.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Helaas dan, maar ik heb lang genoeg op m'n handen gezeten hier op FOK!, dat doe ik niet meer. Het tegengeluid moet ook gehoord worden.
Matige tuin van Tjeenk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik gok op een minderheidskabinet met Rutte en Klaver. Dumpen die ruziemakers van het CDA en D66.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, het is wel een dingetje natuurlijk. Als we niet kunnen duiden in hoeverre het Neanderthaler DNA van invloed is, en we neuken het er bewust uit via het remlof-plan, dan verdwijnt mogelijk iets wat we niet willen missen.quote:
8 uur slaap, zoals gewoonlijkquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja, ik heb een spuit gehad van het ziekenhuis en een allergische reactie op gehad.
Vandaag gaan werken met slechts 1 uur slaap. Et Tu ?
Ach ga toch weg met je rassenleer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tja, het is wel een dingetje natuurlijk. Als we niet kunnen duiden in hoeverre het Neanderthaler DNA van invloed is, en we neuken het er bewust uit via het remlof-plan, dan verdwijnt mogelijk iets wat we niet willen missen.
Dat is vast de schuld van zijn man. Tjeenk Willink moet voortdurend het land redden. Die heeft geen tijd voor tuintjes.quote:
Dat is niet verbazingwekkend, moderne mensen neuken zelfs schapen dus neanderthalers zijn dan maar een kleine stapquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een poel van een paar honderd miljoen is groot zat toch? Of zitten daartussen ook teveel zonder het DNA? Nee, we kunnen het beter veilig spelen en het met Aziaten gaan doen. Daar zit ook nog dat mogelijk interessante Denisova-spul in.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach ga toch weg met je rassenleer.
We zijn al millennia lang "het er uit aan het neuken". Anders krijg je een incestpoel en dat nooit goed voor je soort.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet verbazingwekkend, moderne mensen neuken zelfs schapen dus neanderthalers zijn dan maar een kleine stap
Dit kaartje klopt al beter:quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach ga toch weg met je rassenleer.
We zijn al millennia lang "het er uit aan het neuken". Anders krijg je een incestpoel en dat nooit goed voor je soort. Bovendien komen de mensen waar jij zo bang voor bent ook uit gebieden waar mensen neanderthaler-DNA hebben.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |