Ook dit wordt weer uit z'n context getrokkenquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de twintig executies mogen er vijftien onterecht zijn, las ik net.
Wees dan eens duidelijk man. Je roeptoetert iets, iets volkomen walgelijks. Maar vervolgens kun je je ideeën totaal niet vormgeven. Heel armoedig dit.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook dit wordt weer uit z'n context getrokken![]()
Wat sneu als je zo een discussie moet winnen.
Nou, ik beloof vast: als Nederland ooit geterroriseerd wordt door extreemrechts, dan zal ik me zo luid mogelijk uitspreken tegen jouw executie.quote:
Reken maar dat jij, ik en vele anderen hier er in ieder geval voor in aanmerking komen. Elf ziet ons namelijk letterlijk als collaborateurs. Omdat we preventief afschieten debiel vinden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, hoe stel je precies vast wat een staatsvijand is?
Ik geloof dat dan ook meteen de vergrijzing, de overbevolking en het klimaatprobleem zijn opgelost.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Reken maar dat jij, ik en vele anderen hier er in ieder geval voor in aanmerking komen. Elf ziet ons namelijk letterlijk als collaborateurs. Omdat we preventief afschieten debiel vinden.
Ten eerste: preventief ingrijpen hoeft geen executie te betekenen. Ik zou me acute situaties kunnen voorstellen waarbij het neerschieten van een terrorist een optie is. Het idee dat we mensen met radicale ideeën in rijen van tien gaan opstellen en standrechtelijk gaan executeren, is een karikatuur van mijn mening.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:58 schreef habitue het volgende:
Alsof dat ook het enige is waar je uit kunt kiezen:
OF JE EXECUTEERT ZE PREVENTIEF OF JE KIJKT WEG EN DOET NIKS!!
Zo werkt het helaas wel inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Reken maar dat jij, ik en vele anderen hier er in ieder geval voor in aanmerking komen. Elf ziet ons namelijk letterlijk als collaborateurs. Omdat we preventief afschieten debiel vinden.
Zo gauw je mij een ideologie ziet uitdragen die vijandig ten opzichte van onze samenleving staat, heb je een punt. Tot die tijd valt het gewoon onder het bepleiten van preventieve maatregelen tegen terrorisme en moslim-radicalisering.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind jouw uitspraken anders ook veel weg hebben van die van radicale moslims. Ik stel voor dat we jou ook maar een preventieve behandeling geven. Een concrete beschuldiging of bewijs hebben we niet nodig.
Beter dan dat er een onschuldige burger het slachtoffer van wordt.
Wat zijn de signalen die duiden op een terrorist of een extremist die we preventief kunnen opsluiten volgens jou? Zometeen maken we geen verschil meer tussen orthodoxie en terroristen? Dat is wat mij betreft erg gevaarlijk en daarmee los je niks op en maak je de problemen alleen erger.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste: preventief ingrijpen hoeft geen executie te betekenen. Ik zou me acute situaties kunnen voorstellen waarbij het neerschieten van een terrorist een optie is. Het idee dat we mensen met radicale ideeën in rijen van tien gaan opstellen en standrechtelijk gaan executeren, is een karikatuur van mijn mening.
Mijn mening is: terroristen veel harder, maar vooral ook veel eerder aanpakken. Niet wachten tot ze toeslaan, maar ze op tijd uit de samenleving verwijderen. Dat hoeft geen executie te betekenen.
De huidige aanpak is in elk geval dat we de zaken op z'n beloop laten. Keer op keer weer. Deze aanpak heeft inmiddels honderden mensen onnodig het leven gekocht. Als het een virus was zou iedereen hier moord en brand over schreeuwen.
Ik vind de denkrichting van May een goede, is wat ik heb gezegd. Er zal iets moeten veranderen ten opzichte van hoe het nu is.
Weer een karikatuurquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:01 schreef Xa1pt het volgende:
"Iedereen moet preventief worden opgepakt en vastgezet. Ben je het daar niet mee eens dan ben je dus vóór meer doden, meer criminaliteit en meer slachtoffers!"
De ideologie achter een politiestaat en het beperken van mensenrechten vind ik zeer vijandig ten opzichte van de samenleving.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gauw je mij een ideologie ziet uitdragen die vijandig ten opzichte van onze samenleving staat, heb je een punt. Tot die tijd valt het gewoon onder het bepleiten van preventieve maatregelen tegen terrorisme en moslim-radicalisering.
Als de premier van Engeland expliciet bepleit wat ze nu bepleit, dan lijkt me dat toch een vrij goede indicatie van het feit dat de wetgeving nu de aanpak van terrorisme in de weg staat. Haar tweet wijst duidelijk in die richting.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En waarom hebben ze niet ingegrepen? Ik ben tot nu toe nergens tegengekomen dat ze de juridische middelen niet hadden. Wel dat ze op basis van een risico-inschatting andere prioriteiten hadden.
Mocht de wetgeving daadwerkelijk ergens een serieuze belemmering geweest zijn, dan zie ik die informatie met interesse tegemoet.
Moslims preventief afschieten vind je niet sneu? Heb je ook een target in gedachte hoeveel per jaar afgeschoten moeten worden?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weer een karikatuur
Wat een sneu discussiegedrag weer.
Nu dus.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gauw je mij een ideologie ziet uitdragen die vijandig ten opzichte van onze samenleving staat, heb je een punt.
Eens.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar het is gewoon zo zwart wit. Of je gaat moslimradicalen harder aanpakken en stopt met de naïeve benadering van terrorisme, of je houdt alles bij het oude. Hardere aanpak betekent dat je selectief / gericht concessies doet op het gebied van mensenrechten. Alles bij het oude houden, betekent dat je tekent voor nog veel meer terreuraanslagen. Die zijn namelijk een direct gevolg van het niets-doen.
Dat ziet iedereen je hier en nu doen, kerel. Zonder schaamte en zonder besef van de implicaties ervan. Alsof je er trots op bent, "alleen ik heb het licht gezien, de rest vergoeilijkt terrorisme, hurrdurrrr!!"quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gauw je mij een ideologie ziet uitdragen die vijandig ten opzichte van onze samenleving staat, heb je een punt. Tot die tijd valt het gewoon onder het bepleiten van preventieve maatregelen tegen terrorisme en moslim-radicalisering.
Dat is niet het geval. Zeven jaar was May verantwoordelijk voor binnenlandse veiligheid en daar bezuinigingen doorgevoerd tot groot afgrijsen van de veiligheidsdiensten. Ze heeft er een potje van gemaakt. Als er één leider nu bloed aan haar handen heeft...quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als de premier van Engeland expliciet bepleit wat ze nu bepleit, dan lijkt me dat toch een vrij goede indicatie van het feit dat de wetgeving nu de aanpak van terrorisme in de weg staat. Haar tweet wijst duidelijk in die richting.
Frankrijk en het VK zijn landen die internationaal meer in het oog springen dan het nietige Nederland. Verder speelt demografie een rol. Frankrijk kent een hoger percentage moslims dan Nederland. In Frankrijk heb je complete buitenwijken van steden waar de islam al bijna de baas is. In Nederland blijft het beperkt tot milde voortekenen daarvan, zoals de situaties in de Schilderwijk. Maar ook in Nederland zijn moslim-radicalen actief bezig om meer verdeeldheid in de samenleving te creëren. Het gebeurt onder onze neus; we staan erbij en kijken ernaar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als we niets doen, waarom zijn er dan zo weinig slachtoffers van islamitische aanslagen in NL?
Eerlijk gezegd vind ik het interessanter om eens goed na te gaan waar dat door komt, terwijl er in landen als Frankrijk en GB om de haverklap aanslagen zijn, en dat terwijl ze daar al maatregelen nemen die de vrijheid aantasten. Die hebben kennelijk minder effect dan jij denkt.
Wat was het ook alweer, 20.000 mensen minder bij de politie?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is niet het geval. Zeven jaar was May verantwoordelijk voor binnenlandse veiligheid en daar bezuinigingen doorgevoerd tot groot afgrijsen van de veiligheidsdiensten. Ze heeft er een potje van gemaakt. Als er één leider nu bloed aan haar handen heeft...
Karikatuur #3quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zouden we jou niet preventief opsluiten? Je roept immers dingen die een groot gevaar zijn voor vrijheid en mensenrechten.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer, 20.000 mensen minder bij de politie?
Wij, met elkaar. Dat kunnen we langs democratische weg doen. We kunnen bijvoorbeeld vaststellen dat moslimextremisten concreet het doel hebben om onze samenleving te vernietigen en hier de Sharia te vestigen. Veel concreter ga je het echt niet krijgen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een "Vijand van de samenleving" is?
Mensenrechten even opzij zetten als het je uitkomt is natuurlijk wel sneller en goedkoper dan proberen de politiemacht weer op sterkte te brengen.quote:
20.000.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer, 20.000 mensen minder bij de politie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |