abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171530865
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mag er in dat geval gemarteld worden?
Alleen als ze mogelijk stomme meningen hebben. Denk ik.
pi_171530868
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vergaande toestanden eisen vergaande maatregelen.
Dag FOK!, hallo executie.
pi_171530889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het verdubbelen van de effort zal weinig tot niks uithalen; we doen namelijk bijna niks, we laten de problemen op z'n beloop en halen zelfs de moslimradicalen hierheen.

Wat het doel betreft: terroristen uitschakelen, de samenleving beter beschermen, radicalisering van moslims effectief bestrijden. Maar kennelijk zijn dit doelen die bijna het hele topic niet met mij deelt. Het merendeel hier kruipt zo diep in de kont van de radicale islam dat ze alle onschuldige burgerdoden gewoon op de koop toe nemen.
Je hebt helemaal gelijk, het is jij vs. de rest van D66-Nederland.
pi_171530898
Alsof dat ook het enige is waar je uit kunt kiezen:

OF JE EXECUTEERT ZE PREVENTIEF OF JE KIJKT WEG EN DOET NIKS!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171530907
Hm. Pleiten voor preventieve executies... Zou dat eigenlijk wel legaal zijn?
pi_171530909
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:58 schreef habitue het volgende:
Alsof dat ook het enige is waar je uit kunt kiezen:

OF JE EXECUTEERT ZE PREVENTIEF OF JE KIJKT WEG EN DOET NIKS!!
Dat is de stijl van radicale extremisten.
pi_171530919
quote:

[..]

Het verdubbelen van de effort zal weinig tot niks uithalen; we doen namelijk bijna niks, we laten de problemen op z'n beloop en halen zelfs de moslimradicalen hierheen.

Wat het doel betreft: terroristen uitschakelen, de samenleving beter beschermen, radicalisering van moslims effectief bestrijden. Maar kennelijk zijn dit doelen die bijna het hele topic niet met mij deelt. Het merendeel hier kruipt zo diep in de kont van de radicale islam dat ze alle onschuldige burgerdoden gewoon op de koop toe nemen.
Nee, dat is de debiele kortzichtige compleet van het padje af foute conclusie die jij trekt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:00:12 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171530927
quote:

[..]

Ik vind jouw uitspraken anders ook veel weg hebben van die van radicale moslims. Ik stel voor dat we jou ook maar een preventieve behandeling geven. Een concrete beschuldiging of bewijs hebben we niet nodig.

Beter dan dat er een onschuldige burger het slachtoffer van wordt.
pi_171530929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Pleiten voor preventieve executies... Zou dat eigenlijk wel legaal zijn?
Wel als je moslims wilt executeren.
Niet als het om christenen gaat natuurlijk.
Over atheisten is nog twijfel.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:00:20 #160
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171530931
quote:

[..]

Veel valser dan dit ga je de dilemma's niet krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171530949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensenrechten selectief inperken is hetzelfde als gewoon mensenrechten inperken.

Je wilt eigenlijk gewoon een soort Iran hier, met als enige verschil dat er wel vrouwen in korte rokjes over straat kunnen. :')
Jullie - zo'n beetje de hele kliek waarop ik reageer - zijn stelselmatig bezig om de ernst van de voorgestelde inperking van mensenrechten zwaar te overdrijven. Tegelijkertijd gaan jullie collectief de consequenties uit de weg van de slappe hap-benadering die nu van kracht is en die jullie allemaal toejuichen.

Mijn aanpak sluit terroristen op, desnoods preventief, en bestrijdt de radicale islam (waarmee we in oorlog zijn). Jullie aanpak geeft terroristen vrij spel en jaagt tientallen tot honderden onschuldige burgers de dood in, elke aanslag weer.
pi_171530961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij bijna alle recente aanslagen in Europese steden (o.a. Manchester, Londen, Berlijn, Brussel, Parijs, noem maar op) bleek dat de daders allang in beeld waren bij de inlichtingendiensten. Een enkele keer was de dader slechts bekend, maar bestond er geen concreet vermoeden dat er een terroristische daad zou volgen. In veel gevallen waren die aanwijzingen er wél. Als je dan niet ingrijpt, dan speel je met mensenlevens.

En waarom hebben ze niet ingegrepen? Ik ben tot nu toe nergens tegengekomen dat ze de juridische middelen niet hadden. Wel dat ze op basis van een risico-inschatting andere prioriteiten hadden.

Mocht de wetgeving daadwerkelijk ergens een serieuze belemmering geweest zijn, dan zie ik die informatie met interesse tegemoet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_171530969
"Iedereen moet preventief worden opgepakt en vastgezet. Ben je het daar niet mee eens dan ben je dus vóór meer doden, meer criminaliteit en meer slachtoffers!"
pi_171530986
quote:

[..]

Absoluut knul, absoluut.
Het is maar goed dat jij hier de enige bent wiens ogen geopend zijn.
Militant men in peaceful times attack themselves
pi_171530991
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is waar het op neerkomt als je het hebt over "mensenrechten selectief toepassen".
Nee. Selectief inperken. Dat is heel wat anders.
pi_171531003
Wanneer mag je een extremist preventief opsluiten? Aan de hand van welke signalen mag je dat doen?
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:03:19 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171531022
quote:

[..]

Je weet dat er in Nederland recentelijk 2 aanslagen zijn gepleegd waarbij de één nooit in beeld geweest is bij de veiligheidsdiensten. Bij de andere dader is geblunderd met het verlenen wapenvergunningen, maar een shooting spree behoorde nooit tot de mogelijkheden.

Hoe had je die aanslagen willen voorkomen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171531033
quote:

[..]

Als we niets doen, waarom zijn er dan zo weinig slachtoffers van islamitische aanslagen in NL?

Eerlijk gezegd vind ik het interessanter om eens goed na te gaan waar dat door komt, terwijl er in landen als Frankrijk en GB om de haverklap aanslagen zijn, en dat terwijl ze daar al maatregelen nemen die de vrijheid aantasten. Die hebben kennelijk minder effect dan jij denkt.
pi_171531038
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:50 schreef Illuminazi het volgende:

[..]

Je hebt niks aan veiligheid zonder mensenrechten. Sterker: dat is helemaaal niet veilig.
Mensenrechten worden dan ook niet afgeschaft. Het is slechts zo dat vijanden van onze samenleving zich minder achter onze mensenrechten kunnen verschuilen dan nu het geval is.

Weet je wat niet veilig is? Dat er inmiddels zo'n beetje elke twee weken een grote terreuraanslag in een West-Europese stad plaatsvindt, met onschuldige burgerdoden die in bijna alle gevallen te vermijden waren geweest.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:04:08 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171531040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jullie - zo'n beetje de hele kliek waarop ik reageer - zijn stelselmatig bezig om de ernst van de voorgestelde inperking van mensenrechten zwaar te overdrijven. Tegelijkertijd gaan jullie collectief de consequenties uit de weg van de slappe hap-benadering die nu van kracht is en die jullie allemaal toejuichen.

Mijn aanpak sluit terroristen op, desnoods preventief, en bestrijdt de radicale islam (waarmee we in oorlog zijn). Jullie aanpak geeft terroristen vrij spel en jaagt tientallen tot honderden onschuldige burgers de dood in, elke aanslag weer.
Waarom zouden we jou niet preventief opsluiten? Je roept immers dingen die een groot gevaar zijn voor vrijheid en mensenrechten.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:04:44 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171531058
quote:

[..]

Hoho, niet afzwakken. In Nederland worden ook terroristen opgepakt. We hadden het over preventief afschieten. Wil je nog antwoord geven hoe je dit organisatorisch in de praktijk wil regelen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:04:48 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171531062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensenrechten worden dan ook niet afgeschaft. Het is slechts zo dat vijanden van onze samenleving zich minder achter onze mensenrechten kunnen verschuilen dan nu het geval is.

Weet je wat niet veilig is? Dat er inmiddels zo'n beetje elke twee weken een grote terreuraanslag in een West-Europese stad plaatsvindt, met onschuldige burgerdoden die in bijna alle gevallen te vermijden waren geweest.
Wie bepaalt wat een "Vijand van de samenleving" is?
pi_171531073
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Uiteindelijk zoek je altijd een balans tussen het algemeen belang en het belang van een verdachte. Een verdachte waartegen voldoende bewijs is, kun je immers opsluiten, ook als hij nog niet veroordeeld is. En 'voldoende' is dan altijd een tamelijk subjectief criterium, pas als iemand veroordeeld is staat (vrijwel) onomstotelijk vast dat hij schuldig is. Het is maar net wat je met z'n allen als 'voldoende' afspreekt. Ook hoe lang iemand zonder veroordeling mag worden vastgezet is een subjectief criterium.

Het moge duidelijk zijn dat een Guantanamo Bay zowel op het gebied van 'voldoende bewijs' als 'duur van vastzetten zonder veroordeling' compleet doorgeschoten is waarbij de mensenrechten van het individu zonder twijfel geschonden worden. Daar staat echter tegenover dat een maatschappij waar je niemand zonder veroordeling in zijn vrijheid mag beperken, ook doorgeschoten is. Uiteindelijk is het een balans die je zoekt. En met een balans kun je schuiven.
Ja, maar tot het punt dat je mensen opsluit zonder redelijke verdenking. Dan is iedereen zijn vrijheid kwijt omdat die zomaar opgesloten kan worden, en hebben we het niet meer over wat voor balans dan ook maar over een politiestaat.

quote:
Ondanks mijn principiële bovenstaande standpunt ben ik het hier volledig mee eens. Bij bijna alle Jihadistische aanslagen die de afgelopen jaren in Europa hebben plaatsgevonden, waren de verdachten bij de opsporingsdiensten bekend. Toch is er niets gebeurt. Niet omdat er vanwege mensenrechten niet ingegrepen kon worden of omdat een huiszoeking niet mogelijk was, maar omdat er andere prioriteiten waren en simpelweg onvoldoende aandacht naar deze personen uitging.

Voor zover mij bekend, hebben zowel de wetgeving als de mensenrechten hierin geen enkele rol gespeeld. Het beperken van rechten had hier dus geen enkel verschil gemaakt (behalve dat we dan allemaal minder rechten gehad zouden hebben).
Ook dat, maar er zijn nog veel meer dingen die je kunt doen zonder je burgers mensenrechten te ontzeggen. Je zou seculiere dictators in moslimlanden kunnen laten zitten, je zou het probleem kunnen verkleinen door immigratie uit moslimlanden te beperken of in ieder geval beter controleren, je zou buitenlandse financiering van moskeeen kunnen verbieden en Saudische geldstromen kunnen blokkeren. Maar daar is dan weer helemaal geen haast mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171531088
quote:

[..]

Als je jouw aanpak toepast op het verkeersbeleid (waar veel meer doden vallen dan door terrorisme), zit in no-time half nederland zonder rijbewijs, en is de helft daarvan preventief geëxecuteerd.
pi_171531102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het trouwens ook best stuitend en stupide dat iedereen die het niet eens is met Elf z'n Treadstone deathsquad masturbatie direct wordt neergezet als iemand die het wel ok vind dat onschuldigen sterven vanwege terrorisme. Alsof het het het een of het ander is.

Schoolvoorbeeld van radicalisatie, een probleem en de oplossing zo zwart wit zien. Bijzonder zorgwekkend.
Sorry, maar het is gewoon zo zwart wit. Of je gaat moslimradicalen harder aanpakken en stopt met de naïeve benadering van terrorisme, of je houdt alles bij het oude. Hardere aanpak betekent dat je selectief / gericht concessies doet op het gebied van mensenrechten. Alles bij het oude houden, betekent dat je tekent voor nog veel meer terreuraanslagen. Die zijn namelijk een direct gevolg van het niets-doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')