Die vindplaats klopt niet.die staat midden op de Emelaarseweg.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom is dit geen reeks?
Dit ook hier in de OP?
[ afbeelding ]
Topic over Savannah: Topicreeks: Fiets van Savannah (14) gevonden in Hoogland
Ja nou wordt ie lekker, eerst gaan suggereren dat hij daar op school zit en vervolgens ontwijkend gaan doen en "mogelijk" gaan posten.... Toedels.quote:
Zucht.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen verband omdat de doodsoorzaak mogelijk compleet anders is.
Ik vraag ff of ze hem kunnen reeksen.
Onder de inwoners, bedoel je? Of is dat ook al op fb/twitter/etc. gezet?quote:Op maandag 5 juni 2017 19:50 schreef Stien_Struis het volgende:
In Lunteren is inmiddels bekend om wie het gaat denken ze.
In 1 van de plaatselijke kroegen, dan weet binnen no time het hele dorp het.quote:
Je lult uit je nek.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja een gozer met ahdh en odd... joh verrassend
Je hangt eerst een lulverhaal op in het Romy-topic dat Savannah mogelijk met "die gozer" op stap was, en als daar naar gevraagd wordt dan kom je met een linkje waaruit blijkt dat de zaken niet gelinkt zijn? Waarom dan die hele nonsenspost over Savannah die met "die gozer" (welke gozer??) op stap was terwijl we in het Romy-topic zitten?quote:Op maandag 5 juni 2017 19:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)et-gelinkt~a4b9494b/
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=5.0quote:Aanvulling Q&A maandag 5 juni
Zijn de aangehouden verdachten betrokken bij de dood van beide meisjes?
Op basis van de informatie uit beide onderzoeken lijkt het er vooralsnog op dat het om twee losstaande zaken gaat. Er zijn twee aparte rechercheteams gestart – Teams Grootschalige Opsporing(TGO) - die de dood van Savannah en Romy onderzoeken. Wel werken beide onderzoeksteams samen en delen onderzoeks-informatie waar nodig.
Hoe is Savannah om het leven gekomen?
De politie gaat er van uit dat Savannah door een misdrijf om het leven is gebracht. Het onderzoek moet uitwijzen wat de exacte doodsoorzaak is.
Hoe is Romy om het leven gekomen?
Uit onderzoek is gebleken dat het meisje door een misdrijf om het leven is gebracht.
Hoeveel rechercheurs zijn op de zaak gezet?
Per TGO zijn zo’n 25 rechercheurs op de zaak gezet. Uiteraard zal waar nodig voor het onderzoek extra mensen zoals analisten, forensische experts, speurhondengeleiders, wijkagenten en zoals gisteren mensen van de Mobiele Eenheid worden ingezet.
Is er sprake van misbruik bij de dode meisjes?
We kunnen nog niets zeggen over de omstandigheden waaronder de lichamen van beide meisjes is aangetroffen in deze fase van het onderzoek.
Hoeveel tips zijn er binnengekomen?
Er zijn voor beide onderzoeken diverse tips binnengekomen. Deze worden allemaal onderzocht.
Bekijken de rechercheteams ook relevante camerabeelden?
In het onderzoek naar de dood van Romy uit Achterveld en Savannah uit Bunschoten-Spakenburg worden relevante en beschikbare beelden zeker onderzocht op aanknopingspunten.
Heeft u al uw camera’s laten registreren bij Camera in Beeld van de politie? Dit overzicht helpt de politie om snel een overzicht te hebben over camera’s in een bepaald gebied. Kijk voor meer info en registratie op de desbetreffende pagina van deze site.
Je verhaal snijdt geen hout.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je nou eens rustig nadenkt dan vallen er misschien wat kwartjes.
Lees ook eens rustig de nieuwsberichten door en wat zoals de burgemeester en de politie zeggen. En wat ze dan ook niet zeggen over de zaken.
Ze gingen ervan uit dat Savannah bij die jongen van 16 zat, dit omdat ze zaken gevonden hadden op haar kamer. Ze had contact via social media met hem.
Bij Romy was dit niet het geval, ze fietste van school naar huis en werd binnen no time gevonden. Ze heeft ook niet gereageerd op de oproepen met haar telefoon, vervolgens wordt ze in een diepe sloot gevonden binnen 2,5 uur door een passant.
Ook was er even sprake van een leeftijdgenoot van 14 nabij PD, weet je nog? Die zou haar gevonden hebben, jij reageerde toen nog met van: is dat een man dan?
Er is hier ook niemand die claimt dat de ene zaak wel met de andere te maken heeft, de enige die de suggestie wekt dat eea met elkaar te maken zou hebben door over Savannah en "die gozer" te beginnen ben jij.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dus wat is nu het verhaal: dat savannah duidelijk een andere relatie met haar moordenaar had dan Romy met de hare had. Dat probeert de politie al de hele dag duidelijk te maken, staat in alle kranten. Waarom moeten de zaken dan nog steeds aan elkaar gekoppeld worden?
Die andere user vroeg om een kaartje met een link naar de zaak van Savannah in de OP. Daar reageerde ik op, vervolgens reageer jij weer en snap je het allemaal niet meer.
Haal toch niet alles door elkaar...
Mijn mening over de zaak Romy:
Romy had imo ruzie met dat joch donderdag, joch is niet goed in zijn hoofd. Gaat achter Romy aan na schooltijd. Geeft Romy een flinke klap/trap en zij belandt in het water. Getuige ziet meisje drijven in water en vervolgens ook de jongen. Jongen wordt al dagen verdacht maar mag naar huis, wordt toch opgepakt gisteren. Klaar en staat totaal los van de zaak Savannah.
Omdat het beiden minderjarigen betreft is het zinloos te speculeren over wie het is en hoe hij haar kende. Voldoende linken richting die school, sportclubs of ander zomersvertier.
Als het doel is de naam van die jongen op te sporen en hier met een primeur te komen,.
Zaak heeft imo dus niets met de andere te maken, als politie ook blijft zeggen.
En dit.... en ondertussen zo'n non-item maar weer gebruiken om naar te refereren.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:25 schreef Burdie het volgende:
Dat verhaal van dat ze gevonden zou zijn door een leeftijdsgenootje werd door iemand op Facebook geroepen en verder nergens bevestigd.
Wtf?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom moet die bagger van post 36 dan zo nodig in de op?
Dubbele topics, gespiegelde topics?
Is er nieuws dan?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:34 schreef Greys het volgende:
Hm, toch gek dat er hier amper gepost wordt door anderen..
Wat is het nieuws uit die post dan? En hij staat nu toch in het topic?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wtf?Heb je post 36 überhaupt gelezen? Er staat niet dat het in de OP moet. Het is godverdomme informatie van nota bene de politie zelf. Nieuws, weet je wel. Waar dit topic voor bedoeld is.
Doe me een lol en ga slapen, serieus.
Het is een update van de politie, ook over deze zaak, en dat noem jij bagger?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom moet die bagger van post 36 dan zo nodig in de op?
Dubbele topics, gespiegelde topics?
Je haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik post nieuws, jij noemt het bagger en vraagt waarom dat nieuws in de OP moet. Ik heb nergens gezegd dat betreffende nieuws in de OP moet. Waar haal je het vandaan? En dan nu gaan ontkennen?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is het nieuws uit die post dan? En hij staat nu toch in het topic?
Onder een verhoor van Petertje R en Rellie Lust kunnen we ons maar beter afzijdig houden.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:34 schreef Greys het volgende:
Hm, toch gek dat er hier amper gepost wordt door anderen..
Al zou het er zijn, je zou het niet meer terugvinden door de topickaap en het geruzie ben ik bang.quote:
Roep jij ff als de kust weer veilig is?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:47 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Onder een verhoor van Petertje R en Rellie Lust kunnen we ons maar beter afzijdig houden.![]()
Ow.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Tegen die tijd zijn we dagen verder, Greys.
Ik kan daar niet naar kijken hoor, zo prive. Hadden ze die beelden zelf online gezet of ging dat via de media?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Al zou het er zijn, je zou het niet meer terugvinden door de topickaap en het geruzie ben ik bang.
Wat een vreselijk trieste beelden van de herdenking vanavond. Mooie muziek was er gekozen, hartverscheurend. Arme ouders en vrienden en familie.
Zijn ook mensen die het wel willen zien. Vandaar achter een linkje geplaatst ipv foto's hier te zetten, heeft iedereen de keuze.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan daar niet naar kijken hoor, zo prive. Hadden ze die beelden zelf online gezet of ging dat via de media?
http://www.ed.nl/binnenla(...)ict-alleen~a5b5d4d9/quote:In het jeugdstrafrecht liggen de maximumstraffen veel lager: jongeren tussen de 12 en 15 jaar kunnen maximaal 1 jaar jeugddetentie krijg, voor jongeren van 16 of 17 jaar is dat maximaal 2 jaar. Daarnaast kan de rechter ook nog een PIJ-maatregel opleggen, een soort jeugd-TBS.
Bij een PIJ maatregel bepaalt de rechter ook iedere keer of het verlengd wordt. Tot max 7 jaar.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.ed.nl/binnenla(...)ict-alleen~a5b5d4d9/
Nou das ook niet veel dan...
Ik kan me ook niet helemaal voorstellen dat de jongen van 14 geen dossier heeft.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:19 schreef agter het volgende:
[..]
Bij een PIJ maatregel bepaalt de rechter ook iedere keer of het verlengd wordt. Tot max 7 jaar.
Toppie.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zorg er eigenhandig voor dat de eerstvolgende die moedwillig dit topic laat ontsporen lang op vakantie kan. Helemaal klaar met dit kinderachtige gedrag.
Dit topic gaat over Romy, dus alleen daar over. Savannah heeft een eigen topic.
Staat er toch?quote:Op maandag 5 juni 2017 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Toppie.
Kan je ook gelijk een #2 in de TT zetten?
Banaanvraag gemacht.quote:
Ok, doei.quote:
http://nos.nl/artikel/217(...)komst-voor-romy.htmlquote:Tranen, stilte en bloemen tijdens bijeenkomst voor Romy
"Ze was altijd stipt op tijd thuis, alleen dit keer niet." De burgemeester van Hoevelaken Gerard Renkema heeft vanavond een toespraak gehouden tijdens een herdenkingsbijeenkomst voor de 14-jarige Romy, van wie het lichaam vrijdag werd gevonden.
Het is een indrukwekkend en verdrietig beeld: terwijl de burgemeester zijn toespraak houdt, staat tegenover hem een groep meisjes te huilen. Ze proberen elkaar te troosten en omhelzen elkaar.
De bijeenkomst is georganiseerd voor mensen die hun medeleven aan de nabestaanden van Romy willen laten zien. Tientallen mensen zijn gekomen. Romy's familie is er niet bij. Zij bedankten via de burgemeester de gemeente voor hun steun. "De familie is thuis en wil deze moeilijke tijd in eigen omgeving in rust verwerken", zei Renkema.
Romy, die in Hoevelaken woonde, kwam vrijdag niet thuis uit school. Haar lichaam werd die middag door een voorbijganger gevonden.
De burgemeester sprak ook nog kort over de dood van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten, gisteren werd haar lichaam gevonden. "Het is een horrorscenario: wat is er aan de hand in deze omgeving?" Ook riep hij de aanwezigen weer op om alert te zijn. "Niet alleen op straat, maar ook op de digitale snelweg."
Aan het einde van de bijeenkomst werden nummers afgespeeld die door de familie waren uitgekozen. Aanwezigen legden bloemen en kaarsen neer.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vermoed echt dat de doodsoorzaak compleet anders is dan in de zaak van Savannah.
Dat het in de zaak van Romy direct duidelijk was dat het om een uit de hand gelopen ruzie ging, ofzo.
Dat weet je niet,quote:Op maandag 5 juni 2017 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vermoed echt dat de doodsoorzaak compleet anders is dan in de zaak van Savannah.
Dat het in de zaak van Romy direct duidelijk was dat het om een uit de hand gelopen ruzie ging, ofzo.
Ook dat weet je niet.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet helemaal voorstellen dat de jongen van 14 geen dossier heeft.
Ik vermoed dat de school een aanknopingspunt is.quote:Op maandag 5 juni 2017 22:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nee, daarom staat er ook ik vermoed.
ik ook, maar we hebben het hier over twee minderjarige kinderen.quote:Op maandag 5 juni 2017 22:15 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de school een aanknopingspunt is.
Waarom niet? Het is zeker niet de eerste keer. Al is het idd niet perse het eerste waar je aan denkt.quote:Op maandag 5 juni 2017 22:39 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat er een 14 jarige jongen als mogelijke verdachte is aangehouden en nog steeds vast zit, dat verwacht niemand.
Wat is er in Lunteren aan het losgaan?quote:Op maandag 5 juni 2017 22:39 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat er een 14 jarige jongen als mogelijke verdachte is aangehouden en nog steeds vast zit, dat verwacht niemand.
Veel geruchten, je kent de omgeving daar wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is er in Lunteren aan het losgaan?
Ja okay.... maar ik dacht even dat je bedoelde dat er letterlijk dingen gaande waren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:58 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Veel geruchten, je kent de omgeving daar wel.
Nee klopt, maar het verbaast me niets als ik het morgen wel via de grapevine hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:01 schreef Stien_Struis het volgende:
Aan de andere kant is het best gesloten gemeenschap en wordt het niet op FB gepleurd.
Ze zijn vooral verbijsterd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay.... maar ik dacht even dat je bedoelde dat er letterlijk dingen gaande waren.
De kans is groot dat het dan ook het neefje en de kleinzoon van dorpsbewoners is..... vreselijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:03 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me verschrikkelijk voor die familie. Het zou je kind maar wezen.
Klopt, beetje gemêleerde verdeling in het buitengebied; import en rijke eigen bewoners.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:05 schreef Stien_Struis het volgende:
Maar goed, de verhalen daar kunnen er ook gewoon naast zitten, er is ook groot buitengebied met kasten van huizen met mensen die nooit in dat dorp komen.
Daarom neem ik de berichten die ik binnenkrijg nog met grote korrel zout.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, beetje gemêleerde verdeling in het buitengebied; import en rijke eigen bewoners.
Verstandig, als je aan de ene kant van het dorp 2 keer hard gehoest hebt gaat aan de andere kant van het dorp het verhaal dat je met longontsteking op de intensive care ligt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:20 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Daarom neem ik de berichten die ik binnenkrijg nog met grote korrel zout.
Apart dorp is het wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verstandig, als je aan de ene kant van het dorp 2 keer hard gehoest hebt gaat aan de andere kant van het dorp het verhaal dat je met longontsteking op de intensive care ligt.
Bizar toeval of die gozers moeten elkaar kennen maar dan nog.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 03:18 schreef Amarantha het volgende:
Blijf het bizar vinden dat deze twee zaken niks met elkaar te maken hebben.
Zal morgen wel verder uitlekkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 03:22 schreef Stien_Struis het volgende:
Vrees dat ze in Lunteren aardig goed zaten met de naam.
Vooralsnog wijst daar niets op volgens de Politie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:04 schreef polderturk het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat het om dezelfde dader(s) gaat?
Nu zijn er in Tilburg ook twee meisjes verdwenenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vooralsnog wijst daar niets op volgens de Politie.
Ver uit de buurt en de gozer uit Den Bosch zit ook vast.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nu zijn er in Tilburg ook twee meisjes verdwenen
NWS / 2 meisjes vermist in Tilburg
Het zou maar zo kunnen dat ze gelijk hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vooralsnog wijst daar niets op volgens de Politie.
De opgepakte mensen zijn verdachten, toch? Het is nog niet zeker dat ze,de daders zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:10 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ver uit de buurt en de gozer uit Den Bosch zit ook vast.
Nee maar een 14 jarige en 16 jarige oppakken is vrij bijzonder.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 04:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
De opgepakte mensen zijn verdachten, toch? Het is nog niet zeker dat ze,de daders zijn?
Echt, doe niet zo dom.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:05 schreef Mishu het volgende:
Het enige boerenbedrijf in Lunteren is een ******************* zegt Google Maps
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:12 schreef Stien_Struis het volgende:
*btw naam van slachtoffer is Romy *******.
Dan zit ik er ook naast met al die berichten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Haar achternaam is Nieuwburg.
Haal het dan even weg uit je post, en uit de totaal debiele post van Mishu die je quote.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:20 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dan zit ik er ook naast met al die berichten.
Geregeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haal het dan even weg uit je post, en uit de totaal debiele post van Mishu die je quote.
TR gemaakt. Je gaat niet zomaar namen linken aan de verdachte want Google. Denk even na, dit is geen spelletje Cluedo!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:05 schreef Mishu het volgende:
Het enige boerenbedrijf in Lunteren is ...... zegt Google Maps
Dat zijn er dan tweequote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
TR gemaakt. Je gaat niet zomaar namen linken aan de verdachte want Google. Denk even na, dit is geen spelletje Cluedo!
Hoe haal je het in je hoofd?!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:05 schreef Mishu het volgende:
Het enige boerenbedrijf in Lunteren is een pluimveehouderij genaamd x zegt Google Maps
ja, die glazen bol lijkt kapot.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 01:20 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Daarom neem ik de berichten die ik binnenkrijg nog met grote korrel zout.
Inderdaad bizar. Beide zaken ook nog zulke jonge daders. Triest allemaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 03:18 schreef Amarantha het volgende:
Blijf het bizar vinden dat deze twee zaken niks met elkaar te maken hebben.
Jullie? Één idioot.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja, die glazen bol lijkt kapot.
Denk dat 14 jarige jongen uit de gemeente Ede voldoende info is op een openbaar forum
Ik vind dat het hier vannacht weer flink op het randje was, met het noemen van namen van boerenbedrijven.
Hebben jullie wel door hoeveel schade je hiermee kan veroorzaken? De betrokken familie zal wel genoeg zorgen hebben nu.
http://www.ad.nl/dossier-(...)gramma-aan~a06d80d6/quote:School van omgekomen Romy past lesprogramma aan
,,Vandaag is een hele moeilijke dag, er is veel verdriet op onze school.'' Dat zei directeur Jan Hofman van de J.H. Donnerschool in De Glind dinsdag tijdens een persbijeenkomst op de school waar de overleden veertienjarige Romy uit Hoevelaken op zat.
,,De kinderen zijn vanmorgen opgevangen in de klassen. Er was veel verdriet, radeloosheid maar ook saamhorigheid en verbondenheid'', aldus de schooldirecteur. ,,We voelen ons gedragen in dit verdriet. Deze week volgen we geen gewoon schoolprogramma. Het heeft er mee te maken dat dit een school is voor kinderen 'gekwetst door het leven'.''
Daarmee refereerde hij aan het feit dat de school onderwijs biedt aan leerlingen met gedragsproblemen. ,,Romy, wat was zij goed bezig. Zij werkte succesvol aan haar doelen. Het was een meisje op wie anderen konden steunen'', aldus Hofman.
Het Corderius College in Nijkerk leeft mee met de nabestaanden van Savannah en Romy. ,,Romy zou volgend jaar bij ons op school komen'', schrijft de school op Twitter.
Serieus Ootjekatootje? Ga je nu het heilige boontje uithangen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja, die glazen bol lijkt kapot.
Denk dat 14 jarige jongen uit de gemeente Ede voldoende info is op een openbaar forum
Ik vind dat het hier vannacht weer flink op het randje was, met het noemen van namen van boerenbedrijven.
Hebben jullie wel door hoeveel schade je hiermee kan veroorzaken? De betrokken familie zal wel genoeg zorgen hebben nu.
Ik weet al maanden wie de idioten zijn in de zaak van Dascha, heb nooit hun namen of initialen gepost. Dikke pad of engnek zegt imo niets over die volwassen kerels.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:24 schreef FYazz het volgende:
[..]
Serieus Ootjekatootje? Ga je nu het heilige boontje uithangen?
Ik ben het eens met je standpunt hoor, maar je post zelf m.i. ook regelmatig op het randje.
Heb je in topics over Dascha ook vaak genoeg met info op de proppen zien komen die net even iets te ver ging of met allerlei wilde speculaties.
Kortom, laten we dit topic netjes houden en niet meer speculeren of informatie delen dan nodig is en dat geldt wat mij betreft ook voor jou.
Ik zou het jammer vinden als dit topic verzandt in het melden van feiten. Zolang iedereen normaal doet (mezelf inclusief) en absoluut geen namen e.d. gaat noemen of andere persoonlijke gegevens gaat posten dan is praten over hoe e.e.a. gegaan kan zijn voor mij in ieder geval, heel boeiend.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:24 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kortom, laten we dit topic netjes houden en niet meer speculeren of informatie delen dan nodig is en dat geldt wat mij betreft ook voor jou.
Eens.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden als dit topic verzandt in het melden van feiten. Zolang iedereen normaal doet (mezelf inclusief) en absoluut geen namen e.d. gaat noemen of andere persoonlijke gegevens gaat posten dan is praten over hoe e.e.a. gegaan kan zijn voor mij in ieder geval, heel boeiend.
Verdachte had ook graag verkering met haar willen hebben. Net als zijn vriend gehad heeft.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:10 schreef Poppejans het volgende:
Romy en verdachte jongen (14) kenden elkaar
De 14-jarige jongen die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Romy Nieuwburg is een boerenzoon uit Lunteren. Hij kende het meisje via vrienden.
Romy, ook 14, woonde in Hoevelaken. Haar lichaam werd vrijdagavond gevonden in een sloot in een natuurgebied in Achterveld. Wat er precies is voorgevallen is nog altijd niet duidelijk. Maar Romy en de jongen die nu verdacht wordt betrokken te zijn bij haar dood, zijn in elk geval geen onbekenden van elkaar. Een vriend van hem had twee jaar geleden enige tijd verkering met Romy. Zij maakten samen video’s en deelden die op YouTube.
Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte
AD.nl
Dan zal hij wel vaker in contact met de politie zijn geweest. Het eerste geweldsdelict omdat je je woede niet kunt beheersen, is doorgaans niet dodelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens.
ik vind deze zaak mogelijk nog heftiger dan die van Savannah. Een 14 jarige die blijkbaar zoveel woede heeft dat een andere 14 jarige komt te overlijden.
Heel boeiend? Als je het echt zo boeiend vindt is het misschien een idee om een studie criminologie te doen? Ik kan me echt wel indenken dat men 'geinteresseerd' is in het hoe en wat (ben ik zelf ook, geef ik eerlijk toe en het zit ook in de aard van de mens om zo nieuwsgierig te zijn), maar ik heb nog wel het fatsoen om deze vragen voor mij te houden i.p.v. op een openbaar forum te plaatsen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden als dit topic verzandt in het melden van feiten. Zolang iedereen normaal doet (mezelf inclusief) en absoluut geen namen e.d. gaat noemen of andere persoonlijke gegevens gaat posten dan is praten over hoe e.e.a. gegaan kan zijn voor mij in ieder geval, heel boeiend.
Kan ook ontploft zijn door een afgepakt pokomonkaartje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:45 schreef agter het volgende:
[..]
Verdachte had ook graag verkering met haar willen hebben. Net als zijn vriend gehad heeft.
Maar zij wees hem af.
En hij kon er niet mee omgaan. Kon zijn woede en driftaanval niet beheersen.
Crime passionel.
Staat hij bekend als een driftkikker?
Als je dat allemaal weet waarom google je dan op de naam van je overleden vriend?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:54 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heel boeiend? Als je het echt zo boeiend vindt is het misschien een idee om een studie criminologie te doen? Ik kan me echt wel indenken dat men 'geinteresseerd' is in het hoe en wat (ben ik zelf ook, geef ik eerlijk toe en het zit ook in de aard van de mens om zo nieuwsgierig te zijn), maar ik heb nog wel het fatsoen om deze vragen voor mij te houden i.p.v. op een openbaar forum te plaatsen.
Ik denk echt dat jullie geen enkel benul hebben van wat dit doet met nabestaanden, dat gepraat en gespeculeer over de dood van je dochter en het feit dat deze teksten voor altijd zichtbaar blijven op het internet, want ook dit laatste beseft volgens mij niet iedereen.
Misschien ben ik niet geheel objectief, ik ben namelijk zelf ook een nabestaande.
Mijn beste vriend is ruim 10 jaar geleden door een misdrijf om het leven gebracht. Nog voordat de politie zijn ouders en andere naasten had kunnen informeren en alle details duidelijk waren werd er op internet al gespeculeerd over wie er dood zouden zijn, waarom en hoe dit is gebeurd. Plaatjes, maps, via-via-informatie, alles werd uit de kast gehaald om uit te vogelen wat er nu precies was gebeurd (wat ze uiteindelijk niet is gelukt trouwens).
Als ik nu zoek op de naam van deze vriend, dan poppen als eerste allerlei nare forumberichten op waar geen zinnig woord in staat, allemaal speculaties en onjuiste (gruwelijke) teksten over hoe hij dan zogezegd is vermoord. De mooie foto's en verslagen van hemzelf en zijn wedstrijdresultaten e.d. zijn allen verdreven door deze nare forumberichten.
Ikzelf was oud genoeg om deze teksten niet zo hard binnen te laten komen, maar hij had ook nog een jonger broertje en zusje en voor hen was het een extra klap na om zulke nare dingen over hun broer te lezen en doet het nog steeds pijn om die nare berichten te zien op internet.
Kortom, laten we a.u.b. stilstaan bij de nabestaanden i.p.v. bij onze eigen nieuwsgierigheid.
Inderdaad. Laten we dat respectloze gewroet in andermans ellende, dat geen enkel ander doel dient dan de bevrediging van de eigen nieuwsgierigheid en sensatiezucht asjeblieft achterwege laten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:54 schreef FYazz het volgende:
...
Als ik nu zoek op de naam van deze vriend, dan poppen als eerste allerlei nare forumberichten op waar geen zinnig woord in staat, allemaal speculaties en onjuiste (gruwelijke) teksten over hoe hij dan zogezegd is vermoord. De mooie foto's en verslagen van hemzelf en zijn wedstrijdresultaten e.d. zijn allen verdreven door deze nare forumberichten.
Ikzelf was oud genoeg om deze teksten niet zo hard binnen te laten komen, maar hij had ook nog een jonger broertje en zusje en voor hen was het een extra klap na om zulke nare dingen over hun broer te lezen en doet het nog steeds pijn om die nare berichten te zien op internet.
Kortom, laten we a.u.b. stilstaan bij de nabestaanden i.p.v. bij onze eigen nieuwsgierigheid.
Wat is de toegevoegde waarde om steeds te benoemen dat het om een 'boerenzoon' gaat? Iemand?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:10 schreef Poppejans het volgende:
Romy en verdachte jongen (14) kenden elkaar
De 14-jarige jongen die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Romy Nieuwburg is een boerenzoon uit Lunteren. Hij kende het meisje via vrienden.
Romy, ook 14, woonde in Hoevelaken. Haar lichaam werd vrijdagavond gevonden in een sloot in een natuurgebied in Achterveld. Wat er precies is voorgevallen is nog altijd niet duidelijk. Maar Romy en de jongen die nu verdacht wordt betrokken te zijn bij haar dood, zijn in elk geval geen onbekenden van elkaar. Een vriend van hem had twee jaar geleden enige tijd verkering met Romy. Zij maakten samen video’s en deelden die op YouTube.
Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte
AD.nl
ieg anger-issues.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan ook ontploft zijn door een afgepakt pokomonkaartje.
Boerenzoon is het meest anoniem in een regio zoals Lunteren denk ik. Ik vond minderjarige verdachte uit de gemeente Ede persoonlijk voldoende.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde om steeds te benoemen dat het om een 'boerenzoon' gaat? Iemand?
Ben benieuwd of er ook 'slagerszoon', 'gymleraarzoon' of 'accountantszoon' had gestaan als die beroepen van toepassing waren bij de ouders.
Op het andere topic is al een kaartje gepost waar het huis van de ouders opstaatquote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Voor hetzelfde geld is er een of ander bizar ongeluk gebeurd en is die jongen in paniek geraakt en er vandoor gegaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens.
ik vind deze zaak mogelijk nog heftiger dan die van Savannah. Een 14 jarige die blijkbaar zoveel woede heeft dat een andere 14 jarige komt te overlijden.
En dan? Glitterkaarsje op fb ouders zetten en de schouders ophalen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we dat respectloze gewroet in andermans ellende, dat geen enkel ander doel dient dan de bevrediging van de eigen nieuwsgierigheid en sensatiezucht asjeblieft achterwege laten.
Dan nog is dat heftig.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef Mula het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Voor hetzelfde geld is er een of ander bizar ongeluk gebeurd en is die jongen in paniek geraakt en er vandoor gegaan.
'14-jarige jongen'quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Boerenzoon is het meest anoniem in een regio zoals Lunteren denk ik. Ik vond minderjarige verdachte uit de gemeente Ede persoonlijk voldoende.
Zou kunnen ja, scheelt mogelijk weer wat voorbarige schuimbekkerij.quote:Misschien wilden ze aangeven dat het niet ging om een asielzoeker of marokaan, die zitten er ook veel in Ede.
Ik begrijp dat je er direct mee te maken hebt gehad door de dood van je vriend. Jij bent ook een nabestaande van een situatie als die hier is (de dood van die meisjes). En daarom begrijp ik wel en respecteer ik ook dat je dit topic niet waardeert.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:54 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heel boeiend? Als je het echt zo boeiend vindt is het misschien een idee om een studie criminologie te doen? Ik kan me echt wel indenken dat men 'geinteresseerd' is in het hoe en wat (ben ik zelf ook, geef ik eerlijk toe en het zit ook in de aard van de mens om zo nieuwsgierig te zijn), maar ik heb nog wel het fatsoen om deze vragen voor mij te houden i.p.v. op een openbaar forum te plaatsen.
Ik denk echt dat jullie geen enkel benul hebben van wat dit doet met nabestaanden, dat gepraat en gespeculeer over de dood van je dochter en het feit dat deze teksten voor altijd zichtbaar blijven op het internet, want ook dit laatste beseft volgens mij niet iedereen.
Misschien ben ik niet geheel objectief, ik ben namelijk zelf ook een nabestaande.
Mijn beste vriend is ruim 10 jaar geleden door een misdrijf om het leven gebracht. Nog voordat de politie zijn ouders en andere naasten had kunnen informeren en alle details duidelijk waren werd er op internet al gespeculeerd over wie er dood zouden zijn, waarom en hoe dit is gebeurd. Plaatjes, maps, via-via-informatie, alles werd uit de kast gehaald om uit te vogelen wat er nu precies was gebeurd (wat ze uiteindelijk niet is gelukt trouwens).
Die info was al openbaar beschikbaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Op het andere topic is al een kaartje gepost waar het huis van de ouders opstaat
Ongepast imo
Ik geef alleen maar aan hoeveel pijn het kan doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je er direct mee te maken hebt gehad door de dood van je vriend. Jij bent ook een nabestaande van een situatie als die hier is (de dood van die meisjes). En daarom begrijp ik wel en respecteer ik ook dat je dit topic niet waardeert.
Maar dit is wel een forum dat bestaat uit het delen van een mening. En mits het met respect gebeurt, vind ik zelf dat dit wel moet kunnen, praten over hoe e.e.a. gegaan zou kunnen zijn. Om daarvan te zeggen: 'dat mag niet voor de nabestaanden' dan denk ik dat dat niet reëel is.
Wij kunnen hier regels opstellen bijvoorbeeld, wat wél te bespreken en wat niet (bijvoorbeeld absoluut geen persoonsgegevens, geen feiten over doodsoorzaak e.d.) maar speculeren wat er met de meisjes die uren en dagen gebeurd is, dat moet m.i. kunnen.
Wat wil je nou bereiken met deze reactie? Is dit alleen maar zuigen omdat je je aangevallen voelt door mijn eerdere reactie? Ik begrijp werkelijk waar niet wat er in je hoofd omgaat om zo'n reactie te plaatsen na mijn 'emotionele' en verduidelijkend verhaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je dat allemaal weet waarom google je dan op de naam van je overleden vriend?
Wat denk je dan na 10 jaar aan te treffen?
Ik denk dat nabestaanden liever hebben dat je een kaarsje aansteekt en hen een persoonlijk bericht stuur via FB om hen te steunen, dan dat je anoniem op een openbaar forum allerlei speculaties de wereld ingooit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dan? Glitterkaarsje op fb ouders zetten en de schouders ophalen?
Net doen alsof we dit soort moordzaken normaal vinden?
Negeren want dan is het niet gebeurt?
Dank voor je mening.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk dat nabestaanden liever hebben dat je een kaarsje aansteekt en hen een persoonlijk bericht stuur via FB om hen te steunen, dan dat je anoniem op een openbaar forum allerlei speculaties de wereld ingooit.
En waarom ook zo extreem??: dat als we niet op FOK erover praten, dat het dan wordt genegeerd en er niet is gebeurd. Echt, je geeft jezelf en je 'zoektocht' veel te veel credits...
Een forum waar speculaties rond gaan, is toch niet heel vreemd?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk dat nabestaanden liever hebben dat je een kaarsje aansteekt en hen een persoonlijk bericht stuur via FB om hen te steunen, dan dat je anoniem op een openbaar forum allerlei speculaties de wereld ingooit.
En waarom ook zo extreem??: dat als we niet op FOK erover praten, dat het dan wordt genegeerd en er niet is gebeurd. Echt, je geeft jezelf en je 'zoektocht' veel te veel credits...
Voor sommigen is die “zoektocht” dan ook niet meer dan een manier om je dagen te slijten. Die kunnen nu echt de hele dag speculeren over deze zaak, en over 3 maanden is er weer een andere zaak in het nieuws en dan kunnen ze daar weer naar hartenlust over speculeren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
kijk ook even naar de edit...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:00 schreef FYazz het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik hoop dat je het advies ook opvolgt.
Zoals ik al eerder schreef, ikzelf kan daar ook wel doorheen kijken (ik ben volwassen en in mijn geval moet ik trouwens ook wel, want er is een boek geschreven over de dader die mijn beste vriend om het leven heeft gebracht :-(, dus informatie en speculaties alom...)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:58 schreef smurfinnebitch het volgende:
[..]
Een forum waar speculaties rond gaan, is toch niet heel vreemd?
En niet iedere nabestaande zit te wachten op een "persoonlijk bericht"van een wildvreemde...of een kaarsje dat verschilt van mens tot mens...
Het risico dat je op een forum geconfronteerd gaat worden met speculaties, had je kunnen weten, mijn inziens...
Ook ik ben een nabestaande van iemand die enkele jaren geleden vermoord is, dus ergens snap ik je wel...maar ook weer niet..
Ikzelf kijk daar doorheen, en ik kan ook de keus maken om 1 en ander niet te lezen of weg te klikken...simpel als dat...
Ga je nu serieus ook al speculeren over de moord waar ik aan refereer?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank voor je mening.
edit:
maar wie ben jij eigenlijk om namens alle nabestaanden van misdrijven te spreken?
Heb jij het nu over de moord op 15 juni 2007? Want dan tref je inderdaad een goeie nu,![]()
Topics besloten maken, triggerd juist veel en veel meer...ik denk dat dat juist niet goed zou zijn..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:09 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, ikzelf kan daar ook wel doorheen kijken (ik ben volwassen en in mijn geval moet ik trouwens ook wel, want er is een boek geschreven over de dader die mijn beste vriend om het leven heeft gebracht :-(, dus informatie en speculaties alom...)
Maar in deze zaak hebben we wellicht ook te maken met (jonge) kinderen die dat niet aankunnen. Die nu via internet aan het zoeken zijn naar mooie foto's, verhalen, berichtjes etc. die ze nog van diegene kunnen vinden en i.p.v. daarvan komen ze terecht bij allerlei speculatie-forums en complotsites. Dat vind ik heftig, het gaat hier niet om een tasjesdief of een spectaculaire achtervolging van een bankovervaller, het gaat hier om twee minderjarige meisjes die zijn vermoord.
Nogmaals, ik begrijp dat mensen hierin geinteresseerd zijn en ook dat men hierover wil praten en zelfs wilt speculeren, maar misschien is het een idee dat dergelijke topics voortaan besloten worden en enkel gezien kunnen worden door mensen die zijn ingelogd. Ik noem maar een optie hoor.
Ik vind het gewoon jammer dat het bevredigen van onze eigen nieuwsgierigheid belangrijker is dan het leed verzachten van/het met rust laten van de nabestaanden.
Vind ik een goede optie! Hebben ze bij Patricia Paay's topic ook gedaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:09 schreef FYazz het volgende:
[..]
[quote]Nogmaals, ik begrijp dat mensen hierin geinteresseerd zijn en ook dat men hierover wil praten en zelfs wilt speculeren, maar misschien is het een idee dat dergelijke topics voortaan besloten worden en enkel gezien kunnen worden door mensen die zijn ingelogd. Ik noem maar een optie hoor.
ik deel je mening.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Vind ik een goede optie! Hebben ze bij Patricia Paay's topic ook gedaan.
dus waarom niet voor deze zaken?
Jonge kinderen en vooral jonge meisjes hebben sowieso niks te zoeken op internet, behalve om hun huiswerk te kunnen doen en een spelletje.
Maar dit zijn geen heel jonge kinderen maar pubermeisjes die gaan experimenteren met jongens. Die krijg je echt niet van het internet af en kunnen dus niet beschermd worden.
En waarom ook? Zo leren jonge meisjes dat de wereld verknipt is en dat je goed moet oppassen. Zeker in de digitale wereld. Dat kun je gewoon net tegenhouden.
Wat is er mis met jou? Volgens mij heeft hij duidelijk laten weten geen prijs te stellen op je pogingen je eigen behoeftes te bevredigen. Die boodschap lijkt me vrij duidelijk.quote:
Waarom dan zoveel details?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat is er mis met jou? Volgens mij heeft hij duidelijk laten weten geen prijs te stellen op je pogingen je eigen behoeftes te bevredigen. Die boodschap lijkt me vrij duidelijk.
Lijkt wel een ziekelijke obsessie ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat is er mis met jou? Volgens mij heeft hij duidelijk laten weten geen prijs te stellen op je pogingen je eigen behoeftes te bevredigen. Die boodschap lijkt me vrij duidelijk.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik deel je mening.
Op Joop.nl wordt ook de grootste onzin gepost. En volgens mij houden de users het hier op fok netjes.
Is iets uit de sportwereld. Zo was Piet Kleine altijd de schaatsende postbode, en Dirk Kuyt de Katwijkse visserszoon.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde om steeds te benoemen dat het om een 'boerenzoon' gaat? Iemand?
Ben benieuwd of er ook 'slagerszoon', 'gymleraarzoon' of 'accountantszoon' had gestaan als die beroepen van toepassing waren bij de ouders.
quote:Nog geen besluit over voorgeleiding verdachte tieners
Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland neemt naar verwachting morgen een besluit over een eventuele voorgeleiding van de twee minderjarige verdachten in de zaken van de 14-jarige meisjes Romy uit Hoevelaken en Savannah uit Bunschoten. De jongens werden in de nacht van zondag op maandag aangehouden.
Dat zijn vader en of moeder boer is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:46 schreef p078 het volgende:
[ afbeelding ]
Een boerenzoon. Wat bedoelen ze hier nou mee.
Dat kun je niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Wij kunnen hier regels opstellen bijvoorbeeld, wat wél te bespreken en wat niet
Lees het eens als: 'we zouden wat regels kunnen opstellen wat wel en wat uitdrukkelijk niet te posten.' Gewoon onderling. Of zoals Straatcommando het ergens al in FB aangaf.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zijn vader en of moeder boer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |