Volgens de conservatieve logica hadden de slachtoffers de dader dan neer kunnen knallen voor dat hij een gevaar had kunnen worden. De daders zouden natuurlijk nooooooooit zelf vuurwapens hebben gehad in dat geval.quote:
Vast, lijkt me geen vredesmissie.quote:Op zondag 4 juni 2017 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederlandse F-16's bombarderen al geruime tijd IS, wat denk je, zou dat een staat van oorlog inhouden of niet?
Bovendien is er in het VK helemaal nooit een vuurwapendebatquote:Op zondag 4 juni 2017 13:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens de conservatieve logica hadden de slachtoffers de dader dan neer kunnen knallen voor dat hij een gevaar had kunnen worden. De daders zouden natuurlijk nooooooooit zelf vuurwapens hebben gehad in dat geval.
Lekker de aandacht afleiden van het feit dat er 33.000 mensen per jaar worden doodgeschoten in de VS en Republikeinen zelfs een registratieplicht of backgroundchecks tegenwerken.quote:Op zondag 4 juni 2017 13:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens de conservatieve logica hadden de slachtoffers de dader dan neer kunnen knallen voor dat hij een gevaar had kunnen worden. De daders zouden natuurlijk nooooooooit zelf vuurwapens hebben gehad in dat geval.
Kortom, landen als Frankrijk, het VK, Nederland en de pakweg 15 anderen die zich daarmee bezig houden zijn gewoon in oorlog met IS en laten we nu niet pretenderen dat er aan die kant alleen schuldige slachtoffers vallen.quote:
En zat je daar dan op je gemak?quote:Op zondag 4 juni 2017 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel, ja. Ik ben ook naar Parijs gegaan een paar weken na de terroristische aanvallen. Ik laat mij toch echt niet beperken of bang maken want dat is precies wat die idioten willen bereiken.
Angstig en paniekerig raken is heel logisch maar ook heel kwalijk. Dat is het doel van terrorisme. De enige manier waarop wij burgers kunnen terugvechten tegen zulk vreselijk kwaad is ons leven er niet door te laten beïnvloeden.quote:
quote:De 47-jarige Gerard Vowls liep naar huis nadat hij de Champions League-finale had gekeken in een pub in Borough. Bij London Bridge zag hij hoe een vrouw werd neergestoken door drie mannen. Hij besloot de daders te volgen naar de Borough Market en bekogelde ze met alle spullen die hij kon vinden. "Achteraf gezien misschien een beetje dom dat ik dat deed, maar ik wilde levens redden."
De Brit raakte één van de daders met een stoel. Daarop werd hij korte tijd met een mes achterna gezeten. "Als ik was gestruikeld, dan was ik er niet meer geweest." Vowls zegt dat hij al snel doorhad dat de 'bomgordels' die de daders droegen nep waren. "Ik heb zeker vijf minuten lang spullen tegen ze aan gegooid. Als het bommen waren, was er wel iets ontploft."
Precies, kwestie van wennen dus.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, landen als Frankrijk, het VK, Nederland en de pakweg 15 anderen die zich daarmee bezig houden zijn gewoon in oorlog met IS en laten we nu niet pretenderen dat er aan die kant alleen schuldige slachtoffers vallen.
Daarmee zeg ik niet dat die acties niet legitiem zijn, IS is kwaadaardig en moet met de grond gelijk gemaakt worden maar wees niet verrast als IS terugslaat op de enige manier die zij kunnen.
a) We zijn er al aan aan het wennen.quote:
Is dit een grap?quote:Op zondag 4 juni 2017 13:56 schreef remlof het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 04-06-2017 om 13:43:30Do you notice we are not having a gun debate right now? That's because they used knives and a truck! reageer retweet
_!
En laten we realistisch zijn, iedere keer dat je de weg opgaat loop je de kans om dood te gaan, er vallen nog altijd meer dodelijke slachtoffers per jaar op de weg dan door terrorisme in Europa. Laten we ons daardoor ook weerhouden om met de auto te rijden? Nee toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Angstig en paniekerig raken is heel logisch maar ook heel kwalijk. Dat is het doel van terrorisme. De enige manier waarop wij burgers kunnen terugvechten tegen zulk vreselijk kwaad is ons leven er niet door te laten beïnvloeden.
En paniek zelf kan ook heel gevaarlijk zijn, kijk wat er gister in Turijn is gebeurd.
Als je bedoelt "is deze president één grote grap" dan ja. Als je bedoelt "is het een grap dat Trump een terreuraanslag probeert aan te grijpen om een politiek punt over een binnenlandse discussie over een ander onderwerp te maken" dan nee.quote:
Ik bedoelde 'is de tweet echt van Trump'. Ja dus. Ik sta echt versteld over zoveel opportunisme.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je bedoelt "is deze president één grote grap" dan ja. Als je bedoelt "is het een grap dat Trump een terreuraanslag probeert aan te grijpen om een politiek punt over een binnenlandse discussie over een ander onderwerp te maken" dan nee.
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nope, Trump is al sinds gisteravond 14 juni 1946 bezig om aan te tonen wat voor een enorme eikel hij is.
Niet te geloven. Nieuwe aanslagen in het buitenland en hij zit er weer garen bij te spinnen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nope, Trump is al sinds gisteravond bezig om aan te tonen wat voor een enorme eikel hij is.
Yep, dat is het leiderschap van de VS nu dus.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoelde 'is de tweet echt van Trump'. Ja dus. Ik sta echt versteld over zoveel opportunisme.
Hij gebruikte de aanval ook al om zijn eigen travel ban (Het is blijkbaar toch een ban.) te verkopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoelde 'is de tweet echt van Trump'. Ja dus. Ik sta echt versteld over zoveel opportunisme.
Ik kan het elke keer opnieuw maar moeilijk geloven.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, dat is het leiderschap van de VS nu dus.
Oh ja, natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij gebruikte de aanval ook al om zijn eigen Travel Ban (Het is blijkbaar toch een ban.) te verkopen.
Het is ook wel een hele klim van Obama naar Trump, ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het elke keer opnieuw maar moeilijk geloven.
Ik vind het nog steeds hilarisch dat dat geval juridisch kennelijk zo slecht in elkaar zit dat hij hem er nog steeds niet door heeft gekregen,quote:Op zondag 4 juni 2017 14:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij gebruikte de aanval ook al om zijn eigen Travel Ban (Het is blijkbaar toch een ban.) te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |