quote:
Dankzij Donnie begint men het belang van goed onderwijs en de wetenschap weer in te zien inderdaad.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef De_Nater het volgende:
Ik ben het eens met Zizek, The Donald is nodig om ervoor te zorgen dat al die mongolen (het 'goedvolk der wetenschap') eindelijk eens gaan nadenken
PRECIES!quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dankzij Donnie begint men het belang van goed onderwijs en de wetenschap weer in te zien inderdaad.
Goed verhaal, niet gelezen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef De_Nater het volgende:
[..]
PRECIES!
http://www.advalvas.vu.nl(...)e-de-overwinning-gun
Precies het punt.quote:
Heb je al kennis gemaakt met Friek_? Dat is onze succesvolle filosoof.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef De_Nater het volgende:
[..]
PRECIES!
http://www.advalvas.vu.nl(...)e-de-overwinning-gun
Als ze willen hadden ze allang mijn achtergrond kunnen achterhalen. Dus: niet per se, maar ik zit nu in een positie dat ik niet zo geef om dit 'verstandig'. Ik ben/word een politicus en ik ben principieel van mening dat politiek zoveel mogelijk voor de schermen/op schermen moet plaatsvinden. We haten politici omdat ze doen aan achterkamertjespolitiek, nou, dit zijn mijn achterkamertjes (i.e. ik ken weinig politici die hier hun gezicht echt durven te laten zien, behalve middels een AMA).quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het verstandig om je naam en foto op FOK! te zetten?
Nee, maar ga ik zeker eens doen!quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heb je al kennis gemaakt met Friek_? Dat is onze succesvolle filosoof.
Je bent nog geen politicus. En als dat wel zo is zou ik niet tig keer herhalen dat je in een gekkenhuis zit.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Als ze willen hadden ze allang mijn achtergrond kunnen achterhalen. Dus: niet per se, maar ik zit nu in een positie dat ik niet zo geef om dit 'verstandig'. Ik ben/word een politicus en ik ben principieel van mening dat politiek zoveel mogelijk voor de schermen/op schermen moet plaatsvinden. We haten politici omdat ze doen aan achterkamertjespolitiek, nou, dit zijn mijn achterkamertjes (i.e. ik ken weinig politici die hier hun gezicht echt durven te laten zien, behalve middels een AMA).
Nog niet, maar ik word het wel. Mensen moeten een beetje minder bang worden voor gekken, want gekken regeren de wereld alleen de gekken die de wereld regeren weten zich omringd door vrienden die hun gekheid verhullen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent nog geen politicus. En als dat wel zo is zou ik niet tig keer herhalen dat je in een gekkenhuis zit.
/denater in een notendopquote:Over (...) staatsman en theoloog Abraham Kuyper (1837-1920) bestaat weinig verschil van mening [wat totaal niet waar is overigens] Als politiek vernieuwer en christelijk-sociaal denker behoort hij tot de grondleggers van het moderne politieke en maatschappelijke bestel in Nederland [eerste politieke partij opgericht, sociale kwestie opgelost, de VU opgericht, redactie van De Standaard gedaan]. Kuyper was een charismatisch volkstribuun met napoleontische trekken, maar ook een romantisch en (over)gevoelig mens die vaak op de rand van overspanning verkeerde. Een visionair en principieel denker, maar ook een machtspoliticus met opportunistische trekken, die tegelijk naïef en berekenend kon zijn.
Tof man. Met dat soort tirades ben je al goed voor 50 zetels.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik word het wel. Mensen moeten een beetje minder bang worden voor gekken, want gekken regeren de wereld alleen de gekken die de wereld regeren weten zich omringd door vrienden die hun gekheid verhullen.
En als ik het spel goed speel heb ik een kamermeerderheid bij elkaar eer je er erg in hebtquote:Op zondag 4 juni 2017 11:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Tof man. Met dat soort tirades ben je al goed voor 50 zetels.
Nou, dan zitten we in ieder geval in hetzelfde vaarwater #piratenpartijquote:Op zondag 4 juni 2017 11:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Overigens haten we politici niet he. We hebben enkel medelijden met de linksen.
http://historiek.net/ex-p(...)naakt-betrapt/50011/quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent nog geen politicus. En als dat wel zo is zou ik niet tig keer herhalen dat je in een gekkenhuis zit.
In 1911, vriend. Toen was er nog geen Facebook en Dumpert en publieke schandpalen (behalve letterlijke).quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef De_Nater het volgende:
[..]
http://historiek.net/ex-p(...)naakt-betrapt/50011/
"Ex-premier Kuyper en hoogleraar Schillebeeckx naakt betrapt"
Maar dan begrijp je niet hoe sterk 'nieuwe' media van invloed waren ook op die tijdquote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
In 1911, vriend. Toen was er nog geen Facebook en Dumpert en publieke schandpalen (behalve letterlijke).
Kansloze partij aangezien het tegen de belangen van iedereen aanschopt. Zo win je nooit iets.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:50 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Nou, dan zitten we in ieder geval in hetzelfde vaarwater #piratenpartij
Klopt, daarom denk ik ook dat het deze verkiezingen niets gaat worden. Vandaar: Klaver, de snotneus van nu, heeft GroenLinks groot gemaakt en heeft precies gedaan wat hij zei dat hij zou doen (nl binnen 10 jaar GL groter maken en mogelijke regeerkandidaat en leider van die partij). Ik ga het wellicht sneller doen. Ligt eraan hoe overtuigend ik 'oud' eruit kan zien, maar een pak schijnt mij zeer goed te staan.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:56 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Kansloze partij aangezien het tegen de belangen van iedereen aanschopt. Zo win je nooit iets.
Ja, iig een stuk duidelijker. (Je had die oude tekst wel in een spoiler kunnen laten natuurlijk).quote:
Nouja, dat dus: http://www.volkskrant.nl/(...)chizofreen~a4472877/quote:Op zondag 4 juni 2017 12:07 schreef Monolith het volgende:
Aardig stukje wel:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)te-veilig-beledigen/
Had gekund, maar de linkjes waren stuk en als er naar gevraagd wordt, kan ik de bewijsvoering zo oprakelen uit mijn mailquote:Op zondag 4 juni 2017 12:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, iig een stuk duidelijker. (Je had die oude tekst wel in een spoiler kunnen laten natuurlijk).
Nee, niet dat dus.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:11 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Nouja, dat dus: http://www.volkskrant.nl/(...)chizofreen~a4472877/
/ikwaslekkereerder
Wat dan wel?quote:
Je weet hopelijk ook dat Klaver dat niet helemaal alleen heeft gedaan. Beetje geluk qua timing en andere toevallige zaken doet meer.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:58 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Klopt, daarom denk ik ook dat het deze verkiezingen niets gaat worden. Vandaar: Klaver, de snotneus van nu, heeft GroenLinks groot gemaakt en heeft precies gedaan wat hij zei dat hij zou doen (nl binnen 10 jaar GL groter maken en mogelijke regeerkandidaat en leider van die partij). Ik ga het wellicht sneller doen. Ligt eraan hoe overtuigend ik 'oud' eruit kan zien, maar een pak schijnt mij zeer goed te staan.
Ik heb de titel niet gelezen. Wat staat er?quote:Op zondag 4 juni 2017 12:17 schreef LelijKnap het volgende:
Niet gelezen (want Wijnberg) maar de titel geeft hoop:
Hoe de media premier Baudet creëren
Rob WIJNBERG
https://decorrespondent.n(...)n/175539870-c3ceb6ac
Hoe de media premier Baudet creërenquote:Op zondag 4 juni 2017 12:21 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik heb de titel niet gelezen. Wat staat er?
quote:lijdt aan dezelfde narcistische persoonlijkheidsstoornis waardoor hij de schaamte ontbeert die normale mensen ervan weerhoudt zich tot zulk gedrag te verlagen.
quote:hij heeft alles in zich om de Donald Trump van Nederland te worden.
quote:Normale, gezonde mensen hebben precies het omgekeerde instinct:
'Filosoof' anno PC-2017quote:Ze bouwen hun leiderschap op hun loserschap.
Alsof ik het alleen ga doen?! Doordat ik nu in het gekkenhuis zit, kan ik een test doen qua wie mijn echte vrienden zijn (neem je aan dat ik niet voor niets in het gekkenhuis zit, of ga je aan mij vragen waarom ik in het gekkenhuis zit, liefst in fysiek persoon). Ik heb inmiddels wel wat intelligente personen om mezelf heen verzameld die het nieuwe 'old boys'-netwerk vormen (met vrouwen). Vergis je niet, de universiteit zal altijd de regerende klasse blijven leveren, de vraag is welke universiteit op welk moment.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Je weet hopelijk ook dat Klaver dat niet helemaal alleen heeft gedaan. Beetje geluk qua timing en andere toevallige zaken doet meer.
Omdat je namelijk exact hetzelfde doet als de mensen die het hebben over millennials. Je verdeelt ze alleen in twee groepjes. Ook dat zijn echter vrij onrealistische generalisaties.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:17 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Wat dan wel?
"Alle mensen in een leeftijdscohort van 20 jaar – alleen in Nederland al zo’n 3,5 miljoen mensen – dezelfde eigenschappen toedichten heeft net zoveel waarheidswaarde als de overtuiging dat de aarde plat is. En toch gebeurt het aan de lopende band." daar ga ik tegenin...
Fair enough, maar Volkskrant-lezende publiek kan meer dan twee groepen niet echt aanquote:Op zondag 4 juni 2017 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat je namelijk exact hetzelfde doet als de mensen die het hebben over millennials. Je verdeelt ze alleen in twee groepjes. Ook dat zijn echter vrij onrealistische generalisaties.
Het probleem ligt eerder bij de sociale wetenschappen en wijsbegeerte. Die hebben de illusie dat ze net als in de fysica de werkelijkheid met simpele modellen kunnen benaderen, maar daar zijn de onderliggende fenomenen veel te divers en complex voor.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:28 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Fair enough, maar Volkskrant-lezende publiek kan meer dan twee groepen niet echt aan
Kwantumfilosofie zal alles verklaren.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem ligt eerder bij de sociale wetenschappen en wijsbegeerte. Die hebben de illusie dat ze net als in de fysica de werkelijkheid met simpele modellen kunnen benaderen, maar daar zijn de onderliggende fenomenen veel te divers en complex voor.
Homofobe dwergen zijn een serieus probleem.quote:Volgens de politie is de dader een meisje van ongeveer vijftien jaar, met een getinte huidkleur en zwart haar. De jongen is ongeveer twaalf jaar oud, 1.30 meter lang, met zwart kort haar en ook een getinte huidskleur.
Schrödinger's filosofie: alles is waar en niet waar.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Kwantumfilosofie zal alles verklaren.
Erwin S. de beruchte kattenhater.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Schrödinger's filosofie: alles is waar en niet waar.
Haha, mijn favoriete filosoof (whitehead) was een natuurkundige die rivaliserende theorieën had tegenover Einstein ten aanzien van relativiteitstheorie. Je kan niet alle wijsbegeerte over één kam scheren, laat staan de sociale wetenschap. Binnen sociale wetenschap heb je de mensen die pleiten voor meer antropologische benadering en mensen die pleiten voor statistiek en experimenten met groepen. Bovendien, Graham Harman, één van de meer vooraanstaande continentale filosofen weet te vertellen dat juist ook fysici wat meer moed verwachten van de filosofen!quote:Op zondag 4 juni 2017 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem ligt eerder bij de sociale wetenschappen en wijsbegeerte. Die hebben de illusie dat ze net als in de fysica de werkelijkheid met simpele modellen kunnen benaderen, maar daar zijn de onderliggende fenomenen veel te divers en complex voor.
Leg eens uit bobjequote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor onze cultuur en samenleving, jazeker. Maar dat heb je niet door omdat je je blind staart op een paar moslims die een aanslag plegen waarbij dan een tiental mensen omkomt. Een menselijke ramp, zeker, maar geenszins van invloed op ons dagelijks leven.
Over de sociale wetenschappen kan ik niet spreken, maar dat je wijsbegeerte hierbij zet is in mijn opinie niet correct. Natuurlijk zal je filosofen vinden die het proberen, maar het is niet iets dat inherent bij de (hedendaagse) filosofie hoort.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Student wijsbegeertequote:Op zondag 4 juni 2017 13:13 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat Linus de groep slimme filosofiestudenten vertegenwoordigt. En dan heb je natuurlijk ook van die onbegrijpelijke kletsmajoors als De_Nater.
Ah, weer wat geleerd. Mooi toch dat jij dat voor mij bepaald met dergelijke generalisaties, daar scoor je mee.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:28 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Fair enough, maar Volkskrant-lezende publiek kan meer dan twee groepen niet echt aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |