Geen idee, vraag het je moeder.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vazal-hoe-heette-die-ondergeschikte-gebieden?
Ik vind het zelf wel een schrijnend verhaal. Ik wilde daarmee duidelijk maken dat het werkelijk voor niemand makkelijk is, het leven. Je hebt allemaal jouw particulier struggles.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leren le-zen, droplul, ik ben gewoon thuis.
Vond mijn reactie toch aardig ontopic.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Reageer er maar gewoon inhoudelijk. Drugsverzoeken moeten trouwens sowieso in DM.
Ben ik met je eens: als ze zoiets willen invoeren moet je geen onderscheid gaan maken tussen rassen. Agressie heeft veel meer te maken met trauma dan met ras. En een agressieve jack russel kan ook heel wat aanrichten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt is dat de cursus verplicht moet worden imho voor iedere hondenbezitter, niet alleen voor bepaalde rassen(*). De nu voorgestelde wetgeving is weer net zo mank als de vorige.
Daar verschil ik met jou van mening, de noodzaak is altijd hetzelfde namelijk, het voorkomen van gedrag wat gevaarlijke situaties oplevert en een betere skillset bij hondenbezitters in zijn algemeenheid.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die recente wetgeving is erg selectief inderdaad, maar ik was het al met je eens hoor dat hondentraining voor iedere hond verplicht moet worden, alleen is de noodzaak nou eenmaal verschillende bij verschillende formaten honden.
Dit denkt haast elke hondenbezitter. Als het waar was gebeurde er nooit ietsquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Overigens met mijn hond nooit zo'n cursus gevolgd, kan ik zelf veel beter 8)
Nou zeg.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
Honden moet je gewoon verbieden binnen de bebouwde kom.
Vraag me af of zo'n cursus dan bewezen effectief is om agressie te voorkomen. Misschien zijn die agressieve honden wel juist vaker naar zo'n cursus geweest dan de lieve honden zoals de mijne.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit denkt haast elke hondenbezitter. Als het waar was gebeurde er nooit iets
Het heeft geen flikker te maken met "Ik ben succes", het heeft alles te maken met je inzetbaarheid na een lange vlucht en iemand die duur betaald wordt en een beperkte tijd op locatie beschikbaar heeft laat je als bedrijf business vliegen omdat het gewoon anders aankomen is, je kan slapen en rusten ipv in een kleine cel opgesloten te zitten waar je niet een je benen kan strekken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:04 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb eens een hele groep businessclasspassagiers verwijderd zien worden omdat directeur KLM last minute besloot z'n halve familie mee op reis te nemen. 't Is allemaal vrij betrekkelijk in dat spelletje van 'ik ben succes'.
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ben ik met je eens: als ze zoiets willen invoeren moet je geen onderscheid gaan maken tussen rassen. Agressie heeft veel meer te maken met trauma dan met ras. En een agressieve jack russel kan ook heel wat aanrichten.
Overigens met mijn hond nooit zo'n cursus gevolgd, kan ik zelf veel beter![]()
Het verschil zit hem in de situaties die kunnen voorkomen, als je met een vrachtwagen je rijkunsten niet op orde hebt zijn de gevolgen nou eenmaal meestal groter dan wanneer je brommerskills niet op orde zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar verschil ik met jou van mening, de noodzaak is altijd hetzelfde namelijk, het voorkomen van gedrag wat gevaarlijke situaties oplevert en een betere skillset bij hondenbezitters in zijn algemeenheid.
Ik heb middel grote honden, mooier nog, ze staan op de gevaarlijke honden lijst in de nieuwe wetgeving, mijn honden zijn beiden op puppy en volwassen cursus geweest, dat doe je gewoon, dat is goed voor jou en voor je hond.
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bart heeft nog nooit iets uit zichzelf gedeeld volgens mij.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.
Ligt aan de cursus, ik heb geen hoge pet op van de meeste hondentrainers, wij zijn toevallig goed bevriend met een uitstekende trainer die met iedere hond resultaat kan behalen maar ik hoor ook verhalen van hem van mensen die bij Gaus geweest zijn en daar verteld werd "Oh, met uw hond kunnnen we niks"quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Vraag me af of zo'n cursus dan bewezen effectief is om agressie te voorkomen. Misschien zijn die agressieve honden wel juist vaker naar zo'n cursus geweest dan de lieve honden zoals de mijne.
Uit zijn verband gerukte quote die bovendien is teruggenomen. Laat je je echt zo makkelijk in de luren leggen of boeit het je gewoon niet als je maar lekker kunt zeiken over moslims en de elite?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vliegt waarschijnlijk ook businessclass.
Zou er ook niet aan moeten denken om dan tussen de jankende kinderen te moeten zitten en dergelijke.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het heeft geen flikker te maken met "Ik ben succes", het heeft alles te maken met je inzetbaarheid na een lange vlucht en iemand die duur betaald wordt en een beperkte tijd op locatie beschikbaar heeft laat je als bedrijf business vliegen omdat het gewoon anders aankomen is, je kan slapen en rusten ipv in een kleine cel opgesloten te zitten waar je niet een je benen kan strekken.
Je noemt een vrouw geen "oelewapper". Dat gaat ook mij te ver. TR Gemacht.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.
Dus als jij in een nieuwe groep mensen terecht komt, en die vragen jou waarom je niks over jezelf deelt, dan is je antwoord dat je je verhaal al bekend is bij je vrienden en het dus geen nut meer heeft om het te vertellen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.
Hangt er vanaf wat je gaat doen natuurlijk. Op een vakantievluchtje van 2,5 uur interesseert me dat geen biet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou er ook niet aan moeten denken om dan tussen de jankende kinderen te moeten zitten en dergelijke.
Reageer dan gewoon op de (meermaals gestelde) vraag wat volgens jou het belangrijkste politieke nieuws van de dag was, wat hier gemist is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.
Dat geloof ik. Mijn indruk is alleen, net als jouw indruk blijkbaar, dat de meeste cursussen weinig voorstellen en misschien zelfs meer kwaad doen dan goed.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt aan de cursus, ik heb geen hoge pet op van de meeste hondentrainers, wij zijn toevallig goed bevriend met een uitstekende trainer die met iedere hond resultaat kan behalen maar ik hoor ook verhalen van hem van mensen die bij Gaus geweest zijn en daar verteld werd "Oh, met uw hond kunnnen we niks"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |