Wat voor training heb je dan in gedachten? Want de meeste van die trainingen stellen weinig voor, zijn gewoon mensen die maar wat aanrommelen. Hondentrainer is geen beschermde titel ofzo.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even terug komen op je eerdere post, training voor hondenbezitters moet voor iedere hondenbezitter gelden en niet vanaf een bepaald gewicht, veel bijt incidenten worden veroorzaakt door aggessieve kleinere honden. Een hond is geen mens, hij maakt geen afweging of zijn kaken een kleine hond kunnen doden, hij wordt aangevallen, vaak zelfs gebeten en slaat dan terug.
Nouwja de mate van gevolgen van een aanval kunnen best meegenomen worden denk ik. Die gevallen van doodgebeten en zwaar toegetakelde kinderen et cetera gaan altijd over de grotere honden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet wat ik bedoel, zowel de Jack Russel als de Herder moeten gelijk behandeld worden cq de eigenaren daarvan, dat de Jack Russell het loodje gaat leggen als hij de herder aanvalt weerhoudt hem er echt niet van om dat toch te doen maar het kan niet zo zijn dat een dier wat zich alleen verdedigd daarvoor de doodstraf moet krijgen.
En hier in mijn buurt wonen heel veel honden, de enige die altijd los lopen, blaffen en agressief zijn zijn de kleine exemplaren "Ach, hij is klein, hij doet niks", ja, flikker op, zeg, als mijn grotere hond aangelijnd is dan moet hij gewoon verschoond blijven van aanvallen, klaar.
En een behoorlijke maaktijd gescoord?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:51 schreef Euribob het volgende:
Zo, weer eens bij m'n ouders. Eindelijk ook weer eens een fatsoenlijke desktop om achter te fokken.
Dat zou dan ook goed zijn om aan te pakken dan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat voor training heb je dan in gedachten? Want de meeste van die trainingen stellen weinig voor, zijn gewoon mensen die maar wat aanrommelen. Hondentrainer is geen beschermde titel ofzo.
Biefstuk ende broccoli.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En een behoorlijke maaktijd gescoord?
Ja, dat is mijn grote bezwaar tegen de nu voorgestelde wet, hondentrainer is geen beschermd beroep, iedere boerenlul kan zich dat noemen en doet dat ook. Ga dat eerst regelen en kom dan met verplichte cursussen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat voor training heb je dan in gedachten? Want de meeste van die trainingen stellen weinig voor, zijn gewoon mensen die maar wat aanrommelen. Hondentrainer is geen beschermde titel ofzo.
Genoeg mannen in de Bijlmer met ervaring in het remmen van bitches.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn grote bezwaar tegen de nu voorgestelde wet, hondentrainer is geen beschermd beroep, iedere boerenlul kan zich dat noemen en doet dat ook. Ga dat eerst regelen en kom dan met verplichte cursussen.
Het liefst gewoon beide, die verbetering van cursussen alleen gaat enkel invloed hebben op de mensen die nu ook al meer aandacht geven van de opvoeding en in controlle houden van hun hond.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn grote bezwaar tegen de nu voorgestelde wet, hondentrainer is geen beschermd beroep, iedere boerenlul kan zich dat noemen en doet dat ook. Ga dat eerst regelen en kom dan met verplichte cursussen.
Ik zou dan bijvoorbeeld willen beginnen met wat er zoal in de businessclass van zelfs gerenommeerde vliegmaatschappijen allemaal verkeerd gaat. Dat is vaak afzien. Men wil dat niet weten. Het is natuurlijk zo dat als je een bepaalde status heb bereikt door keihard werken en soms wat ellebogenwerk dat je mag en kunt rekenen op een zeker eerbetoon...quote:
Ja leuk begin zo. Hopen dat het zo blijft en Real niet zo een paar laffe countergoaltjes scoort.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:54 schreef Tchock het volgende:
Juve begint veel beter. Over belangwekkend politiek nieuws gesproken.
Altijd anderen afzeiken en nooit zelf iets toevoegen. Vertel dan wat je wil bespreken als het zo belangrijk is en de rest het zo jammerlijk gemist heeft.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dus. Makkelijk is dat allemaal niet.
Moeders kunnen biefstuk altijd heel goed. Dat valt nog heus niet mee.quote:
Het is apart. Een paar dagen geleden kreeg ik zowaar de kans om wat ideeën (mijn ideeën) over belangrijke issues op tafel te leggen en er werd (zelfs door remlof) nog enigszins op ingegaan. Vooral spottend, maar toch. Het werd gelezen, en soms ook zelfs beantwoord, met soms zelfs meer dan een simpele one-liner. Vandaag merk ik echter weer op dat men er geen zin in heeft, en mij liever negeert. Da's ok, maar dan zie ik gelijktijdig hoe Igen na een korte doch inhoudelijke discussie weer als racist weggezet wordt en het vervolgens weer snel over futiliteiten gaat (alhoewel hondjes leuk zijn). Igen gebruikt veel van dezelfde argumenten als ik trouwens. Men dacht waarschijnlijk het met dezelfde stromannetjes te kunnen afdoen. Niet gelukt, dus nu moet hij ook het ergste vrezen; uitsluiting.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is de strikvraag. Ik heb laatst geopperd dat het slechts voor hooguit 1% over politiek gaat. De Voetbal b.v. stelt dat zwaar in de schaduw. Of Twitters van Trump. Of leuke plaatjes van politici met piano. Dat is niet erg. Maar de pretentie zou dan ook afwezig moeten zijn.
Punt is dat de cursus verplicht moet worden imho voor iedere hondenbezitter, niet alleen voor bepaalde rassen(*). De nu voorgestelde wetgeving is weer net zo mank als de vorige.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het liefst gewoon beide, die verbetering van cursussen alleen gaat enkel invloed hebben op de mensen die nu ook al meer aandacht geven van de opvoeding en in controlle houden van hun hond.
Wat een man, wat een visie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:05 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb er nu een topic over geopend: POL / #groennationalisme!
Bart heeft nog nooit iets uit zichzelf gedeeld volgens mij.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Altijd anderen afzeiken en nooit zelf iets toevoegen. Vertel dan wat je wil bespreken als het zo belangrijk is en de rest het zo jammerlijk gemist heeft.
Rome will rise againquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oorlog tussen de Spanjaarden en de Italianen.
Leren le-zen, droplul, ik ben gewoon thuis.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou dan bijvoorbeeld willen beginnen met wat er zoal in de businessclass van zelfs gerenommeerde vliegmaatschappijen allemaal verkeerd gaat. Dat is vaak afzien. Men wil dat niet weten. Het is natuurlijk zo dat als je een bepaalde status heb bereikt door keihard werken en soms wat ellebogenwerk dat je mag en kunt rekenen op een zeker eerbetoon...
Maar wat schets onze verbazing: het was weer buitengewoon k*t! Betaalt de baas een Godsvermogen om ons onze onbelangrijke zaken te laten doen in het Buitenland en dan betoont men mij (en mijn vrouw) veel te weinig respect.
Dus. Makkelijk is dat allemaal niet.
Die recente wetgeving is erg selectief inderdaad, maar ik was het al met je eens hoor dat hondentraining voor iedere hond verplicht moet worden, alleen is de noodzaak nou eenmaal verschillende bij verschillende formaten honden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt is dat de cursus verplicht moet worden imho voor iedere hondenbezitter, niet alleen voor bepaalde rassen(*). De nu voorgestelde wetgeving is weer net zo mank als de vorige.
Reageer er maar gewoon inhoudelijk. Drugsverzoeken moeten trouwens sowieso in DM.quote:
Geen idee, vraag het je moeder.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vazal-hoe-heette-die-ondergeschikte-gebieden?
Ik vind het zelf wel een schrijnend verhaal. Ik wilde daarmee duidelijk maken dat het werkelijk voor niemand makkelijk is, het leven. Je hebt allemaal jouw particulier struggles.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leren le-zen, droplul, ik ben gewoon thuis.
Vond mijn reactie toch aardig ontopic.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Reageer er maar gewoon inhoudelijk. Drugsverzoeken moeten trouwens sowieso in DM.
Ben ik met je eens: als ze zoiets willen invoeren moet je geen onderscheid gaan maken tussen rassen. Agressie heeft veel meer te maken met trauma dan met ras. En een agressieve jack russel kan ook heel wat aanrichten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt is dat de cursus verplicht moet worden imho voor iedere hondenbezitter, niet alleen voor bepaalde rassen(*). De nu voorgestelde wetgeving is weer net zo mank als de vorige.
Daar verschil ik met jou van mening, de noodzaak is altijd hetzelfde namelijk, het voorkomen van gedrag wat gevaarlijke situaties oplevert en een betere skillset bij hondenbezitters in zijn algemeenheid.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die recente wetgeving is erg selectief inderdaad, maar ik was het al met je eens hoor dat hondentraining voor iedere hond verplicht moet worden, alleen is de noodzaak nou eenmaal verschillende bij verschillende formaten honden.
Dit denkt haast elke hondenbezitter. Als het waar was gebeurde er nooit ietsquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Overigens met mijn hond nooit zo'n cursus gevolgd, kan ik zelf veel beter 8)
Nou zeg.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
Honden moet je gewoon verbieden binnen de bebouwde kom.
Vraag me af of zo'n cursus dan bewezen effectief is om agressie te voorkomen. Misschien zijn die agressieve honden wel juist vaker naar zo'n cursus geweest dan de lieve honden zoals de mijne.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit denkt haast elke hondenbezitter. Als het waar was gebeurde er nooit iets
Het heeft geen flikker te maken met "Ik ben succes", het heeft alles te maken met je inzetbaarheid na een lange vlucht en iemand die duur betaald wordt en een beperkte tijd op locatie beschikbaar heeft laat je als bedrijf business vliegen omdat het gewoon anders aankomen is, je kan slapen en rusten ipv in een kleine cel opgesloten te zitten waar je niet een je benen kan strekken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:04 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb eens een hele groep businessclasspassagiers verwijderd zien worden omdat directeur KLM last minute besloot z'n halve familie mee op reis te nemen. 't Is allemaal vrij betrekkelijk in dat spelletje van 'ik ben succes'.
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ben ik met je eens: als ze zoiets willen invoeren moet je geen onderscheid gaan maken tussen rassen. Agressie heeft veel meer te maken met trauma dan met ras. En een agressieve jack russel kan ook heel wat aanrichten.
Overigens met mijn hond nooit zo'n cursus gevolgd, kan ik zelf veel beter![]()
Het verschil zit hem in de situaties die kunnen voorkomen, als je met een vrachtwagen je rijkunsten niet op orde hebt zijn de gevolgen nou eenmaal meestal groter dan wanneer je brommerskills niet op orde zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar verschil ik met jou van mening, de noodzaak is altijd hetzelfde namelijk, het voorkomen van gedrag wat gevaarlijke situaties oplevert en een betere skillset bij hondenbezitters in zijn algemeenheid.
Ik heb middel grote honden, mooier nog, ze staan op de gevaarlijke honden lijst in de nieuwe wetgeving, mijn honden zijn beiden op puppy en volwassen cursus geweest, dat doe je gewoon, dat is goed voor jou en voor je hond.
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bart heeft nog nooit iets uit zichzelf gedeeld volgens mij.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.
Ligt aan de cursus, ik heb geen hoge pet op van de meeste hondentrainers, wij zijn toevallig goed bevriend met een uitstekende trainer die met iedere hond resultaat kan behalen maar ik hoor ook verhalen van hem van mensen die bij Gaus geweest zijn en daar verteld werd "Oh, met uw hond kunnnen we niks"quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Vraag me af of zo'n cursus dan bewezen effectief is om agressie te voorkomen. Misschien zijn die agressieve honden wel juist vaker naar zo'n cursus geweest dan de lieve honden zoals de mijne.
Uit zijn verband gerukte quote die bovendien is teruggenomen. Laat je je echt zo makkelijk in de luren leggen of boeit het je gewoon niet als je maar lekker kunt zeiken over moslims en de elite?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vliegt waarschijnlijk ook businessclass.
Zou er ook niet aan moeten denken om dan tussen de jankende kinderen te moeten zitten en dergelijke.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het heeft geen flikker te maken met "Ik ben succes", het heeft alles te maken met je inzetbaarheid na een lange vlucht en iemand die duur betaald wordt en een beperkte tijd op locatie beschikbaar heeft laat je als bedrijf business vliegen omdat het gewoon anders aankomen is, je kan slapen en rusten ipv in een kleine cel opgesloten te zitten waar je niet een je benen kan strekken.
Je noemt een vrouw geen "oelewapper". Dat gaat ook mij te ver. TR Gemacht.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hondenrassen zijn geen 'social construct' oelewapper.
Dus als jij in een nieuwe groep mensen terecht komt, en die vragen jou waarom je niks over jezelf deelt, dan is je antwoord dat je je verhaal al bekend is bij je vrienden en het dus geen nut meer heeft om het te vertellen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.
Hangt er vanaf wat je gaat doen natuurlijk. Op een vakantievluchtje van 2,5 uur interesseert me dat geen biet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou er ook niet aan moeten denken om dan tussen de jankende kinderen te moeten zitten en dergelijke.
Reageer dan gewoon op de (meermaals gestelde) vraag wat volgens jou het belangrijkste politieke nieuws van de dag was, wat hier gemist is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kom nog weleens in andere krochten van dit prachtige forum en daar staat genoeg denk ik. Ik ben van alle markten thuis terwijl u zich volgens mij uitsluitend begeeft in deze SC en gerelateerde zaken. Het is misschien oprecht wel wat wereldvreemd te noemen.
Dat geloof ik. Mijn indruk is alleen, net als jouw indruk blijkbaar, dat de meeste cursussen weinig voorstellen en misschien zelfs meer kwaad doen dan goed.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt aan de cursus, ik heb geen hoge pet op van de meeste hondentrainers, wij zijn toevallig goed bevriend met een uitstekende trainer die met iedere hond resultaat kan behalen maar ik hoor ook verhalen van hem van mensen die bij Gaus geweest zijn en daar verteld werd "Oh, met uw hond kunnnen we niks"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |