Mischien moet hij nog eerst maar een paar jaar toekijken hoe je geen rode kaarten oploopt?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah ja dat helpt niet echt.
Maar De Ligt komt er wel.
http://nos.nl/artikel/217(...)in-klimaatactie.htmlquote:De Europese Unie en China gaan zich vrijdag uitspreken voor een nauwere samenwerking om de uitstoot van broeikasgas tegen te gaan. Dat is gezegd in EU-kringen, kort na de eerste berichten over de vermoedelijke terugtrekking van de VS uit het klimaatakkoord van Parijs.
Ik denk niet dat de meesten hier zich "veel" met politiek bezighouden. In ieder geval niet met de levensvragen waar politiek zich mee bezighoudt of mee bezig zou moeten houden. Het is meer twitterdingetjes posten wat Trump weer eens voor stoms heeft gezegd. Of Baudet. Of anderszins politiekers die niet van hun kleur zijn te beschimpen. Zeg maar de "Story" en "Privé" variant van de politiek.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Toen ik hierover begon te praten had ik eigenlijk geen idee dat men er zover vanaf kon staan; niet bij mensen die zich veel met politiek bezighouden. Verbazing alom, vooral in het begin.
In de EU en China regeert de ratio, niet de domheid, en in beide regio's wordt er veel geld verdiend door bedrijven aan alternatieve energie ipv dat het richting het buitenland verdwijnt dus zelfs als je het puur economisch bekijkt is het slim om in te zetten op alternatieven en het verminderen van uitstoot.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:14 schreef Viltje het volgende:
Tussen alle negativiteit door hier, wil ik graag nog iets positiefs melden voor deze dag:
[..]
http://nos.nl/artikel/217(...)in-klimaatactie.html
Ik ben blij dat een eventuele aankondiging van Trump om zich terug te trekken uit het klimaatakkoord vooralsnog geen domino-effect lijkt te gaan creëren, waardoor andere landen zich zullen gaan terugtrekken.
Toch schijn je hier maar al te graag te komen...quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meesten hier zich "veel" met politiek bezighouden. In ieder geval niet met de levensvragen waar politiek zich mee bezighoudt of mee bezig zou moeten houden. Het is meer twitterdingetjes posten wat Trump weer eens voor stom heeft gezegd. Of Baudet. Of anderszins politiekers die niet van hun kleur zijn te beschimpen. Zeg maar de "Story" en "Privé" variant van de politiek.
Ik zeg niet dat ik anders in elkaar zit hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch schijn je hier maar al te graag te komen...
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meesten hier zich "veel" met politiek bezighouden. In ieder geval niet met de levensvragen waar politiek zich mee bezighoudt of mee bezig zou moeten houden. Het is meer twitterdingetjes posten wat Trump weer eens voor stom heeft gezegd. Of Baudet. Of anderszins politiekers die niet van hun kleur zijn te beschimpen. Zeg maar de "Story" en "Privé" variant van de politiek.
Jij wel vermoed ik. Daarom kom je hier niet zoveel.quote:
Ja, want als je de diepgang in wil kom je uit bij InfoWars en Alex Jones. Ik vind het hier persoonlijk allesbehalve oppervlakkig, en dat wat er is wordt mijn inziens toch voornamelijk (maar niet alleen) door rechts-populistische trollen/fanboys veroorzaakt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist. Je zit hier in een SC en je komt een club binnen die al jaren met elkaar post en elkaar kent. Als je puur inhoudelijk wil discussiëren ga je maar een topic openen in POL zelf. Het probleem zit het hem een beetje in de steeds groter groeiende groep kuttrolletjes die er plezier uithalen om hun gefaalde leven enig kleur te geven door andere mensen te frustreren. Dat kan een tijdje goed gaan maar op een gegeven moment loop je tegen een rechtse (of linkse, wat je wil) directe op. Als er daarna nog eens gejankt wordt omdat men met hun eigen gedrag wordt gefronteerd wordt het helemaal hilarisch.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De EU, China, India en de VS veroorzaken het leeuwendeel van de uitstoot. Als de rest wel doorzet kan de schade beperkt blijven. Alsnog zou het wel een ramp zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:14 schreef Viltje het volgende:
Tussen alle negativiteit door hier, wil ik graag nog iets positiefs melden voor deze dag:
[..]
Ik ben blij dat een eventuele aankondiging van Trump om zich terug te trekken uit het klimaatakkoord vooralsnog geen domino-effect lijkt te gaan creëren, waardoor andere landen zich zullen gaan terugtrekken.
Crew mag dat.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
Gaan we nou nog serieus in op Bart zijn moraliserende BS? Ik dacht dat we dat stadium wel voorbij waren.
Ik denk dat er stiekem wel een behoefte is naar meer. Als je ze een op een te spreken zou krijgen, zou het heel andere resultaten opleveren. Daar ben ik zeker van. (Tem bevestigd dat ook in zijn laatste reactie aan jou).quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso op een ramp af stevenen, hoe ernstig moet nog blijken maar de norm die in Parijs gesteld wordt is al veel te hoog. Het enige wat ik daar positief aan kan vinden is dat Florida onder water komt te staan en dat de Carolinas ook land gaan kwijt raken, kortom, ze krijgen hun trekken wel thuis.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
De EU, China, India en de VS veroorzaken het leeuwendeel van de uitstoot. Als de rest wel doorzet kan de schade beperkt blijven. Alsnog zou het wel een ramp zijn natuurlijk.
Het is wel echt positief dat de regeringen van China en India lijken te gaan inzien dat economische groei niet op de "oude" manier kan gebeuren, dat is ook voor hun eigen bevolking niet goed. En de prijs van zonne-energie keldert de laatste jaren, dat speelt ook mee.
Neuh, niemand heeft behoefte aan jouw gezwets.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat er stiekem wel een behoefte is naar meer. Als je ze een op een te spreken zou krijgen, zou het heel andere resultaten opleveren. Daar ben ik zeker van. (Tem bevestigd dat ook in zijn laatste reactie aan jou).
Daar ben ik ook bang voor. De vraag is niet of het fout gaat maar hoe erg, en wanneer we daar het eerst echt last van gaan krijgen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso op een ramp af stevenen, hoe ernstig moet nog blijken maar de norm die in Parijs gesteld wordt is al veel te hoog. Het enige wat ik daar positief aan kan vinden is dat Florida onder water komt te staan en dat de Carolinas ook land gaan kwijt raken, kortom, ze krijgen hun trekken wel thuis.
Jammer voor de burgers maar goed, die willen blijkbaar dit soort politici en regeringen.
Na ons de zondvloed.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. De vraag is niet of het fout gaat maar hoe erg, en wanneer we daar het eerst echt last van gaan krijgen.
Hoe oud ben jij dan, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, alleen dat geldt misschien voor jouw generatie maar niet voor de mijne.
Binnen 5 jaar komen er ernstige gevolgen, is mijn voorspellling. Dan zal de stijging van de zeespiegel goed doorzetten en gaat er land verdwijnen, mischien dat er dan nagedacht gaat worden in sommige kringen maar tot het echt zover is zie ik weinig reden voor optimisme mbt de VS en klimaat.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. De vraag is niet of het fout gaat maar hoe erg, en wanneer we daar het eerst echt last van gaan krijgen.
23.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij dan, als ik vragen mag?
Lijkt me erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van onlinebillemaatjes.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Neuh, niemand heeft behoefte aan jouw gezwets.
Die 15 jaar gaat het verschil niet maken - voor zover de wereld aan het vergaan is.quote:
Vergeet zaken als extreme droogte ook niet. Weersextremen zijn ook vaak problematisch.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso op een ramp af stevenen, hoe ernstig moet nog blijken maar de norm die in Parijs gesteld wordt is al veel te hoog. Het enige wat ik daar positief aan kan vinden is dat Florida onder water komt te staan en dat de Carolinas ook land gaan kwijt raken, kortom, ze krijgen hun trekken wel thuis.
Jammer voor de burgers maar goed, die willen blijkbaar dit soort politici en regeringen.
Lijkt mij erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van discutabele angstzaaiende blogjes.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lijkt me erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van onlinebillemaatjes.
Yep, dat gaat doorzetten, grote rivieren in de VS beginnen al droog te vallen omdat er minder sneeuw valt en er te veel water verbruikt wordt. Maar, Phoenix, in het midden van de woestijn moet wel zijn 30 golf banen groen houden dus ja...quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vergeet zaken als extreme droogte ook niet. Weersextremen zijn ook vaak problematisch.
Klinkt als iets dat totaal jouw probleem niet is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lijkt me erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van onlinebillemaatjes.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Lijkt mij erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van discutabele angstzaaiende blogjes.
Dames toch.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Klinkt als iets dat totaal jouw probleem niet is.
Er is geen spraken van een relatie tussen mij en die blogjes. Niets om me aan te verantwoorden dus. Dat ligt anders voor jou: elk maatje is als een muur van je cel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Lijkt mij erg vervelend om gevangen te zitten in het wereldbeeld van discutabele angstzaaiende blogjes.
Hulde.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:14 schreef Viltje het volgende:
[..]
Alles in het leven is discutabel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Over welke maatjes heb je het? Dit geforceerde geleuter kan ik niets mee.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is geen spraken van een relatie tussen mij en die blogjes. Niets om me aan te verantwoorden dus. Dat ligt anders voor jou: elk maatje is als een muur van je cel.
Ach welnee.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alles in het leven is discutabel.
Als de Amerikanen zich daar niet aan houden stuurt Juncker het Europese leger er op af.quote:
Complete onzin deze post. Echt kolder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als de Amerikanen zich daar niet aan houden stuurt Juncker het Europese leger er op af.
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Complete onzin deze post. Echt kolder.
Zo'n dikke oude Belg in een Bulgaarse tank.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als de Amerikanen zich daar niet aan houden stuurt Juncker het Europese leger er op af.
Idem hier. Ben blij dat er niet gekozen wordt voor 'zo gezellig, nieuwe users'.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik lees het overigens met plezier.
#TeamEuriTem
Ik ben anders erg blij met Linus.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Idem hier. Ben blij dat er niet gekozen wordt voor 'zo gezellig, nieuwe users'.
Volgende keer maar weer gewoon zijn moeder nemen dan.quote:
de Donald. Als enige, zo ongeveer.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een miljoenmiljard uitgeven om de opwarming van de aarde met vier maanden te vertragen in het jaar 2100. Wie wil dat nou niet?
Dus is hij toch nog zo gek niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
de Donald. Als enige, zo ongeveer.
Ik niet, maar jouw kleinkinderen interesseren me dan ook geen hol.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een miljoenmiljard uitgeven om de opwarming van de aarde met vier maanden te vertragen in het jaar 2100. Wie wil dat nou niet?
Uit de categorie 'één spookrijder? Ik zie er wel 100!'.quote:
Zo triest dit.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik niet, maar jouw kleinkinderen interesseren me dan ook geen hol.
Nee.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit de categorie 'één spookrijder? Ik zie er wel 100!'.
Valt best mee. Het is gewoon heel leuk om te doen.quote:
De halve wereldbevolking om zeep helpen is het enige probate middel. Iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor weten te vinden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar stel dat het qua milieu nog een tijd de verkeerde kant op gaat, hoe onomkeerbaar zou ziet iets zijn?
Het is waarschijnlijk al onomkeerbaar. Zeer verontrustend is bijvoorbeeld dat de uitstoot nog steeds toeneemt en de opwarming behoorlijk veel tijd daarop achterloopt. Er komen nog wat heftige klappen aan dus.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar stel dat het qua milieu nog een tijd de verkeerde kant op gaat, hoe onomkeerbaar zou ziet iets zijn?
Maar op den duur gaat de meerderheid wel inzien dat het echt de verkeerde kant op gaat, is het dan al te laat en zit het als het ware in een vrije val?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De halve wereldbevolking om zeep helpen is het enige probate middel. Iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor weten te vinden.
Exact. Over een eeuw geen issue meer. Dan terraformen we hele planeten en zo.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja, dat zeggen ze allemaalquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Valt best mee. Het is gewoon heel leuk om te doen.
Gewoon wachten op de volgende ijstijd, dan koelt het wel weer af.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Volgens een Amerikaanse "denktank" (verhaal staat beschreven in het boek Freakonomics, met onderbouwing) is het onomkeerbaar. In ieder geval wat CO2 betreft. Dat is niet het enige kwaad natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
De invloed van de mens is 0.03 graden. Laat je niet gek maken. Mensen geloven nou eenmaal graag in doemscenario'squote:Op woensdag 31 mei 2017 21:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar op den duur gaat de meerderheid wel inzien dat het echt de verkeerde kant op gaat, is het dan al te laat en zit het als het ware in een vrije val?
Oh dat laatste stukje ziet er niet al te florisant uit.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk al onomkeerbaar. Zeer verontrustend is bijvoorbeeld dat de uitstoot nog steeds toeneemt en de opwarming behoorlijk veel tijd daarop achterloopt. Er komen nog wat heftige klappen aan dus.
Ik vind dit echt een briljante comic, plaatst alles heel goed in perspectief:
https://xkcd.com/1732/
Tot je op je 71e je hand op gaat houden voor AOW.quote:
Wie is dat?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beste toevoeging in jaren als je het mij vraagt. En zo lang post ik hier nog niet.
En nog wel een paar hoor. Nieuwe users kunnen prima gezellig zijn en zijn ook welkom. Het probleem is een beetje dat een aantal met een soort misplaatste arrogantie even komen vertellen hoe de wereld in elkaar zit en hoe men hier met elkaar om hoort te gaan. Dat werkt meestal niet zo goed in een stamkroeg. Zitten hier in het cafe al jaren mensen die politiek recht tegenover elkaar staan en dat gaat prima. Er komen en gaan mensen. Alleen begint het nu een beetje op de internet of trolls te lijken de laatste tijd, dat is wel jammer.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had er 'klakkeloos' bij moeten zetten. Ik vind Linus ook een verrijking.
Ik betwijfel of dat tegen die tijd en optie is en ben ook wel prima op weg om te voorkomen dat ik afhankelijk ben van de overheid wat dat betreft.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tot je op je 71e je hand op gaat houden voor AOW.
Is dat zijn username? Ken ik niet.quote:
Waarvoor hulde. Lijken we toch meer op elkaar dan ik eerder dacht.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat tegen die tijd en optie is en ben ook wel prima op weg om te voorkomen dat ik afhankelijk ben van de overheid wat dat betreft.
Volgende meet een rondje van Mono.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat tegen die tijd en optie is en ben ook wel prima op weg om te voorkomen dat ik afhankelijk ben van de overheid wat dat betreft.
Ik vermoed dat Poetin ze stuurt om gezonde online politieke discussie in het westen te ondermijnen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:57 schreef Tem het volgende:
[..]
En nog wel een paar hoor. Nieuwe users kunnen prima gezellig zijn en zijn ook welkom. Het probleem is een beetje dat een aantal met een soort misplaatste arrogantie even komen vertellen hoe de wereld in elkaar zit en hoe men hier met elkaar omgaat hoort te gaan. Dat werkt meestal niet zo goed in een stamkroeg. Zitten hier in het cafe al jaren mensen die politiek recht tegenover elkaar staan en dat gaat prima. Er komen en gaan mensen. Alleen begint het nu een beetje op de internet of trolls te lijken de laatste tijd, dat is wel jammer.
Meiske uut Grunn.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Is dat zijn username? Ken ik niet.
Niemand onder de 30 kijkt tegenwoordig meer TV behalve zo nu en dan het journaal.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:57 schreef remlof het volgende:
TV-tip voor over een uur op NPO2: Bannon's War
https://www.2doc.nl/docum(...)non-s-war-2doc~.html
Ik begrijp nu waarom hij nooit komt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgende meet een rondje van Mono.
Als Poetin iemand zou sturen, zou het iemand zijn die iedereen mag hier.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Poetin ze stuurt om gezonde online politieke discussie in het westen te ondermijnen.
Niet rot bedoelt maar welk meisje heet nou Linus?quote:
Zoals Remlof.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als Poetin iemand zou sturen, zou het iemand zijn die iedereen mag hier.
Hahaha, je hebt hem door; dat gaat hem de kop kosten.:Pquote:
Linus van Pelt. Is een karakter uit Charlie Brown.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Niet rot bedoelt maar welk meisje heet nou Linus?
Ja, daar ga ik ook niet echt vanuit. Tegen die tijd lang en breed een huis afbetaald en rustig achterover hangen van spaargeld en het beetje wat er nog overblijft van mijn pensioen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, welke vent heet nu Nigel?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Alleen ouders die niet van kind houden noemen hem KetchupFTW.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
quote:
Dat komt denk ik gewoon omdat hij net dat extra schepje bonusautisme heeft, in vergelijking met de rest van de users.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik begrijp nu waarom hij nooit komt.
+enkel wolvenshirts.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat komt denk ik gewoon omdat hij net dat extra schepje bonusautisme heeft, in vergelijking met de rest van de users.
quote:
TeamEuriTem laat zich bovendien afkorten tot TET!quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat liijkt me idd de beste volgorde, TeamTemEuri klinkt ook weer zo net niet.
Dat zou op zich al een uitdaging zijn hè, een meerderheid vinden om de helft om zeep te helpen....quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De halve wereldbevolking om zeep helpen is het enige probate middel. Iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor weten te vinden.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
TeamEuriTem laat zich bovendien afkorten tot TET!
En tetten zijn altijd welkom.
De strategie is is Poetin zo te demoniseren dat mensen medelijden met hem krijgen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, want ik zeg precies wat die gore nationaalpopulist van een Poetin wil horen
Rijk word je natuurlijk niet door een stel proleten van gratis bier te voorzien.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgende meet een rondje van Mono.
Beste F1 coureur ooit en een arrogante zak.quote:
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou op zich al een uitdaging zijn hè, een meerderheid vinden om de helft om zeep te helpen....
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rijk word je natuurlijk niet door een stel proleten van gratis bier te voorzien.
Daarom onbegonnen werk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou op zich al een uitdaging zijn hè, een meerderheid vinden om de helft om zeep te helpen....
De suïcidalen zijn in ieder geval voor. Dan hoef je van de resterende mensen slechts iets minder dan de helft te overtuigen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Da's wel een beetje dom van je.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:06 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik wist niet dat de PVV ook anti-klimaat was, van het caliber Trump.
Klimaat is een linkse hobby, dus die had je op zich wel kunnen beredeneren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:06 schreef KetchupFTW het volgende:
Waarvan akte.quote:
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:06 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb nooit geloofd dat dit niet vooropgezet was, of tenminste, dat hoop ik.quote:
Hoeft niet.... die willen slechts een eind aan hun eigen leven, dat zegt niets over hun voorkeuren voor een massaslachting.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De suïcidalen zijn in ieder geval voor. Dan hoef je van de resterende mensen slechts iets minder dan de helft te overtuigen.
Ja er zijn er meer maar ik kom er even niet op. Net als jij doel ik op degenen die de rest willen voorschrijven hoe ze moeten leven en hoe het hier moet reilen en zeilen. Alsmede degenen die proberen mensen tegen elkaar op te zetten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:57 schreef Tem het volgende:
[..]
En nog wel een paar hoor. Nieuwe users kunnen prima gezellig zijn en zijn ook welkom. Het probleem is een beetje dat een aantal met een soort misplaatste arrogantie even komen vertellen hoe de wereld in elkaar zit en hoe men hier met elkaar om hoort te gaan. Dat werkt meestal niet zo goed in een stamkroeg. Zitten hier in het cafe al jaren mensen die politiek recht tegenover elkaar staan en dat gaat prima. Er komen en gaan mensen. Alleen begint het nu een beetje op de internet of trolls te lijken de laatste tijd, dat is wel jammer.
Jammer dat hij niet in Groningen woont en de grond begint te trillen zodra hij de thermostaat omhoog draait.quote:
Zij mogen sterven in de massaslachting, dus gewoon vóór stemmen, malle suïcidalen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeft niet.... die willen slechts een eind aan hun eigen leven, dat zegt niets over hun voorkeuren voor een massaslachting.
Juist mobiel werkt dat perfect, op m'n laptop niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Effe de mobiele users naaien met een 1500x2145 afbeelding.
Dat zou je wel willen hè, landverrader.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De strategie is is Poetin zo te demoniseren dat mensen medelijden met hem krijgen.
Het schalen werkt prima in de mobiele layout, maar het vreet wel aan je databundelquote:Op woensdag 31 mei 2017 22:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Juist mobiel werkt dat perfect, op m'n laptop niet.
Fleur Agema, dat is toch ook die ene die van de meest basale statistiek niks begreep?quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:28 schreef Euribob het volgende:
Fleur Agema zei zojuist in Pauw dat Trump door een meerderheid van de Amerikanen verkozen is tot president en werd niet gecorrigeerd.
Ik ga m'n Hillary Clinton-pyjama maar even aantrekken ter compensatie.
Volgens mij ben je in de war met Lilian Helder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Fleur Agema, dat is toch ook die ene die van de meest basale statistiek niks begreep?
Luistert waarschijnlijk niemand naar.
Nee, dat is mvr. Helder. De andere PVV-miep.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Fleur Agema, dat is toch ook die ene die van de meest basale statistiek niks begreep?
Luistert waarschijnlijk niemand naar.
Oja. Lijken ook wel erg op elkaarquote:Op woensdag 31 mei 2017 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met Lilian Helder.
Als we ze straks hebben kaalgeschoren helemaal.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oja. Lijken ook wel erg op elkaar
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Als we ze straks hebben kaalgeschoren helemaal.
Nog maar 10.000 jaar wachten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon wachten op de volgende ijstijd, dan koelt het wel weer af.
Er komt dus uiteindelijk weer een ijstijd, dus helemaal onomkeerbaar is het niet. Het is waarschijnlijk wel onomkeerbaar op een tijdschaal van eeuwen. Het lastige aan het probleem is dat het waarschijnlijk nog wel een tijdje zal blijven opwarmen, zelfs al zou je nú stoppen met broeikasgassen uitstoten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Ondertussen vindt men onder de ontdooiende gletsjers begroeiing uit de Romeinse tijd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:54 schreef Viltje het volgende:
[..]
Nog maar 10.000 jaar wachten.
[..]
Er komt dus uiteindelijk weer een ijstijd, dus helemaal onomkeerbaar is het niet. Het is waarschijnlijk wel onomkeerbaar op een tijdschaal van eeuwen. Het lastige aan het probleem is dat het waarschijnlijk nog wel een tijdje zal blijven opwarmen, zelfs al zou je nú stoppen met broeikasgassen uitstoten.
Er is trouwens nog meer positief nieuws. Niet alleen CO2 veroorzaakt opwarming.
Nog niet zo lang geleden ben ik naar een lezing van Guus Velders geweest (uitgeroepen door TIME magazine als een van de honderd invloedrijkste personen ter wereld). Hij vertelde dat er in oktober een afspraak is gemaakt, het Kigali agreement, waarin is afgesproken om de uitstoot van HFK's te verminderen. HFK's zijn de opvolgers van CFC's (die stoffen in koelkasten en zo die de ozonlaag afbraken). HFK's zijn namelijk zeer sterke broeikasgassen. Door dit preventieve akkoord zal de opwarming door deze stoffen minder dan 0,1 graden zijn in plaats van 0.5 graden.
![]()
![]()
![]()
http://www.rivm.nl/Docume(...)RIVM_er_Guus_Velders
Dat is wel weer vrij positief, even opgezocht, wel erg goed om te zien dat India schijnbaar erg meewerkend is geweest hierin.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:54 schreef Viltje het volgende:
[..]
Nog maar 10.000 jaar wachten.
[..]
Er komt dus uiteindelijk weer een ijstijd, dus helemaal onomkeerbaar is het niet. Het is waarschijnlijk wel onomkeerbaar op een tijdschaal van eeuwen. Het lastige aan het probleem is dat het waarschijnlijk nog wel een tijdje zal blijven opwarmen, zelfs al zou je nú stoppen met broeikasgassen uitstoten.
Er is trouwens nog meer positief nieuws. Niet alleen CO2 veroorzaakt opwarming.
Nog niet zo lang geleden ben ik naar een lezing van Guus Velders geweest (uitgeroepen door TIME magazine als een van de honderd invloedrijkste personen ter wereld). Hij vertelde dat er in oktober een afspraak is gemaakt, het Kigali agreement, waarin is afgesproken om de uitstoot van HFK's te verminderen. HFK's zijn de opvolgers van CFK's (die stoffen in koelkasten en zo die de ozonlaag afbraken). HFK's zijn namelijk zeer sterke broeikasgassen. Door dit preventieve akkoord zal de opwarming door deze stoffen minder dan 0,1 graden zijn in plaats van 0,5 graden.
![]()
![]()
![]()
http://www.rivm.nl/Docume(...)RIVM_er_Guus_Velders
Waarom zou ik schuddende bergen willen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:03 schreef KetchupFTW het volgende:
Doorsturen aub!!! Komt van een moslimbroeder
Salaamu Alaykum Wa rahmatu Lahie waBarakaato.
Namens mijn nicht en uw zuster verzoek ik jullie om dua te doen voor haar man, dat Allah hem shefa'a geeft (snel herstelling). Hij ligt nu in coma en volgens de artsen heeft hij een dodelijke virus in zijn lichaam. Deze broeder heeft 4 jonge dochters.
Ik vraag jullie bij Allah, dit bericht niet te sluiten voordat jullie dit naar jullie contacten hebben gestuurd. Misschien hebben jullie ooit ook een dua'a nodig. Het is een eed dua (Amanah) die de bergen doet schudden ...
Stuur dit aub door naar jullie contacten, zodat ook zij een dua'a doen voor onze broeder.
Moge Allah hem behouden en hem shefa'a (genezing) geven.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ondertussen vindt men onder de ontdooiende gletsjers begroeiing uit de Romeinse tijd.
Het was iets warmer in de Romeinse tijd, dus gletsjers waren kleiner. Wat voor relatie heeft dat met wat ik schreef?quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ondertussen vindt men onder de ontdooiende gletsjers begroeiing uit de Romeinse tijd.
Bron?quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:08 schreef remlof het volgende:
Ketsjup klikt vast ook op alle linkjes in z'n mail.
Ik neem het op, kijk het van het weekend als ik tijd kan maken tussen het binge watchen van House of Cards door.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:58 schreef Leandra het volgende:
Hmmz... "Bannon ziet ontwrichting als macht"
Goh, hij is niet de enige.
Smeekbeden in de Islam. Christenen doen het ook als iemand ziek is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nee, in Groningen praten we anders. Wat is:
[..]
N wilde het opnemen maar zag dat het ook al op Youtube staat, dus hij heeft het niet opgenomen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik neem het op, kijk het van het weekend als ik tijd kan maken tussen het binge watchen van House of Cards door.
Nostradamus?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
N wilde het opnemen maar zag dat het ook al op Youtube staat, dus hij heeft het niet opgenomen.
Ik kende de afkorting (?) dua niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Smeekbeden in de Islam. Christenen doen het ook als iemand ziek is.
Het is geen afkorting, het is gewoon een term uit de Koran. Of je het schrijft als dua, doea, doe’aa-e is een kwestie van interpretatie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kende de afkorting (?) dua niet.
Dank je.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen afkorting, het is gewoon een term uit de Koran. Of je het schrijft als dua, doea, doe’aa-e is een kwestie van interpretatie.
https://www.stichtingbekeerling.nl/smeekbeden-dua/
Heb je dat zojuist gegoogeld of wist je dat al?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen afkorting, het is gewoon een term uit de Koran. Of je het schrijft als dua, doea, doe’aa-e is een kwestie van interpretatie.
https://www.stichtingbekeerling.nl/smeekbeden-dua/
Gegoogeld natuurlijk. Heb de Koran wel deels gelezen maar daarin was het gewoon vertaald.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb je dat zojuist gegoogeld of wist je dat al?
De Bijbel en de Koran zou iedereen moeten lezen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dank je.Van de Islam weet ik vrij weinig (nadeel van een openbare school). Christendom ben ik veel meer in thuis.
Waarin raakte je verdwaalt? Het zweverige taalgebruik?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gegoogeld natuurlijk. Heb de Koran wel deels gelezen maar daarin was het gewoon vertaald.
Echt onbegrijpelijk geschreven. Het is zó saai met extreem archaïsch taalgebruik en heel achtergrondinformatie waar ik niet veel mee aan kon. Het oude testament is ook geen pretje maar nog wel ietsje beter.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waarin raakte je verdwaalt? Het zweverige taalgebruik?
Waarom? Je riskeert dat je de boel verkeerd interpreteert. Ik denk dat je beter naar lessen over de bijbel/koran kan gaan. Natuurlijk wel lessen die gegeven worden door theologen of andere echte kenners.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De Bijbel en de Koran zou iedereen moeten lezen.
Lezen kan geen kwaad.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom? Je riskeert dat je de boel verkeerd interpreteert. Ik denk dat je beter naar lessen over de bijbel/koran kan gaan. Natuurlijk wel lessen die gegeven worden door theologen.
Zijn die boeken zo slecht geschreven dat je ze niet eens zelfstandig kan lezen dan?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom? Je riskeert dat je de boel verkeerd interpreteert. Ik denk dat je beter naar lessen over de bijbel/koran kan gaan. Natuurlijk wel lessen die gegeven worden door theologen of andere echte kenners.
Ik lees iets liever eerst zelf en pas als ik het écht niet begrijp wil ik naar de betekenis vragen. Dat voorkomt indoctrinatie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom? Je riskeert dat je de boel verkeerd interpreteert. Ik denk dat je beter naar lessen over de bijbel/koran kan gaan. Natuurlijk wel lessen die gegeven worden door theologen of andere echte kenners.
Mijn Koran begint gewoon op de eerste pagina. Moet er nog eens aan beginnen, gebruik 'm vooralsnog alleen als naslagwerk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk geschreven. Het is zó saai met extreem archaïsch taalgebruik en heel achtergrondinformatie waar ik niet veel mee aan kon. Het oude testament is ook geen pretje maar nog wel ietsje beter.
En hij was achterstevoren gedrukt, wat uiteraard onzin is in de Nederlandse versie want het verhaal per pagina is gewoon van links naar rechts.
Slecht zou ik het niet noemen. Gewoon heel archaisch taalgebruik zoals Thock zei en niet op de moderne tijd gericht.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zijn die boeken zo slecht geschreven dat je ze niet eens zelfstandig kan lezen dan?
Het ligt een beetje aan de intentie waarmee je gaat lezen denk ik. Daarbij zie ik het nut er niet van in als je weet dat heel veel langs je heen gaat. Van de bijbel heb ik trouwens wel hele stukken gelezen op zondagsschool.quote:
Voor als je wil weten hoe veel ongelovigen je moet doden vandaag is het wel een nuttig boekje.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn Koran begint gewoon op de eerste pagina. Moet er nog eens aan beginnen, gebruik 'm vooralsnog alleen als naslagwerk.
Maar zo erg dat de kans groot is dat je het verkeerd interpreteert?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:35 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Slecht zou ik het niet noemen. Gewoon heel archaisch taalgebruik zoals Thock zei en niet op de moderne tijd gericht.
Een heilig boek lees je niet zoals de zondagskrant. Die moet je echt bestuderen. De Koran is vertaald uit het oude Arabisch, dat maakt het allemaal nog een stuk moeilijker.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het ligt een beetje aan de intentie waarmee je gaat lezen denk ik. Daarbij zie ik het nut er niet van in als je weet dat heel veel langs je heen gaat. Van de bijbel heb ik trouwens wel hele stukken gelezen op zondagsschool.
Weet ik niet. Ik heb de Koran nog nooit gelezen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zo erg dat de kans groot is dat je het verkeerd interpreteert?
Zijn bijna altijd mensen die goed kunnen spreken die daarbij komen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:37 schreef john2406 het volgende:
Ik gunde dat ik zo goed was of zou kunnen zijn, als zal het in scene gezet zijn of aangedikt.
Als waar zou je beginnen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:37 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik heb de Koran nog nooit gelezen.
Ik denk dat je meer snapt als je even de wet op de vennootschapsbelasting doorbladert dan de Koran.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de overlappingen met het oude testament van de Bijbel. Volgens mij zijn dat er heel veel. Inclusief oproepen om ongelovigen uit te moorden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor als je wil weten hoe veel ongelovigen je moet doden vandaag is het wel een nuttig boekje.
Ik ook nog niet, zou het nog wel eens willen lezen, een boek met zo veel invloed.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:37 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik heb de Koran nog nooit gelezen.
Pagina 1.quote:
Klopt. Ik weet nooit zo goed of je daar nou optimistisch of pessimistisch van moet worden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de overlappingen met het oude testament van de Bijbel. Volgens mij zijn dat er heel veel. Inclusief oproepen om ongelovigen uit te moorden.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer snapt als je even de wet op de vennootschapsbelasting doorbladert dan de Koran.
Maar dat mag geen beletsel zijn natuurlijk, er staan zeker interessante dingen in. Kennis is nooit slecht.
Dat beloofd niet veel goeds.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer snapt als je even de wet op de vennootschapsbelasting doorbladert dan de Koran.
Maar dat mag geen beletsel zijn natuurlijk, er staan zeker interessante dingen in. Kennis is nooit slecht.
Ik kan alleen over de bijbel praten, maar veel mensen snappen het oppervlakkige verhaal dat ze lezen wel. Maar de onderliggende gedachte gaat niet zelden langs ze heen. Met een beetje pech halen ze er ook een rare boodschap uit.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Belooft.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Dat beloofd niet veel goeds.
Trouwens, ik vroeg me nog wat af. Vind je belastingrecht oprecht leuk, of meer interessant.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen leuk en interessant?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:40 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Trouwens, ik vroeg me nog wat af. Vind je belastingrecht oprecht leuk, of meer interessant.
Vandaar.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ook nog niet, zou het nog wel eens willen lezen, een boek met zo veel invloed.
Wat Tsjok zei.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Dat beloofd niet veel goeds.
quote:
quote:
Dat laat ik in het midden...quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar is die pagina dan, op het einde of het begin?
Zo'n rare boodschap wordt nooit zelf gedestileerd. Daar ligt altijd een indoctrinatieprocedure aan vooraf.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan alleen over de bijbel praten, maar veel mensen snappen het oppervlakkige verhaal dat ze lezen wel. Maar de onderliggende gedachte gaat niet zelden langs ze heen. Met een beetje pech halen ze er ook een rare boodschap uit.
Niet echt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zoals je kan merken heb ik vandaag een tentamen filosofie gehad
In mijn optiek is leuk iets wat je écht graag doet. Waar je uren mee door kan gaan zonder je te vervelen. Geschiedenis vind ik bijvoorbeeld leuk, het recht vooral interessant.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen leuk en interessant?
Vervang het werkwoord gewoon met "lopen", dat gaat nooit mis.quote:
Rechtsfilosofie lijkt me ook niet echt filosofie.quote:
Wat een onzin. Mensen kunnen best op eigen houtje een tekst raar interpreteren. Dat zowel de lezer als de schrijver in een grotere context leeft, maakt dat niet onmogelijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zo'n rare boodschap wordt nooit zelf gedestileerd. Daar ligt altijd een indoctrinatieprocedure aan vooraf.
Zoals je kan merken heb ik vandaag een tentamen filosofie gehad
Oeps, ik bedoelde deduceren.quote:
Jawel het was ook meer een uiting van bedroefde zelfreflectie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel, beloofd met een d is het voltooid deelwoord.
"Dat heeft niet veel goeds beloofd".
Wel in Leiden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Rechtsfilosofie lijkt me ook niet echt filosofie.
Met te veel tegelijk bezig, dan loopt alles in het honderd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vervang het werkwoord gewoon met "lopen", dat gaat nooit mis.
"Dat loopt niet veel goeds" > dus belooft.
Eerst schrijf je lopen en dan schrijf je loopt zo steek ik er wel niks vanop.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vervang het werkwoord gewoon met "lopen", dat gaat nooit mis.
"Dat loopt niet veel goeds" > dus belooft.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
Dat gemier over dat klimaatakkoord.Echte innovatie en vooruitgang komt voort uit de markt, ook op het terrein van duurzame energie.
http://www.nu.nl/beurs/47(...)rzame-doelen-af.htmlquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
Dat gemier over dat klimaatakkoord.Echte innovatie en vooruitgang komt voort uit de markt, ook op het terrein van duurzame energie.
Gewoon stam + t in dit geval, "belooft" dus.quote:
Op zich wel een interessante vergelijking om te maken, zo tussen wet en religieuze tekst.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante vergelijking om te maken, zo tussen wet en religieuze tekst.
Het gaat allebei zelden om wat de leek er letterlijk meent te lezen, maar meer om de betekenissen die door geleerden in de loop der jaren zijn aanvaard voor delen van die teksten. En bij die geleerden zijn er dan weer verschillende interpretaties die men met hand en tand verdedigt.
Het helpt wel als je de gedachtes van eerdere denkers tot je neemt hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:46 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]![]()
Wees een zo vrij mogelijk denker.
Pas als de nood aan de man is, natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/beurs/47(...)rzame-doelen-af.html
Oppervlakkig misschien. Maar er is een verschil dat wel heel erg fundamenteel is: een wet is geen waarheid. Het is aan verandering onderhevig en zelfs als het dat niet is weet iedereen dat het slechts een momentopname is, vastlegging van de moraal van die tijd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante vergelijking om te maken, zo tussen wet en religieuze tekst.
Het gaat allebei zelden om wat de leek er letterlijk meent te lezen, maar meer om de betekenissen die door geleerden in de loop der jaren zijn aanvaard voor delen van die teksten. En bij die geleerden zijn er dan weer verschillende interpretaties die men met hand en tand verdedigt.
Tuurlijk. Ik zeg alleen dat je altijd voor jezelf moet proberen na te gaan wat jij als persoon moreel aanvaardbaar vindt en je zeker niet moet laten leiden door ideologieën. Ik kijk met vrees naar de verspreiding van het postmodernisme op de universiteiten en de samenleving in het algemeen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het helpt wel als je de gedachtes van eerdere denkers tot je neemt hoor.
Kan zijn, maar het was echt fout gespeld.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jawel het was ook meer een uiting van bedroefde zelfreflectie.
Maar om terug te komen op je vraag: ik kan geen uren zonder verveling aan belastingrecht besteden, dus dan vind ik het naar jouw norm niet echt leuk. Ik vind het grotendeels ook niet bijster interessant.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:40 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Trouwens, ik vroeg me nog wat af. Vind je belastingrecht oprecht leuk, of meer interessant.
De absolute waarheid is juist dat wat zo gevaarlijk is, want tegenstanders van de absolute waarheid moet men niet willen dulden in een samenleving waar die absolute waarheid de norm is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oppervlakkig misschien. Maar er is een verschil dat wel heel erg fundamenteel is: een wet is geen waarheid. Het is aan verandering onderhevig en zelfs als het dat niet is weet iedereen dat het slechts een momentopname is, vastlegging van de moraal van die tijd.
Een heilig boek claimt waarheid te zijn en doet dat ook nog op basis van enkel zichzelf. Recht is een systeem van fluïde normen dat daar totaal tegenover staat in mijn ogen.
Ja, je kunt zeggen dat het iets is waar de leek weinig van snapt en experts over bakkeleien. Maar dat geldt ook voor de wiskunde om maar iets te noemen.
Oké.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan zijn, maar het was echt fout gespeld.
Dat hoeft niet, in ieder geval niet in het geval van de bijbel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oppervlakkig misschien. Maar er is een verschil dat wel heel erg fundamenteel is: een wet is geen waarheid. Het is aan verandering onderhevig en zelfs als het dat niet is weet iedereen dat het slechts een momentopname is, vastlegging van de moraal van die tijd.
Een heilig boek claimt waarheid te zijn en doet dat ook nog op basis van enkel zichzelf. Recht is een systeem van fluïde normen dat daar totaal tegenover staat in mijn ogen.
Ja, je kunt zeggen dat het iets is waar de leek weinig van snapt en experts over bakkeleien. Maar dat geldt ook voor de wiskunde om maar iets te noemen.
Onbegrijpelijke zin.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De absolute waarheid is juist dat wat zo gevaarlijk is, want tegenstanders van de absolute waarheid moet men niet willen dulden in een samenleving waar die absolute waarheid de norm is.
Wat is dan de reden waarom je die master bent gaan doen? Ashqelonisme?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar om terug te komen op je vraag: ik kan geen uren zonder verveling aan belastingrecht besteden, dus dan vind ik het naar jouw norm niet echt leuk. Ik vind het grotendeels ook niet bijster interessant.
Volgens mij is het een misvatting om aan te nemen dat religieuze teksten een statisch karakter hebben. Hoewel de tekst an sich inderdaad niet aan verandering onderhevig is, staat de interpretatie er van bloot aan maatschappelijke- en technologische ontwikkelingen en het ethisch denken over de mensquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meestal nietquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
De Bijbel claimt het woord van God te zijn en de waarheid.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, in ieder geval niet in het geval van de bijbel.
Ik zou ook willen aanmerken dat we weten met welke intentie de wetten zijn geschreven en ook door wie. Bij de heilige teksten ben je toch aangewezen op onbekende schrijvers waarvan we helemaal niks weten.
Dat spel je dan wel weer goed. Ik schrijf meestal gewoon "OK", terwijl dat gewoon fout is in het Nederlands.quote:
Dan is de hoop nog niet compleet verloren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat spel je dan wel weer goed. Ik schrijf meestal gewoon "OK", terwijl dat gewoon fout is in het Nederlands.
Ja, dan krijg je innovatie zoals in China: een literfles vol schone lucht voor een tientje.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
Maar daar staat dan weer tegenover dat de wet een beroep doet op autoriteit voor haar gelding, terwijl een religieuze tekst (uit -ik neem aan- een poel van miljoenen religieuze teksten en zelfverklaarde profeten) puur op basis van haar morele en spirituele merites wordt beoordeeld (tenminste, totdat zij door theocraten tot wet wordt verheven).quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, in ieder geval niet in het geval van de bijbel.
Ik zou ook willen aanmerken dat we weten met welke intentie de wetten zijn geschreven en ook door wie. Bij de heilige teksten ben je toch aangewezen op onbekende schrijvers waarvan we helemaal niks weten.
Drang naar geld, bedoel je? Nee, dat vind ik niet zo relevant. Stukje baankansen en stukje kennis. Ik vind dingen weten gewoon erg leuk en het gaat me ook redelijk makkelijk af dus ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Wat is dan de reden waarom je die master bent gaan doen? Ashqelonisme?
Maar juist dat de tekst niet verandert is wel essentieel. Over wetten worden geen dogma's uitgesproken. Niets wat wet is, is waarheid, alles is aan te passen. Dat christenen geen ongelovigen meer doden komt eerder dóórdat er wetten zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgens mij is het een misvatting om aan te nemen dat religieuze teksten een statisch karakter hebben. Hoewel de tekst an sich inderdaad niet aan verandering onderhevig is, staat de interpretatie er van bloot aan maatschappelijke- en technologische ontwikkelingen en het ethisch denken over de mens
Is dat zo?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar daar staat dan weer tegenover dat de wet een beroep doet op autoriteit voor haar gelding,
Nouja, als je dat tot essentieel punt wil benoemen komen we wel bij het punt waar verschillende vertalingen maken dat de droge tekst wordt veranderd door de interpretaties van de respectievelijke vertalers. En al die interpretaties zijn weer afhankelijk van de standplaatsgebondenheid van de vertaler.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Drang naar geld, bedoel je? Nee, dat vind ik niet zo relevant. Stukje baankansen en stukje kennis. Ik vind dingen weten gewoon erg leuk en het gaat me ook redelijk makkelijk af dus ja.
[..]
Maar juist dat de tekst niet verandert is wel essentieel. Over wetten worden geen dogma's uitgesproken. Niets wat wet is, is waarheid, alles is aan te passen. Dat christenen geen ongelovigen meer doden komt eerder dóórdat er wetten zijn.
OK schijnt te komen van "all correct". Ontstaan in een tijd dat er nog heel veel analfabeten waren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan is de hoop nog niet compleet verloren.
Heb jij eigenlijk ook vanwege je ideologie een probleem met de (klimaat)wetenschap?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
hier schrijven ze het ook als OKquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:58 schreef remlof het volgende:
[..]
OK schijnt te komen van "all correct". Ontstaan in een tijd dat er nog heel veel analfabeten waren.
Allicht, maar dat zijn dan taalkundige variaties door haast toevallige omstandigheden. Dat sommige Hebreeuwse termen voor velerlei uitleg vatbaar zijn en de vertalingen daarom uiteen lopen is iets totaal anders dan een wetsherziening - en er is in Nederland geen wet die in de afgelopen 100 jaar niet drastisch omgegooid is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, als je dat tot essentieel punt wil benoemen komen we wel bij het punt waar verschillende vertalingen maken dat de droge tekst wordt veranderd door de interpretaties van de respectievelijke vertalers. En al die interpretaties zijn weer afhankelijk van de standplaatsgebondenheid van de vertaler.
Wat dat betreft zou ik ook nog wel durven betogen dat de Bijbel die je tegenwoordig in een boekwinkel koopt wezenlijk verschilt van het origineel.
13 dagen tot de zomervakantiequote:
Ik heb mij laten vertellen dat er nog een boek in het Vaticaan ligt, een origineel wat niet vrij gegeven wordquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou ik ook nog wel durven betogen dat de Bijbel die je tegenwoordig in een boekwinkel koopt wezenlijk verschilt van het origineel.
Volgens mij verschilt dat heel erg per interpretatie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Bijbel claimt het woord van God te zijn en de waarheid.
De winstgevendheid moet natuurlijk ook in het oog worden gehouden. En daar is niks mis mee want zonder een solide financieel fundament valt er weinig te innoveren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/beurs/47(...)rzame-doelen-af.html
Britten schrijven het altijd als OK. Amerikanen maken er nog wel eens okay van.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
hier schrijven ze het ook als OK
[ afbeelding ]
En na de zomer beginnen met de geschiedenis bachelor. Kan eerlijk gezegd niet wachten (alhoewel de zomervakantie zeer gewenst is).quote:
Ze hebben ook de originele Ethica van Spinoza in hun bieb. Omdat het zo goddeloos is en niet door mensen gelezen mocht worden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb mij laten vertellen dat er nog een boek in het Vaticaan ligt, een origineel wat niet vrij gegeven word
Kan niet wachten tot ie voorbij is eerlijk gezegd hahaquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
En na de zomer beginnen met de geschiedenis bachelor. Kan eerlijk gezegd niet wachten (alhoewel de zomervakantie zeer gewenst is).
In dat geval maak ik graag ¤1000,- naar je over.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
En uiteraard alles dubbel terug van mij!
Dat is inderdaad het probleem met religieuze teksten. Er staat iets, en dan claim je gewoon op basis van interpretatie dat het iets anders is.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat heel erg per interpretatie.
quote:Psalmen 119:160 Vanaf het begin is Uw woord waarachtig,
al Uw rechtvaardige bepalingen zijn voor eeuwig.
Durf jij het aan er drie nullen bij te plaatsen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
In dat geval maak ik graag ¤1000,- naar je over.
In een democratisch land functioneert het in principe zodanig, dat de mensen een bepaalde moraliteit nastreven en dan politici kiezen die die moraliteit in wetgeving vastleggen. De gelding van de wet is dan dus niet gebaseerd op autoriteit. Eerder andersom: de autoriteit bestaat bij de gratie ervan, dat in overeenstemming met de wensen van de burgers wordt gehandeld.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het is niet dat een soevereine wetgever in formele zin een nee als antwoord accepteert.
Dubbele terug, toch?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Durf jij het aan er drie nullen bij te plaatsen.
Ja, want wat is een rechtvaardige bepaling?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem met religieuze teksten. Er staat iets, en dan claim je gewoon op basis van interpretatie dat het iets anders is.
[..]
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk ook vanwege je ideologie een probleem met de (klimaat)wetenschap?
De vergelijking laat zich uiteraard niet 1:1 doortrekken, maar ik vond het wel een goede parallel om even te benoemen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Allicht, maar dat zijn dan taalkundige variaties door haast toevallige omstandigheden. Dat sommige Hebreeuwse termen voor velerlei uitleg vatbaar zijn en de vertalingen daarom uiteen lopen is iets totaal anders dan een wetsherziening - en er is in Nederland geen wet die in de afgelopen 100 jaar niet drastisch omgegooid is.
Invoering van het algemeen kiesrecht maakt een belangrijke juridische regel totaal ongedaan. Zulke gebeurtenissen zijn er in de Kerk niet, voor zover ik weet.
Eens. En alle plekken waar recht wordt gemaakt door politici die geen volksvertegenwoordigers zijn, zijn idealiter voorzien via delegatiebepalingen in wetten die wél op die manier tot stand zijn gekomen. Zo heb je een coherent geheel van normen die zich niet op hun inherente autoriteit hoeven te beroepen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In een democratisch land functioneert het in principe zodanig, dat de mensen een bepaalde moraliteit nastreven en dan politici kiezen die die moraliteit in wetgeving vastleggen. De gelding van de wet is dan dus niet gebaseerd op autoriteit. Eerder andersom: de autoriteit bestaat bij de gratie ervan, dat in overeenstemming met de wensen van de burgers wordt gehandeld.
Omdat je schepper het klimaat bepaalt en wij er dus niets aan kunnen doen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben?
GL denkt het wel te kunnen?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je schepper het klimaat bepaalt en wij er dus niets aan kunnen doen.
Ik ben op geen enkele manier gelovig, remlof.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je schepper het klimaat bepaalt en wij er dus niets aan kunnen doen.
Waarom overweeg je dan in godsnaam SGP te stemmen?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben op geen enkele manier gelovig, remlof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |