precies!quote:Op zondag 21 mei 2017 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou dan, dan is er al helemaal geen probleem om de hoofddoek alleen in je eigen tijd te dragen.
Dat tekort zou in een dag opgelost kunnen worden, daar zijn echt geen hoofddoekjes voor nodig.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:14 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mogen alleen mensen die 100% neutraal zijn in hun opvattingen politieagent worden? En er is al zo een tekort.
Het straalt uit dat het om een politieagent gaat. Ik heb zelf een agent nog nooit op neutraliteit betrapt; de wet wint het altijd en je krijgt die boete gewoon.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee oneens. Nogmaals, dat uniform is er niet voor niets. Dat straalt neutraliteit uit..
Precies wat je zelf al toegeeft, het is onzichtbaar en moet dat blijven.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:19 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat is naïef. Geloof is een onzichtbaar mentaal/spiritueel object dat mensen met zich meedragen. En zolang je niet probeert anderen te converteren of jouw opvattingen op te dringen, zie ik geen probleem daar mee.
Nee, want Nazisme is geen religie. Daarnaast is het dragen van een hakenkruis letterlijk verboden bij de wet. En een politieagent die de wet breekt is een hele slechte agent.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:36 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dat tekort zou in een dag opgelost kunnen worden, daar zijn echt geen hoofddoekjes voor nodig.
Als je de hoofddoek normaal vindt, vraag je eens af, of je iemand met een hakenkruis ook in dienst wil nemen.
Of je het nu ziet of niet; het is er nog steeds.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:38 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Precies wat je zelf al toegeeft, het is onzichtbaar en moet dat blijven.
Nee, waar haal je dat uit?quote:Op maandag 22 mei 2017 09:14 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mogen alleen mensen die 100% neutraal zijn in hun opvattingen politieagent worden? En er is al zo een tekort.
Die stelling haalde ik uit de post die ik van jouw had ge-quote. Als je dat niet vindt, dan heb ik het waarschijnlijk anders geïnterpreteerd dan dat jij dat zo bedoeld hebt.quote:
Het is altijd komisch om te zien hoe sommige nep progressieven het principe 'gematigd' toepast op religieuzen. Een christen in een grijze rok is een religekkie, een moslima met een hoofddoek kan ineens prima gematigd zijn..... Voor mij slaan beiden te ver door in hun reli beleving.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:35 schreef habitue het volgende:
Het feit dat iemand niet bereid is om een kledingstuk af te doen tijdens diensttijd is ook een mooie manier om de hardcore religekkies buiten de deur te houden. Die mensen nemen hun geloof veel te serieus om nog te functioneren als politieagent in een seculiere westerse staat.
Vrouw verplichten hoofddoek af te doen is geen onderschikking? Onderschikking aan de wensen van bepaalde mensen? Wat een non-argument.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:44 schreef deedeetee het volgende:
Moslima met hoofddoek kan als agent totaal geen gezag uitstralen. Ze geeft door middel van de doek immers al aan dat ze ondergeschikt is aan de man ? Zo iemand kun je toch niet serieus nemen ?
Er wordt je niks verplicht, je kan ook een ander beroep kiezen.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vrouw verplichten hoofddoek af te doen is geen onderschikking? Onderschikking aan de wensen van bepaalde mensen? Wat een non-argument.
Nee, dat is je aanpassen aan de sociaal gangbare normen, waarden en kledingvoorschriften.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vrouw verplichten hoofddoek af te doen is geen onderschikking? Onderschikking aan de wensen van bepaalde mensen? Wat een non-argument.
Maar wel in een fleecebroek met 'juicy' op de achterkant.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, dat is je aanpassen aan de sociaal gangbare normen, waarden en kledingvoorschriften.
Ik mag ook niet in mijn blote reet op straat lopen.
Niet als ik bij de politie zit.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar wel in een fleecebroek met 'juicy' op de achterkant.
Niet bij geuniformeerde beroepen, of zeg ik nu echt iets heel ingewikkelds en is het per defintie rocket science voor alles en iedereen?quote:Op maandag 22 mei 2017 12:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar wel in een fleecebroek met 'juicy' op de achterkant.
Bij geuniformeerde beroepen krijg je meestal een uniform. Soms is dat uniform niet altijd hetzelfde. Toch is het wel de bedoeling eendracht uit te stralen. Op die manier is een politieagent makkelijk te identificeren als zodanig.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet bij geuniformeerde beroepen, of zeg ik nu echt iets heel ingewikkelds en is het per defintie rocket science voor alles en iedereen?
Niet gelezen bedoel jequote:Op maandag 22 mei 2017 09:59 schreef NgInE het volgende:
[..]
Die stelling haalde ik uit de post die ik van jouw had ge-quote. Als je dat niet vindt, dan heb ik het waarschijnlijk anders geïnterpreteerd dan dat jij dat zo bedoeld hebt.
Het is niet als symbool van ondergeschiktheid, het dient als bescherming van vrouwen. Mannen schijnen zich namelijk niet te kunnen beheersen, , dat is de gedachte achter dit soort idioterie. Derhalve vind ik die kleding ook zeer beledigend richting mij als man.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:44 schreef deedeetee het volgende:
Moslima met hoofddoek kan als agent totaal geen gezag uitstralen. Ze geeft door middel van de doek immers al aan dat ze ondergeschikt is aan de man ? Zo iemand kun je toch niet serieus nemen ?
quote:Op maandag 22 mei 2017 12:03 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)agente-met-hoofddoek
De doekdraagster krijgt geen sancties
Moedig en mooi als je als vrouw / wijkagent in functie vrijwillig de uiterlijke kenmerken van een antiek en debiel religieus gedachtegoed gaat uitdragen en propageert?quote:Dat zegt een politiewoordvoerder tegen De Telegraaf. 'Ik denk dat een goed gesprek voldoende zal zijn en wonderen doet. Hoe moedig en mooi de actie ook bedoeld zal zijn, het is niet aan de politie om de keuze te maken over het wel of niet dragen van een hoofddoek bij het uniform. Die keuze ligt bij de politiek.'
Dan stel je je als politie-moslima met hoofddoek wel heeeeeel erg kwetsbaar op.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is niet als symbool van ondergeschiktheid, het dient als bescherming van vrouwen. Mannen schijnen zich namelijk niet te kunnen beheersen, ,
Iemand heeft vandaag sjagarijntjes gegeten als ontbijt...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |