abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172218978
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:37 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Raar dat het zo weinig is. Hier moeten we uitgaan van twee of drie klassen op het vo of drie dagdelen op het mbo.

Kun je niet twee contracten krijgen? Een oud-klasgenoot van mij had twee klassen op een stagecontract en twee op een starterscontract.
Tja, uiteindelijk doe ik wat de opleiding wilt, op deze manier kan er in principe nooit gezeik van komen. Had ook de contact gegevens van de coordinator erin gezet zodat ze ook vanuit de stageschool met haar in contact konden komen voor verdere info / vragen.

Nadat heb aangegeven dat 6 uur het maximale is heb ik niks meer gehoord ( gister zo rond een uur of 2), dus ik wacht rustig af. Ga er vanuit dat ik er in principe niks meer over hoor tot eind augustus wanneer we beginnen.

Misschien dat het voor mij nog een beetje een voordeel is dat ik er vorig jaar ook al liep en ik de lio plek hier heb gekregen omdat ik zo gemotiveerd en veel initiatief toonde. Ze weten dan denk ik ook echt wel dat ik het graag zou willen doen, aangezien ik zelfs maandag nog een gesprek had over en nog steeds vol enthousiasme mijn ideëen op tafel gooide van dingen die ik in mijn les wou gaan uitvoeren.

Ach, ik laat het voor wat het is, zoals ik al in een eerder bericht aangaf is mij in deze situatie gelukkig niks te verwijten ^^'
pi_172231718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Gat-ver-dam-me, wat een kutverhaal.
pi_172239537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Krijg alleen al jeuk als ik zijn naam lees.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_172240639
Zou hij dit nou ook echt allemaal zo voelen en ervaren of zit hij dit gewoon al gniffelend op te schrijven?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:14:17 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172243336
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:31 schreef Franny_G het volgende:
Zou hij dit nou ook echt allemaal zo voelen en ervaren of zit hij dit gewoon al gniffelend op te schrijven?
Ik denk dat meester Bart een beetje teveel in de kont gekeken is. Dat boek lijkt me niks als het in zulk soort taal geschreven is.
Kwak
  zaterdag 8 juli 2017 @ 12:34:48 #107
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_172265514
Ik geloof eerlijk gezegd het overgrote deel van wat hij opschrijft helemaal niet. Ik denk dat zeker de helft gewoon verzonnen is.
pi_172265716
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 12:34 schreef JochemP het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd het overgrote deel van wat hij opschrijft helemaal niet. Ik denk dat zeker de helft gewoon verzonnen is.
Het is wel heel erg ideaal allemaal. Ik zeg ook wel eens tegen iemand dat ik uit het onderwijs kom, maar dan zeggen ze meestal niet meer dan "Oh.. lekker veel vakanties". :)
Mon 'en!
pi_172275088
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:31 schreef Franny_G het volgende:
Zou hij dit nou ook echt allemaal zo voelen en ervaren of zit hij dit gewoon al gniffelend op te schrijven?
In BNW las ik dat hij ingezet is door de AIVD om docenten te trekken :P
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 11:30:47 #110
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_172288668
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 18:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

In BNW las ik dat hij ingezet is door de AIVD om docenten te trekken :P
Volgens mij werkt dit echt gigantisch averechts :D Ik vind hem nou niet echt het prototype van een docent die ik zou willen zijn :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_172433774
Mijn baas wil dat ik tijdens de laatste week van mijn vakantie een gesprek heb bij de arbo-arts. Daarna moet ik naar school voor een gesprek met hem. Kreeg ik eergisteren via een appje te horen.
Mag dit?

Overigens zijn er een paar weken voor de vakantie al afspraken gemaakt over de eerste periode na de vakantie, dus waarom dit ineens zo moet snap ik niet echt.
pi_172434044
Ben je (gedeeltelijk) ziek gemeld? Zo ja, dan kun je natuurlijk altijd opgeroepen worden voor een gesprek met de arts, ook in een vakantie. Ben je verhinderd dan lijkt me wel dat je in goed overleg een andere datum kunt afspreken maar ik krijg de indruk dat een goed overleg er niet helemaal in zit? Is de relatie slecht of verziekt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172435283
Yep, ben gedeeltelijk ziekgemeld. Er is geen sprake van een verziekte sfeer, maar ik moet zeggen dat ik de manier waarop dit medegedeeld wordt wel als vervelend ervaar. Er zijn afspraken gemaakt over dat ik na aanvang van het nieuwe schooljaar zou bespreken of ik meer uren kan gaan maken en nu krijg ik in mijn vakantie te horen dat ik nog voor het nieuwe schooljaar weer bij de arbo-arts moet komen... Zit niet bepaald lekker in mijn vel en m'n stresslevels schieten gelijk weer omhoog :X
pi_172435478
Waarom vraag je niet aan je baas waarom hij deze gesprekken wil?
Misschien wil hij liever al voor aanvang van het nieuwe schooljaar duidelijkheid over hoeveel uren je kunt lesgeven?
Op zich zijn regelmatige gesprekken of updates met een arbo arts vrij normaal als je voor een lange periode bent ziek gemeld en dit gesprek is dan over 4 of 5 weken. Dat lijkt me als moment om weer even te kijken hoe het gaat niet zo gek? Als je niet in het onderwijs zat maar bij een andere werkgever dan zou je misschien wel vaker/eerder een gesprek hebben weer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172443153
Volgend jaar een extra baan in het volwassenenonderwijs. Ik ga de sprint-vwo'ers (clubje van 5 of 6 man) door het examenprogramma filosofie heenloodsen. Daarnaast krijg ik mooi in LC uitbetaald (cao mbo). Dikke prima.
pi_172448479
Als ik iets heb geleerd tijdens mijn eerste jaar onderwijs: deeltijd (volwassenonserwijs) is niks voor mij. Wat een deceptie is dat zeg :') Elk plezier bij dat vak is door een deel van die groep totaal weggeslagen door gezeur, geeis en totaal gebrek aan niveau. Wat een verschil met mijn voltijdstudenten. En ik maar denken dat volwassenen meer interesse zouden hebben in het vak en zich volwassener zouden opstellen dan jongeren fris na hun Havo :')

En nog schokkender: het komt straks voor de klas te staan. :') :')
pi_172451887
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:09 schreef Haushofer het volgende:
Als ik iets heb geleerd tijdens mijn eerste jaar onderwijs: deeltijd (volwassenonserwijs) is niks voor mij. Wat een deceptie is dat zeg :') Elk plezier bij dat vak is door een deel van die groep totaal weggeslagen door gezeur, geeis en totaal gebrek aan niveau. Wat een verschil met mijn voltijdstudenten. En ik maar denken dat volwassenen meer interesse zouden hebben in het vak en zich volwassener zouden opstellen dan jongeren fris na hun Havo :')

En nog schokkender: het komt straks voor de klas te staan. :') :')
Klinkt een beetje alsof je de prominente leden van 50Plus (die politieke partij) aan het lesgeven was.
pi_172451996
Komen die ook aan je deur te bedelen voor een voldoende? :P

Snap nu iig wel hoe het tekort aan wiskundedocenten het niveau naar beneden trekt. Scholen zijn allang blij als ze iemand kunnen vinden.

Nou ja, volgend jaar niet weer iig.
pi_172452243
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:03 schreef Haushofer het volgende:
Komen die ook aan je deur te bedelen voor een voldoende? :P
Om je eerlijk te zijn is me dat nog nooit overkomen. Wel leerlingen die natuurlijk doordrammen over een puntje extra op het proefwerk.
pi_172507615
Fijne vakantie trouwens allemaal!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:53:53 #121
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_172508688
Gisteren zijn bij ons de (voorlopige) lesroosters al bekend gemaakt. Ik heb een geweldig rooster; alle lessen in één lokaal, geen klassen dubbel op een dag en geen hele blokken met tussenuren. Ga ik toch een stuk relaxter door op reis merk ik.

Fijne vakantie allemaal!
pi_172509093
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gisteren zijn bij ons de (voorlopige) lesroosters al bekend gemaakt. Ik heb een geweldig rooster; alle lessen in één lokaal, geen klassen dubbel op een dag en geen hele blokken met tussenuren. Ga ik toch een stuk relaxter door op reis merk ik.

Fijne vakantie allemaal!
gefeliciteerd!
There are only 151 Pokémon.
pi_172516351
Ja ho, niet alle docenten hebben de hele zomer vrij. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172519267
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ho, niet alle docenten hebben de hele zomer vrij. }:|
Aan de slag dan, luie tante. :(
pi_172548040
Na even meegelezen te hebben toch maar besloten ook een bericht te plaatsen :)

Ben docent aardrijkskunde (2e graads) op een school in Noord-Brabant (regio Breda) en werk hier komend schooljaar alweer voor het 5e jaar (is wel inclusief mijn LIO stage). Echter is dit ook met een onderbreking geweest aangezien ik geen vast contract heb.

Dit zou volgend schooljaar eindelijk moeten gaan gebeuren (een vast contract) aangezien er dan een collega met pensioen gaat. Dit is mij al meerdere malen de afgelopen jaren mondeling beloofd.

Maar toch zit dit laatste mij niet lekker.. Mondeling, hoeveel heb je daar nou echt aan? Kan ik hier iets mee? Of moet ik maar gewoon vertrouwen dat het dus goed komt. Bij ons is communicatie namelijk ook niet het sterkste punt.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Oh en fijne vakantie! ;)
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:22:12 #126
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172548309
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gisteren zijn bij ons de (voorlopige) lesroosters al bekend gemaakt. Ik heb een geweldig rooster; alle lessen in één lokaal, geen klassen dubbel op een dag en geen hele blokken met tussenuren. Ga ik toch een stuk relaxter door op reis merk ik.

Fijne vakantie allemaal!
Beter, ik heb alleen een overzicht gekregen van wat ik geef in welk blok. Nog niet de tijden helaas. Dinsdag is mijn vrijedag. En donderdag middag is mijn startend-docent-ontwikkelijd.

Leerdoel wordt om werk en privé en de inzet daarin te bewaken.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:09:57 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_172559954
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:22 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Beter, ik heb alleen een overzicht gekregen van wat ik geef in welk blok. Nog niet de tijden helaas. Dinsdag is mijn vrijedag. En donderdag middag is mijn startend-docent-ontwikkelijd.

Leerdoel wordt om werk en privé en de inzet daarin te bewaken.
Ik werk 1,0 fte, dus voor mij is het ieder jaar weer een verrassing hoe mijn rooster om de roosters van alle deeltijders heen wordt ingepland... Maar mag dus zeker niet klagen!

Krijg jij een hele middag ontwikkelingstijd joh? Staan daar nog eisen/verwachtingen tegenover?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:49:37 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172566128
Ik hoor in de week van tien augustus wat mijn werkdagen en het eerste rooster zijn. Tien dagen later beginnen we... en ik moet nog een dag kinderopvang opzeggen dus dat wordt een dure eerste maand...
Kwak
pi_172567469
Ik hoor ooit wat mijn rooster is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 08:16:43 ]
pi_172567539
Wij krijgen het rooster altijd pas de vrijdag voor het nieuwe schooljaar begint. Gelukkig weet ik wel al wat mijn vrije dagen gaan zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_172571784
Gaan werkdagen dan niet in overleg? Bij ons namelijk wel, dus dat weet ik al heel lang. Heb ook een voorlopig rooster, wordt eind augustus definitief.
pi_172571823
Ik weet voor mijn stage alleen welke dagen ik word verwacht, voor de rest moet ik het denk ik zelf indelen?
pi_172571861
Wij weten alleen op wat voor soort dagen we colleges geven (bijv. eerste periode maandag, dinsdag en woensdag, 2e periode dinsdag en vrijdag). Het rooster zelf kan elk moment veranderen, zelfs tussendoor. Dat is ook best complex met meerdere gebouwen op een campus en fluctuaties in studentaantallen (die bovendien pas vrij laat bekend zijn). Ik heb met de roostermakers te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_172572244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Wij weten alleen op wat voor soort dagen we colleges geven (bijv. eerste periode maandag, dinsdag en woensdag, 2e periode dinsdag en vrijdag). Het rooster zelf kan elk moment veranderen, zelfs tussendoor. Dat is ook best complex met meerdere gebouwen op een campus en fluctuaties in studentaantallen (die bovendien pas vrij laat bekend zijn). Ik heb met de roostermakers te doen.
Oef, dat is wel erg. Ons rooster wisselt ook wel per week, maar als het eenmaal voor een semester vastgesteld is (twee dagen voor dat semester begint of zo), dan verandert er weinig meer aan. Het kan een enkele keer wel gebeuren, maar eerlijk gezegd merk ik dat meestal niet, omdat ik mijn rooster toch digitaal bij houd. Collega's die in week 1 hun rooster overpennen in een papieren agenda staan weleens voor verrassingen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:29:19 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172572777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:45 schreef Bleie het volgende:
Gaan werkdagen dan niet in overleg? Bij ons namelijk wel, dus dat weet ik al heel lang. Heb ook een voorlopig rooster, wordt eind augustus definitief.
Jawel, is ook mijn eigen schuld hoor, ik heb maar 1 'blokkade' dat is de vrijdag (omdat door een drieling op het kdv die dag tot Melle 4 is vrijwel zeker geen plekje krijgt), en een 'omgekeerde blokkade' dat ik per se op maandag wil werken. Daarbij krijg ik nog de di/wo of do vrij (wo en do zijn nu opvangdagen).

Meer blokkades betekent een slechter rooster, het programma kan beter overweg met zachte eisen. Dus ik heb bewust die speling gelaten. Alleen wist ik andere jaren al wel eerder welke dagen het dan werden...
Kwak
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:24:03 #136
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_172574245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:47 schreef RokStarr het volgende:
Ik weet voor mijn stage alleen welke dagen ik word verwacht, voor de rest moet ik het denk ik zelf indelen?
Hier wordt vanuit de opleidingsschool verwacht dat je dinsdag, woensdag, donderdag op stage bent, maar alleen vrijdag is een harde blokkade. Ik heb aan de stageschool doorgegeven dat ik ook op maandag kan als dat roostertechnisch beter uitkomt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172574509
Wij gaan over naar een nieuw roosterprogramma dus nog geen idee van mijn rooster. Ik heb de woensdag geblokkeerd ivm opvang. Voor mijn studie heb ik maar 5 bijeenkomsten meer, daar ga ik geen dagen meer voor vrijhouden. Ik weet globaal welke vakken en klassen, maar meer ook niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_172823326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:08 schreef ma_11 het volgende:
Na even meegelezen te hebben toch maar besloten ook een bericht te plaatsen :)

Ben docent aardrijkskunde (2e graads) op een school in Noord-Brabant (regio Breda) en werk hier komend schooljaar alweer voor het 5e jaar (is wel inclusief mijn LIO stage). Echter is dit ook met een onderbreking geweest aangezien ik geen vast contract heb.

Dit zou volgend schooljaar eindelijk moeten gaan gebeuren (een vast contract) aangezien er dan een collega met pensioen gaat. Dit is mij al meerdere malen de afgelopen jaren mondeling beloofd.

Maar toch zit dit laatste mij niet lekker.. Mondeling, hoeveel heb je daar nou echt aan? Kan ik hier iets mee? Of moet ik maar gewoon vertrouwen dat het dus goed komt. Bij ons is communicatie namelijk ook niet het sterkste punt.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Oh en fijne vakantie! ;)
Ik zie dat hier niet echt meer op is gereageerd, dus komt 'ie.
Ik ben zelf zo naïef geweest om bij het tekenen van mijn contract een mondelinge afspraak te maken dat ik in december over zou stappen op schaal LC. De interim rector in kwestie was na de vakantie ineens verdwenen en niemand wist van die afspraak. Dus geen LC, jippie. Die krijg ik pas komende oktober na een maand beoordeling. Totale onzin, maar m'n eigen schuld aangezien ik het niet heb laten opschrijven.

Kortom, ga even naar je leidinggevende en kaart het aan. Ik ben zelf nogal assertief en heb gedreigd met een vertrek als ik niet in LC kom, dus misschien dat het helpt om al dan niet voorzichtig te laten vallen dat je ergens anders prima een vast contract kunt krijgen (al weet ik niet hoe dat bij aardrijkskunde is, met een tekortvak is dat makkelijker). En laat het opschrijven! Je kunt er ook over mailen ipv praten, dan heb je ook iets zwart op wit.
pi_172982462
Voor het eerst in m'n leven een mail van een leerling beantwoord in de zomervakantie. Het kan dus toch echt, mensen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:35:42 #140
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172986007
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:12 schreef Friek_ het volgende:
Voor het eerst in m'n leven een mail van een leerling beantwoord in de zomervakantie. Het kan dus toch echt, mensen.
Wat maakte dat je het deed?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_172986112
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:35 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wat maakte dat je het deed?
Had 'm een opdracht meegegeven voor in de vakantie. Dus tsja, dan moet het maar even.
pi_173122762
Misschien een gekke vraag, maar als mijn leidinggevende vraagt om mijn bevoegdheid te uploaden, om welk document gaat het dan? Ik ben sinds een maand afgestuurd aan de universiteit en heb een geslaagdverklaring waarop staat dat ik eerstegraads bevoegd ben. De online omgeving van mijn werkgever zegt echter "Wil je iets anders uploaden dan een bevoegdheid, kies dan voor diploma".. is een bevoegdheid een apart papiertje? Google maakt mij niet veel wijzer.
pi_173124868
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
pi_173124926
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Nee, die mogelijkheid is er alleen bij de lio als je geluk hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_173126166
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Een bos bloemen en een VVV-bon, als je mazzel hebt :)
Mon 'en!
pi_173126728
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Dat lijkt me bij een universitaire minor uitgesloten ja.
Kwak
pi_173128548
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
In mijn hele stagejaar (postdoctorale lerarenopleiding van een jaar) heb ik geen cent ontvangen, dus reken er maar niet op. Sterker nog, ik moest zelfs m'n eigen VOG betalen (wat ik wel een beetje ver vond gaan :')).
pi_173128686
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Zoals hierboven aangegeven krijg je idd niks. Terecht ook, want anders zouden mensen die de volledige lerarenopleiding deden en daar nog wel iets voor krijgen onder te lijden hebben door lagere vergoedingen. De minor is ook echt, althans bij mij op de uni, gewoon een soort introductie. Je krijgt ook geen echte bevoegdheid, alleen een beperkte. Het wordt vooral veel gedaan door mensen die nog geen idee hebben wat ze later willen worden en dit als "voor-de-zekerheidje" achter de hand willen hebben. Een betaling lijkt me dan dus ook niet op zijn plaats ;) het werd bij ons ook afgeraden te doen als je ook de echte lerarenopleiding wilde doen, omdat je er dan niks aan had (geen of heel weinig vrijstellingen etc).

Overigens krijg je pas tijdens de eerste week van college te horen bij welke school je gaat stage lopen, dus het is niet gek dat je nog niks hebt gehoord.

Edit: soms zijn uni's beter voorbereid en weet je het wel al, maar dan nog is er geen contact in de vakantie, want het is vakantie (jeeej).
pi_173129502
Met een educatieve minor tijdens je bachelor op de universiteit mag je na afloop lesgeven op vmbo-T en de onderbouw van havo+vwo.
pi_173130172
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:51 schreef Eerin het volgende:

[..]

Overigens krijg je pas tijdens de eerste week van college te horen bij welke school je gaat stage lopen, dus het is niet gek dat je nog niks hebt gehoord.

Edit: soms zijn uni's beter voorbereid en weet je het wel al, maar dan nog is er geen contact in de vakantie, want het is vakantie (jeeej).

Reden voor mij geweest om zelf mijn stageschool te kiezen ;)
En zowaar communiceert de uni ook in de vakantie...


Dank allen voor de reacties, VOG krijg ik sowieso vergoed en de rest zie ik wel. Mag sowieso mee op kamp :)
pi_173131022
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:22 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Reden voor mij geweest om zelf mijn stageschool te kiezen ;)
En zowaar communiceert de uni ook in de vakantie...

Dank allen voor de reacties, VOG krijg ik sowieso vergoed en de rest zie ik wel. Mag sowieso mee op kamp :)
Voor mij lio heb ik ook zelf gekozen inderdaad, heel handig ;) de uni communiceert inderdaad wel (eens) in de vakantie, maar school waarschijnlijk niet.

Veel plezier op kamp!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:47:41 #152
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_173157173
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.
pi_173170241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:47 schreef JochemP het volgende:

[..]

Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.
Ja, maar toch niet tijdens een educatieve minor?

Ik was tijdens de eerstegraadsmaster gewoon in dienst bij een school, dat kon toen nog makkelijk maar gebeurt nu niet meer.
Kwak
pi_173172301
Hoi medeleraren (in opleiding),

Ik begin komend jaar aan mijn derdejaars stage van de lerarenopleiding natuurkunde tweedegraads en wil na een wat moeilijke stage vorig jaar dit jaar anders beginnen. Volgens mijn begeleiding kom ik vooral nog wat tekort in mijn pedagogische en interpersoonlijke competentie: een band opbouwen met leerlingen en klassenmanagement. Om mij goed voor te bereiden op het nieuwe schooljaar zou ik best wat advies kunnen gebruiken. Daarom ben ik me nu (drie weken van te voren) alvast aan het bedenken hoe ik de eerste les in kan richten. Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie de eerste les van het nieuwe schooljaar met je naam om daarna gelijk de boeken in te duiken? Of houden jullie een hele introductie over wie je bent en wat je doet? Gaan jullie alle regels met de leerlingen af of ga je er vanuit dat leerlingen zich wel kunnen gedragen op school?
Probeer je (alvast) structuur in de les aan te geven? Maak je al gebruik van een vaste plattegrond? Kennen jullie alle namen van de leerlingen al? (Ik verwacht van niet, maar het leven is zoveel makkelijker als je ten minste de leerlingen bij naam aan kan spreken)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
pi_173174577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:57 schreef Rearviewmirror het volgende:
Hoi medeleraren (in opleiding),

Ik begin komend jaar aan mijn derdejaars stage van de lerarenopleiding natuurkunde tweedegraads en wil na een wat moeilijke stage vorig jaar dit jaar anders beginnen. Volgens mijn begeleiding kom ik vooral nog wat tekort in mijn pedagogische en interpersoonlijke competentie: een band opbouwen met leerlingen en klassenmanagement. Om mij goed voor te bereiden op het nieuwe schooljaar zou ik best wat advies kunnen gebruiken. Daarom ben ik me nu (drie weken van te voren) alvast aan het bedenken hoe ik de eerste les in kan richten. Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie de eerste les van het nieuwe schooljaar met je naam om daarna gelijk de boeken in te duiken? Of houden jullie een hele introductie over wie je bent en wat je doet? Gaan jullie alle regels met de leerlingen af of ga je er vanuit dat leerlingen zich wel kunnen gedragen op school?
Probeer je (alvast) structuur in de les aan te geven? Maak je al gebruik van een vaste plattegrond? Kennen jullie alle namen van de leerlingen al? (Ik verwacht van niet, maar het leven is zoveel makkelijker als je ten minste de leerlingen bij naam aan kan spreken)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
Mijn leerlingen beginnen met een creatieve opdracht waarin ze zichzelf voor moeten stellen (een filmpje, gedicht, mindmap, etc.), maar dat is Nederlands en eerstejaars mbo, dus dat is al anders.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:17:36 #158
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173189372
Bij een nieuwe klas, dus met leerlingen die ik niet uit voorgaande jaren ken, begin ik altijd met een voorstelrondje. Ik vind het altijd een beetje ongezellig om in een nieuwe klas meteen met de les te beginnen. Ik vertel ook wat over mezelf. Niet al teveel, daar komen ze gedurende het jaar wel achter. Van beide kanten even aftasten wat voor vlees we in de kuip hebben.

Wat regels betreft geef ik alleen aan wat ze voor mijn les bij zich moeten hebben. De rest wijst zich vanzelf wel. Ik ga geen regels als "mond dicht als ik praat", "vinger opsteken als je wat wil zeggen" of "niet ondersteboven op je stoel zitten" op ze afvuren. Dat vind ik voor de hand liggend. Daarbij, de leerlingen zullen een stuk of 12 nieuwe docenten krijgen - waarvan er genoeg zijn die wel alle regels gaan opdreunen. Dan weten de leerlingen aan het einde van de dag ook niet meer wat voor en achter is.

Bij mijn mentorklas is dat overigens wat anders.



[ Bericht 1% gewijzigd door Baba-O-Riley op 16-08-2017 21:01:13 ]
.
pi_173190928
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 19:16:09 ]
pi_173192701
wat voor vak is dat? :? klinkt als godsdienst of levensbeschouwing maar ik kan 't niet echt plaatsen....
There are only 151 Pokémon.
pi_173193330
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:01:56 #162
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173193729
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:49 schreef Bleie het volgende:

[..]

Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.
Hahaha, die vind ik wel erg leuk!
.
pi_173194211
Ik stel mezelf ook altijd voor met een koppeling naar m'n vak: ik neem tien boeken mee die belangrijk voor me zijn en die iets zeggen over mij.

Mijn persoonlijke tip als het gaat om contact en een band met de klas is het hebben en uitstralen van een rare eigenschap aan jezelf. Ik own het volledig dat ik gek ben van hommels. Ik neem dan ook een boek over hommels mee. Leerlingen vinden deze obsessie van mij helemaal geweldig, zowel bruggers als zesde klassers. Omdat het anders is. Nieuwe leerlingen kennen mij altijd gelijk als "die ene van de hommels". Nou wil ik niet zeggen dat alle docenten maar iets raars moeten veinzen, maar op de een of andere manier breekt dit feit over mij altijd het ijs. Daarna is een band opbouwen veel makkelijker, omdat ze me toegankelijker vinden door mijn (relatief kinderachtige) liefde voor wollige zoemers.

Dus misschien een idee om bij jezelf na te gaan waarmee je het ijs kunt breken. Ik stel me daarin wel redelijk kwetsbaar op. Leerlingen van bijvoorbeeld de derde en de vierde klas reageren eerst altijd lacherig, ze vinden het maar raar, maar ze draaien altijd bij!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:11:19 #164
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173195857
Dat is ook een goeie, Eerin! Klopt inderdaad. Ik heb in de loop der jaren ook van dat soort "eigenaardigheden" geïntroduceerd. Zo weten de leerlingen dat ik gek ben op perzikjes van Haribo. Dus af en toe legt een leerling nonchalant een zak van die perzikjes op mijn bureau met een dikke knipoog. De laatste jaren is het meer mijn liefde voor gitaarspelen en rockmuziek waar de leerlingen wel leuk mee omgaan. Zo erg dat ik bij het afscheid van mijn mentorklas afgelopen schooljaar twee concertkaartjes voor één van mijn favoriete artiesten cadeau kreeg...

[ Bericht 9% gewijzigd door Baba-O-Riley op 17-08-2017 12:54:30 ]
.
pi_173196111
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Grappig, jouw stuk doet mij denken aan mijn docent levensbeschouwing... Die is ook ongeveer op zo'n manier van start gegaan toen ik bij hem in de klas zat, pakte de hele klas heel goed op en iedereen vond zijn lessen erg tof
pi_173196167
Dankjewel voor al jullie tips. Daar kan ik wel wat mee. En wat een toffe verhalen levert dat op over vooroordelen, hommels, perziken en zelfs concertkaartjes cadeau. Zo'n band wil ik later ook wel met leerlingen scheppen, maar nu eerst nog even oefenen. Ik vind het soms best lastig dat niet alles in één keer goed gaat voor de klas, maar uiteindelijk is dat waarom ik nog stage loop en niet echt voor de klas sta (en zelfs dan zal niet alles altijd goed gaan, dat weet ik ook wel).
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:25:11 #167
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173196333
Dat heeft natuurlijk ook zijn tijd nodig he. Maar je moet ergens beginnen. Gaandeweg de rit gaat het (hopelijk) steeds beter. Wel opletten dat je niet de Popie Jopie gaat uithangen, om maar wanhopig aardig gevonden te worden. Daar prikken leerlingen zo doorheen. Oprecht zijn, dat telt.

Zag toevallig bij Masterchef deze week de kok Marco Pierre White. Een van de strengste en meest opvliegende koks die bestaat. Eentje die zelfs Gordon Ramsey aan het huilen kreeg. En als ik dan zie hoe hij die kandidaten opstookt, onder vuur neemt, afbeult maar ook weer oprecht complimenteert, ze tot het uiterste drijft - dan denk ik.. Op zich ook wel een interessante manier om eens in de klas te proberen. 😁
.
pi_173197091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Zag toevallig bij Masterchef deze week de kok Marco Pierre White. Een van de strengste en meest opvliegende koks die bestaat. Eentje die zelfs Gordon Ramsey aan het huilen kreeg. En als ik dan zie hoe hij die kandidaten opstookt, onder vuur neemt, afbeult maar ook weer oprecht complimenteert, ze tot het uiterste drijft - dan denk ik.. Op zich ook wel een interessante manier om eens in de klas te proberen. 😁
Komt aardig in de buurt van provocatief coachen wat die MPW doet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:54:55 #169
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173197324
Klinkt interessant. Ik ga er eens wat van opzoeken.
.
pi_173198839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:20 schreef Rearviewmirror het volgende:
Dankjewel voor al jullie tips. Daar kan ik wel wat mee. En wat een toffe verhalen levert dat op over vooroordelen, hommels, perziken en zelfs concertkaartjes cadeau. Zo'n band wil ik later ook wel met leerlingen scheppen, maar nu eerst nog even oefenen. Ik vind het soms best lastig dat niet alles in één keer goed gaat voor de klas, maar uiteindelijk is dat waarom ik nog stage loop en niet echt voor de klas sta (en zelfs dan zal niet alles altijd goed gaan, dat weet ik ook wel).
Ook als je al een tijd voor de klas staat gaat niet alles altijd goed hoor ;) ik had de halve finale van de Europa League gekeken laatst (half fan van Ajax) en daarna nog wat gefeest.. volgende dag eerste uur les. Ik was kapot, had waarschijnlijk nog wel wat alcohol in m'n bloed (beetje maar hoor) en ik begon met een les voor 3 havo. Na vijf minuten vroeg m'n leerling: mevrouw, gaat alles wel goed? Dit hebben we al lang gehad ooit. Ik had dus 5 vwo, niet 3 havo. Totaal niet gemerkt bij binnenkomst want ik was nog bezig met m'n hoofdpijn :p
Kinderen moesten wel lachen en we zijn maar gaan lezen met z'n allen. Wel jammer dat ik de rest van de dag aan m'n andere klassen (het gaat snel rond) moest uitleggen dat ik echt geen kater had.

Dat soort dingen zijn genant, maar wel hilarisch. En geniaal voor m'n band met de kinders. Al hoop ik dat ze het nu even laten rusten :p
pi_173202140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Eerin het volgende:
Ik stel mezelf ook altijd voor met een koppeling naar m'n vak: ik neem tien boeken mee die belangrijk voor me zijn en die iets zeggen over mij.

Mijn persoonlijke tip als het gaat om contact en een band met de klas is het hebben en uitstralen van een rare eigenschap aan jezelf. Ik own het volledig dat ik gek ben van hommels. Ik neem dan ook een boek over hommels mee. Leerlingen vinden deze obsessie van mij helemaal geweldig, zowel bruggers als zesde klassers. Omdat het anders is. Nieuwe leerlingen kennen mij altijd gelijk als "die ene van de hommels". Nou wil ik niet zeggen dat alle docenten maar iets raars moeten veinzen, maar op de een of andere manier breekt dit feit over mij altijd het ijs. Daarna is een band opbouwen veel makkelijker, omdat ze me toegankelijker vinden door mijn (relatief kinderachtige) liefde voor wollige zoemers.

Dus misschien een idee om bij jezelf na te gaan waarmee je het ijs kunt breken. Ik stel me daarin wel redelijk kwetsbaar op. Leerlingen van bijvoorbeeld de derde en de vierde klas reageren eerst altijd lacherig, ze vinden het maar raar, maar ze draaien altijd bij!
Ah, dat is ook één van mijn vragen! Welke gekke gewoonten ik heb - rare hobby's, vreemde interesses, beginnen met het toetje bij het avondeten, wat dan ook.

En reken maar dat ik die heb. Ik heb een rare lach (zo'n raar autistenlachje) en heb allerlei tics zoals stopwoordjes. Mijn opdracht aan hen is om dan mijn stopwoordjes te achterhalen en daarmee kunnen ze me dan aanspreken. 'Meneer 'zeg maar' Dijkstra'. Levert altijd wel enige hilariteit op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 09:53:06 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:19:53 #172
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173206356
Net mijn rooster gezien.
Ben niet bepaald blij. Veel lastige klassen, veel 8ste uren.

Eens kijken of ik ze voor me kan winnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173210604

Eerste gesprekken met mentorleerlingen doe ik natuurlijk zo.
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:55:09 #174
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173282214
Wanneer mogen jullie weer beginnen? Ik heb 28 augustus een vergaderdag, een dag later is introductiedag. Dus nog een weekje rust..
.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:28:01 #175
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_173283203
Ik ben morgen weer aan de beurt. Morgen is vooral opstarten en vergaderen, dinsdag en woensdag introductie en vanaf donderdag weer 'gewoon' lessen. Heb dit jaar PRO t/m KBL, en een paar flink pittige groepen. Heb er zin in!
pi_173294298
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:31:17 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294337
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
:{w Iedere klas is een uitdaging!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173295049
Ik begin de 31e, eerst twee dagen opstarten de week erop beginnen de lessen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 11:48:36 #179
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_173297356
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
Stiekem vind ik dat wel jammer, dat ze dat al zo heeft benoemd. Dan ga je er toch met een bepaald gevoel naar toe, en zul je dingen/acties heel snel scharen onder "o, ja dat viel ook wel te verwachten!". Ik heb afgelopen jaar ook stage gelopen in een klas waarvan mijn mentor achteraf zei dat er misschien beter geen stagiaire geplaatst had kunnen worden, maar ik heb er zó ontzettend veel geleerd. Ik denk dat als ze het me van tevoren hadden aangeboden en al benoemd dat het pittig zou worden etc, dat ik nee had gezegd, maar wat was het óók een leuke klas O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_173299233
Wij zijn vandaag weer begonnen met de voorbereidingen. Volgende week introductie eerstejaars en over twee weken beginnen de colleges. Ik heb allemaal nieuwe / vernieuwde vakken dit eerste blok. Leuk, maar dat geeft wel een hoop werk. Omdat ik geen eerstejaars begeleid hopelijk volgende week voldoende tijd om me goed voor te bereiden, maar ik heb ook nog wat freelanceopdrachten liggen die af moeten.
pi_173301739
Ik kom zelf ook uit "lastigere" klassen, dus weet dat die heel leuk kunnen zijn ook. Ga die klassen dan ook zeker niet uit de weg
pi_173312735
hier vandaag begonnen, lange dag vergaderen en opstarten, en morgen van 8-17 naar het strand voor activiteiten met de mentorklas. Woensdag gaat het dan echt weer beginnen.
Kwak
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:02:28 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173382018
Hoi iedereen, een vraagje over salaris;

Ik heb deze maand veel minder salaris ontvangen dan gewoonlijk. Op mijn loonstrookje staat dat ik voor 0,7fte salaris heb ontvangen; hoegenaamd is dat berekend op basis van de aanstelling per 01-08-2017. Ik heb echter zwart op wit dat ik tenminste 0,8fte aanstelling krijg, en gezien omstandigheden wordt dit eerder 1,0fte. Mijn benoeming aan het einde van vorig jaar was 0,9fte.

Is het normaal dat ze die eerste maand te weinig uitbetalen en dat later alsnog uitkeren, als de functiegroottes voor dat jaar definitief binnen zijn? Of heeft er iemand bij financiën zitten slapen?
pi_173382269
Nee, klinkt als een foutje. Even navragen bij teamleider/personeelszaken lijkt me.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:39:34 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173382687
Even gebeld naar de centrale administratie, kennelijk heeft de school één onderdeel van mijn benoeming niet doorgegeven, en het andere onderdeel pas per 04 september in laten gaan. Zij kan dat niet aanpassen zolang de school dat niet doorgeeft. Helaas is het hier nog vakantie, dus is er maandag pas weer volk aan het werk....

Wel relaxed, zo'n lekker rustige eerste maand. Want ik ga niet fulltime werken als ze me parttime uitbetalen. :D
pi_173429264
Morgenvroeg weer beginnen. Het zit er echt op, die vakantie.
  zondag 27 augustus 2017 @ 21:32:36 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173432112
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:45 schreef Friek_ het volgende:
Morgenvroeg weer beginnen. Het zit er echt op, die vakantie.
Fijn dat je het er nog even inwrijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 augustus 2017 @ 23:04:42 #188
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173434832
Ik heb ook zojuist de wekker weer gezet voor morgenvroeg. Heb er wel weer zin in, eigenlijk.
.
pi_173440263
Ik ben lessen aan het voorbereiden voor volgende week. En ik wil de studenten dan in groepjes de studiehandleiding laten doornemen en er vragen over laten stellen. Kent iemand een handige online tool om die vragen van de studenten bij mij te krijgen, zodat ik ze vervolgens klassikaal kan beantwoorden?
pi_173440517
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:10 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lessen aan het voorbereiden voor volgende week. En ik wil de studenten dan in groepjes de studiehandleiding laten doornemen en er vragen over laten stellen. Kent iemand een handige online tool om die vragen van de studenten bij mij te krijgen, zodat ik ze vervolgens klassikaal kan beantwoorden?
Is iets als Padlet een optie?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:47:09 #191
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173445503
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb ook zojuist de wekker weer gezet voor morgenvroeg. Heb er wel weer zin in, eigenlijk.
Vandaag al geweest, voorbereiden, al was mijn inzet nog niet bekend... Morgen introductie voor de eerste jaars. Ik heb er zin in!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173450152
quote:
5s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:33 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Is iets als Padlet een optie?
Dank, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ga het met mentimeter proberen.
pi_173463568
Werkelijk waar niks klopt: leerlingenaantallen, prognoses, lokalen, het rooster, de jaartaak. Niks, helemaal niks. Is dat nou alleen bij ons zo of ligt het aan mijn werkgever?
De intro vandaag was wel leuk, de stad leren kennen met een wandeling en allerlei vragen. Morgen starten zij echt, ik hoef pas donderdag weer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:22:48 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:06 schreef d.k. het volgende:
Werkelijk waar niks klopt: leerlingenaantallen, prognoses, lokalen, het rooster, de jaartaak. Niks, helemaal niks. Is dat nou alleen bij ons zo of ligt het aan mijn werkgever?
De intro vandaag was wel leuk, de stad leren kennen met een wandeling en allerlei vragen. Morgen starten zij echt, ik hoef pas donderdag weer.
Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173467677
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.
Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.

Het gebruikelijke amateurisme, zullen we maar zeggen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:55:04 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467731
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.

Het gebruikelijke amateurisme, zullen we maar zeggen.
Ik 135. Jij?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173467784
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik 135. Jij?
Even opgezocht voor je: 485. Moet kunnen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:06:20 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467935
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Even opgezocht voor je: 485. Moet kunnen.
lol. Sterkte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173469468
Ik snap niets van die uren. Werk ik te veel of te weinig als ik in de min sta? :@
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:21:44 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173469552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:18 schreef Cholula het volgende:
Ik snap niets van die uren. Werk ik te veel of te weinig als ik in de min sta? :@
Je krijgt te weinig betaald ;)

Je normjaartaak is 1659 uur. Stel dat je een werktijdfactor (WTF!) hebt van 0,8000, dan moet je dus 0,8 * 1659 = 1327 uur werken. Wordt je voor lessen + taken voor bijvoorbeeld 1350 uur ingezet, dan sta je 23 uur 'in de min' en werk je dus te veel - of krijg je te weinig betaald ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')