Tja, uiteindelijk doe ik wat de opleiding wilt, op deze manier kan er in principe nooit gezeik van komen. Had ook de contact gegevens van de coordinator erin gezet zodat ze ook vanuit de stageschool met haar in contact konden komen voor verdere info / vragen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:37 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Raar dat het zo weinig is. Hier moeten we uitgaan van twee of drie klassen op het vo of drie dagdelen op het mbo.
Kun je niet twee contracten krijgen? Een oud-klasgenoot van mij had twee klassen op een stagecontract en twee op een starterscontract.
Gat-ver-dam-me, wat een kutverhaal.quote:Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns![]()
https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Neuh.quote:Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Krijg alleen al jeuk als ik zijn naam lees.quote:Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ik denk dat meester Bart een beetje teveel in de kont gekeken is. Dat boek lijkt me niks als het in zulk soort taal geschreven is.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 12:31 schreef Franny_G het volgende:
Zou hij dit nou ook echt allemaal zo voelen en ervaren of zit hij dit gewoon al gniffelend op te schrijven?
Het is wel heel erg ideaal allemaal. Ik zeg ook wel eens tegen iemand dat ik uit het onderwijs kom, maar dan zeggen ze meestal niet meer dan "Oh.. lekker veel vakanties".quote:Op zaterdag 8 juli 2017 12:34 schreef JochemP het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd het overgrote deel van wat hij opschrijft helemaal niet. Ik denk dat zeker de helft gewoon verzonnen is.
In BNW las ik dat hij ingezet is door de AIVD om docenten te trekkenquote:Op vrijdag 7 juli 2017 12:31 schreef Franny_G het volgende:
Zou hij dit nou ook echt allemaal zo voelen en ervaren of zit hij dit gewoon al gniffelend op te schrijven?
Volgens mij werkt dit echt gigantisch averechtsquote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
In BNW las ik dat hij ingezet is door de AIVD om docenten te trekken
Klinkt een beetje alsof je de prominente leden van 50Plus (die politieke partij) aan het lesgeven was.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:09 schreef Haushofer het volgende:
Als ik iets heb geleerd tijdens mijn eerste jaar onderwijs: deeltijd (volwassenonserwijs) is niks voor mij. Wat een deceptie is dat zegElk plezier bij dat vak is door een deel van die groep totaal weggeslagen door gezeur, geeis en totaal gebrek aan niveau. Wat een verschil met mijn voltijdstudenten. En ik maar denken dat volwassenen meer interesse zouden hebben in het vak en zich volwassener zouden opstellen dan jongeren fris na hun Havo
![]()
En nog schokkender: het komt straks voor de klas te staan.![]()
Om je eerlijk te zijn is me dat nog nooit overkomen. Wel leerlingen die natuurlijk doordrammen over een puntje extra op het proefwerk.quote:Op zondag 16 juli 2017 09:03 schreef Haushofer het volgende:
Komen die ook aan je deur te bedelen voor een voldoende?
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 18 juli 2017 17:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gisteren zijn bij ons de (voorlopige) lesroosters al bekend gemaakt. Ik heb een geweldig rooster; alle lessen in één lokaal, geen klassen dubbel op een dag en geen hele blokken met tussenuren. Ga ik toch een stuk relaxter door op reis merk ik.
Fijne vakantie allemaal!
Aan de slag dan, luie tante.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ho, niet alle docenten hebben de hele zomer vrij.
Beter, ik heb alleen een overzicht gekregen van wat ik geef in welk blok. Nog niet de tijden helaas. Dinsdag is mijn vrijedag. En donderdag middag is mijn startend-docent-ontwikkelijd.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 17:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gisteren zijn bij ons de (voorlopige) lesroosters al bekend gemaakt. Ik heb een geweldig rooster; alle lessen in één lokaal, geen klassen dubbel op een dag en geen hele blokken met tussenuren. Ga ik toch een stuk relaxter door op reis merk ik.
Fijne vakantie allemaal!
Ik werk 1,0 fte, dus voor mij is het ieder jaar weer een verrassing hoe mijn rooster om de roosters van alle deeltijders heen wordt ingepland... Maar mag dus zeker niet klagen!quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:22 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Beter, ik heb alleen een overzicht gekregen van wat ik geef in welk blok. Nog niet de tijden helaas. Dinsdag is mijn vrijedag. En donderdag middag is mijn startend-docent-ontwikkelijd.
Leerdoel wordt om werk en privé en de inzet daarin te bewaken.
Oef, dat is wel erg. Ons rooster wisselt ook wel per week, maar als het eenmaal voor een semester vastgesteld is (twee dagen voor dat semester begint of zo), dan verandert er weinig meer aan. Het kan een enkele keer wel gebeuren, maar eerlijk gezegd merk ik dat meestal niet, omdat ik mijn rooster toch digitaal bij houd. Collega's die in week 1 hun rooster overpennen in een papieren agenda staan weleens voor verrassingen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Wij weten alleen op wat voor soort dagen we colleges geven (bijv. eerste periode maandag, dinsdag en woensdag, 2e periode dinsdag en vrijdag). Het rooster zelf kan elk moment veranderen, zelfs tussendoor. Dat is ook best complex met meerdere gebouwen op een campus en fluctuaties in studentaantallen (die bovendien pas vrij laat bekend zijn). Ik heb met de roostermakers te doen.
Jawel, is ook mijn eigen schuld hoor, ik heb maar 1 'blokkade' dat is de vrijdag (omdat door een drieling op het kdv die dag tot Melle 4 is vrijwel zeker geen plekje krijgt), en een 'omgekeerde blokkade' dat ik per se op maandag wil werken. Daarbij krijg ik nog de di/wo of do vrij (wo en do zijn nu opvangdagen).quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:45 schreef Bleie het volgende:
Gaan werkdagen dan niet in overleg? Bij ons namelijk wel, dus dat weet ik al heel lang. Heb ook een voorlopig rooster, wordt eind augustus definitief.
Hier wordt vanuit de opleidingsschool verwacht dat je dinsdag, woensdag, donderdag op stage bent, maar alleen vrijdag is een harde blokkade. Ik heb aan de stageschool doorgegeven dat ik ook op maandag kan als dat roostertechnisch beter uitkomt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:47 schreef RokStarr het volgende:
Ik weet voor mijn stage alleen welke dagen ik word verwacht, voor de rest moet ik het denk ik zelf indelen?
Ik zie dat hier niet echt meer op is gereageerd, dus komt 'ie.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:08 schreef ma_11 het volgende:
Na even meegelezen te hebben toch maar besloten ook een bericht te plaatsen
Ben docent aardrijkskunde (2e graads) op een school in Noord-Brabant (regio Breda) en werk hier komend schooljaar alweer voor het 5e jaar (is wel inclusief mijn LIO stage). Echter is dit ook met een onderbreking geweest aangezien ik geen vast contract heb.
Dit zou volgend schooljaar eindelijk moeten gaan gebeuren (een vast contract) aangezien er dan een collega met pensioen gaat. Dit is mij al meerdere malen de afgelopen jaren mondeling beloofd.
Maar toch zit dit laatste mij niet lekker.. Mondeling, hoeveel heb je daar nou echt aan? Kan ik hier iets mee? Of moet ik maar gewoon vertrouwen dat het dus goed komt. Bij ons is communicatie namelijk ook niet het sterkste punt.
Ben benieuwd naar jullie meningen!
Oh en fijne vakantie!
Wat maakte dat je het deed?quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:12 schreef Friek_ het volgende:
Voor het eerst in m'n leven een mail van een leerling beantwoord in de zomervakantie. Het kan dus toch echt, mensen.
Nee, die mogelijkheid is er alleen bij de lio als je geluk hebt.quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Een bos bloemen en een VVV-bon, als je mazzel hebtquote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Dat lijkt me bij een universitaire minor uitgesloten ja.quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
In mijn hele stagejaar (postdoctorale lerarenopleiding van een jaar) heb ik geen cent ontvangen, dus reken er maar niet op. Sterker nog, ik moest zelfs m'n eigen VOG betalen (wat ik wel een beetje ver vond gaanquote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Zoals hierboven aangegeven krijg je idd niks. Terecht ook, want anders zouden mensen die de volledige lerarenopleiding deden en daar nog wel iets voor krijgen onder te lijden hebben door lagere vergoedingen. De minor is ook echt, althans bij mij op de uni, gewoon een soort introductie. Je krijgt ook geen echte bevoegdheid, alleen een beperkte. Het wordt vooral veel gedaan door mensen die nog geen idee hebben wat ze later willen worden en dit als "voor-de-zekerheidje" achter de hand willen hebben. Een betaling lijkt me dan dus ook niet op zijn plaatsquote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Reden voor mij geweest om zelf mijn stageschool te kiezenquote:Op maandag 14 augustus 2017 08:51 schreef Eerin het volgende:
[..]
Overigens krijg je pas tijdens de eerste week van college te horen bij welke school je gaat stage lopen, dus het is niet gek dat je nog niks hebt gehoord.
Edit: soms zijn uni's beter voorbereid en weet je het wel al, maar dan nog is er geen contact in de vakantie, want het is vakantie (jeeej).
Voor mij lio heb ik ook zelf gekozen inderdaad, heel handigquote:Op maandag 14 augustus 2017 10:22 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Reden voor mij geweest om zelf mijn stageschool te kiezen![]()
En zowaar communiceert de uni ook in de vakantie...
Dank allen voor de reacties, VOG krijg ik sowieso vergoed en de rest zie ik wel. Mag sowieso mee op kamp
Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ja, maar toch niet tijdens een educatieve minor?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:47 schreef JochemP het volgende:
[..]
Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 22:57 schreef Rearviewmirror het volgende:
Hoi medeleraren (in opleiding),
Ik begin komend jaar aan mijn derdejaars stage van de lerarenopleiding natuurkunde tweedegraads en wil na een wat moeilijke stage vorig jaar dit jaar anders beginnen. Volgens mijn begeleiding kom ik vooral nog wat tekort in mijn pedagogische en interpersoonlijke competentie: een band opbouwen met leerlingen en klassenmanagement. Om mij goed voor te bereiden op het nieuwe schooljaar zou ik best wat advies kunnen gebruiken. Daarom ben ik me nu (drie weken van te voren) alvast aan het bedenken hoe ik de eerste les in kan richten. Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie de eerste les van het nieuwe schooljaar met je naam om daarna gelijk de boeken in te duiken? Of houden jullie een hele introductie over wie je bent en wat je doet? Gaan jullie alle regels met de leerlingen af of ga je er vanuit dat leerlingen zich wel kunnen gedragen op school?
Probeer je (alvast) structuur in de les aan te geven? Maak je al gebruik van een vaste plattegrond? Kennen jullie alle namen van de leerlingen al? (Ik verwacht van niet, maar het leven is zoveel makkelijker als je ten minste de leerlingen bij naam aan kan spreken)Mijn leerlingen beginnen met een creatieve opdracht waarin ze zichzelf voor moeten stellen (een filmpje, gedicht, mindmap, etc.), maar dat is Nederlands en eerstejaars mbo, dus dat is al anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt voor jullie tips en advies.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.
Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).
De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Hahaha, die vind ik wel erg leuk!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:49 schreef Bleie het volgende:
[..]
Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.
Grappig, jouw stuk doet mij denken aan mijn docent levensbeschouwing... Die is ook ongeveer op zo'n manier van start gegaan toen ik bij hem in de klas zat, pakte de hele klas heel goed op en iedereen vond zijn lessen erg tofquote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.
Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).
De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Komt aardig in de buurt van provocatief coachen wat die MPW doet.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zag toevallig bij Masterchef deze week de kok Marco Pierre White. Een van de strengste en meest opvliegende koks die bestaat. Eentje die zelfs Gordon Ramsey aan het huilen kreeg. En als ik dan zie hoe hij die kandidaten opstookt, onder vuur neemt, afbeult maar ook weer oprecht complimenteert, ze tot het uiterste drijft - dan denk ik.. Op zich ook wel een interessante manier om eens in de klas te proberen. 😁
Ook als je al een tijd voor de klas staat gaat niet alles altijd goed hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:20 schreef Rearviewmirror het volgende:
Dankjewel voor al jullie tips. Daar kan ik wel wat mee. En wat een toffe verhalen levert dat op over vooroordelen, hommels, perziken en zelfs concertkaartjes cadeau. Zo'n band wil ik later ook wel met leerlingen scheppen, maar nu eerst nog even oefenen. Ik vind het soms best lastig dat niet alles in één keer goed gaat voor de klas, maar uiteindelijk is dat waarom ik nog stage loop en niet echt voor de klas sta (en zelfs dan zal niet alles altijd goed gaan, dat weet ik ook wel).
Ah, dat is ook één van mijn vragen! Welke gekke gewoonten ik heb - rare hobby's, vreemde interesses, beginnen met het toetje bij het avondeten, wat dan ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Eerin het volgende:
Ik stel mezelf ook altijd voor met een koppeling naar m'n vak: ik neem tien boeken mee die belangrijk voor me zijn en die iets zeggen over mij.
Mijn persoonlijke tip als het gaat om contact en een band met de klas is het hebben en uitstralen van een rare eigenschap aan jezelf. Ik own het volledig dat ik gek ben van hommels. Ik neem dan ook een boek over hommels mee. Leerlingen vinden deze obsessie van mij helemaal geweldig, zowel bruggers als zesde klassers. Omdat het anders is. Nieuwe leerlingen kennen mij altijd gelijk als "die ene van de hommels". Nou wil ik niet zeggen dat alle docenten maar iets raars moeten veinzen, maar op de een of andere manier breekt dit feit over mij altijd het ijs. Daarna is een band opbouwen veel makkelijker, omdat ze me toegankelijker vinden door mijn (relatief kinderachtige) liefde voor wollige zoemers.
Dus misschien een idee om bij jezelf na te gaan waarmee je het ijs kunt breken. Ik stel me daarin wel redelijk kwetsbaar op. Leerlingen van bijvoorbeeld de derde en de vierde klas reageren eerst altijd lacherig, ze vinden het maar raar, maar ze draaien altijd bij!
quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
Stiekem vind ik dat wel jammer, dat ze dat al zo heeft benoemd. Dan ga je er toch met een bepaald gevoel naar toe, en zul je dingen/acties heel snel scharen onder "o, ja dat viel ook wel te verwachten!". Ik heb afgelopen jaar ook stage gelopen in een klas waarvan mijn mentor achteraf zei dat er misschien beter geen stagiaire geplaatst had kunnen worden, maar ik heb er zó ontzettend veel geleerd. Ik denk dat als ze het me van tevoren hadden aangeboden en al benoemd dat het pittig zou worden etc, dat ik nee had gezegd, maar wat was het óók een leuke klasquote:Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
Fijn dat je het er nog even inwrijft.quote:Op zondag 27 augustus 2017 19:45 schreef Friek_ het volgende:
Morgenvroeg weer beginnen. Het zit er echt op, die vakantie.
Is iets als Padlet een optie?quote:Op maandag 28 augustus 2017 12:10 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lessen aan het voorbereiden voor volgende week. En ik wil de studenten dan in groepjes de studiehandleiding laten doornemen en er vragen over laten stellen. Kent iemand een handige online tool om die vragen van de studenten bij mij te krijgen, zodat ik ze vervolgens klassikaal kan beantwoorden?
Vandaag al geweest, voorbereiden, al was mijn inzet nog niet bekend... Morgen introductie voor de eerste jaars. Ik heb er zin in!quote:Op zondag 27 augustus 2017 23:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb ook zojuist de wekker weer gezet voor morgenvroeg. Heb er wel weer zin in, eigenlijk.
Dank, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ga het met mentimeter proberen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 12:33 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Is iets als Padlet een optie?
Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 16:06 schreef d.k. het volgende:
Werkelijk waar niks klopt: leerlingenaantallen, prognoses, lokalen, het rooster, de jaartaak. Niks, helemaal niks. Is dat nou alleen bij ons zo of ligt het aan mijn werkgever?
De intro vandaag was wel leuk, de stad leren kennen met een wandeling en allerlei vragen. Morgen starten zij echt, ik hoef pas donderdag weer.
Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.
Ik 135. Jij?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.
Het gebruikelijke amateurisme, zullen we maar zeggen.
lol. Sterkte.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Even opgezocht voor je: 485. Moet kunnen.
Je krijgt te weinig betaaldquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 21:18 schreef Cholula het volgende:
Ik snap niets van die uren. Werk ik te veel of te weinig als ik in de min sta?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |