SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
75kmquote:Op zaterdag 20 mei 2017 00:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Welke afstand?
Ik ga zelf vrijwilligen en plaatjes schieten bij de klimtijdrit die in de P&R start
Dat.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:08 schreef the_critic het volgende:
Dat idee van die klimtijdrit in parkeergarage van ziekenhuis, hebben ze gewoon gejat van de primavera fok-meet!
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:25 schreef TradeMarkie het volgende:
Over nieuwe fietsen gesproken
[ afbeelding ]
Mooie fiets, paar hoge wielen erin en hij is afquote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:25 schreef TradeMarkie het volgende:
Over nieuwe fietsen gesproken
[ afbeelding ]
ja die is er af, net als de kop, lekker rondje gefietst net tussen de buien doorquote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Tommeke het volgende:
Prima karretje! Zit nog wel een sticker op de bovenbuis zeker?
Dat mag toch ook wel?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:17 schreef Z het volgende:
In het kader van de segmenten discussie van laatst. Ik heb vandaag de vierde tijd op een segment van 6,6 km gefietst (zo plat als een dubbeltje, met z'n drieën). Ben ik best trots op.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:17 schreef Z het volgende:
In het kader van de segmenten discussie van laatst. Ik heb vandaag de vierde tijd op een segment van 6,6 km gefietst (zo plat als een dubbeltje, met z'n drieën). Ben ik best trots op.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:17 schreef Z het volgende:
Dan moet je hier gaan fietsenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat mag toch ook wel?Ik ben al trots als ik in de top 1000 sta
_!
Waar is hier?quote:
Daar heb ik vorige week gefietst. Mooie omgeving wel, maar wel erg plat.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:41 schreef Najieto het volgende:
Vandaag een mooie rit gefietst over het zuid Hollandse eiland. Een man die met ons meefietste en vooruit ging om ff langs zijn schoonzus te gaan ging rechts langs een auto en ging me toch hard op zijn plaat liggen. Gat in zijn kin. Auto beschadigd en fiets helemaal aan diggelen. Gelukkig hoefde er geen ambu te komen en is hij met zijn schoonzus naar het ziekenhuis gegaan voor een hechting.
Plat is het zeker. Zelfs hier in de polder is het minder platquote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar heb ik vorige week gefietst. Mooie omgeving wel, maar wel erg plat.
210kmquote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:15 schreef Najieto het volgende:
[..]
Plat is het zeker. Zelfs hier in de polder is het minder plat. Uiteindelijk 210km gefiets met een leuk clubje die ik onderweg tegenkwam. Nieuw langste persoonlijk record
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:15 schreef Najieto het volgende:
[..]
Plat is het zeker. Zelfs hier in de polder is het minder plat. Uiteindelijk 210km gefiets met een leuk clubje die ik onderweg tegenkwam. Nieuw langste persoonlijk record
Giethoornquote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waar is hier?In Utrecht ben ik echt kansloos
hooguit bij de 'vrouwen dit jaar' categorie dat ik nog een beetje hoog sta
Oh nee, de top 1000 is mannen en vrouwenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:31 schreef DeLuna het volgende:
[..]
GiethoornHier fietsen ook wel veel vrouwen maar geen 1000.
Ooooh.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oh nee, de top 1000 is mannen en vrouwenAls ik de mannen eruit filter dan doe ik het nog best aardig
Zeg dat maar tegen mijn egoquote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:49 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ooooh.Dan valt het mee toch? Je moet jezelf ook helemaal niet met mannen vergelijken
tandje lichter?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:26 schreef Andyy het volgende:
Piepende schoenplaatjes tegen de body van m'n pedaal. Hoe los ik dat op? Druppeltje kettingolie ertussen? Of stukje bartape zoals pro's doen?
Ultegra is 6800. Dit zijn 105 5800 cassettes. Staat fout op de website, zou verandert worden, maar zijn ze niet zo snel in. Toevallig 2 weken geleden een 105 cassette hier gekochtquote:Op zondag 21 mei 2017 12:21 schreef MCH het volgende:
Is Wiggle gewoon een hele domme webshop? Ze verkopen Shimano Ultegra 105 5800 11 speed cassettes.
http://www.wiggle.nl/shimano-ultegra-105-5800-11-speed-cassette/
Ah gossie. Heb je een foutje ontdekt? Koop een taart en ga het vieren. Alsof jij nooit een foutje maakt...quote:Op zondag 21 mei 2017 12:21 schreef MCH het volgende:
Is Wiggle gewoon een hele domme webshop? Ze verkopen Shimano Ultegra 105 5800 11 speed cassettes.
http://www.wiggle.nl/shimano-ultegra-105-5800-11-speed-cassette/
quote:Op zondag 21 mei 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah gossie. Heb je een foutje ontdekt? Koop een taart en ga het vieren. Alsof jij nooit een foutje maakt...
Prima webshop gewoon dat Wiggle.
Was je bestelling snel binnen?quote:Op zondag 21 mei 2017 13:00 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Ultegra is 6800. Dit zijn 105 5800 cassettes. Staat fout op de website, zou verandert worden, maar zijn ze niet zo snel in. Toevallig 2 weken geleden een 105 cassette hier gekocht
Op 27 april besteld, in de mail stond levering op of voor 9 mei. Op 4 mei had ik het binnen.quote:
ik ken alleen relive.cc maar die pikt het uit je stravaquote:Op zondag 21 mei 2017 15:16 schreef Patroon het volgende:
Soms zie je van die filmpjes voorbij komen met zo'n birdview hoe iemand heeft gefietst (die lijn wordt dan ter plekke getekend op de kaart). Nu zoek ik zoiets om te maken van een nog te fietsen route. Dus waar ik een gpx bestand van heb. Waar is dit mogelijk?
ik merk dat ik soms zit te "werken" op de fiets;dan rijd ik net wat te zwaar en als ik dan beter op de positie van mijn knieën en enkels let het kraken ophoudt. Maw ik veroorzaak dan zelf de kraak in mijn pendalen.quote:
Gpx bestanden van strava downloaden uploaden naar http://gotoes.org/gotoes/strava/ die ze samen voegt. Bestand downloaden en uploaden naar strava.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:
In plaats van de oorspronkelijke 75km, 130km gefietstwel enorm trots op mezelf.
Alleen mijn TomTom was er niet zo heel blij mee en gaf het na 117km op. Is er een manier om dit te corrigeren in Strava? Weet dat er een third party app daarvoor was, maar kan hem niet vinden
Nee, had maar 1 bestandquote:Op zondag 21 mei 2017 17:44 schreef Najieto het volgende:
[..]
Gpx bestanden van strava downloaden uploaden naar http://gotoes.org/gotoes/strava/ die ze samen voegt. Bestand downloaden en uploaden naar strava.
Oh. Dat is wel jammerquote:Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, had maar 1 bestandzag wel een andere app waarbij ik dan de GPS kan nabouwen voor de verloren kilometers, maar daar heb ik ook geen zin in. Jammer maar helaas
Ja, zo stom! Ben er verder heel blij mee maar dit is wel echt een tegenvaller. Zou toch wel verwachten dat hij 130km kan registerenquote:
Welke heb jij dan? Ik heb de TomTom Spark 2. Heb die vorig jaar gekocht voor hardlopen maar ik vind hem behoorlijk tegenvallen. Batterij vrij snel leeg, volgens mij redt hij de 5 uur amper. Voor lopen is dat wel genoeg maar zou hem niet met fietsen kunnen gebruiken.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, zo stom! Ben er verder heel blij mee maar dit is wel echt een tegenvaller. Zou toch wel verwachten dat hij 130km kan registeren
TomTom multisport. En inderdaad, 5 uur is de max van dit ding.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Welke heb jij dan? Ik heb de TomTom Spark 2. Heb die vorig jaar gekocht voor hardlopen maar ik vind hem behoorlijk tegenvallen. Batterij vrij snel leeg, volgens mij redt hij de 5 uur amper. Voor lopen is dat wel genoeg maar zou hem niet met fietsen kunnen gebruiken.
Dat lijkt me echt verschrikkelijkquote:
Hoezo? Strava aan en gaan. Of bedoel je navigeren?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt verschrikkelijkNu op de terugweg gebruikt, maar vind het helemaal niks.
Mijn telefoon registreert veel minder nauwkeurig dan mijn Garmin.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:35 schreef Z het volgende:
[..]
Hoezo? Strava aan en gaan. Of bedoel je navigeren?
Mijn telefoon houdt het makkelijk 10 uur uit. Helaas doet Strava het er alleen niet zo goed op ... Vijf uur is ook niet echt lang.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn telefoon registreert veel minder nauwkeurig dan mijn Garmin.
Veel gps glitches, en soms valt ie helemaal weg. Daarnaast is de batterij ook sneller leeg.
Nou ja, ik zie dan niks want hij zit in mijn zadeltas. Onhandig met pauzes, waarbij je hem op pauze moet zetten, registreert geen hartslag..quote:Op zondag 21 mei 2017 19:35 schreef Z het volgende:
[..]
Hoezo? Strava aan en gaan. Of bedoel je navigeren?
Alles voor niks gedaan..quote:Op zondag 21 mei 2017 19:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, zo stom! Ben er verder heel blij mee maar dit is wel echt een tegenvaller. Zou toch wel verwachten dat hij 130km kan registeren
quote:
Ik dacht dat ik dat had gedaanquote:Op zondag 21 mei 2017 19:51 schreef Najieto het volgende:
Of je investeert in een fatsoenlijk fietscomputer/navigatie
ik log strava met de Sony telefoon. Geen probleem. Ik zou liever een Android watch hebben denk ik maar ik vind ze te duur.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat had gedaanmaar als ik merk dat dit soort routes gewoon gaan worden, dan komt er een nieuwe. Denk dat als ik alleen fiets het max 100km is en met mijn groep trainen we momenteel tot 70km.
Ik heb een houder op mijn stuur waar ik hem in kan klikkenquote:
Lijkt me wel handiger dan wat ik nu doe. Knooppunten uitzoeken en die volgenquote:
Gewoon een etrex 30 kopen, dan kun je gewoon batterijen vervangen en zo lang je wil doorgaan.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat had gedaanmaar als ik merk dat dit soort routes gewoon gaan worden, dan komt er een nieuwe. Denk dat als ik alleen fiets het max 100km is en met mijn groep trainen we momenteel tot 70km.
Die knooppunten gebruik ik ookquote:Op zondag 21 mei 2017 20:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Lijkt me wel handiger dan wat ik nu doe. Knooppunten uitzoeken en die volgen
je gaat toch niet leggen te vallen???quote:Op zondag 21 mei 2017 20:28 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik heb een houder op mijn stuur waar ik hem in kan klikken
En bedankt voor de app tips, maar ik ga mijn telefoon niet gebruikenDan zou ik hem op mijn stuur moeten zetten en met de routes die ik fiets vertrouw ik dat voor geen meter. Als ik een nieuw apparaat ga kopen ga ik waarschijnlijk voor een Wahoo Bolt ofzo
Wat?quote:Op zondag 21 mei 2017 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
je gaat toch niet leggen te vallen???
En bosquote:Op zondag 21 mei 2017 20:49 schreef cafca het volgende:
Niks mis met knooppunten routes. Behalve dan dat je daar ook veel bejaarden op e-bikes tegenkomt.
Het is de gedachte dat hij eruit vliegtquote:Op zondag 21 mei 2017 21:03 schreef Joene het volgende:
ik heb gewoon een iphone houder op mn fiets en een speciaal hoesje om mn phone met grip punten en ik kan de klem redelijk vastzetten. Heb echt het idee dat hij stevig vast zit . Alleen ga je op je plaat is je iphone naar de klote for sure.
Of je pakt een Wahoo Bolt en een 15000 mah powerbank. Dan kun je wel een weekje continue aan met GPS en navigeren en de hele mikmak. Waarschijnlijk nog lichter ook dan een kilo batterijen.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon een etrex 30 kopen, dan kun je gewoon batterijen vervangen en zo lang je wil doorgaan.
Telefoon op je stuur lijkt toch nergens naar?quote:Op zondag 21 mei 2017 21:03 schreef Joene het volgende:
ik heb gewoon een iphone houder op mn fiets en een speciaal hoesje om mn phone met grip punten en ik kan de klem redelijk vastzetten. Heb echt het idee dat hij stevig vast zit . Alleen ga je op je plaat is je iphone naar de klote for sure.
M'n etrex heeft een oogje voor een touwtje. Dat vastmaken en je stuur en je raakt 'm niet kwijt.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is de gedachte dat hij eruit vliegtIk ken mezelf, ga mij daar druk over maken tijdens het fietsen. Met m'n Tomtom heb ik dat totaal niet!
Gewoon beide dagen gaan.quote:Op zondag 21 mei 2017 23:45 schreef Rikkie99 het volgende:
Effe een kort vraagje. Ik wil woensdag een flinke ronde naar, en door de eifel maken. Ik fiets normaalgesproken wekelijks op dinsdagavond een trainingswedstrijd. Zou het trainingstechnisch handiger/verstandiger zijn om deze training deze week over te slaan? Of gaat dat best als ik donderdag en vrijdag rust pak?
het ziet er prima uit. Ik heb met die bikeboard app alle gegevens + een kaart , ik vind het prima. Een big ass element is ook niet erg chique op het stuur imo.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Telefoon op je stuur lijkt toch nergens naar?
Ik vind alles wat te groot is op je stuur niet mooi.quote:Op maandag 22 mei 2017 07:20 schreef Joene het volgende:
[..]
het ziet er prima uit. Ik heb met die bikeboard app alle gegevens + een kaart , ik vind het prima. Een big ass element is ook niet erg chique op het stuur imo.
Ik weet niet wat voor mini telefoon je hebt, maar een beetje fietscomputer is meestal wel kleiner dan een smartphone. De Bolt en Edge 520 passen wel een keertje of 3 in een iPhone qua formaat.quote:Op maandag 22 mei 2017 07:20 schreef Joene het volgende:
[..]
het ziet er prima uit. Ik heb met die bikeboard app alle gegevens + een kaart , ik vind het prima. Een big ass element is ook niet erg chique op het stuur imo.
Meh, de meeste mensen "kopen" geen telefoon, die zit namelijk "gratis" in het abo. Dan is 200 euro voor een fietscomputer natuurlijk erg veel.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:08 schreef poiuytr het volgende:
Snap dat ook nooit zo goed, zijn hordes met mensen die 800¤ plus uitgeven voor de nieuwste iPhone/ Samsung maar te krenterig zijn om een fatsoenlijk gps systeem aan te schaffen van 100-200¤. Zo'n telefoon ziet er imo niet uit plus als je valt is hij gelijk kapot. GPS is na de Gabba denk ik mijn best fietsgerelateerde aankoop geweest.
Jezelf rijk rekenen jaquote:Op maandag 22 mei 2017 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Meh, de meeste mensen "kopen" geen telefoon, die zit namelijk "gratis" in het abo. Dan is 200 euro voor een fietscomputer natuurlijk erg veel.
Zo'n Bolt of Garmin kan wel heel mooi in het verlengde van je pen voor het stuur..zo'n mega telefoon is gewoon geen porum.quote:Op maandag 22 mei 2017 07:20 schreef Joene het volgende:
[..]
200 uur?quote:Op maandag 22 mei 2017 09:51 schreef Devv het volgende:
Ik heb een sporthorloge met GPS en navigatie met een batterijduur van ongeveer 200 uur. Dus die is meer dan genoeg. Het enige nadeel is dat je de route van tevoren moet invoeren en deze vast staat. En je ziet alleen het pad van de route en geen kaart met straatnamen, maar ik kan mij er goed mee redden.
Ik vind het vooral leuk om een groot scherm te hebben. Hartslag info , en cadans etc live in beeld en ook nog is een kaartje. Vind het ook niet zo boeiend of storend .quote:Op maandag 22 mei 2017 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Meh, de meeste mensen "kopen" geen telefoon, die zit namelijk "gratis" in het abo. Dan is 200 euro voor een fietscomputer natuurlijk erg veel.
Dat is wel afhankelijk van de nauwkeurigheid. En het is natuurlijk geen volwaardig navigatie zoals de Garmin Edge.quote:
Ja top. Wij gaan met Grip en zijn meisje 4 dagen in een tipi zitten bij Tecklenburg. Werpt hij ons weer een handdoekje toequote:Op maandag 22 mei 2017 10:19 schreef Z het volgende:
Lekker weer voorspeld voor de Tecklenburg Rundfahrt zaterdag.
Wat staat je zadel ver naar voren of lijkt dat zo op de foto, blijft overigens een kek fietsje.quote:
Ja warm he! 26-28 graden in t weekend. Patroon en ik gaan m ook doenquote:Op maandag 22 mei 2017 10:19 schreef Z het volgende:
Lekker weer voorspeld voor de Tecklenburg Rundfahrt zaterdag.
De aansluiting zit binnen de marge van de rail. 1.5cm setback. Idd vrij ver naar voren maar heb korte bovenbenen en maat 41. Die combi zorgt ervoor dat ik niet veel setback nodig heb om de knie boven hart pedaal te krijgen.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:24 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat staat je zadel ver naar voren of lijkt dat zo op de foto, blijft overigens een kek fietsje.
ah, kom maar even op de camping langs voor een biertje en een handdoekje..quote:Op maandag 22 mei 2017 14:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga misschien ook Tecklenburg rijden.
Donderdag ben ik daar iig. Heb een koers in Emmen en ga daarna nog ff een paar uurtjes fietsen daar.
In Emmen op de wielerbaan bij het voetbalstadion?quote:Op maandag 22 mei 2017 14:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga misschien ook Tecklenburg rijden.
Donderdag ben ik daar iig. Heb een koers in Emmen en ga daarna nog ff een paar uurtjes fietsen daar.
Is het niet irritant dat je alleen een lijntje volgt met de navigatie, of werkt turn-by-turn wel goed? Zoek zelf een navigatie systeemquote:Op maandag 22 mei 2017 11:00 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik gebruik een Lezyne Super GPS sinds een poosje. Navigatiefunctie gebruik ik bijna niet. Als GPS tracker gaat de accu ongeveer 23 uur mee. Vorige week vrijdag 214 km gefietst met een groepje collega's, overnacht in een hotel zonder oplader en zaterdagochtend weer 90 km gefietst. Daarna nog 36% accu over.
Ding koppelt met zowel ANT+ als Bluetooth (en nog meer protocollen geloof ik) en kost in de aanbieding geen drol. Hele goede koop voor rond de 100 euro (aanbiedingsprijs).
Nope, in een dorpje ernaast.quote:Op maandag 22 mei 2017 17:35 schreef Barbewire het volgende:
[..]
In Emmen op de wielerbaan bij het voetbalstadion?
Werkt prima, maar ik heb geen referentie. Dit is mijn eerste navigatiesysteem op de fiets. Vooral gekocht als vervanger voor Strava op mijn telefoon.quote:Op maandag 22 mei 2017 17:36 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Is het niet irritant dat je alleen een lijntje volgt met de navigatie, of werkt turn-by-turn wel goed? Zoek zelf een navigatie systeem
Ik woon in Emmen, maar nu ben ik nog niet veel wijzer geworden. Er zijn zoveel dorpjes hier.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nope, in een dorpje ernaast.
Geil patty
Zou ik dan idd voor dinsdag laten schieten.quote:Op zondag 21 mei 2017 23:45 schreef Rikkie99 het volgende:
Effe een kort vraagje. Ik wil woensdag een flinke ronde naar, en door de eifel maken. Ik fiets normaalgesproken wekelijks op dinsdagavond een trainingswedstrijd. Zou het trainingstechnisch handiger/verstandiger zijn om deze training deze week over te slaan? Of gaat dat best als ik donderdag en vrijdag rust pak?
Dat is dus een gevalletje van geen kleine lettertjes lezen of niet kunnen rekenen. Je moet dan gewoon je telefoon afbetalen met een duurder abo.quote:Op maandag 22 mei 2017 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een Polar V650 gebruikt, maar die beviel me niet. Sneed bochten af waardoor ik op een andere weg uitkwam. Route kleur had soms zelfde kleur als een straat, dus reed ik weer fout. Zelf vind ik de Garmins eigenlijk te duur, had zelf de Lezyne in gedachte of een Mio, maar twijfel over het "lijntje" volgen.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:33 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Werkt prima, maar ik heb geen referentie. Dit is mijn eerste navigatiesysteem op de fiets. Vooral gekocht als vervanger voor Strava op mijn telefoon.
Ik kan me voorstellen dat er fietscomputers zijn waarvan de navigatiefunctie anders/beter werkt, maar de Lezyne doet voor mij wat hij moet doen en heb ik onder de 100 euro kunnen aanschaffen. Als je het mij vraagt is er voor dat geld niets beters en completer te koop. In de range rond de adviesprijs (200 volgens mij) is de vijver om uit te vissen wat groter.
Had ik laatst tijdens het hardlopenquote:Op maandag 22 mei 2017 20:15 schreef Sunri5e het volgende:
Het is mij direct weer duidelijk waarom ik rechts stem. Net tijdens het fietsen worden ik en een wielrenner voor mij bespuugd door 3 allochtonen op scooters...
Dat klinkt goed. Ik rij zaterdagochtend vroeg heen. Heb er zin in.quote:Op maandag 22 mei 2017 12:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja top. Wij gaan met Grip en zijn meisje 4 dagen in een tipi zitten bij Tecklenburg. Werpt hij ons weer een handdoekje toe
Whoah holla homotje met die strakke pakjequote:Op maandag 22 mei 2017 20:15 schreef Sunri5e het volgende:
Het is mij direct weer duidelijk waarom ik rechts stem. Net tijdens het fietsen worden ik en een wielrenner voor mij bespuugd door 3 allochtonen op scooters...
Vaker in een groepje / peloton rijden, dan raak je gewend aan het opvangen van allerhande lichaamssappen.quote:
Heeft niet zozeer te maken met wat je wel of niet moet stemmen natuurlijk. Ik ben ook weleens flink uitgejoeld en nagekrijst door een stel kaalgeschoren neonazi's vanwege m'n strakke pakje.quote:Op maandag 22 mei 2017 20:15 schreef Sunri5e het volgende:
Als je een fluor / zwart / witte pritt stift op een blauwe simplon ziet rije dan ben ik dat. En jij hebt een rood ijzeren gevaarte he?quote:Op maandag 22 mei 2017 21:19 schreef Z het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Ik rij zaterdagochtend vroeg heen. Heb er zin in.
Wat bizarquote:Op maandag 22 mei 2017 21:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heeft niet zozeer te maken met wat je wel of niet moet stemmen natuurlijk. Ik ben ook weleens flink uitgejoeld en nagekrijst door een stel kaalgeschoren neonazi's vanwege m'n strakke pakje.
Beide gevallen mogen van mij gericht aangepakt worden.
Over het algemeen krijg je gewoon meer shit over je heen, onnodig getoeter, vlak langszij inhalen en whatever. Zolang je jezelf goed gedraagt en het denkwerk voor de andere partij alvast doet kan je redelijk ontspannen rijden. Fuck die eencelligen en geniet van het fietsenquote:Op maandag 22 mei 2017 21:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wat bizarGelukkig zelf nog nooit meegemaakt *klopt af* . Hooguit eens voor Marianne Vos 'uitgemaakt'
Correct. Daar zal je er niet veel van zien. De Simplon herken ik wel als ik hem zie.quote:Op maandag 22 mei 2017 21:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je een fluor / zwart / witte pritt stift op een blauwe simplon ziet rije dan ben ik dat. En jij hebt een rood ijzeren gevaarte he?
Cherry red!quote:Op maandag 22 mei 2017 21:35 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij heb ik Z vorig jaar gespot in Tecklenburg, bordeaux Genesis toch?
Heb je ook montagepasta besteld?quote:Op maandag 22 mei 2017 22:03 schreef Maraca het volgende:
Nou, de klikpedalen zitten in het mandje..ga ze ook nog eens zelf monteren.. je zou haast denken dat ik levensmoe ben
Het gaat natuurlijk om de intentiequote:Op maandag 22 mei 2017 21:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
Vaker in een groepje / peloton rijden, dan raak je gewend aan het opvangen van allerhande lichaamssappen.
Die zit ook in het mandje. Stomme Futurumshop met z'n minimaal 2 stuks policyquote:
Heb je geen inbussleutels?quote:Op maandag 22 mei 2017 22:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die zit ook in het mandje. Stomme Futurumshop met z'n minimaal 2 stuks policy
Zit alleen even te worstelen met het gereedschap. Ben nu alles aan het proberen dat ik in huis heb, maar niks lijkt te passen om mijn huidige pedaal.
Jazeker, maar het lijkt alsof er een plaatje voor zit waar je eerder een dopsleutel omheen zou verwachtenquote:
plastic beschermdopje oid?quote:Op maandag 22 mei 2017 22:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jazeker, maar het lijkt alsof er een plaatje voor zit waar je eerder een dopsleutel omheen zou verwachten
De meeste pedalen hebben zowel een inkeping waar een steeksleutel -maar wel een heel smalle- omheen past, en dan ook nog in het uiteinde van de bout een gaatje waar een inbussleutel in gaat. Inbus zit er altijd wel in, dus als je daarvan een setje (4,5,6,8 mm zijn de meest gebruikte voor je fiets) hebt komt het goed!quote:Op maandag 22 mei 2017 22:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jazeker, maar het lijkt alsof er een plaatje voor zit waar je eerder een dopsleutel omheen zou verwachten
Mijn steeksleutel 15 past!quote:
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Zit er echt geen inbus aan de binnenkant van je crank?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier moet ik het mee doen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:32 schreef Maraca het volgende:
[..]dan moet je wel erg hard op je inbussleutel duwen jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier moet ik het mee doenDon't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
Denk daarom dat voor nu een steeksleutel het handigst is. Heb alleen een kleintje, waarmee ik niet genoeg kracht kan zetten, dus die gaat ook maar in het mandjequote:Op maandag 22 mei 2017 22:36 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
dan moet je wel erg hard op je inbussleutel duwen ja
Ik heb wel een pedaalsleutel te leen voor je, die kan je wel gebruiken. Je woont in Utrecht toch? Aan de andere kant, zo'n ding kost 15¤ , van Trivio ofzo. En is altijd handig om zelf te hebbenquote:Op maandag 22 mei 2017 22:38 schreef Maraca het volgende:
[..]
Denk daarom dat voor nu een steeksleutel het handigst is. Heb alleen een kleintje, waarmee ik niet genoeg kracht kan zetten, dus die gaat ook maar in het mandjevolgens mij ben ik goedkoper uit bij de fietsenmaker, maar goed
Diphoorn of all places haha. Geen kasseien gelukkig!quote:Op maandag 22 mei 2017 18:41 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Ik woon in Emmen, maar nu ben ik nog niet veel wijzer geworden. Er zijn zoveel dorpjes hier.
Waarschijnlijk is het wel een stuk fijner fietsen dan op de wielerbaan, tenzij je in Valthe over de kasseien moet
Bedankt! Maar vind het inderdaad handig om hem zelf te hebben en zo duur zijn ze inderdaad niet.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb wel een pedaalsleutel te leen voor je, die kan je wel gebruiken. Je woont in Utrecht toch? Aan de andere kant, zo'n ding kost 15¤ , van Trivio ofzo. En is altijd handig om zelf te hebben
Wel mooi omgeving daar, kom ik wel eens langs als ik door Oosterhesselen en Sleen fietsquote:Op maandag 22 mei 2017 22:46 schreef Tommeke het volgende:Diphoorn of all places haha. Geen kasseien gelukkig!
Kun je voor dat geld niet beter een klein gereedschap koffertje kopen als beginner bij de Aldi. Dacht dat ik voor 25/30¤ klaar was. Daar zit echt van alles in, ook al gebruik de helft niet. Imbus, steeksleutels, pendaalafnemer, cranktrekker, kettingpons en kettingzweep (of hoe zo'n ding ook heet).quote:Op maandag 22 mei 2017 22:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb wel een pedaalsleutel te leen voor je, die kan je wel gebruiken. Je woont in Utrecht toch? Aan de andere kant, zo'n ding kost 15¤ , van Trivio ofzo. En is altijd handig om zelf te hebben
Dat soort spul heb ik allemaal al. Dus dan geef ik liever 15 euro uit aan een goede pedaalsleutel.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kun je voor dat geld niet beter een klein gereedschap koffertje kopen als beginner bij de Aldi. Dacht dat ik voor 25/30¤ klaar was. Daar zit echt van alles in, ook al gebruik de helft niet. Imbus, steeksleutels, pendaalafnemer, cranktrekker, kettingpons en kettingzweep (of hoe zo'n ding ook heet).
https://www.conrad.nl/nl/(...)pla-556256&WT.srch=1
Zoiets heb ik. Daarnaast zelf nog later gekocht; kabeltang, missinglinktang, dop om crank los te draaien. Voor de mountainbike nog wat speciaal spul zoals ontluchtingsetjes Shimano, Sram en Reverb. Kan bijna alles zelf nu.
Allebei je pedalen naar achteren los draaie en naar voren vast.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:44 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat soort spul heb ik allemaal al. Dus dan geef ik liever 15 euro uit aan een goede pedaalsleutel.
Anyway, bestelling geplaatst. Nu al spijt dat ik niet gewoon naar de fietsenmaker ga![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 06:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allebei je pedalen naar achteren los draaie en naar voren vast.
kheb een mooie tekening gemaakt om het ff uit te legge
[ afbeelding ]
Gripper leent maar wat graag zijn gereedschap uit aan nieuwe dames in het topic dus daar kan je ook terecht.quote:
Ja, uh bedankt?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 07:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gripper leent maar wat graag zijn gereedschap uit aan nieuwe dames in het topic dus daar kan je ook terecht.
niet gereedschap maar iets anders snap je?![]()
hij bewaard zijn gereedschap onder een afdakjequote:Op dinsdag 23 mei 2017 07:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, uh bedankt?Maar als het goed is krijg ik vanavond mijn spullen
Ok...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:24 schreef Gripper het volgende:
Ik heb inderdaad een hele grote schuur met een heel groot afdak.
En als je eenmaal in die schuur bent dan kom je er alleen met de kettingzaag in mootjes gehakt en netjes afzonderlijk verpakt in een plastic zak uit
linker pedaal linksedraad, rechter pedaal rechtsedraad.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:38 schreef Maraca het volgende:
[..]
Denk daarom dat voor nu een steeksleutel het handigst is. Heb alleen een kleintje, waarmee ik niet genoeg kracht kan zetten, dus die gaat ook maar in het mandjevolgens mij ben ik goedkoper uit bij de fietsenmaker, maar goed
hahahaquote:Op dinsdag 23 mei 2017 06:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allebei je pedalen naar achteren los draaie en naar voren vast.
kheb een mooie tekening gemaakt om het ff uit te legge
[ afbeelding ]
Hoeveel weeg je? Mijn achterbanden waren na 7500 vierkant, voor is nog goedquote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:51 schreef Najieto het volgende:
Ik heb bijna 3000km met een Schwalbe One achterband gedaan. Is dat een beetje schappelijk voor de One?
84 kg. #viesdikquote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoeveel weeg je? Mijn achterbanden waren na 7500 vierkant, voor is nog goed
Fiets tegen de muur zeggen, 1 voet op je pedaal, de ander op de steeksleutel en dan een beetje op en neer bouncen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:31 schreef Maraca het volgende:
Ok, m'n pedalen zitten muur en muurvast. Morgen maar even zielig doen bij de fietsenmaker
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
Fiets tegen de muur zeggen, 1 voet op je pedaal, de ander op de steeksleutel en dan een beetje op en neer bouncen.
Lukt ook nietquote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Of de steeksleutel even een tik met een hamer geven
Geen vet gebruikt waardoor het nu vast is gekoekt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
Lukt ook nieter is geen millimeter beweging in te krijgen. Vraag me af wat ze in vredesnaam hebben gedaan toen ze deze pedalen monteerden
Daar lijkt het opquote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:38 schreef ratatat het volgende:
[..]
Geen vet gebruikt waardoor het nu vast is gekoekt.
moment is kracht maal arm gr gr kaasquote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:31 schreef Maraca het volgende:
Ok, m'n pedalen zitten muur en muurvast. Morgen maar even zielig doen bij de fietsenmaker
link?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:04 schreef Maraca het volgende:
Futurumshop heeft door dat het vakantiegeld binnen isdamn, zaterdag
Wahoo elmnt bolt 40 euro korting
Lag in de brievenbusquote:
Tsja een band met veel performance koop je niet vanwege het fiet dat hij zo lang mee gaat.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:26 schreef Najieto het volgende:
[..]
84 kg. #viesdik
Voor is nog prima. Ik had er denk ik wel langer mee kunnen doen maar ik zag na inspectie een flinke snee half in de wang zitten + de band was redelijk vierkant. Daarom vervangen.
Het valt me nu pas eigenlijk op dat deze band helemaal geen vouwband was. Zal wel een heel oud type One geweest zijn dan.
I know. Daar ging het me ook niet om. Het is meer om een indicatie omdat ik voor het eerst met een schwalbe One fiets. Die zaten erbij toen ik mijn nieuwe fiets kocht.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja een band met veel performance koop je niet vanwege het fiet dat hij zo lang mee gaat.
Goede tip.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:26 schreef Patroon het volgende:
Www.routetour.nl is wel een gave site icm strava. Kan je een afstand opgeven + vertrekpunt en geeft dan 3 routes gebaseerd op wegen waar je nog niet vaak over gefietst hebt + de windrichting. Wel leuk om eens ergens anders langs te gaan dan de standaard routes die ik vaak pak.
Leuk! Ga ik eens naar kijken!quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:26 schreef Patroon het volgende:
Www.routetour.nl is wel een gave site icm strava. Kan je een afstand opgeven + vertrekpunt en geeft dan 3 routes gebaseerd op wegen waar je nog niet vaak over gefietst hebt + de windrichting. Wel leuk om eens ergens anders langs te gaan dan de standaard routes die ik vaak pak.
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:26 schreef Patroon het volgende:
Nice! Van de week even uitproberen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:26 schreef Patroon het volgende:
Heb er net even naar gekeken maar bij de route suggesties krijg ik toch veel van de wegen waar ik al vaak zat overheen ben gereden...Nu heb ik in de omgeving alles wel aardig verkend maar toch...quote:
Hoeveel km?quote:Op woensdag 24 mei 2017 07:21 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren voor het eerst met de racefiets naar het werk gegaan en het beviel goed![]()
Als mijn proeftijd voorbij eens kijken of ik 'm ook ergens binnen mag stallen. Scheelt weer een aantal kilo's aan kettingslot meezeulen in mijn rugzak
Oh, das wel jammer ja. Ik had het nog niet uitgeprobeerd...quote:Op woensdag 24 mei 2017 07:51 schreef Najieto het volgende:
Nieuwe wegen rijden met routetour valt heel erg tegen. Hij stuurt je vaak langs punten waar Skoda iets mee heeft. Ook maakt het vaak routes waar je doodlopende straten in wordt gestuurd. Het lijkt leuk maar in de praktijk valt het vies tegen en kan je beter zelf je routes maken.
Werkt soms wel goed, maar vaak toch wat rare dingen. Pas raadde hij me aan om de ferry naar Harwich te nemen en terug..quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:26 schreef Patroon het volgende:
Kan ik met dat ding wel routes van mn iPad op mn fietscomputer zetten?quote:
oef, zonder erg?quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
Keihard op mijn muil gegaan vanmorgen
Nachtvorst ?quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
Keihard op mijn muil gegaan vanmorgen
nee ik deed een froompje langs de kralingse plas en ik zat ineens tegen de stoeprand. Ik viel in het gras. Ik ging wel iets van 30-35 ofzo. Gelukkig heb ik bescherming van Christoffel dus zonder erg. Alleen een rauwe knie en mijn stuur stond scheef en de ketting eraf.quote:
Ik was net in Z-O bij de Decathlon, ook uitverkocht.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:28 schreef Andyy het volgende:
Iemand een goedkoop adresje voor latex biba's? Decathlon had ze eerst overal voor 7 euro, nu niet meer![]()
En voor het eerst dit jaar lek gereden helaas, gelijk een stuk stugger met een butyl binnenbandje
Giant Propel Advance 0.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:03 schreef Devv het volgende:
Wat zijn de voordelen van een goed frame/goede wielen? En wat zou jij dan aanraden? Ik heb een budget van maximaal ¤3.500,-.
Met een goed frame en goede wielen ga je harder fietsen, een groep doet daar niet zoveel aan. Ik zou een stalen of titanium fiets kopen, dus aan mij moet je het niet vragenquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:03 schreef Devv het volgende:
Wat zijn de voordelen van een goed frame/goede wielen? En wat zou jij dan aanraden? Ik heb een budget van maximaal ¤3.500,-.
https://www.canyon.com/en(...)sl-disc-9-0-di2.htmlquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:03 schreef Devv het volgende:
Frame en wielen zijn de verbinding tussen jouw en de weg. Hoe beter het frame, hoe beter de kracht die levert wordt omgezet in beweging. (Dus ga je harder fietsen, zoals Z al aangafquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:03 schreef Devv het volgende:
Da's een hele nette fiets voor een mooie prijs jaquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
https://www.canyon.com/en(...)sl-disc-9-0-di2.html
Klopt. Maar wielen blijven natuurlijk een redelijk makkelijke upgradequote:Op woensdag 24 mei 2017 12:14 schreef MarcoD het volgende:
Maar als je wielen prut zijn heb je er niks aan...
Ik was nooit voor een dure groep gegaan op een racefiets omdat het niks toevoegt als je recreatief zoals mij fietst, je trapt er niks harder van. Looks zijn vaak mooier en qua duurzaamheid zal het allemaal ook wel iets beter zijn, alleen schakel je amper hier in dit vlakke land. Op mijn huidige racer heb ik Ultrega groep zitten, dit jaar meeste slijtageonderdelen vervangen voor Tiagra, merk er niks van. Op een mountainbike of crosser is schakelmateriaal veel belangrijker omdat je dat veel intensiever gebruikt dan op een racer. Had nog eerder geld uitgegeven aan een mooi kek aero stuur, zadelpen en stuurpen dan 500¤ meer betalen voor di2 bijvoorbeeld, geen idee hoe die prijsverhoudingen exact liggen. Nu past Tiagra natuurlijk niet op een frame en set wielen van 3k, maar 105/ Ultregra had ik dan gekozen. Mocht je voldoende geld hebben, veel fietst ala DDX of koerst dan is het een andere verhaal.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:57 schreef Z het volgende:
Als je voor zo'n Cube gaat, betaal je (zeg) ¤ 3.000,- en dan heb je een fiets met Dura Ace of Ultegra en middelmatige wielen. Zit je dan niet teveel te staren naar de groepset? Kan je niet veel beter meer geld uitgeven aan een dijk van een frame of wielen dan aan een groepset? Ik heb ook niks met Cube, maar dat terzijde.
Kusje op je kniequote:Op woensdag 24 mei 2017 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee ik deed een froompje langs de kralingse plas en ik zat ineens tegen de stoeprand. Ik viel in het gras. Ik ging wel iets van 30-35 ofzo. Gelukkig heb ik bescherming van Christoffel dus zonder erg. Alleen een rauwe knie en mijn stuur stond scheef en de ketting eraf.
Daar is heel veel voor te koop. Wat is precies je maat? Mijn Gios met Bora wielset en record zit daar net onder als ik alles optel.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:03 schreef Devv het volgende:
Theoretisch wel al zou ik met zo een budget minstens ultegra of vergelijkbaar Sram force/ Campa potenza op die fiets willen zien.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:23 schreef Devv het volgende:
Ik kan dus net zo goed een 105 met een goed frame/goede wielen nemen? En kunnen jullie kort uitleggen wat een frame "goed" maakt (m.a.w. waar moet je op letten). Ik ben trouwens 181 cm lang (70 kg).
Dus je hoeft geen glimmende Italiaan maar zou blij zijn met een strakke Duitse bak?quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:49 schreef Devv het volgende:
Qua gebruik ben ik echt een recreant. Ik fiets nu een kleine 300 kilometer per week, vrijwel altijd op vlak asfalt. De afstanden in het weekend liggen tussen de 60 en 100 kilometer (de afstanden waar ik deze fiets voornamelijk voor wil gaan gebruiken). De fiets mag wel aerodynamisch zijn maar niet TT pur sang. De voorkeur gaat dan toch uit naar iets meer allround. Het soort rem maakt mij niet zoveel uit, net zoals merk/uitstraling. Ik hoef dus niet perse die ene unieke zelfgebouwde fiets te hebben.
Schijfremmen lijken me wel zo fijn als je een mooie carbon set koopt en flink moet remmen in de regen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:59 schreef cafca het volgende:
Nee, anders was je ook niet bij Cube uitgekomen
Als je voornamelijk op het vlakke rijdt, zou ik niet voor schijfremmen kiezen, weinig meerwaarde en voorlopig minder keuze aan wielen, en uitwisselbaar met je oude fiets.
Frame is ook een heel stuk persoonlijke smaak. Ik houd zelf niet zo van die echte aero frames, waar anderen daarbij zweren.
Edit: tenzij die schijfremmen in een mooie aanbieding zitten, zoals die Canyon hierboven. Dan zou ik ze zeker overwegen.
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Schijfremmen lijken me wel zo fijn als je een mooie carbon set koopt en flink moet remmen in de regen.
Alleen als het regent.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?
Weekendjes weg, vakanties in de buurt van mooie cols, toertochten waarvoor je je al ingeschreven hebt.. Maar ik snap je puntquote:Op woensdag 24 mei 2017 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?
Aero en comfortabelquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:49 schreef Devv het volgende:
Qua gebruik ben ik echt een recreant. Ik fiets nu een kleine 300 kilometer per week, vrijwel altijd op vlak asfalt. De afstanden in het weekend liggen tussen de 60 en 100 kilometer (de afstanden waar ik deze fiets voornamelijk voor wil gaan gebruiken). De fiets mag wel aerodynamisch zijn maar niet TT pur sang. De voorkeur gaat dan toch uit naar iets meer allround. Het soort rem maakt mij niet zoveel uit, net zoals merk/uitstraling. Ik hoef dus niet perse die ene unieke zelfgebouwde fiets te hebben.
Dat is wel een heel mooie aanbieding maar wel erg zwartquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus je hoeft geen glimmende Italiaan maar zou blij zijn met een strakke Duitse bak?
Canyon aanbieding pakken imo, die hebben mijn inziens toch de beste en lichtste frames voor het geld, cranks en alle onderdelen van dezelfde groep dus geen FSA troep.
[ afbeelding ]
https://www.canyon.com/en(...)=road-bikes&id=21709
Zou moeten passen met jouw lengte perhaps?
[..]
Het ging mij niet zozeer over de kleur rood maar meer over het feit dat die helemaal zwart/grijs isquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:49 schreef cafca het volgende:
Zwart met een witte bovenbuis, dat is pas mooi!
Maar als je rood erin wilt, die Neilpryde van Andyy heeft rood...
Er is ook een bruinequote:Op woensdag 24 mei 2017 16:40 schreef Devv het volgende:
[..]
Het ging mij niet zozeer over de kleur rood maar meer over het feit dat die helemaal zwart/grijs is. Het blijft een lastige keuze...
Oh heul niet ver, kleine 18 km. Maar ik werk op verschillende vestigingen en dan kan ook nog wel een plots wijzigen. Dat maakt het plannen zoals jij adviseert wat lastiger (maar zeker niet onmogelijkquote:Op woensdag 24 mei 2017 07:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hoeveel km?
Je moet daar een beetje handig in worden. Toen ik net begon met regelmatig fietsen naar het werk leek ik wel een pakezel. Tegenwoordig zorg ik op dagen dat ik met de trein ga dat de kleding, handdoek, slot en dergelijke al ligt. Ik laat mijn laptop ook op het werk als ik weet dat ik de dag erna met de fiets ga. Fietst toch een stuk lekkerder.
geen ipad en (nog) geen bolt hier, maar van horen zeggen, heb je om goede routes te maken een laptop of pc nodig.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Kan ik met dat ding wel routes van mn iPad op mn fietscomputer zetten?
Dat vind ik echt het grootste nadeel van mn edge810; Als ik op vakantie routes er op wil zetten moet ik een laptop/computer hebben.
Mjah aan de andere kant; de strava routebuilder op de ipad werkt ook niet vlekkeloos
er komen vast nog betere aanbiedingen. Misschien dit najaar.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:45 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat is wel een heel mooie aanbieding maar wel erg zwart. Ik zou dan toch nog liever ¤300 meer betalen voor een beetje rood erin (klein beetje over budget maar goed).
Zijn alsnog veel te duur bij futurumquote:Op woensdag 24 mei 2017 19:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, nu wil ik weer schoenen kopen die ik niet nodig heb...
De Wahoo is van mijquote:
Ik werk in een fabriek met een eigen locker en prima douchegelegenheid. Dat maakt plannen makkelijk. Afstand is 60km. Mooie afstand om een paar keer per week te doen. Andere dagen met de trein, zodat ik kleding en dergelijke weer gemakkelijk in orde kan maken.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:45 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh heul niet ver, kleine 18 km. Maar ik werk op verschillende vestigingen en dan kan ook nog wel een plots wijzigen. Dat maakt het plannen zoals jij adviseert wat lastiger (maar zeker niet onmogelijk).
Maar bedankt voor de tips
https://www.decathlon.nl/(...)-X8196134?mc=8196134quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:28 schreef Andyy het volgende:
Iemand een goedkoop adresje voor latex biba's? Decathlon had ze eerst overal voor 7 euro, nu niet meer![]()
En voor het eerst dit jaar lek gereden helaas, gelijk een stuk stugger met een butyl binnenbandje
Of jelaat dat slot gewoon op je werk hangenquote:Op woensdag 24 mei 2017 07:21 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren voor het eerst met de racefiets naar het werk gegaan en het beviel goed![]()
Als mijn proeftijd voorbij eens kijken of ik 'm ook ergens binnen mag stallen. Scheelt weer een aantal kilo's aan kettingslot meezeulen in mijn rugzak
dat zal veel schelen qua rijgevoelquote:Op donderdag 25 mei 2017 16:36 schreef Najieto het volgende:
Grammen jagen. Nieuwe buba's en latex biba's
Dat denk ik ook wel. Achter had ik al een nieuwe buba. Dat merkte ik gelijk al dat die flink beter bolde. Nu heb ik voor ook maar gedaan omdat ze vanuit de fabriek kneiter zware schwalbe One draadbanden erop hadden gelegd ipv vouwbanden.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
dat zal veel schelen qua rijgevoel
Je kunt ook afvallenquote:
Nog meer afvallen is niet goed voor mij. 84-85 kg met een lengte van 1,96 is prima.quote:Op donderdag 25 mei 2017 18:49 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt ook afvallen. Ik vind het altijd wel grappig als ik mensen met een bierbuik op een carbon fiets zie. Dan denk ik altijd, je kunt beter een biertje minder drinken als het je echt om gewichtsbesparing te doen is
.
Heb geen bierbuikquote:Op donderdag 25 mei 2017 18:49 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt ook afvallen. Ik vind het altijd wel grappig als ik mensen met een bierbuik op een carbon fiets zie. Dan denk ik altijd, je kunt beter een biertje minder drinken als het je echt om gewichtsbesparing te doen is
.
Haha. We delen hem. Maandag tot donderdag voor jou, vrijdag/zaterdag/zondag voor mij?quote:Op donderdag 25 mei 2017 10:26 schreef Maraca het volgende:
Morgen komen mijn nieuwe schoenen binnen
[..]
De Wahoo is van mij![]()
Als je toevallig een 2de kettingslot hebt, hang dat ding dan in de fietsenstalling op werk. Hoef je hooguit een fietssleutel mee te zeulenquote:Op woensdag 24 mei 2017 07:21 schreef Keroppi het volgende:
Ik vind het altijd grappig om zulke onwetende mensen als jou te zienquote:Op donderdag 25 mei 2017 18:49 schreef Devv het volgende:
[..]
.
Wat? Geen weekenden?quote:Op donderdag 25 mei 2017 22:03 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Haha. We delen hem. Maandag tot donderdag voor jou, vrijdag/zaterdag/zondag voor mij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Sterkte, ik ben gestopt met drinken toen ik dat kreeg.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 09:18 schreef Fretwork het volgende:
Zometeen maar even een rondje peddelen, wordt wel zwaar. Kennelijk heb ik de leeftijd van tweedaagse katers bereikt
Begrijpelijk, al was het niet even rustig borrelen, dus misschien is er nog hoopquote:Op vrijdag 26 mei 2017 09:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Sterkte, ik ben gestopt met drinken toen ik dat kreeg.
Lekker fietsje, past de zithouding ook bij je?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:45 schreef Devv het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga voor de Canyon Aeroad CF SLX 8.0. Mooi frame, mooi setje wielen dus maar gewoon doen (wel een klein beetje over budget, want ex pedalen enzo).
Ik kreeg er met twee biertjes al last van...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 11:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Begrijpelijk, al was het niet even rustig borrelen, dus misschien is er nog hoop
Nice, welk kleurtje? Neem je een M?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:45 schreef Devv het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga voor de Canyon Aeroad CF SLX 8.0. Mooi frame, mooi setje wielen dus maar gewoon doen (wel een klein beetje over budget, want ex pedalen enzo).
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 12:09 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik kreeg er met twee biertjes al last van...
Je zou ook die zwarte kunnen verfraaien met een ander zadel stuurlint en banden. Maar snap wel dilemma.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 12:18 schreef Devv het volgende:
Ja, maatje M en grijs/rood. Die was wel iets duurder maar voor dat geld kan ik maar beter iets kopen wat ik echt graag wil. Het is maar een kleurtje maar toch.
Helemaal mee eens! Ben ook over mijn budget gegaan maar nog steeds blij met de fietsquote:Op vrijdag 26 mei 2017 12:18 schreef Devv het volgende:
Ja, maatje M en grijs/rood. Die was wel iets duurder maar voor dat geld kan ik maar beter iets kopen wat ik echt graag wil. Het is maar een kleurtje maar toch.
Oefquote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:39 schreef Andyy het volgende:
Dag 1 in de Eifel, eerste afdaling en binnen 1 km iemand op z'n hoofd gevallen. Met een traumaheli afgevoerd. Goeie start
Die rode is heel leip ja, zeker extra geld waard.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 12:18 schreef Devv het volgende:
Da's niet zo mooi. Beterschap voor die persoon.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:39 schreef Andyy het volgende:
Dag 1 in de Eifel, eerste afdaling en binnen 1 km iemand op z'n hoofd gevallen. Met een traumaheli afgevoerd. Goeie start
Ik vind die aeroad wmn team ook erg mooi qua kleur. Hadden ze niet wmn maar gewoon algemeen moeten maken... Was vast meer verkocht dan..quote:Op vrijdag 26 mei 2017 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, welk kleurtje? Neem je een M?
Dwerg privilegequote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik vind die aeroad wmn team ook erg mooi qua kleur. Hadden ze niet wmn maar gewoon algemeen moeten maken... Was vast meer verkocht dan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:54 schreef ratatat het volgende:
Ik sta gvd al 2,5 week aan de kant door een hoerige kutblessure*. Als het nog lang duurt kunnen ze vast een kamer vrijmaken bij het pieter baan centrum.
*Eigen risicoOei. Zelfde als vorige keer weer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er verschil in uitklikken tussen spd en spd-sl dan?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:29 schreef Maraca het volgende:
Net eerste rondje gemaakt met de klikpedalen. Viel me reuze meemaar was sowieso al fijner omdat ik wist dat ik uit SPD pedalen kan komen. In tegenstelling tot SPD SL
Ja, bij SPD kom ik eruit en bij SPD-SL nietquote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zit er verschil in uitklikken tussen spd en spd-sl dan?
Ja, ben er ook veel te lang mee doorgereden. Maar ik vind het nu wel lang genoeg duren. Volgens de dokter zou het normaal gesproken 3-4 weken moeten duren. Dus ik voor de antibiotica optie gaan om er wat vaart achter te zetten maar het valt behoorlijk tegen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oei. Zelfde als vorige keer weer?
Wauwquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, bij SPD kom ik eruit en bij SPD-SL niet
Sterkte. Hopen dat je weer snel wat meters kunt maken.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, ben er ook veel te lang mee doorgereden. Maar ik vind het nu wel lang genoeg duren. Volgens de dokter zou het normaal gesproken 3-4 weken moeten duren. Dus ik voor de antibiotica optie gaan om er wat vaart achter te zetten maar het valt behoorlijk tegen.
absoluutquote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik vind die aeroad wmn team ook erg mooi qua kleur. Hadden ze niet wmn maar gewoon algemeen moeten maken... Was vast meer verkocht dan..
Vrouwen en SPD-SLquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, bij SPD kom ik eruit en bij SPD-SL niet
Einde van het seizoen binnenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:26 schreef Oksel het volgende:
En nu maar 3 maanden wachten tot hij er is..
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:25 schreef Devv het volgende:
Besteld! Dit is de eerste "echte" wielrenfiets die ik koop...spannend(nou ja, die tweedehands alu tel ik even niet mee)!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |