Schijfremmen lijken me wel zo fijn als je een mooie carbon set koopt en flink moet remmen in de regen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:59 schreef cafca het volgende:
Nee, anders was je ook niet bij Cube uitgekomen
Als je voornamelijk op het vlakke rijdt, zou ik niet voor schijfremmen kiezen, weinig meerwaarde en voorlopig minder keuze aan wielen, en uitwisselbaar met je oude fiets.
Frame is ook een heel stuk persoonlijke smaak. Ik houd zelf niet zo van die echte aero frames, waar anderen daarbij zweren.
Edit: tenzij die schijfremmen in een mooie aanbieding zitten, zoals die Canyon hierboven. Dan zou ik ze zeker overwegen.
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Schijfremmen lijken me wel zo fijn als je een mooie carbon set koopt en flink moet remmen in de regen.
Alleen als het regent.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?
Weekendjes weg, vakanties in de buurt van mooie cols, toertochten waarvoor je je al ingeschreven hebt.. Maar ik snap je puntquote:Op woensdag 24 mei 2017 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe vaak fiets jij op je mooiweerfiets in de regen dan?
Aero en comfortabelquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:49 schreef Devv het volgende:
Qua gebruik ben ik echt een recreant. Ik fiets nu een kleine 300 kilometer per week, vrijwel altijd op vlak asfalt. De afstanden in het weekend liggen tussen de 60 en 100 kilometer (de afstanden waar ik deze fiets voornamelijk voor wil gaan gebruiken). De fiets mag wel aerodynamisch zijn maar niet TT pur sang. De voorkeur gaat dan toch uit naar iets meer allround. Het soort rem maakt mij niet zoveel uit, net zoals merk/uitstraling. Ik hoef dus niet perse die ene unieke zelfgebouwde fiets te hebben.
Dat is wel een heel mooie aanbieding maar wel erg zwartquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus je hoeft geen glimmende Italiaan maar zou blij zijn met een strakke Duitse bak?
Canyon aanbieding pakken imo, die hebben mijn inziens toch de beste en lichtste frames voor het geld, cranks en alle onderdelen van dezelfde groep dus geen FSA troep.
[ afbeelding ]
https://www.canyon.com/en(...)=road-bikes&id=21709
Zou moeten passen met jouw lengte perhaps?
[..]
Het ging mij niet zozeer over de kleur rood maar meer over het feit dat die helemaal zwart/grijs isquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:49 schreef cafca het volgende:
Zwart met een witte bovenbuis, dat is pas mooi!
Maar als je rood erin wilt, die Neilpryde van Andyy heeft rood...
Er is ook een bruinequote:Op woensdag 24 mei 2017 16:40 schreef Devv het volgende:
[..]
Het ging mij niet zozeer over de kleur rood maar meer over het feit dat die helemaal zwart/grijs is. Het blijft een lastige keuze...
Oh heul niet ver, kleine 18 km. Maar ik werk op verschillende vestigingen en dan kan ook nog wel een plots wijzigen. Dat maakt het plannen zoals jij adviseert wat lastiger (maar zeker niet onmogelijkquote:Op woensdag 24 mei 2017 07:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hoeveel km?
Je moet daar een beetje handig in worden. Toen ik net begon met regelmatig fietsen naar het werk leek ik wel een pakezel. Tegenwoordig zorg ik op dagen dat ik met de trein ga dat de kleding, handdoek, slot en dergelijke al ligt. Ik laat mijn laptop ook op het werk als ik weet dat ik de dag erna met de fiets ga. Fietst toch een stuk lekkerder.
geen ipad en (nog) geen bolt hier, maar van horen zeggen, heb je om goede routes te maken een laptop of pc nodig.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Kan ik met dat ding wel routes van mn iPad op mn fietscomputer zetten?
Dat vind ik echt het grootste nadeel van mn edge810; Als ik op vakantie routes er op wil zetten moet ik een laptop/computer hebben.
Mjah aan de andere kant; de strava routebuilder op de ipad werkt ook niet vlekkeloos
er komen vast nog betere aanbiedingen. Misschien dit najaar.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:45 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat is wel een heel mooie aanbieding maar wel erg zwart. Ik zou dan toch nog liever ¤300 meer betalen voor een beetje rood erin (klein beetje over budget maar goed).
Zijn alsnog veel te duur bij futurumquote:Op woensdag 24 mei 2017 19:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, nu wil ik weer schoenen kopen die ik niet nodig heb...
De Wahoo is van mijquote:
Ik werk in een fabriek met een eigen locker en prima douchegelegenheid. Dat maakt plannen makkelijk. Afstand is 60km. Mooie afstand om een paar keer per week te doen. Andere dagen met de trein, zodat ik kleding en dergelijke weer gemakkelijk in orde kan maken.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:45 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh heul niet ver, kleine 18 km. Maar ik werk op verschillende vestigingen en dan kan ook nog wel een plots wijzigen. Dat maakt het plannen zoals jij adviseert wat lastiger (maar zeker niet onmogelijk).
Maar bedankt voor de tips
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |