De waarde van een persoon zit hem niet alleen maar in diens economische verdiensten. Daarom is een waardig bestaan voor elke inwoner van dit land ook zo belangrijk.quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daarin heeft niet iedereen dezelfde mening. Ik vind bijvoorbeeld dat het voor het land en de economie beter is als eerst de middenklasse weer het vet op de botten terugkrijgt. Mensen die om wat voor reden dan ook niets bijdragen komen daarna misschien aan de beurt.
Dat fabeltje geloof ik nog steeds niet. Ik werk regelmatig echt keihard en ik zie mensen om mij heen minder hard werken, maar er veel meer voor betaald krijgen. Ze verdienen niet meer geld, maar ze krijgen het wel.quote:Op woensdag 17 mei 2017 18:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
Geld krijg je ook niet, geld verdien je. Oh wacht...
Dank.quote:Op woensdag 17 mei 2017 20:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alfabetisme is ook in o.a. Duitsland, Noorwegen, Denemarken en Zweden gedaald.
http://www.keepeek.com/Di(...)9264258051-en#page62
Figuur 2.20
Inkomensongelijkheid is tegenwoordig off topic als het over armoede gaat?quote:Op woensdag 17 mei 2017 20:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet off topic willen gaan = niet serieus willen discussiëren.
Logisch!
Armoede in Nederland is de bus niet kunnen betalen, kleding tweede hands kopen en sowieso niet op vakantiequote:Op woensdag 17 mei 2017 09:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
steek de grens eens over een vertel mensen wat het minimumloon is. Kijken wat een duitser verdient...
Armoede in nederland is met de bus moeten, je kleren bij de c&a kopen en niet op allin vakantie naar bali kunnen.
Wat denk jij nu dat de reden is van de toename van laaggeletterdheid? Want in Zweden is er toch geen guurrechtse neoliberale wind opgestoken? Tenminste, ik las van de week dat je Zweden een voorbeeld vind van hoe het wel moet.quote:Op woensdag 17 mei 2017 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dank.
Dat verklaart mede de afname van empathie onder millennials. Want het is bekend dat mensen 'softer' worden van boeken lezen. Ook softer tav machtigen overigens.
Armoede neemt wereldwijd nog steeds af. In Azie neemt de welvaart bijv heel erg toe, helaas gaat dat ten koste van een deel van de bevolking van de westerse maatschappijen.quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ten eerste praat ik daar niet over maar praatte Dwersdiever daarover, waarop ik reageerde.
Ten tweede nam de armoede na 1750 min of meer consequent af. Op welke basis noem je de 'meerderheid' arm? Dat is al snel een relatieve definitie. Tov de situatie in 1750 was vrijwel niemand meer arm, maar, zoals de analfabetisme discussie laat zien, de eisen nemen ook toe. En als Nederland het niet doet, dan dwingt de economie van de wereld je daar wel toe.
Leuk neoliberaal frame weer. Mensen slikken dat soort corporate media praat voor zoete koekquote:Op donderdag 18 mei 2017 11:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Armoede neemt wereldwijd nog steeds af. In Azie neemt de welvaart bijv heel erg toe, helaas gaat dat ten koste van een deel van de bevolking van de westerse maatschappijen.
Hou toch op. je ontkent dus dat de gehele mensheid het gemiddeld beter heeft als 100 jaar geleden ondanks dat er veel meer mensen bij gekomen zijn?quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk neoliberaal frame weer. Mensen slikken dat soort corporate media praat voor zoete koek
Een rivier is gemiddeld 1 meter diep. En man probeert over te steken en verdrinkt toch - Emiel Roemerquote:Op donderdag 18 mei 2017 11:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hou toch op. je ontkent dus dat de gehele mensheid het gemiddeld beter heeft als 100 jaar geleden ondanks dat er veel meer mensen bij gekomen zijn?
Wat overigens wel jouw eigen uitspraak tegenspreekt:quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hou toch op. je ontkent dus dat de gehele mensheid het gemiddeld beter heeft als 100 jaar geleden ondanks dat er veel meer mensen bij gekomen zijn?
quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In Azie neemt de welvaart bijv heel erg toe, helaas gaat dat ten koste van een deel van de bevolking van de westerse maatschappijen.
Had hij maar niet moeten zuipen voordat hij probeerde kruipend de rivier over te stekenquote:Op donderdag 18 mei 2017 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een rivier is gemiddeld 1 meter diep. En man probeert over te steken en verdrinkt toch - Emiel Roemer
Hoezo? Overal hebben we het als mensheid beter als 100 jaar geleden. Tuurlijk leveren we in het westen welvaart in ten behoeve van de rest van de wereld.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:51 schreef NgInE het volgende:
[..]
Wat overigens wel jouw eigen uitspraak tegenspreekt:
[..]
Boris, ik heb je wel een iets nuttigs zien posten, zo'n dieptepunt had ik van jou niet verwacht.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Had hij maar niet moeten zuipen voordat hij probeerde kruipend de rivier over te steken
Ik denk niet dat dit zo werkt. Want als Azie het beter krijgt, dan kunnen ze ook kwalitatief betere producten leveren. Net zo als dat Westerse bedrijven bekend staan om hun kwaliteitsproducten. Dus iedereen zou er van moeten profiteren.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoezo? Overal hebben we het als mensheid beter als 100 jaar geleden. Tuurlijk leveren we in het westen welvaart in ten behoeve van de rest van de wereld.
Hey, klopkoek, je gaat deze post hier wel stilletjes voorbij, maar geef eens antwoord op de vraag die VEM2012 hier aan je stelt?quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk jij nu dat de reden is van de toename van laaggeletterdheid? Want in Zweden is er toch geen guurrechtse neoliberale wind opgestoken? Tenminste, ik las van de week dat je Zweden een voorbeeld vind van hoe het wel moet.
Dat gaat natuurlijk niet zo op. De markt is nog maar beperkt. De groep die koopt wordt steeds iets groter omdat de welvaart van de chinezen toeneemt. maar ze hebben in eerste instantie die welvaart verworven door laag geschoolde arbeid bij ons te ontrekken. Dus is er bij ons minder laaggeschoold werk. De mensen in die groep zijn er dus op achteruit gegaan, ten koste van de laaggeschoolde arbeider in Azië.quote:Op donderdag 18 mei 2017 12:09 schreef NgInE het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit zo werkt. Want als Azie het beter krijgt, dan kunnen ze ook kwalitatief betere producten leveren. Net zo als dat Westerse bedrijven bekend staan om hun kwaliteitsproducten. Dus iedereen zou er van moeten profiteren.
Je spreekt jezelf tegen en ik verwijs naar het artikel post #46 hier.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk jij nu dat de reden is van de toename van laaggeletterdheid? Want in Zweden is er toch geen guurrechtse neoliberale wind opgestoken? Tenminste, ik las van de week dat je Zweden een voorbeeld vind van hoe het wel moet.
Waar blijft je reactie?quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen en ik verwijs naar het artikel post #46 hier.
Te weten: 'geef de schuld niet aan globalisering'
POL / De rot zit diep
Daar wordt jouw determinisme (die in het rechtse onderdrukkers straatje past) prima ontkracht. Het determinisme dat de welvaart in Azië ten koste gaat van het Westen is een foutieve causale relatie
quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier is in het kort mijn reactie:quote:
https://en.wikipedia.org/(...)2010.E2.80.932014.29quote:The political debate came from 2013 to be highly dominated by issues where the Government came in a defense mode, in particular for the poor performance of Swedish pupils in the international study of school performance, the Programme for International Student Assessment, and profits gained in private welfare, especially after the economic collapse that had preceded the closure of school group JB Education AB and questions of how key people in the Government, including himself, acted in the N.V. Nuon Energy affair.
Eerst pakken ze onze kinderarbeid af en nu ook nog het laaggeschoolde werk! Hoewel; automatisering heeft daar ook een hoop mee te maken.quote:Op donderdag 18 mei 2017 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet zo op. De markt is nog maar beperkt. De groep die koopt wordt steeds iets groter omdat de welvaart van de chinezen toeneemt. maar ze hebben in eerste instantie die welvaart verworven door laag geschoolde arbeid bij ons te ontrekken. Dus is er bij ons minder laaggeschoold werk. De mensen in die groep zijn er dus op achteruit gegaan, ten koste van de laaggeschoolde arbeider in Azië.
Waarom moet hun leven nog comfortabeler worden dan het al is?quote:Op donderdag 18 mei 2017 22:07 schreef NgInE het volgende:
[..]
Eerst pakken ze onze kinderarbeid af en nu ook nog het laaggeschoolde werk! Hoewel; automatisering heeft daar ook een hoop mee te maken.
Aan de andere kant kun je voor weinig geld veel dingen kopen bij de Action en dat komt allemaal uit China. Kun je als laaggeschoolde van je bijstandsuitkering toch nog een beetje een fijn bestaan hebben.
Als laaggeschoold werk echt weg is uit Nederland, dan moet daar toch iets op worden bedacht. Of laaggeschoolde mensen moeten een opleiding kunnen volgen of de bijstand moet omhoog, zodat ze toch een comfortabel leven kunnen hebben.
Omdat het altijd beter kan. Omdat het altijd beter wordt, tenminste als je kijkt naar de geschiedenis.quote:Op donderdag 18 mei 2017 22:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom moet hun leven nog comfortabeler worden dan het al is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |