quote:The statement from press secretary Sean Spicer said "the missile impacting so close to Russian soil – in fact, closer to Russia than to Japan – the President cannot imagine that Russia is pleased."
Trump duikt nu weg en zegt dat het een probleem van de Russen is. En dat na al zijn grote woorden. Slapjanus.quote:Op zondag 14 mei 2017 09:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Uit http://www.politico.com/s(...)e-test-russia-238363
[..]
[ afbeelding ]
we schuiven het gewoon af op rusland... ook een tactiekquote:Op zondag 14 mei 2017 09:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Uit http://www.politico.com/s(...)e-test-russia-238363
[..]
[ afbeelding ]
Niet liegen, Trump zegt nergens dat het een probleem is van de Russen. Anders stuur je geen marineschepen naar dat land.quote:Op zondag 14 mei 2017 09:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump duikt nu weg en zegt dat het een probleem van de Russen is. En dat na al zijn grote woorden. Slapjanus.
Hopelijk gaat Nederland meer geld steken in defensie, want op Trump hoef je niet te rekenen.
Hij geeft gewoon de leiding van de wereld aan Poetin over.quote:Op zondag 14 mei 2017 09:53 schreef Re het volgende:
[..]
we schuiven het gewoon af op rusland... ook een tactiek
Varen ze dit keer wèl die kant op?quote:Op zondag 14 mei 2017 09:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet liegen, Trump zegt nergens dat het een probleem is van de Russen. Anders stuur je geen marineschepen naar dat land.
Kun je niet eens zijn naam goed spellen?quote:Op zondag 14 mei 2017 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij geeft gewoon de leiding van de wereld aan Poetin over.
"Ik kan het niet, Wladimir, doe jij het maar!"
Влади́мир Влади́мирович Пу́тинquote:Op zondag 14 mei 2017 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kun je niet eens zijn naam goed spellen?
Ach, jij bent slechter in de waarheid vertellenquote:Op zondag 14 mei 2017 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kun je niet eens zijn naam goed spellen?
meen je dit nou serieus? zelfs de grootste trump supporter moet toch inzien dat op zijn minst de Timing van dit alles behoorlijk slecht is en voor een groot deel van de problemen zorgt . en de timing van het ontslag is toch echt een besluit van Trump en van niemand anders.quote:Op zondag 14 mei 2017 09:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Trumps tegenstanders creëren Trumps zogenaamde problemen. Er zijn helemaal geen problemen. Geen bewijs is geen probleem. Er is geen bewijs. Nop, nada.
Het is duidelijk dat hij China en Rusland meer wil betrekken in het conflict. Je kan het zien als het bouwen van een internationale coalitie om het probleem NK te tackelen, en dat is positief. Je ziet aan China al dat hij concessies moet doen (hij wil ze niet meer als valuta manipulators aanmerken vanwege NK), en als Rusland zich er meer mee gaat bemoeien dan zal dat ook concessies betekenen (Oekraine, olie, Syrie?). Trump praat ook over meer sancties in tegenstelling tot een grote militaire operatie, dus ik denk niet dat Trump de boel gaat verergeren. Maar ik heb al eens eerder een foute voorspelling over Trump gedaan, dus wellicht begint Trump wel WO3.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:08 schreef Re het volgende:
nou heb ik geleerd dat je bij trump tussen de regels door moet lezen dus is het gewoon feitelijk dat NK op het bordje van Putin wordt geworpen als retributie voor het fake news over de hack die hij had uitgeschreven... lijkt me klip en klaar
ik weet niet hoeveel meer acties er nog kunnen en daar heeft die Kim 0,0 last van . Maar het is natuurlijk verder prima dat er een coalitie wordt gevormd, maar bij Trump moet je dus altijd tussen de regels en aanhalingstekens lezen, en dat kan alleen de doorgewinterde trumpiaan begrijpenquote:Op zondag 14 mei 2017 10:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat hij China en Rusland meer wil betrekken in het conflict. Je kan het zien als het bouwen van een internationale coalitie om het probleem NK te tackelen, en dat is positief. Je ziet aan China al dat hij concessies moet doen (hij wil ze niet meer als valuta manipulators aanmerken vanwege NK), en als Rusland zich er meer mee gaat bemoeien dan zal dat ook concessies betekenen (Oekraine, olie, Syrie?). Trump praat ook over meer sancties in tegenstelling tot een grote militaire operatie, dus ik denk niet dat Trump de boel gaat verergeren. Maar ik heb al eens eerder een foute voorspelling over Trump gedaan, dus wellicht begint Trump wel WO3.
Ik had echt meer competentie verwacht of situaties die woede en frustatie oproepen. Maar het is meer leedvermaak wat je nu te zien krijgt, want echt niets lukt. Ongelooflijk wat een blamage is dit allemaal. Welke Trumpsupporter zou het accepteren bijvoorbeeld dat zijn of haar manager niet persoonlijk een ontslag mededeelt en dat je nog niet veel daarna openbaar afgezeken wordt. Dit is toch niet normaal?quote:Op zondag 14 mei 2017 10:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Trump schijt wel bagger de laatste dagen. Ik bedoel, hij had zeker wel verwacht serieuze problemen te krijgen aangaande z'n ambt, maar zo snel is een record.
Ik weet niet of hij bagger schijt. Volgens mij doorziet hij de zaken niet genoeg om bang te zijn. Ik denk eerder dat hij gewoon ontzettend boos is op alles en iedereen en trots op zichzelf.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Trump schijt wel bagger de laatste dagen. Ik bedoel, hij had zeker wel verwacht serieuze problemen te krijgen aangaande z'n ambt, maar zo snel is een record.
Het komt over als het probleem over de big beautiful schutting gooien.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat hij China en Rusland meer wil betrekken in het conflict. Je kan het zien als het bouwen van een internationale coalitie om het probleem NK te tackelen, en dat is positief. Je ziet aan China al dat hij concessies moet doen (hij wil ze niet meer als valuta manipulators aanmerken vanwege NK), en als Rusland zich er meer mee gaat bemoeien dan zal dat ook concessies betekenen (Oekraine, olie, Syrie?). Trump praat ook over meer sancties in tegenstelling tot een grote militaire operatie, dus ik denk niet dat Trump de boel gaat verergeren. Maar ik heb al eens eerder een foute voorspelling over Trump gedaan, dus wellicht begint Trump wel WO3.
That is called a WALL, NOT a Fence!!!quote:Op zondag 14 mei 2017 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het komt over als het probleem over de big beautiful schutting gooien.
Problemen veroorzaak je met hard en onomstotelijk bewijs. Daar is hier nergens sprake van.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:07 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
meen je dit nou serieus? zelfs de grootste trump supporter moet toch inzien dat op zijn minst de Timing van dit alles behoorlijk slecht is en voor een groot deel van de problemen zorgt . en de timing van het ontslag is toch echt een besluit van Trump en van niemand anders.
Wat me verbaasd aan Trump supporters is de dubbele standaard die zij gebruiken. Zodra iemand anders (bijvoorbeeld Hilary) een beetje verdacht van iets is dan moet degene worden opgesloten en hebben ze hun oordeel meteen klaar. maar zodra er iets met Trump is dan maakt dat schijnbaar allemaal niet uit.
Ach, we gaan het al oprekken naar 1,5 jaar.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik had echt meer competentie verwacht of situaties die woede en frustatie oproepen. Maar het is meer leedvermaak wat je nu te zien krijgt, want echt niets lukt. Ongelooflijk wat een blamage is dit allemaal. Welke Trumpsupporter zou het accepteren bijvoorbeeld dat zijn of haar manager niet persoonlijk een ontslag mededeelt en dat je nog niet veel daarna openbaar afgezeken wordt. Dit is toch niet normaal?
Het zal heus nog wel een tijdje duren voordat Trump het veld ruimt. Een grote groep Amerikanen steunt hem door dik en dun, hij heeft nog steeds 40% approval. Maar als na pakweg 1,5 jaar blijkt dat Trump nog steeds niks voor elkaar heeft gekregen en wanbeleid resulteert in negatieve effecten voor de Amerikaanse burger, dan zijn de Republikeinen ook in overgrote meerderheid klaar met hem. En dan houd ik nog geen rekening met de uitkomsten van diverse onderzoeken + vast nog een hoop nieuwe schandalen die aan het licht komen. Want dat is ook verbazingwekkender dan je voor mogelijk houdt.
Klopt. Maar zij had dat gewoon twee dagen na haar aantreden gedaan. Wat Trump ook had moeten doen.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Problemen veroorzaak je met hard en onomstotelijk bewijs. Daar is hier nergens sprake van.
Zoals ik al eerder opschreef, deze FBI directeur was ook onder Hillary de laan uitgestuurd. Dan zouden dezelfde deelnemers die nu zijn ontslag bekritiseren het juist toejuichen. Maar ja, die onderbuik.
Maareh... wat heeft trump eigenlijk voor elkaar gekregen? Die privé oorlogjes zijn vermakelijk maar hij moet america weer great maken. Hij beloofde de middenklasse te helpen maar vooralsnog profiteren de rijken. Wanneer is trump geslaagd als president?quote:Op zondag 14 mei 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Problemen veroorzaak je met hard en onomstotelijk bewijs. Daar is hier nergens sprake van.
Zoals ik al eerder opschreef, deze FBI directeur was ook onder Hillary de laan uitgestuurd. Dan zouden dezelfde deelnemers die nu zijn ontslag bekritiseren het juist toejuichen. Maar ja, die onderbuik.
quote:Op zondag 14 mei 2017 10:20 schreef Freak188 het volgende:
Maar van een afstand beschouwend: het land is tot op het bot verdeeld. De 2 partijen zijn verder weg van elkaar dan ooit. Wordt dit de ineenstorting van de VS? Of anders gezegd, zullen China en wellicht de EU het stokje overnemen?
De Amerikaanse economie stijgt en de beurzen onder Trump floreren. Steeds meer bedrijven investeren weer in Amerika en Trumps uitzetbeleid is effectief.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:37 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Maareh... wat heeft trump eigenlijk voor elkaar gekregen? Die privé oorlogjes zijn vermakelijk maar hij moet america weer great maken. Hij beloofde de middenklasse te helpen maar vooralsnog profiteren de rijken. Wanneer is trump geslaagd als president?
Ik weet niet wat anderen hebben gezegd, daarvoor voel ik me ook niet zo verantwoordelijk. Maar ik heb altijd gezegd dat het echt niet zo snel gaat als je van te voren zou denken. Nixon en Watergate duurde ook zo'n 2 jaar. Belangrijk is dat het onderzoek naar Russische inmenging goed en zorgvuldig uitgevoerd wordt, dat kost gewoonweg veel tijd. Verder moet je ook rekening houden met de midterms elections die de unieke machtpositie van de Republikeinen om zeep kan helpen. Dan krijgt die Trump al helemaal niets voor elkaar.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach, we gaan het al oprekken naar 1,5 jaar.
Het is een utopie dat men bewijs vindt. Geloof me, als hier sprake van was dan was die allang voor Trumps aantreden gevonden.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:42 schreef Falco het volgende:
[..]
'Na 1,5 jaar'
Ik weet niet wat anderen hebben gezegd, daarvoor voel ik me ook niet zo verantwoordelijk. Maar ik heb altijd gezegd dat het echt niet zo snel gaat als je van te voren zou denken. Nixon en Watergate duurde ook zo'n 2 jaar. Belangrijk is dat het onderzoek naar Russische inmenging goed en zorgvuldig uitgevoerd wordt, dat kost gewoonweg veel tijd. Verder moet je ook rekening houden met de midterms elections die de unieke machtpositie van de Republikeinen om zeep kan helpen. Dan krijgt die Trump al helemaal niets voor elkaar.
Zelf heb ik ook liever nog zo'n 1,5 jaar incompetent Trump-beleid, het alternatief Mike Pence is namelijk gruwelijker.
Waarom doe je niks met die gave van je?quote:Op zondag 14 mei 2017 10:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is een utopie dat men bewijs vindt. Geloof me, als hier sprake van was dan was die allang voor Trumps aantreden gevonden.
Dit is het gedrag van een stel gefrustreerde mensen die maar niet kunnen accepteren dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen en zichzelf een dagtaak toe-eigenen om onomstotelijk laster en verdenkmaking richting de persoon Trump te sturen. Maar daar krijg je echt geen impeachment mee bewerkstelligt. Integendeel. Op de langere termijn zal het Trump juist in de kaart spelen want steeds meer mensen worden het moe. Het zou Trump zelfs een tweede termijn kunnen opleveren.
Dat doe ik wel zeker hoor. Maar op heel andere vlakken. Dit is voor mij gewoon amusement. Naast het rituele krantje lezen op de ochtend.quote:
Inderdaad ze kunnen hem gewoon ongeschikt verklaren, hebben ze nog een punt ook.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:51 schreef Falco het volgende:
"Geloof me". Check dit artikel ff: Jon Stewart on Donald Trump: "Nobody Says 'Believe Me' Unless They Are Lying"
Een impeachment is ook helemaal niet nodig. Hij kan ook netjes afgevoerd door de Republikeinen als ze hem helemaal zat zijn. Daarnaast was hier nog laatst een artikel gepost dat de actiebereidheid om te protesteren tegen Trump nog steeds onverminderd hoog is. Met zijn approval-percentages gaat het ook niet lekker. Wat is er zo moeilijk om feiten onder ogen te zien, Elzies? Of zit ik te praten tegen iemand met een LVB?
Iets zegt mij dat dat niet geheel toevallig is.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is het ergste aan Trump willen afzetten. De opvolgers
Goh, dat zou ik in dit stadium ook nog wel geloven, dat dat expres is. Dat mensen niet denken: doe ons de vice-president maar.quote:Op zondag 14 mei 2017 11:34 schreef westwoodblvd het volgende:
Iets zegt mij dat dat niet geheel toevallig is.
Het was gewoon het tevreden stellen van een deel van de Republikeinse achterban dat wellicht hun twijfels had of Trump wel voldoende sociaal conservatief was. Dat blijkt sowieso wel onterechte vrees.quote:Op zondag 14 mei 2017 11:34 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Pence als impeachmentverzekering? Geloof ik niet.quote:Op zondag 14 mei 2017 11:34 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Nee hoor problemen voor politici worden meestal veroorzaakt door Beeldvorming. iets wat Trump heel goed moet weten want hij gebruikte dat voortdurend in zijn campagne. waar hij echt geen bewijs nodig had om iemand leugenaar of zwart te maken.quote:Op zondag 14 mei 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar het zou me niet verbazen als de GOP met het oog op het niet onrealistische scenario van een mogelijke impeachment heeft aangedrongen op een VP die geen breed publiek aanspreekt en voor veel mensen niet als een redelijk alternatief zou gelden. Maar misschien zoek ik er teveel achter.quote:Op zondag 14 mei 2017 12:39 schreef Ulx het volgende:
Of bedoel je een paleiscoup door de GOP zelf? Daar geloof ik helemaal niet in.
En dan beweren dat hij niet elitair is.quote:Op zondag 14 mei 2017 15:19 schreef vipergts het volgende:
Trump krijgt 2 bolletjes ijs bij het avond eten de rest van de gasten maar 1
http://time.com/donald-trump-after-hours/
Zo langzamerhand ga ik bijna denken dat het Amerikaanse volk krijgt wat het verdient. Maar dan bedenk ik me weer dat de meerderheid niet voor Trump gekozen heeft en dan is dit toch wel heel erg wrang allemaal.quote:Op zondag 14 mei 2017 16:19 schreef Monolith het volgende:
De Republikeinen in het huis lijken van plan nog wat verder in de sociale zekerheid te gaan hakken:
http://www.politico.com/s(...)rans-238314?cmpid=sf
Triestquote:Op zondag 14 mei 2017 16:19 schreef Monolith het volgende:
De Republikeinen in het huis lijken van plan nog wat verder in de sociale zekerheid te gaan hakken:
Er is natuurlijk niet zoiets als 'het volk'. Mensen die afhankelijk zijn van foodstamps zullen in overgrote mate niet of juist op de democraten hebben gestemd. De veteranen slachtofferen doet het doorgaans bij beide partijen erg slecht, dus dat zie ik nog niet direct gebeuren.quote:Op zondag 14 mei 2017 17:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo langzamerhand ga ik bijna denken dat het Amerikaanse volk krijgt wat het verdient. Maar dan bedenk ik me weer dat de meerderheid niet voor Trump gekozen heeft en dan is dit toch wel heel erg wrang allemaal.
Natuurlijk is dat zo, ik meende het dan ook niet . Maar ik word langzamerhand wel moedeloos van al dit soort nieuws en het idee dat er zoveel mensen op Trump gestemd hebben. En ik denk dat de wereld en de amerikanen de gifbeker helemaal leeg moeten drinken en dat de 4 jaar dus volgemaakt zal worden, op welke manier dan ook.quote:Op zondag 14 mei 2017 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niet zoiets als 'het volk'. Mensen die afhankelijk zijn van foodstamps zullen in overgrote mate niet of juist op de democraten hebben gestemd. De veteranen slachtofferen doet het doorgaans bij beide partijen erg slecht, dus dat zie ik nog niet direct gebeuren.
Het is gewoon beleid van de Republikeinse partij. Kiezers hebben in 2018 de kans om er wat aan te doen als ze bij de midterms in ieder geval een Democratische meerderheid in het huis en misschien zelfs in de senaat weten te realiseren. Het hangt allemaal niet in het bijzonder van Trump af. Tussentijdse verkiezingen voor het presidentschap kennen ze sowieso niet in de VS.quote:Op zondag 14 mei 2017 18:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, ik meende het dan ook niet . Maar ik word langzamerhand wel moedeloos van al dit soort nieuws en het idee dat er zoveel mensen op Trump gestemd hebben. En ik denk dat de wereld en de amerikanen de gifbeker helemaal leeg moeten drinken en dat de 4 jaar dus volgemaakt zal worden, op welke manier dan ook.
Met het stemmen voor Trump hebben ze voor het beleid van de Republikeinse partij gestemd. Dus dat zie ik als één. En ik had eigenlijk in het begin wel stiekeme hoop dat het helemaal fout zou gaan tussen de Republikeinse Partij en Trump, maar die hoop is bij mij inmiddels vervlogen. Het bijna totaal uitblijven van een reactie van de Republikeinen op zijn 'dreigtweet' richting Comey spreekt boekdelen.quote:Op zondag 14 mei 2017 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon beleid van de Republikeinse partij. Kiezers hebben in 2018 de kans om er wat aan te doen als ze bij de midterms in ieder geval een Democratische meerderheid in het huis en misschien zelfs in de senaat weten te realiseren. Het hangt allemaal niet in het bijzonder van Trump af. Tussentijdse verkiezingen voor het presidentschap kennen ze sowieso niet in de VS.
Dat mbt die dreigtweet richting Comey vind ik ook bizar. Daar had veel feller op gereageerd moeten worden. Door iedereen. Is Trump nou helemaal belazerd?!quote:Op zondag 14 mei 2017 18:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Met het stemmen voor Trump hebben ze voor het beleid van de Republikeinse partij gestemd. Dus dat zie ik als één. En ik had eigenlijk in het begin wel stiekeme hoop dat het helemaal fout zou gaan tussen de Republikeinse Partij en Trump, maar die hoop is bij mij inmiddels vervlogen. Het bijna totaal uitblijven van een reactie van de Republikeinen op zijn 'dreigtweet' richting Comey spreekt boekdelen.
En ik dacht zelfs in het begin dat het nog wel mogelijk zou zijn dat Trump een temperend effect zou hebben op de Republikeinen als het om hun beleid ging. Daar ben ik ook wel van teruggekomen.
Welke 'ze' zijn dat precies?quote:Op zondag 14 mei 2017 18:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Met het stemmen voor Trump hebben ze voor het beleid van de Republikeinse partij gestemd. Dus dat zie ik als één. En ik had eigenlijk in het begin wel stiekeme hoop dat het helemaal fout zou gaan tussen de Republikeinse Partij en Trump, maar die hoop is bij mij inmiddels vervlogen. Het bijna totaal uitblijven van een reactie van de Republikeinen op zijn 'dreigtweet' richting Comey spreekt boekdelen.
En ik dacht zelfs in het begin dat het nog wel mogelijk zou zijn dat Trump een temperend effect zou hebben op de Republikeinen als het om hun beleid ging. Daar ben ik ook wel van teruggekomen.
De Trump-stemmers. Meer specifiek dat deel van de Trump-stemmers dat het zwaarder gaat krijgen als het Republikeinse beleid wordt doorgevoerd.quote:
Ik weet niet of die groep nou zo vreselijk groot is.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
De Trump-stemmers. Meer specifiek dat deel van de Trump-stemmers dat het zwaarder gaat krijgen als het Republikeinse beleid wordt doorgevoerd.
Waarom ga je er van uit dat het doel van Trump stemmers is om ''armen'' een prettig leven te bezorgen? Je doet alsof de ''armen'' allemaal zielige mensen zijn die buiten hun doen terecht zijn gekomen in hun situatie en een brede sociale zekerheid daarom universeel geaccepteerd is.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
De Trump-stemmers. Meer specifiek dat deel van de Trump-stemmers dat het zwaarder gaat krijgen als het Republikeinse beleid wordt doorgevoerd.
En ik snap ook heus wel dat je mensen niet moet afrekenen op hun stemgedrag. Dat wil ik ook niet. En ik zie ook wel dat Trump ook beloftes heeft gedaan als het ging om het vervangen van Obamacare, die hij onmogelijk kon nakomen. Maar mensen konden ook wel weten dat Paul Ryan al ongeveer een plan klaar had liggen dat het leven niet echt makkelijker zou maken voor de armen.
Er moet verschil zijn tussen een president en de gewone burgerquote:Op zondag 14 mei 2017 15:19 schreef vipergts het volgende:
Trump krijgt 2 bolletjes ijs bij het avond eten de rest van de gasten maar 1
http://time.com/donald-trump-after-hours/
Ik zie het gewoon helemaal voor me. "Ik krijg er lekker twee"quote:
Waar zeg ik dat ik er vanuit ga dat Trumpstemmers anderen een prettig leven willen bezorgen?quote:Op zondag 14 mei 2017 19:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Waarom ga je er van uit dat het doel van Trump stemmers is om ''armen'' een prettig leven te bezorgen? Je doet alsof de ''armen'' allemaal zielige mensen zijn die buiten hun doen terecht zijn gekomen in hun situatie en een brede sociale zekerheid daarom universeel geaccepteerd is.
Waarom begrijp je dat niet? Een bepaald percentage stemmen op elke kandidaat komt van mensen die in principe tegen hun eigen wensen stemmen. Niet alleen Trump, ook Clinton, Obama, Bush, etc.quote:Op zondag 14 mei 2017 20:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik er vanuit ga dat Trumpstemmers anderen een prettig leven willen bezorgen?
Ik zeg dat ik niet begrijp dat een groep Trumpstemmers er voor gekozen heeft zichzelf een slechter leven te bezorgen.
Oke, en daarom word je automatisch boos als iemand de sociale zekerheid een niveau lager wil brengen?quote:En daarnaast vind ik dat elke beschaafd land de plicht heeft om haar inwoners een vorm van sociale zekerheid te bieden, maar dat staat volledig los van wat ik net heb gepost.
Dat laatste kan natuurlijk terechte woede oproepen als er aantoonbaar doden vallen bijvoorbeeld. Je glijdt dan af van een modern land richting een derde wereldland, iets wat het gros van de mensen niet ambieert natuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2017 20:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Waarom begrijp je dat niet? Een bepaald percentage stemmen op elke kandidaat komt van mensen die in principe tegen hun eigen wensen stemmen. Niet alleen Trump, ook Clinton, Obama, Bush, etc.
[..]
Oke, en daarom word je automatisch boos als iemand de sociale zekerheid een niveau lager wil brengen?
Tja, als je de maximale snelheid verhoogt zullen er ook best extra doden vallen. Dat is nou eenmaal een mogelijk gevolg van overheidsbeleid. Je moet niet willen leven in een land waar overheidsbeleid focust op een absoluut minimum aan doden.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat laatste kan natuurlijk terechte woede oproepen als er aantoonbaar doden vallen bijvoorbeeld. Je glijdt dan af van een modern land richting een derde wereldland, iets wat het gros van de mensen niet ambieert natuurlijk.
Niet?quote:Op zondag 14 mei 2017 22:05 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Tja, als je de maximale snelheid verhoogt zullen er ook best extra doden vallen. Dat is nou eenmaal een mogelijk gevolg van overheidsbeleid. Je moet niet willen leven in een land waar overheidsbeleid focust op een absoluut minimum aan doden.
Een verrotte gezondheidszorg met een even verrot verzekeringsstelsel lijkt me wel wat van een andere orde dan de A1 waar je 130 ipv 120 mag rijden, Henkie.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:05 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Tja, als je de maximale snelheid verhoogt zullen er ook best extra doden vallen. Dat is nou eenmaal een mogelijk gevolg van overheidsbeleid. Je moet niet willen leven in een land waar overheidsbeleid focust op een absoluut minimum aan doden.
In het verleden heb ik wel schattingen gezien van pakweg iets van 45.000 doden per jaar wegens een gebrek aan zorg in de VS.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Een verrotte gezondheidszorg met een even verrot verzekeringsstelsel lijkt me wel wat van een andere orde dan de A1 waar je 130 ipv 120 mag rijden, Henkie.
De levensverwachting ligt in de VS lager dan Costa Rica.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het verleden heb ik wel schattingen gezien van pakweg iets van 45.000 doden per jaar wegens een gebrek aan zorg in de VS.
Nou is Costa Rica niet bepaald een derdewereldland. Veel Amerikanen gaan voor specialistische ingrepen naar dat land omdat de gezondheidszorg daar prima voor elkaar is.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:24 schreef Falco het volgende:
[..]
De levensverwachting ligt in de VS lager dan Costa Rica.
Spreek voor jezelf.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:05 schreef KrappeAuto het volgende:
Je moet niet willen leven in een land waar overheidsbeleid focust op een absoluut minimum aan doden.
Dat klopt maar de VS bevindt qua levensverwachting niet in de voorhoede van Westerse landen terwijl je dat wel mag verwachten.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou is Costa Rica niet bepaald een derdewereldland. Veel Amerikanen gaan voor specialistische ingrepen naar dat land omdat de gezondheidszorg daar prima voor elkaar is.
En ze hebben (nog) uitstekende universiteiten waar baanbrekende onderzoeksresultaten behaald worden voor de gezondheidszorg.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
En ze besteden per hoofd van de bevolking al zo lang als ik me kan herinneren veel meer aan gezondheidszorg dan andere westerse landen.
Triest en zwak... Ook nog de veteranen aanpakken? Die zijn toch zogenaamd heilig in de VS? Blijkbaar niet voor Trump.quote:Op zondag 14 mei 2017 16:19 schreef Monolith het volgende:
Het plan komt niet van Trump.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:58 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Triest en zwak... Ook nog de veteranen aanpakken? Die zijn toch zogenaamd heilig in de VS? Blijkbaar niet voor Trump.
Snap ik maar president kunnen dit soort dingen toch veto'en? Of vergis ik me?quote:
Het budget van het congres is niet iets waar de president een veto over kan uitspreken.quote:Op zondag 14 mei 2017 23:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Snap ik maar president kunnen dit soort dingen toch veto'en? Of vergis ik me?
Hmm wel logisch op zich. Maar dan is het nog steeds zwak en triest. Republikeinen zijn in het algemeen pro leger ( democraten ook ) en etcquote:Op zondag 14 mei 2017 23:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het budget van het congres is niet iets waar de president een veto over kan uitspreken.
Waarom 120 en niet ~60 als je daarmee de helft van verkeersdoden zou kunnen voorkomen? Waarom niet 30?quote:Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Een verrotte gezondheidszorg met een even verrot verzekeringsstelsel lijkt me wel wat van een andere orde dan de A1 waar je 130 ipv 120 mag rijden, Henkie.
quote:
Dit topic wordt de laatste tijd wel vervuild met filosofisch bekrompen mensen. Als je beleid voert op een minimum aan doden krijg je zaken als verbieden van autorijden.quote:
Jij bent niet helemaal bij je pisang.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:18 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
Dit topic wordt de laatste tijd wel vervuild met filosofisch bekrompen mensen. Als je beleid voert op een minimum aan doden krijg je zaken als verbieden van autorijden.
Kopietje BNW voor Krappe lijkt me ook wel tof..quote:Op maandag 15 mei 2017 00:23 schreef KrappeAuto het volgende:
Misschien dat we dit topic kunnen dupliceren in ONZ zodat duifjes als Whiskers2009 een ander topic onder kunnen poepen.
Sowieso zit er nog wel een verschil in ergens in geloven en praktische resultaten. Obama/Macron en hun zelfverklaarde progressieve fans zijn vooral van het signaleren van deugdzaamheid in plaats van echte vooruitgang boeken:quote:Op maandag 15 mei 2017 00:24 schreef AnneX het volgende:
De bron ben ik kwijt ( een videoboodschap) : de franse president nodigt wetenschappers uit om in Frankrijk te komen onderzoeken naar climate change.
"Uw nieuwe president gelooft er (toch) niet in" dus komt u s.v.p....
Oh icihttp://www.independent.co(...)e-come-a7572811.html
Helemaal mee eens! Trump gooit lekker die kolenmijnen weer open! Hoeft het niet met een schip uit China te komen. Stelt iemand aan als hoofd van de milieubescherming die diezelfde milieubescherming af wilt schaffen! Met minder regeltjes blijven de bedrijven lekker in de V.S., waar bedrijven dan uiteraard lekker geheel uit zichzelf milieubewust produceren! Mafkeesquote:Op maandag 15 mei 2017 00:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Sowieso zit er nog wel een verschil in ergens in geloven en praktische resultaten. Obama/Macron en hun zelfverklaarde progressieve fans zijn vooral van het signaleren van deugdzaamheid in plaats van echte vooruitgang boeken:
[ afbeelding ]
Als het je echt gaat om het klimaat steun je Trump/Le Pen in hun protectionistische maatregelen zodat je voorkomt dat fabrieken massaal blijven vertrekken naar China en India, alwaar de klimaatregels feitelijk niet bestaan.
Kolen is dood. Telkens erover beginnen dat Trump daar aan gaat doen is onzin. Trump kan beter investeren in plekken waar nu en in de toekomst de meeste banen zullen zitten.quote:Op maandag 15 mei 2017 00:44 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Trump gooit lekker die kolenmijnen weer open! Hoeft het niet met een schip uit China te komen. Stelt iemand aan als hoofd van de milieubescherming die diezelfde milieubescherming af wilt schaffen! Met minder regeltjes blijven de bedrijven lekker in de V.S., waar bedrijven dan uiteraard lekker geheel uit zichzelf milieubewust produceren! Mafkees
Mafkees!!quote:Op maandag 15 mei 2017 00:44 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Trump gooit lekker die kolenmijnen weer open! Hoeft het niet met een schip uit China te komen. Stelt iemand aan als hoofd van de milieubescherming die diezelfde milieubescherming af wilt schaffen! Met minder regeltjes blijven de bedrijven lekker in de V.S., waar bedrijven dan uiteraard lekker geheel uit zichzelf milieubewust produceren! Mafkees
Dan moet hij niet zoveel bezuinigen op de zorg want volgens de ramingen zit daar de meeste groei de komende jaren.quote:Op maandag 15 mei 2017 06:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kolen is dood. Telkens erover beginnen dat Trump daar aan gaat doen is onzin. Trump kan beter investeren in plekken waar nu en in de toekomst de meeste banen zullen zitten.
Groei in de zorg is niet bepaald een goed teken. Het Amerikaanse volk is doodziek.quote:Op maandag 15 mei 2017 07:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan moet hij niet zoveel bezuinigen op de zorg want volgens de ramingen zit daar de meeste groei de komende jaren.
Tsja, hoe maak je een idioot duidelijk dat 1+1 geen 3 is? Vertel mij het maar.quote:Op maandag 15 mei 2017 06:59 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mafkees!!
Ja daar heb je hem hoor, die heeft daar niks op terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |