Dat snap ik. Zou ik ook doenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:14 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dank je. Was een moeilijke keuze maar heb ze aangeboden ter adoptie door een waterluikje
het leeft nogquote:
Neeeeheeeeee.... Enlighten usquote:
"het", auwquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat snap ik. Zou ik ook doen
[..]
het leeft nog
Waarom zou je dat willen dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 15:28 schreef Californium het volgende:
ffs! wat een drama om een woning te vinden in Nijmegen man
Want ik ga vanaf 1 augustus weer in Nijmegen werken?quote:
Nope. Zitten ons blij te maken met een dooie musquote:
Is Neerbosch of Dukenburg ook Nijmegen? Anders moet het sowieso wel lukken toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:43 schreef Californium het volgende:
[..]
Want ik ga vanaf 1 augustus weer in Nijmegen werken?Dus is handig dan enzo?
Is helaas niks om blij over te zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:43 schreef Californium het volgende:
[..]
Nope. Zitten ons blij te maken met een dooie mus
Dat was mijn mening ook, maar Piet vond het een goede reden om leven in het topic te gooien.quote:Op woensdag 10 juli 2019 08:14 schreef motorbloempje het volgende:
Matige roddel
Sowieso, maar al helemaal om dat zo in het topic te gooien. Dat doe je alleen met leuke positieve shit, zéker als het oud gediend en betreft...
quote:Op woensdag 10 juli 2019 08:18 schreef motorbloempje het volgende:
NOU, LEUKE TOPICREUNIE PIET! LACHEN!!11!!11
Boeit me niet zo in het begin als ik maar ergens woon op fietsafstandquote:Op woensdag 10 juli 2019 00:04 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Is Neerbosch of Dukenburg ook Nijmegen? Anders moet het sowieso wel lukken toch?
Wel tof dat je weer terug naar 'huis' mag
quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Is helaas niks om blij over te zijn.
De roddel is dat Ib en ik uit elkaar zijn na ruim 10 jaar.
Ja iddquote:Op woensdag 10 juli 2019 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
Dukenburg is prima fietsbaar heeft drie jaar daar wonen bewezen.
En als wij terug naar NL zouden gaan zou dat ook nog steeds Nijmegen worden.Nimma
Ah hé, wat rottig zeg.quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ook wel logisch toch. Maar overbelaste markt dus?quote:Op woensdag 10 juli 2019 09:02 schreef Californium het volgende:
[..]
Boeit me niet zo in het begin als ik maar ergens woon op fietsafstand. En idd huis
quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Het is nogal drama want heb mijn contract nog niet en zit 3 uur met de trein verder dus kan niet zomaar effe gaan kijken enzoquote:Op woensdag 10 juli 2019 14:18 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ook wel logisch toch. Maar overbelaste markt dus?
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:43 schreef Californium het volgende:
[..]
Want ik ga vanaf 1 augustus weer in Nijmegen werken?Dus is handig dan enzo?
Graag gedaanquote:Op woensdag 10 juli 2019 08:18 schreef motorbloempje het volgende:
NOU, LEUKE TOPICREUNIE PIET! LACHEN!!11!!11
Je snapt toch zelf ook wel dat als je met zo iets als een roddel komt dat mensen er op terug blijven komen. Je deed dat zelf nota bene nog na een week. Iedere keer als mensen dan naar de roddel vragen is dat voor mij heel pijnlijk, omdat ik wel weet wat jij bedoeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar heb je een puntMaar omgeving Nijmegen geen optie? Lent/Wijchen/Malden etc?
[..]
Graag gedaan
Weet je, vind ervan wat je wil. Ik heb niets benoemd, niet in een richting gewezen of wat dan ook, maar gooide er gewoon *iets* in.
Het wordt pas iets op het moment dat mensen zelf gaan reageren. De roddel had net zo goed kunnen zijn dat Cali terug naar Nijmegen komt, dat PietjePuk zou gaan optreden op de Zomerfeesten of dat de Waalbrug roze geschilderd gaat worden.
Fietsafstand is noodzakelijk (lent zou wel kunnen ofzo) maar ik heb rare werktijden soms en geen autoquote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar heb je een puntMaar omgeving Nijmegen geen optie? Lent/Wijchen/Malden etc?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 juli 2019 07:33 schreef IrishBastard het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
kom nooit in nimma maar ben nu voor het eerst hiernaartoe gegaan. Wat een bazenfeest iddquote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:53 schreef Bottendaal het volgende:
De zomerfeesten/vierdaagse waren weer leuk, ook perfect weer eigenlijk
Dit is gewoon een check...quote:Op woensdag 1 april 2020 17:08 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe is het centrum eigenlijk de afgelopen dagen/weken?
Uitgestorven of toch nog 'druk' (naar omstandigheden) met winkelend publiek?
ik kan het me niet voorstellenquote:
Waarom jouw avatar?quote:
https://www.omroepgelderl(...)it-kun-je-verwachtenquote:NIJMEGEN - De meeste tarieven veranderen, er komen meer gebieden met betaald parkeren en er wordt ingeleverd op parkeerruimte. Dat blijkt uit de nieuwe parkeernota voor Nijmegen, die woensdag is gepresenteerd.
De plannen zijn nodig omdat Nijmegen hard groeit. Er moet flink gebouwd worden. En in de schaarse ruimte moet daarom worden ingeleverd op parkeerruimte, zegt wethouder Harriët Tiemens: 'Het was puzzelen om de plannen budgetneutraal rond te krijgen.'
Op sommige plaatsen gaat parkeren minder kosten: 'Maar dat wordt gecompenseerd doordat er op meer plaatsen betaald moet worden en er meer vergunningen komen.'
Twee tarieven
Het parkeerplan komt met duidelijkere tarieven. Het aantal parkeerzones wordt teruggebracht naar twee. In het hartje van de stad Nijmegen zijn bezoekers nu nog 2,90 euro kwijt om de auto een uur te parkeren. Dat moet 3 euro worden. Buiten het centrum kende Nijmegen verschillende tarieven om op straat te parkeren. Dat was 2,40 euro of 1,80 euro en wordt nu overal 1,90.
Er komen wel nieuwe gebieden bij waar betaald moet worden om te parkeren. Dat zal het geval zijn in nieuwbouwgebied Hof van Holland in Nijmegen Noord en in zones ten westen en oosten van de binnenstad.
Goedkopere parkeervergunningen
In de nieuwe plannen staat ook dat bewoners voortaan goedkoper uit zijn voor hun parkeervergunning. Tiemens: 'Dit moet er voor zorgen dat bewoners betaalbaar in hun wijk kunnen blijven parkeren en niet verdrongen worden door auto's van buiten de wijk.'
In het centrum gaat de vergunning omlaag van 15 euro naar 4 euro per maand. Buiten het centrum daalt het van 13 naar 2,50 euro per maand. 'Ik denk dat wij hiermee de goedkoopste van het land worden', aldus de wethouder.
quote:Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen Vierdaagse
Geen Vierdaagsefeesten
quote:Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen Vierdaagse
Geen Vierdaagsefeesten
Kutstraat. Compleet onlogisch. Loopt je de pleuris daarquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:57 schreef BasEnAad het volgende:
Marikenstraat bestaat al 20 jaar![]()
![]()
https://www.gelderlander.(...)-erbovenop~a35a11f1/
Aan de kant van het Arsenaal was winkelcentrum Marienburg met een parkeergarage.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
20 Jaar alweer, waar blijft de tijd.
Wat nu de Marikenstraat is, dat was vroeger toch zo'n vaag en klein overdenkt winkelcentrumpje, met een Coop supermarkt?
Welk huis?quote:Op maandag 7 december 2020 21:21 schreef Laysa het volgende:
Kopen zonder kijken vanavond de van Peltlaan
Okee.quote:
Voor het eerst in 3 weken Nijmegen binnengereden via de Oversteek, groeit ook als kool die woonwijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:22 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben zelf geboren in Tolhuis en we zijn op mijn 4e naar Hatert verhuisd en ik krijg af en toe via mijn broer ook wat oude beelden (foto's) van hoe het vroeger was![]()
Ik kom eigenlijk zelden tot nooit in Nijmegen-Noord (wat vroeger Lent was), maar een paar weken terug moest ik in Lent zijn.
Daar herken je ook helemaal niks meer terug van vroeger![]()
Van leuk dorpje tot saaie grote wijk.
Ik ben wel fan van Vesters. Dat is wel redelijk aan de luxe kant, maar zou wel binnen je budget moeten lukken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:07 schreef Fogel het volgende:
Hallo Nijmegenaren!
Ben al jaren niet wezen uit eten in Nijmegen en ben van plan om dat binnenkort weer eens te gaan doen.
Geen "seafood" als hoofdfocus, beetje OK standaard (dus geen all you can eat gedoe) maar Michelinsterren zijn niet nodig zeg maar. 50-100 euro per persoon als indicatie voor eten en drinken.
Waar moeten we zijn?
Vesters ziet er prima uit ja! Budget is maar een indicatie, als het 120 of 150 euro wordt is het ook geen probleem zolang het eten en de sfeer maar goed is...quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:17 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van Vesters. Dat is wel redelijk aan de luxe kant, maar zou wel binnen je budget moeten lukken.
Ik ga zelf binnenkort naar De Nieuwe Winkel, ben wel benieuwd. Die hebben wel een Michelinster sinds dit jaar
Ivory vond ik wel top met kerst aantal jaar geledenquote:Op zaterdag 4 september 2021 11:07 schreef Fogel het volgende:
Hallo Nijmegenaren!
Ben al jaren niet wezen uit eten in Nijmegen en ben van plan om dat binnenkort weer eens te gaan doen.
Geen "seafood" als hoofdfocus, beetje OK standaard (dus geen all you can eat gedoe) maar Michelinsterren zijn niet nodig zeg maar. 50-100 euro per persoon als indicatie voor eten en drinken.
Waar moeten we zijn?
Waterkwartier, Willemskwartier en Wolfskuil zijn nog steeds volksbuurten al is daar inmiddels wel wat nieuwbouw bij gekomen, van Neerbosch-Oost weet ik dat niet zo goed want daar kom ik zeldenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef Morgane89 het volgende:
Hai! Ik heb heimwee naar Nijmegen en ben een beetje aan het oriënteren op de woningmarkt. Maar weten jullie welke wijken tegenwoordig nog echt volkswijken zijn? Dukenburg en Hatert vallen sowieso af vanwege de afstand naar het Centraal Station en familie. Maar zover ik me kan herinneren zijn bijv. Neerbosch-Oost, Willemskwartier en Waterkwartier echte volksbuurten. Weet iemand of dat nog steeds zo is?
Dat is erg verstandigquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Neerbosch-Oost weet ik dat niet zo goed want daar kom ik zelden
Welkom terugquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef Morgane89 het volgende:
Wauw, ik zie nu pas dat hier al bijna een jaar niet is gepost
De wind was te sterk, te groot risico dat er dingen/mensen beschadigd zouden raken. Heb ik begrepen in elk geval!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:24 schreef girlnextdoor. het volgende:
waarom stellen ze nu het laten ploffen van die energiecentrale uit?
Bankohquote:Op zaterdag 4 september 2021 11:07 schreef Fogel het volgende:
Hallo Nijmegenaren!
Waar moeten we zijn?
Inmiddels een huis gekocht in een heel leuke buurtquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:31 schreef Morgane89 het volgende:
Bedankt beiden, goed om te weten. Dan is er niet zo heel veel veranderd met de jaren.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Inmiddels een huis gekocht in een heel leuke buurt
Een tijd geleden daar wezen eten. Het was lekker maar de porties waren echt te klein (en ik ben geen grote eter)quote:
Welke buurt is het geworden?quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Volgende keer de rijsttafel nemen en 1 bijgerechtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:32 schreef MiszSpace het volgende:
[..]
Een tijd geleden daar wezen eten. Het was lekker maar de porties waren echt te klein (en ik ben geen grote eter)
Gefeliciteerdquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden voor de (eventuele) volgende keerquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:35 schreef jigggy het volgende:
[..]
Volgende keer de rijsttafel nemen en 1 bijgerecht
Grootstal, in de buurt van de Hatertseweg. Ik verhuis juist weer vanuit een dorp terug naar de stadquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welke buurt is het geworden?
Zelf een jaar of 10 geleden, na mijn hele leven in Nijmegen (Hatert en Meijhorst) gewoond te hebben verhuisd naar een piepklein gehucht.
Beste beslissing ooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |