ik kan het me niet voorstellenquote:
Waarom jouw avatar?quote:
https://www.omroepgelderl(...)it-kun-je-verwachtenquote:NIJMEGEN - De meeste tarieven veranderen, er komen meer gebieden met betaald parkeren en er wordt ingeleverd op parkeerruimte. Dat blijkt uit de nieuwe parkeernota voor Nijmegen, die woensdag is gepresenteerd.
De plannen zijn nodig omdat Nijmegen hard groeit. Er moet flink gebouwd worden. En in de schaarse ruimte moet daarom worden ingeleverd op parkeerruimte, zegt wethouder Harriët Tiemens: 'Het was puzzelen om de plannen budgetneutraal rond te krijgen.'
Op sommige plaatsen gaat parkeren minder kosten: 'Maar dat wordt gecompenseerd doordat er op meer plaatsen betaald moet worden en er meer vergunningen komen.'
Twee tarieven
Het parkeerplan komt met duidelijkere tarieven. Het aantal parkeerzones wordt teruggebracht naar twee. In het hartje van de stad Nijmegen zijn bezoekers nu nog 2,90 euro kwijt om de auto een uur te parkeren. Dat moet 3 euro worden. Buiten het centrum kende Nijmegen verschillende tarieven om op straat te parkeren. Dat was 2,40 euro of 1,80 euro en wordt nu overal 1,90.
Er komen wel nieuwe gebieden bij waar betaald moet worden om te parkeren. Dat zal het geval zijn in nieuwbouwgebied Hof van Holland in Nijmegen Noord en in zones ten westen en oosten van de binnenstad.
Goedkopere parkeervergunningen
In de nieuwe plannen staat ook dat bewoners voortaan goedkoper uit zijn voor hun parkeervergunning. Tiemens: 'Dit moet er voor zorgen dat bewoners betaalbaar in hun wijk kunnen blijven parkeren en niet verdrongen worden door auto's van buiten de wijk.'
In het centrum gaat de vergunning omlaag van 15 euro naar 4 euro per maand. Buiten het centrum daalt het van 13 naar 2,50 euro per maand. 'Ik denk dat wij hiermee de goedkoopste van het land worden', aldus de wethouder.
quote:Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen Vierdaagse
Geen Vierdaagsefeesten
quote:Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen Vierdaagse
Geen Vierdaagsefeesten
Kutstraat. Compleet onlogisch. Loopt je de pleuris daarquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:57 schreef BasEnAad het volgende:
Marikenstraat bestaat al 20 jaar![]()
![]()
https://www.gelderlander.(...)-erbovenop~a35a11f1/
Aan de kant van het Arsenaal was winkelcentrum Marienburg met een parkeergarage.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
20 Jaar alweer, waar blijft de tijd.
Wat nu de Marikenstraat is, dat was vroeger toch zo'n vaag en klein overdenkt winkelcentrumpje, met een Coop supermarkt?
Welk huis?quote:Op maandag 7 december 2020 21:21 schreef Laysa het volgende:
Kopen zonder kijken vanavond de van Peltlaan
Okee.quote:
Voor het eerst in 3 weken Nijmegen binnengereden via de Oversteek, groeit ook als kool die woonwijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:22 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben zelf geboren in Tolhuis en we zijn op mijn 4e naar Hatert verhuisd en ik krijg af en toe via mijn broer ook wat oude beelden (foto's) van hoe het vroeger was![]()
Ik kom eigenlijk zelden tot nooit in Nijmegen-Noord (wat vroeger Lent was), maar een paar weken terug moest ik in Lent zijn.
Daar herken je ook helemaal niks meer terug van vroeger![]()
Van leuk dorpje tot saaie grote wijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |