Da´s toch wel heftig, hoewel het er nu wel eens echt aan zat te komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:43 schreef MaxMark het volgende:
Faillisementje
http://www.upinthesky.nl/(...)t-faillissement-aan/
Ook weer klote voor AF/KLM. Die lopen nu weer 30 miljoen mis die ze nog van Alitalia zouden ontvangen voor het uit de samenwerking stappen nog zouden ontvangen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:43 schreef MaxMark het volgende:
Faillisementje
http://www.upinthesky.nl/(...)t-faillissement-aan/
die gaan wel een doorstartje maken. Overtollige ballast geloosd en verder met een schone leiquote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Da´s toch wel heftig, hoewel het er nu wel eens echt aan zat te komen natuurlijk.
Zoals in 2008...quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
die gaan wel een doorstartje maken. Overtollige ballast geloosd en verder met een schone lei.
Heel kostbaar uitwijkertje....quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
Uitwijkertje
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl808/#d3f0336
Gaat dus om TF-FIR.quote:REYKJAVIK - Icelandair bestaat dit jaar tachtig jaar en heeft één van haar Boeing 757’s voorzien van een bijzonder jasje om dat te vieren. De luchtvaartmaatschappij begon in 1937 met een watervliegtuig en groeide uit tot een intercontinentale speler.
Tegenwoordig zorgt Icelandair niet alleen voor luchtvervoer naar IJsland, maar gebruikt het Keflavik Airport ook als knooppunt voor reizigers tussen Europa en de VS.
Het netwerk bestaat uit meer dan veertig bestemmingen, die worden aangevlogen met dertig Boeing 757’s en 767’s. In de nabije toekomst komt ook de Boeing 737 MAX de vloot versterken.
Het is niet voor het eerst dat Icelandair met een opvallende beschildering komt. Een andere Boeing 757 vliegt met het wonderschone Noorderlicht als thema op de romp.
Icelandair vliegt dagelijks tussen Schiphol en Keflavik.
Het zal je verbazen, ik heb als reiziger louter en alleen positieve ervaringen. Maar als bedrijf vind ik het een dramaorganisatie. Ze hebben altijd wel wat te zeuren (oneerlijke concurrentie dit-dat, te weinig capaciteit, te veel capaciteit, lastig personeel) en gezondheidsklachten van personeel worden stelselmatig ontkent.quote:Op maandag 1 mei 2017 09:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik begrijp uit je verhaal dat je een keer geen gratis upgrade gekregen hebt van de KLM, of dat ze misschien een keer een koffer zijn kwijtgeraakt. Dat is vervelend. Je kritiek is echter gebaseerd op niets. En je eerste vraag toont al aan dat je bijzonder weinig kaas hebt gegeten van hoe de grote commerciele luchtvaart werkt.
Madrid en Charles De Gaulle zijn zeker ook niet groot genoeg?quote:Op maandag 1 mei 2017 08:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Intercontinentale vluchten? Really? Op welke Europese Mainport heb jij dat meegemaakt, dan?
Dan hebben ze ergens toch de verkeerde afslag genomen door te stoppen met de intercontinentale vluchten van Martinair. Daarmee hebben ze zelf Arkefly destijds het duwtje in de rug gegeven wat het nodig had.quote:Logisch. Dat heet netwerk-bescherming. Uiteraard ga je die capaciteitsuitbreiding niet gratis en voor niets aan je concurrenten geven.
Dan had het ze meer op geleverd als ze vooraf hun passagiers beter geïnformeerd hadden. Nu hebben ze het maar op aan laten komen. Dat levert KLM misschien wel meer gezichtsverlies op dan wanneer ze vooraf duidelijk gewaarschuwd hadden.quote:Als je als maatschappij schade oploopt, kun je maar beter proberen iets van die schade terug te winnen.
Juist niet. Er is geen capaciteit. Schiphol doet alsof die er wel is. Kritiek van de KLM is volledig terecht.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef FredvZ het volgende:
Nu mopperen ze weer dat er teveel capaciteit is
Oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Zonder noemenswaardige thuismarkt. Dat is best knap. Dus ze moeten toch iets goed doen.quote:winnaars hebben een plan.
Jij bent met een Air France intercontinentale vlucht vanaf Charles de Gaulle vertrokken waarbij de afhandeling op een buffer positie gebeurde? Je gaat mij er niet makkelijk van overtuigen dat dat waar is.quote:Madrid en Charles De Gaulle zijn zeker ook niet groot genoeg?
Op aan laten komen? Als je je passagiers adviseert om 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn en zelfs dat is niet genoeg, dan heb je als luchtvaartmaatschappij niets verkeerd gedaan.quote:Nu hebben ze het maar op aan laten komen.
Goed punt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Zonder noemenswaardige thuismarkt. Dat is best knap. Dus ze moeten toch iets goed doen.
Ik zelf niet, een kennis van me wel. Geen idee of dat ook een AF vlucht was.quote:Jij bent met een Air France intercontinentale vlucht vanaf Charles de Gaulle vertrokken waarbij de afhandeling op een buffer positie gebeurde? Je gaat mij er niet makkelijk van overtuigen dat dat waar is.
Hier staat toch echt 40 minuten:quote:Op aan laten komen? Als je je passagiers adviseert om 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn en zelfs dat is niet genoeg, dan heb je als luchtvaartmaatschappij niets verkeerd gedaan.
Ze hadden de bagagekelder toch juist ook uitgebreid? Of ben ik nou in de war?quote:Schiphol maakt er gewoon een teringbende van. Ze hebben de bagageafhandelingscapaciteit gereduceerd om de nieuwe papier mache terminal neer te kunnen zetten. En die capaciteit was voor de reductie al regelmatig niet genoeg. Gaat de aankomende zomer voor enorme problemen zorgen.
IcelandAir, tof. Was m'n eerste echte vlieg-ervaring twintig jaar geleden (AMS-KEF-JFK / BWI-KEF-AMS)quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:54 schreef Iemand91 het volgende:
Icelandair viert tachtigste verjaardag met speciale beschildering
[..]
Gaat dus om TF-FIR.
[ afbeelding ]
ten eerste zeggen ze niet voor niets normaal gesproken. En passen ze dat nu aan naar 2 uur.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hier staat toch echt 40 minuten:
[ afbeelding ]
https://www.transavia.com/nl-NL/service/informatie-inchecken/
[ afbeelding ]
https://www.klm.com/trave(...)poff_times/index.htm
Een belofte aan de reiziger die ze niet waar kunnen maken. Op piekdagen is het onmogelijk om 40 minuten voor vertrek je bagage af te geven en dan je vlucht te halen.
Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn, dat is iets anders dan 2 uur voor vertrek ingechecked op de luchthaven zijn én je bagage afgegeven. Hier mogen ze wel wat duidelijker in zijn en m.i. maken ze de reiziger blij met een dode mus door te suggeren dat als je 40 minuten (Europa) of 60 minuten (Wereld) vóór vertrek je bagage afgeeft je nog steeds je vliegtuig kan halen.
Iets wat volgens de drukte waar ze zelf over klagen niet mogelijk is.
Klopt, om toentertijd weer voldoende capaciteit te hebben op dat moment .quote:Ze hadden de bagagekelder toch juist ook uitgebreid? Of ben ik nou in de war?
Dat ben ik zeker met je eens, maar niet iedereen is een ervaren vlieger en gaat uit van de informatie die de airline verstrekt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:03 schreef The_stranger het volgende:
ten eerste zeggen ze niet voor niets normaal gesproken. En passen ze dat nu aan naar 2 uur.
Daarnaast mag je een passagier ook wel iets aanrekenen als ze daadwerkelijk 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar pas 40 minuten voor de vlucht daadwerkelijk actie ondernemen om hun koffers in te leveren dan wel in te checken. Zeker gezien de berichten over drukte en de enorme zichtbare rijen.
Dus jij denkt als een bedrijf zegt, je moet twee uur van te voren aanwezig zijn dat ze dat zeggen zodat je extra tijd hebt voor een kopje koffie?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En als de airline dan zegt 2 uur voor vertrek aanwezig en inchecken/bagage afgeven tot 40 minuten voor vertrek, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen bij aankomst op de luchthaven eerst een kop koffie gaan drinken voordat ze in de rij gaan staan.
Nee, zeg ik ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:11 schreef The_stranger het volgende:
Dus jij denkt als een bedrijf zegt, je moet twee uur van te voren aanwezig zijn dat ze dat zeggen zodat je extra tijd hebt voor een kopje koffie?
Zo werkt dat voor veel mensen: die vangen op dat het druk is, dus kijken op de website van de airline wat ze moeten doen.quote:Iedereen weet dat je voor het vliegen in moet checken dan wel alleen je koffer moet inleveren. Als de maatschappij groot in het nieuws brengt dat je extra vroeg er moet zijn, in verband met drukte, ben je wel een enorme knoert als je dan te laat bent en gaat wijzen naar een stukje op een website, waarbij ook nog eens aangegeven wordt dat dat in normale gevallen geldt.
Wederom ruimte voor verbetering.quote:Waar je een punt zou kunnen hebben is als die twee uur (of welke duur de maatschappij ook heeft aangegeven) ook in dit geval van drukte niet voldoende was, maar daar zijn weinig tot geen gegevens over.
Uiteraard is het de verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Maar dan moet je wel de juiste informatie krijgen. Ook TUI is hier niet helemaal duidelijk in:quote:Op tijd komen blijft de eigen verantwoordelijkheid en uiteraard mag een bedrijf daarin wel meehelpen, maar na een algemene oproep om eerder te komen vanwege de drukte gaan wijzen op een algemeen verhaaltje op een website is wel erg zoeken naar een stok om te slaan.
Aanmeldingsformulier bezichtiging PH-KBXquote:Het regeringstoestel PH-KBX is nog één keer te zien voor publiek. De Fokker 70 gaat na de bezichtiging op 3 juni over naar de Australische maatschappij Alliance Airlines. De overheid geeft een aantal mensen de kans om het vliegtuig een laatste keer te zien.
De Fokker deed sinds 1996 dienst als regeringstoestel en wordt in 2019 vervangen door een Boeing 737. Op 1 juni gaat het vliegtuig uit de vloot, omdat dan het contract met KLM afloopt. Twee dagen later, op zaterdag 3 juni, krijgen belangstellenden de kans om het toestel nog één keer in de wit-oranje livery te zien en te fotograferen. Het vliegtuig staat daarvoor op vliegbasis Woensdrecht.
Buitenkant
Het toestel zelf zit op slot en is alleen van buiten te zien. In verband met de verkoop is het niet mogelijk om het toestel van binnen te zien. Het interieur van de KBX is wel op foto’s en op filmbeelden te zien.
3750 plaatsen
Voor het evenement zijn 3750 plaatsen beschikbaar. In eerste instantie zouden dit er 3000 zijn, maar vrijdagmiddag maakte de overheid bekend dat er 750 extra plaatsen beschikbaar zijn. Om het toestel te kunnen bezoeken, is aanmelden verplicht op www.bezoekdekbx.nl. De aanmelding sluit uiterlijk op 15 mei, of als alle plaatsen gereserveerd zijn.
EDIT: ha, terwijl ik dit hier post kan er niet meer aangemeld worden.quote:Het regeringstoestel PH-KBX dat sinds 1996 dienst heeft gedaan is op zaterdag 3 juni 2017 op vliegbasis Woensdrecht te bezichtigen.
Geïnteresseerden die zich van tevoren online hebben aangemeld kunnen het toestel van buiten fotograferen en/of een selfie maken. Het is in verband met de verkoop niet mogelijk de PH-KBX van binnen te bekijken.
In totaal zijn er op 3 juni drie tijdblokken gereserveerd. Aanmelden is mogelijk tot en met 15 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.
Bezichtiging van de PH-KBX
•U kunt zich alleen online aanmelden met onderstaand formulier.
•U kunt maximaal 4 personen aanmelden. Dit is inclusief uzelf.
•Na het invullen van alle gevraagde gegevens kunt u kiezen uit 3 tijdblokken.
•U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding via de e-mail.
•Print deze bevestiging uit en neem deze op 3 juni samen met een geldig identiteitsbewijs mee naar vliegbasis Woensdrecht.
•Aanmelden is mogelijk tot 14 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.
Wat vind je van de nieuwe, verlengde uitvoeringen van de A350 en de B787?quote:Op zondag 23 april 2017 00:31 schreef Quattroporte47 het volgende:
Die A340-600 is ook zo belachelijk lang! Heerlijk!
Die twee rijen business zaten ook wel een beetje raar geklemd tussen economy en de WC's. ZIjn er bepaalde routes waarop KLM weinig business verkoopt of passen de nieuwe business stoelen niet in dat deel van het toestel? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de vloer niet sterk genoeg zou zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:23 schreef Iemand91 het volgende:
Business wordt 12 stoelen minder van 30 naar 18, Economy comfort krijgt er 1 stoel bij (35 naar 36) en Economy krijgt er 36 stoelen bij (178 naar 214). De 2 Business rijen worden dus praktisch geruild voor 4 Economy-rijen aan de zijkant en 5 in het midden.
Tja als KLM de slots niet had afgenomen hadden anderen dat wel gedaan. KLM kan zich moeilijk de kaas van het bord laten eten. Bovendien moeten de kosten per toestel omlaag en dat kan onder andere door ze vaker in te zetten.quote:Op donderdag 27 april 2017 15:58 schreef FredvZ het volgende:
KLM waarschuwde idd voor capaciteitsproblemen, maar tegelijk hebben ze tóch 10% meer capaciteit ingekocht en ook ingepland als je het eerste weekend van de meivakantie dit jaar vergelijkt met dat van vorig jaar.
In totaal is op heel Schiphol eveneens 10% meer capaciteit benut, de helft van die extra vluchten werden in beslag genomen door KLM en Transavia.
Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.quote:Op maandag 1 mei 2017 06:39 schreef FredvZ het volgende:
Mijn eerst volgende 787 vlucht is "gedowngrade" naar een 767-300 of een A330-200 of elk ander vliegend ding dat beschikbaar is.
Ik vlieg niet met KLMquote:Op zondag 7 mei 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.
Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:17 schreef FredvZ het volgende:
Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn
Het open houden van de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek zegt dat als je 41 minuten voor vertrek vooraan de rij staat en binnen 1 minuut je bagage dropt/incheckt je vlucht nog haalt.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.
Dat de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek open zijn, zegt natuurlijk niet zo veel.
Say what now?quote:Op maandag 8 mei 2017 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik wel hinderlijk vind is dat je je bagage niet eerder kunt inchecken.
Vorig jaar was ik ruim op tijd in de vertrekhal, maar kon simpelweg m'n koffer niet kwijt. Even uit de broek en iemand moest nog zijn ticket opnieuw uitprinten (ging vrij vlot en gratis bij zo'n computerhoek) en we moesten al naar de gate. Wacht liever na de paspoort controle dan er voor.
Wielrenners taal voor asociaal wildplassen of wildpoepen.quote:
Sanitair ontspannen aka schijten.quote:
Ligt er een beetje aan hoe druk het is. In principe geeft de approachcontroller op Schiphol altijd de vliegrichting en snelheid aan tijdens die fase van de vlucht.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef Quattroporte47 het volgende:
Hoe wordt voor landende vliegtuigen de aanlooproute vastgesteld? Ik weet dat of ze van het noorden of zuiden landen te maken heeft met windrichting, maar als vliegtuigen richting het noorden landen draaien ze soms pas ter hoogte van Nieuwkoop, soms Bodegraven en soms zelfs Gouda (30km van Schiphol). Ik bedoel dus het punt dat ze draaien om te "allignen" met de landingsbaan.
twitter:eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
Ja.quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat deed die straaljager net boven Groningen?
Lang geleden dat ik er eentje hoorde..
Op twitter ook in Twente:twitter:eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
Ahquote:
quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah
Dan kom ik nu weer uit mn bunker.. dank je!
Die vlogen hier vroeger gewoon in het weiland.. vaak met twee.. soms even met de klep aan de grond.. en weer door..quote:Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:
[..]
Geen dank. Kan er thuis mooi van genieten af en toe. Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |