abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 22:45:12 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170622204
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:45:41 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:36:41 #104
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170636092
quote:
Da´s toch wel heftig, hoewel het er nu wel eens echt aan zat te komen natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:37:50 #105
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170636117
quote:
Ook weer klote voor AF/KLM. Die lopen nu weer 30 miljoen mis die ze nog van Alitalia zouden ontvangen voor het uit de samenwerking stappen nog zouden ontvangen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:35:44 #106
446989 hertogjan_lekkerman
ik hou van bier
pi_170637095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:36 schreef flipsen het volgende:

[..]

Da´s toch wel heftig, hoewel het er nu wel eens echt aan zat te komen natuurlijk.
die gaan wel een doorstartje maken. Overtollige ballast geloosd en verder met een schone lei
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 mei 2017 @ 19:49:04 #107
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_170638678
Vooralarm groot op Schiphol voor LS356 die onderweg was van Kos naar Leeds.

Edit: geland en afgeschaald naar klein.
pi_170658443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

die gaan wel een doorstartje maken. Overtollige ballast geloosd en verder met een schone lei.
Zoals in 2008...
Het lijkt er stellig op dat er nu eenmaal een Anglo-Germaanse leider aan het roer moet staan, alles luchtvaart related onder de grote rivieren werkt gewoon niet. Sabena, Swissair, Alitalia, Iberia, air France, het werkt gewoon niet.
Zelfs de Arabieren zien in dat zonder extensieve staatssteun het moeilijk is (etihad die de investeringen in rook ziet opgaan, Emirates die in steeds grotere problemen komt).

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 03-05-2017 17:54:58 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:19:48 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170658531
quote:
Heel kostbaar uitwijkertje....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170670154
Icelandair viert tachtigste verjaardag met speciale beschildering
quote:
REYKJAVIK - Icelandair bestaat dit jaar tachtig jaar en heeft één van haar Boeing 757’s voorzien van een bijzonder jasje om dat te vieren. De luchtvaartmaatschappij begon in 1937 met een watervliegtuig en groeide uit tot een intercontinentale speler.

Tegenwoordig zorgt Icelandair niet alleen voor luchtvervoer naar IJsland, maar gebruikt het Keflavik Airport ook als knooppunt voor reizigers tussen Europa en de VS.

Het netwerk bestaat uit meer dan veertig bestemmingen, die worden aangevlogen met dertig Boeing 757’s en 767’s. In de nabije toekomst komt ook de Boeing 737 MAX de vloot versterken.

Het is niet voor het eerst dat Icelandair met een opvallende beschildering komt. Een andere Boeing 757 vliegt met het wonderschone Noorderlicht als thema op de romp.

Icelandair vliegt dagelijks tussen Schiphol en Keflavik.
Gaat dus om TF-FIR.

pi_170676871
Wat is hiermee aan de hand?
pi_170677058
Volgens mij FR is die om 10:47 geland op Schiphol vanuit Houston
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:18:33 #113
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170689889
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik begrijp uit je verhaal dat je een keer geen gratis upgrade gekregen hebt van de KLM, of dat ze misschien een keer een koffer zijn kwijtgeraakt. Dat is vervelend. Je kritiek is echter gebaseerd op niets. En je eerste vraag toont al aan dat je bijzonder weinig kaas hebt gegeten van hoe de grote commerciele luchtvaart werkt.
Het zal je verbazen, ik heb als reiziger louter en alleen positieve ervaringen. Maar als bedrijf vind ik het een dramaorganisatie. Ze hebben altijd wel wat te zeuren (oneerlijke concurrentie dit-dat, te weinig capaciteit, te veel capaciteit, lastig personeel) en gezondheidsklachten van personeel worden stelselmatig ontkent.

Nu mopperen ze weer dat er teveel capaciteit is, terwijl ze zelf het meest profiteren van die extra capaciteit. Het zou ze sieren als ze in plaats van de slachtofferrol in te nemen, actief hierop ingespeeld hadden.

Verliezers hebben een excuus, winnaars hebben een plan. KLM heeft alleen maar excuses, dan is een conclusie ook snel getrokken.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Intercontinentale vluchten? Really? Op welke Europese Mainport heb jij dat meegemaakt, dan?
Madrid en Charles De Gaulle zijn zeker ook niet groot genoeg? ;)

quote:
Logisch. Dat heet netwerk-bescherming. Uiteraard ga je die capaciteitsuitbreiding niet gratis en voor niets aan je concurrenten geven.
Dan hebben ze ergens toch de verkeerde afslag genomen door te stoppen met de intercontinentale vluchten van Martinair. Daarmee hebben ze zelf Arkefly destijds het duwtje in de rug gegeven wat het nodig had.

quote:
Als je als maatschappij schade oploopt, kun je maar beter proberen iets van die schade terug te winnen.
Dan had het ze meer op geleverd als ze vooraf hun passagiers beter geïnformeerd hadden. Nu hebben ze het maar op aan laten komen. Dat levert KLM misschien wel meer gezichtsverlies op dan wanneer ze vooraf duidelijk gewaarschuwd hadden.
So we just called him Fred
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:00:11 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170691237
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef FredvZ het volgende:

Nu mopperen ze weer dat er teveel capaciteit is
Juist niet. Er is geen capaciteit. Schiphol doet alsof die er wel is. Kritiek van de KLM is volledig terecht.

quote:
winnaars hebben een plan.
Oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Zonder noemenswaardige thuismarkt. Dat is best knap. Dus ze moeten toch iets goed doen. :)

quote:
Madrid en Charles De Gaulle zijn zeker ook niet groot genoeg? ;)
Jij bent met een Air France intercontinentale vlucht vanaf Charles de Gaulle vertrokken waarbij de afhandeling op een buffer positie gebeurde? Je gaat mij er niet makkelijk van overtuigen dat dat waar is.

quote:
Nu hebben ze het maar op aan laten komen.
Op aan laten komen? Als je je passagiers adviseert om 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn en zelfs dat is niet genoeg, dan heb je als luchtvaartmaatschappij niets verkeerd gedaan.
Schiphol maakt er gewoon een teringbende van. Ze hebben de bagageafhandelingscapaciteit gereduceerd om de nieuwe papier mache terminal neer te kunnen zetten. En die capaciteit was voor de reductie al regelmatig niet genoeg. Gaat de aankomende zomer voor enorme problemen zorgen.

Het gezichtsverlies ligt niet bij de KLM. De gemiddelde passagier snapt echt wel, dat als de rij bij de konmar of de security voor 45 minuten vertraging zorgt, dat dat niet aan de luchtvaartmaatschappij ligt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:17:36 #115
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170691777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Zonder noemenswaardige thuismarkt. Dat is best knap. Dus ze moeten toch iets goed doen. :)
Goed punt.

quote:
Jij bent met een Air France intercontinentale vlucht vanaf Charles de Gaulle vertrokken waarbij de afhandeling op een buffer positie gebeurde? Je gaat mij er niet makkelijk van overtuigen dat dat waar is.
Ik zelf niet, een kennis van me wel. Geen idee of dat ook een AF vlucht was.

quote:
Op aan laten komen? Als je je passagiers adviseert om 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn en zelfs dat is niet genoeg, dan heb je als luchtvaartmaatschappij niets verkeerd gedaan.
Hier staat toch echt 40 minuten:

https://www.transavia.com/nl-NL/service/informatie-inchecken/


https://www.klm.com/trave(...)poff_times/index.htm

Een belofte aan de reiziger die ze niet waar kunnen maken. Op piekdagen is het onmogelijk om 40 minuten voor vertrek je bagage af te geven en dan je vlucht te halen.

Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn, dat is iets anders dan 2 uur voor vertrek ingechecked op de luchthaven zijn én je bagage afgegeven. Hier mogen ze wel wat duidelijker in zijn en m.i. maken ze de reiziger blij met een dode mus door te suggeren dat als je 40 minuten (Europa) of 60 minuten (Wereld) vóór vertrek je bagage afgeeft je nog steeds je vliegtuig kan halen.
Iets wat volgens de drukte waar ze zelf over klagen niet mogelijk is.

quote:
Schiphol maakt er gewoon een teringbende van. Ze hebben de bagageafhandelingscapaciteit gereduceerd om de nieuwe papier mache terminal neer te kunnen zetten. En die capaciteit was voor de reductie al regelmatig niet genoeg. Gaat de aankomende zomer voor enorme problemen zorgen.
Ze hadden de bagagekelder toch juist ook uitgebreid? Of ben ik nou in de war?
So we just called him Fred
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:35:29 #116
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170692388
quote:
IcelandAir, tof. Was m'n eerste echte vlieg-ervaring twintig jaar geleden (AMS-KEF-JFK / BWI-KEF-AMS)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170702004
Hallo allemaal,

Wij van Vliegtuigfan.nl zoeken mensen met ADS-B ontvangers die hun feed willen aanmelden bij ons voor een landelijke dekking.
Natuurlijk krijg je onze eigen feed terug en wordt je locatie weergegeven op onze map.

Je kan hier jezelf aanmelden: http://vliegtuigfan.nl/aanmelden.html

Met vriendelijke groet,

Vliegtuigfan.nl
pi_170704385
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hier staat toch echt 40 minuten:
[ afbeelding ]
https://www.transavia.com/nl-NL/service/informatie-inchecken/

[ afbeelding ]
https://www.klm.com/trave(...)poff_times/index.htm

Een belofte aan de reiziger die ze niet waar kunnen maken. Op piekdagen is het onmogelijk om 40 minuten voor vertrek je bagage af te geven en dan je vlucht te halen.

Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn, dat is iets anders dan 2 uur voor vertrek ingechecked op de luchthaven zijn én je bagage afgegeven. Hier mogen ze wel wat duidelijker in zijn en m.i. maken ze de reiziger blij met een dode mus door te suggeren dat als je 40 minuten (Europa) of 60 minuten (Wereld) vóór vertrek je bagage afgeeft je nog steeds je vliegtuig kan halen.
Iets wat volgens de drukte waar ze zelf over klagen niet mogelijk is.
ten eerste zeggen ze niet voor niets normaal gesproken. En passen ze dat nu aan naar 2 uur.
Daarnaast mag je een passagier ook wel iets aanrekenen als ze daadwerkelijk 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar pas 40 minuten voor de vlucht daadwerkelijk actie ondernemen om hun koffers in te leveren dan wel in te checken. Zeker gezien de berichten over drukte en de enorme zichtbare rijen.
quote:
Ze hadden de bagagekelder toch juist ook uitgebreid? Of ben ik nou in de war?
Klopt, om toentertijd weer voldoende capaciteit te hebben op dat moment .
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:43:57 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170705445
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:03 schreef The_stranger het volgende:
ten eerste zeggen ze niet voor niets normaal gesproken. En passen ze dat nu aan naar 2 uur.
Daarnaast mag je een passagier ook wel iets aanrekenen als ze daadwerkelijk 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar pas 40 minuten voor de vlucht daadwerkelijk actie ondernemen om hun koffers in te leveren dan wel in te checken. Zeker gezien de berichten over drukte en de enorme zichtbare rijen.
Dat ben ik zeker met je eens, maar niet iedereen is een ervaren vlieger en gaat uit van de informatie die de airline verstrekt.

En als de airline dan zegt 2 uur voor vertrek aanwezig en inchecken/bagage afgeven tot 40 minuten voor vertrek, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen bij aankomst op de luchthaven eerst een kop koffie gaan drinken voordat ze in de rij gaan staan.

Ook op 22 april en van de drukste dagen in de afgelopen weken, een drukke dag die KLM/Transavia al weken voor waarschuwde, blijven deze maatschappijen vasthouden aan de mogelijkheid om in te checken tot 40 minuten. Terwijl ze al konden weten dat het voor reizigers op die dag erg moeilijk zou zijn om op tijd door bij de gate te komen door het de capaciteitstekorten bij de security check, paspoortcontrole en bagageafhandeling. Die tekorten waar ze zelf voor waarschuwden.

Dit soort gevallen, waarbij reizigers op tijd op de luchthaven waren, maar niet mee konden, hadden voorkomen kunnen worden als de airlines vooraf duidelijk hadden gecommuniceerd voor deze specifieke datum: "Let op, het wordt druk, zorg dat u 90 minuten voor vertrek ingecheckt bent en om daar zeker van de tijd adviseren wij u 2,5 uur voor vertrek aanwezig te schijn op Schiphol".

Schiphol mag dan onhandig gehandeld te hebben, de airlines doen net zo hard mee door beloftes te blijven maken aan hun reizigers die ze niet waar kunnen maken.
So we just called him Fred
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:13:04 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170709949
Goed nieuws voor de Chinezen. De Comac C919 kan ook echt vliegen:

So we just called him Fred
pi_170710993
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]
En als de airline dan zegt 2 uur voor vertrek aanwezig en inchecken/bagage afgeven tot 40 minuten voor vertrek, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen bij aankomst op de luchthaven eerst een kop koffie gaan drinken voordat ze in de rij gaan staan.
Dus jij denkt als een bedrijf zegt, je moet twee uur van te voren aanwezig zijn dat ze dat zeggen zodat je extra tijd hebt voor een kopje koffie?

Iedereen weet dat je voor het vliegen in moet checken dan wel alleen je koffer moet inleveren. Als de maatschappij groot in het nieuws brengt dat je extra vroeg er moet zijn, in verband met drukte, ben je wel een enorme knoert als je dan te laat bent en gaat wijzen naar een stukje op een website, waarbij ook nog eens aangegeven wordt dat dat in normale gevallen geldt.

Waar je een punt zou kunnen hebben is als die twee uur (of welke duur de maatschappij ook heeft aangegeven) ook in dit geval van drukte niet voldoende was, maar daar zijn weinig tot geen gegevens over.

Op tijd komen blijft de eigen verantwoordelijkheid en uiteraard mag een bedrijf daarin wel meehelpen, maar na een algemene oproep om eerder te komen vanwege de drukte gaan wijzen op een algemeen verhaaltje op een website is wel erg zoeken naar een stok om te slaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:38:59 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170712684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:11 schreef The_stranger het volgende:
Dus jij denkt als een bedrijf zegt, je moet twee uur van te voren aanwezig zijn dat ze dat zeggen zodat je extra tijd hebt voor een kopje koffie?
Nee, zeg ik ook helemaal niet.

quote:
Iedereen weet dat je voor het vliegen in moet checken dan wel alleen je koffer moet inleveren. Als de maatschappij groot in het nieuws brengt dat je extra vroeg er moet zijn, in verband met drukte, ben je wel een enorme knoert als je dan te laat bent en gaat wijzen naar een stukje op een website, waarbij ook nog eens aangegeven wordt dat dat in normale gevallen geldt.
Zo werkt dat voor veel mensen: die vangen op dat het druk is, dus kijken op de website van de airline wat ze moeten doen.
En als daar teksten staan in de zin van
"Normaal inchecken tot 40 minuten voor vertrek."
"Bij drukte 2 uur voor vertrek aanwezig zijn"

Dan snap ik heel goed dat minder ervaren reizigers in de war raken, op tijd op de airport zijn, maar te laat voor het inchecken.
Wat "druk" is en waar het "druk" is, blijft ook een raadsel. Staat er een file op de snelweg? Is er een wachtrij bij het inchecken? Is er een wachtrij bij security? Is er een wachtrij bij de passportcontrole? Staan de lounges helemaal vol?

De informatie die de airlines vertrekken is op meerdere manieren te interpreteren, niet consistent en voor de niet-ervaren reiziger onduidelijk. En laat de terminal nou juist opdrukke dagen vol staan met relatief onervaren luchtreizigers. hier zit imho genoeg ruimte voor verbetering.

Dan moeten de airlines wel wat transparanter worden. Iets wat ze heel eng en vies vinden.
quote:
Waar je een punt zou kunnen hebben is als die twee uur (of welke duur de maatschappij ook heeft aangegeven) ook in dit geval van drukte niet voldoende was, maar daar zijn weinig tot geen gegevens over.
Wederom ruimte voor verbetering.
Met de huidige techniek (reeds aanwezig op schiphol) is een het een eitje om uit te vinden hoe reizigers zich gedragen, hoe ver van te voren ze inchecken, hun bagage afgeven, richting de security gaan en aan board van het vliegtuig gaan.

Als ze hier niets mee doen is dat een enorme gemiste kans voor Schiphol en de afzonderlijke airlines.

quote:
Op tijd komen blijft de eigen verantwoordelijkheid en uiteraard mag een bedrijf daarin wel meehelpen, maar na een algemene oproep om eerder te komen vanwege de drukte gaan wijzen op een algemeen verhaaltje op een website is wel erg zoeken naar een stok om te slaan.
Uiteraard is het de verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Maar dan moet je wel de juiste informatie krijgen. Ook TUI is hier niet helemaal duidelijk in:



Ryanair is ook niet 100% duidelijk:


Easyjet doet het al iets beter (het is in geval duidelijk dat 30 minuten voor vertrek bij de gate moet zijn, maar ze suggereren nog steeds dat als je 40 minuten voor vertrek je bagage dropt, je nog steeds je vliegtuig kan halen)


Corendon maakt het helemaal vaag:


Etihad maakt het helemaal vaag:

Met ergens verstopt in een pdf:


En zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Van veel (grote) luchthavens in de Verenigde Staten zijn zo terug te vinden: http://apps.tsa.dhs.gov/mytsa/wait_times_home.aspx

Emirates is heel duidelijk:


Qatar is ook niet helemaal duidelijk, maar neemt in elk geval wel een grote marge:


Kortom, er kan nog veel verbeterd worden door helder en duidelijk te communiceren wanneer een reiziger zich waar moet melden op de luchthaven. Bijna alle airlines blijven hangen in het ouderwetse "we willen de klant alles bieden, maar blijven zo vaag mogelijk om vrijuit te gaan als we het niet waar kunnen maken"-modus hangen.
So we just called him Fred
pi_170712709


KBX voor het laatst te zien
quote:
Het regeringstoestel PH-KBX is nog één keer te zien voor publiek. De Fokker 70 gaat na de bezichtiging op 3 juni over naar de Australische maatschappij Alliance Airlines. De overheid geeft een aantal mensen de kans om het vliegtuig een laatste keer te zien.

De Fokker deed sinds 1996 dienst als regeringstoestel en wordt in 2019 vervangen door een Boeing 737. Op 1 juni gaat het vliegtuig uit de vloot, omdat dan het contract met KLM afloopt. Twee dagen later, op zaterdag 3 juni, krijgen belangstellenden de kans om het toestel nog één keer in de wit-oranje livery te zien en te fotograferen. Het vliegtuig staat daarvoor op vliegbasis Woensdrecht.

Buitenkant
Het toestel zelf zit op slot en is alleen van buiten te zien. In verband met de verkoop is het niet mogelijk om het toestel van binnen te zien. Het interieur van de KBX is wel op foto’s en op filmbeelden te zien.

3750 plaatsen
Voor het evenement zijn 3750 plaatsen beschikbaar. In eerste instantie zouden dit er 3000 zijn, maar vrijdagmiddag maakte de overheid bekend dat er 750 extra plaatsen beschikbaar zijn. Om het toestel te kunnen bezoeken, is aanmelden verplicht op www.bezoekdekbx.nl. De aanmelding sluit uiterlijk op 15 mei, of als alle plaatsen gereserveerd zijn.
Aanmeldingsformulier bezichtiging PH-KBX
quote:
Het regeringstoestel PH-KBX dat sinds 1996 dienst heeft gedaan is op zaterdag 3 juni 2017 op vliegbasis Woensdrecht te bezichtigen.
Geïnteresseerden die zich van tevoren online hebben aangemeld kunnen het toestel van buiten fotograferen en/of een selfie maken. Het is in verband met de verkoop niet mogelijk de PH-KBX van binnen te bekijken.
In totaal zijn er op 3 juni drie tijdblokken gereserveerd. Aanmelden is mogelijk tot en met 15 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.

Bezichtiging van de PH-KBX
•U kunt zich alleen online aanmelden met onderstaand formulier.
•U kunt maximaal 4 personen aanmelden. Dit is inclusief uzelf.
•Na het invullen van alle gevraagde gegevens kunt u kiezen uit 3 tijdblokken.
•U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding via de e-mail.
•Print deze bevestiging uit en neem deze op 3 juni samen met een geldig identiteitsbewijs mee naar vliegbasis Woensdrecht.
•Aanmelden is mogelijk tot 14 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.
EDIT: ha, terwijl ik dit hier post kan er niet meer aangemeld worden. :P
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:05:56 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170714736
Dus je mag dan met een groep van 1.250 man naar een Fokker F-70 met een apart kleurtje kijken?
Waarbij je het meest interessante niet eens te zien krijgt. Hoe groot zijn die tijdsblokken eigenlijk?

Zelfs als je 3.750 man evenredig over een dag uitsmeert blijven er slechts bijna 24 seconde per persoon over om alleen bij het toestel te staan.
So we just called him Fred
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:55:19 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170721939
Las vanmorgen in de krant dat Lufthansa onderzoekt of het Airberlin kan kopen. Als dat gebeurd ben ik benieuwd of ze mijn platinum status naar het onbereikbare HON circle matchen, of naar beneden matchen tot senator. Bij HON circle lach ik me kapot, platinum bij AB krijg je voor een appel en een ei...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 6 mei 2017 @ 23:04:47 #126
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_170735410
Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine.

Vond ik wel een leuke :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_170751828
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:31 schreef Quattroporte47 het volgende:
Die A340-600 is ook zo belachelijk lang! Heerlijk!
Wat vind je van de nieuwe, verlengde uitvoeringen van de A350 en de B787?
--
pi_170752760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:23 schreef Iemand91 het volgende:
Business wordt 12 stoelen minder van 30 naar 18, Economy comfort krijgt er 1 stoel bij (35 naar 36) en Economy krijgt er 36 stoelen bij (178 naar 214). De 2 Business rijen worden dus praktisch geruild voor 4 Economy-rijen aan de zijkant en 5 in het midden.
Die twee rijen business zaten ook wel een beetje raar geklemd tussen economy en de WC's. ZIjn er bepaalde routes waarop KLM weinig business verkoopt of passen de nieuwe business stoelen niet in dat deel van het toestel? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de vloer niet sterk genoeg zou zijn.
--
pi_170752886
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:58 schreef FredvZ het volgende:
KLM waarschuwde idd voor capaciteitsproblemen, maar tegelijk hebben ze tóch 10% meer capaciteit ingekocht en ook ingepland als je het eerste weekend van de meivakantie dit jaar vergelijkt met dat van vorig jaar.

In totaal is op heel Schiphol eveneens 10% meer capaciteit benut, de helft van die extra vluchten werden in beslag genomen door KLM en Transavia.
Tja als KLM de slots niet had afgenomen hadden anderen dat wel gedaan. KLM kan zich moeilijk de kaas van het bord laten eten. Bovendien moeten de kosten per toestel omlaag en dat kan onder andere door ze vaker in te zetten.
--
pi_170752960
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 06:39 schreef FredvZ het volgende:
Mijn eerst volgende 787 vlucht is "gedowngrade" naar een 767-300 of een A330-200 of elk ander vliegend ding dat beschikbaar is.
Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.
--
  zondag 7 mei 2017 @ 20:55:45 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170757363
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.
Ik vlieg niet met KLM ;)
So we just called him Fred
  zondag 7 mei 2017 @ 23:00:14 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170762636
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:17 schreef FredvZ het volgende:

Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn

Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.
Dat de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek open zijn, zegt natuurlijk niet zo veel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 8 mei 2017 @ 19:39:18 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170781176
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.
Dat de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek open zijn, zegt natuurlijk niet zo veel.
Het open houden van de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek zegt dat als je 41 minuten voor vertrek vooraan de rij staat en binnen 1 minuut je bagage dropt/incheckt je vlucht nog haalt.

Hiermee wordt door de airlines een sneeuwbaleffect gecreëerd door de wachtrijen nog langer te door mensen door te laten waarvan al zeker is dat ze hun vlucht niet gaan halen.

En alleen roepen dat mensen 2 uur voor vertrek op de luchthaven moeten zijn vanwege drukte is niet voldoende. Het geeft ruimte voor verschillende interpretaties. Zeker als een reiziger op Schiphol komt 2 uur voor vertrek en ziet dat er geen rij bij de incheckbalies staat. (die staat er namelijk achter, voor reizigers buiten Schengen zelfs buiten zicht op een hogere verdieping). Die kan dan denken: "oh valt wel mee, ik was vroeg op, ik wil koffie" en stapt pas later in de rij om in te checken of bagage te droppen.

Dat je kan dom, stom, achterlijk of what ever vinden, dat is wel de manier waarop het menselijk brein werkt. Het is een gemakkelijke aanname om er vanuit te gaan dat als je mensen vraagt om 2 uur voor vertrek op Schiphol te zijn ze ook direct inchecken en door de security gaan. Maar het is gaan garantie. En aannames zijn en blijven mother of all fuckups.

Op tijd op school zijn, is ook niet hetzelfde als op tijd in de klas zitten.
Op tijd op werk zijn, is het niet hetzelfde als op tijd in de vergadering zitten.
Op tijd op het stadhuis zijn, is het niet zelfde als op tijd in de trouwzaal zitten.

Vragen om iemand op tijd in een gebouw is, is geen garantie dat iemand ook snapt dat je verwacht dat die persoon ook op tijd bij een specifieke locatie in dat gebouw is.
Een makkelijke aanname, hij gaat ook vaak goed, maar het blijft een aanname.

Die airlines moeten gewoon helder en duidelijk zijn wanneer ze hun reizigers verwachten, dus
X minuten voor vertrek bij de checkin balie
Y minuten voor vertrek bij de security
Z minuten voor vertrek bij de gate

Al dat krampachtige vage gedoe, om op papier een maar net iets betere dienstverlening te hebben, heb je als reiziger uiteindelijk helemaal niks aan. En die goed bedoelde klantvriendelijkheid backfired op deze manier alleen maar.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 20:17:47 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170782570
Wat ik wel hinderlijk vind is dat je je bagage niet eerder kunt inchecken.

Vorig jaar was ik ruim op tijd in de vertrekhal, maar kon simpelweg m'n koffer niet kwijt. Even uit de broek en iemand moest nog zijn ticket opnieuw uitprinten (ging vrij vlot en gratis bij zo'n computerhoek) en we moesten al naar de gate. Wacht liever na de paspoort controle dan er voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:38:11 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170792870
Dat heeft TUI dan weer goed voor elkaar, daar kan je je bagage kwijt van 4u in de ochtend. Ongeacht hoe laat je die dag vliegt.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 09:41:41 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170792938
Dit was airbaltic, geen idee hoe lang van te voren ik bagage in kon leveren, als het eerder kon had ik dat gedaan. Veel eerder op Schiphol komen had simpelweg geen zin.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170793006
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik wel hinderlijk vind is dat je je bagage niet eerder kunt inchecken.

Vorig jaar was ik ruim op tijd in de vertrekhal, maar kon simpelweg m'n koffer niet kwijt. Even uit de broek en iemand moest nog zijn ticket opnieuw uitprinten (ging vrij vlot en gratis bij zo'n computerhoek) en we moesten al naar de gate. Wacht liever na de paspoort controle dan er voor.
Say what now?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 mei 2017 @ 09:56:28 #138
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170793191
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Say what now?
Wielrenners taal voor asociaal wildplassen of wildpoepen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170793798
Hoe wordt voor landende vliegtuigen de aanlooproute vastgesteld? Ik weet dat of ze van het noorden of zuiden landen te maken heeft met windrichting, maar als vliegtuigen richting het noorden landen draaien ze soms pas ter hoogte van Nieuwkoop, soms Bodegraven en soms zelfs Gouda (30km van Schiphol). Ik bedoel dus het punt dat ze draaien om te "allignen" met de landingsbaan.
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 10:41:40 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170793984
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Say what now?
Sanitair ontspannen aka schijten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170796143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef Quattroporte47 het volgende:
Hoe wordt voor landende vliegtuigen de aanlooproute vastgesteld? Ik weet dat of ze van het noorden of zuiden landen te maken heeft met windrichting, maar als vliegtuigen richting het noorden landen draaien ze soms pas ter hoogte van Nieuwkoop, soms Bodegraven en soms zelfs Gouda (30km van Schiphol). Ik bedoel dus het punt dat ze draaien om te "allignen" met de landingsbaan.
Ligt er een beetje aan hoe druk het is. In principe geeft de approachcontroller op Schiphol altijd de vliegrichting en snelheid aan tijdens die fase van de vlucht.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:55:24 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170826988
Wat deed die straaljager net boven Groningen?
Lang geleden dat ik er eentje hoorde..
Op twitter ook in Twente:
eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
pi_170829737
Vanochtend vlogen er ook 5 helikopters langs Amsterdam, van Diemen naar Zaandam ongeveer. Kon niet zien of het defensie wasmachine, zag er wel gaaf uit
pi_170830802
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat deed die straaljager net boven Groningen?
Lang geleden dat ik er eentje hoorde..
Op twitter ook in Twente:
eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
Ja.
Trotse Twentenaar
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:57:00 #145
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170830989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:49 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ja.
Ah
Dan kom ik nu weer uit mn bunker.. dank je!
pi_170831393
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ah
Dan kom ik nu weer uit mn bunker.. dank je!
^O^
Geen dank. Kan er thuis mooi van genieten af en toe. Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen _O_
Trotse Twentenaar
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:39:09 #147
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170831834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:

[..]

^O^
Geen dank. Kan er thuis mooi van genieten af en toe. Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen _O_
Die vlogen hier vroeger gewoon in het weiland.. vaak met twee.. soms even met de klep aan de grond.. en weer door..
Net als straaljagers vaak over vlogen..

Ik zie of hoor ze eigenlijk nooit meer...
Behalve de heli met het jaarlijks bevrijdingsfestival..

Blijft mooi spul..
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:21:17 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 22:20:58 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170839778
Ik lees al een tijdje mee hier, maar het wordt nu toch eens tijd om hier wat te posten :P

Las net namelijk dat Boeing alle vluchten van de 737 MAX voorlopig opschort omdat in de CFM-motor problemen met de lagedrukturbinediscs gevonden zijn.

Dit terwijl de levering van het eerste toestel al snel zou zijn

https://www.bloomberg.com(...)ghts-on-engine-issue
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 22:30:18 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170840090
Ander nieuws is dat Airbus nadenkt over een concurrent van de Boeing 797 die het middensegment moet gaan bedienen. Waar Boeing mogelijk kiest voor een korte widebody lijkt Airbus te overwegen om de A321 verder aan te passen tot een A321neo Plus-Plus, mogelijk A322 geheten.

De A322 zou enkele meters langer worden dan de A321neo en andere vleugels en motoren krijgen. Het bereik zou acht tot tien vlieguren moeten worden en 240 tot 265 passagiers moeten kunnen vervoeren.

Mocht dit doorgaan dan zou Airbus met dit vliegtuig Boeing kunnen dwingen om na te denken over een andere positionering van de 797.

http://money.cnn.com/2017(...)bus-a322-boeing-797/
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')