abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 mei 2017 @ 23:04:47 #126
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_170735410
Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine.

Vond ik wel een leuke :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_170751828
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:31 schreef Quattroporte47 het volgende:
Die A340-600 is ook zo belachelijk lang! Heerlijk!
Wat vind je van de nieuwe, verlengde uitvoeringen van de A350 en de B787?
--
pi_170752760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:23 schreef Iemand91 het volgende:
Business wordt 12 stoelen minder van 30 naar 18, Economy comfort krijgt er 1 stoel bij (35 naar 36) en Economy krijgt er 36 stoelen bij (178 naar 214). De 2 Business rijen worden dus praktisch geruild voor 4 Economy-rijen aan de zijkant en 5 in het midden.
Die twee rijen business zaten ook wel een beetje raar geklemd tussen economy en de WC's. ZIjn er bepaalde routes waarop KLM weinig business verkoopt of passen de nieuwe business stoelen niet in dat deel van het toestel? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de vloer niet sterk genoeg zou zijn.
--
pi_170752886
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:58 schreef FredvZ het volgende:
KLM waarschuwde idd voor capaciteitsproblemen, maar tegelijk hebben ze tóch 10% meer capaciteit ingekocht en ook ingepland als je het eerste weekend van de meivakantie dit jaar vergelijkt met dat van vorig jaar.

In totaal is op heel Schiphol eveneens 10% meer capaciteit benut, de helft van die extra vluchten werden in beslag genomen door KLM en Transavia.
Tja als KLM de slots niet had afgenomen hadden anderen dat wel gedaan. KLM kan zich moeilijk de kaas van het bord laten eten. Bovendien moeten de kosten per toestel omlaag en dat kan onder andere door ze vaker in te zetten.
--
pi_170752960
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 06:39 schreef FredvZ het volgende:
Mijn eerst volgende 787 vlucht is "gedowngrade" naar een 767-300 of een A330-200 of elk ander vliegend ding dat beschikbaar is.
Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.
--
  zondag 7 mei 2017 @ 20:55:45 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170757363
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Niet heel vreemd de PH-BHF staat sinds 5 april in reparatie. Ze komen tekort. Zie je ook aan de DL9930/29 die de KL641/2 vervangt.
Ik vlieg niet met KLM ;)
So we just called him Fred
  zondag 7 mei 2017 @ 23:00:14 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170762636
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:17 schreef FredvZ het volgende:

Ze adviseren vervolgens wel om 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn

Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.
Dat de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek open zijn, zegt natuurlijk niet zo veel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 8 mei 2017 @ 19:39:18 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170781176
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad. Dat is wat de KLM adviseert. Als jij om 2 uur voor vertrek op de luchthaven bent en dan het normale proces doorloopt, dan haal jij je vlucht. Ook op drukke dagen.
Dat de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek open zijn, zegt natuurlijk niet zo veel.
Het open houden van de incheckbalies tot 40 minuten voor vertrek zegt dat als je 41 minuten voor vertrek vooraan de rij staat en binnen 1 minuut je bagage dropt/incheckt je vlucht nog haalt.

Hiermee wordt door de airlines een sneeuwbaleffect gecreëerd door de wachtrijen nog langer te door mensen door te laten waarvan al zeker is dat ze hun vlucht niet gaan halen.

En alleen roepen dat mensen 2 uur voor vertrek op de luchthaven moeten zijn vanwege drukte is niet voldoende. Het geeft ruimte voor verschillende interpretaties. Zeker als een reiziger op Schiphol komt 2 uur voor vertrek en ziet dat er geen rij bij de incheckbalies staat. (die staat er namelijk achter, voor reizigers buiten Schengen zelfs buiten zicht op een hogere verdieping). Die kan dan denken: "oh valt wel mee, ik was vroeg op, ik wil koffie" en stapt pas later in de rij om in te checken of bagage te droppen.

Dat je kan dom, stom, achterlijk of what ever vinden, dat is wel de manier waarop het menselijk brein werkt. Het is een gemakkelijke aanname om er vanuit te gaan dat als je mensen vraagt om 2 uur voor vertrek op Schiphol te zijn ze ook direct inchecken en door de security gaan. Maar het is gaan garantie. En aannames zijn en blijven mother of all fuckups.

Op tijd op school zijn, is ook niet hetzelfde als op tijd in de klas zitten.
Op tijd op werk zijn, is het niet hetzelfde als op tijd in de vergadering zitten.
Op tijd op het stadhuis zijn, is het niet zelfde als op tijd in de trouwzaal zitten.

Vragen om iemand op tijd in een gebouw is, is geen garantie dat iemand ook snapt dat je verwacht dat die persoon ook op tijd bij een specifieke locatie in dat gebouw is.
Een makkelijke aanname, hij gaat ook vaak goed, maar het blijft een aanname.

Die airlines moeten gewoon helder en duidelijk zijn wanneer ze hun reizigers verwachten, dus
X minuten voor vertrek bij de checkin balie
Y minuten voor vertrek bij de security
Z minuten voor vertrek bij de gate

Al dat krampachtige vage gedoe, om op papier een maar net iets betere dienstverlening te hebben, heb je als reiziger uiteindelijk helemaal niks aan. En die goed bedoelde klantvriendelijkheid backfired op deze manier alleen maar.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 20:17:47 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170782570
Wat ik wel hinderlijk vind is dat je je bagage niet eerder kunt inchecken.

Vorig jaar was ik ruim op tijd in de vertrekhal, maar kon simpelweg m'n koffer niet kwijt. Even uit de broek en iemand moest nog zijn ticket opnieuw uitprinten (ging vrij vlot en gratis bij zo'n computerhoek) en we moesten al naar de gate. Wacht liever na de paspoort controle dan er voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:38:11 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170792870
Dat heeft TUI dan weer goed voor elkaar, daar kan je je bagage kwijt van 4u in de ochtend. Ongeacht hoe laat je die dag vliegt.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 09:41:41 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170792938
Dit was airbaltic, geen idee hoe lang van te voren ik bagage in kon leveren, als het eerder kon had ik dat gedaan. Veel eerder op Schiphol komen had simpelweg geen zin.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170793006
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik wel hinderlijk vind is dat je je bagage niet eerder kunt inchecken.

Vorig jaar was ik ruim op tijd in de vertrekhal, maar kon simpelweg m'n koffer niet kwijt. Even uit de broek en iemand moest nog zijn ticket opnieuw uitprinten (ging vrij vlot en gratis bij zo'n computerhoek) en we moesten al naar de gate. Wacht liever na de paspoort controle dan er voor.
Say what now?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 mei 2017 @ 09:56:28 #138
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170793191
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Say what now?
Wielrenners taal voor asociaal wildplassen of wildpoepen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170793798
Hoe wordt voor landende vliegtuigen de aanlooproute vastgesteld? Ik weet dat of ze van het noorden of zuiden landen te maken heeft met windrichting, maar als vliegtuigen richting het noorden landen draaien ze soms pas ter hoogte van Nieuwkoop, soms Bodegraven en soms zelfs Gouda (30km van Schiphol). Ik bedoel dus het punt dat ze draaien om te "allignen" met de landingsbaan.
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 10:41:40 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170793984
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Say what now?
Sanitair ontspannen aka schijten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170796143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef Quattroporte47 het volgende:
Hoe wordt voor landende vliegtuigen de aanlooproute vastgesteld? Ik weet dat of ze van het noorden of zuiden landen te maken heeft met windrichting, maar als vliegtuigen richting het noorden landen draaien ze soms pas ter hoogte van Nieuwkoop, soms Bodegraven en soms zelfs Gouda (30km van Schiphol). Ik bedoel dus het punt dat ze draaien om te "allignen" met de landingsbaan.
Ligt er een beetje aan hoe druk het is. In principe geeft de approachcontroller op Schiphol altijd de vliegrichting en snelheid aan tijdens die fase van de vlucht.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:55:24 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170826988
Wat deed die straaljager net boven Groningen?
Lang geleden dat ik er eentje hoorde..
Op twitter ook in Twente:
eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
pi_170829737
Vanochtend vlogen er ook 5 helikopters langs Amsterdam, van Diemen naar Zaandam ongeveer. Kon niet zien of het defensie wasmachine, zag er wel gaaf uit
pi_170830802
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat deed die straaljager net boven Groningen?
Lang geleden dat ik er eentje hoorde..
Op twitter ook in Twente:
eskorthof twitterde op woensdag 10-05-2017 om 13:01:33 @112Twente Een straaljager en twee gevechtshelikopters boven ex-vliegbasis Twente draaien rondjes. Oefening? reageer retweet
Ja.
Trotse Twentenaar
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:57:00 #145
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170830989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:49 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ja.
Ah
Dan kom ik nu weer uit mn bunker.. dank je!
pi_170831393
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ah
Dan kom ik nu weer uit mn bunker.. dank je!
^O^
Geen dank. Kan er thuis mooi van genieten af en toe. Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen _O_
Trotse Twentenaar
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:39:09 #147
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170831834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:

[..]

^O^
Geen dank. Kan er thuis mooi van genieten af en toe. Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen _O_
Die vlogen hier vroeger gewoon in het weiland.. vaak met twee.. soms even met de klep aan de grond.. en weer door..
Net als straaljagers vaak over vlogen..

Ik zie of hoor ze eigenlijk nooit meer...
Behalve de heli met het jaarlijks bevrijdingsfestival..

Blijft mooi spul..
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:21:17 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 22:20:58 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170839778
Ik lees al een tijdje mee hier, maar het wordt nu toch eens tijd om hier wat te posten :P

Las net namelijk dat Boeing alle vluchten van de 737 MAX voorlopig opschort omdat in de CFM-motor problemen met de lagedrukturbinediscs gevonden zijn.

Dit terwijl de levering van het eerste toestel al snel zou zijn

https://www.bloomberg.com(...)ghts-on-engine-issue
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 22:30:18 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170840090
Ander nieuws is dat Airbus nadenkt over een concurrent van de Boeing 797 die het middensegment moet gaan bedienen. Waar Boeing mogelijk kiest voor een korte widebody lijkt Airbus te overwegen om de A321 verder aan te passen tot een A321neo Plus-Plus, mogelijk A322 geheten.

De A322 zou enkele meters langer worden dan de A321neo en andere vleugels en motoren krijgen. Het bereik zou acht tot tien vlieguren moeten worden en 240 tot 265 passagiers moeten kunnen vervoeren.

Mocht dit doorgaan dan zou Airbus met dit vliegtuig Boeing kunnen dwingen om na te denken over een andere positionering van de 797.

http://money.cnn.com/2017(...)bus-a322-boeing-797/
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')