Dat vroeg ik me laatst ook af!quote:Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Skittles het volgende:
Op de helft Nolita!![]()
Nu ik zo de OP zie, ben ik benieuwd hoe het met dobbey gaat
en waar laat je je dreuter dan ondertussen?quote:Op donderdag 20 april 2017 19:38 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me laatst ook af!
Wat is verlof toch relaxtLekker rommelen en klussen in huis, kranten uitgebreid lezen 's ochtends, niet op spitsuur boodschappen doen. The good life
Opvang loopt door, vriend houdt zijn dag thuis met dreumes en hij gaat logeren bij opa's en oma's. Ik houd ook mijn vaste dag thuis met hem. Hij vindt de opvang sowieso zo leuk, het zou bijna zielig zijn om hem daarvan thuis te houden.quote:Op donderdag 20 april 2017 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en waar laat je je dreuter dan ondertussen?
Mijn baby niet, hoor!quote:Op donderdag 20 april 2017 21:21 schreef Skittles het volgende:
Ah crap, kijken baby's naar plintjes?de mijne krijgt een rolberoerte als hij de staat van ons klushuis ziet
Ja en dan halen ze er hun vingertje overheen om te kijken of er stof op ligt.quote:Op donderdag 20 april 2017 21:21 schreef Skittles het volgende:
Ah crap, kijken baby's naar plintjes?de mijne krijgt een rolberoerte als hij de staat van ons klushuis ziet
Heerlijk!quote:Op donderdag 20 april 2017 22:30 schreef dobbey het volgende:
Meld! Met schaamrood op de wangen omdat ik al die tijd niets heb laten horen maar telkens kwam het er niet vanGelukkig heb ik lieve fb vriendjes die mij dan ff een schop onder mijn hol geven en mij er op wijzen
Anniehoe meld met dikke, tegen alle verwachtingen in, meidenbuik en bijna 21 weken zwanger
Gelukkig hebben we geen plintenquote:Op donderdag 20 april 2017 22:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja en dan halen ze er hun vingertje overheen om te kijken of er stof op ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Vieve, succes bij de echo. Hij mag nog wel in stuit bij deze termijn, toch? Dus dan is het vooral leuk om te zien of je het goed voelt. Hopelijk vooral goede groei straks.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Done!quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:45 schreef dobbey het volgende:
Skittles kun je er bij mij meisje achter gooien(Oh en uitgerekende datum is 3 september
)
Ja, omdat ik bij de vorige echo nog geen tien weken was en een inwendige echo heb 'geweigerd'.quote:Op vrijdag 21 april 2017 13:06 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat is wel heel lekker, DAD, dat je tijdens een groot deel van je zwangerschap zomervakantie hebt en dan nog maar drie weken werken. En dan zou het ook nog kunnen dat je in die drie weken vooral wat taken doet en niet zozeer voor de klas gaat staan?
De echo komende maandag is een definitieve termijnecho?
dat vroege voelen is meestal bij een tweede kindje zei mijn vlos. Ik voelde ook nog niks met 20 wk en ze vertelde dat dat normaal was en dat het voor week 24 zou gebeuren. Ben nu 22 en hij beweegtquote:Op zaterdag 22 april 2017 09:11 schreef dobbey het volgende:
Fijn is dat he nanuke als behandelaars mee denken en doenIk heb dat in Zwolle en ben zo blij dat we de keus hebben gemaakt om daar te blijven ipv te kiezen voor de makkelijke weg en kortste weg voor het ziekenhuis hier 15 minuten vandaan.
Nu ik hier toch weer kom heb ik ook ff een vraag.
Ik merk dat hoe meer ik richting de 24 weken ga ik steeds meer onzeker word. Ik heb mij als doel gesteld om die 24 weken te halen en uitgerekend nu heb ik gekozen om de echo's op 2 weken te laten zetten ipv elke week, stupid memaar goed nog een paar dagen volhouden en dan maandag ff Porkie loeren maarrrr morgen ben ik 21 weken en ik voel Porkie nog steeds niet of iig niet bewust. Nu ligt mijn placenta voor dus het is wel te verklaren maar toch word ik er erg onrustig van omdat iedereen om mij heen blijft roepen dat ze al tussen week 16 en 19 leven voelden. Zijn er mensen hier die ook zo laat pas wat voelden?
Alledrie klinkt niet heel aanlokkelijkquote:Op zaterdag 22 april 2017 11:20 schreef Aloria het volgende:
Thee en Thistle 41 en 40 weken jonge jonge toch maar trap lopen en heel veel pittig eten oehhh en sex![]()
Haha, ik dacht precies het zelfde.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:56 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Alledrie klinkt niet heel aanlokkelijk
(Dat circus is geen verplichting hèquote:Op zaterdag 22 april 2017 13:47 schreef Thistleweed het volgende:
Ik vind het op het moment nog vrij makkelijk gaan allemaal (relatief gezien dan hè, blijf natuurlijk wel hoogzwanger). Denk dat het ook nog wel even goed blijft gaan, de tijd kruipt ook helemaal nog niet. Al duurt het nog drie weken dan nog denk ik dat het me wel goed af zou gaan (heb alleen geen zin in het medisch circus)
Ben inmiddels wel over de magie van wachtenquote:Op zondag 23 april 2017 09:54 schreef Thistleweed het volgende:
Ik heb de baby voor morgen besteld, doen jullie dan mee Tweedle en Thee?
Ergens zou het best makkelijk zijn om van te voren te weten wanneer de baby precies komt maar vind dit afwachten ook wel iets hebben
Over 5 weken en 4 dagen heb ik de 20 weken echoquote:Op zondag 23 april 2017 09:41 schreef Messina het volgende:
Aloria, wanneer "mag" je lekker gaan shoppen?![]()
1 van mijn familie leden vertelde toen zij een valse start had dat ze er echt genoeg van had en dus echt 3 4 uur lang is gaan trap lopen op en neer en ja de baby is toen ook echt gekomenquote:Op zondag 23 april 2017 15:43 schreef Thistleweed het volgende:
Misselijk, voel me niet lekker en steeds meer harde buiken. Ik reken nergens op sinds ik vorige week die valse start had maar dan lig ik in ieder geval alvast een beetje op schema voor morgen![]()
(Zou dat werken? Als je maar vaak genoeg herhaald dat je op een bepaalde datum ga bevallen dat dat ook gebeurt)
ja, tijd voor baby'squote:Op zondag 23 april 2017 13:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hup babies, hup! Ik vind het wel weer tijd voor verse babies![]()
Leuk, ldg! Welke kleuren wordt het kamertje?
Hier staan de meubels sinds gister ook in elkaarhet is opeens zo knus, ookal is het nog kaal zonder dingen aan de muur of voor het raam
Jawel, die fysio ga ik deze week sowieso fixen, ik doelde meer op oogkleppen dat ik deze keer waarschijnlijk niet tot 34 weken door kan werken. En mijn werkgever is daar totaal niet moeilijk mee en geeft dat nu ook allang aan. Ik kan vakantie nemen als ik zou willen en als het gewoon niet meer gaat in de ziektewet. Maar ik wil zelf zo graagquote:Op zondag 23 april 2017 20:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoop dat het meevalt LeSage, maar is naar een goede fysio juist niet slimmer dan die oogkleppen, juist als je zo lang mogelijk wil blijven werken?
Ik snap eindelijk wat jullie bedoelen met dat er opeens maagzuur je mond in loopt![]()
Oh, dan snap ik je LeSage. Alle begrip daarvoor. Ik duim voor je dat het meevaltquote:Op zondag 23 april 2017 20:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jawel, die fysio ga ik deze week sowieso fixen, ik doelde meer op oogkleppen dat ik deze keer waarschijnlijk niet tot 34 weken door kan werken. En mijn werkgever is daar totaal niet moeilijk mee en geeft dat nu ook allang aan. Ik kan vakantie nemen als ik zou willen en als het gewoon niet meer gaat in de ziektewet. Maar ik wil zelf zo graagik hou van in de zomer op het terras werken
![]()
En moeilijk toegeven dat het nu bij de tweede echt anders is dan bij de eerste. Daar liep ik fluitend tot 34 weken te werken. Dit voelt dan als een dikke faal (ik weet dat het geen faal is, maar toch).
Alles kan in verloslandquote:Op zondag 23 april 2017 22:09 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat ze dan nog wel kunnen draaien, Tweedle. Alleen niet meer draaien naar stuit, gelukkig.
MevrC. ik zal het maar eens serieus gaan laten nakijken dan. Die therapeutische basis is niets, lees ik al. Mensen die je zien gaan toch van je verwachten dat je gewoon werkt en ik zou die grens ook niet kunnen bewaken, mezelf kennende. Ik hoop gewoon nog een tijdje te kunnen werken, en dat de fysio wat verlichting kan bieden
Ohquote:Op zondag 23 april 2017 23:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Alles kan in verloslandook last minute draaien. Komt weinig voor, dat wel, maar kan zeker wel.
En draaien om de as is normaal ja
kans is erg klein als ze vast liggen, maar het gebeurt somehow toch. Dat zijn denk ik later de kinderen die graag een grand entrance maken ofzoquote:Op zondag 23 april 2017 23:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ohik dacht: vast is veilig. Nog geen geruststelling dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 april 2017 09:41 schreef Messina het volgende:
Ik ben sinds vrijdag helemaal zen. De (abnormale) angsten zijn weg, slaap weer relatief goed. Durf zelfs te zeggen dat ik nu een beetje geniet van zwanger zijn.![]()
Wat heerlijkquote:Op maandag 24 april 2017 12:15 schreef Nanuke het volgende:
Volgens mij voelde ik net de baby. Plopjes, er waren plopjes in mijn buik. Plopjes die ik niet ergens anders van ken. Hij doet het. Hij doet het gewoon echt.
Oooohquote:Op maandag 24 april 2017 12:15 schreef Nanuke het volgende:
Volgens mij voelde ik net de baby. Plopjes, er waren plopjes in mijn buik. Plopjes die ik niet ergens anders van ken. Hij doet het. Hij doet het gewoon echt.
quote:Op maandag 24 april 2017 12:15 schreef Nanuke het volgende:
Jammer dat je nog niets voelt (maar dat gaat komen, écht!), maar superfijn dat alles goed is met jullie meisje!quote:Op maandag 24 april 2017 13:24 schreef dobbey het volgende:
![]()
voor de plopjes
![]()
Hier helaas nog geen plopjes maar vanmorgen wel een placenta boksende dame gezien en dus de bevestiging dat ik gewoon echt echt echt nog niets voelBeeb deed het iig goed en dat was wel ff fijn om te horen na 2 weken echo loos. (Voor anderen mss geen big deal maar ik heb mij echt door de laatste dagen heen geworsteld
)Volgende week maandag weer baby loeren
![]()
Ja precies!quote:Op maandag 24 april 2017 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Super zeg dad! En dat maakt het risico op een datumtweeling weer iets kleiner
Ik was er bij mijn eerste ook van overtuigd dat het een meisje was, maar we hebben echt een zoon nu.quote:Op maandag 24 april 2017 19:58 schreef Flav het volgende:
Fijn van de goede echo DaD!![]()
Bij mij wees alles er ook op dat het een meisje zou zijn, nub theorie, schedel theorie, en een hoop oude wijven praat. Maar het is toch echt een jongetje
Idem hier!quote:Op maandag 24 april 2017 19:58 schreef Flav het volgende:
Bij mij wees alles er ook op dat het een meisje zou zijn, nub theorie, schedel theorie, en een hoop oude wijven praat. Maar het is toch echt een jongetje
Gefeliciteerd met de goede echo!! Fijn nieuwsquote:Op maandag 24 april 2017 20:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was er bij mijn eerste ook van overtuigd dat het een meisje was, maar we hebben echt een zoon nu..
Nabije, lief dat je het vraagt! Ik voel me heel goed, iets eerder moe dan normaal maar verder merk ik echt helemaal niets.
Ik weet gelukkig dat onze bedrijfsarts hier ook heel goed mee inspeelt, collega moest inderdaad ook rond de 20+ weken stoppen vanwege bekkeninstabiliteit, ik wilde alleen mijn werkgever pas in juni vertellen dat ik zwanger ben ( vanwege contract verlengen onbepaalde tijd ja of nee in juni )100% zeker weten dat ik geen verlenging krijg als ze het weten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:22 schreef Messina het volgende:
Aloria, vervelend dat je last hebt van je bekken.Mijn schoonzus is nu rond de 24/25 weken en is al gestopt met werken, ze kon gewoon niet meer.
Ik dacht ook een tijdje last te hebben van m'n bekken, maar dat kwam ("gelukkig") vanuit m'n rug en was niet permanent.
Ja, we zouden 3 weken door Noorwegen reizen met een camper tijdens midzomernachtquote:Op dinsdag 25 april 2017 10:22 schreef Messina het volgende:
Nolita, dat is even schrikken! Maar gelukkig geen bloedverlies e.d. Stond er al een vakantie in de planning?
De bittere realiteit. Schoonzus (andere schoonzus) kreeg ook geen contractverlenging toen ze vertelde dat ze zwanger was.quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:29 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik weet gelukkig dat onze bedrijfsarts hier ook heel goed mee inspeelt, collega moest inderdaad ook rond de 20+ weken stoppen vanwege bekkeninstabiliteit, ik wilde alleen mijn werkgever pas in juni vertellen dat ik zwanger ben ( vanwege contract verlengen onbepaalde tijd ja of nee in juni )100% zeker weten dat ik geen verlenging krijg als ze het weten.
Dan heb je (naast de baby) nog iets om naar toe te levenquote:Op dinsdag 25 april 2017 11:28 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ja, we zouden 3 weken door Noorwegen reizen met een camper tijdens midzomernacht. Vorig jaar al uitgesteld naar dit jaar ivm nieuwe baan. Nu verwacht ik m nog 2 jaar uit te stellen. achja, ooit zal het ons lukken. Nu is de kleine het belangrijkst.
Niet om je bang te maken maar bij bijv ischias heb je ook een pijn die uitstraalt naar de achterkant van het been.quote:Op dinsdag 25 april 2017 12:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook bekken issues denk ik.. Heb n soort uitstralende krampende pijn aan de achterkant van een van mn bovenbenen en steken in mn liezen. Binnenkort de huisarts maar even laten checken of dat het idd is en of fysio evt (preventief?) nodig is.
ik ga dat maar even niet googelenquote:Op dinsdag 25 april 2017 15:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Niet om je bang te maken maar bij bijv ischias heb je ook een pijn die uitstraalt naar de achterkant van het been.
Dus wellicht een goed idee om er sneller naar te laten kijken? Voor alle bekken issues geldt hoe eerder je er bij bent en en het kunt laten behandelen dan wel oefeningen er voor kunt doen hoe beter je de zwangerschap doorkomt.
Ik weet in ieder geval dat ik een keizersnede krijg vóór de twee T's de 42 weken bereiken.quote:Op dinsdag 25 april 2017 20:36 schreef Nanuke het volgende:
Tweedle of Thistle, een van jullie moet wel opschieten hoor. Anders is de T-trein onderbroken.
quote:Op dinsdag 25 april 2017 22:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat ik een keizersnede krijg vóór de twee T's de 42 weken bereiken.
Maar voorkruipen vind ik niet zo leukLaat de T's eerst maar lekker babyknuffelen.
![]()
FF met verlof!
Wel in mei, inderdaadquote:Op dinsdag 25 april 2017 23:05 schreef Minarosa het volgende:
[..]Wat moet ik dan moederziel alleen qua meibaby... of wordt die van jou wel na maandag geboren?
Emo zijn mag, bij SQ hielp het zelfs en had ze snel d'r baby in handenquote:Op woensdag 26 april 2017 11:11 schreef Tweedledee het volgende:
Jullie zijn lief
Straks weer naar de vk, eens kijken of ik het daar drooghoud met deze emobui van vandaagGelukkig schijnt de zon nu nog, kan ik met zonnebril op terug
Oh, wat spannend!quote:Op dinsdag 25 april 2017 22:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat ik een keizersnede krijg vóór de twee T's de 42 weken bereiken.
Maar voorkruipen vind ik niet zo leukLaat de T's eerst maar lekker babyknuffelen.
![]()
de peuter was niet in huis, die is snel door de buren opgehaald. Wil je haar er bij hebben dan?quote:Op woensdag 26 april 2017 15:05 schreef ingee het volgende:
*random binnenvalt*
Heeft iemand ervaring met het thuis bevallen met peuter in huis en is dat goed te doen?
Thisle aan het persen?
mijn peuter sliep van de week door zes rookmelders heen. Dat loopt wel losquote:Op woensdag 26 april 2017 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Het lijkt me voor een peuter best beangstigend om wakker te worden terwijl je moeder dierlijk schreeuwend in bed ligt te bevallen![]()
Niet dat iedereen dierlijk schreeuwt, maar kan me zo voorstellen dat t niet echt vermakelijk is als je n kleintje hebt wat daar gevoelig voor is
bizar tochquote:Op woensdag 26 april 2017 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn peuter sliep van de week door zes rookmelders heen. Dat loopt wel los
Wowquote:Op woensdag 26 april 2017 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn peuter sliep van de week door zes rookmelders heen. Dat loopt wel los
Ja!quote:Op woensdag 26 april 2017 17:19 schreef rena het volgende:
[..]
Wow![]()
Ik ga ook echt proberen als de baby er is niet al te zachtjes te gaan doen, dat het niet zo'n gevoelige slaper wordt. Kun je dat trainen
?
quote:Op woensdag 26 april 2017 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze worden dan wél wakker als je een reep chocolade openmaakt.
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 26 april 2017 21:45 schreef Thistleweed het volgende:
T-baby nr 2 is geboren! Later meer, eerst nog even verder bijkomen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 april 2017 21:45 schreef Thistleweed het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 april 2017 21:45 schreef Thistleweed het volgende:
whoopwhoopquote:Op donderdag 27 april 2017 09:12 schreef vencodark het volgende:
Vanmorgen een megadun maar zichtbaar streepje geplast.![]()
Dus, hoe dun ook: ik geloof dat ik blij mag zijn!
Ongeveer rond Kerst uitgerekend!
Ik kon pas weer met n week of twintig weer een beugelbh dragenquote:Op donderdag 27 april 2017 10:09 schreef Krisvc het volgende:
Thistle, jaaaaa, gefeliciteerd!![]()
Venco, een kerstkindjespannend.
Goed, hier zijn de hormonen echt toegeslagen. Misselijk en verschrikkelijk emotioneel. Van de week dacht ik dat ik verse pizza rook op kantoor. Dat was er natuurlijk niet, maar ik rook het wel. Vervolgens werd ik zo blij van de geur dat ik moest huilen. Jongens, wtf.Ik kan mezelf soms zo belachelijk vinden.
O en herkent iemand dit? Vorige keer kon ik echt geen bh verdragen zo veel zeer deden m'n borsten. Nu zijn ze wat gevoelig maar bij lange na niet zo pijnlijk als vorige keer. Komt dat door borstvoeding te hebben gegeven? En doet een tweede ronde borstvoeding dan ook minder zeer in het begin?
Verder zijn wij alvast de laatste kamer aan het opknappen. Daar gaat l. heen en de baby gaat naar haar oude kamer. Ik wil dat ze al flink ver vantevoren naar de kieuwen kamer over kan, dat ze hier het gevoel heeft te worden verstoten uit haar kamer door de baby. Beetje vroeg misschien, klussen met 7 weken, maar het voelt beter dan de verbouwing met 37 weken van vorige keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefquote:Op donderdag 27 april 2017 12:26 schreef Messina het volgende:
Tweedle, ik hoop dat je je vandaag iets rustiger voelt. Of stiekem aan het bevallen bent.
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 april 2017 09:12 schreef vencodark het volgende:
Vanmorgen een megadun maar zichtbaar streepje geplast.![]()
Dus, hoe dun ook: ik geloof dat ik blij mag zijn!
Ongeveer rond Kerst uitgerekend!
Misschien tóch maar 3 a 4 uur traplopen?quote:Op donderdag 27 april 2017 17:54 schreef Tweedledee het volgende:
LiefGeen van beiden helaas, net maar ff een fles bitter lemon gekocht
Echt hè.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:32 schreef Mineola het volgende:
[..]
Wat leuk! Gefeliciteerd!voor je voorgevoel!
En wat leuk ook om te lezen dat je er nu in de wachtfase pas achter kwam hoe graag je het eigenlijk wilde, na al je twijfels![]()
Hoera! Toch spannend hè.quote:Op vrijdag 28 april 2017 12:45 schreef Bozboy het volgende:
Vandaag onze eerste echo (8 weken) laten maken. Hartje klopt!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2017 12:45 schreef Bozboy het volgende:
Vandaag onze eerste echo (8 weken) laten maken. Hartje klopt!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |