abonnement Unibet Coolblue
pi_170210103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het conflict in het MO loopt al decennia. Dictators worden altijd met geweld opgeruimd en laten altijd een machtsvacuum achter. Ik weet dus niet over welke voorspellingen jij het hebt maar het lijkt me een open deur.

Net als Noord-Korea. "Voorspellen" dat het met een conflict gaat eindigen is hetzelfde als "voorspellen" dat het in de komende maand waarschijnlijk wel een keertje gaat regenen in Winschoten. Als je echt wilt voorspellen, geef dan tijdspaden, verwachte acties en interpretaties van politiek beleid. Dan doe je voorspellingen. Nu is het gewoon guesswork, vermomd als een onderbouwde mening. Terwijl het meeste van wat jij doet gewoon Captain Hindsight to the rescue is. Als conflicten al zo goed als gaande zijn, komt Elzies nog voorspellen dat het conflict tot problemen gaat leiden.
Patronen laten zich niet in minuten voorspellen. Zelfs niet in jaren. De voorspelde afbraak van de EU verloopt al bijna twee decennia, het conflict in het MO zelfs langer. Maar NK zal niet eindeloos zijn nucleaire programma kunnen voortzetten zonder dat de VS zal ingrijpen. Obama durfde het niet aan, zoals deze voorganger weinig aankon. Trump is van ander hout gesneden. Zijn partij is van ander hout gesneden. Daarbij denk ik dat China feitelijk geen invloed meer heeft op het regime van NK. Dan kun je het verloop van zo'n patroon zo uittekenen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:36:10 #277
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170210206
Video in tweet:

evanmcmurry twitterde op woensdag 12-04-2017 om 17:02:52 Some laughs as @KellyannePolls says "You can turn on the TV...and people literally say things that just aren't true… https://t.co/0kK0saSQcL reageer retweet
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 10:37:34 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170210224
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens wikileaks gooide Obama in 2016 elke dag evenveel 'bomwaarde' de wereld in als 1 MOAB.

Dus ...
Wat een hufter die Obama. Die oorloggeile neger! Ik ben blij dat hij weg is.

En wat geweldig van Trump! Vrede kun je soms alleen met geweld bereiken!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170210264
Het is maar goed dat warmonger Clinton geen president is geworden zeg. Die zou meteen overal met bommen zijn gaan gooien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170210301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Patronen laten zich niet in minuten voorspellen. Zelfs niet in jaren. De voorspelde afbraak van de EU verloopt al bijna twee decennia, het conflict in het MO zelfs langer. Maar NK zal niet eindeloos zijn nucleaire programma kunnen voortzetten zonder dat de VS zal ingrijpen. Obama durfde het niet aan, zoals deze voorganger weinig aankon. Trump is van ander hout gesneden. Zijn partij is van ander hout gesneden. Daarbij denk ik dat China feitelijk geen invloed meer heeft op het regime van NK. Dan kun je het verloop van zo'n patroon zo uittekenen.
Deze is wel ontopic, dus hier mag ik vast wel op reageren :) Had net al een teringlange reply maar die ging over de metadiscussie.

Overigens, je hebt gelijk dat ik de winst van Trump nooit voor mogelijk heb gehouden. Daar ben ik altijd vrij stellig in geweest. De andere scenario's zijn voor mij nooit onmogelijk geweest.

Anyway: de partij van Trump is niet per definitie van ander hout gesneden, want ze laten de situatie in Noord-Korea al 70 jaar voortbestaan terwijl er toch zat Republikeinse presidenten hebben gezeten. De vraag is ook wat de wereld er mee opschiet door raketten op Noord-Korea af te vuren als dat hoe dan ook gaat leiden tot vergelding. Het argument dat ze nucleaire wapens hebben heeft ook in de Koude Oorlog nooit tot actie geleid tegen de Sovjetunie (of andersom) om de doodsimpele reden dat het menselijk leed te groot is. Ook in dit geval: preventief N-K aanvallen is vragen om een nucleair antwoord. N-K niet aanvallen is ook een risico op een nucleaire aanval, maar in elk geval met minder zekerheid dan zelf de trekker overhalen. De status-quo is dus beter.

In die zin zit de wereld helemaal niet op "daadkracht" te wachten. Zeker de regio niet. Wie is er nu precies met een preventieve aanval geholpen? Ik vind dat Obama en al zijn voorgangers daar beter over na lijken te hebben gedacht dan Trump.
pi_170210387
We moeten natuurlijk niet doen alsof Trump alleen het besluit neemt om aan te vallen. Die beslissing is ergens op gebaseerd, en dat moeten de inlichtingendiensten van het leger hem hebben ingefluisterd. Er zou dus een urgente reden moeten zijn om Noord-Korea preventief te willen bestoken. Ik heb te weinig kennis van de mandaten van de Amerikaanse president, maar het lijkt me niet dat hij bij het ontbijt besluit om eens een batterij raketten op een ander land af te vuren.
pi_170210557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
We moeten natuurlijk niet doen alsof Trump alleen het besluit neemt om aan te vallen. Die beslissing is ergens op gebaseerd, en dat moeten de inlichtingendiensten van het leger hem hebben ingefluisterd. Er zou dus een urgente reden moeten zijn om Noord-Korea preventief te willen bestoken. Ik heb te weinig kennis van de mandaten van de Amerikaanse president, maar het lijkt me niet dat hij bij het ontbijt besluit om eens een batterij raketten op een ander land af te vuren.
Zat haviken te vinden onder de leiding van (militaire) inlichtingendiensten lijkt me. Wat mij meer opvalt is dat Trump kennelijk zo makkelijk te overreden is om zijn politieke lijn van isolatisme te laten varen, terwijl dat juist een stokpaardje was tijdens z'n campagne. Het is niet alsof Noord-Korea ineens rakettesten is gaan uitvoeren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170210624
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zat haviken te vinden onder de leiding van (militaire) inlichtingendiensten lijkt me. Wat mij meer opvalt is dat Trump kennelijk zo makkelijk te overreden is om zijn politieke lijn van isolatisme te laten varen, terwijl dat juist een stokpaardje was tijdens z'n campagne. Het is niet alsof Noord-Korea ineens rakettesten is gaan uitvoeren.
Dat baart mij ook zorgen. Die testen lopen al jaren. En ik ben het met China eens: dit los je alleen aan de onderhandelingstafel op. N-K heeft de regio bij de ballen, en dat moet je accepteren. Als N-K Seoul aan zou vallen dan vallen er duizenden doden die je direct op het conto kan schrijven van de partij die de aggressor is. Binnen het leger zat mensen die dat geen probleem vinden en het ook geen punt vinden als Noord-Korea een rokende krater zou zijn, maar de "accountability" zal bij Trump komen te liggen. Ik vind dat hij beter zou moeten weten. Zijn belofte was juist om niet overal maar in te willen grijpen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 11:06:26 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170210653
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zat haviken te vinden onder de leiding van (militaire) inlichtingendiensten lijkt me. Wat mij meer opvalt is dat Trump kennelijk zo makkelijk te overreden is om zijn politieke lijn van isolatisme te laten varen, terwijl dat juist een stokpaardje was tijdens z'n campagne. Het is niet alsof Noord-Korea ineens rakettesten is gaan uitvoeren.
Ja dat klopt wel, maar dat is dus niet zo. Hij was tegen geweld tot hij voor geweld was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 14 april 2017 @ 11:06:37 #285
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170210655
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat mij meer opvalt is dat Trump kennelijk zo makkelijk te overreden is om zijn politieke lijn van isolatisme te laten varen, terwijl dat juist een stokpaardje was tijdens z'n campagne.
Dat verbaast mij dan weer niks. Trump heeft tijdens de campagne genoeg uitspraken gedaan waaruit je af kon leiden dat hij graag de sterke man uithangt.
in a crowd you lose humanity
pi_170210744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat baart mij ook zorgen. Die testen lopen al jaren. En ik ben het met China eens: dit los je alleen aan de onderhandelingstafel op. N-K heeft de regio bij de ballen, en dat moet je accepteren. Als N-K Seoul aan zou vallen dan vallen er duizenden doden die je direct op het conto kan schrijven van de partij die de aggressor is. Binnen het leger zat mensen die dat geen probleem vinden en het ook geen punt vinden als Noord-Korea een rokende krater zou zijn, maar de "accountability" zal bij Trump komen te liggen. Ik vind dat hij beter zou moeten weten. Zijn belofte was juist om niet overal maar in te willen grijpen.
Precies. De situatie in Noord-Korea is geen plotseling ontstane crisis, dit is al jaren gaande. Ik heb het idee dat Trump dit alleen aangrijpt om te laten zien dat hij ballen heeft, maar geen enkele kennis heeft van internationale diplomatie en totaal geen lange termijn visie heeft. Tel daarbij op dat vele diplomatieke posten nog niet eens vervuld zijn, en je hebt een behoorlijk explosieve cocktail. En dat schijnt hem geenzins te interesseren. Integendeel, hij lijkt het wel spannend te vinden. Als een jochie dat met kerst eindelijk z'n GI Joes heeft gekregen om mee te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 14-04-2017 11:18:50 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170210871
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Precies. De situatie in Noord-Korea is geen plotseling ontstane crisis, dit is al jaren gaande. Ik heb het idee dat Trump dit alleen aangrijpt om te laten zien dat hij ballen heeft, maar geen enkele kennis heeft van internationale diplomatie en totaal geen lange termijn visie heeft. Tel daarbij op dat vele diplomatieke posten nog niet eens vervuld zijn, en je hebt een behoorlijk explosieve cocktail. En dat achijnt hem geenzins te interesseren. Integendeel, hij lijkt het wel spannend te vinden. Als een jochie dat met kerst eindelijk z'n GI Joes heeft gekregen om mee te spelen.
Nou ja, je weet natuurlijk niet welke test N-K uit gaat voeren. Ik kan me voorstellen dat defensie in de VS ergens een grens heeft getrokken. Dus helemaal zeker van dat het alleen maar spierballentaal is kun je niet zijn. China is ook redelijk timide over de dreiging van oorlog in hun achtertuin, probeert de boel alleen maar te sussen.
pi_170211062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat verbaast mij dan weer niks. Trump heeft tijdens de campagne genoeg uitspraken gedaan waaruit je af kon leiden dat hij graag de sterke man uithangt.
Voor Amerika ja. Hij heeft ook gezegd geen president van de wereld te willen zijn. Maar hij springt nu wel erg gretig in de America world police cop car.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170211205
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor Amerika ja. Hij heeft ook gezegd geen president van de wereld te willen zijn. Maar hij springt nu wel erg gretig in de America world police cop car.
Trump deelt zo ongeveer altijd de mening van de persoon die hij voor het laatst gesproken heeft. Hij bevindt zich nu in een omgeving van generaals, die na 8 jaar frustratie onder Obama (die een stuk terughoudender was qua militair ingrijpen) eindelijk eens los kunnen gaan. Het verbaast me niet.

Daarnaast denk ik dat Trump het gewoon wel stoer vindt om met bommen te gooien, als je luistert hoe hij in interviews over de beslissing Syrië te bombarderen spreekt.
pi_170211256
Voor wie de flipflops van Trump nog even op een rijtje wil hebben:
http://theatln.tc/2p04Fah
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2017 @ 11:59:55 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170211685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:43 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Signing of House Joint Resolution 43 into law*
* Meeting with the I-85 bridge first responders

* House Joint Resolution 43
Providing for congressional disapproval under chapter 8 of title 5, United States Code, of the final rule submitted by Secretary of Health and Human Services relating to compliance with title X requirements by project recipients in selecting subrecipients.

Resolved by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled, That Congress disapproves the rule submitted by the Secretary of Health and Human Services relating to compliance with title X requirements by project recipients in selecting subrecipients (81 Fed. Reg. 91852; December 19, 2016), and such rule shall have no force or effect.


This joint resolution nullifies a Department of Health and Human Services rule regarding subrecipients of family planning grants. (Under the rule, grant recipients may prohibit an entity from receiving a subaward only for reasons related to the entity's ability to provide family planning services.)
+ Signing House Joint Resolution 63 into law

H.J.Res. 67, which nullifies the Department of Labor's rule on Savings Arrangements Established by Qualified State Political Subdivisions for Non-Governmental Employees.

The rule amends a final regulation that describes how states may design and operate payroll deduction savings programs for private-sector employees, including programs that use automatic enrollment, without causing the states or private-sector employers to have established employee pension benefit plans under the Employee Retirement Income Security Act of 1974 [ERISA]. The amendment expands the regulation beyond states to cover qualified state political subdivisions and their programs that otherwise comply with the regulation.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170211718
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
Het is maar goed dat warmonger Clinton geen president is geworden zeg. Die zou meteen overal met bommen zijn gaan gooien.
"bombing the shit out of isis" was anders gewoon in vrijwel iedere campagne bijeenkomst van hem te horen
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170211746
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef antiderivative het volgende:
MOAB dropping, 21,000lb bom

DavidWright_CNN twitterde op donderdag 13-04-2017 om 18:25:17 Breaking: US military has dropped most powerful non-nuclear US bomb, MOAB, targeting ISIS in Nangarhar, Afghanistan -- first ever combat use reageer retweet
[ afbeelding ]
A US military strike with a weapon known as the "mother of all bombs" (MOAB) killed 36 IS militants and destroyed their base, the Afghan defence ministry says. The most powerful non-nuclear bomb ever used by the US in combat was dropped on IS tunnels in Nangarhar province. No civilians were affected by the explosion, the ministry said.

Chief Executive of Afghanistan Abdullah Abdullah confirmed that the attack had been carried out in co-ordination with the government and that "great care had been taken to avoid civilian harm".

The Afghan defence ministry said the bomb struck a village area in the Momand valley where IS fighters were using a 300m-long network of caves. It said the 21,600lb (9,800kg) bomb also destroyed a large stash of weapons.

Presidential spokesman Shah Hussain Murtazawi told the BBC that IS commander Siddiq Yar was among those killed. Mr Murtazawi said the IS fighters in the tunnels had "come from Pakistan and were persecuting people in the local area".

The GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast Bomb was dropped by plane in Achin district on Thursday evening local time, the Pentagon said.

More than 9m (30 ft) in length, it was first tested in 2003 but had not been deployed in combat before.
Achin district governor Ismail Shinwary told the BBC that Afghan special forces, with the help of American air support, had begun anti-IS operations in the area 13 days ago.

He said IS targets had been bombed regularly but "last night's bombarding was very powerful... the biggest I have ever seen".

Nangarhar Provincial Governor Gulab Mangal said IS fighters had used the complex to "kill people and hold important meetings".

A member of an anti-IS group in the area who gave his name only as Mohammad told the BBC he was at a checkpoint 1km from the bomb strike.

He said: "We were eating dinner when we heard a big explosion, [I] came out of my room and saw a mountain of fire... the area was full of light with the fire of the bomb." He said all civilians had left the area since the start of the anti-IS operation.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170211756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:05 schreef antiderivative het volgende:

[..]

"bombing the shit out of isis" was anders gewoon in vrijwel iedere campagne bijeenkomst van hem te horen
IS zit tegenwoordig ook in Noord-Korea?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 12:07:09 #296
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170211759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:05 schreef antiderivative het volgende:

[..]

"bombing the shit out of isis" was anders gewoon in vrijwel iedere campagne bijeenkomst van hem te horen
Nee hoor. Killary was de warmonger.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 12:09:11 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170211793
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

IS zit tegenwoordig ook in Noord-Korea?
Uit de feiten blijkt van niet, maar ja, een feit is ook maar een mening, en er zijn dus ook andere feiten waaruit blijkt van wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170211991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In die zin zit de wereld helemaal niet op "daadkracht" te wachten. Zeker de regio niet. Wie is er nu precies met een preventieve aanval geholpen? Ik vind dat Obama en al zijn voorgangers daar beter over na lijken te hebben gedacht dan Trump.
Na acht jaar gebrek aan Amerikaanse daadkracht onder een foute president is de tijd van daadkracht aangebroken. Ontwikkelingen zijn veranderd en de VS gaat echt niet wachten totdat het regime in NK lange afstandsraketten ontwikkeld die Amerika op den duur kunnen bereiken.

De NK deskundige gisteren bij Pauw gaf een realistische weergave van het probleem waar inderdaad te lang van is weggekeken. De foute rol van de EU voorop.
pi_170212036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:06 schreef antiderivative het volgende:

[..]

A US military strike with a weapon known as the "mother of all bombs" (MOAB) killed 36 IS militants and destroyed their base, the Afghan defence ministry says. The most powerful non-nuclear bomb ever used by the US in combat was dropped on IS tunnels in Nangarhar province. No civilians were affected by the explosion, the ministry said.

Chief Executive of Afghanistan Abdullah Abdullah confirmed that the attack had been carried out in co-ordination with the government and that "great care had been taken to avoid civilian harm".

The Afghan defence ministry said the bomb struck a village area in the Momand valley where IS fighters were using a 300m-long network of caves. It said the 21,600lb (9,800kg) bomb also destroyed a large stash of weapons.

Presidential spokesman Shah Hussain Murtazawi told the BBC that IS commander Siddiq Yar was among those killed. Mr Murtazawi said the IS fighters in the tunnels had "come from Pakistan and were persecuting people in the local area".

The GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast Bomb was dropped by plane in Achin district on Thursday evening local time, the Pentagon said.

More than 9m (30 ft) in length, it was first tested in 2003 but had not been deployed in combat before.
Achin district governor Ismail Shinwary told the BBC that Afghan special forces, with the help of American air support, had begun anti-IS operations in the area 13 days ago.

He said IS targets had been bombed regularly but "last night's bombarding was very powerful... the biggest I have ever seen".

Nangarhar Provincial Governor Gulab Mangal said IS fighters had used the complex to "kill people and hold important meetings".

A member of an anti-IS group in the area who gave his name only as Mohammad told the BBC he was at a checkpoint 1km from the bomb strike.

He said: "We were eating dinner when we heard a big explosion, [I] came out of my room and saw a mountain of fire... the area was full of light with the fire of the bomb." He said all civilians had left the area since the start of the anti-IS operation.
Strategy session van een tijdje geleden met de military brass in het Witte Huis was niets bijzonders, maar nu vind men het ineens interessant.

Deelnemers waren:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 12:37:34 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170212339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Na acht jaar gebrek aan Amerikaanse daadkracht onder een foute president is de tijd van daadkracht aangebroken. Ontwikkelingen zijn veranderd en de VS gaat echt niet wachten totdat het regime in NK lange afstandsraketten ontwikkeld die Amerika op den duur kunnen bereiken.

De NK deskundige gisteren bij Pauw gaf een realistische weergave van het probleem waar inderdaad te lang van is weggekeken. De foute rol van de EU voorop.
De foutste rol in natuurlijk die van China. Die had ook gewoon net als elk normaal land een paar atoombommen kunnen gooien als een buurland niet doet wat ze opgedragen wordt. Ook Putin is veel te slap geweest, die kan alleen maar optreden tegen schoolkinderen, en zelfs dat verneukt hij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')