abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:03:33 #226
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geld, vrije tijd... hij heeft het allemaal. En de rest van Nederland maar werken. Die solidariteit werkt slechts in een richting blijkbaar. Asociaal.
Stop eens met al die ongefundeerde persoonlijke aanvallen. En niet lopen liegen nu want jij bent het wel degelijk die continu blijft door gaan, en altijd in negatieve zin de draad op pakt. Ik zou zonder morren 20% inleveren als ik daardoor naasten die ik heb verloren door rechts wanbeleid (kort door de bocht) kon terugkrijgen.

Alle slechte, opportunistische en naargeestige rechtsmensen bundelen de krachten. D66 is gekaapt door de plunderende multinationals.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173813628
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stop eens met al die ongefundeerde persoonlijke aanvallen. En niet lopen liegen nu want jij bent het wel degelijk die continu blijft door gaan, en altijd in negatieve zin de draad op pakt. Ik zou zonder morren 20% inleveren als ik daardoor naasten die ik heb verloren door rechts wanbeleid (kort door de bocht) kon terugkrijgen.

Alle slechte, opportunistische en naargeestige rechtsmensen bundelen de krachten. D66 is gekaapt door de plunderende multinationals.
Maar wat doe je dan om aan het werk te komen en bij te dragen? Eerlijk. Je claimt aldoor zo begaan met de maatschappij te zijn, maar wekt de indruk daar juist enkel uit te onttrekken. Dat is hypocriet. In plaats van antwoord geven zal je nu wel weer gaan klagen in de FB, net zoals je überhaupt enkel klaagt op het forum.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:11:43 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan om aan het werk te komen en bij te dragen? Eerlijk. Je claimt aldoor zo begaan met de maatschappij te zijn, maar wekt de indruk daar juist enkel uit te onttrekken. Dat is hypocriet. In plaats van antwoord geven zal je nu wel weer gaan klagen in de FB, net zoals je überhaupt enkel klaagt op het forum.
Natuurlijk geef ik geen antwoord hierop na eerst weer uitgekafferd te zijn. Doe niet zo stompzinnig. Ondanks jouw onderdrukking en uitbuitingsdrang ben ik jouw slaafje niet.

Hypocriet is trouwens het woord dat van toepassing is op de zogenaamde vrijemarkt adepten, maar dan doodleuk zeggen dat de waarde van winkels en vastgoed wel beschermd moet worden, tegen de opkomst van internet winkelen. Pot verwijt ketel. Jij bent zelf nota bene het toonbeeld van hypocrisie, wat dan wordt verkocht als 'pragmatisme' en 'rechts progressief' (niet langer meer 'sociaal liberaal'). Moge de bliksem jou treffen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173813750
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stop eens met al die ongefundeerde persoonlijke aanvallen. En niet lopen liegen nu want jij bent het wel degelijk die continu blijft door gaan, en altijd in negatieve zin de draad op pakt. Ik zou zonder morren 20% inleveren als ik daardoor naasten die ik heb verloren door rechts wanbeleid (kort door de bocht) kon terugkrijgen
Wow. Een anarcho-kapitalistisch standpunt. En dat van iemand die de hele tijd loopt af te geven op libertarisme. Ik sta verteld.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:15:31 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173813798
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk geef ik geen antwoord hierop na eerst weer uitgekafferd te zijn. Doe niet zo stompzinnig. Ondanks jouw onderdrukking en uitbuitingsdrang ben ik jouw slaafje niet.

Hypocriet is trouwens het woord dat van toepassing is op de zogenaamde vrijemarkt adepten, maar dan doodleuk zeggen dat de waarde van winkels en vastgoed wel beschermd moet worden, tegen de opkomst van internet winkelen. Pot verwijt ketel. Jij bent zelf nota bene het toonbeeld van hypocrisie, wat dan wordt verkocht als 'pragmatisme' en 'rechts progressief' (niet langer meer 'sociaal liberaal'). Moge de bliksem jou treffen
Jij klagen over schelden en kafferen, wow, wat een gotspe.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:18:18 #231
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813858
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij klagen over schelden en kafferen, wow, wat een gotspe.
Je blijft mooi in je act in ieder geval.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:19:23 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173813879
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je blijft mooi in je act in ieder geval.
Wel grappig om te zien dat je nooit kritische vragen beantwoorden wil, ook die van Kaas niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:44:20 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173819031
http://www.telegraaf.nl/d(...)ationale_zaak__.html

Daar gaat de status van Nederland belastingparadijs


quote:
In Tallinn spraken de ministers over een gezamenlijk voorstel van Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië om techreuzen als Google, Apple, Facebook en Amazon in de EU aan te slaan over hun omzetten in de landen waar ze actief zijn.

Nu betalen ze winstbelasting in het land van vestiging.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:53:24 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173819220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ationale_zaak__.html

Daar gaat de status van Nederland belastingparadijs

[..]

Ik vind figuren als Toine Manders echt zo walgelijk. De meest dubieuze figuren helpt hij, maar de gewone man kan stikken. Zoals alle libertariers echt geen Robin Hood of Don Quichot.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:24:37 #235
132458 noescom
Libertariër
pi_173823911
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind figuren als Toine Manders echt zo walgelijk. De meest dubieuze figuren helpt hij, maar de gewone man kan stikken. Zoals alle libertariers echt geen Robin Hood of Don Quichot.
Je hebt duidelijk nooit iets gelezen of gehoord over Toine Manders.
  zondag 17 september 2017 @ 10:28:25 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173823996
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind figuren als Toine Manders echt zo walgelijk. De meest dubieuze figuren helpt hij, maar de gewone man kan stikken. Zoals alle libertariers echt geen Robin Hood of Don Quichot.
Mja, maar jij vind alles wat niet extreem links is walgelijk, dus dit soort uitspraken voegen niet echt iets toe...
Ook op deze post ga jij weer geen andere reactie kunnen geven dan schelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:48:35 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173824366
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, maar jij vind alles wat niet extreem links is walgelijk, dus dit soort uitspraken voegen niet echt iets toe...
Ook op deze post ga jij weer geen andere reactie kunnen geven dan schelden
Houd gewoon je mond slecht mens en machtsgeile sadistische macchiavellist.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:50:00 #238
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173824394
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:24 schreef noescom het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk nooit iets gelezen of gehoord over Toine Manders.
Hij helpt alleen de zwaar vermogenden. Dat mag hij, maar aangezien hij dat zo duidelijk verbindt met zijn deugdenethiek mag ik daar ook wat van vinden. Libertarisme is een dekmantel voor een hele hoop ranzigheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:50:37 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173824408
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Houd gewoon je mond slecht mens en machtsgeile sadistische macchiavellist.
QED
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 september 2017 @ 10:52:57 #240
132458 noescom
Libertariër
pi_173824446
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij helpt alleen de zwaar vermogenden. Dat mag hij, maar aangezien hij dat zo duidelijk verbindt met zijn deugdenethiek mag ik daar ook wat van vinden. Libertarisme is een dekmantel voor een hele hoop ranzigheid.
Hij hielp het MKB. Dat linkse mannetjes zoals jij liever hun inkomen bij elkaar roven betekent niet dat libertarisme ergens een dekmantel voor is. Wij doen dat gewoon liever niet. Ben je bekend met het non-agressie-principe?
pi_173824520
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ationale_zaak__.html

Daar gaat de status van Nederland belastingparadijs

[..]

Belasting heffen op omzet is dan ook de meest simpele manier om belastingontduiking en -ontwijking te voorkómen. Zwart geld pak je er mee en de winstdefinitie omzeil je.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 17 september 2017 @ 11:10:35 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173824779
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Belasting heffen op omzet is dan ook de meest simpele manier om belastingontduiking en -ontwijking te voorkómen. Zwart geld pak je er mee en de winstdefinitie omzeil je.
maar daar moeten dus wel internationale afspraken over komen , welk percentage en over welke omzet
omzet per facebook-idioot?/ Het aantal likes dat die maf doet ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173824814
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
maar daar moeten dus wel internationale afspraken over komen , welk percentage en over welke omzet
omzet per facebook-idioot?/ Het aantal likes dat die maf doet ?/
Welk percentage zal een individueel land wel zelf mogen bepalen en plaats van levering of dienst is al redelijk uitgekristalliseerd voor de omzetbelasting. Dat is dan ook direct de enige belasting die qua grondslagen nagenoeg volledig Europees geregeld is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 17 september 2017 @ 11:14:58 #244
132458 noescom
Libertariër
pi_173824856
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 11:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Welk percentage zal een individueel land wel zelf mogen bepalen en plaats van levering of dienst is al redelijk uitgekristalliseerd voor de omzetbelasting.
Nog wel, maar de volgende stap is belasting harmonisering en de daaropvolgende stap belastingverhoging. De beste manier om belastingontwijking en -ontduiking te voorkomen is überhaupt geen belasting heffen. En anders zo weinig mogelijk.
pi_173824889
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:14 schreef noescom het volgende:

[..]

Nog wel, maar de volgende stap is belasting harmonisering en de daaropvolgende stap belastingverhoging. De beste manier om belastingontwijking en -ontduiking te voorkomen is überhaupt geen belasting heffen. En anders zo weinig mogelijk.
Tja goed, de libertarische utopie nastreven is natuurlijk een goed recht, maar voorlopig zal je in ieder geval met minder radicale maatregelen uit de voeten moeten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 17 september 2017 @ 11:19:21 #246
132458 noescom
Libertariër
pi_173824929
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 11:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja goed, de libertarische utopie nastreven is natuurlijk een goed recht, maar voorlopig zal je in ieder geval met minder radicale maatregelen uit de voeten moeten.
Ik maak bezwaar tegen het woord utopie. Geen belasting betalen is geen paradijs op aarde; er zijn nog steeds allerlei problemen zoals misdaad. Je geld dat je zelf hebt verdient zelf willen uitgeven is niet radicaal. Wat juist radicaal is is roof en dwang als basis voor een samenleving.

http://www.vrijspreker.nl(...)rtarisme-een-utopie/
  zondag 17 september 2017 @ 11:21:41 #247
132458 noescom
Libertariër
pi_173824963


[ Bericht 100% gewijzigd door noescom op 17-09-2017 11:21:50 ]
  zondag 17 september 2017 @ 11:22:22 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173824971
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:14 schreef noescom het volgende:

[..]

Nog wel, maar de volgende stap is belasting harmonisering en de daaropvolgende stap belastingverhoging. De beste manier om belastingontwijking en -ontduiking te voorkomen is überhaupt geen belasting heffen. En anders zo weinig mogelijk.
ja dan moeten we de overheid afschaffen , maar dat gaat niet lukken vrees ik

De overheid is dol op belasting heffen en toeslagen verdelen, zodat iedere gezin meer afhankelijk is van de toeslagenverdeling dan van de werkgever
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 17 september 2017 @ 11:23:29 #249
132458 noescom
Libertariër
pi_173824999
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dan moeten we de overheid afschaffen , maar dat gaat niet lukken vrees ik
Dat zou wel het beste zijn. Praktisch gezien een onmogelijkheid omdat de overgrote meerderheid de illusie heeft dat je de overheid nodig hebt.
  zondag 17 september 2017 @ 11:23:55 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173825006
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:23 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat zou wel het beste zijn. Praktisch gezien een onmogelijkheid omdat de overgrote meerderheid de illusie heeft dat je de overheid nodig hebt.
klopt

we moeten allemaal dansen naar de pijpen van de grote Heilige Toeslagen Verdeler di eerste je vakantiegeld afpakt en vervolgens naar goeddunken teruggeeft onder inhouding van een inhouding voor eigen gebriuik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 17 september 2017 @ 11:27:18 #251
132458 noescom
Libertariër
pi_173825074
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

we moeten allemaal dansen naar de pijpen van de grote Heilige Toeslagen Verdeler
En als je denkt: "hé, ik heb een veel beter doel voor mijn eigen geld dan wat de overheid bedacht heeft" en de daad bij het woord voegt dan ga je de gevangenis in. En het tegenovergestelde daarvan is dan radicaal en een utopie. Hmm hmm. Dus het is een onmogelijke werkelijkheid om je eigen geld zelf uit te geven. Vergeef me dat ik me daar niet bij neerleg.

[ Bericht 8% gewijzigd door noescom op 17-09-2017 11:32:36 ]
pi_173825141
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:19 schreef noescom het volgende:
Ik maak bezwaar tegen het woord utopie. Geen belasting betalen is geen paradijs op aarde; er zijn nog steeds allerlei problemen zoals misdaad. Je geld dat je zelf hebt verdient zelf willen uitgeven is niet radicaal. Wat juist radicaal is is roof en dwang als basis voor een samenleving.
Dan denken we daar anders over. Ik vind utopisch om te denken dat de uitkomst van het nastreven van individuele belangen de minst slechte uitkomst zou zijn voor alle denkbare situaties. Libertariërs onderling verschillen daar al van mening over, van anarcho-kapitalisten tot minarchisten. Maar goed, daar is een ander topic voor.

quote:
http://www.vrijspreker.nl(...)rtarisme-een-utopie/
De spreekbuis van de LP, waarvan het voltallige bestuur bestaat uit ambtenaren, neem ik op voorhand al niet te serieus.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 17 september 2017 @ 11:36:58 #253
132458 noescom
Libertariër
pi_173825218
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 11:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan denken we daar anders over. Ik vind utopisch om te denken dat de uitkomst van het nastreven van individuele belangen de minst slechte uitkomst zou zijn voor alle denkbare situaties. Libertariërs onderling verschillen daar al van mening over, van anarcho-kapitalisten tot minarchisten. Maar goed, daar is een ander topic voor.
Dus je vind dat anderen die je niet kent of zelf ooit maar gezien hebt betere beslissingen nemen over jezelf dan jijzelf? Nou, laten we dan de daad bij het woord voegen. Maak 50% van je salaris naar mij over en ik geef het voor je uit. Als je niet luistert dan sluit ik je op in een hok.

quote:
De spreekbuis van de LP, waarvan het voltallige bestuur bestaat uit ambtenaren, neem ik op voorhand al niet te serieus.
Dat moet jij weten.
  zondag 17 september 2017 @ 12:43:05 #254
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173826437
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:36 schreef noescom het volgende:

[..]

Dus je vind dat anderen die je niet kent of zelf ooit maar gezien hebt betere beslissingen nemen over jezelf dan jijzelf? Nou, laten we dan de daad bij het woord voegen. Maak 50% van je salaris naar mij over en ik geef het voor je uit. Als je niet luistert dan sluit ik je op in een hok.

[..]

Dat moet jij weten.
Wat vind jij van Rockefeller die indertijd ongevraagd de olie leegslurpte onder bodems vandaan, met regelmatig huisverzakkingen tot gevolg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 12:44:19 #255
132458 noescom
Libertariër
pi_173826469
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat vind jij van Rockefeller die indertijd ongevraagd de olie leegslurpte onder bodems vandaan, met regelmatig huisverzakkingen tot gevolg.
Afkeurenswaardig.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:41:49 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175511186
quote:
Nederland ligt nog altijd dwars bij EU-aanpak belastingontwijking

Nederland ligt nog altijd dwars bij het aanpakken van belastingontwijking in Europa, terwijl het vorige kabinet beweerde belastingontwijking juist wel aan te pakken.

Nog steeds behoort Nederland tot de coalition of the unwilling, zo melden verschillende diplomatieke bronnen in Brussel. Samen met enkele andere landen blijft Nederland, volgens deze bronnen, op verschillende dossiers dwarsliggen. Deze landen zouden onderling zelfs afspreken wie welk dossier blokkeert.

Notulen van een speciale Europese werkgroep tegen belastingontwijking, die in handen zijn van de NOS, onderbouwen dat Nederland de invoering van nieuwe wetgeving probeert te dwarsbomen. Staatssecretaris Snel zegt zich niet in dit beeld te herkennen.

Binnenskamers

In Brussel wordt al tientallen jaren gesproken over de aanpak van belastingontwijking. Dat gebeurt binnenskamers, in de zogenoemde Code of Conduct Business Taxation. De notulen van de vergaderingen worden niet openbaar gemaakt, ook niet voor politici. Zelfs leden van de Europese 'Panama-commissie', die onderzoek doet naar belastingontwijking, krijgen geen toegang tot de notulen.

De documenten laten zien dat Nederland stelselmatig probeert te vertragen als er nieuwe voorstellen op tafel liggen. De meest recente documenten zijn van deze zomer.

Uit gesprekken met Brusselse diplomaten en ambtenaren blijkt dat dit beeld tot vandaag nauwelijks veranderd is; ook met het nieuwe kabinet, dat in oktober aantrad, is Nederland nog altijd weinig constructief.

Knop om

Twee jaar geleden beloofde het vorige kabinet nog dat het roer zou omgaan, nadat bekend was geworden dat Nederland al sinds de oprichting van de Code of Conduct bijna elke beleidswijziging torpedeert.

"Nederland heeft echt de knop omgezet", zei toenmalig minister van Financiën Dijsselbloem destijds in een reactie. "De race naar de bodem om maar bedrijven aan te trekken naar Nederland, dat pad hebben we echt verlaten." Ook toenmalig staatssecretaris Wiebes verzekerde dat de positie van Nederland was veranderd. "Oude koeien uit de sloot", noemde hij de verhalen.

Stappen gezet

Nederland heeft sindsdien wel enkele belangrijke stappen gezet. "Vijf jaar geleden blokkeerden ze echt alles, dat is nu anders omdat er ook veel meer publieke druk wordt uitgeoefend op Nederland", vertelt een betrokken ambtenaar.

Toch blijft Nederland achter de schermen nog steeds tegenstribbelen. "Ook vertragen ze vaak wetgeving, door bijvoorbeeld te pleiten voor wereldwijde richtlijnen in plaats van EU-wetgeving. En als de hele wereld moet meebeslissen weet je zeker dat het veel langer duurt." Bovendien gaat het in OESO-verband om richtlijnen en bij de EU om bindende wetgeving.

Afschaffen vetorecht

De coalition of the unwilling bestaat behalve uit Nederland uit Cyprus, Malta, Ierland en Luxemburg. Het bestaan ervan leidt tot grote irritatie bij de Europese Commissie, want wetgeving om belastingvlucht tegen te gaan kan alleen worden doorgevoerd als alle landen instemmen.

De coalitie van de onwillenden werkt op sommige dossiers samen, zo vermoedt de Commissie. "Ze kiezen hun strijd", en ieder kiest op zijn beurt een wetsvoorstel om te blokkeren, zeggen bronnen bij de Commissie.

Wetgeving over belastingontwijking komt te langzaam van de grond, vinden Eurocommissaris Moscovici en voorzitter Juncker van de Europese Commissie. Ze dreigen daarom de unanimiteits-eis voor belastingafspraken op te heffen. Zodat een onwillig land niet langer met één veto de strijd tegen belastingontwijking kan frustreren.

Oud beeld

Staatssecretaris Snel van Financiën herkent zich niet in het geschetste beeld. "Ik denk dat echt dat het een oud beeld is en niet past bij waar dit kabinet mee bezig is. Het is natuurlijk zo dat Nederland een historie heeft waarin wij een iets lossere fiscale moraal hadden dan een aantal andere Europese landen. Maar inmiddels is ook in Nederland de gedachte daarover anders."

"Als nieuwe richtlijnen in Nederland geïmplementeerd moeten worden, dan doen we dat in goed overleg - met de sector, met het bedrijfsleven", zegt Snel. "Mooie wetgeving en goede uitvoering is ook belangrijk. Dat is geen vertragingstactiek van ons, helemaal niet, dat is ordentelijke wetgeving."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:43:45 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175511195
quote:
^O^
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:46:08 #258
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175511206
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

^O^
Dat was snel, zat je op hete kolen, jongen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:57:40 #259
132458 noescom
Libertariër
pi_175512192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is niets anders dan "legaal" stelen. En je kunt inderdaad met "1 pennenstreek" aangeven dat we stoppen met het faciliteren van dit soort fraude. De druk zal ook steeds sterker worden om dat te doen.
Ik zou je eigen geld houden stelen noch fraude willen noemen. Eerder gewoon slim ondernemerschap. Edit: ik realiseer me nu dat ik op iets heel ouds zit te reageren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:46:04 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175516425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:57 schreef noescom het volgende:
Ik zou je eigen geld houden stelen noch fraude willen noemen
Als je je geld verdient in een maatschappij die draait op belastinggeld, is het niet betalen van belasting gewoon diefstal. Je hebt dat geld namelijk verdient dankzij (andermans) belastinggeld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:47:21 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175516459
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je je geld verdient in een maatschappij die draait op belastinggeld, is het niet betalen van belasting gewoon diefstal. Je hebt dat geld namelijk verdient dankzij (andermans) belastinggeld.
Hoe kan een maatschappij draaien op belastinggeld? Daarvoor moeten er toch eerst belastbare handelingen zijn verricht voordat belastinggeld de economie in kan worden gepompt?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:50:21 #262
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175516551
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoe kan een maatschappij draaien op belastinggeld? Daarvoor moeten er toch eerst belastbare handelingen zijn verricht voordat belastinggeld de economie in kan worden gepompt?
De economie inpompen door banken gratis geld te geven? Nee natuurlijk niet. Ik bedoel een overheid die voor infrastructuur en onderwijs zorgt. En niet te vergeten politie om je kostbare bezittingen te beschermen. Zonder die zaken valt er geen droog brood te verdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 13:50:21 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175527505
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De economie inpompen door banken gratis geld te geven? Nee natuurlijk niet. Ik bedoel een overheid die voor infrastructuur en onderwijs zorgt. En niet te vergeten politie om je kostbare bezittingen te beschermen. Zonder die zaken valt er geen droog brood te verdienen.
Andersom valt er zonder productieve burgers, dus niet de ambtenaren of werklozen, ook geen euro te herverdelen en geen brug aan te leggen. We kunnen er een kip-ei verhaal van maken, maar volgens mij is het vrij evident wie de geplukte kip is en waar de gouden eieren worden gelegd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:22:20 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175529605
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Andersom valt er zonder productieve burgers, dus niet de ambtenaren of werklozen, ook geen euro te herverdelen en geen brug aan te leggen. We kunnen er een kip-ei verhaal van maken, maar volgens mij is het vrij evident wie de geplukte kip is en waar de gouden eieren worden gelegd.
En hoe meer je profiteert van het kippenhok, hoe meer je bij mag dragen aan het onderhoud er van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 15:27:42 #265
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175529726
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En hoe meer je profiteert van het kippenhok, hoe meer je bij mag dragen aan het onderhoud er van.
Uiteindelijk hebben de zwakste kippen het meeste profijt bij een goed kippenhok.
Immers, zonder kippenhok zouden ze allang door de wolven zijn verscheurd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:29:29 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175529763
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:27 schreef GSbrder het volgende:
Uiteindelijk hebben de zwakste kippen het meeste profijt bij een goed kippenhok.
Nee.
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik bedoel een overheid die voor infrastructuur en onderwijs zorgt. En niet te vergeten politie om je kostbare bezittingen te beschermen. Zonder die zaken valt er geen droog brood te verdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 15:31:48 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175529811
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Gek dat zowel productieve kippen profijt hebben van het kippenhok als niet-productieve kippen.
Blijkbaar kan een kippenhok op magische wijze van 1 euro meer dan 1 euro maken, terwijl de marginale kosten van dat kippenhok toch al gauw 50 cent bedragen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:33:11 #268
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175529840
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:31 schreef GSbrder het volgende:
Gek dat zowel productieve kippen profijt hebben van het kippenhok als niet-productieve kippen.
Dat is helemaal niet gek van iedereen profiteert van infrastructuur en veiligheid. Juist de rijkste kippen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 15:40:25 #269
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175529951
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet gek van iedereen profiteert van infrastructuur en veiligheid. Juist de rijkste kippen.
Om het even helder te hebben; infrastructuur, milieu, defensie en veiligheid is 9.8% van de overheidsuitgaven. Gooi onderwijs erbij en we hebben het over 20%. Dat je zegt dat iedereen baat heeft bij ~ 1/5e van z'n belastinggeld is niet echt een sterk punt. Alsof je de kip vijf eieren afneemt, t.w.v. 1 ei kippenvoer koopt en vervolgens het hok de hemel in gaat prijzen als welvaartsmachine voor alle kippen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:44:09 #270
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175530013
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Om het even helder te hebben; infrastructuur, milieu, defensie en veiligheid is 9.8% van de overheidsuitgaven. Gooi onderwijs erbij en we hebben het over 20%. Dat je zegt dat iedereen baat heeft bij ~ 1/5e van z'n belastinggeld is niet echt een sterk punt. Alsof je de kip vijf eieren afneemt, t.w.v. 1 ei kippenvoer koopt en vervolgens het hok de hemel in gaat prijzen als welvaartsmachine voor alle kippen.
Dus de rest hoeft van jou niet? Je wil een Amerikaans ongezondheidssysteem en een land zonder sociale zekerheid waardoor

quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben de zwakste kippen het meeste profijt bij een goed kippenhok.
Immers, zonder kippenhok zouden ze allang door de wolven zijn verscheurd.
En jij denkt dat de rijke kippen daar voordeel bij hebben?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 15:48:42 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175530108
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus de rest hoeft van jou niet? Je wil een Amerikaans ongezondheidssysteem en een land zonder sociale zekerheid waardoor
Dat zeg ik niet, ik zeg dat de zwakste kippen het meeste profijt hebben.
Dat is niet zo moeilijk om te accepteren.

quote:
En jij denkt dat de rijke kippen daar voordeel bij hebben?
Geen voordeel, wel een voordeel bij een kippenhok dat zich minder richt op het vetmesten van zwakke kippen. Als het hek maar goed genoeg is (defensie en veiligheid) dan hebben de productieve kippen al gauw voldoende. Laten we echter niet de fout maken dat de kippen er zijn om het kippenhok te ondersteunen; dat is andersom en het kippenhok kan alleen maar gedragen worden als er voldoende productieve kippen zijn. Een hok waar de meerderheid ziek en zwak is, zal uiteindelijk vervallen en verpauperen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175530463
quote:
Schandalig dat Nederland een race naar de bottom niet wil blokkeren.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:09:43 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175530503
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat de zwakste kippen het meeste profijt hebben.
Dat is niet zo moeilijk om te accepteren.

Dat is niet waar. De dikste kippen profiteren het meest.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 16:13:00 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175530582
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De dikste kippen profiteren het meest.
Heb je het dan over de top 1%, of de top 10%, of de top 50%?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:17:34 #275
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175530673
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heb je het dan over de top 1%, of de top 10%, of de top 50%?
Helemaal geen top. Iedere ondernemer met personeel profiteert niet alleen van zijn eigen genoten onderwijs, maar ook van het onderwijs van zijn werknemers. Iedere ondernemer die iets te vervoeren heeft of communiceert profiteert meer van infrastructuur dan het grootste gezin.

Als je dat even extrapoleert zie je wat ik bedoel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 16:20:10 #276
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175530718
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal geen top. Iedere ondernemer met personeel profiteert niet alleen van zijn eigen genoten onderwijs, maar ook van het onderwijs van zijn werknemers. Iedere ondernemer die iets te vervoeren heeft of communiceert profiteert meer van infrastructuur dan het grootste gezin.

Als je dat even extrapoleert zie je wat ik bedoel.
Goed om te zien dat we van de kippenanalogie afstappen ;).
Dan ga je wel uit van een ondernemer die z'n personeel in een Nederlandse context werft en alleen Nederlandse wegen gebruikt. Je bekijkt het vanuit de kant van de werknemer, andersom zou je ook kunnen zeggen dat de ondernemer veel meer bijdraagt dan alleen z'n eigen afdracht door ook personeel in dienst te nemen die zelf hun gezin kunnen voeden en belasting kunnen afdragen en door personeel te trainen en op te leiden die zonder zijn ondernemerschap werkloos thuis hadden gezeten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:21:34 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175530750
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed om te zien dat we van de kippenanalogie afstappen ;).
Dan ga je wel uit van een ondernemer die z'n personeel in een Nederlandse context werft en alleen Nederlandse wegen gebruikt. Je bekijkt het vanuit de kant van de werknemer, andersom zou je ook kunnen zeggen dat de ondernemer veel meer bijdraagt dan alleen z'n eigen afdracht door ook personeel in dienst te nemen die zelf hun gezin kunnen voeden en belasting kunnen afdragen en door personeel te trainen en op te leiden die zonder zijn ondernemerschap werkloos thuis hadden gezeten.
Ik zie geen reden voor vrijstelling van belasting.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 december 2017 @ 16:22:56 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175530778
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie geen reden voor vrijstelling van belasting.
Ik zie ook geen argumenten die de stelling onderschrijven dat ondernemers meer profiteren van collectieve voorzieningen dan werknemers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 december 2017 @ 21:41:07 #279
132458 noescom
Libertariër
pi_175561676
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De economie inpompen door banken gratis geld te geven? Nee natuurlijk niet. Ik bedoel een overheid die voor infrastructuur en onderwijs zorgt.
Alsof je daar een overheid voor nodig hebt.
pi_175591688
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal geen top. Iedere ondernemer met personeel profiteert niet alleen van zijn eigen genoten onderwijs, maar ook van het onderwijs van zijn werknemers. Iedere ondernemer die iets te vervoeren heeft of communiceert profiteert meer van infrastructuur dan het grootste gezin.

Als je dat even extrapoleert zie je wat ik bedoel.
Als mensen daar echt zo van profiteren, willen ze er vast wel vrijwillig voor betalen, en hoeft er voor wegen en scholen dus geen belasting te worden geheven. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 14 mei 2018 @ 16:01:33 #281
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_179156385
Lekker weer voor het imago van Nederland.
quote:
Nederland is belastingpiraat'

14-05-2018
Economie, Politiek
Verslag: Guido Vermeulen
Redactie: Jan Ponsen

Door schimmige financiële constructies sluizen bedrijven als Nike, Google en Facebook miljarden weg via Nederland naar belastingparadijzen. Deze Nederlandse belastingroute kost Europese landen als Duitsland en Frankrijk maar liefst 13,8 miljard euro, blijkt uit nieuw onderzoek van econoom Zucman. De opbrengst voor Nederland is beperkt: 1,4 miljard euro. De rest van het geld wordt doorgesluisd naar overzeese belastingparadijzen en komt ten goede aan de aandeelhouders van de multinationals. "Nederland gedraagt zich als belastingpiraat" concludeert PvdA-Europarlementariër Paul Tang daarom.

De Europarlementariër heeft geen goed woord over voor de Nederlandse opstelling: “Nederland is een moderne piraat. Nederland entert een ander land en steelt uit de schatkist. Dit zou niet toegestaan moeten zijn.”

Geen nettobetaler
Volgens Tang presenteert Nederland zich altijd als ‘nettobetaler’ aan de Europese Unie, maar kun je dat met dit onderzoek niet meer volhouden: “Nederland kost de Franse en de Duitse belastingbetaler miljarden. Geld dat niet besteed kan worden aan zorg, onderwijs of wegen. Tegelijkertijd zijn we partners in Europa. Dat gaat niet samen.”

Winst verschuiven
Europese burgers betalen belasting in het land waar ze wonen, maar multinationals kunnen omzet en winst boeken in een ander land dan waar die omzet is gemaakt. Vooral Nederland, Ierland en Luxemburg faciliteren deze grote bedrijven met fiscale constructies. Nederland stelt multinationals vervolgens in staat om winsten door te sluizen naar overzeese belastingparadijzen waardoor ze effectief nauwelijks belasting betalen.

Tang wil dat overheden gaan bepalen waar multinationals hun omzet boeken, in plaats van de bedrijven zelf. Dit moet voorkomen dat zij gunstige sluiproutes kiezen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/nederland-is-belastingpiraat/
pi_179256737
Houd toch op :').
pi_179259449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 01:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als mensen daar echt zo van profiteren, willen ze er vast wel vrijwillig voor betalen, en hoeft er voor wegen en scholen dus geen belasting te worden geheven. ^O^
:O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')